December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Saar je bent al een keer langs amsterdam geweest.... jullie moesten toen de A9 op maar reden rechtdoor toen ook op de ring van amsterdam verkeerd en kwamen jullie bij schiphol uit....... ;)

2. @Lies: Beterschap!

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    sorry saar, ik was aan het tikken toen jij je bericht poste...

lola: heel verstandig dat jullie met het hele gein komen! enne kunnen de meiden en jongens elkaar ook gezellig weer zien.

lies beterschap!

4. Janette, ah ja. Dat probeer ik te vergeten! ;)

Lola, wat gaan jullie dit weekend doen? Ik ben niet nieuwsgierig hoor! ;)

Lies, veel beterschap.

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar: wij (karin, lonneke en ik) gaan naar de verjaardag van noortje.

6. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik wil dit weekend ook op schoenenjacht (gecombinerd met de zoektocht naar het Lief! vestje)
    Thijs zijn voetjes zijn enorm gegroeid. Zijn teva'tjes zijn maat 21,5 en toen we ze kochten had hij nog bijna een centimeter over, nu steken zijn teentjes over de rand.
    Maar ik wil ook nog slofjes kopen, voor thuis en op het KDV. Maar ik vind die leren slofjes zo duur. Ik heb nog wel even naar de Roosjes gekeken, maar heb daar de vorige keer ook weer zo lang op moeten wachten, daar heb ik geen zin meer in. Nog iemand een tip?

Lies

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri krijgt 's ochtends en 's middags 140cc melk uit de fles en 's avonds een papfles. Ik zie dat een aantal kindjes nog maar 1 keer een fles krijgt.
    Ook als het niet warm genoeg is, dan wil hij de melk niet :( Vraag me echt af hoe hij ooit normaal zijn melk gaat drinken :(

Saar: fijn dat het af is.

8. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    heb net een levende muis gevangen en buiten gezet. Ik zit er nog een beetje van te trillen.
    Ik liep net even naar beneden waar onze kinderwagen staat omdat ik dacht dat er nog iets in het bagagenetje lag. Dat was niet zo maar zag wel iets dat op een muis leek. Maar met was een beetje donker, ik heb dus boven even een zaklamp gehaald en meteen een leeg crueslipak om de dode muis (als het een muis zou zijn) .me op te scheppen. Het was inderdaad een muis en toen ik hem in het pak had lgeschept bleek hij nog te leven..... ik dus snel de deur open gadaan en hem naar buiten gegooid..... Er kwamen gelukkig toevallig net 2 (best leuke!) buurmannen thuis en die vonden me best stoer.

Pfff

lies

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lies: brrrrrr, bij mijn moeder liep van de week een eigenwijs veldmuisje in de tuin die heel stoer rond zich heen keek.
    Ik vind ze niet echt maar schrik er altijd wel even van.

10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik moet 7 pagina's met berichten doorspitten, dus ik ga even een beetje beknopt reageren:

@bianca: Haha, arme gijs, wordt er nu al paardje gereden op z'n rug. En mama maakt er nog rustig een foto van ook :) . Wat een lief manneke is het toch.
    Heel slecht zeg , dat ze lynn gewoon een soepstengel aanboden op het kdv. Het is zo belangrijk dat ze goed in de gaten houden wat ze wel en niet mag. Heb je er nog met ze over gesproken vandaag?
    Bij ons op het kdv wordt trouwens alleen aan tafel gegeten, dus dan kunnen ze ook nooit iets van de grond eten.

@saskia: Goed naar je lichaam luisteren en maar wat rustiger aan doen als je het nodig hebt. Fijn dat je wat hulp in het huishouden hebt gekregen.

@Duikster: Demi kijkt nooit naar Dora eigenlijk. Ze kijkt eigenlijk uberhaupt bijna nooit tv. Ik denk daar ook nooit echt aan ofzo.
    Gaaf zeg, dat je een nieuwe baan hebt. Supergefeliciteerd! Klinkt als een uitdagende functie. Lijkt me leuk, maar wel pittig.

@Noura: Leuk armbandje zeg!

@otje: Ik hoop dat het wat gaat worden met je sollicitatie, en wat gaaf dat je naar Life and cooking gaat. Maar het lijkt me wel moeilijk dat je al zo snel je zus uit moet gaan zwaaien.
    Ben benieuwd of Koen toch de waterpokken heeft. Hier mocht Demi destijds gewoon naar het kdv.

@Melliemel: Wat sneu dat Orlando zo gevallen is, gelukkig geen hersenschudding.

@Noralien: Voel jij je alweer wat beter? En nu lees ik dat Jikke ook ziek is :cry: . Hoop dat jullie weer beter zijn voor a.s. zaterdag.

