December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Hoe was het bij de arbo?
    En bij het huis langs je ouders? Zijn jullie er uit?

Saskia: Jeetje zeg, das wel erg klein ja! Nou doe maar rustig aan en wie weet weegt de kleine toch meer dan verwacht. Soms schatten ze ook verkeerd.

Noura: Fijn dat Anissa goed is gaan slapen! Heeft ze daar al een beetje ritme in gevonden?

Lola: Ik krijg net je kaartje per post. Mooi hoor! Echt heel erg leuk.

Mijn moeder kwam hier even oppassen toen Koen in bed lag en ben even samen met Sara naar Venlo geweest. Ze moest nieuwe laarzen voor de winter. Pffff... valt niet mee zeg. Ze moest nu maat 34 en hoe groter de schoenen, hoe "volwassener" ze worden. Ook minder leuk vond ik. En echt peperduur zeg. Allemaal rond de 90 of 100 euro (wel helemaal leer) en sommigen zelfs nog duurder. Uiteindelijk niet geslaagd. We kwamen er niet uit. Heb gezegd dat we nog wel een keer ergens anders gaan kijken.

Groetjes Otje

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    loa: bedankt voor je hele mooie geboorte kaartje.

Noura: fijn dat anissa toch lekker ligt in bedje.

vanmoregn een rondleiding met de aankoop makelaar gedaan in het andere huis, daar kan ik nog weinig zinnigs over zeggen verder.

saskia: klinkt idd erg klein, maar je moet ook naar de bouw van de ouders kijken hoor, kailynn was ook klein en fijn maar wij zijn beide niet groot. sterkte met de echo morgen.

net naar de arbo geweest en leidinggevende.
    ik ga volgende week op maandag en donderdag 1.5 uur ondersteuning geven op een revalidatie afdeling. ben ik toch op de werkvloer maar kan in de nacht uren proberen te slapen.

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk kaartje Lola! Is de foto in dezelfde serie gemaakt als de laatste buikfoto's waar Jasmijn ook op stond?

Otje: ik kan op beide data! Is bijna niet te geloven! Gaat het dan een keer lukken? Ik PB je ook nog wel.

Cynthia: klinkt wel leuk toch, ondersteunig geven bij de fysio? Zie je het zelf zitten? Ik neem wel aan dat it voorlopig is. Toch?

Janette: ben even benieuwd, hoe bevalt je baan bij de Deen?

Saskia: is wel heel erg klein.... Ik hoop dat de baby zo lang mogelijk blijft zitten en nog een beetje steviger wordt, hoor! Ben beniuwd wat je morgen te horen gaat krijgen...

Met Thijs was er gelukkig niks aan de hand. Ik vond het wel een beetje rot omdat we, als hij ziek geweest was geweest, geen oppas of zo voor hem gehad zouden hebben en ik thuis zou moeten blijven van school. Maar gelukkig was er hij kiplekker!

4. Hallo dames,

Leuk dat jullie zo enthousiast reageren op het kaartje! Ik heb het namelijk helemaal zelf gemaakt. Oké... een professionele ontwerper en fotograaf zouden het vast beter hebben gedaan, maar ik ben er zelf ook erg trots op :D !

Hier hebben we een erg rommelige dag achter de rug. Het blijkt dat Emma te véél voeding heeft binnengekregen de laatste twee dagen (terwijl ik meende dat het te weinig was, aangezien ze hongersignalen bleef uitzenden...) en was dus niet helemaal lekker. Veel huilen, boeren en mondjes terug geven.
    Ik ben nu dus overgeschakeld op één borst voeden per keer. Scheelt in tijd natuurlijk, maar aangezien ik veel last heb van stuwing staat 'de boel' hier dus een beetje op ontploffen. Erg pijnlijk... :(

Daarbij heeft de huisarts gisteren een knikje in één sleutelbeentje ontdekt en dus moesten we vandaag met Emma naar de kinderarts. Vermoedelijk is het sleutelbeentje gebroken. Hier doen ze echter niets aan, het moet vanzelf genezen. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Ze huilt niet als je haar oppakt of neerlegt en ze gebruikt beide armpjes hetzelfde. Over zes weken moeten we terug voor controle. Als het inderdaad een breukje was, dan vormt zich een bultje kraakbeen op de breuk.
    De kinderarts heeft haar trouwens nog gewogen vandaag en ze woog 3125 gram, daarmee is ze dus bijna terug op haar geboortegewicht van 3165 gram...

