December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb een nieuwe avatar! Lief he? :D

2. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    hoi,

Nou, Dain is vandaag voor het eerst de hele dag naar het kdv geweest. Het is allemaal goed gegaan, maar hij heeft bijna niet geslapen, daar vond hij het te druk voor. Ze vroegen me ook of hij meer voeding mee kan krijgen. Nou, ik had 3 flesjes van 150 cc meegegeven, dat drinkt hij thuis geeneens. Maar als Dain de fles krijgt drinkt hij zo snel, dat je tussendoor even moet stoppen. Als hij de fles leeg heeft blijft hij piepen, omdat hij denkt dat ie honger heeft, maar dat is alleen zuigbehoefte. Dat snapte ze geloof ik niet helemaal. Mijn borstvoeding begint volgens mij terug te lopen, ik kreeg vandaag met moeite 80 cc gekolft per voeding, terwijl Dain niet eens bij me gedronken had. Doet me veel verdriet en dat had ik niet verwacht. Noralien, wat hielp er bij jou nou ook alweer om je borstvoeding weer op te krikken?
    Het idee om te gaan werken begint me nu steeds meer tegen te staan. Na het kdv ging Dain gelijk naar bed, als dat straks 4 dagen zo gaat, is de lol er voor mij snel af. Ik ga dus maar extra goed genieten deze laatste week. Zo, nu even de reacties:

Dain gaat ook om de dag in bad, hij heeft verder geen last van een droge huid

Noura, wat een mooie foto, die moet je inlijsten!

Suusje, heeft Mika al vaste etenstijden? Hoeveel cc geef je hem per voeding? Voed je hem 5 of 6 keer?
    Erg leuke foto's, inderdaad echt al een mannetje!

Cynthia, wat herkenbaar van je portemonnee! Ik moet tegenwoordig echt alles op dezelfde plek leggen, anders ben ik het kwijt!

Otje, wat goed zeg, al 4 kilo kwijt, knap hoor! Kost het je veel moeite? Ik weeg nu steeds tussen de 69 en 71 kilo, ik wil in ieder geval naar de 65 kilo. Morgen ga ik weer sporten, ben benieuwd!

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Zeker lief Otje :D

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zal hem doorsturen otje!

5. keizerin

Molly ik weet wel wat je bedoelt dat het idee van werken je tegen staat,alleen voor jou is het nog vervelender want jij gaat 4 dagen werken.

Ik moet woensdag weer en daar heb ik helemaal geen zin in,ik moet dan ook om kwart voor 6/6uur opstaan en moet om 7 uur beginnen tot 3 uur.
    Gelukkig hoef ik deze week maar 1 dag te werken :D maarja ik moet toch Wessel 8 uurtjes missen :(

En het zal wel zwaar worden om 8 uur op me voeten te staan normaal werkte ik 6 uurtjes op een dag maar omdat ik 2 dagen wil werken moet ik 1x 8 uur per dag werken en 1x 7 uurtjes.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb wel alles terug gelezen, maar heb niet zoveel tijd, dus reageer alleen ff op de vraag van Molly.
    Bij mij hielp regelmaat, rust een goede voeding en voldoende drinken. Ik was daarvoor een week heel druk geweest en had slecht gegeten. Door hierop te letten en Jikke vaak aan te leggen (hoe vaker je aanlegt hoe beter je melkproduktie op gang komt) kwam de BV weer beter op gang.
    Al moet ik toegeven dat ik het nu weer tegen vind vallen.
    's Ochtends en 's middags is geen probleem, maar het lijkt wel of mijn voeding 's avonds gewoon op is. Jikke krijgt 's avonds iig nog één fles omdat ze het anders niet redt, maar de laatste 2 dgn zijn dat er al twee :(
    Ga volgende week ff naar het inloop-borstvoedingsspreekuur; kijken of zij nog tips voor me hebben.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saar ik zal je tip over bad en olie eens gaan uitproberen. hoop dat Nick''s huidje dan wat minder droog wordt.

Eve: denkt dat Nick ook schrikt als ik moet hoesten en hij aan de borst ligt. Zijn voedselfabriek blijft dan niet stillliggen.... en dat is hij niet gewend...

Noura wat een mooie foto zeg! een mooie nieuwe banner komt er vast ook nog wel...
    enne codeine is inderdaad sterk spul, maar ondanks dat heb ik nog steeds flinke hoestaanvallen, dus het mag snel gaan werken.... Vanavond na de laatste voeding dubbele dosis, dan heeft Nick er geen last van..

fijn Suusje dat het allemaal meeviel bij de arts.
    Gaat Mika morgen voor het eerst buiten de deur een fles drinken? en shop ze. Leuke foto's ook...

Nick gaat morgen ook wennen op het KDV. Ik was van plan om te gaan shoppen, maar dat ga ik woensdag doen samen met mijn moeder en Nick. Is toch gezelliger dan alleen. Nu morgen maar eens een flink eind op scheut komen met het rapporteren van mijn freelancewerk... Dus achter de computer en zonder zwangerschapspagina. Sturen jullie me morgenochtend weg als ik het toch niet kan laten?

