December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat is met kinderen echt ideaal een caravan of camper. vrienden van ons gaan zo ook een paar keer per jaar weg, of zo onverwachts eens een weekendje.

saar dat zijn heel veel boeken, maar lijkt me wel heel interessant!

lola ik had ook ineens dat ik dacht van ow wat gebeurd er nu, en ik ben er nog niet klaar voor... mischien dat mijn bloedruk daardoor ook ineens van 100/55 naar 120/75 was geschoten

janette, goed dat jullie er niet aan toe geven, maar het is wel even doorzetten.

hier word nog steeds lief geslapen

eve wat een superschilderij

lianne wat goed dat dimphy steeds meer loopt, en leuk hoor schoentjes kopen.

2. Hier helaas ook pokkenweer... :(

Roy en ik hebben jarenlang een caravan gehad en omdat hij 6 jaar lang 's avonds een opleiding heeft gevolgd, waren wij gebonden aan de schoolvakanties. Na de zomer van 2004 trok ik het niet meer om - met een onvervulde kinderwens - tussen de jonge gezinnetjes te staan en hebben we de caravan verkocht (en meteen in een 'baldadige' bui de Mini gekocht...)!

Nu zou ik zelf graag weer een caravan willen hebben, maar Roy wil niet meer. Hij vindt het een luxe om niet langer met 90 km/uur naar Zuid-Frankrijk (of waar dan ook...) te moeten tuffen en wil straks liever een ingerichte tent of stacaravan huren. Het nadeel daaraan vind ik echter dat je dan vaak op de minder mooie en gezellige plekken van de camping staat. Maar misschien winnen we die van de Gamma wel... ;)

@Saar: Wij laten Jasmijn dus wel huilen, ook omdat we er geen 'schetebees' (leuk woord trouwens...) van willen maken. Maar ik weet ook zeker dat wanneer we aandacht gaan schenken aan die buien, het probleem steeds groter wordt. Het krijsen (gewoon huilen kun je het ook niet noemen, het zijn echt van die overdreven krokodillentranen...) is al afgenomen van dik een half uur tot zo'n 10 minuutjes, dus Jasmijn heeft wel in de gaten dat aanstellerij niet helpt... :D

Ik kreeg gisteren trouwens ook bericht van de dealer, op 30 of 31 juli (wat mij het beste uitkomt...) kan ik de nieuwe Mini gaan halen :whistle: !

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Janette: hier opeens ook slaapproblemen. Eigenlijk nog maar een week of zo, voorheen ging het altijd goed. Maar nu gaat hij eerst spelen in bed en daarna, als hij dat zat is, huilen. Als we dan komen kijken roept hij heel vrolijk "hajo" en gaat hij meteen lachen. We aten hem toch maar huilen, behalve als het te herdverscheurend wordt, dan gaan we even kijken, maar gaan we snel weg. Maar soms weet ik het ook even niet meer. Gisteren heb ik hem iets later naar bed gedaan, toen leek het iets beter te gaan. Maar als ik het zo lees, zal het wel een fase zijn.

Eve: heel herkenbaar. Ik was ook bij een KDV-moeder geweest met een heel mooi huis en vond het bij mij thuis toen opeens heel klein.... Ik had echt het gevoel van "wanneer heb ik iets verkeerd gedaan?".... Om het voor mezelf goed te praten, had ik al wel bedacht dat zij veel ouder zijn (zij 43 en hij 53, geloof ik) Tegen de tijd dat Pieter en ik zo oud zijn wonen we vast en zeker ook in ons droomhuis ;)

Saar: ik vind het ook echt iets voor jou, borstvoedingsconsulente. Is dat in Belgie alleen maar vrijwillig? Hier kun je daar gewoon een praktijk mee beginnen en geld mee verdienen.

Lianne: wat duurt het schooljaat lang bij jullie: wij ztten hier al halverwege de vakantie.... :cry:
    Ik ben nu aan het inpakken, en ik wou dat we ook een camper hadden (we hebben een peugeot 306) Ik hoop dat het er allemaal inpast.... Vorig jaar zijn we met de auto van mijn ouders gegaan, ik hoop nu stiekem een beetje dat als we daar aan komen rijden en ze ons overbeladen autotje zien, we hem alsnog meekrijgen......
    Leuk dat het lopen zo goed gaat! Het lijkt me ook zo leuk dat Thijs over een paar dagen lekker over de camping kan stappen!