Ook heeft Emma vandaag de gehoortest en het hielprikje gehad. Onze kanjer heeft er geen traan om gelaten...!

Zelf voel ik me erg goed. Als de hechtingen niet zo gemeen zouden trekken, zou ik me helemaal de oude voelen (niet veel geleden hè... ;) ), ik hoop dat de verloskundige de draadjes vrijdag kan verwijderen.

Noralien vond trouwens mijn zwangerschapsbanner nu niet meer kunnen ( ;) ) en is zo vrij geweest 'm een 'beetje' aan te passen. Lief hè...?

Zoals beloofd een paar foto's van Emma...

Een kwartiertje oud...

5. [​IMG]

Haartjes van Emma kammen...

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik ben vanochtend met Demi naar de KNO-arts geweest. Die constateerde dat er in ieder geval vocht achter het trommelvlies zit. Daarom krijgt ze buisjes. En omdat ze toch bezig zijn en de neusamandelen ook vergroot waren gaan ze die ook knippen. Ze doen dat gelijktijdig en het is een dagopname, ze wordt onder narcose gebracht. 30 september moeten we naar de anesthesist en dan zullen we half oktober een oproep krijgen voor de operatie.
    Vind het wel zielig dat ze onder het mes moet, maar als het helpt dan is het denk ik zeker de moeite waard. Want dat ze iedere keer zo ziek is is ook niet leuk. Ze was echt super lief in het ziekenhuis. Gelukkig want we moesten echt lang wachten, maar ze heeft lekker zitten spelen.

MOrgen heb ik weer cursus in Zwolle, dus ik ga zo m'n spullen pakken en ik moet nog wat voorbereiden. Dus even geen reacties voor nu.

Het kaartje van Lola heb ik ook ontvangen, echt heel leuk, super!

Vwb de meeting: 11 oktober kan ik niet , de 18e wel, maar het kan zijn dat dat niet gaat lukken omdat Demi dan net geopereerd is. Maar dat kan ik nu toch nog niet zeggen.

7. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Zo te zien heeft Emma ook niet veel geleden onder de bevalling! Wat een knapperd zeg, en zo'n gaaf kopje! Mooi hoor.
    Wel vervelend van het sleutelbeentje, maar gelukkig heeft ze er geen last van.
    Fijn dat je je zo goed voelt. Ook geen last van je hormonen? Ik was zelf zo labiel de eerste dagen (of beter, weken)

Lies

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola: de tranen sprongen in mijn ogen toen ik je kleine mini meisje op de foto zag.
    Wat een mooi meisje!
    heb je veel kraamvisite? of gaat het rustig aan allemaal?
    op zich fijn dat je voeding zo goed op gang komt!
    Maare ik zie geen andere banner!

Duckie: fijn dat de oorzaam van het ziek zijn van demi gevonden is.
    Vaak hebben de moeders meer last van de ok dan de kids, en ze knappen er super goed van op.

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Wat een schatje! Lief hoor. En volgens mij is Jasmijn heel lief voor haar zusje :D . Wel zielig dat ze haar sleutelbeentje waarschijnlijk heeft gebroken, maar gelukkig lijkt ze er zelf geen last van te hebben.
    Die stuwing kan inderdaad erg vervelend zijn. Misschien een beetje de druk er van af kolven?
    Geniet lekker van je kraamtijd, ik ben blij dat het zo goed met je gaat!

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Lies lief dat je vraagt hoe me werk bevalt en ik kan zeggen de tijd vliegt als ik achter de kassa zit....
    heb afgelopen maandag al extra gewerkt en volgende week donderdag kan ik ook extra werken dus dat is opzich lekker...

