Volgens mij is Dain ziek. Vanochtend heeft ie om 7 uur gegeten, maar hij was al snel klaar. Net om 11 uur moest ik m wakker maken en dronk hij weer amper uit de borst. Ik nam net zijn temperatuur op; 38,6. Dat is toch veel te hoog? Hij lacht wel gewoon en het ziet er niet naar uit dat ie pijn heeft, maar ik ben wel een beetje ongerust. Over een uurtje neem ik weer even zijn temperatuur op en als het dan niet minder is ga ik de dokter denk ik bellen.
Molly: 38,6 is inderdaad koorts. Even goed in de gaten houden dat ie genoeg drinkt want kleintjes drogen snel uit en anders toch even de dokter bellen. Heeft ie net prikjes gehad of zo? Sterkte en beterschap!
Toch wel fijn om te lezen dat een aantal mij gemist heeft. Zie dat er al weer een aantal pagina's bij zijn. Heb moeite om weer alles te lezen en op iedereen te gaan reageren. @Molly: je zou een zetpilletje kunnen overwegen bij koorts hoger dan 38,5 zeiden ze tegen mij op het cb. Een aantal vroeg naar de oefeningen van de fyiso voor Mika. Het was een superlieve meid (zelf ook net moeder na een stuit met ks) en ze was heel rustig en lief met Mika. Ze forceren niets, Mika moet in principe zoveel mogelijk zelf doen. Ze legde hem op de rug en maakte oogcontact. Vervolgens haalde ze het ligt uit zijn ogen door de hand ervoor te houden en zelf moest Mika dan met zijn hoofdje naar rechts toe bewegen. Ze hielp zachtjes mee. Na een aantal keren lukte het hem om zijn rechteroor op het kleed te krijgen. Dat was nog nooit gelukT! Ben zo trots op hem! Na nog een paar keer bleef hij zelf heel eventjes (10 sec ofzo) zelf zo liggen. Dit moeten we de hele week 2-3 keer per dag met hem oefenen. En volgende week komt ze weer (ze komt aan huis bij baby's) en dan oefenen we de buiklig. @Otje: dat heeft Mika ook. Al lang wakker 's ochtends en lief (duimend) liggen wachten tot mama hem eten komt geven. Super he! Groetjes!
Deed Fynn gisteravond nog ff een schone luier om voor het laatste flesje. En ja hoor, hij plastte de hele boel weer onder. Had het helaas te laat door dattie ging plassen. Slaapzak zeiknat, rompertje kon je uitwringen. Dus moest ik hem weer helemaal verschonen en daardoor werd ie dus klaarwakker Gelukkig viel ie na de fles toch wel snel in slaap. Vanmorgen begon ie om 6.00 te piepen. Heb em laten liggen tot 7.30. Daarna weer samen met em mijn bed in en daar hebben we tot 10.30 verder geslapen @Karin: ik dacht als dat ik de enige ben die nog niet naar de stad is geweest na de bevalling @Nynke: Go, Jiri, go! Goed hoor: 6 uur tussen de voedingen! @Otje: grote jongen, die Koen! @Molly: getver, wat balen! Maar wie weet zakt de koorts zo wel ineens. Zal toch niet zo zijn dat hij nu al iets opgelopen heeft in het kdv
@ Karin: leuk om te gaan zwemmen. Misschien ga ik dat ook wel doen met Mika! @Patricia: ik zou echt wat aan die voorkeursligging laten doen. Een afgeplat hoofdje met helmtherapie is niet niks. 4 maanden lang dag en nacht een helmpje op als het heel erg is...... Ik wilde Mika dat niet aan doen en heb nu dus hulp gezocht bij een fyiso. Kijk wel of de fysio gediplomeerd is om baby's/kinderen te mogen behandelen!
Sorry, ik lees nog even terug en wil nog wat dingen toevoegen: @Otje: wij wilden ook niet wachten op het bezoek aan het cb op 19 maart met Mika zijn voorkeursligging en hebben dus gisteren een extra consult gekregen en direct actie ondernomen. Nu al de eerste behandeling gehad van een kinderfysiotherapeut en zij had goede hoop dat het met intensief oefenen redelijk goed komt! @Karin: Mika heeft ook zijn voorkeuren en wil ook afwisseling tussen box, speelkleed en wipstoel. Het speelkleed vindt hij gewweldig. Daar hangt een paardje aan en die weet hij nu zelf met zijn handje te vinden en te laten bewegen. Dat vindt hij erg leuk en als het lukt moet hij lachen en begint hij tegen het paardje te praten. Echt super!
