December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura: wat een heerlijk mannetje.
    en die drama's hier ook hoor, ik zet kailynn nu ook wel eens even op de gang.

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

janette; wat goed joh lekker hoor een maand ertussen kun je ff lekker vakantie houden en een nieuwe start maken heerlijk voor je

noura; ja vind ook wel dat je er wel bepaalde blikken al van orlando ook in kunt zien, alleen gaf de echoscopiste aan dat het op dit moment heel veel lijkt op alle babies :rolleyes: en dat de echte karaktereigenschappen/gezichtsuitdrukkingen met 27 weken beter zichtbaar zullen zijn ach we zien wel dan
    mooi buik hoor enne wat een boefie zeg, leuke foto's

slingding;lekker dat je dit hebt kunnen regelen hoor, fijn vooruitzicht

haha die laatste is ook stoer zeg.

nou ga ff af koken en dan eten met het gezin, tis hier binnen echt warm, had expres alles opengehouden en gordijnen dicht maar heeft minimaal geholpen het is nu 27 graden in huis :rolleyes: . rustig aan doen dan maar he

gr saskia

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ik zal ook nog even een buikfoto van net spammen, ben pcies 5mnd nu

gr saskia

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @janette: Ik vermoedde al dat je een nieuwe baan had. Superrrr! Gefeliciteerd hoor! En nu nog even genieten van je vrije dagen de komende maand.

@Noura/Melliemel: Mooie buikfoto's!

@noura: Het is wel fijn dat je bij de vk mag blijven als je niet weet of je het ziekenhuis wel haalt, want dan kunnen ze in ieder geval gewoon naar jou toe komen.

Ik had Demi vanochtend naar mijn ouders gebracht. Alleen toen ik in de auto onderweg naar mijn werk zat belde mijn moeder. Demi was uit het niets heel hartverscheurend gaan huilen en was niet te troosten. Ben toen dus omgedraaid en het was echt een zielig hoopje. Ze wilde alleen maar tegen mij of mijn moeder aan liggen en was helemaal buiten adem van het snikken. Heb haar toen een zetpilletje en druppeltjes voor de tandje gegeven en na een minuut of 10 zakte de pijn. Ze zei wel steeds "oor", maar dat was volgens mij meer omdat ik vroeg of ze pijn aan de oortjes had. Vandaag ging het verder wel redelijk en ze ligt nu ook lekker te slapen, maar ik heb toch maar even een afspraak met de huisarts gemaakt om naar de oortjes te luisteren, want anderhalve week geleden was het al een keertje net zo.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Janette: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Melliemel: wat een mooie echofoto's. en dat buikje....zit daar echt een ukje in :)

Duckie: wat naar dat je meiske zo'n verdriet had. Dat gaat echt door merg en been dan he.
    Gisterenavond had Nick ook zo'n bui. Hij werd wakker en helemaal van slag. Echt gillen en niet rustig te krijgen. En hij heeft ook wat verlatingsangst dus iedere keer als je weg wilt begint hij momenteel te huilen. Op zeker moment toch maar doorgezet en hem even laten betijen en hij ging wel weer slapen.
    Vanmiddag 'kneep' hij Chris in de neus. Nick is echt bezig met het ontdekken van oor /oog / neus en mond etc. HIj wijst dat dan iedere keer aan bij zichzelf en bij ons. De neus pakt hij echt lekker vast en vanmiddag dus ook die van Chris. Was echt schattig om te zien.

Hier in elk geval ook een heel tevreden ieniemie mannetje. Hij was in 2 dagen 2 ons gegroeid! Ik wist niet wat ik zag. Nu spuit de BV er ook uit. Had Chris daarstraks gevoed en hij was voldaan, haal ik hem van de borst, druppelt het gewoon er zo uit....met kolven nog 80 cc nagekolft. pffff....lang leve de kolf!
    Chris ligt alweer een beetje te piepen dus hij wordt langzaam aan weer wakker....Ga dus zo maar weer voeden....
    Hij was in elk geval vanmorgen alweer boven zijn geboortegewicht. Heerlijk gevoel is dat toch. Na zijn temeratuurschommelingen van de laatste dagen ben ik nu toch een stuk geruster....

