December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Eve: Vervelend wanneer je een rotgevoel overhoudt aan het kdv. Na jouw verhaal gelezen te hebben, ben ik wel erg blij dat Jasmijn in een verticale groep zit. Zo kan zij zelf uitkiezen of ze met grote, kleinere of even oude kindjes wil spelen. Ik zou mijn onvrede overigens niet opkroppen, maar direct uitspreken...

@Otje: Wat een kanjer, die Sara... :thumup:

@Irma: Jeetje... dat is inderdaad schrikken, zo'n ademstilstand! Gelukkig was je broer er snel bij. Je moet er toch niet aan denken...
    Fijne vakantie gewenst!

@Saar: Wat fijn dat het EEG het goed uitzag! Ik hoop dat Liene snel weer thuis is...

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saar wat fijn dat de eeg goed was, hoop dat ze snel mee naar huis mag

eve het klinkt een beetje of fynn gefrustreerd is, en dat hij negatief gedrag vertoont heeft omdat hij geen aandacht kreeg daar, om toch aandacht te krijgen. mischien dat de leidsters hem al als heel groot zien tussen alle babys, maar dat ze vergeten dat hij ook nog klein is en ook nog zijn aandacht nodig heeft. ik hoop dat het gesprek wat opleverd voor jullie.

nou ik ga even aan de boterham hier.

noralien wat leuk om het nieuws te gaan vertellen echt super

ik had gisteravond wat pijnlijk trekkende menstruatieachtige harde buiken. hoefde maar op te staan of te bewegen en hoep daar was het weer. ook wat meer slijmverlies, bij saf had ik de laatste weken steeds voorweeen, en hoop dat dat niet nu al beginnen gaat.

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Saar heel erg veel sterkte met Liene, ik hoop echt dat je meissie snel weer lekker naar huis mag en snel weer helemaal opknapt. Gelukkig mocht Tisse toch in het ziekenhuis blijven, en wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Nogmaals sterkte, en gelukkig was de eeg goed.

Eve wat een gedoe zeg bij dat KDV, ik hoop echt dat er snel plek is voor Fynn is die volgende groep. En ik hoop dat je die Nuby beker mag mee geven, want drinken is echt heel belangrijk natuurlijk en vooral met dit weer. Hopelijk is het gezeur snel over en voelt hij zich ook snel weer beter en lekkerder op het KDV.

Irma jeetje wat zal je geschrokken zijn zeg met de ademstilstand van je neefje, gelukkig heeft je broer hem kunnen redden. Ook al lees je dit niet meer denk, ik wil je echt een hele fijne vakantie wensen en geniet er maar lekker van heel veel plezier.

Noralien wat een leuke reacties heb je allemaal gekregen zeg, en wat lief van die sokjes :) En lekker hoor wokken, maar niet te pittig eten he ;).

Cynthia heel erg veel sterkte met je broer meis, maar denk je ook een beetje aan jezelf?

Wij willen nog wel heel erg graag een 2de, althans ik iets meer dan Sebas. Ik ben zelf enigskind en zal je eerlijk zeggen, aan de ene kant vond ik het heerlijk hoor. Maar aan de andere kant vond ik er niks aan, en zeker als ik aan de toekomst ga denken en stel me ouders overkomt iets..... Ja dan ben ik toch alleen, althans heb ik geen broer of zus. En neefjes en nichtjes heb ik ook niet echt, ik ben namelijk ook nog eens enigskind. Mijn moeder heeft namelijk wel een zus, maar die valt op vrouwen en heeft dus geen kinderen. En me oma van me vaders kant heeft ook nog wel 2 kleindochters ( me nichtje en me nicht ), maar hier heb ik echt heel weinig contact mee.

Maar wij willen een 2de omdat we het zelf leuk vinden, en denken dat het ook gewoon leuker is voor thijmen. En vooral bij mij is de wil van een 2de er gewoon heel sterk, en echt niet meteen hoor. Want eerst willen we financieel gewoon nog wat beter zitten, wij denken er nu aan als Thijmen 3 a 4 is ongeveer te gaan voor een 2de.

Saskia je hebt echt een heel mooi buikje zeg, en wat een leuk en lief filmpje joh.

