December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    eve; ja dat mag enne uitziekse

slingding; dus jij hebt nu een dagje voor jezelf? lekker hoor

ik ga boterhammetje maken en dan ff poging wagen om te slapen

gr saskia

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lieve lieve meiden!

werd zojuist verrast met een grote envelop bij de post! van jullie! een super leuk en lief boekje, ik moest er van lachen, en de cadeaubon komt uiteraard heel goed van pas!

verder wil ik saskia en irma succes en sterkte wensen! denk aan jullie!
    en lola wat een mooie bevalling heb je gehad, geniet er lekker van

eve bedankt voor je lieve kaartje! en beterschap!

hier kan ik de ene dag er beter tegen dan de ander. gister dus niet, en ben bijna in tranen op de vlucht gegaan, kon niets meer om me heen hebben. uiteindelijk ben ik met kleren en al in bed beland waar anissa gelukkig in slaap viel op mijn buik. het gekke isdat ze de nachten wel goed doet, gelukkig maar.
    en vandaag heb ik weer een goede dag.
    ik heb besloten haar niet meer aan prikkels bloot te stellen. dat deden we al haast niet, maar voorlopig wil ik zo veel mogelijk thuis zijn met haar.
    en toch steeds weer in bed leggen, vanmorgen heeft ze geslapen, en nu is ze aanhet piepen, maar ze is overduidelijk moe

fijne dag iedereen

3. Noura, je doet dat zo super! Je bent een echte 'kloek' als ik je zo hoor en lees. Je mag echt trots zijn op jezelf! Hopelijk gaat het met Anissa snel wat beter mbt het spugen. Maar dat komt vast en zeker in orde. Een hele dikke knuffel vanuit België.

Eve, heel veel beterschap. Diarree is zoiets vervelend. Toen ik overlaats, vlak na de bevalling, er last van had, kreeg ik een tip van mijn vk. Eerst dacht ik: "nee, doe ik niet", maar dan toch geprobeerd en 't hielp geweldig! Ik moest groene klei gaan halen bij de natuurwinkel (is een soort poeder) en dat oplossen in een flesje water. De klei zinkt dan naar de bodem en je bovenaan heb je groenig water. Niet te drinken, maar het hielp geweldig goed! Ik krijg van diarree(r)emmers altijd dat ik dan gewoon niet meer kan gaan, met krampen tot gevolg en dat had ik toen dus niet.

Lola, denk nu vaak aan je, wat een geweldige tijd heb je nu toch. Geniet er van!

Vales, goede vakantie gewenst!

Karin, leuk weekend gehad?

Saskia, veel plezier met het tijdschriften lezen. Klinkt leuk, maar 't zal vast minder leuk zijn in het echt...

Wij zijn gisteren naar een kaboutertjesdag geweest. Dat was dus super! Er werd op een berg een verhaal verteld. Het was in 9 delen en elk deel werd op een andere plek verder verteld door middel van een toneeltje. Liene was echt supergeïnteresseerd. Ze bleef heel de tijd kijken en deed ook mee als dat gevraagd werd.

Het verhaal kreeg ze wel niet echt mee, want er werd verteld dat er een fopkonijn op de berg zat dat probeerde kindjes en kabouters fout te laten stappen. Even later zagen we dan dat konijn en dat riep dan 'kom' naar de kindjes. Alle kindjes liepen dan door en zeiden 'nee, jij wil ons foppen'. Maar toen riep dat konijn ook 'kom' naar ons Liene en die ging direct mee. :D

Op het einde van de tocht kreeg ze een appel en een appelsap en een zak vol cadeautjes. Boekjes, snoepjes, een halssnoer,... Nog wat springen op het springkasteel en weer naar huis. Tisse heeft altijd geslapen.

Ik plaats zo nog een foto van onze kabouter, want ze kreeg bij de start een pinnemuts op en werd geschminkt.

Vandaag gaan we naar de kermis, als ze wakker is.