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik kom even snel vertellen dat mijn schoonzus morgen weer word ingeleid.
    Ze heeft nu 2 cm en ze moet morgen om half 7 bellen hoelaat ze er moet wezen.
    Nou nu kan het toch niet meer misgaan :) dus hopelijk ben ik morgen weer tante :D

Ik heb onwijze hoofdpijn dus ik ga naar mijn bed toe.

Enne Saskia mooi buikje :D

7. Mijn zus en ik kregen de spontane ingeving om vandaag naar Burgers Zoo (in Arnhem) te gaan. Natuurlijk had kleine Sara er nog niets aan, maar Jasmijn vindt de dierentuin echt leuk en de speeltuin nog leuker... :D

Toen ik tegen 21.30 uur thuiskwam was ik wel helemaal gaar. Zo'n hele dag op pad was toch wat te hoog gegrepen. Het was me schijnbaar duidelijk aan te zien, want de buuf vroeg bij thuiskomst: 'Voel je je niet lekker?'

De foto is daar van Jasmijn en mij gemaakt...

Het is dus een wonder dat we heelhuids zijn thuisgekomen... ;)

@Duckie: Jasmijn slaapt in precies dezelfde houding als Demi. Ik vraag me telkens af hoe dat nu lekker kan liggen... :( ;)
    Wat sneu dat Demi zo van slag af was vandaag... :(

@Melliemel: O, wat gaaf! Je kunt het gezichtje echt al goed zien... :D
    Ik voel dit kindje trouwens ook veel meer dan Jasmijn. Ook bij mij ligt de placenta nu aan de rugzijde en bij Jasmijn aan de voorkant.
    En ik blijf zeggen: 'Jouw ukkie kan écht goed verstoppertje spelen...'

@Duikster: Aaaah... zo schattig, een dreumes die een baby kusjes geeft. Sara kreeg vandaag ook een overdosis kusjes van Jasmijn. Ik hoop dat ze haar eigen zusje straks ook zo lief vindt...
    Ook het aanraken van de oortjes en neusje en zo is herkenbaar. Jasmijn wees mij vandaag ook herhaaldelijk op de diverse 'gezichtsonderdelen' van haar nichtje... :D
    Enne... twee ons in twee dagen is inderdaad wel héél netjes. Dat blijft dus niet voor lang een klein Chrisje!

@Saar: Herkenbaar... alles 'toe' willen doen. Ik kan geen keukenkastje openmaken of Jasmijn staat naast me om hem 'toe' te doen... :D
    Ben blij dat er nog een kindje is met 'rare' gewoonten (of de rest durft het niet toe te geven... ;) ;) ;) )
    Wat is Tisse trouwens een flinke en stoere vent zeg!

@Janette: :whistle: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :whistle: Nu hebben we al twee broodjesbakkers... :D

@Noura: Wat heb jij een mooi, compact buikje! Jij hebt vast geen problemen om na de bevalling weer je oude figuur terug te krijgen... :D
    Klopt het dat de haartjes van Saf lichter van kleur worden?

Vales: Dan wordt het nu dus écht spannend...

8. Even een vraagje aan de mama's die voor hun eerste kindje al een poosje een hond hadden...

Betrappen jullie je er ook vaker op dat je tegen je kind op dezelfde manier communiceert als tegen je hond? Ik wel. Niet op een vervelende manier natuurlijk, maar als Jasmijn iets in haar handen heeft dat ze niet mag hebben maar niet af wil geven heb ik (en Roy ook trouwens) de neiging om 'los' te zeggen.

Ook liet ik laatst een glas vallen in de keuken en natuurlijk was Jasmijn er als de kippen bij om te kijken wat er gebeurd was. Toen kreeg ze van mij het commando 'blijf' om te voorkomen dat ze door de scherven zou lopen... :oops:

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola: voor die comando´s hoef je geen hond te hebben hoor!
    Leuk een dagje onverwacht naar de zoo en ik ben blij dat je heel huids thuis bent gekomen.

leuk he dat geprik in ogen en fijne geknepen neuzen.
    Kailynn doet het ook bij een beeldje in de achtertuin.

kailynn wil ook alles toe doen.

Karin: ik heb maatje 44 naar beneden gehaald maar volgens mij past hij er zaterdag niet meer in. lief nick.

Ik wens jullie allemall een mooie woensdag die niet te veel regen en onweer brengt.