Lola dank je wel voor je kaartje.... en lief meisje is het

Eve hoe is het met jou?

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Gaat reflux op een gegeven moment vanzelf over of is er altijd een medische ingreep nodig?

@Lianne: Sterkte met alles. Het klinkt echt heel heftig :( Ben overigens wel blij dat Fynn op het kdv kleurt en tekent. Dat scheelt mij wss bekladde muren ;)

@Otje: Helaas niet naar Prinsjesdag geweest. Was echt te gammel. En bovendien is de rijtoer net tijdens Fynn z'n slaapje. Maar zodra hij niet meer slaapt 's middags gaan we zeker kijken. Wil daar echt een traditie van gaan maken. Ik kan alleen op 11 oktober.

@Saskia: Alvast heel veel succes morgen bij de echo! Heb overigens best vaak gehoord dat een vk zich enorm vergist in het gewicht.

@Lola: Thanks voor het superlieve kaartje! Maar wat zielig van Emma's sleutelbeentje. Ik neem aan dat dat tijdens de bevalling is gebeurd? Super dat jij je zo goed voelt! Heerlijk lijkt me dat. JOEPIE, de 1e foto's! Wat een mooi volmaakt en tevreden koppie heeft Emma. Echt geweldig om te zien. En...een heleboel haartjes :D

@Duckie: Jeetje, dat is toch wel ff heftig hoor. Op zich zijn het wel standaard ingrepen maar niet leuk als dat bij je kind moet gebeuren. Ze zal er ongetwijfeld van opknappen maar je zult blij zijn als het achter de rug is. Komt goed!

Fynn is ook een beetje aan het puberen. Kan aardig eigenwijs zijn en is behoorlijk z'n grenzen aan het verkennen. NEE is dan ook absoluut z'n favoriete woord. Maar als ik de verhalen hier lees dan is hij nog de braafheid zelve (voor zolang het duurt ;) ). Ben nu in m'n pauzes (voordeel van werken in een boekhandel) het beroemde boekje van Lies aan het lezen. Er staan idd erg handige dingen in.

Vandaag dus weer gaan werken. Was nog wat gammel en liep dus wat zweverig rond maar heb gewoon rustig aan gedaan. Fynn had op het kdv wel een paar dunne luiers gehad maar ze vonden het net geen diarree. Bovendien was hij heel levendig en had goed gegeten. Hij doet het nu overigens heel goed op de dreumesgroep en gaat er met plezier naartoe :D Merk ook dat hij daar heel veel nieuwe dingen leert.

Verder vind ik de HEMA stom! Had allemaal leuke dingen gezien in de folder die ik gisteren in de bus had. Wil ik ze net per internet gaan bestellen, is alles al uitverkocht :( :(

En o ja, als je een abonnement (24,95) op de Bambini neemt dan krijg je een paar Crocs Kids Mammoth (met wintervoering) twv 39,95 kado. Voor jongetjes alleen in het lichtblauw (terwijl ze ook in donkerblauw, legergroen etc bestaan). Ik zit dus weer es te twijfelen... :( Wat vinden jullie van lichtblauw voor de winter?

12. hallo allemaal,

wat een prachtige dochter heb je, Lola. Echt een meisje om trots op te zijn. Wat zielig van haar sleutelbeentje. Wel goed dat ze er geen last van heeft.

Geniet er maar van.

Eve, waarvoor gaan de crocs dienen? Om binnen rond te lopen of buiten te spelen? Of dienen ze ook voor 'net'? Want als het 'speel'schoenen zijn, binnen of buiten, zou ik meover de kleur geen zorgen maken. Maar als ze voor net zijn, denk ik dat lichtblauw niet lang net blijft in de winter...

Duckie, wat zielig dat Demi geopereerd moet worden. Maar als ze nadien beter is, dan loont het wel.

Cynthia, hoe was het logeren geweest?

