December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    duckie; bij de etos is er een 'sea-band' te koop wat tegen alle vormen van misselijkheid schijnt te werken, kost per set 10,99 nu mss is het wat?

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben weer thuis, en de baby loopt nog wat meer achter dan vorige keer. eerst was het ruim een week,nu 2 weken. over 2 weken terugkomen, en om de 2 a 3 dagen een ctg maken. doppler test was eerst iets niet helemaal optimaal, maar daarna nog wat gemeten en toen was het wel goed. mag nog wel bij de vk blijven, maar over 2 weken bekijken ze of dat nog kan. moet zeggen dat ik wel wat verslagen was, want ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht, zeker omdat ik ook flink was geminderd met werken. de 3 uurtjes die ik nu nog werk mogen nu ook niet meer.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Bah, dat is geen leuk bericht :( En zeker als je dit niet had verwacht komt het ff rauw op je dakn vallen. Wat gaan ze dan doen als het over 2 weken nog niet helemaal goed is? Ik bedoel: is rust nemen (in de zin van niet meer werken) het enige wat je nu kunt doen? Vind het echt zo balen voor je!

4. Niet meer actief

he balen noura.....

en dat een kleintje is nou dat geeft toch niks? ze hebben mij ook laten lopen hoor. met een kindje wat een achterstand van 6 wkn had.... ennuh wie weet komt er zo wel een groeispurtje aan van ukkie..... Hoop dat ukkie bijtrekt en over twee weken goed is.... Vind je buik juist erg gegroeid....

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gnessy mijn eerste 2 waren 3200 en 3800 gram, daarom is het vreemd dat het nu zo`n verschil geeft, plus dat ze het bloedverlies ook meenemen, dit kan ook te maken hebben met randjes van de placenta die los zitten en wat dan weer effect heeft met hoeveel voeding een kindje krijgt.

eve de laatste weken had ik eigenlijk al een stuk minder gewerkt, nog maar 3 uur per week. die 3 uur gaan nu ook vervallen.
    ik ben ook al wel een beetje over de schrik heen, het kwam ook nogal onverwachts.

ga zodadelijk maar een cadeautje halen voor mijn neefje en langs mijn werk.

6. Niet meer actief

tja... vraag me af wrom ze je dan niet eerder in de gaten hebben gehouden?

hoop echt voor je dat ukkie bijtrekt.......

7. Hallo allemaal,

ik heb net een weekendje geboekt voor ons 4'en. We gaan naar....
    NEDERLAND! :D
    Naar 's Hertogenbosch. We gaan het laatste weekend van augustus. In de flair zaten hotelbons, 1 nacht voor 30 euro per persoon. Bij dit hotel mogen er 2 kindjes gratis mee en krijgen we allemaal gratis ontbijt. Ik heb er een 3-gangenmenu bij gereserveerd en Liene mag dan gratis iets kiezen van de kinderkaart. In het totaal betalen we 163 euro voor 3 dagen, 2 nachten met ontbijt en 1x een 3-gangenmenu, voor ons 4'en. Het hotel is het mövenpickhotel. Leuk toch!

We gaan dan een dagje naar de efteling gaan. Nog iemand ideetjes? Ik had al gegoogeld en heb gezien dat er vlakbij een kinderboerderij is. Ook kan je op zaterdag met de paardentram door de stad gaan. Maar alle ideeën zijn welkom.

Lola, ik weet eigenlijk niet waarom de kar weg ging...

Hier mag ik Liene ook niet direct gaan halen, want dan heeft ze een ongelooflijk slecht humeur. Ik mag ze pas gaan halen als ze daadwerkelijk 'mama' roept.

Duckie, Janette had een gewone mc in de kar gezet. Maar Liene zit er nu zo graag in, dat ik vandaag Liene in de kar had zitten en Tisse in de draagdoek. Samen er in (met babyschelp) zie ik niet zitten, want Liene is nogal wild met Tisse en als ze er dan vlak naast zit... Als Tisse wat ouder is, kan hij zich verweren, maar nu dus nog niet.