Otje: goed zeg, op naar het ideale gewicht! enne die regenhoes, herkenbaar hoor. Ik had laatst de verkeerde bij me, van de maxi cosi ipv de wagenbak..
    je nieuwe avatar is schattig...

Vales moet jij nog op controle ivm spiraal? wel vervelend al dat bloedverlies.

Molly fijn dat alle goed is gegaan op het KDV. ook daar zal hij zijn draai moeten vinden en hij leert vast daar ook slapen. Maar ik moet zeggen dat ik hier wel merk dat Nick in de avond rond half 8/8 uur echt moe is en dan leg ik hem op bed. Als ik straks werk dan is het inderdaad ophalen van oppas, zelf eten, Nick voeden en hem op bed leggen. Niet echt gezellig....

Molly/Noralien ik heb ergens gelezen over neusspray die kan helpen om de toeschietreflex op gang te brengen. Cynthia en Lola weten hier meer van volgens mij....
    Bij mij loopt BV nog prima, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat als ik ga werken volgende week...
    Overigens merk ik inderdaad ook dat voldoende drinken echt heel erg nodig is. Mijn lichaam vraagt ook echt om vocht. Heb veel meer dorst dan normaal gesproken.

Ik denk dat Ayla inmiddels aan het verhuizen is als ik me goed herinner. Ben benieuwd hoe dat loopt.... moet er niet aan denken met zo'n uk.... en dan heeft Ayla er nog 2 meer rondlopen...

Karin

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Molly: Ja het kost me wel moeite, dat lijnen. Maar ja.... wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze wel eens he? Pijn doet het natuurlijk niet maar moeilijk is het wel. Ik moet nog behoorlijk wat kilo's kwijt... ongeveer 20 kg... maar het begin is er!
    Jammer dat het met Dain op het kdv toch niet helemaal zo gegaan is als je hoopte. Gaat hij er straks 4 dagen heen?

Kennen jullie deze site? http://www.degoedkoopsteluiers.nl/ Erg handig voor de prijzen van luiers, doekjes en melk.

Gr Otje

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb die spray gebruikt het heet syntocinonspray en kan het krijgen via de huisarts.
    Wat ook kan werken is domperidon, je kan het kopen bij etos enzo, het kost 3.50 voor 30 tabletjes het is eigenlijk voor misselijkheid, ik moet 3 tabletjes op een dag innemen volgens de lactatiekundige..
    het werkt tussen de 8 uur en 3 weken.
    google er een op want er staat wel het eea over op internet.

wat een leuke site otje heb hem gelijk opgeslagen!

10. keizerin

@Karin ja ik moet nog op controle voor mijn spiraal.

11. @Noura: Ik zou die gebruiksaanwijzing ook wel willen hebben!

@Molly: Ik had vorige week zo'n borstvoedingsdip. Ik heb toen een dubbele tweefasenkolf gehuurd van Medela en ben Domperidon gaan slikken. Na 3 dagen ging het al stukken beter! Klik eens op deze link: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don_1.html

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen,
    Ik ben de eerste vandaag!
    Hier een goede nacht gehad!
    verder weinig nieuws, moet vanmiddag met kailynn mnaar de kinderarts voor haar heupen, dus ben benieuwd.

o, ja domperidon is voor de productie te verhogen en
    syntosinon spray is om het toeschietreflex te bevorderen.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen allemaal,

Vannacht weer een lekker nacht gehad gelukkig, want ik heb nog steeds hele erge hoofdpijn helaas. Thijmen kreeg om 22.00 zijn laatste fles en viel gelukkig meteen in slaap, om 08.00 vanmorgen werd ik wakker en om 08.30 kreeg hij zijn eerste fles. Hebben jullie kindjes ook dat ze moeten huilen overdag voor ze in slaap vallen?

Vandaag is het echt geen lekker weer hier, het regent echt kei hard. Ik vind er echt niks aan aan dit weer, ik wordt er altijd zo somber van hebben jullie dit ook? Maar aan de andere kant wel lekker weer om dingen in huis te gaan doen, zoals stofzuigen, de was, afwassen enz.

Sebas en ik gaan vandaag ook precies 3jaar met elkaar, ik krijg zoieso vanavond een bloemetje van hem. Maar hij zei misschien neem ik nog wel wat voor je mee dus het zal mij benieuwen haha, eigenlijk klinkt het nog best wel kort zeg 3jaar. :oops: :oops:

Helaas hebben we dit jaar niet zoveel geld, dus uiteten ofzo gaat dit jaar niet. Dit komt vooral omdat we veel problemen hebben gehad met onze auto, hierdoor hebben we nog een schuld van 4 a 500 euro bij me moeder lopen dus. Maya volgend jaar beter hoor, gewoon vanavond lekker gezellig eten en op de bank lekker filmpje kijken is ook gezellig toch?

