Hoi, Dain heeft nog steeds koorts. Gisteravond had hij 38,9, dus hij heeft lekker de hele avond bij mij op schoot gelegen. De laatste fles om 23 uur daar heeft hij maar 70 cc van gedronken. Vanochtend om 7.15 uur heb ik m wakker gemaakt (de nachten zitten er goed in nu!) en toen heeft hij wel een flesje van 140 cc gedronken. Zijn temperatuur was gedaald naar 37,6. Om 10 uur heb ik m in het badje gedaan en daarna weer gevoed aan de borst en dit ging gelukkig goed. Maar zijn temperatuur is nu weer 38,3. Hij zou vanmiddag weer even 2 uurtjes naar het kdv gaan, maar dat heb ik afgebeld, we blijven lekker thuis vandaag! Hij ligt nu lekker te slapen, dus ik ga gauw douchen. De laatste 3 bladzijden lees ik zo en dan ga ik reageren!
Otje zou jij voor mij misschien ook een foto kunnen verkleinen of kan je misschien uitleggen hoe en waarmee je dat doet?
@noura: gefeliciteerd. @eve: gewoon op de leukste babyfoto stemmen, doe ik ook altijd. Er zijn dit keer veel leuke foto's. Ik denk ook wel dat we met zwemmen niet zo heel veel tijd hebben om te kletsen en dat de kleintjes het al heel snel niet meer leuk vinden. Mijn voorkeur gaat ook uit naar iets anders, zal ook eens goed nadenken Baal echt van het slechte weer. Had nog de stad in willen lopen, maar durf niet goed. Zul je zien dat je dan midden in een regenbui terecht komt.
zo, de 3 pagina's heb ik doorgespit, nu maar hopen dat ik alles nog weet! Mijn voorkeur gaat ook uit naar iets anders dan zwemmen. Dain vond het babyzwemmen niet zo geweldig en het is ook erg vermoeiend. En wat ook al gezegd is; je kunt niet echt lekker babbelen met elkaar. Alleen een lunch lijkt mij ook al gezellig en dan ergens dat we nog een stukje kunnen wandelen ofzo? Laatst ben ik pannenkoeken wezen eten in een bosrijke omgeving, erg leuk, alleen zal dat waarschijnlijk met het ov lastig bereikbaar zijn. Lisette, welkom! Suusje, Dain heeft ook een pakje van simply colors gekregen. Erg leuk inderdaad en ook mooie kwaliteit vind ik. Bij ons op het kdv heeft Dain ook zijn eigen bakje, maar voor de fles en zijn slaapzakje enz vind ik het toch wel makkelijk als er een label opzit. Noura, van harte gefeliciteerd! De rest ben ik dus alweer vergeten..
noura: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Debbie: je kunt de foto's verkleinen door in het menu foto verkleinen aan te klikken en dan zet je er in het balkje 80 pixels, en dan sla je je foto even op, en dan open je hem weer in je profiel bij de avatar. molly: vervelend dan Dain weer koorts heeft, je kunt dan niks doen voor zo'n kleintje, je zou het graag willen overnemen. Het belangrijkste is dat ie goed blijft drinken, omdat baby's snel uitdrogen. beterschap jesper heeft ook een paar dagen last gehad, van een sprongentje volgens mij,ik kon niks goed doen, steeds maar huilen . Maar nu gaat het weer hartstikke goed. Jesper slaapt ook nog veel overdag, gisteravond tegen half 11 voor het laatst gevoed, en toen kwam ie vanochtend om half 9 weer, tenminste hij begint dan te brabbelen en dan pak ik hem uit bed, krijg je meteen een grote smile van hem, nou dan smelt ik echt helemaal. toen heb ik hem weer in bed gelegd en is gaan slapen, nu moet ik hem zo weer wakker maken voor zijn volgende voeding. patricia
@Nynke: is het zulk slecht weer bij jou dan? Hier schijnt dus echt al de hele tijd de zon en de lucht is blauw. Het is hier echt zalig Maar het is aan de kust wel vaker mooi als het elders slecht weer is. Het waait overigens wel hard. @Molly: daar had ik ook al aan zitten denken. Pannenkoeken eten en daarna wandelen. Maar idd zitten die tenten vaak niet dichtbij het ov. Ik zal vd week in de boekhandel de Kidsgids es gaan doorbladeren. Staan allerlei tips in voor uitjes met kinderen.