Hopelijk is je misselijkheid nu snel over... Hier wordt geduimd!

Noura, hele mooie buikfoto! 't Ziet er idd prachtig uit, helemaal in het wit.

Maar wat een tegenvaller bij de gyn. Hopelijk groeit je kleintje snel bij en mag je lekker bij de vk blijven.

Otje, hier ook een slechte ontbijter. Maar dat komt hier doordat ze nu 's morgens vette bv meekrijgt ipv de waterachtige die ze kreeg toen ik zwanger was. Je kan het vergelijken met een glas milkshake, dan heb je nadien ook geen honger meer. :)

Over tv kijken, Liene kijkt 's morgens een kwartiertje tv vanuit het grote bed, terwijl ik me samen met Tisse in de badkamer klaar maak. Meestal valt dit ook net tijdens de teletubbies. Soms kijkt ze 's avonds ook nog een kwartiertje als ik kook, maar dat is maar 1 keer op de week.
    Om 20u gaat hier de tv op voor ons, en Liene gaat om 21u slapen. Maar dan speelt ze op de mat en kijkt niet echt tv.

Zo, ga een ovenschotel inzetten. Ben is binnen een uurtje thuis. Deze avond ga ik met Tisse naar de babymassage. Maar eerst ga ik voor de eerste les postnatale gymnastiek. Dat is 6 maal een halfuurtje privé gaan turnen met een kinesist. Nadien moet je het dan verder volhouden thuis, maar dat gedeelte is bij Liene mislukt :oops: ;) .

Groetjes,
    Saartje

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Heb ik net op iedereen gereageerd een keer niet gekopieerd komt Wessel langs en wist alles door op 1 knop te drukken :x

Nou ik was aan het vertellen dat ik mijn bril heb opgehaald en dat ik er erg aan moet wennen.
    Van ver af kan ik heel goed zien alleen dichtbij is vervelend want ik zie heel raar dus moet er erg aan wennen.
    Ik heb snel een foto gemaakt :p
    De paarse pootjes is in het echt minder donker.
    Mijn zonnebril is trouwens ook echt gaaf!

Schoonzus is maandag naar huis gestuurd en moet morgen terug komen,dus helaas nog steeds geen baby.
    En wat had me zwager gedaan die slimme :rolleyes: die had vrijdag tegen zijn dochter van 3 gezegt dat ze na het weekend een verrassing zou krijgen haar zusje dus,nou dat ze nu geen verrassing kreeg vond ze niet zo leuk.

@Lola wat gaaf zeg dat Jasmijn hoektandjes aan het krijgen is.
    Wessel krijgt ook weer tandjes denk ik want hij heeft weer vieze zure poep.

@Duckie leuke foto van die ballentent.
    En wat super dat de echo goed was :whistle:
    En helaas dus nog niet op kraamvisite.

@Saskia spannend hoor bijna je 20 weken echo.
    En wat triest zeg voor je vriendin :cry:

@Eve Wessel ligt ook vaak een uur wakker voordat hij in slaap valt.

@Otje wat super dat je feest zo gezellig was.

Ga even Wessel doen kom later terug.

9. keizerin

Deel 2

@Otje ik weet idd dat je een paar cm moet hebben voor een infuus maar mijn schoonzus had zondag 1 cm.
    Toen ik werd ingeleid had ik 1.5 tot 2 cm en ik kreeg gelijk een infuus maarja zal ook wel met het verweken te maken hebben,ik was namelijk wel helemaal verweekt en schoonzus niet.
    Klinkt idd wel als een enge droom :( leuke foto van Koen met zijn papa.
    Wessel eet een flinke bord pap op als ontbijt.
    Wij maken 220cc melk warm en dan gooien we er bambix bij tot dat het lekker dik is en dat gaat allemaal op.

@Slingding wat zielig zeg voor je broer dat zijn kinderen snel weer naar huis wilde.
    Scheidingen blijven altijd moeilijk en vooral helaas voor de kinderen :(

@Lianne jeetje wat moeilijk zeg voor je vriendin,heb je haar al gesproken?

