@Noura: bij www.inbakeren.nl staan ook nog tips. Had net ff bij onrustpreventie gekeken. Misschien kun je daar ook nog iets mee. Het lijkt mij ook gek om je kind de hele dag in te bakeren.
dank je nynke, ik geloof dat ik laatste dagen al van alles heb bekeken over babys en slapen en inbakeren en ga zo maar door. ons consultatiebureau is ook erg betrokken en dat is wel fijn. maar ze is wel gaan slapen, en heeft vandaag al een paar keer geslapen, de rust en regelmaat aanpak gaan we zeker vasthouden. al weet ik inmiddels wel dat ik niet te snel blij moet gaan zijn.
hi hi, ff snel noura; goed dat je dit besluit zo neemt geeft voor jezelf ook weer meer rust en hoop natuurlijk dat het werkt saar; ohhh wat klinkt dit leuk zeg, zo'n kaboutertjesdag, wat ziet liene er schattig uit zeg stoer hoor die coole kids van jouw 8) haha moet lachen bij haar gezicht spreekt boekdelen janette; lekker hoor jullie zullen vast genieten noralien; en heb je spierpijn? ik heb bij orlando ook zw.schaps.yoga gedaan en wilde dit nu afgelopen vrijdag voor het eerst weer gaan volgen (helaas gaat dit niet door) maar heb er alles aan gehad om het zo maar te zeggen, heb de hele bevalling de ademhalingstechnieken gebruikt toen die we daar hebben geleerd. zooo jij hebt er de vaart gelijk in gezet de onderwerpen klinken erg interessant leuk hoor eve; he balen zeg ik hoop idd ook dat je ouders fynn evt willen opvangen voor een nacht zodat jij kan bijtanken noralien; ohhh jij ook al zo'n rotnacht? getver nou ook hoop ik voor jouw een goede nacht vannacht noura; hoop voor je dat het inbakeren en de rust en regelmaat helpt. enne ze kijkt een beetje beduusd idd zo ga weer plat gr saskia
Noura; heb je het boekje (ik ookaltijd met mijn boeken...) "regelmaat en inbakeren" al, van Ria Blom? Daar staat precies hoe je kunt inbakeren en veel tips over rust en regelmaat. Otje: heo gaat het met de peuterpuberende Koen? Met Thijs gaat het al weer beter! Het boekjerover heet "peuterpuberteit" en is geschreven door Jose Sagasser. Ik vind het een erg fijn boekje! Thijs is niet helemaal lekker en had een beetje verhoging. Alhoewel hij een beetje hangerig was, was hij verder wel vrolijk. Ik ga er vanuit dat hij morgen gewoon naar het KDV kan, maar ik kom wel snel naar huis. Ik heb de afgelopen weken ook zo veel en lang gewerkt, dat ik dat ook wel verdiend heb. Ik ben vandaag ook op tijd naar huis gekomen en hoop dat ik nu donderdag niet zo uitgeput ben. Ik slaap gelukkig ook wel weer ok. Ik ben gestopt met het internetten tot laat in de avond, daar kan ik erg slecht van slapen (te veel prikkels voor de mama!) Ik ga zo nog wel proberen een hotel te boeken in Gent voor de herfstvakantie (24 oktober, zo uit mijn hoofd), en dan gaan jullie dus niet de meeting in dat weekend plannen, want dit keer wil ik ook mee! Lies