@Eve/Saar: goh, Liene en Fynn nu al samen in 1 bed :)

@saar: Leuk zeg, dat je weer een opleiding gaat volgen. Gaat de opleiding als bv-deskundige ook nog door.
    En volgens mij gaat Ben ook verhollandsen ;) . Ik vind fritessaus ook lekkerder dan mayo.
    Super dat je scriptie af is!

@janette: SUPERRRRRRR, Teun z'n eerste pasjes, leuk. En wat loopt hij gelijk al goed!
    Goed zo Teun!

@Eve: Als ik in een boekhandel zou werken dan zou ik geloof ik ook koopziek worden :D . Goh, je zou toch maar steeds de namen Sterre-liefe en Jesse-merlijn moeten uitspreken als je iets aan ze wilt vragen. Ik
    hou toch meer van kort maar krachtig. Maar volgens mij klikt het wel goed, of niet? Ook tussen jullie en de moeder van Jesse-Merlijn bedoel ik? Leuk voor je.

@Nynke: Demi drinkt alleen nog maar uit een gewone beker. Ze krijgt volgens mij al vanaf de 13 maanden geen fles meer. Maar volgens mij zijn er nog genoeg kindjes van deze leeftijd die nog regelmatig een fles krijgen. Demi krijgt 's ochtends en 's middags een beker melk.
    Succes morgen met alle prikken. Wanneer krijgen jij en je vriend de uitslagen?

@Lola: Balen dat je zo op je tandvlees loopt en dat je zo slecht slaapt zeg. Dan duren 6 weken nog wel heel erg lang, ik hoop dat de kleine wat eerder komt. Heb je inmiddels wel een idee hoe het komt dat je zo slecht slaapt?

@Lies: Beterschap en suc6 van het weekend. Ik hoop dat de griep niet doorzet!

Ik heb het er niet zo vaak meer over, omdat ik het idee had dat het steeds zo'n klaagzang werd, maar echt lekker met m'n misselijkheid gaat het nog niet. Ben daarom deze week toch iets minder gaan werken, want thuis had ik nergens geen energie meer voor. Ik begin nu 's ochtends om half elf.
    Overgeven hoef ik meestal alleen nog maar in de ochtend bij het opstaan, maar ik voel me door de dag heen gewoon niet lekker. Regelmatig eten helpt wel, maar niet voldoende, helaas.
    In de weekenden gaat het wel beter omdat Jeroen dan 's ochtends voor Demi kan zorgen, dus dan kan ik een beetje bij komen. Maar al met al vind ik het zwanger zijn daardoor wel zwaar en baal ik een beetje dat het nog zo lang duurt voor ik met verlof mag.
    Einde klaagzang....

Ik heb vanavond wel weer heerlijk geaquarobicd (hoe schrijf ik dat...). Lekker om weer wat te doen, het was namelijk zomerstop.

Demi begint nu echt haar eerste zinnen te maken. Eerst hoorde ik wel een sporadisch twee woordjes achter elkaar, maar de laatste paar dagen komt het veel vaker voor en er komen iedere dag nieuwe woorden bij, echt leuk.

Toen ik vandaag op het kdv kwam, zat ze lekker te knutselen aan tafel tussen de grotere kinderen. Ik ben echt zo blij met het kdv waar ze naar toe gaat, we hebben volgens mij nog nooit iets te klagen gehad.

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    brrrrr...muizen...

Ik vind je ook stoer!

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @duckie: vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Dan duurt een zwangerschap wel lang. Als het echt niet gaat, dan zou je toch helemaal kunnen stoppen met werken?
    We krijgen de uitslag pas als we weer naar het ziekenhuis moeten. Dat is op de 3e dag van de cyclus. Hoop het niet natuurlijk :) Maar als het zo is, dan valt het in onze vakantieweek, dus dan maak ik voor de maandag erna een afspraak. Dan krijgen we ook te horen of ik een HSG krijg.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Duckie: je mag hier altijd je verhaal doen!
    Ik hoop dat je door de misselijke ellende toch kan genieten zowel van demi als van de kleine en natuurlijk van jeroen.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even snel een berichtje want duik zo mijn bedje in...

Lies: Wat leuk dat je het vestje zo leuk vond. Het was helaas niet erg goedkoop (35 e) maar ja... mag wel eens he? Succes met je zoektocht. Had al gekeken in de webshop van "lief" maar daar staat het niet tussen.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saar: Joepie! Dat moet een heerlijk gevoel zijn :D Wanneer moet de volgende scriptie klaar zijn? ;)

@Lies: Hoop dat je snel opknapt! Heb voor Fynn leren slofjes van Inch Blue. Zitten goed en zweten niet maar zijn nogal prijzig. Bij van Haren hebben ze gewone sloffen. Die ga ik vd winter maar es uitproberen. En succes met je single-weekend ;) Een muis vangen is echt megastoer!