Thijs heeft op het moment ook regelmatig last van driftbuien. wat bij ons goed helpt is dat ik (heel zachtjes) zeg : "zullen we even naar baby Nino gaan kijken". Dan wordt Thijs meteen stil en gaat heel ernstig knikken. Dan lopen we naar het balkon en kijken we beneneden in de tuin (waar baby Nino woont). Hij is natuurlijk nooit buiten, maar de afleiding helpt goed!

Ik ga snel verder met inpakken!

x Lies

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

janette; mag hoor ff zeuren :) tja ik laat orlando alleen in romper met korte mouwen of mouwloze romper slapen onder dekbedje, en dit gaat goed afkloppen natuurlijk maargoed

debbie; zo gaat dus niet echt lekker met je, heb je je eetpatroon ook aangepakt? maw meer ijzerrijke voedingstoffen en minder suikerrijke dingen? dat scheelt ook een hoop vwb vermoeidheid. van heel veel suikers word je ook moe(klinkt raar maar is wel zo) mits je fruitsuikers neemt ofzo. enne thijmen is flink aangekomen en gegroeid in de lengte zo te horen. oh ja en ook voor jouw mss een tip om floradix te drinken is ook een energie boost werkt goed

eve; wat fijn dat het zo gezellig was met de moeder van fynn zijn vriendje :) vind jouw huis ook errrug gezellig hoor, dat heeft voor mij meer waarde dan de grootte van een huis, tuurlijk is het lekker als je de ruimte hebt maar sfeer bepaald een hoop hoor :)

noura; zoooo jij zal idd geschrokken zijn zeg, moet wel zeggen dat de vk/gyn destijds met mijn spontane bevalling wel aangaf dat een verhoogde bloeddruk na stabiel te zijn geweest wel 'kan' duiden op een aankomende bevalling.....dit las ze achteraf op mijn aantekeningen nml. ik heb normaal ook een lage bloeddruk, en dus de week voor de bevalling was deze 120/80(normaal mss voor andere maar hoog voor mij)

duckie; heerlijk idee he dit is mijn laatste werkdag en dan inpakken voor de vakantie heb er ook erg zin in

eve; wat een schattig schilderijtje zeg. hihi heel creatief idee zo eve, en als het werkt wrom niet ja toch :)

lianne; ben benieuwd naar de schoentjes straks voor dimphy en mss spreek ik je niet meer dus bij deze alvast een hele fijne vakantie toegewenst hoor gezellig met de camper

saar; herken je gevoel vwb het huilen ook erg sterk hoor, en nee ik wil ook geen verwent kind maar tot op heden 'afkloppen' lukt het aardig op 'onze manier' 8)

noura; ik lees nu jouw bloeddruk die is dus een beetje hetzelfde als de mkijne grappig, ik hoop voor jouw dat de kleine komt wanneer jij er klaar voor bent iig enne ik hoop het te lezen na mijn vakantie ;)

lola; ik hoop dat je die caravan wint 8) enne lekkerrrrr jullie mini cooper ophalen heerlijk lijkt me dat een eigen autootje

lies; hihi volgens mij doen jullie niets verkeerd toch, jullie werken in een werkveld wat jullie leuk vinden hebben het samen gezellig....hihi je moet toch iets hebben om van te dromen. lijkt me saai om alles te hebben wat je hartje begeert. wel lekker hoor maar toch... :)

zo ga snel mijn laatste uurtjes draaien qua werken

gr saskia

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik kom even m'n hart luchten. Vanmorgen bij de vk konden ze namelijk het hartje niet vinden. Ze voelde wel heel veel leven en schopjes, maar we hoorden alleen maar en heel sterk mijn eigen hartslag. Ik over m'n toeren en de tranen vloeiden meteen. En helaas was ik alleen met Demi De vk kon helaas zelf geen echo's maken, dus toen heeft ze het ziekenhuis gebeld en gelukkig kon ik meteen even langs komen. Heb eerst Demi naar een vriendin gebracht en mijn zus opgepikt en toen zijn we samen naar het zkh gereden. Daar bleek alles goed, er zit een zeer bewegelijk kindje in m'n buik ;) . Maar wat een stress zeg, pffff.

@Lies: Wanneer gaan jullie weg? Veel plezier alvast!

Het slapen gaat hier gelukkig prima. Een paar weken geleden jammerde ze eventjes als ze naar bed moest, maar nu gaat het heel goed. Demi wordt zoiezo eigenlijk ook nooit 's nachts wakker ofzo, dus daar mogen we ons gelukkig mee prijzen.

