December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Slingding: Ik heb je net al gesproken, maar wil je hier ook nog even een dikke knuffel geven...

@Duikster: Bah, toch een borstontsteking :cry: ! Ik heb zelf veel problemen rondom borstvoeding geven gehad, maar een borstontsteking is mij gelukkig bespaard gebleven. Ik hoop dat je snel van deze vervelende kwaal verlost bent!
    Zó... die Chris gaat wel errug snel, nu al draaien... :confused:

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hallo lieve meiden, ik lig hier nu nog in mijn warme kraambed te zweten.
    heb heel snel wat doorgelezen, en kreeg tranen van jullie lieve meeleven. ach die kraamtranen he. ze hebben hier gevloeid, zeker toen ik nog de bevalling nasprak met de vk en alle spanning naar boven kwam.
    maar even snel voor ik ga slapen

de kleine meid ligt naast me als een prinses in haar wieg, en heeft zich net even lekker uitgerekt.
    sinds een 2 dagen terug, slaapt ze gelukkig snachts. de dagen daarvoor hebben we geen nachtrust gehad. dat is zwaar, maar even kijken naar het kleine gezichtje en dat doet je smelten.

even hoe de bevalling verliep.
    smiddags heb ik gebeld omdat ik niet gerust was, en eenmaal in het ziekenhuis schoot ik vol, de angst zat best hoog.
    na een tijdje kwam de vk van het zh, binnen met mijn eigen vk, en die vertelden dat de ctg niet optimaal was en de gyn had besloten dat de bevalling dezelfde dag beter kon worden ingeleid, door het breken van de vliezen, en om 2 uur snachts zou het aan de gang moeten zijn.
    ik mocht dit thuis laten doen of in het zh. maar mocht nog naar huis, om dit te overdenken, en als ik eerder wou kon ik bellen.
    mijn man en ik kozen toch voor het zekere, dus om 20.00 vertrokken we naar het zh.
    na het vliezen breken, bleek er een overslag in het hartje te zitten foetale tachycardie. en na het aansluiten op de ctg bleek het hartje ook te hoge hartslag hebben, irregulaire ctg.
    ik had de angst in mijn keel.
    we werden overgedragen aan het zh.
    onze eigen vk wou graag bij mijn bevalling zijn en bood aan dat ze haar konden bellen. ook omdat het zo druk was en ze bang was dat ik in alle hectiek zou zitten. en ze me graag wou bijstaan.

om 23.00 was er nog niets gaande, en besloten werd om de 2 uurs limiet te verzetten naar de volgende ochtend, het ctg was inmiddels wat rustiger.
    mijn man ging naar huis slapen, en ik ging daar slapen.
    om 1 uur begonnen de krampjes, en een kwartier later is mijn man gebeld. het was menens.
    om 2.51 kon ik persen en 2.54 is ons meisje ter wereld gekomen.

het was chaotisch in het zh, waardoor de vk steeds wegliep en verpleegster ook, voelde me erg in de steek daardoor.
    op het laatste was ik wat de weg kwijt, omdat ze me zelf alles lieten doen en geen aanwijzigingen gaven. volgens hun een prachtige bevalling waarbij ik alles zelf heb gedaan, maar ik had liever de aanwijzigingen gehad, iemand die je leid.
    en helaas zijn ze vergeten mijn vk te bellen, wat ik heel jammer vind en zij ook, en waar nog melding van gemaakt gaat worden.
    plus dat ze me alleen onder de douche hebben gezet en zijn weggelopen wat ook niet mag.
    maar ik heb een prachtige gezonde meid, die nadat ze de volgende ochtend is bekeken door de kinderarts mee naar huis mocht.

en vandaag de hielprik gehad, gelukkig heeft ze daar niets van gemerkt.
    morgen komt de kraam voor het laatst.
    binnenkort zal ik een foto van anissa plaatsen, ga zo slapen

welterusten!

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Noura, wat leuk om weer iets van je te horen!
    En wat een bevalling zeg! Pfff een lange bevalling is niets, maar dit ging wel errug snel, binnen 2 uur vanaf wat krampjes en na 3 minuten persen... :confused: .
    Wat vervelend dat het in het zkh niet zo lekker liep. Een bevalling is toch iets waar je de juiste begeleiding bij mag verwachten :rolleyes: . Je bent een KEI dat je het zo goed alleen gedaan hebt. Jammer dat je eigen vk er niet bij was.
    Maar wat lekker dat je meisje het zo goed doet en nu de nachten ook lekker doorslaapt. Geniet er lekker van!
    Ben uiteraardwel erg benieuwd naar de foto's :D .

Slingding, wat baal ik ervan wat ik in jouw berichtje lees! :cry:
    Ik vind het zó naar dat je niet goed in je vel zit.
    Zorg goed voor jezelf! Een megadikke knuffel van ons.

Duikster, :confused: Uhh Chrisje is toch pas een maand oud hé?! :confused:
    Jeetje zeg, nú al draaien!