Hallo meiden, Hier even een update van mij. Ik zit even niet zo lekker in mijn vel, nieuwe baan vraagt erg veel van me. Heb nog geen band met collega's en bewoners, er speelt heel veel in het team niet allemaal positief, dit slurpt energie. Dimphy is een hele lastige fase ingegaan, is echt een vette peuterpuber. Heeft dagen ertussen zitten dat ik haar om 9.00uur s ochtends al helemaal zat ben, Is erg bezig met alles willen bepalen, en is hier heeeeel hartnekkig in. Als ze haar zin niet krijgt, trekt ze van alles uit de kast, gillen ,bonken, slaan ,knijpen, bijten. Ook heeft ze hele chagarijnige dagen, niets is goed en verveelt zich. Ook al bied ik haar van alles aan, na het leuke gaat ze weer darmen. sorry hoor, maar ik moet het even kwijt. Ze heeft ook hele leuke dingen hoor,en ze ontwikkeld heel hard. Sinds vandaag aan het tellen om verstoppertje te spelen met Izanka. acht negen zes een drie... Ze kletst honderd uit, en heeft een enorme woordenschat. Ze heeft alle muren en tv, tafel vloer al onder getekend. Als je er iets van zegt, doet ze het natuurlijk nog eens, totdat je de kleurtjes afpakt, dan is het gillen... Jullie zullen het vast herkennen, maar Izanka was altijd een heel braaf meisje , als je nee zei deed ze het gewoon niet meer je die kinderen bestaan ook! Doordat ik zelf niet goed in mijn vel zit, zit je snel in een negatieve spiraal en kan je minder hebben, en reageer je soms te emotioneel op haar, wat natuurlijk niet bevordelijk is, maar je hebt er gewoon niet altijd grip op. Donderdag ga ik naar de ha, ik wil stoppen met roken, ik heb echt last van mijn longen, dus ik ga daar eens babbelen over begeleiding. Nou het is een heel verhaal, ik lees nog steeds met jullie mee hoor, en ik wil iedereen de groetjes doen, en jullie allemaal het beste wensen.
Hoi allemaal, Ik heb echt zo'n heerlijk begin van de week. Koen was vorige week even duidelijk in zijn peuter-puberteit-fase. Ik vond het echt moeilijk. Na wat gelezen te hebben op internet ben ik gewoon duidelijk en consequent geweest en als hij op een negatieve manier aandacht vroeg (jengelen, huilen, op de grond liggen) gaf ik hem gewoon geen aandacht. Als hij iets stouts deed (slaan, gooien) zei ik duidelijk nee maar daarna ook negeren als hij begon te huilen of zo. Nou hij is echt zooo veranderd. Ik zeg niet dat hij niet meer huilt of jengelt maar het gaat al echt de goede kant uit. Of komt het misschien omdat ik me er zelf beter bij voel? Duckie: Ik zal eens bellen naar die speeltuin of er een apart peutergedeelte is. Wat lief dat je zo hebt geknuffeld met Emma. Vales: Wat leuk dat je een vakantie hebt geboekt in januari. Gaan jullie met z'n 3-en? Ben je al eerder in de winter in NL op vakantie geweest? Wij willen rond 21 februari een paar dagen of een weekje weg. Hier in Limburg is het dan carnaval en daar hebben we helemaal niks mee dus daarom lijkt het me leuk om dan lekker weg te zijn uit Limburg. Hier is het namelijk een en al carnaval. Lola: Ik heb je bevallingsverhaal gelezen. Eigenlijk geweldig toch dat je nog hebt kunnen slapen. Je was natuurlijk al uitgeput door het weinig slapen van de afgelopen weken. Maarre... niet twijfelen aan je zelf hoor. Je mag zeker trots zijn! Ben ook heel blij voor je. Hoe is het nu met je en met Emma en Jasmijn? Klinkt heel leuk, die 2 namen bij elkaar. Debbie: Klinkt leuk, je geboekte vakantie. Je berichtje klinkt al een stuk positiever dan een tijdje terug. Gaat het al wat beter met je? Eve: Oei, wat vervelend van die diaree Veel beterschap hoor. Hopelijk is het snel over. Ben je vandaag nog naar de Koningin (en de rest) geweest kijken? Als er staat uiterlijk 4 weken dan mag het dus ook 8 weken van te voren ja. Oei, wat vervelend dat je zo'n korte nacht achter de rug hebt. En dan Fynn ook nog een uur eerder? 