December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Karin nog even en dan mag je al weer halen gelukkig!

debbie: vergat ik net te zeggen, kailynn heeft in stuit gelegen dan dan doen ze altijd controle voor de heupjes om te kijken of ze goed staan of andee afwijkingen.

Alle doem senario's zijn de revu al gepasseerd, spreidbroek enzo
    heb haar vanmorgen lekker uitgebreid in bad gedaan voor het geval dat..
    moet helaas alleen en ben best wang, dat ze aan en in mij wroeten oke maar kom niet (te veel) aaan mijn meisje hoor.

Otje, de cd zat bij de post hoor BEDANKT ook aan je man voor alle moeite en service.

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wat is het rustig hier zeg.

@Debbie gefeliciteerd met het 3 jaar samen zijn :D
    Toen ik 18 was ging ik ook 3 jaar met Johan is toch best lang voor die leeftijd :D nu ga ik bijna 7 jaar met Johan.

@Molly succes bij de tandarts.

@Lola jij ook.

@Slingding hier moeten alle baby's als ze 2 weken zijn op heupcontrole of is dit weer een speciale ofzo omdat ze in stuit heeft gelegen?

Ik moet morgen weer werken en bah helemaal geen zin.
    Ik denk dat ik hem echt heel erg ga missen pfffff.
    Ik moet ook nog om kwart voor 6 op en dat word ook erg moeilijk voor me dat weet ik nu al :p

3. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, mijn gaatje is weer gevuld. Mijn moeder heeft even op Dain gepast, dat heeft ze geweten, hij had een megapoepluier! Alles zat onder! Ach, heeft ze dat ook vast gehad..

Ik laat Dain nu wat vaker aan de borst drinken (iedere 2,5 uur ongeveer), hopelijk stimuleert dit de melkklieren weer!

Ik heb de cd nog niet binnen :cry:

Vales, heb je het mobiel al binnen en wat vindt Wessel ervan?

Karin, jij mag hier niet komen vandaag, wegwezen ;) Nee hoor, als je vanmorgen hard gewerkt hebt, mag je nu even ontspannen bij ons. Gek he, zo zonder Nick. Ach, straks mag je m lekker weer ophalen, des te leuker om m dan weer te zien

4. keizerin

@Molly Nee ik zit al de hele dag te wachten maar volgens tracktrace is hij onderweg.
    Hopelijk komt je BV zo weer goed opgang.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Molly je had wel gelijk... ik moest werken.... goed dat je me eraan herinnerde....maar gelukkig is dat ook af....Heb net mijn manneke weer gehaald en lekker met hem gekroeld. Ligt hij nu alweer te slapen.... Dan genieten we vanavond gewoon extra...

Hoop dat het extra aanleggen goed werkt Molly....volg je want ik ben benieuwd hoe het dadelijk met mijn BV gaat als ik 3 dagen moet gaan kolven.
    Vanmorgen ging het goed, 220 ml terwijl Nick maar zo'n 160 ml drinkt...

Otje de cd zat hier bij de post. Thanks...

Ik zit te dubben: mijn opleiding praktijkgedeelte duurt nog anderhalf jaar ongeveer. Nu zag ik een erg leuke vacature.... Ik zou natuurlijk kunnen proberen of zij mijn praktijkopleiding over kunnen nemen....Wat zal ik doen, gewoon solliciteren?

Karin

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier hoeven de kinderen alleen als ze in stuit hebben gelegen.
    hier hoeven ze niet standaard bij 2 weken.
    Moeten ze dan naar de kinderarts in het ziekenhuis daarvoo?
    kailynn moest namelijk naar het ziekenhuis om evt. een echo of foto te laten maken.

Zo ik ben terug uit het ziekenhuis gelukkig was alles goed! en liep het maar 15 minuten uit.
    Ze lachte naar de kinderarts of haar leven er vanaf hing
    niks aan te merken op haar heupjes, ze deed het prima!
    Ze is voor het eerst officieel gemeten en ze is 57 cm groot.
    We hoeven niet mee terug te komen gelukkig

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    niet geschoten is altijd mis karin!

8. keizerin

Otje ik heb de CD binnen!
    Leuke foto aan de voorkant :D

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, sinds 14.45 heb ik Dain bijna continu aan de borst gehad, maar heeft niet echt effect gehad geloof ik. Om 17.30 heb ik er maar een flesje afgekolfde melk in gedaan. We hebben gelukkig 2 pakjes kant en klaar nutrilon voor als ik vanavond geen bv meer heb. Ik ga zo weer sporten voor het eerst sinds maanden en als ik dan thuis kom leg ik m weer aan. Hopelijk blijft hij dan 4 uur weg, zodat ik 2 keer kan kolven voor zijn laatste voeding. Morgen en overmorgen blijf ik ook thuis om hem zoveel mogelijk aan te leggen, ik hoop dat het werkt.