@Nynke: Fynn vindt melk ook niet zo lekker. Ik doe er daarom een scheutje Roosvicee (speciaal voor in de melk, waar Cynthia het ook over had) doorheen. Eerst ook warm maar ben dat gewoon steeds kouder gaan geven. 's Avonds heb ik de papfles eerst vervangen door warme melk en toen door diksap. Maar kan Jiri niet uit een Nuby beker drinken dan?

@Duckie: Ik vindt lange namen ook niks hoor :( En ja, het klikt idd goed :D Vind overigens niet dat je zeurt! Vind juist dat je het allemaal heel goed doorstaat!

Shoot, het is al laat zie ik. Moet nu echt mega gaan opschieten.. :(

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hier krijgt Teun smorgens nog een papfles..drinkt hem tegenwoordig zelf wilde voorheen nog lekker bij papa of mama opschoot zitten maar nu niet meer.. wil zelf titten en pap...
    en daarna krijgt hij een flesje roosvicee met zijn medicijn voor het poepen..gaat makkelijker uit een flesje maar voor de rest drinkt hij met een rietje of uit een tuitbeker...oook drinken uit een glas gaat steeds beter maar dan "moeten"wij wel het glas/beker vast houden

en op het kdv krijgt hij ook nog gewoon een flesje met een speen hoor.... ik maak er geen probleem van en de laatste keer dat ik op het cb was maakte zij er ook geen probleem van als je maar oefende met de andere manieren.....enne Teun kon ook ineens uit een rietje drinken dus mss rietje in de warme melk?
    Wijnan den Teun zijn de deur uit... Wijnand heeft vandaag een personeelsuitje naar Friesland..varen en BBQ hoop dta het droog blijft en Teun gaat ff naar me schoonouders zodat ik zo kan soliciteren.....

spreek jullie later weer...

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even snel berichtje... weinig tijd...

Koen heeft meer pokjes dan gisteren maar nog niet superveel. Hij mag gelukkig wel naar het kdv dus dat komt goed. Ga nu ff snel mn haar fohnen en dan naar de bruiloft. DOEI! tot gauw weer....

Groetjes Otje

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Go Teun go....enne ik was het met Lola eens over de gemeente Heiloo en haar groen bijhouden.

Eve: ik zou ook helemaal los gaan in de boekwinkel. maar heb van de week maar besloten Nick ook lid van de bibliotheek te maken, toch iets minder prijzig...
    enne als sesamstraat op je werk komt moet je Fynn wel meenemen. Live Elmo kan hij natuurlijk niet missen :)

Nynke: drinkt Jiri zijn fles wel in 1 x op, dan is het toch niet zo'n probleem? als hij 18 is drinkt hij vast niet meer uit een fles....zijn melk dan :)
    overigens kan ik me NIck niet meer met fles voorstellen, zelfs de rietjesbekers worden hier steeds vaker gedecideerd afgewezen ten gunste van een gewone beker. (lastig voor de gastouder straks...en voor ons onderweg) Wat hier overigens wel werkte: ik heb voor Nick een speelserviesje met allemaal kleine kopjes, daar vindt hij het ook errug leuk uit drinken. Hij is momenteel de hele dag in de weer met zijn serviesje en het uitschenken ervan in kopjes. (gelukkig heb ik een stenen vloer) Misschien kun je melk ook eens uit zoiets geven....dat is maar een heel klein beetje. ben vervolgens hier wel telkens bezig om het van de ene beker in zo'n kopje te schenken, maar voor het goede doel (Nick's lol)

Saar: WOW dat moet een goed gevoel zijn! super hoor. Kun je van het weekend lekker gewoon genieten in plaats van werken.

Lola: heftig dat slaapprobleem. Ik ken het van de laatste weken hier. Ik heb toen een inslaapmiddel gekregen via de gyn. Hielp in elk geval iets...
    Gezellig dat jullie er zaterdag zijn...
    Noortje: al opgeknapt?