Als jullie het niet erg vinden reageer ik dit keer niet, want thijmen is aan het huilen en moet echt ff naar hem toe en zoals ik al zei voel me nog steeds niet echt 100% dus. Hopelijk voel ik me morgen wel beter, ga dan weer babyzwemmen en naar dokter voor spiraaltje dus.

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Wat heeft kailynn met haar heupjes dan cynthia?

15. @Debbie: Jasmijn huilt ook meestal een paar minuutjes als ik haar overdag wakker in bed leg. Volgens mij doen de meeste baby's dat.
    Gefeliciteerd met jullie 3-jarig jubileum! Voor iemand van 18 vind ik 3 jaar al lang hoor. Toen ik 18 was, was 2 maanden geloof ik mijn record!

Ik moet zometeen naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle. Mijn man is ziek thuis (hoofdpijn, koorts, duizelig), dus hoef ik Jasmijn niet mee te nemen. Ik hoop voor hem dat Jasmijn dus blijft slapen als ik weg ben!

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen,

Slingding en Lola, bedankt voor jullie info. Ik ga deze week ff naar het borstvoedingsspreekuur en zal dan vragen of dit een optie is.
    Cynthia, werkt die neusspray goed en kun je die gewoon bij de drogist kopen?

@Debbie, Jikke huilt nu ook voordat ze overdag gaat slapen. Zelfs als ze in de box ligt huilt ze voor ze in slaap valt.
    Gefeliciteerd en een fijne avond voor straks.
    P.s. ben nog niet toegekomen aan een berichtje op je site, komt eraan hoor.

Vanmorgen de auto naar de garage gebracht. Is toch een hele planning nu, moest gisteravond echt nadenken hoe laat ik de wekker af moest laten lopen.
    Ik ben ook weer wat grieperig, heb hier af en toe een dag last van, maar het zet neit echt door :( Volgens mij zijn er meerdere waarbij het een beetje door blijfgt sukkelen.

17. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Bedankt voor de link Lola, ik denk nu gelijk te weten waar het aan ligt! Ben vorige week met de minipil begonnen en in jouw link staat dus dat dat de dip in de melkproductie oplevert. Ik denk dus dat ik de domperidon in huis ga halen. Eerst probeer ik dan nog extra te kolven en als dat niet werkt kan ik de domperidon nemen. Hoelang heb je dat gebruikt? Was dit op voorschrift van de dokter of op eigen initiatief?

Otje, Dain gaat maar 1 dag naar het kdv hoor! tot juni gaat hij op maandag en vanaf dan op dinsdag. Onze weekindeling is als volgt:
    maandag: kdv
    dinsdag: begin ik om 14.00 uur, dan gaat Dain naar mijn moeder en haalt michel hem daar op
    woensdag: ben ik vrij
    donderdag: mijn moeder past op
    vrijdag: de ene is michel vrij, de andere week past zijn moeder op

Ik vind het wel lekker dat ik m dinsdag tot 13 uur nog heb, dan is hij lekker wakker!

18. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Lola, ik moet vanmiddag ook naar de tandarts, helaas is het bij mij een gaatje boren, bah!

Debbie, gefeliciteerd met jullie 3-jarig jubileum!

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noralien en molly

Syntocinon spray moet je via de huisarts halen (het is een hormoon die je snuift die je hersens aanmaakt voor het toeschietreflex

Domperidon kan je bij de drogist halen.
    Ik ben dat gaan gebruiken op advies van de lactatiekundige, toen lola d'r dip had gaf ik dit aan en zei heeft nog advies bij het cb gevraagd en waren toen ook positief over domperidon
    Ik heb het na een paar weken langzaam afgebouwd enlke week en pilletje eraf en als het dan genoeg blijft kan er weer 1 af.
    Ik ben sinds van de week er ook weer aan begonnen nu kailynn uit de borst drinkt en merk nu dan m'n borsten voller worden. (eerst voelde ze nog zacht als de volgende voeding al moest.)
    als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Debbie gefeliciteerd met jullie jubileum!

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Lola, ben je nu nog bezig met die prof. kolf of ben je al weer overgestapt?
    Alles goed bij de tandarts...

Debbie vervelend van de hoofdpijn. Nick heeft bij het inslapen soms wel een paar huilminuten overdag. Ik wou dat hij eens zo'n lange ruk in de nacht maakte zeg....
    gefeliciteerd met jullie 3 jarige samenzijn.

Noralien: ik ben inderdaad ook een beetje aan het sukkelen met mijn gezondheid....

Molly fijn dat je straks in elk geval nog anderhalve dag en het weekend met Dain hebt.... goede regeling hebben jullie trouwens... jij succes bij de tandarts.

Cynthia: alles goed met de heupjes van Kailynn?

Ik voel me een beetje eenzaam vandaag. Heb Nick vanochtend weggebracht om te wennen bij de oppas... Vanmorgen heb ik al zitten werken (freelance), maar dat is nu klaar en nu mis ik mijn manneke toch wel.... Nog een uurtje dan ga ik hem weer ophalen....en lekker knuffelen.

Karin

Deel Deze Pagina