@Saar wat super leuk zeg zo'n fietskar :D volgens mij vind Liene het super leuk!
    Wat heerlijk zeg een weekendje weg :D

@Noura wat een super mooie buik heb je!
    Hé gadver zeg wat een rotnieuws :( Doe rustig aan en hopelijk haalt ze die 2 weken weer in.

Hier staat de tv de hele dag aan :oops:
    Wessel kijkt niet de hele dag tv eigenlijk alleen in de ochtend want dan staat Nick JR even op.
    Ik ben het gewend dat de hele dag de tv aan staat dat hadden wij vroeger thuis ook maar dat wil niet zeggen dat wij de hele dag voor de buis hangen.
    Het is meer gewenning.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Soms heb je van die dagen dat alles lekker loopt, je goed in je vel zit en je kind supergezellig is. Vandaag was zo'n dag. Echt heerlijk :D Als iedere dag zo was zou ik niks te klagen hebben. Maar ja, dan wordt het hier zo saai ;)

@Saar: Wat leuk een weekend Nederland! Jammer dat je niet wat dichterbij zit ;)

Haha, Fynn krijgt juist een slecht humeur als ik hem NIET direct ga halen als ie wakker is. Geef er niet meteen aan toe in de hoop dat hij er een keer aan went en gewoon ff blijft kletsen/spelen maar helaas nog geen resultaat.

@Vales: Vind je bril echt superleuk! :D Staat je echt goed. En ik moest in het begin ook erg aan m'n bril wennen. Kijkt toch heel anders dan contactlenzen. Maar dat went gelukkig wel heel snel.

Ga nu ff douchen en dan voetbal kijken met oranje slagroomsoesjes :D Fynn slaapt zowaar al een kwartier dus dat is ook relaxed.

11. keizerin

@Eve dank je wel :D
    En wat super zeg dat je zo'n heerlijke dag heb gehad :D ik word gewoon blij van jou berichtje :)

Nog een leuke foto van Wessel die blokken aan het stapelen was.

12. keizerin

Een toren maken.

13. keizerin

Net gemaakt voordat hij ging slapen,hij was aan het bellen met een blokje :)
    Het word ook weer tijd dat zijn haar word geknipt hé?

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noura; he bah zeg, wat een klap in je gezicht als je dit niet verwacht, hebben ze nog aangegeven of dit heeel erg is? lijkt me dan toch wel spannend nml

gnessy; sorry dat ik dit zeg maar ik denk dat hetgeen wat jij verteld en hetgeen wat noura zegt wel even wat anders is. heb je het hier over ruth? want zij was bij de geboorte toch helemaal niet zo heeeeeel klein?!

saar; hee dat is nog eens een meevaller en lekker hoor er even uit. gezellig
    hoop voor je dat je dit wel volhoud tenminste als je het leuk vind. lekker hoor babymassage is voor jezelf ook zo lekker ontspannend vind ik

vales; leuke bril hoor hij staat je goed zo te zien. enne balen zeg voor je schoonzus lijkt me echt 10 keer niks dat heen en weer gedoe en dan nog niets

eve; heerlijk joh zo'n dagje kun je er weer even tegen aan.
    volgens mij heb jij een nieuwe banner erg leuk hoor stoere foto

vales; heeel leuke foto's lachu joh dat ie zo'n fantasie heeft en lekker kan spelen

zo ga voetballen kijken doei doei

gr saskia

15. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, je hebt echt weer een prachtige bui, we zagen je pas nog met je man wandelen, jullie zagen er samen prachtig uit.
    Vervelend voor je dat je kindje nu nog verder achter ligt in de groei.
    Ga nu maar lekker genieten van het niet meer werken, en kom maar lekker een kop verse koffie halen!
    Het is veels te lang geleden dat we elkaar gesproken hebben.

Saar, leuke foto's van je fiets kar, en dat weekendje klinkt goed!