Hier blijft Tisse de vrijdag voor de eerste keer bij mijn moeder. We moeten naar een bruiloft. Mijn moeder en zusje komen naar hier. Vind het echt spannend. Ik ga even opzoeken hoelang gekolfde melk in de ijskast mag, want dan ga ik morgen al starten met kolven.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar: ik dacht 5 dagen dat je melk kon bewaren in de koelkast.
    en anders kan je het ook even invriezen.
    het logeren is super goed gegaan.

14. dat is fijn voor je. Ik vind het trouwens super hoe jij een 'gulden middenweg' zoekt in de situatie met je moeder.

Invriezen wil ik niet, want ik heb gehoord dat je dan meer kans hebt dat ze er niet van willen drinken, omdat de smaak en het mondgevoel veranderen.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Hoe kijk je er zelf tegenaan om volgende week weer te beginnen? En werk je dan overdag die 1,5 uur? Sterkte hoor.

Lies: Gelukkig dat Thijs weer beter is!

Lola: Wat een prachtig meisje hebben jullie gekregen. Echt zo'n gaaf gezichtje heeft ze! Wel heel ander meisje als Jasmijn geloof ik. Of zie je zelf toch wel herkennig? Ach ja... ze veranderen ook nog zoveel in het begin he? Die foto waar Jasmijn bij d'r staat met dat haarborsteltje is echt erg lief!
    Zielig van d'r sleutelbeen. Hopelijk krijgt ze er geen last van.

Duckie: Oei, toch een hele operatie straks voor Demi. Heftig hoor. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet maar hopelijk gaat het daarna stukken beter met haar.

Eve: Wat vervelend dat je nog zo gammel was. Gaat het nu iets beter?
    Fijn om te horen dat Fynn het zo naar zijn zin heeft op de dreumesgroep!
    Oooh echt balen van de Hema. Zou er ook pissig om zijn zeg.
    Wat is de bambini?

Saar: Hoewel ik zelf geen ervaring heb met borstvoeding heb ik deze info voor je gevonden...
    Bewaren van afgekolfde melk
    Afgekolfde melk kun je best lange tijd bewaren. Dacht men voordien dat dit niet hygiënisch was, recent onderzoek heeft aangetoond dat er in moedermelk bacterieremmende factoren zitten die de in de moedermelk aanwezige bacteriën in afgekolfde moedermelk doen verminderen. Indien je de afgekolfde melk in de koelkast wilt bewaren doe dit dan onderin achterin de koelkast. In dat geval kun je de melk wel tot 5 dagen bewaren, mits dit hygiënisch en zorgvuldig gedaan wordt. Buiten de koelkast kun je moedermelk zo’n 6 tot 10 uur bewaren. Indien je moedermelk invriest kan deze enkele maanden goed blijven. Wanneer deze is ontdooid blijft deze nog ongeveer 24 uur goed in de koelkast.
    Je bewaart de moedermelk het beste afgesloten in glazen of plastic melkflesjes. Een andere manier is om de melk in zakjes te doen die je normaliter voor ijsblokjes gebruikt. Zo kun je goed doseren naar de behoefte van je baby. Tip: vergeet niet voordat je de melk in de vriezer stopt, de datum op de flesjes/zakjes te noteren zodat je weet wanneer de melk is afgekolfd.
    Wanneer je moedermelk wilt opwarmen kun je dat “au bain marie” doen, maar beslist niet warmer laten worden dan 30-35 graden. Afgekolfde melk verliest beschermende stoffen bij temperaturen boven 56 graden. Verwarm de melk liever niet in de magnetron. De beschermende stoffen gaan zo verloren, bovendien verwarmt de magnetron de melk niet overal evenveel, waardoor zogenaamde ‘hotspots’ kunnen ontstaan. Je baby kan hiervan brandblaren krijgen.

Bedankt voor jullie reacties over de meeting. Ik houd een lijstje bij en als velen gereageerd hebben zal ik wel kijken welke dag het beste uit komt.