5 uur ofzo? Pfff... Sterkte hoor. Melliemel: Kan me best voorstellen dat je je onzeker voelt. Hopelijk kan je ook nog wat genieten van deze laatste periode van je zwangerschap en blijft het kindje voorlopig nog mooi zitten waar het zit. Fijn dat je omgeving met je meeleeft en mee helpt! Ik denk aan je hoor. Lijkt me een lastige situatie. Slingding: Succes morgen bij de Arbo. Ben je nu nog volledig thuis? Noura: Leuk om te horen dat je zo blij was met de post. Hoop echt voor je dat het snel weer iets beter gaat met Anissa met het inbakeren. Denk dat die rust wel goed voor d'r is. Sterkte hoor. Lijkt me ook heel moeilijk nu voor je want je bent natuurlijk nu heel veel bezig met d'r maar hebt ook nog Saf rond stappen en 2 grote kids. Red je het allemaal? Oooh ik zie net die foto. Wat een lief poppetje zeg. Ze kijkt wel een beetje zielig ja. Saar: Wat lief die foto's van kleine kabouter Liene! Echt heel schattig. Haha, die ene foto moest ik wel om lachen waar ze boos is. Erg herkenbaar Noralien: Vind dat je leuke thema's bedacht hebt voor je opdrachten! Zielig dat Jikke nog niet helemaal de oude is. Lies: Zoals je misschien hebt gelezen gaat het deze week al stukken beter met Koen. Fijn dat Thijs het ook weer beter doet! Leuk, zo'n vakantie in Gent! Lianne: Wat jammer dat het op je nieuwe werk nog niet zo best gaat. En je gevoel ten opzichte van Dimphy kan ik me wel heel goed voorstellen. Koen was vorige week zo "heerlijk" dwars :x en ik trok het op een gegeven moment echt niet meer. Was dan ook blij dat ik er zaterdag even uit was met de mama's van hier. Nou, heel veel sterkte hoor en hopelijk gaat het snel beter met Dimphy. Jeetje ze gaat wel heel snel zeg! Wel knap hoor. Groetjes Otje
Lianne: Op deze site staat een verhaal wat waarschijnlijk ook erg herkenbaar is en tips staan er ook bij: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/pe ... rteit.html of http://www.allesoverkinderen.nl/ne_peuterpuberteit.htm Er is op internet heel veel te lezen hierover. Typ maar eens "peuterpuberteit" in google. Dan kom je heel veel tegen. Succes hoor! Valt niet mee.
enne Lianne: ik promoot mijn boekje weer eens: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... 4002860968 ...... Staat ook een stukje in over kinderen die erg veel van je vragen. Want wat je zo schrijft over Dimphy lijkt me pittig hoor.... Het lijkt me een erg bijdehante tante, die heel veel wil en een erg sterk karakter heeft.... Goed dat je het even bij de huisarts aankaart ook. Gaat ze eigenlijk naar het kinderdagopvang? Hoe gaat het daar? Lies
Lianne: fijn om toch wat van je te horen. Heel veel sterkte en succes met alles. otje: ik ben idd nog helemaal thuis. morgen zullen we wel horen hoe verder. morgen ochtend eerst een 2de (onofficeel 3de) keer naar het huis kijken naast mijn ouders nu met een aankoop makelaar. wij zijn dit huis nog een beetje aan het klaar maken voor verkoop. Kailynn slaapt nu bij mijn vader en moeder, daar ben ik een poos geweest vandaag en anders moest ik kailynn daar uit bed halen en morgen op tijd weer brengen. Het is voor hun de eerste keer dat kailynn daar alleen slaapt, dat komt omdat mijn moeder niet met kailynn de trap af kan/ mag van mij. Mijn vader doet dit altijd, mijn moeder kan haar verder wel verzorgen.