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb gister voor het eerst gesport en ik vond het echt leuk en daarna voelde ik me echt heerlijk :D had ik echt nooit gehad dus ik ben heel blij dat ik eindelijk ben gegaan.
    Straks ga ik weer.

@Duckie pff wat eng zeg :( gelukkig is alles goed maar wat was dat schrikken voor je zeg.
    Leuke foto's en idd je straalt helemaal,super om te zien :D
    Jeetje wat balen zeg dat Jeroen de waterleiding had geraakt maar gelukkig viel het mee en is het gemaakt.

@Noura is Saf zijn uitslag nou helemaal weg nu je weer Huggies gebruikt?
    Kan me helemaal voorstellen dat je ervan schrok toen de vk vroeg of ze mocht toucheren,fijn dat alles goed was.

@Saar lieve foto's.
    En ook ik vind borstvoedingsconsulent ook echt heel erg bij je passen :D

@Lola wat een mooie kast en ook ik vind het nog duur maar hij is wel super leuk.
    Wessel ging van de week ook een doekje pakken en de tafel poetsen :)
    Nog gefeliciteerd met Roy!
    Lijkt me best eng hartkloppingen ik heb het een paar keer gehad toen ik midden in de nacht wakker werd nou ik vind dat echt eng.
    En wat erg zeg voor die vrouw wanneer gaan ze de zwangerschap afbreken dan?lijkt me echt vreselijk als dat je gebeurt :cry:
    Wat leuk dat je bijna je nieuwe mini op mag halen :D

@Eve ja het is altijd wel druk in Beverwijk en je moet ervan houden denk ik maar ik vind het heel leuk.
    Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hadden bij Fynn's kdv-vriendje :D
    Wat leuk dat schilderijtje :D heel leuk idee ook om het van zijn knuffel te laten maken zou ik nou nooit op zijn gekomen.

@Saskia Wessel slaapt ook altijd in de auto als we een stuk moeten rijden maar na Beverwijk deed hij het ook niet.

@Karin wat lastig dat Nick niet zo graag meer warm eten wil eten.
    Die darmkrampjes zijn zo zielig :( gelukkig had Wessel erg bijna geen last van.
    Hopelijk zal Chris het niet meer veel krijgen.

@Janette wat lastig zeg dat Teun opeens niet zo goed slaapt.

@Debbie zou maar wel de pillen gaan nemen anders gaat het nooit over heel veel beterschap!
    Gaf jij Thijmen nog geen Vit D dan?

@Lianne wat heerlijk zeg dat jullie bijna op vakantie gaan.
    En ik vind een camper/caravan ook erg leuk.
    Wij hadden vroeger een stacaravan en we vonden het altijd super leuk om er naar toe te gaan.

Straks komt me vriendin langs ik ga haar nagels doen en ze blijft eten.
    We gaan ook sporten maar ze zei net aan de telefoon dat ze hoofdpijn heeft dus waarschijnlijk ga ik dan met Johan en past zij op de kids :D

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Kom ik net iemand tegen waarmee ik op zwangerschapsyoga heb gezeten en haar zoontje zwemt met Teun...hoorde wel de verhalen tussen haar man en de zwemjuf dat ze in het ziekenhuis lag.... verteld ze dus bijna het zelfde verhaal.....alleen niet van het afbreken want ze is nog "gewoon" zwanger....

zou het de zelfde zijn?

8. keizerin

Ga ik net naar de wc ben ik nu alweer ongie :( zit nu op cd 24.
    Ga mijn banner maar weer veranderen.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    fijn vales dat het sporten je goed bevallen is. geen spierpijn?
    en mischien heb je het al eens verteld,maar ben je nagelstyliste?
    ik zit zelf namelijk te denken aan een opleiding in die richting mischien.

duckie wat een schrik zeg, wat zal jij erna opgelucht zijn.

werk ze nog even saskia en lekker op vakantie

10. keizerin

Nee geen spierpijn een klein beetje in mijn schouder maar daar had ik al last van.
    Nee ben geen nagelstyliste heb ook geen opleiding gedaan maar mijn eigen nagelstyliste helpt me als ik vragen heb(ze geeft zelf ook opleidingen en is een paar keer kampioen geweest dus ze is heel goed :D )
    Ik kijk namelijk al jaren altijd heel goed mee als ze mijn nagels doet dus op een geven moment ging ik het zelf proberen en dat ging heel goed dus ik heb het mezelf geleerd.
    Als je op mijn hyves kijkt daar heb ik 4 foto's van de nagels die ik heb gedaan.
    Ik moet zeggen ik doe het nog lang niet perfect en moet nog heel veel oefenen.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh leuk zeg.