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Lieve Cynthia, ik vind het zo naar voor je dat het je op dit moment even allemaal teveel is! En vooral dat je het gevoel heb dat je er zelf niet meer uitkomt. Hoop echt dat de ha iets voor je kan betekenen. Zou je graag willen helpen om een oplossing te bedenken!

@Karin: Ik bedoelde ook de 2e IUI dus had het een beetje verkeerd opgeschreven :( Getver, wat een ellende dat de borstontsteking heeft doorgezet. Hoop dat de antibiotica geen reactie veroorzaakt en dat het heel snel helpt. Maar dat doet het gelukkig meestal wel. Toen ik de antibiotica slikte kreeg Fynn daar wel meer buikkrampjes van. Vond dat zo zielig :( Hopelijk heeft Chris daar geen last van. En nu al draaien :confused: Jemig, dat is wel heel erg snel zeg. Hij wordt wss nog sneller dan z'n broer :D

@Noura: Wat super om weer iets van je te horen! Ben blij dat alles goed gaat. Maar wat een toestand in het zh. Kan me voorstellen dat je je heel alleen voelde. Vind je dus echt een bikkel dat je het zo goed hebt gedaan! Ben benieuwd naar Anissa's lieve koppie :D

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Noura: fijn iets van je te lezen, geniet lekker van je kraamtijd.

Karin:hoe gaat het vandaag met je?

Bedankt voor jullie lieve woorden!

ik ben nu ziek gemeld en maandag of dinsdag neem ik pas weer contact op met mijn werk.
    Dan kijken we even hoe verder en anders even kijken wat er evt andere mogelijkheden zijn.
    Aan het einde van de middag bel ik de ha even voor een afspraak.
    Arno weet zich nu ook even geen houding te geven dus best vervelend.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    cynthia heel veel sterkte!

karin, bah wat vervelend een borstontsteking, beterschap.
    en wat lees ik, chris die zich al omdraait, zo knap hoor

ben nu even bezig fotos over te zetten. lekker in bed met anissa bij me.
    de kraamhulp is net weg, en we hebben geluk gehad, want wij hebben de uren gekregen, en hadden een meisje wat door haar begeleidster bij ons was vastgezet en dus niet weggeroepen mocht worden. dus 6 dagen8 uur gehad, en laatste 2 dagen 5 uur per dag. de laatste dagen kwam er een andere kraamhulp.
    er is een schreinend tekort, sommigen haddenmaar 3 uur.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
  8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
  9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura: wat ontzettend mooie foto, wat lijkt Safouane dan toch al groot he!
    Fijn dat je goede kraamzorg gehad hebt.
    Hoe vind Saf het allemaal?

Arno kwam net met bloemen thuis voor mij, dat doet een mens goed!

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Wat een prachtige foto's! Wat kijkt Saf trots met z'n mooie koppie. Echt geweldig om te zien. En Anissa is echt een poppetje om verliefd op te worden. Ik wil haar wel een dagje lenen hoor ;)

@Cynthia: Wat ontzettend lief van Arno!

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

wat lief van arno.

en saf vind het allemaal maar raar, soms zie je hem kijken en dan heb ik wel eens methem te doen.
    toen ik terug was uit het ziekenhuis en de volgende dag evenbeneden kwam, toen kwam die op me af met armpjes wijd, mama mama mama
    als ze huilen moet dan moet hij ook wat huilen

en eve ik ben ook helemaal verliefd

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

zo ligt ze nu hier bij me

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wat een dropje.

14. Niet meer actief

hey meiden.....

ben terug van vakantie.... Maar reageer later heb niks bijgelezen...... Heb nogal druk huishouden.. veel was e.d....

noura: Supergefeliciteerd met jullie dochter... mooi meisje.... Geniet ervan. Er komt nog kaartje aan....

zal later flink reageren.....

knuffel voor iedereen die hem nodig heeft.

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Pff Noura, wat een vervelende ervaring rond je bevalling in het ziekenhuis. Snap echt niet dat ze je alleen laten! maar gelukkig is alles met Anissa goed. maar waardeloos dat ze je zo alleen laten.
    wat een mooie foto's van je kleine meisje! en ik vind
    Saf er ook echt lief bij staan.
    Fijn dat de kraamzorg wel echt goed bevallen is.

Noralien: chrisje is inderdaad pas een maand oud...ik vind het ook nog veel te vroeg. Nu lag zijn armpje wel onder zijn lijfje dus dat scheelt nog wel in moeilijkheid. Hij was zich echt erg driftig aan het maken zeg maar.

