December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vergeet ik helemaal te 'zeggen' dat Koen's toetje op het filmpje boekdelen spreekt! Die kleintjes kunnen toch zó lekker genieten hè?

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Pfff ik heb hier een rampnacht gehad met Jikke. Ze heeft de halve nacht gespookt. We hebben haar nog ff tussen ons ingelegd, maar dat werkte helaas ook niet. Uiteindelijk heb ik nog anderhalf uur met haar beneden gezeten, waarna ze rustig is gaan slapen.
    Hield wel in dat mijn ogen pas na 03.30 dicht gingen. Ze is al een paar nachten erg onrustig, maar ff een aai over haar bol of een fles is dan meestal wel genoeg.
    Nu ben ik écht ontzettend moe en heb knallende hoofdpijn. Vanavond de eerste les van de vakopleiding. Tja, die wil ik dus niet missen. Nog maar een paracetamol dan... :rolleyes:

Lola, succes straks. Hoop dat het iets uit gaat halen (een mooie dochter ;) ).

Duikster, gefeliciteerd met je baan. Dat is nog eens gemakkelijk gegaan! Leuk hoor.

Otje, jij ook gefeliciteerd met je baan. En al is het maar tijdelijk, je kunt in die tijd wel mooi uitkijken naar wat anders.

Duckie, wat goed van Demi dat ze zo lief was bij de kapper. Jikke was ook heel lief toen zij geknipt was, maar ik geloof nooit dat ze geduldig zou gaan zitten wachten tot ze met mij klaar waren.

Bianca, ik vind Lynn er ook heel goed uitzien! :D En idd, net als lola ben ik wel benieuwd of het nu ook beter gaat op het kdv.
    En Gijs is echt al een hele vent, als je hem zo ziet zitten!
    Hoe is het met je knie?

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    meiden ik denk wel aan jullie maar ben een beetje druk...

4. Ik baal als een stekker. Waar ik al bang voor was, is ook door de verloskundige bevestigd: de boel zit nog potdicht :( ! Ze kon net met één vinger tot halverwege de baarmoedermond komen. Dus van strippen was absoluut geen sprake...

Ze vroeg me wat ik wilde: afwachten tot volgende week of een afspraak maken met de gynaecoloog? Omdat daar ook sprake is van een wachttijd hebben we afgesproken dat ze morgen alvast een afspraak maakt voor volgende week donderdag. Volgende week woensdag heb sowieso een afspraak bij de verloskundige en dan zal zij nogmaals een inwendig onderzoek doen. Aan de hand daarvan kan ik dan zelf bepalen of ik de afspraak met de gynaecoloog door wil laten gaan of niet...

Een flinke tegenvaller dus... :cry:

Eén lichtpuntje: Ze verwachtte niet dat ik binnen een week uit mezelf zou gaan bevallen, dus de kans wordt erg groot dat ik er zaterdag gewoon bij ben... ;)

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, kan me heel goed voorstellen dat je nu flink baalt.
    Daarom speciaal voor jou:

maar....vind het wel heel leuk om je zaterdag weer te zien :) .

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Lola jammer dat het niet gelukt is... maar wel leuk dat je er zaterdag bij bent

@ Cynthia doe rustig aan we horen/zien je wel weer..

@ Otje we zullen bij jou in d ebuurt een boel post laten komen de komende tijd :)

@Noralien sterkt en suc6 vanvaond

@Eve ik mail je ff over zaterdag ;)

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik heb nog even op een rijtje gezet wie er mee gaan naar de meeting:

Bianca
    Eve
    Saskia
    Otje
    Noortje
    Saar
    Cynthia
    Janette
    Ilse
    Lola

Noura?

Ik heb voor 10 personen gereserveerd, dus ik denk dat dat wel klopt, en anders kan er altijd nog een stoel aangeschoven worden lijkt me.

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Otje: Gefeliciteerd met je tijdelijke baan! Jammer dat het maar voor tijdelijk is en dat het niet helemaal is wat je zoekt, maar als je al werk hebt dan is het zoeken naar een nieuwe baan vaak ook makkelijker. Kun je het ook combineren met opvang voor Koen?
    Het filmpje is inderdaad superlief, hij zit echt te smullen.
    Het lijkt de laatste dagen wat beter met me te gaan, maar het gaat zoiezo een beetje op en af, dus ik durf me daar nooit zo goed aan vast te houden.

@noralien: Ik hoop dat je oogleden vanavond niet dichtvallen tijdens je opleidingsavond...