Vales: sterkte vandaag met wachten bij de telefoon.

Duckie: wat ontzettend vervelend dat huilen, die rot tanden ook altijd.
    kailynn slaapt ook bijna altijd zo.

over slapen gesproken ik ben moe moe moe
    maar niet gek als je in 2 dagen maar 5 uurtjes slaapt.
    maar goed nog 1 nachtje.

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo,

Nou vandaag gaat het gebeuren haar vliezen zijn gebroken :whistle:

Als ik jullie verhalen lees over dat een dreumes de baby een kusje geeft ben ik heel erg benieuwd hoe Wessel gaat reageren op een kleine baby.

@Janette Gefeliciteerd met je nieuwe baan :D

@Lola ik herken het wel een beetje ja met die comando's.
    En wat leuk zeg naar onverwachts naar Burger Zoo en leuke foto :D

@Karin wat super zeg dat je bv zo goed loopt.

@Duckie ach arme Demi.
    Ben benieuwd wat de huisarts zegt.

@Noura wat een leuke foto's van Saf het is ook een echt jongetje hé :D
    En super mooie buik heb je!

@Saar die foto van Liene dichtbij vind ik erg mooi.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    super karin dat de bv zo goed loopt en dat chris zo mooi aan het groeien is.
    i.p.v. borstvoeding die uit me loopt, loopt het zweet er geloof ik aan alle kanten uit, jemig wat is het warm

lola, ik heb geen hond dus die commandos gebruik ik hier niet zo gauw. maar kan me er wel iets bij voorstellen, de buurvrouw zei na haar geboorte wel eens per ongeluk kom maar bij vrouwtje, en tegen de honden kom maar bij mama :)

het klopt wel dat safouane lichter is geworden, en nu die veel buiten is helemaal.

saskia wat een mooi buikje heb je. gister heb ik lekker boterkoek gegeten, mijn man kwam er mee thuis, en moest nog denken aan vorige week dat jij me er zo lekker mee had gemaakt.

vales wat spannend word het nu, het zal nu vast gaan doorzetten.

ach duckie wat zielig voor demi. nare tanden ook

lola wat een "gevaarlijke" foto

ben weer naar de vk geweest, de bevalling doorgesproken, mocht bellen als ik een uur lang regelmatige weeen had om de 4 a 5 minuten.... :( hoop dat het dan niet zo gaat als bij saf want denk dat die dan al geboren is. maar het kan natuurlijk ook anders gaan deze keer, dat het wel met opbouwende weeen gaat. in ieder geval moet ik goednaar mijn gevoel luisteren.
    verder vond de vk de baby helemaal niet klein aanvoelen. die had het over een 6 pondertje wat ze straks verwacht. leuk al die verschillende meningen.

12. Moest ik ook direct denken... :oops:

Vales, heel veel succes met geduldig zijn vandaag! :D

Lola, wat een gevaarlijke direntuinen hebben ze in Nederland! ;)

Karin, wat fijn dat de bv zo goed gaat en dat Chris er goed op groeit. Daar wordt je toch trots van!

Duckie, wat een zielig verhaal... Oh, daar breekt je hart toch van.

Noura, dat wordt dan spannend voor je, als je zo snel bevalt. Een moeder van de moedergroep is twee weken geleden zonder vk bevallen. Ze was aan het strijken en haar oudste dochtertje vroeg om te mogen bv drinken. Die dronk dus en gelijktijdig brak haar water. Ze roept haar man en die belt direct naar de vk (de eerste was ook een snelle bevalling) en voor die de telefoon heeft neergelegd, lag er nog een dochter in de zetel.

Gek dat er zo'n verschillende meningen zijn over de grootte. Ben benieuwd wie er straks gelijk heeft.

Janette, heel erg gefeliciteerd met je nieuwe baan. Moest het niet zo ver zijn, kwam ik zeker eens een broodje proeven.

Cynthia, als je zo weinig slaapt, zou ik ook moe zijn! Veel succes met de laatste nacht...

Hier twee zieke kindjes... Straks om 14u weer naar de dokter. Liene was beter, maar is dan weer ziek geworden, hoesten, snotteren (echte gele) en nu dus koorts (39.5).
    Tisse snottert alleen maar, maar dat is zo zielig, want als die neerligt, kan hij moeilijk ademen en slaat dan soms in paniek.