Dain ligt nu weer op bed (met zijn duim in zijn mond!) Net nog even zijn temperatuur opgemeten; 38,1, dus wel al minder. Vanavond hebben we babymassage, maar dat heb ik maar afgebeld. Eve, ik denk niet dat het van het kdv komt, maar Michel kwam gisteren ook ziekig thuis, dus waarschijnlijk heeft ie het daarvan. Ik geef m vanmiddag een flesje afgekolfde melk, dan kan ik precies zien hoeveel hij binnenkrijgt, kon net nog 60 cc aftappen, terwijl hij net gedronken had, dus veel heeft ie niet op.
sterkte hoor molly, balen dat dain zich niet lekker voeld. suusje goed van je om eerder actie te ondernemen.
molly wat zielig, ik hoop dat dain gauw weer beter is. goh dat klinkt heftig zeg, helm therapie. ik ken het allemaal niet, maar lijkt me best moeilijk om een voorkeursligging af te leren. sterkte ermee. nou ik kon het niet geloven toen ik op de wekker keek vanmorgen, half 8! en ik had hem om kwart over 8 gister in bed gelegd! ik moest hem zelfs wakker maken vanmorgen, en daarna sliep die weer verder, en moest ik hem om half 11 weer wakker maken. wel raar hoor als je zo`n nacht ineens door kan slapen, maar ik schrok wel dat het al zo laat was.
@Suusje leuk dat je er weer bent @Molly sterkte met Dain. @Noura wat lekker zeg dat hij zo heeft doorgeslapen. @Otje wat goed dat het lijnen zo goed gaat,bij mij gaat het ook wel oké ik kan alweer 2 broeken aan alleen is het nog geen gezicht omdat er dan zo'n lapvlees overhangt Dus ik heb nog steeds mijn zwangerschapsbroeken aan maar ik krijg dinsdag van iemand wat kleren. Ik ga je zo een PB sturen voor die cd. Wessel heeft een dreigende voorkeurshouding zei het CB ik laat hem overdag ook op zijn buikje slapen zodat er niet steeds druk op het achterhoofdje is. En zo'n helmpje lijkt me vreselijk en ik wil dat ook echt voorkomen. Wessel lag net onder de babygym en hij slaat echt gericht tegen het speelgoed en word dan helemaal wild,echt leuk. Ik heb een vraagje ik heb nu pampers baby dry maar sinds hij die heeft zit elke keer zijn poep op zijn rug en dat had hij niet met die gele pampers. Welke luiers hebben jullie?Wessel is lang en best wel dun.
@Duikster: Leuk dat Nick zo geniet in het water. Ik ga met Jasmijn ook zwemmen, maar de cursus start pas in april. Nog even geduld dus... @Otje: Lekker dat Koen zo lang heeft geslapen en fijn dat je al resultaat merkt met lijnen! @Molly: Hopelijk zakt de koorts snel... Vannachts sinds lange tijd weer een korte nacht gehad. Baby's hebben schijnbaar een rara logica: Jasmijn lag gisteren anderhalf uur LATER in bed dan normaal, dus meldde ze zich vanochtend anderhalf uur EERDER... Ben deze keer dus wel terug in bed gekropen. Vijf uurtjes slaap is toch te weinig. Ik ben gisteren begonnen met het herstimuleren van de borstvoeding. Ik heb een professionele kolf gehuurd en ben Domperidon gaan slikken. Dat is eigenlijk een middel tegen misselijkheid en andere maagklachten, maar heeft als bijwerking dat het de melkproductie stimuleert. Lactatiekundigen schrijven het bijvoorbeeld ook voor aan vrouwen die een adoptiekindje borstvoeding willen geven. Het is natuurlijk nu nog te vroeg om er wat over te zeggen, maar ik hoop echt dat het werkt!