Hey Meiden, Ik ga even niet reageren als jullie het niet erg vinden, maar wil wel even zeggen dat het al wel beter gaat met me. Ik merk echt verbetering en merk echt dat de medicatie die ik heb gekregen aanslaat, ik hoop ook echt dat het gewoon steeds beter blijft gaan. Alleen nu met mijn vreetbuien nog, hopelijk wordt dat ook snel minder. Thijmen en ik zijn helaas nog steeds heel erg verkouden, maar hopelijk gaat ook dit snel over. Ook zit Thijmen momenteel heel erg in de peuterpubertijd, hij doet van alles wat niet mag en heb echt me handen vol aan hem. Hij bijt, slaat, krabt en pest me oppaskindjes heel erg momenteen, vooral als hij ze zin niet krijgt. Ook bonkt hij nog steeds met zijn hoofd overal tegen aan als die ze zin niet krijgt of gaat heel hard gillen, de buurvrouw begint zelfs al te zeiken hierzo :s. Maar we hebben echt me handen vol aan hem momenteel, maar zo te zien hebben wel meer mensen hier last van. Maar zoals Lianne ook al zei over Dimphy, heeft thijmen ook ze leuke dingen hoor. Zo waren we afgelopen zaterdag naar sprookjeswonderland in Enkhuizen, nou hij vond het echt heel erg leuk en genoot er echt van. Hij speelde heerlijk en heel lief met andere kindjes, en heeft heerlijk in de speektuin gespeeld. Ook is hij wel 3x in de dobberbootjes geweest, ook dit vond hij echt heel erg leuk. Ook heeft hij een hele grote woordenschat en zingt nu ook vaak liedjes met ons mee, hij zegt sinds kort ook steeds hou van jou mama, oma, opa of papa. Wij zeggen dat hou van jou Thijmen en dan zegt hij het dus terug, al klinkt het soms meer als haasje mama, papa, oma of opa hahaha. Maar vaak snap je wel dat ie echt hou van jou bedoeld, en ook als die in bedje ligt vraagt ie nu om een kusje echt zo lief. Ook weet ie nu echt duidelijk te maken wat die wel en niet wilt, nee is ook echt nee en ja is echt ja bij hem. En wat ie ook steeds vaker doet is op het potje plassen, dit gaat echt steeds beter en hij geeft nu ook aan wanneer die gepoept heeft en geeft vaak aan als die moet plassen en wil ook vaak als wij naar de wc gaan op het potje om te plassen. Nou dat was weer een heel verhaal, Sebas is nu naar school toe. Hij is namelijk weer aan een opleiding begonnen, Electricieën Monteur dit keer en deze opleiding duurt 2 jaar.
lola: hoe lang laat je ons nog in spanning? ik ben zo benieuwd naar emma. Gaat alles goed met je? wij gaan nu naar het huis, daarna snel koken en naar mijn baas en dan naar de arbo, dus druk en ik heb slecht geslapen zonder medicijnen dus....
Zal ik de mama/peuter-meeting op me nemen? Als jullie dat goed vinden tenminste Ik dacht zelf aan zaterdag 11 of zaterdag 18 oktober. Als je mee wil, laat me dan liefst zo snel mogelijk (via pb) even weten welke dag jou het beste uit komt of als je beide dagen kan is dat nog beter natuurlijk. Ik zal wel even kijken hoeveel mensen er kunnen op deze dagen. Mochten er maar weinig mensen kunnen die dagen kunnen we natuurlijk nog altijd een andere dag plannen. Groetjes Otje
Otje lief dat je het op je wilt nemen, helaas meld ik me voor deze 2 datums af... 11 oktober zijn we net terug van vakantie en 18 oktober hebben we familie dag wat wij organiseren...we gaan dan naar Aquazoo in Leeuwarden... we hebben vrij kaartjes daarvoor...helaas heeft Wijnand er 1 te kort besteld ach dan moeten we voor opa maar betalen die is 65+ Cynthia suc6 allemaal, en had je expres geslapen zonder medicijnen?
Ik heb net trouwens even gebeld naar "Avonturenland" in Den Bosch en er is een apart peuter-gedeelte voor kindjes tot 3 jaar.
oh 11 of 18 ik weet niet want mijn neefje is in die week jarig en volgens mij wou mijn broer het weekend ervoor of erna zijn verjaardag vieren. ik heb nog wel vrij dus moet wat te regelen zijn. den bosch wel een eindje weg, hoop dat het wat beter bereikbaar is, laatste jaren was er altijd wel iets met de weg richting die kant ennoralien? spierpijn hihi lies, jij bent al de 3e die over ria blom begint. ben er benieuwd naar, eens zien bij de bieb of ze het hebben,want ik blijf aan schaffen deze dagen. debbie fijn dat medicatie aanslaat oei lianne, wat heftig allemaal, hier ook af en toe een peuterpuber maar bij jou klinkt het wel heel heftig. mijn oudste was daar ook goed in, maysa daarentegen was ook zo rustig als ik zei doe eens normaal, ging ze lief met haar duimpje in haar mond zitten. otje ik negeer ook hoor, mijn man wil nog weleens tegen hem gaan praten of proberen te pakken wat het dus veel erger maakt. ik zeg danook negeren. je merkt ook dat die anders is als papa thuis is eve hoe is het vandaag? lekker rustig aan doen hoor melliemel!