Hopelijk zijn ze zondag beide beter, want dan wordt Tisse gedoopt.

Zo, ga wat werken voor school. Tisse slaapt in zijn box en Liene is naar de teletubby's aan het kijken.

Saartje

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wow saar dat is zeker snel.
    maar ja, je zult zien dat het nu ineens 12 uur gaat duren ofzo bij mij

beterschap met tisse en liene zo zielig als ze ziek zijn.

bij de augustusbabys zijn nu al 2 babys geboren en mischien dat de 3e ook al komt, al proberen ze die te rekken tot 36 weken

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen allemaal,

Pffff... wat is het al warm he? :( Iets TE naar mijn idee.
    Ik moest even boodschappen doen vanochtend dus dat heb ik toen maar meteen om 9 uur gedaan.
    Koen heeft vanochtend al buiten in de schaduw in zijn zwembadje gezeten. Het was toen 10 uur en al 25 graden! :confused: Warm genoeg dus. Hij vond het heeeeerlijk! Was echt een plezier om hem zo te zien spelen en spatteren. Na 3 kwartier was hij het beu en heb hem eruit gehaald. Nu ligt ie in bed. Hij was vanaf 7 uur wakker en was toch wel erg moe.
    Hier een foto van vanochtend buiten:

Ik heb net een hartige broccoli-taart gemaakt voor vanavond. Staat vast in de oven, hoef ik 'm vanavond alleen nog even op te warmen. Mjum! En handig, want met dit weer heb ik geen zin in uitgebreid te staan koken.

Zo, nu even tijd voor mezelf (en t forum) ;) Hier binnen is het nog goed te doen met de warmte. Heb net de ventilator aangezet.

Nu ga ik even terug lezen en reageren. Hopelijk slaapt Koen nog even door...

Groetjes Otje

15. Dames, denk straks om 16.00 uur even aan mij, want ik heb onverwacht een sollicitatiegesprek! Ze weten al dat ik zwanger ben, dus die hindernis is al genomen. Ik had maandagmiddag mijn cv gestuurd en vanmorgen kreeg ik een telefoontje met de vraag of ik vanmiddag nog kan komen... :D

@Slingding: Gelukkig kan het beeldje in de achtertuin geen pijn voelen... :) ;)
    Vijf uur slaap verdeeld over twee nachten is inderdaad wel errug weinig. Ik hoop dat je na je laatste nacht wat tijd krijgt om bij te komen...

@Vales: Oooo, dit wordt een zenuwslopende dag voor jou! Ik wens je schoonzus een heel voorspoedige bevalling toe!

@Noura: Typisch inderdaad, die verschillen van mening. Al hoop ik dat je verloskundige gelijk heeft, want als je kindje 6 pond weegt heeft het een mooi gewicht :D !
    Roy heeft trouwens wel al eens tegen Jasmijn gezegd: 'Kom maar bij de baas', die vergissing heb ik zelf gelukkig nog niet gemaakt...

@Saar: Nou, voor zo'n bevalling zou ik direct tekenen, onder het telefoneren nog wel :confused: ! Ik ga er tenminste niet vanuit dat het telefoongesprek 12 uur duurde... ;)
    Ach, wat sneu... twee zieke kindjes! Ik hoop ook dat ze zondag allebei weer fit zijn als Tisse gedoopt wordt!

@Otje: Heerlijk hè... die waterpret! Je zou er zo bij willen kruipen... :D

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Melliemel: Wat een prachtige foto's van je 3D-echo! Ik vind het echt prachtig dat je op die manier al zo goed je kindje in je buik kunt zien. Echt een wonder van deze tijd he? Ik heb bij Koen toen ook zo'n 3d-echo laten doen. Super!
    Mooi buikje hoor!

Vales: Poeh zeg, je schoonzus heeft nog veel geduld moeten hebben zeg. Jij en ik weten vast hoe zij zich moet voelen he? ;) (herinnering: dec. '06) :)
    Oh ik lees dat er wat aan het gebeuren is nu. Spannend hoor!