Lies: beterschap, lastig is dat he als je in aanraking komt met allemaal bacterieverspreidende kindjes....
    Maar hier is dat niet en ook ik heb last van de genoemde verschijnselen. Nick en Frank zijn ook lekker aan het snotten....
    Je hebt ook van die sokslofjes
    http://www.rainbowbabies.nl/babykleding/sokslofjes.html
    misschien is dat wat? ik heb geen ervaring hoor, maar rainbowbabies levert wel veel sneller.
    Overigens denk ik dat ik roosjes ga hergebruiken straks....Ze zijn namelijk wel echt mooi gebleven.
    Maar Nick loopt hier thuis meestal gewoon op antislipsokken of op blote voeten. (we hebben vloerverwarming dat scheelt)
    Ons eigenwijsje wil momenteel ook alleen zijn sandaaltjes aan....de andere schoenen worden resoluut weggezet....
    en ik ben ook geen muizenliefhebber. bleh....

Duckie: brr jij krijgt je zwangerschap ook echt niet cadeau. Ik heb de laatste 3 weken wel veel geklaagd toen ik op bed moest liggen, maar als ik jou zo lees mag ik eigenlijk wel weer in mijn handjes knijpen omdat ik toch eigenlijk twee vrij probleemloze zw.schappen heb gehad.
    Hier staat de tv overigens ook nog steeds zelden aan. We zetten heel soms even een dvd van nijntje op na het eten, gewoon omdat wij dat zelf wel leuk vinden. Nick kan er zo schattig bij gaan dansen, evenals bij de zeer uitzonderlijke keren dat hij de teletubbies ziet bij mij. (heb het gevoel dat papa de tv vaker aan heeft als ik aan het werk ben...)
    knutselen....leuk!

Janette: succes met het gesprek!

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    we hebben hier een makelaar gehad over de vloer voor een waarde bapaling van ons huis.
    Het viel ons een beetje tegen net als bij noortje.
    we gaan het volgende week (omdat arno geen tijd heeft van het weekend) het verder bekijken.
    Dinsdag komt er ook iemand lang om onze financien te bekijken.
    maarik vrees met groote vrezen dat het huis naar onze dromen weg zal zijn tegen die tijd dat alles rond is.

20. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Otje: zouden het dan toch de waterpokken zijn? Maar hij voelt zich nog wel goed, geloof ik. Veel plezier op de bruiloft.
    Ik kon het vestje ook niet vinden in de webshop, raar. Ik zag ook een heel leuk vestje van het merk z8. hebben ook erg leuke spulletjes!

Karin, goed idee, van die sokslofjes! Vooral omdat ik nog een paar heb liggen dat vorig jaar veel te groot was! Ik weet niet of ze nog passen, maar ze kosten maar 6 euro, dus dat is ook goed te doen. Al vind ik die van de site wel erg leuk!
    Verder heb ik van mijn schoonmoeder nog hele mooie sloffen gekregen, mar die hebben een harde zool en dat wil ik onze onderburen niet aandoen.
    En nog een vraagje over die anti-slip-sokjes. Werkt dat goed genoeg? Mij lijkt het altijd nog steeds zo glad. Maar als Nick met al zijn fratsen er mee overeind blijft (op een stenen vloer!) , zou het hier ook moeten voldoen.

Ik koop ook erg graag en best veel boeken. Ik vind het samen lezen zo leuk! Ik ga ook af en toe naar de bieb, maar moet dan wel altijd goed zoeken voor een leuk boekje voor Thijs. ik ga binnenkort eens een keer kijken of ik bij een andere bieb beter kan slagen.

Duckie; wat vervelelend dat je je misselijk blijft voelen... Heeft dat bij Demi ook zo lang geduurd?

Vanmorgen was ik met Thijs gaan spelen bij een jongetje van het KDV (die met dat mooie huis). Was gezellig, al moesten de jongens erg wennen. Maar uiteindelijk waren ze best leuk aan het spelen. Ik vind het altijd wel een beetje lastig want Floris is na zijn geboortje heel erg ziek geweest en ze weten niet hoe groot de beschadeging is die hij daarbij heeft opgelopen. Toen hij uit het ziekenhuis kwam zeiden de artsen dat ze er rekening mee moesten houden dat hij niet zou leren praten, lopen, nou ja , kortom ernstig gehandicapt zou zijn. Uiteindelijk gaat het best goed met hem; hij loopt, praat een beetje en ziet er okee uit (al kijkt hij erg scheel...) maar je merkt wel dat Thijs veel verder is. Het is vooral ook lastig omdat ze op dit moment niet kunnen zeggen hoe groot de schade is, en wat hij wel en niet zal kunnen leren.

Nynke: Thijs dronk eerst alleen zijn pap 's morgens nog uit de fles, maar toen wij een weekje op vakantie waren en Thijs ging logeren heeft mijn schoonmoeder het hem ontwend. Is ook een manier. Wij vonden het altijd wel makkelijk, de pap uit een fles, en ook wel knus

Deel Deze Pagina