Ik had vanavond echt een baal-avond. Ging naar een oud-collega op kraamvisite. Haar zoontje is inmiddels 11 weken. Ik was ooit bij haar geweest maar was al lang geleden dus dacht: Ik neem de tom-tom. Nou daar dacht mijn Tom heel anders over want hij deed het niet. Nou ja, na wat zoeken kwam ik echt nergens uit dus toen maar gebeld en bleek er gelukkig vlakbij te zitten. Was overigens wel heel leuk op kraamvisite en echt een schattig babytje (je zou zelf wel weer willen ;) ). Rond 21 uur ging ik weer richting huis. Had op de heenweg al gezien dat een stuk van de weg die avond vanaf 20 uur afgesloten zou zijn maar wist niet precies hoe ver of iets. Dus dacht: Nou ja... zie wel... het zal wel aangegeven staan. Nou mooi niet. Kwam gewoon niet eens meer de "grote weg" op en was verplicht me om te draaien richting verkeerde kant. Toen maar een stuk gereden maar had echt geen idee waar ik was. Reed door smalle straatjes waar het ontzettend afgelegen was. Vond het echt doodeng. Uiteindelijk Steef maar gebeld (niet eens handsfree :oops: ) en heb wat straatnamen opgenoemd die ik zag en zo heeft hij me uiteindelijk een heel end in de goede richting geleid tot dat ik weer wist waar ik was. Pfieuw! :D Opluchting hoor! Was uiteindelijk iets voor 22 uur thuis dankzij mijn Steef en niet dankzij mijn Tom! :)

Groetjes Otje

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Pffff otje wat een rit heb jij gelukkig zijn er mobieltjes en je steef... :)

net naar de ha geweest met Teun... Wijnan dging ook mee maar goed ook want we zaten in de wachtkamer en ik kreeg toch kramp in me darmen :oops: dus kon hij met Teun naar binnen en ik naar de wc....
    maar goed...we waren daar voor zijn piemeltje die was al een weekje wat rood bij het gaatje en van binnen ook wat....oke het huidje mag je nog niet helemaal terug trekken maar zo ver mogelijk gedaan en daar was het ook nog heel erg rood...dus maar ff laten kijken.... schijnt het er gewoon bij te horen :oops: ...en terug trekken van de huid hoeft en mag nog niet.... maar gelukkig was het dus goed en zat er genoeg ruimte in gewoon 2x per week onder de douche of in bad schoonhouden...

gelijk maar een vraagje over de douche en bad hoe vaak gaan jullie peuters nu in bad/douche?

heb besloten om vanmorgen maar niets in het huis te doen... was om half 5 al wakker en Teun om kwart ove 6 al is Wijnand er toen lief uit gegaan ondanks dat hij pas om 12 uur vannacht thuis was.....

hij vertelde wel nog dat we zaterdag om 4 uur bij Bartsmit moeten zijn want dan mag Teun een kadootje uitzoeken.... een vriend van ons is jarig geweest...eve een hele leuke vrijgezel ;) ... en ipv kadootjes krijgen geeft hij aan de kids van het vriendenclubje ( 6 stuks) een kadootje ad. 15 eurie...hij wilde duurder maar ze hebben gezecht dit is mooi zo...dus ga ff op de site snuffelen of hebben jullie nog leuke tips?

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    janette: kailynn gaat 2x per week in bad want haar vel is erg droog.
    gelukkig was alles goed bij de ha.

otje: flinke monsterrit merk ik dankzij tom.
    Gelukkig had je steef nog.
    ik ga van 11.30 tot 13.00 uur werken, overdag dus op een revalidatie othopedie.

lies: ik ga meer andere "medische" dingen doen, medicijnen delen, sonde voeding geven ed.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oooh Lola, wat een droppie! :D
    Ik smelt hier echt helemaal weg.
    Bedankt voor je kaartje. Ik had batuurlijk al het voorrecht om de proefdruk te zien :D maar in het echt vind ik het nóg veel mooier.