Eve, fijn dat je een goede dag hebt met Fynn, hier is het hopeloos vermoeiend nu, Dimphy in een enorme ontwikkelingsprong, hangerig, mieperig ...je kent het wel.
    ;)

Dimphy gisteren en vandaag wel weer even een paar stapjes los gezet :)
    De laatste 5 dagen slaapt ze nog maar maximaal een half uur per dag, volgens mij heeft ze gewoon de rust niet om lekker te slapen, maar helaas gaat het wel ten koste van haar hummetje :rolleyes:

Dimphy kijkt hier ook bijna elke dag wel tv, ze zoekt zelf een video of dvd tje uit, is hier echtt kieskeurig in.

Otje wat een super leuke foto's van je gezinnetje achter het drumstel.
    We kunnen hier wel een slagwerkgroep oprichten met al die drummers in spe.

Vales, staat je mooi die bril, en was is je mannetje ook al weer groot he?

Allemaal veel voetbalplezier

16. Niet meer actief

ruth was 45 cm lang en 2630 gram... dus klein.............

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saar leuke foto's zo met de fietskar! 's hertogenbosch is een leuke stad. Efteling een leuk park en vlakbij zitten ook de drunense duinen, een heel groot natuurpark/wandelgebied. ook heerlijk bij mooi weer. Veel plezier met de babymassage.

Noura: mooie buik! wat een naar bericht dat je kleine meid niet voldoende gegroeid is! ik vermoed dat die poetskarweitjes ook wat minder prioriteit moeten gaan krijgen voor je, want ook jij zult denk ik meer rust moeten gaan nemen. Het einde van onze zwangerschappen verloopt niet zonder zorgen dit keer. Ondanks dat het veel gedoe geeft is het wel goed dat ze je nu heel goed in de gaten gaan en blijven houden natuurlijk, want niets weegt uiteindelijk op tegen dat ukje dat je straks vast mag gaan houden. Daar houdt ik me tenminste maar aan vast.... Wat doen ze met de dopplertest? En moet je nu al om de 2 dagen een CTG of pas over 2 weken?

Eve: ik hoop voor jou dat Fynn nog een flinke tijd zijn middagdut gaat doen. Overigens denk ik dat Nick die voorlopig ook echt nog heel hard nodig blijft hebben. Bij een vriendin van mij gaat hun zoontje van nu 4 ook regelmatig op woensdagmiddag nog even dutten omdat school toch best vermoeiend is....
    heerlijk dat je vandaag een gezellige topdag hebt gehad!

Nick kijkt de laatste dagen soms tv op bed bij mij als Frank beneden mijn ontbijt aan het maken is en de spullen voor Nick op orde aan het maken is. Dat is dus al rond 7.45 en dan is sesamstraat er op. Zowaar blijft hij ook nog wel een beetje kijken ineens. Maar beneden kijkt hij nog steeds weinig om naar de TV. en wat mij betreft is dit ook tijdelijk....ik heb zelf overdag de tv nooit aanstaan. Geloof dat Frank op vrijdag Nick wel eens naar de teletubbies laat kijken.

Otje: Nick eet in de ochtend pap....

Vales: leuke bril! kan me vorfstellend at het weer even wennen is. en wat balen voor je schoonzus dat er weinig gebeurd met het inleiden. Bah.

pff Lianne: klinkt vermoeiend een meisje dat maar een half uurtje wil slapen. Alle indrukken zo overweldigend van het lopen dat ze nu aan het spoken is? grappig dat ze echt zelf al dvd's aan het uitzoeken is...

Cynthia en Lonneke: ik vond het echt supergezellig dat jullie vanmiddag effe thee/koffie kwamen drinken!

Nou het is inmiddels 2-0 voor NL, en de wedstrijd is bijna afgelopen, dus ga ik dadelijk maar eens pogen om te slapen. Morgen weer naar de gyn op controle. Zie ik nog een stukje weg in plaats van alleen de vorkant van onze straat....