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    meiden ik denk aan jullie maar ben erg dru (zoals jullie weten)
    maar denk wel aan jullie hoor!

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    doe maar rustig aan cynthia

irma ik vergat je een fijne vakantie te wensen, bij deze nog

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saar: allereerst veel sterkte voor jou. Hopelijk is snel duidelijk wat er met Liene is en knapt ze snel op. Het is toch schrikken zo die stuipen. Bah!

Irma: een hele fijne vakantie. Jij hebt ook je ontspanning wel verdiend na alle moeilijke dingen afgelopen tijd!

Janette: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Noralien: wat heerlijk om het nieuws nu te gaan verspreiden. Geniet er van!

Eve: ik vind het eigenlijk zo wie zo raar dat Fynn niet uit zijn nuby beker zou mogen drinken als hij uit een andere beker niet goed drinkt. Het gaat toch om wat het beste is voor je kind, niet om wat de gewoonte is. Hopelijk kunnen ze je mannetje snel weer wat uitdaging gaan bieden, want hij is ondeugend genoeg om allerlei dingen te ondernemen, dat is al vaker gebleken als ik je verhalen zo heb gelezen ook over wat Fynn op het KDV uitspookt....

Otje: wat heerlijk dat de vakantie bij jullie begonnen is. Hoe combineer je dat nu met je werk en de vrije dagen van Sara? is zij alleen thuis of gaat zij ook naar een opvang?

Noura: hopelijk is het inderdaad geen voorbode voor nu al allerlei voorweeen. pfff....ondanks dat je de volgende bent, heb je toch nog wel even....
    Anderzijds mag je over anderhalve week al thuisbevallen! Dat klinkt toch wel erg dichtbij.

Nou ik ga zo ook nog even wat fotovervuiling hier toevoegen, want al jullie vragen kan ik natuurlijk niet onbeantwoord laten :)

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

o ja ... eerst even gewoon Nick van de afgelopen weken, heerlijk ondeugend...

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

ons Chris diep in slaap

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Stoere meid, die Sara! Wss vond mama het enger ;) En wat een lieverd is Koen dat hij zo aan het spelen was.

@Noura: Heb er vandaag nog over na lopen denken en jij zegt nu precies datgene wat ik ook heb geconcludeerd! Oeps, hoop niet dat de voorweeen nu al beginnen. Ga duimen voor je dat het eenmalig was!

@Debbie: Goeie beslissing hoor om te wachten tot Thijmen wat ouder is. Dan hebben jullie alles vast veel meer op de rit en zijn jullie er echt klaar voor.

@Cynthia: Maar wij denken totaal niet aan jou....haha, nee hoor :) Doe rustig aan. We zien je wel weer!

Nou, heb even m'n verhaal gedaan op het kdv. Maar heb er nog steeds een rotgevoel over :( Volgens z'n vaste leidster was hij gisteren erg vervelend. Hij ging steeds op de baby's zitten en als ze er dan iets van zeiden begon hij heel hard te lachen en dacht dat het een spelletje was (tja, niet zo raar voor een kind van anderhalf). Verder was hij meer aan het duwen dan hij normaal doet en liet zich niet corrigeren. Waarop ik zei dat hij wss z'n dag niet had aangezien hij toen hij thuiskwam ook echt uit z'n doen was. En dat ik het raar vond dat zoiets me werd verteld door een onbekende invalster. Tja, en dan gaan ze elkaar natuurlijk verdedigen. Zo van: ik kan er niet over oordelen want weet niet hoe ze het tegen je heeft gezegd etc. Uiteindelijk gaf ze wel toe dat de afgelopen dagen erg chaotisch waren geweest en dat er veel mis was gegaan. Nou, Fynn kennende voelde hij die stemming gewoon aan en reageert daar dan extra baldadig op. Ook voegde ze er aan toe dat hij echt toe was aan de volgende groep. Ik had toen echt zoiets van: dan is het toch JULLIE probleem! Ga mij dan niet een schuldgevoel geven dat ik m'n kind niet goed opvoed ofzo. Ik leer Fynn toch niet aan dat hij op babies moet gaan zitten. Pffff...En wat Noura ook zegt is Fynn volgens mij gewoon gefrustreerd omdat hij te weinig aandacht krijgt tussen al die babies. En dan heeft hij ook nog het nadeel dat hij groter en wijzer (niet om op te scheppen) lijkt dan sommige andere kindjes van zijn leeftijd en dat ze dus vergeten dat hij ook nog maar net baby-af is. Verder heeft hij gewoon veel uitdaging nodig en daar zullen ze geen tijd voor hebben met het verzorgen van al die babies. En o ja, dat van te weinig drinken klopte ook niet want hij krijgt meer dan genoeg. Tja, toch vreemd dat hij eenmaal thuis dan echt drinkt alsof ie de hele dag in de woestijn is geweest :( Kortom: het voelt nog steeds niet goed. En het vervelende is dat ik dan ook niet aardig meer kan doen tegen ze. Weet je, ik weet heus wel dat Fynn geen zoet jongetje is wat rustig in een hoekje gaat zitten spelen. Hij kan af en toe best wat hardhandig zijn. Maar hij is niet driftig en slaat niet opzettelijk. In de speeltuin wordt hij trouwens net zo vaak geduwd als andersom. En ik kan best tegen wat kritiek maar niet als dat onterecht is en zeker niet als de oorzaak iets is binnen het kdv.