Duikster: Wat leuk dat je alweer van de partij bent hier! En wat fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding. Dan zal Chris niet lang klein zijn he? ;) Wat lief van Nick dat hij zo lief is voor zijn kleine broertje.
    Ik wil niks opdringen hoor, doe vooral rustig aan maarre... heb je nog wat foto's? ;)

Saar: Mooi dat jullie weekend geslaagd was! En Liene gelukkig weer beter. Alleen nu jij ziek? Oei, das balen zeg.
    Succes met Tisse bij de osteopaat.
    Leuk cadeau, die filmtickets!
    Koen gaat trouwens ook altijd met mij mee naar de wc (anders gaat hij verschrikkelijk hard krijsen/huilen als ik de deur dicht maak. Dus ik laat dan gewoon de deur open en hij zit dan te kijken. :) Uiteraard laat ik de deur dicht als er andere mensen in huis zijn! ;)
    Wat een mooie foto's zeg van jullie korte vakantie. Tisse is echt een scheetje! Prachtig dat meer! Waar/welk meer is dat?
    Woow dat was wel een heeeeele snelle bevalling van die vriendin! :confused:

Janette: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :D Ik ben echt heel blij voor je. Hopelijk gaat het je goed bevallen daar.

Noura: Mooi buikje hoor!
    Herkenbaar, die driftbuien. Koen kan er ook wat van de laatste dagen. En hij kan goed volhouden :(
    Knap ventje hoor, die kleine zoon van je. Ik herken zijn zus erin.
    Heb je nu dezelfde VK als bij Safouane? Dan moet ze toch weten dat het de vorige ook keer ook zo vlot ging he.

Slingding: Balen dat je niet lang kon slapen. Door de warmte?
    Fijn dat je bijna vakantie hebt!

Duckie: Ooh sneu zeg dat Demi ineens "ziekjes" was. Hoe is het nu met d'r? Ben je al bij de huisarts geweest?

Lola: Leuk zo'n dagje naar Burgers zoo! Gevaarlijke foto zeg! ;)
    Wel balen dat je einde van de dag zo op was.

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vergeet nog iets...

Ik melde een tijdje terug dat het met Koen niet zo lekker ging op het kdv (veel huilen) en dat ik twijfelde om over te stappen naar een gastouder. Ook hadden we al een bemiddelingsgesprek gehad met een gastouderburo hier in de regio. Maar eigenlijk vlak daarna ging het weer stukken beter op het kdv. Hij huilt wel even bij het afscheid maar daarna is alles weer goed en hij heeft het er prima naar zijn zin! Ben daar erg blij om! :D

Vrijdag moet ik met Sara naar de huisarts. Ze heeft al lange tijd een wratje bovenop haar teen. We hebben zelf al eens zo'n wrattenstick gekocht maar dat hielp helaas niet. Nu gaan ze die wrat dus bevriezen en dan valt ie er vanzelf vanaf. Zegt die assistente vanochtend aan de telefoon: Ik wil er wel even bij zeggen dat het pijn doet. Och jeetje, Sara is al niet zo'n held (ik ook niet) maar ik moet dus mee. Ai ai... zie er echt tegenop (en Sara denk ik nog meer) maar ja, ze wil wel van d'r lelijke wratje af. :(

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Succes met je sollicitatiegesprek! [-o<
    Ja ik had er wel bij willen kruipen vanochtend maar het badje was helaas wat klein :)

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    erg he otje die driftbuien, maar moet zeggen vanochtend is het hier een en al vrolijkheid, dus hoop dat het negeren geholpen heeft, en wie weet waren het de kiezen
    ik heb nu de zelfde vk die de 2 oudsten op de wereld heeft gezet.

lola hahahaha kom maar bij de baas, moest er erg om lachen. en 6 pond vind ik ook heel mooi. maar nog even en we weten het
    ik ga aan je denken lola straks

oei otje hartige taart, lekker
    ik moet hier nog wat verzinnen maar heb zelf geen zin in warme maaltijd
    heb nog wel voor vanavond kwarktaart staan, van gister nog

oh lekker koen in het badje, ik wil eigenlijk ook wel

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, succes met je gesprek vanmiddag!

Ik had net wat bruinverlies en begin me nu toch wel zorgen te maken. Ik hoop echt zó dat het hierbij blijft en dat het niet alsnog mis gaat. Morgen de echo, hoop dat het dan niet al mis is gegaan.

Deel Deze Pagina