@lola: Shit zeg, da's echt balen, dat ze niks voor je kan doen. Vind het leuk als je komt hoor zaterdag, maar ik had toch liever voor je gezien dat je dan je kindje al in je armen mag houden. Van waar de doorverwijzing naar de gynaecoloog? Wat kan hij/zij voor je betekenen? Ik hoop dat ze volgende week wel kunnen strippen!

9. Otje, een dikke proficiat met je nieuwe baan. Lijkt me erg leuk. Moet je dan te voet? Of met de fiets?

Vales, supermooie foto's! Je hebt echt een mooie zoon. En jij ziet er trouwens ook erg goed uit. Je bent precies afgevallen?

Irma, jammer dat je er niet zal bij zijn.

Het wordt nu echt wel spannend voor jou en Lola. Ik ben nu elke keer benieuwd of er nog niemand bevallen is.

Lola, jammer dat er nog niet te strippen viel... Maar ik vind het toch fijn je zaterdag te zien.

Duckie, wat een modelkindje ;).

10. Bianca, wat is Gijs idd al groot! En iedereen weer beter?

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Aaarghh Lola, wat ontzettend balen!
    Kan me voorstellen dat je er tóch een beetje op hoopte dat ze iets in gang kon zetten. Een hele dikke knuffel van mij!

Ik ben vanavond tóch naar de les gegaan. Daar ben ik achteraf ook wel héél erg blij om. Wat een berg informatie weer.
    We hebben alle opdrachten voor het eerste half jaar (15 lessen, tot aan mijn "zwangerschapsverlof") gekregen. Ik vrees dat ik het nog héél erg druk ga krijgen :rolleyes: . Echt niet normaal, in wat voor tempo we opdrachten aan moeten gaan leveren. En dan nog maar te zwijgen over de inhoud daarvan. Het komt er eigenlijk op neer dat de opdrachten steeds ingeleverd moeten zijn voordat we uitleg hebben gekregen over de technieken die daarbij horen :confused: . Daarna verbeteren, opnieuw inleveren, weer verbeteren en inleveren....intussen de volgende opdrachten alweer klaar.....Pffff.

Voor degene die het interessant vinden, hier enkele thema's van de opdrachten:
    - serie sociale straatprotretten (daarbij moet je o.a. mensen van heel dichtbij fotograferen om te leren dit te durven)
    - een serie reportageportretten van mijn straat, ook bij mensen thuis e.d.
    - zelfportret
    - serie portretten van medestudent en zijn/haar omgeving
    - 18 foto's van alleen witte onderwerpen (90% van foto wit) en 18 foto's van zwart op verschillende manieren belicht
    - naakt / naakte lichaamsdelen
    - licht uitgebeeld in een foto
    - een doos met 3 vlakken tegelijkertijd anders belicht (preces voorgeschreven hoeveel licht erop moet vallen)
    - 4 vrije werken / series naar keuze
    ....en nog heel wat van dit soort opdrachten.
    Bij al deze opdrachten geldt dat het "gewoon" fotograferen van een plek of persoon niet voldoet. De foto's moeten een thema uitbeelden en een verhaal vertellen.
    Foto's van kinderen en baby's worden niet geaccepteerd omdat dit een te hoog aaibaarheidfactor heeft en afleidt van de foto zelf :rolleyes: .

Verder moeten we twee werkstukken maken. Eén over documentaire fotografie door de jaren heen en één over het werk van één bepaalde fotograaf.
    En een powerpointpresentatie over ......(dat weet ik ff niet meer 8) )

Heb er echt héél veel zin in, maar zie er ook wel een beetje tegenop.

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola sh*t had gehoopt dat er al wat ruimte was voor je! je gaat niet de traditie verbreken hoor!

13. Noralien, klinkt zeer interessant... Goh, het lijkt me echt wel een erg leuke opleiding.

Heb je al een idee voor je vrije opdrachten? Wat mij leuk lijkt zijn vliegtuigen... Vroeger ging ik soms naar airshows, met fototoestel mag je dan heel dicht bij de opstijgende toestellen. Ik had nooit geen mooie foto's, maar de 'echte' wel hoor.