Saartje

4. [​IMG]
    Liene en het fopkonijn

5. [​IMG]
    Al van een tijdje geleden... mijn twee 'coole' kindjes.

6. Peuterpuberteit? Ik WIL dat fototoestel NU!

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar: wat een leuk idee van zo'n wandeltocht zeg maar, en wat een mooie foto's zijn erbij.
    en die laatste foto spreekt echt boekdelen.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    waar is iedereen?

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben hier :D ;)

Vanavond mijn eerste yogales gehad. Denk dat ik hier meer aan ga hebben dan de zwangerschapsgym van vorige keer.
    Vrees wel dat ik morgen spierpijn in mijn bovenbenen heb :oops: .

Saar, wat een leuke foto's, Liene als kaboutertje. Heb wel moeten lachen om die laatste foto. Niet echt lief van mij...leedvermaak. Maar hij is zó leuk :D
    Wij waren gistermiddag gaan wandelen in het bos en kwamen ook steeds groepjes kabouters tegen. Was het soms (inter)nationale kabouterdag :) .

Eve, oei dat klinkt niet zo fijn. En Duckie maakt het niet vele beter met haar diarree-emmer ;) . Hoop dat het snel werkt en je je wat beter voelt. Van flinke diarree kun je je zo slap gaan voelen. Wel lekker dat je vader Fynn opvangt.
    Beterschap!

Melliemel, kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is je rust te nemen. Maar zoals je zelf al zegt, het is voor een supergoed doel. Hou dat maar in gedachte.

Noura, heel logisch lijkt me, dat het je ineens te veel kan worden. Ik vind jou, net als de anderen hier, echt een kanjes van een mama!
    Niet aan jezelf twijfelen hoor.

Slingding, is het gesprek met de arbo ver vooruit geschoven?

Ik heb drie thema's bedacht voor mijn vrije opdrachten. Moet er nog één, maar het heeft even de tijd.
    - Ik wil één serie maken vanuit het oogpunt van een kind bekeken (tóch via een omweg bij kinderen uitgekomen ;) ). Bijvoorbeeld een foto van een mensenmassa op kindhoogte; vanuit het bedje gekeken naar mama die een knuffeltje geeft, iets op een tafel waar het handje nét niet bij komt, hapje eten dat aangevlogen komt enz.
    - een serie waarbij ik Limburg tegenover Noord-Holland zet. Bijvoorbeeld een foto van de polder en heuvellandschap; vakwerkhuisje tegenover zaans huisje, strand/duinen t.o.v. hei enz.
    - en een serie straatportretten op de markt.

Ik vind het normaal altijd erg lastig thema's te verzinnen, maar ik was ineens op dreef :D .

11. en niet mijn vliegtuigenidee? :( ;)

Leuke thema's heb je gekozen. Ik had er van de week nog een voor je, maar ben het even kwijt....

12. ah ja, weet het weer. Je maakt foto's van een fotograaf die foto's neemt. Dus je volgt een fotograaf op reportage, bijvoorbeeld bij een huwelijk en fotgrafeert hem en ook zijn onderwerp.

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saar: Wat superleuk zo'n kaboutertjesdag :D En wat grappig dat Liene gewoon het fopkonijn achterna ging. Lieve foto's ook! Hoe was het op de kermis? Thanks voor de tip vd klei. Die ga ik maar es een keer halen.

@Noralien: Goede thema's heb je bedacht!

Nou, hier weer een rotnacht. Ben de halve nacht aan het spoken geweest. Viel tegen de ochtend in slaap en tja, toen werd Fynn tot overmaat van ramp een uur eerder wakker dan normaal :( Had gisteren geen diarree emmer genomen omdat ik het ff op z'n beloop wilde laten. Maar vandaag ga ik er toch echt 1 innemen. Zie het niet zitten om me morgen ziek te melden op m'n werk. Straks komt Mr. X dus die kan Fynn ff bezig houden terwijl ik m'n bed weer induik. Hopelijk kan Fynn dan vanmiddag weer naar m'n ouders.