Slingding: neem je rust even. en wel errug lief van Arno dat hij bloemen voor je gehaald heeft.

het gaat met mij nu wel weer beter. koorts is weg en de medicatie lijkt dus goed aan te slaan. vaak zie je bij een ontsteking de melkproductie in die borst ook afnemen. dit lijkt ook zo te zijn. voordeel hiervan is dat Chris ineens ook rustiger drinkt.
    Vandaag Nick weggebracht naar de gastouder en daar nog even zitten kletsen. Vertelde ze dat vrouwtje wat zwanger was daar een miskraam heeft gehad met 8 weken. Die had haar dochtertje van 3 al verteld dat ze een brusje ging krijgen. Nu vond ik dat al veel te vroeg om te vertellen, maar nu is het wel heel zuur natuurlijk. Overigens heeft dat indirect ook weer consequenties voor onze opvang van Nick en Chris, maar Frank en ik hebben besloten dat we mocht dit problemen gaan geven als ik ander werk ga zoeken zelf maar gaan kijken hoe we dit kunnen opvangen. Na juni volgend jaar kan op alle dagen opvang geregeld worden bij haar en tot die tijd kan Frank eventueel zijn dag switchen zou ik er met een nieuwe werkgever niet uit kunnen komen op de huidige opvangdagen. Het zal wat meer geregel geven, maar kunnen blijven bij de huidige gastouder heeft toch onze grote voorkeur!
    Toen ik Nick ophaalde was hij links in zijn gezicht helemaal blauw. Zat dus allemaal stoepkrijt op zijn gezicht. Hij leek net een smurf!
    Ze waren daar lekker met bakjes water aan het spelen. Nick vond het ook wel leuk om uit zo'n bakje een bekertje te halen en dat gewoon op te drinken. Zand schuurt de maag zullen we maar zeggen....

Chrisje ligt trouwens vaak op zijn buik te slapen. in het begin vond ik dit nog wel eng, maar hij slaapt zo veel beter en langer achter elkaar. Hij draait zelf zijn nekje op en neer, en heeft dan minder last van krampjes. Tja....

16. @Noura: Wat een schattig poppetje is Anissa. Krijg er al helemaal de kriebels van... :D

@Slingding: Lief gebaar van Arno!

@Duikster: Ben blij dat de medicatie aanslaat... :D
    Enne... na zo'n 'scrubbeurt' zal Nick's maag aanvoelen als een perzikhuidje... ;)

Morgen de nieuwe auto ophalen... :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle:

17. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Noura, wat fijn om iets van je te horen. Wat een gedoe zeg in 't ziekenhuis. En dan biedt je eigen vk nog aan dat ze haar mogen bellen en dan vergeten ze het nog ook :( . Ook ik vind je echt een kanjer. En wat een mooi meisje heb je op deze wereld gezet, echt een prinsesje! Geniet ervan.

Slingding, groot gelijk dat je je hebt ziekgemeld. Je hebt de laatste tijd al genoeg op je bordje gekregen. Wanneer heb je een afspraak bij de ha? Als je het fijn vindt om erover te praten, dan kom ik naar je toe. Denk goed aan jezelf!

Lola, veel rijplezier met de Clubman morgen :) .

Noortje, mooi huis hoor! Wil je nu jullie huis zo verkopen, of laat je het toch nog eerst schilderen en stuccen, zodat je mss de vraagprijs kunt verhogen? Ik schrik wel van de prijs ervan, moet ik eerlijk zeggen :oops: ...ook bij ons liggen de prijzen een stuk lager.

Karin, Gijs is ook een buikslaper, ook hij slaapt sinds hij 1 maand is op z'n buik. Ik vond het ook best eng in 't begin, maar hij maaide zich op z'n rug ook steeds wakker. Heb ook getwijfeld om in te bakeren, maar toch besloten om dit niet te doen en hem gewoon lekker op z'n buik te laten slapen. Ik heb zin om morgen je kleine mannetje te zien :) ...en jou ook uiteraard.

Pfft, Lynn is de laatste 2 avonden écht hysterisch als we haar naar bed brengen. We waren het gisteravond zo beu dat we haar eerst een uur hebben laten huilen en daarna pas naar haar zijn toegegaan. Ze was zo moe dat ze bij Michel op schoot in slaap viel, maar begon weer keihard te brullen toen hij haar in bedje legde. Uiteindelijk sliep ze om 22.30 uur :rolleyes: .
    Buiten de avonden en nachten, die rommelig verlopen, hebben we een prima vakantie. We zijn bijna elke dag al weggeweest en onze kledingkasten (en die van de kids) zijn weer flink gevuld. Lynn geniet van het feit dat ze steeds beter los kan lopen. Gijs vindt het machtig om in de buggy te zitten (op de platste stand), zodat hij wat kan zien...het uitzicht vanuit het babynestje van de phil and teds is niet zo spectaculair en hij brulde steeds als hij erin lag.

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Zo, en nu nog ff wat foto's spammen...

Gijsje vanochtend..

19. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0

z'n sixpack aan 't trainen :)

20. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0

Mijn 2 mannen...jaja Eve, zelfs Michel is overstag gegaan en draagt roze :) .

Deel Deze Pagina