@Debbie en Noralien: Ikzelf verklein de foto's met Adobe Photoshop. Wanneer je een foto opent en daarna op de optie 'Save for the web' klikt, dan kun je de foto verkleinen. Eerst breng ik het aantal pixels terug naar 80 x 80 (het maximale aantal pixels dat een avatar mag hebben). Dan kijk ik hoeveel kb de avatar groot is. Is dat boven 5 kb, dan breng ik de kwaliteit van de foto omlaag, net zolang totdat ik onder de 5 kb zit. @Eve: Jeetje, wat vervelend zo'n ervaring. En zo'n badmeester moesten ze ontslaan! Zo ga je niet met kinderen om... @Liset: Welkom hier! @Noura: Van harte gefeliciteerd en een leuke dag gewenst! @Otje: De Tongelreep vind ik op zich ook een goed idee, maar in 's-Hertogenbosch ligt ook een mooi zwembad met een apart gedeelte voor de allerkleinsten: Turtle Bay. Dat ligt namelijk wat meer in het midden. De entree is 5,50 voor een volwassene en 1,00 voor een baby. Ik weet alleen niet of je hier zelf eten mag meebrengen, dan zou ik even moeten bellen. Maar normaal gesproken mag dat wel... @Slingding: Leuk dat Kailynn het naar haar zin heeft gehad in het water! Jasmijn werd vandaag weer (te) vroeg wakker: om 6.45 uur. Aangezien ik om 10.20 uur bij het cb moest zijn, kwam dat dus nogal ongelukkig uit. Ik heb haar dus maar een beetje geknuffeld in de hoop dat ze weer in slaap zou vallen. Dat lukte en hoe! Ze sliep vervolgens tot 9.00 uur... Ik heb haar toen ook bewust laten liggen, ze heeft vandaag haar eerste prikjes gehad en mocht ze straks dus huilerig worden, dan heeft ze in elk geval die uurtjes slaap al gehad... Jasmijn woog vandaag 5.405 gram, dat vonden ze heel netjes. De lengte opmeten doen ze bij ons niet elke keer, dat is slecht voor de heupjes (zeggen ze...) Ik weet dus niet hoe lang Jasmijn nu is.
Jeetje nou via de site lukt het niet hoor om een foto te verkleinen, eerdaags anders maar eens proberen op mijn andere pc via psp. Of is er hier iemand die hem wil verkleinen voor me? Zwemmen is een heel leuk idee, maar als we nou gaan zwemmen en daarna eten ergens in de buurt ofzo is dat geen leuk idee dan? Hier schijnt het zonnetje ook en waait het ook en is de lucht blauw, hier is het echt geen slecht weer hoor. Thijmen slaapt overgens gelukkig nog steeds en eve ik ben ook heel erg blij dat hij zo goed slaapt hoor.
zo ik ben weer naar het cb geweest ze woog 4885, ze vonden het netjes, ze was dan sinds 5-2 465 gram aangekomen. over 14 dagen nmoet ik weer en dan de 2de prikjes. zo ik ga even gauw naar de drogist want die bioclin kompressen zijn binnen en mijn man is nu nog even thuis dan kan kailynn in haar bedje blijven liggen. Schrijf later wel weer verder.
@Noura Gefeliciteerd met je verjaardag Wessel schopt steeds zijn dekens weg dus nu had ik een slaapzak gekocht van 70 cm maar zijn hoofd kan nog steeds door dat gat. @Eve Fynn slaapt toch ook in een slaapzak?kan zijn hoofdje er ook doorheen. Ik heb hem nu in zijn slaapzak liggen want nu kan ik hem in de gaten houden,ik durf hem er nu niet s'nachts in te liggen omdat ik niet weet of dat goed gaat. Ik ga straks weer me nagels laten doen en daar is het ook echt weer tijd voor ze zien er niet uit. @Slingding wat goed dat Kailynn zo goed is aangekomen. @Molly wat vervelend zeg dat Dain nog steeds koorts heeft,hopelijk gaat dat snel weg. Ik ben ook alweer alles vergeten
Debbie: Mail me maar een foto door deentje_76@hotmail.com dan verklein ik 'm wel voor je. Ik doe het ook met Adobe Photo Shop... zoals Lola zei. Ja misschien moeten we dan idd maar iets anders verzinnen dan zwemmen... Ergens eten en daarna lekker wandelen is ook super natuurlijk maar dan moet je wel mooi weer hebben. Stel je voor dat het die dag regent? Dan moet je nog iets anders bedenken... Koen heeft vanochtend om 9 uur zijn 1e flesje gehad... om 10 uur lag ie in bed en heeft toen maar een uurtje geslapen. Dat ben ik niet gewend van hem want normaal slaapt ie 's ochtends heel veel. Toen heb ik hem maar in badje gedaan en daarna de fles gegeven. Moe is ie nu! Hij ligt nu beneden te slapen in de wagen. Dan hoef ik 'm zo niet wakker te maken want als ik naar de HA ga blijft ie even bij m'n moeder... Gr Otje
Vales, Dain heeft nu s nachts ook steeds een slaapzakje aan. Het scheelt ook waar je m koopt. Ik heb er 1 maatje 70 van prenatal die precies goed is, waar zijn hoofd niet doorheen kan zakken. Ik heb er 1 van hema maat 68-80 en die is ook goed qua hoofdomtrek, maar ik heb er ook 1 van de wibra, nou, daar kan mijn hoofd zelfs doorheen! Ze hebben nu een aanbieding bij de prenatal, 2 voor 15 euro en ze zijn heel leuk, in aqua en legergroen. Hier is het ook heerlijk weer, ik zat net lekker met mijn boek in de zon op de bank, heerlijk! Jammer dat ik nu niet met Dain naar buiten kan. Morgen ga ik met een vriendin en haar zoontje naar de zwarte markt in beverwijk. Hopelijk is Dain dan al van zijn koorts af, anders gaan we natuurlijk niet!