@Vales: Ik gebruik zelf nog de gele Pampers (New Baby). Jasmijn past nu nog in maatje 2, maar als die op zijn stap ik over naar maat 3 (tevens de grootste maat gele Pampers). Volgens mij zijn de New Baby luiers beter bestand tegen dunne poep.
@Vales: wij gebruiken de New Born Pampers maat 2, net als Lola. Die bevallen prima. Mika is ook lang en tenger. We hebben een keer andere geprobeerd (eigen merken Kruidvat en Etos), maar die bevielen niet. Enne.. ik heb ook last van lappen vlees.... @Lola: was je al gestopt met bv dan ofzo?
@Suusje76: Nee, ik geef al borstvoeding vanaf de geboorte, maar omdat Jasmijn niet goed drinkt aan de borst en mijn melkproductie niet constant bleek te zijn, ben ik full time gaan kolven (soms leg ik Jasmijn nog even aan omdat ik het gezellig vind of wanneer ik ergens ben waar ik liever niet kolf). Jasmijn kreeg van de vijf voeding per dag 4 moedermelkvoedingen met de fles en 's avonds één poedermelkvoeding. Maar een week geleden is mijn melkproductie zo ongeveer van de ene op de andere dag bijna helemaal weg gevallen. Met mijn eigen kolf kreeg ik de productie niet omhoog ook al kolfde ik vaker...
Ik ga dan nog maar een pak gele pampers maat 3 halen,maat 2 zat niet zo lekker meer. Die vond ik echt goed die luiers maar ik dacht maat 2 past hij niet meer laat ik dan 3 pakken baby dry halen(in de aanbieding) En Wessel heeft niet echt dunne poep en zelfs als ik hem echt gelijk ga verschonen zit het nog heel hoog. @Suusje echt vervelend hé die lappen vlees daardoor staat mijn hele broek niet meer ik kan moeilijk zo over straat dat doe ik mezelf maar de omgeving ook maar niet aan
ik gebruik nu wel al een tijdje de baby dry, en ze bevallen me prima. maar safouane heeft al vanaf donderdag niet meer gepoept (toen had die 3 luiers achter mekaar) dus er zal wel een heeeele grote lading aankomen. zal me verbazen als die luier dat aankan.
@Vales: Jouw 'poepverhaal' herken ik! Jasmijn duwt in 5 minuten tijd haar hele luier vol met zó'n kracht dat het er bij de pijpjes uit komt soms... Ik heb al heel wat keren poepvlekken uit haar broekjes moeten wassen! Dat moet je dan ook nog meteen doen, anders krijg je die vlekken er haast niet uit... Gelukkig heeft ze zo'n luier maar een keer per dag. Voor de rest alleen plasluiers. Ik vind trouwens ook dat haar poepluiers nu meer stinken. Dat was een stuk minder dan toen ze nog bij iedere verschoning een poepluier had.
Dat van die poepluiers herken ik ook. Dain poept nu ook nog maar 1 keer per dagen ongeveer en dan zit ook echt zijn hele luier vol en komt het soms langs zijn beentjes. Ook stinken ze meer dan voorheen. Dain heeft nu maatje 2, maar als dit pak leeg is gaan we ook over naar maatje 3. Die lappen vlees herken ik helaas ook Ik krijg mijn broeken wel dicht, maar daar is ook alles mee gezegd. Het ziet er niet uit! Alleen mijn spijkerbroeken zitten goed. Laatst heb ik bij wehkamp 2 broeken in een grotere maat gekocht in de uitverkoop en die zitten goed. Ik ga wel proberen te minderen met snoepen en volgende week ga ik weer sporten, wil er 5 kilo af. Dain heeft net een flesje van 125 cc leeggedronken en zijn temperatuur is nu 37,9, gaat dus steeds beter gelukkig. Nu slaapt ie alweer. Ik ga dus maar met een stapel viva's op de bank in het zonnetje zitten (heb mijn abonnement maar opgezegd, kom er bijna niet meer aan toe!)
Gelukkig gaat het een stuk beter met Dain,ik vind het maar eng als die kleintjes zo'n hoge tempratuur hebben. En veel leesplezier