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

nou meiden kijk of ik zo even kan reageren op jullie, ik ben nu nml beetje emotioneel hoor, heb net de groei echo gehad en daar schrok ik toch wel een beetje van, laat ik het zo zeggen ik vond het een flinke tegenvaller.
    beebje loopt 2 weken ong achter qua groei, dit is op zich niet heel erg in verhouding met het gem nml, en aangezien orlando ook iets kleiner is en ze al hadden aangegeven dat ik geen groot kindje zou baren is dit ook niet heel erg. maar ze vond het vruchtwater wel weinig en dit heeft met de bloeddoorstroming te maken ofzoiets, ik moet echt nog rustiger aan gaan doen, en vanmiddag moet ik terug komen om half 2 om dan te bespreken over hoe en wat qua controles en evt nog een groeiecho om te kijken of alles goed blijft groeien en niet inene een flinke afbuiging maakt.
    ook natuurlijk in de gaten houden of het beebje genoeg blijft bewegen enzo.
    ben echt beetje verdrietig, tuurlijk hoeft niet te betekenen dat het ergste gaat gebeuren maar voel me effe niet fijn zeg maar :cry:
    ga alles zo even op een rijtje zetten wat ik kan minderen en evt toch huishoudelijke hulp inschakelen zodat ik daar ook rustig bij blijf want als ik dit ook bijna niet tot helemaal niet meer mag doen, wil ik het wel laten doen omdat ik er anders ook onrustig van word

ik ga jullie verhalen even bij lezen....

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he melliemel wat een vervelend bericht. Wellicht toch al eerder met verlof gaan dan? en wellicht valt het wel mee, het is in elk geval goed dat ze je extra in de gaten gaan houden, zeker ook vanwege de toch vroege geboorte van Orlando. Deze uk kan maar beter wat langer dan 36 weken blijven zitten! en anderzijds...dan kunnen de maatjes 44 weer dienst gaan doen....
    Ik snap dat je een en ander wil gaan organiseren. Hier heb ik ook een poetshulp voor het zware werk en dat neemt toch een hoop zorgen weg zeg maar.
    Maar neem echt je rust erg belangrijk voor je ukkie!

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff ik ga zo maar eens inpakken....

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    noralien; ok
    wat een schattige foto's van jikke zeg, zij heeft echt een superlieve uitstraling ook he? ze is echt fotogeniek vind ik

vales; initialen is mss wel leuk, denk dat ik daar eerder voor zou gaan, heeft ook weer iets vind ik

bianca; wat een mannetje is het alweer zeg idd al weer meer baby af zo en zeker omdat hij daarin zit, gaat hij al uit zichzelf zitten?
    lynn ziet er heel goed uit vind ik, super om te zien

duckie; he fijn zeg dat je kindje zo goed groeit. ben blij voor je

irma; kan me goed voorstellen dat je niet komt hoor, enne hoop dat het strippen werkt voor je

nynke; fijn om te horen dat het wel weer gaat, kan me goed voorstellen dat het elke maand dan weer zo'n tegenvaller is, mag ik vragen wat het pcies inhoud zo'n hsg onderzoek?
    ik denk dat je zo'n soort lijntje bedoelt tussen jouw en jiri evt of niet? niet de wegloopbandjes toch, die waar je een nummer op kunt zetten bv?

duikster; lekker dat het zo voorspoedig is verlopen mbt tot je baan heerlijk idee voor je

duckie; fijn dat demi het zo goed deed bij de kapper en ben benieuwd naar hoe de dag is verlopen vandaag

lola; nou is alleen maar lekker zo te horen dan, en wss voel je je ook comfortabeler dan bij jasmijn nu? vwb broekmaat 80 of 86, hier ook zo maar ik sla de pijpjes nu van maat 86 gwoon om ik vind het zonde om nu maat 80 te kopen omdat hij er dan wss heel kort in kan :) heb nog wel maat 80 broeken die hij dus goed past......
    he balen zeg dat het strippen gwoon niet aan de orde was. wat onwijs vervelend. had liever iets anders gelezen van je helaas zeg. enne ik vind het wel super gezellig als je langs kan komen zaterdag :)

otje; fijn dat steef weer beter is en SUPER joh een baan bij de tnt :) leuk joh enne ga je op de fiets bezorgen of krijg je een scooter of zoiets mee? op de fiets en lopend is dan tegelijk wel een goede combinatie ;)
    wat een schattig filmpje zeg en ging hij zijn doosje gelijk in de vuilnisbak stoppen of... 8)

noralien; he getver klinkt al een zware nacht zeg hopelijk heb je het uitgehouden tijdens de les...
    zo te zien heb je het uitgehouden omdat het erg interessant was, de opdrachten klinken wel erg leuk moet ik zeggen. wel veel idd. vwb de naaktfoto's mag dus niet van buikfoto's enzo, neem ik aan ivm baby ed, mss iets van brandwonden ofzo of mensen met kanker kale hoofden, is niet heel erg leuk maar wel heel interessant? of is dit ook niet toelaatbaar ivm mss te emotioneel?