ik zit nu een beetje vast in mijn werk en wil eigenlijk al een tijd wat anders,maar het blijft maar bij denken en eigenlijk moet je gewoon doen.
    nu wil mijn zwager mij sponsoren, dus eigenlijk moet ik die kans aan pakken.
    ik zou dan ook pedicure ofzo willen bekijken of dat iets is.

nou ben daarstraks naar het postkantoor geweest op de fiets. kreeg achter mekaar harde buiken. puf puf, voel me net bejaard hahaha

goh soms hoor of zie ik ook wel eens iemand en dan denk ik wel eens zou die ook op het forum komen.

12. Vanavond weer naar de verloskundige geweest. Er was niets bijzonders te melden, alleen dat ze me adviseerde het was rustiger aan te doen... :(

@Melliemel: Hiep, hiep, hoera... vakantie :whistle: !

@Duckie: Bah, wat een schrik! Gelukkig bleek alles in orde. Ik had dat bij de vorige controle, toen kon de verloskundige ook het hartje niet vinden, maar omdat het kindje op dat moment erg levendig was, schoot ik er gelukkig niet van in de stress. Tijdens de zwangerschap van Jasmijn heb ik wel een paar keer de verloskundige gebeld, omdat ik (te lang) geen leven voelde, dus ik weet precies hoe jij je voelde vanmorgen...

@Janette: Kaat (zo luidt haar nickname...) is voor de eerste keer zwanger, dus het kan niet de vrouw zijn waar jij het over had...

@Vales: Lekker dat het sporten zo goed is bevallen! Ik zou straks eigenlijk ook weer iets moeten gaan doen, maar ik ben niet zo sportief aangelegd... :oops:
    Een cyclus van 24 dagen is inderdaad kort...

Hoi, hoi, hoi! Jasmijn heeft zich zojuist voor het eerst in wéken zonder te huilen in bed laten stoppen... :D
    Misschien juich ik te vroeg, maar ga dit bericht toch maar vast posten...

13. keizerin

Auw auw nu heb ik wel spierpijn in mijn bovenarmen :)

@Lola doe het dan maar wel wat rustiger aan ;)
    Ik ben ook helemaal niet zo sportief maar dit vind ik echt leuk en dat had ik helemaal niet verwacht.
    Ik voel me na afloop ook echt lekker.
    Goed zo Jasmijn :whistle:

@Noura ja als je de kans kan krijgen en je wil het moet je het zeker doen!
    Het is wel iets waar je geduld voor moet hebben en ik denk niet dat ik dit een paar dagen in de week een hele dag zou kunnen doen.
    Maar hoe ik het nu doen gewoon mijn vriendinnen vind ik erg leuk :D
    En doe je wel rustig aan.
    En ja soms denk ik dat ook als ik een zwangere zie van zou zij nou ook op het forum zitten.

14. keizerin

Hier een foto van de nagels die ik net heb gedaan.

15. keizerin

Een foto van dichtbij.

16. keizerin

Goeiemorgen allemaal,

Ben ik vandaag gewoon de eerste,volgens mij is dat nog nooit voorgekomen :)

Wessel heeft vandaag lekker lang geslapen tot 9.55 dus ik ben weer erg blij.
    De laatste tijd is hij namelijk om 7 uur/half 8 wakker.

Vandaag om 4 uur moet ik naar mijn nagels en vanavond gaan we weer sporten misschien straks naar de winkels lopen maar het is hier erg grijs en donker dus het zal me niks verbazen als het straks gaat regenen.

17. keizerin

Kom ik weer zeuren over mijn cyclus gister had ik dus een roze veeg en daar was het dus de hele dag bij gebleven dat kan ik dan toch niet echt als 1ste dag nemen?
    Ik heb hem nu dan ook maar naar cd 25 gezet want nu is er ook bijna niks maar denk wel dat het vandaag gaat doorzetten.

@Saskia ik denk dat jij een virus op je msn heb want jij stuurt nu al een paar dagen links naar mij terwijl jij offline bent.
    Ik dacht dat je hem al niet meer had want ik heb nu al 2 dagen niks gehad van je tot daar straks.