Pfoe, dit was ff een lang verhaal maar het lucht wel op!

Verder gaat alles goed hoor :) ;)

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

Chris met zijn gekregen beertje

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

Nick en Chris samen

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Joepie, foto's! Echt leuk om naar te kijken. Nick heeft een heerlijk ondeugend koppie (komt me bekend voor ;) ) :D En wat is Chris een klein manneke zeg. Echt lief. Vind vooral de 3e foto heel zoet. En hoewel ik daar nooit zo goed in ben vind ik hem daar echt wel op Nick lijken.

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

vandaag lekker gezwommen volgende week mag orlando zijn teddy diploma halen 8)

janette; ik vind dat iedereen dit idd voor zichzelf moet besluiten en als je enig kind bent heb je voor en nadelen maar met broertje/zusje dito zo is voor ieder wat wils. je kunt het ook anders bekijken; dat het egoistisch is als je uberhaupt kinderen wilt krijgen en daar dus voor kiest, het kind in kwestie heeft er niet voor gekozen!
    zo denken andere mensen er ook wel over, maar zo hou je altijd een discussie ;)

eve; haha lolalando leuk joh. enne vwb die opmerking, idd hun zullen dat inzicht missen vwb de oorzaak van als hij al zo 'erg' was als hun suggereren. zijn er op dat moment alleen leidster in opleiding? nee toch! mss mag fynn die leidsters van die dag wel niet ;)

otje; idd daar moest ik dus ook aan denken ja, vond het zo'n melig gezicht

janette; heerlijk zeg je contract in handen :)

irma; heeel fijne vakantie toegewenst enne wat zullen jullie geschrokken zijn zeg bah
    thnx, vind hem zelf echt al best buik zeg maar hoor in vergelijking tot met orlando dan he ;)

noralien; wat leuk zeg dat je het iedereen bent gaan vertellen op die manier en wat lief van je moeder

eve; fijn dat je ons zo op de hoogte houd van saar met liene, en idd super dat er op de eeg niets ernstigs te zien was, weet je of ze mss dachten aan epilepsie ofzo?

otje; goed van sara hoor en ik hoop hetzelfde voor haar

noura; ik hoop het ook niet voor je en anders dat het dan maar 1,5wk duurt en dan voor het echie ipv 3 weken

debbie; goed dat jullie het zo overwegen iig, enne thnx

duikster; wat een ondeugend koppie van nick zeg, en wat een droppie is chris zeg echt zooo schattig :)

eve; kan me heel goed voorstellen wat je bedoelt hoor en het 'probleem' ligt hoogstwss ook bij het kdv daar is het ook ontstaan toch?! getver lijkt me geen prettig idee en zeker omdat er wss geen andere kdv zijn waar hij terecht kan zodat ze dan wanneer er niets aan gedaan word je het op die manier kan laten weten.