Waarom hebben jullie de cd wel al gehad, ik wil m ook!

Karin, gewoon solliciteren!

10. @Molly: Ik gebruik het nu een week. Ik kreeg het advies van Slingding, maar ik heb wel het cb gebeld (en die hebben weer gebeld met de lactatiekundige...) om te vragen wat ik nog meer kon doen. De lactatiekundige adviseerde om Domperidon te gebruiken i.c.m. een betere kolf. Mijn bv is inmiddels weer op peil, maar het is natuurlijk moelijk te zeggen wat nu het meest geholpen heeft...

@Duikster: Ik gebruik nu nog de professionele kolf, maar ben aan het twijfelen wat ik moet doen: Deze nog 3,5 maand huren of een nieuwe kolf kopen die beter is dan mijn huidige... Bij de tandarts was alles goed!

@Slingding: Fijn dat alles goed is met Kailynn's heupjes en dat je niet meer terug hoeft! Enne... tot morgen, heb er zin in!

@Otje: Ik heb de cd ook binnen, leuk gedaan met die foto! Bedank Steef van mij!

Nu Roy ziek is vandaag, heb ik even van de gelegenheid gebruik (of misbruik?) gemaakt om even alleen de stad in te kunnen. Het was wel snertweer, maar toch even lekker wat winkels af kunnen gaan (en een broek en rok, cd, babysokjes, badolie van Balneum en kleerhangertjes gekocht..)

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik ook! tot morgen en rij voorzichtig met en voor de vlaai!
    en jullie zelf natuurlijk.

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Sorry, ben even niet geweest want een drukke dag. Mijn man is ziek (buikgriep) en natuurlijk moest onze kleine jongen ook verzorgd worden!
    Nu even tijd voor mezelf.

Mika heeft vandaag een oefenochtend op het kdv gehad en het ging supergoed! Om 9.00 uur bracht ik hem. Toen was hij al zo moe dat hij heerlijk heeft liggen slapen tot 10.30 uur. Om 11.00 uur heeft hij een fles afgekolfde melk gehad en de leidsters wilden hem allemaal vasthouden omdat ze hem zo'n scheetjes vonden. Hij heeft zich dan ook van zijn beste kant laten zien door veel te lachen en te praten. Ik heb er alle vertrouwen in als ik volgende week weer aan het werk moet.
    Om 12.00 uur viel hij weer in slaap en om 13 uur kwam ik hem alweer halen! Ondertussen ben ik naar de stad geweest. Even geshopt in het geweldige hondenweer, maar ja, je moet toch wat.

Ik reageer zo op anderen, Moet eerst alles bijlezen. OEF!

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Sorry, ben even niet geweest want een drukke dag. Mijn man is ziek (buikgriep) en natuurlijk moest onze kleine jongen ook verzorgd worden!
    Nu even tijd voor mezelf.

Mika heeft vandaag een oefenochtend op het kdv gehad en het ging supergoed! Om 9.00 uur bracht ik hem. Toen was hij al zo moe dat hij heerlijk heeft liggen slapen tot 10.30 uur. Om 11.00 uur heeft hij een fles afgekolfde melk gehad en de leidsters wilden hem allemaal vasthouden omdat ze hem zo'n scheetje vonden. Hij heeft zich dan ook van zijn beste kant laten zien door veel te lachen en te praten. Ik heb er alle vertrouwen in als ik volgende week weer aan het werk moet.
    Om 12.00 uur viel hij weer in slaap en om 13 uur kwam ik hem alweer halen! Ondertussen ben ik naar de stad geweest. Even geshopt in het geweldige hondenweer, maar ja, je moet toch wat.

Ik reageer zo op anderen, Moet eerst alles bijlezen. OEF!

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Noura: bedankt voor je compliment! Ik vind het natuurlijk ook mooie ogen, maar de bureau-arts zei het ook.

Molly: ik geef Mika 5 voedingen per dag, waarvan 4 borstvoedingen. Hoewel ik eigenlijk op verzoek moet voeden en dat ook wel een beetje doe, probeer ik zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden. Het verschilt nog wel eens een half uur, als hij ligt te slapen ofzo. Ik kom dan op het volgende schema: 7.00 uur, 10.30 uur, 14.00 uur (flesvoeding), 17.00 uur, 22.30 uur. Na de voeding van 17 uur is hij vaak zo moe dat hij snel slaapt. Dus om 18.30 uur valt hij in een diepe slaap tot wij hem om 22.30 uur wakker maken. Hierdoor hebben we rond 20 uur geen voeding nodig. Vanaf volgende week ga ik 2 keer kolven en doe ik de ochtend- en avondvoeding zelf.