Duckie, eigenlijk ben ik wel blij voor Demi dat ze geholpen gaat worden. Het is natuurlijk niet niks, je kindje onder narcose, maar ik hoop voor haar dat het gesukkel dan over is.
    Al lijkt het me natuurlijk erg heftig, zo'n operatie.

Eve, vervelend dat je nog niet helemaal bent opgeknapt. Je moet toch veel staan op je werk.
    Wel handig, je pauzes kunnen gebruiken om ff de boeken in te duiken :D .

Janette, Jikke gaat om de dag in bad.
    Gelukkig dat er niets aan de hand bleek bij Teun.

Otje, jeetje wat een gedoe met (liever gezegd zonder) tom.
    Gelukkig ben je daar en weer terug thuis aangekomen.

Slingding, klinkt wel als een fijne oplossing voor je werk. Vind je dat zelf ook?
    En hoe was de bezichtiging, gaan jullie een bod doen?

Noura, als ik het zo hoor lijkt de rust en regelmaat Anissa goed te doen?! Het zijn kleine stapjes vooruit, maaar zolang het vooruit gaat, ben je op de goede weg!

Ik ben samen met Jikke een paar dagen niet lekker geweest. We hebben allebei gespuugd en ik had megahoofdpijn :( .

Gistermiddag om 15.00u een afspraak voor foto´s van het huis voor de verkoop. Om 15.45u was hij er nóg niet.
    Gebeld, werd even later terug gebeld. De welgemeende excuses van de makelaar werden via een medewerker overgebracht. Hij had die afspraak wél toegezegd, maar niet in de agenda gezet. Op kantoor was dit dus niet bekend en hij was het zelf vergeten :rolleyes: .
    Nou daar was ik dus niet blij mee. Harstikke lopen haasten om het huis helemaal aan kant te krijgen, mijn hele dag om deze afspraak heengepland :evil: .
    En dit is dus al de 2e keer. De afspraak van het bouwkundig onderzoek had hij verkeerd doorgegeven, waardoor hijzelf, de verkopers en hun makelaar niet wisten dat we kwamen. Sta je er lekker op :( .
    Hier gaat hij dus zéker nog wat van terughoren...

Uiteindelijk gisteravond niet meer naar de les gegaan. Kon het niet meer opbrengen met de hoofdpijn.

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Duckie: vervelend die operatie. Is Demi dan zo vaak ziek geweest?

@Saar: spannnend zo'n eerste keer je baby achter laten. Drinkt hij wel al uit een fles?

@Eve: ik heb mijn abonnement van Ouders van NU 1 jaar van te voren opgezegd :) Ik dacht dat ik nog tijd had om op te zeggen en ineens was het geld al afgeschreven, zat ik er weer een jaar aan vast. Dus toen maar meteen opgezegd, ben ik in ieder geval op tijd voor volgend jaar….

@Janette: ik vroeg me al af wanneer je de voorhuid mag terugschuiven. Ik doe het ook maar een beetje terugschuiven en dan met een washandje een beetje poetsen. Vaak heeft Jiri er wit zitten, denk van de sudocreme. Hij gaat om de dag in bad.
    Geen tips, er zijn zoveel leuke dingen. Moest gisteren een kadootje kopen in de speelgoedwinkel en Jiri vond het erg leuk. Overal op drukken, al die geluidjes.

@Otje: balen van tomtom. Daarom kijk ik meestal van te voren al op routenet waar het ongeveer ligt. Ik weet niet zeker of ik naar de meeting kom, maar ik heb sowieso geen voorkeur.

Jiri oefent tot 1 november bij de peutergroep en gaat daarna officieel over. De groepen liggen naast elkaar en delen het verschoningsblok met wc's. Dus ze kunnen wel al regelmatig overlopen. Deze week ziet hij me niet staan als ik hem kom halen, is dan nog zo druk bezig. Vind het wel fijn. Dat weet ik zeker dat hij het naar zijn zin heeft.

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Nynke het wit is niet van de sudo crem hoor...wij vroegen dat ook aan de ha..maar het schijnt dat dit een natuurlijk goedje is en dat mag er best blijven zitten...

Deel Deze Pagina