hier ook weer een poepje op het potje gedaan door orlando :) vind het zo goed van hem, de laatste 2 dgn heeft hij nu ong 4 keer pd geplast ben erg trots op hem.
    morgen de verjaardag van mijn vader heb er zin in vind het altijd gezellig. ben normaal niet zo van de verjaardagen hoor maar bij mijn ouders en zussen vind ik toch wel gezellig :)
    vanmiddag ook de horren geplaatst overal in huis(boven en beneden schuifpui) echt heerlijk nu kunnen de ramen open zonder dat er vliegen muggen en ander nare vliegende beesten naar binnen komen.

gr saskia

17. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noralien: Ooooo, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien :D . Ben heeeeeel blij voor jullie.
    Goh , ik dacht dat de ouders van Robert ook in Noord Holland woonde, maar ik zie nu dat jullie daar ook nog een eindje voor moeten reizen.

@Cynthia: oh, wat een moeilijke situatie met je broer.

@irma: helaaas....te laat om je een prettige vakantie te wensen.

@Otje: Gelukkig viel het mee bij de dokter.

@karin: Wat geweldig die foto's. Wat kijkt nick ondeugend, echt geweldig om te zien. En Chris is een schatje. Hij kijkt al zo lekker wakker uit z'n oogjes.

@Eve: Wat een gedoe op het kdv. Fynn is gewoon een ondernemende knul en daar is niks mis mee, toch? En hij heeft nu eenmaal de leeftijd om z'n grenzen op te zoeken en dat hij dan dingen doet die niet mogen, tsjaaaa...hoort erbij volgens mij. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk voor 'm is als er voornamelijk baby's zijn. Als ze zelf aangeven dat hij toe is aan de volgende groep, kunnen ze hem dan geen voorrang geven? Dit is ook geen leuke situatie. En niet gaan twijfelen over je eigen opvoedcapaciteiten want daar is echt niks mis mee. Hier hebben we trouwens een verticale groep. En zo in de zomer eigenlijk geen invalsters, want het kdv sluit drie weken en alle leidsters hebben in die weken hun vakantie. Lastig voor de ouders die niet in die weken vrij willen/kunnen nemen. Voor ons wel ideaal want het valt altijd gelijk met de vakantie van jeroen, dus we hebben geen last van invalkrachten en hoeven die drie weken niet door te betalen.

@Saskia: heerlijk is dat horren, wij hebben ze ook sinds het voorjaar en ik vind het zo fijn dat de ramen nu gewoon open kunnen zonder dat we steeds last hebben van muggen.

Ik lees trouwens dat jullie kids al best veel samen spelen op het kdv, of heb ik dat mis? Ik heb het idee dat Demi de andere kinderen wel heel interessant vind, maar dat echt samen spelen er nog niet inzit. Ze gaat volgens mij nog best veel haar eigen gangetje. Herkent iemand dat?

Jeroen is weer boven aan het boren enzo, dus Demi slaapt vannacht bij mijn ouders, zodat ze geen last heeft van het lawaai. Niet zo gezellig, maar wel een fijne oplossing. We hebben besloten om toch nog op vakantie te gaan. We krijgen over twee weken vakantie. We blijven wel in Nederland, dus dan moet het wel goed weer worden.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Duckie, de ouders van robert wonen idd hier in de buurt. Maar zij zitten van het voorjaar tot laat in de zomer in friesland.

Wat lekker dat jullie er wel nog ff tussenuit gaan! Ik duim voor mooi weer, dan geniet ik er zelf stiekum een beetje van mee ;) .
    En jullie kunnen morgen dus lekker uitslapen?

Duikster, wat lieffffff. Nick wordt al echt een grote jongen en Chris is zoooo lief klein en vertederend! :D
    We (I) want more!

Eve, hè bah wat een nare situatie op het kdv. Je moet het toch hebben van vertrouwen en als het dan zó loopt...
    Ik vind het heel normaal dat een kind van 1,5 wel eens streken uithaalt. En het hoort ook bij de leeftijd dat ze wel eens kunnen lachen als ze gecorigeerd worden. Dat moeten die leidsters toch ook vaker meemaken?!
    Ik zou me niet te veel zorgen maken over het "gedrag" van Fynn hoor en al hélemaal niet over jouw opvoedcapaciteiten. Een goed gesprek op het kdv zou ik zeggen en aandringen op een vervolggroep!