18. Niet meer actief

Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......23 jan/14mnd3wkn....................9200 gr.......76.0cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........06 mrt /15 mnd...........................9890 gr.......76.0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 mnd.........................8480 gr........75 cm
    Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 05 mrt/ 15 mnd..........................9580 gr........77 cm
    Teun...........08/12/06 (3390 gr, 51 cm..........05 feb./ 14 mnd.........................10540 gr.......77 cm
    Nick............13/12/06 (3285 gr, 50 cm).........14 feb/14 mnd...........................10615 gr.......75 cm
    Dimphy.......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm........09 juni 18 mnd..........................1310gr........82 cm
    Thijs...........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........06 mrt/14.5 mnd, dag...............10080 gr.......80 cm
    Fynn...........19/12/06 (4010 gr, 54 cm).........19 mrt/15 mnd...........................12990 gr.......83,5 cm
    Demi...........19/12/06 (3575 gr, 52 cm).........19 febr/ 14 mnd.........................8855 gr.........75,1 cm
    Safouane....21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........07 mrt / 14 mnd 2 wkn..............10415 gr.......78 cm
    Rick.............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........04 oktober/9mnd+12dgn..........11.115 gr.......74 cm
    Thijmen.......22/12/06 (3300 gr, 54 cm)........19 februari /13 mnd + 29 dgn....11.575 gr.......83 cm
    Ruth............22/12/06 (2630 gr,46cm)..........11 juni / 17 mnd + 2 wkn, ........9300 gr.........76 cm
    Jasmijn........23/12/06 (3890 gr, 50 cm)........26 februari/14 mnd....................10.450 gr......76 cm
    Wessel........25/12/06 (3515 gr, 52 cm)........17 maart/14 mnd+21dagen.......9850 gr.........78 cm
    Koen...........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........11 juni/ 17,5 maanden.............11300 gr.......81 cm
    Jikke............29/12/06 (3400 gr, 50 cm)........11 mrt / 14,5 mnd......................9485 gr.........78 cm

19. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......23 jan/14mnd3wkn....................9200 gr.......76.0cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........06 mrt /15 mnd...........................9890 gr.......76.0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 mnd.........................8480 gr........75 cm
    Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 17 juni/ 18 mnd..........................10210 gr........78.9 cm
    Teun...........08/12/06 (3390 gr, 51 cm..........05 feb./ 14 mnd.........................10540 gr.......77 cm
    Nick............13/12/06 (3285 gr, 50 cm).........14 feb/14 mnd...........................10615 gr.......75 cm
    Dimphy.......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm........09 juni 18 mnd..........................1310gr........82 cm
    Thijs...........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........06 mrt/14.5 mnd, dag...............10080 gr.......80 cm
    Fynn...........19/12/06 (4010 gr, 54 cm).........19 mrt/15 mnd...........................12990 gr.......83,5 cm
    Demi...........19/12/06 (3575 gr, 52 cm).........19 febr/ 14 mnd.........................8855 gr.........75,1 cm
    Safouane....21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........07 mrt / 14 mnd 2 wkn..............10415 gr.......78 cm
    Rick.............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........04 oktober/9mnd+12dgn..........11.115 gr.......74 cm
    Thijmen.......22/12/06 (3300 gr, 54 cm)........19 februari /13 mnd + 29 dgn....11.575 gr.......83 cm
    Ruth............22/12/06 (2630 gr,46cm)..........11 juni / 17 mnd + 2 wkn, ........9300 gr.........76 cm
    Jasmijn........23/12/06 (3890 gr, 50 cm)........26 februari/14 mnd....................10.450 gr......76 cm
    Wessel........25/12/06 (3515 gr, 52 cm)........17 maart/14 mnd+21dagen.......9850 gr.........78 cm
    Koen...........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........11 juni/ 17,5 maanden.............11300 gr.......81 cm
    Jikke............29/12/06 (3400 gr, 50 cm)........11 mrt / 14,5 mnd......................9485 gr.........78 cm

20. Niet meer actief

Goed zo lynn! ga zo door met groeien!

Deel Deze Pagina