suusje je hebt gelijk in deventer zit een leuk zwembad. geloof dat ze daar ook standaard van die bedjes/boxen hebben staan (of dat was een paar jaar terug) en de trein stopt er naast. nou eerste visite gehad,en safouane ligt in de box en vind het leuk, is wild aan het trappelen met de babygym
Ik heb mijn slaapzak bij de kruidvat gekocht hij was in de aanbieding voor 2 euro dus geen geld maarja dat zijn hoofd er doorheen kan vind ik maar niks dan toch maar naar de prenatal vanavond. Ik heb trouwens toch nog kadobonnen van de prenatal dus dat komt mooi uit.
Noura, die boxen staan er nog heb ik gelezen. Ik kom er nooit! Binnenkort wel, want we willen toch gaan zwemmen met Mika. Op do en vrijdagochtend verwarmen ze het zwembad speciaal tot 34 graden en kun je zwemmen met die kleintjes. Wel vanaf 3 maanden, dus nog even een weekje wachten Molly, sterkte met Dain. Slingding: Mika zit ook op dat gewicht nu! En wij moeten ook over 14 dagen voor de prikjes. Hier is het ook heerlijk weer. mika ligt nu in zijn bedje en dan ga ik na de middagvoeding van 14 uur even wandelen met hem. Mezelf uitlaten! Is het erg dat het hoofd door het gat kan. Ik heb er ook zo eentje, mar gebruik hem dus gewoon. Mika werkt zichzelf omhoog in bed en niet naar beneden, Zie dus geen gevaar hierin. Foto's verkleinen doe ik in Paint. Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen manier.
@Vales: Fynn heeft ook een slaapzak van Prenatal. Maat 70 zit echt prima! Deventer? Das wel een heel eind van Den Haag vandaan...maar ja, het blijft een zwembad..haha Getver, ik ben echt een partij moe. Hoop dat Fynn zo ff wil gaan slapen dan ga ik plat op de bank.
bij de hema verkopen ze ook kleine slaapzakjes 50/68 daar slaapt kailynn al tijden in. zij werkt zich ook naar boven, ligt soms helemaal met haar hoofd aan de bovenkant van het ledikant. na het zwemmen was kailynn bek af, en moesten we nog naar het cb, daarna was het nog te vroeg voor een voeding dus heb ik haar gelijk maar in bad gedaan zodat de chloor van haar af was en gelijk schoone kleerdjes aan. na het bad moest ze nog drinken nou dat ging niet van harte want ze was harstikke moe natuurlijk. nu ligt ze lekker te slapen. Suusje toevallig dat ze het zelfde gewicht hebben en heel zielig op de zelfde dag de 2de prikjes krijgen want kailynn is 12 weken en 4 dagen. ik zat alleen te rekenen kailynn is zeker 2 weken ouder dan Mika?
Deze maand word er geklust voor de nieuwe decemberbaby's wat gaat het snel hé. @Suusje ik verklein ook met paint. @Eve nou nu ga ik zeker naar de prenatal want ik wil wel een goeie slaapzak vind het veels te eng als zijn hoofd er doorheen kan. Ik kom uit Leiden dat is vlakbij Den-haag dus voor mij is Deventer ook erg ver.
ja eve je hebt gelijk het is zeker een eind van den haag. maar die boxenbedjes zijn wel handig, en je kan er lekker met een groep zitten. maar het is wel een eind wat jammer dat we allemaal zo ver bij me kaar weg wonen.