duikster; ja ik hoop dat het ook allemaal wel meevalt, het viel me alleen toch tegen nadat ze hetgeen aangaf van het vruchtwater zeg maar. de maatjes 44 heb ik iig idd ;) echt zooo klein,

ik had zelf voordat ik naar de groeiecho ging en ook daarvoor, elke keer, als ik 30 weken ben is het zoveel procent, als ik 32 weken ben zoveel procent overleving en met 34 weken is de kans op overleven net zo groot als voldragen, tuurlijk zijn ze kwetsbaarder maar toch, en ik hoop zeker dat dit mannetje langer blijft zitten dan orlando,
    hij lag trouwens ook weer in stuit, dus zoveel bewegingsruimte heeft hij toch nog wel. niet dat ik het een fijn idee vind maar toch. vanmiddag gaat melvin mee naar de vk vind dit wel heel fijn even nu hoor

ik ga mijn agenda bekijken en alles even op een rijtje zetten wat ik allemaal minder kan doen enzo...

18. De verloskundige belde me vanmorgen. Ze heeft een afspraak gemaakt voor morgen om 14.35 uur in plaats van volgende week... :)
    Misschien dat er dan maandag al iets in gang gezet kan worden... [-o<

Melliemel, kan me voorstellen dat je nu even niet goed meer weet wat je ervan moet denken. Natuurlijk weet je dat Orlando ook een kleintje was en die is ook 'goed afgebakken' (om met je eigen woorden te spreken... ;) ), maar het liefst van alles wil je toch dat je zwangerschap normaal verloopt en zonder zorgen! Ik duim voor je dat het allemaal heel erg mee gaat vallen en dat je kindje lekker nog een dikke maand in jouw buik kan blijven. Dikke knuffel van mij...

@Duckie: De verloskundige wil me doorverwijzen naar de gynaecoloog, omdat ik inmiddels al 2 maanden lang gemiddeld slechts 2 tot 3 uur per nacht slaap en dat begint me gigantisch op te breken. Ik sleep me eigenlijk een beetje door de dagen heen en daar is met name Jasmijn de dupe van. Met name de laatste twee weken uit ze dit door zich van me af te zetten. Door mijn vermoeidheid reageer ik daar ook nog eens verkeerd op en zo zijn we in een soort van vicieuze cirkel beland... :(
    De verloskundige vindt dit reden genoeg om te laten kijken of de gynaecoloog me wil gaan inleiden.

@Noralien: Zó... daar zitten zeker pittige opdrachten tussen :confused: ! Maar zoals je schrijft: wél ontzettend interessant. Mag je trouwens wel dieren fotograferen of hebben die ook een te hoge aaibaarheidsfactor?

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    oh Lola: nog een opkikker voor jou: Bij Nick zat ik dinsdagochtend nog 'potdicht' zoals jij het omschrijft en dinsdagavond begon toch echt mijn weeenstorm.....Al was ik toen 41 weken en dat gun ik je niet

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

meiden ff een update;
    ik ga niet aanschuiven as zaterdag, probeer zo kort mogelijk alles te vertellen,
    moest 's middags terugkomen naar de vk, daar aangekomen en alles uitgelegd gekregen, ik moet dus volledige bedrust houden, stuurde ze me direct door naar de gyn voor een verder uitgebreidere echo, om te kijken of het kindje genoeg zuurstof en voedingstoffen binnenkrijgt via de navelstreng etc. daar aangekomen hebben ze dit dus gedaan, en dit was goed gelukkig maar ik heb te weinig vruchtwater en het kindje is zo klein 1400gr en ligt dus onder de curve dat ze me per direct wilde opnemen, maarrr aangezien ze na de ctg en de echo concludeerde dat het kindje in goede conditie is op dit moment en met de mededeling dat ik mijn kindje zelf goed moest blijven voelen en volledige rust moest houden mocht ik toch naar huis :)
    al met al een hoop zorgen en echt een klap in mijn gezicht, moet ik dus nu volledig rust houden mag niet meer werken maar dus ook iig de eerste weken nergens meer heen.
    baal wel onwijs maar heb het voor mijn kindje over natuurlijk en ben allang blij dat ik bij mijn gezinnetje mag blijven.

zo toch nog lang geworden maar dan weten jullie het ook.

gr saskia

Deel Deze Pagina