Slingding, zorg jij dat je niet helemaal overwerkt bent voor je op vakantie gaat! Tussendoor af en toe pauze nemen om rustig adem te halen hoor ;)

19. Hallo allemaal,

we zijn weer terug thuis. Gelukkig dus!

Ik zal even kort vertellen wat er juist was gebeurd. Ik had dus dat berichtje geplaatst dat Liene al 4 keer kort had gestuipt. Ik had dus ook al naar de huisarts gebeld en die zei me rustig te blijven en haar junifen te geven. Maar ik had alleen vloeibare in huis, en Liene wou er absoluut niks van hebben. Ik heb het dan in haar mond gespoten, maar ze liet het er zo weer uitlopen.

Toen kreeg ze weer stuipen, en die bleven maar duren. Dus ik belde weer naar de huisarts en die bleef dan bij mij aan de telefoon. Op een moment zei ze 'nu moet ze er wel bijna uitkomen', maar dat was dus niet. Dus zei ze me om naar spoed te rijden. Maar ik was dus alleen met Liene en Tisse. Ik zag dan op straat het buurmeisje spelen en heb de voordeur dan opengegooid en geroepen dat ze haar mama moest roepen.

Die kwam dan direct buiten gelopen en ik riep dan dat ons Liene stuipen had. Dan heb ik dus de ambulance gebeld omdat ze ons vorige keer in het ziekenhuis hadden gezegd niet zelf te rijden omdat je in paniek bent.
    Ondertussen had Liene ook nog overgegeven. Ze was nog altijd bewusteloos op dit moment en zaf helemaal blauw rond haar mond.

De buurvrouw heeft dan Tisse genomen en is buiten gaan kijken waar de ambulance bleef. Ik liep dan met Liene ook naar buiten. De andere buurvrouw (van 89 jaar) kwam ook en probeerde Liene wakker te krijgen, maar dat lukte maar niet. Zo hebben we daar dan staan wachten op de ziekenwagen. Die kwam dan met achter hem de mug (medisch urgentie team). Dat was wel spannend, met sirenes kwamen ze aan en ze sprongen echt uit de wagen. Een ambulancier nam Liene dan over en ze werd direct onderzocht, maar ze was ondertussen al uit de stuipen geraakt. Maar door de paniek had ik dat gewoon niet gezien.

We zijn dan meegegaan met de ziekenwagen. Tisse vanvoor in de wagen in de mc. Liene achterin op de brancard en ik ernaast. We hadden geen sirene, alleen vlakbij het ziekenhuis was een kruispunt geblokkeerd en begon Tisse net te wenen van honger. Dus zette de chauffeur de sirene op om sneller te zijn.

In het ziekenhuis is ze dan onderzocht. Foto's genomen van de longen en bloed- en urinestaken genomen. In het bloed was een verhoging te zien van een waarde en dit wees op een bacteriële infectie. Op de longfoto meende de dokter ook iets te zien. Dus werd ze direct getest op pneumokokken. Hiervoor moesten ze een kweek maken en dat duurde 48 uur. Er werd direct gestart met antbiotica, intraveneus.

Gelukkig begon gisteren de koorts wat te zakken en verwachtte de arts dat de kweek neagtief zou zijn en dat het dus om een andere bacterie zou gaan.

En dat was dus ook en omdat vandaag de koorts was weggebleven, mochten we dus naar huis. Nu moet ze nog 7 dagen verder antibiotica nemen.

Ze is wel overal geprikt, in haar twee voeten, twee polsen, meermaals op beide handjes en binnenkant van de llebogen. En vandaag ook nog in haar vinger om een extra test te doen. Ze heeft ook nog een EEG gehad om te zien of ze geen afwijkend gedrag in de hersenen was, maar dat was gelukkig niet het geval.

Ik ga even bijlezen en reageren.

Dit was Liene in het ziekenhuis:

Saartje

20. Ze was ook heel veel aan het spelen:

Deel Deze Pagina