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Vales ik vind het erg mooi gedaan hoor die nagels, mag ik ook een keer ;) En hopelijk is je spierpijn snel over, maar het is meestal maar de eerste paar x dat je pijn hebt he.

Lola gelukkig was alles goed bij de VK, en tsja doe maar wat rustiger aan dan he ;) En ik hoop voor je dat jasmijn nu gewoon weer zonder huilen lekker naar bed gaat, en natuurlijk gaat slapen.

Saskia heerlijk he vakantie, geniet er maar lekker van

Duckie jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg, gelukkig bleek alles goed te zijn. En konden ze een zeer levendig kindje op de echo zien,

Lola wat leuk nog eventjes en je mag je mini ophalen hiep hier hoera, en wat eng zeg van die hartkloppingen bah. Nog gefeliciteerd met Roy trouwens, en Thijmen heeft het ook hoor dat als die wat knoeit dat ie een doekje gaat pakken en dan daarna weer weggooit. En wat een mooie en leuke kast zeg, maar wel nog een beetje duur he hihi.

Vales nee ik gaf Thijmen geen vit. D, dit omdat ie halfvolle melk kreeg en vrij veel in de zon kwam.

Saskia dank je wel voor je tip, maar waar haal je dat floradix? En Thijmen is inderdaad flink gegroeid ja, en opzich ook lekker aangekomen. Me eetpatroon heb ik niet echt aangepakt nee, maar ik wist dat niet dat je van suikers moe kon worden.

Lianne heel erg veel plezier met de camper, en een hele fijne vakantie gewenst.

Eve wat een beeldig en leuk schilderijtje zeg, echt heel leuk idee om van ze knuffel een schilderijtje te laten maken. En leuk dat je het zo gezellig heb gehad met de mama van Fynn zijn vriendje, en ik heb je huis niet gezien natuurlijk maar zo te horen is het er erg leuk. En opzich vind ik hoe klein je ook woont, je moet er zelf altijd wat van maken toch?

19. hallo allemaal,

Brrr Duckie, wat een griezelverhaal. Mijn hart klopte al in mijn keel tijdens het lezen. Wat moet de rit van de vk, langs je zus naar het ziekenhuis lang geduurd hebben. Maar gelukkig toch alles in orde! \:D/

Vales, ze zien er erg mooi uit, die nagels. Ik heb er ook een paar jaar gehad, maar ben gestopt na de geboorte van Liene omdat ik toen in het begin geen afspraak kon maken omdat Liene zo dikwijls aan de borst dronk. Nadien ben ik niet meer begonnen, omdat het toch wel duur was en ik het weer gewend was.

Lies, de opleiding is van de vzw borstvoeding en ik ga dan meteen vrijwilligerswerk doen bij hen. Het zal dus geen officieel diploma zijn.

Daarnet hebben ze ons afwasmachine terug gebracht. Het wastte niet meer goed af. Blijkbaar zat er een halve emmer vet en schimmel in de leidingen... :pale: Ik dacht dat die blokjes all-in-one waren en dat je dus geen zout en spoelmiddel meer moest toevoegen. Maar de man van het afwasmachine zei dat dat een verkoopstruck is waar veel mensen intrappen... Dus zo dadelijk gaan we naar de winkel.

Deze namiddag de moedergroep doen.

Gisteren zijn we naar mijn moeder geweest. Ik heb 3u kunnen doortypen, maar was wel een beetje in tranen nadien. Ik krijg er geen vat op, op mijn eindwerk. De structuur klopt niet en ik wil zoveel vertellen, maar weet niet waar het te schrijven... Nadien lekker mosselen gegeten, daar keek ik al van vorige zomer (vanaf dat ik zwanger was van Tisse) naar uit.

20. Lola, wow, bijna de nieuwe wagen! En fijn dat alles goed was bij de vk!

Saskia, ook ik krijg links aan via msn van je. Al een tijdje trouwens en redelijk vaak.

Vales, aan het sporten! Ik ga nu al 3 weken 2 keer per week naar de kinesist. Je mag na de bevalling 9 keer gaan, terugbetaald. Maar de beurten zijn nu dus bijna op. Zeer jammer, want je begint het al aan mijn buik te zien. Ik weet dat ik de oefeningen thuis ook alleen kan doen, maar na Liene heb ik dat dus ook nooit gedaan... :oops:

Deel Deze Pagina