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oh Eve, wat balen dat je zo slecht geslapen hebt :( .
    Kan Fynn misschien een nachtje bij opa en oma gaan logeren, zodat je 's morgens nog wat rust kan pakken? Of moet je norgen alweer werken?
    Beterschap!

Hier vannacht ook een spooknacht. Maar hier was het Jikke die ons wakker hield :cry: . Ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ze wakker is geweest :rolleyes: .
    Ze is alweer een tijdje aan't spoken 's nachts, maar dan blijft het meestal bij één of twee keer, nu dus niet.

Gistermorgen was ze koortsvrij, dus heb ik haar wel naar het kdv gebracht. Daar is ze de hele dag vrolijk geweest. Helaas heeft ze daar wel 's avonds haar eten weer uitgespuugd en toen had ze ook weer wat verhoging.
    Kan niet zeggen dat ik haar écht ziek vind overkomen, maar blijkbaar is ze toch niet helemaal in orde.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    balen eve, beterschap hoop dat je snel opknapt

ennoralien ook een spooknacht, dat hakt er altijd wel in. gelukkig gaan de nachten hier wel goed.
    hoop dat jikke snel opknapt

saar wat een superfotos

nou heb hier beslotenhaar in bed te laten, niet te lang eruit, want ze raakt overprikkeld en moe, en dat word dan alleen maar erger.
    dus in bed, dan ga ik er steeds heen. eventroosten speentje en ik ga weer.
    af en toe slaapt ze ook heel eventjes.
    maar ze huilt niet constant. het is af en toe.
    ik hoop dat het effect heeft.
    nu ik dit besloten heb, na overleg met verpleegkundige geeft dat wel een rust bij mij. hopen nog dat het werkt
    ookhebben we inbakerdoeken besteld. ik wil gewoon alles geprobeerd hebben.

hier een foto van haar in de schommelstoel (hebben we aangeschaft om even rust te hebben)

heeft iemand hier ervaring met inbakeren?

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ze kijkt wel heel zielig..

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, ik heb dimphy vanaf 5 weken tot en met 5,5 mnd ingebakerd gehad!
    dus kom maar op met je vragen....

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Jikke zal zich vast niet echt lekker voelen en daardoor aan het spoken zijn geweest. Komen de laatste kiezen niet door? Wel balen zo'n nacht. Ik ga voor ons beiden duimen voor een supernacht!

@Noura: Kan rust en vermijden van prikkels een reflux genezen? Ik bedoel: heeft ze dan niet alsnog pijn? Ik bedoel dit niet verkeerd hoor. Vind het super hoe je voor haar zorgt! Maar vroeg me gewoon af hoe dat werkt met reflux. Ze kijkt idd wel een beetje zielig maar ook wel erg lief.

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve ik duim met jullie mee

nee maar doordat ze eerst altijd pijn had van het zuur van de reflux, wat brande in haar slokdarm kon ze niet slapen. hierdoor heeft ze nooit geleerd in slaap te vallen, en dat ze savonds wel slaapt komt omdat ze doodop op is.
    als ik met haar ergens heen ga, in de kinderwagen bijv. dan kan ze daar heel erg op reageren. te veel mensen of lawaai.
    vandaar dat ik nu probeer heel ouderwets de rust en regelmaat aan te houden.
    door de omeprazol die ze nu krijgt word het maagzuur geremd, dus ze spuugt nog wel maar het is niet zo zuur meer.
    ik hoop dat het helpt want je wil alles wel proberen.

lianne heeft het geholpen? en mij werd gezegd dat je ze de hele dag ingebakerd moet houden, hier schrok ik wat van dat het cb dit zei. want ik heb ook wel gehoord van mensen die het alleen met slapen deden.
    hoe deed jij dat?

Deel Deze Pagina