otje: de 18de kan ik zo wie zo niet want dan heb ik een uitje met arno. de 11de wordt ook wat lastiog want dan gaan wij maandags op vakantie en ik moet inpakken. Bij ons is het tussen die 2 data's herfstvakantie.
even snel tussendoor. ze lag in bed met grote ogen rond te kijken straks, maar met af en toe wat gepiep, is ze nu toch aan het slapen
hi hi, lies; hoe is het met thijs? is hij nog naar het kdv gegaan? lianne; had je al sterkte gewenst maar bij deze nogmaals lijkt me super vervelend hoor zo constant. hier ook een die er wel wat van kan maar zo te horen minder heftig dan dimphy otje; super dat het werkt hoor, hopelijk houd hij het zo slingding; en hoe was het huis nu? debbie; lekker dat de medicijnen nu aanslaan, nu je vreetbuien nog zei je? mss een tip(heb vroeger anorexia/boulimia gehad, gelukkig niet heeel heftig maar dit werkte voor mij) voor dat je een bui krijgt gelijk tegen jezelf zeggen/vragen, ga ik dit eten omdat ik het alleen lekker vind of ga ik emoties weg eten, als je hier nml vooraf al over nadenkt is het meestal, op een gegeven moment natuurlijk, al zo dat je weet dat dit 'een vreetbui' is en doe je het niet meer. en natuurlijk geen lekkere dingen in huis nemen of iig heeeeel weinig scheelt een stuk. hoop dat het bij jouw werkt slingding; succes bij de arbo lola; ik ben anders ook ergggg benieuwd kreeg vandaag je geboortekaartje binnen, hij is echt superrrrrr schattig leuk hoor. ik kom graag een keertje langs als je dit leuk vind, alleen niet nu zeg maar otje; voor mij gaan die data niets worden maar dat snap je wel, ik kom de volgende meeting wel weer noura; ik doe mijn best en heb het vandaag al goed gedaan dacht ik zo(nadat mijn zus orlando en tikus heeft opgehaald ben ik direct naar boven gegaan om op bed te gaan rusten ) nu even eten en hier bijlezen en zo weer naar boven wat goed van anissa, het werkt zo te horen dus wel? eve; wat lief van je kaartje bedankt en hoe is het bij jouw? is de diarree al minder? hoop het wel nou meiden ik ga weer naar boven, morgen de echo ben erg benieuwd. was gisteren bij de vk, die afspraak mocht ik laten staan en hun hebben aangegeven dat ik gwoon wekelijks mag blijven komen als dit kan, was weer niks aangekomen maar dat hoefde niets te zeggen, bloeddruk was wel hoog voor mijn doen 120/80 maar dat had de oorzaak dat ik gehaast naar hun ben gegaan omdat de mustang het niet deed(accu leeg ) gelukkig kon de buurman mij brengen. ze heeft gevoeld en voelde natuurlijk hetzelfde, dat er weinig vruchtwater was en dat zij vermoedde dat het kindje op zich niet heel klein was(qua lengte) maar dat het een mager kindje zal zijn(toen dacht ik gelijk kijk naar mijn man, die is ook lang en heeeel slank) maar ze gaf ook aan het is idd wel een klein kindje als ik hem tot 38 weken ong zal dragen dan zal hij wss hoogstens 4 pond zijn nou we zien wel, morgen meer concreet over zijn conditie en volgende week weten we meer vwb groei gr saskia
oei dat is wel klein saskia maar gewoon lekker rustig aan blijven doen, dat is alleen maar goed voor het kleine mannetje. ik krijg trouwens net het kaartje van lola in de bus, een prachtig kaartje zeg! wow heel mooi!