Otje: leuke nieuwe Avatar.

Cynthia: ik moet donderdag met Mika naar het ziekenhuis voor een onderzoek naar zijn heupjes (ook ivm stuit). Hij krijgt een echo.

Karin: als je een leuke vacature ziet zou ik gewoon solliciteren. De arbeidsmarkt is goed nu, dus wie weet nemen ze het op de koop toe dat je je praktijkgedeelte nog moet afronden.
    En... ik ben ook benieuwd hoe mijn bv gaat als ik ga werken. Ik ga deze week een aantal keren kolven, zodat ik weet wat ik nu "produceer". Dan kan ik vergelijken of het terug loopt of niet.

15. keizerin

@Molly ik krijg hem net en ga hem nu open maken :D

16. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben even een beetje ten einde raad.... Thijs heeft de hele middag gehuild. Hij heeft opeens heel veel last van zijn voeding. Hij spuugt veel. Ik gebruik al weken nutriton, maar dat helpt opeens niet meer. Het spugen is ook anders dan eerst. Toen was het gewoon melk die terugkwam, nu is het doorzichtig spul. Het is zo zielig. Ik heb er nu helemaal spijt van dat ik niet heb doorgezet met de borstvoeding.... En ik voelde me daar al zo schuldig over...

Lies

17. keizerin

@Molly hij zit in elkaar en hij is geweldig :D ben er echt blij mee :D
    Die muziek maakt mij zelfs moe :)

@Lies stinkt zijn spuug ook?zo ja dan is dat maagzuur ik denk dat hij dan niet tegen die voeding kan.
    Welke voeding geef je dan?

@Slingding ik moest inderdaad naar het ziekenhuis voor heupcontrole,hier krijgen alle baby's de oproep om te gaan.
    De arts gaat dan voelen aan de heupen en kijken of de beentjes gelijk zijn enz het is echt lopende band werk en het doet best zeer voor die kleintjes volgens mij want Wessel moest erg huilen.
    Gelukkig is alles goed met de heupen van Kailynn.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Slingding, fijn dat de heupjes in orde zijn. Ennuh...laat de vlaai morgen smaken ;)

@Karin, zeker doen, als het je leuk lijkt. Je kunt er alleen maar bij winnen toch?! Succes.....

@Suusje, fijn dat het zo goed ging op het KDV

@Lola, Fijn dat je BV weer op peil is. Tja, wat zal nu geholpen hebben? Waarschijnlijk toch de combinatie denk ik.
    Lekker hé, een ff alleen kunnen shoppen. Dat is mij nu ook al een keer een uurtje gelukt :D

@Molly, succes met het terug op peil brengen van je BV.

@Lies, voel je maar niet schuldig hoor. Waarschijnlijk komt dit niet doordat je gestopt bent met BV. En als dat wél zo is, is het waarschijnlijk wel op te lossen met andere voeding.
    Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt. Kan natuurlijk ook gewoon een dagje zijn.

Ik ben vandaag weer creatief geweest. Wat vinden jullie van mijn banner?

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Suusje fijn dat het goed ging op het KDV. Heb je vandaag niet gekolfd?

Lies wat vervelend dat het met Thijs niet zo goed gaat. Hij heeft toch niet toevallig koorts dat hij ziek is? Als je je onzeker voelt zou ik gewoon even bellen met CB hoor... enne: vervelend dat je je zo schuldig voelt over BV niet door zetten, maar ook dan had het kunnen zijn dat Thijs spuugde, je zult het alleen nooit weten...

Cynthia en Lonneke veel plezier morgen. ikke wil ook vlaai..... Hoop dat het morgen droog blijft zodat jullie kunnen wandelen.

Karin

20. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was echt een beetje in paniek, geloof ik. Het gaat nu weer een beetje beter.... het is ook zo zielig. Als hij geen last heeft van zijn voeding is hij zo vrolijk. Hij lacht dan echt bijna de hele dag. Om hem vandaag dan zo verdrietig te zien is dan zo zonde

Vales: ik bebruik friso 1, al sinds Thijs 2 weken is (daarvoor gekolfd). Zijn spuug ruikt zurig en is helemaal doorzichtig. Ik ben bang dat hij niet meer tegen de friso kan. Ik ga morgen het CB bellen en hoop dat ze goede tips hebben.

karin: koorts heeft hij niet. En als hij er even geen last van heeft gaan zijn oogjes meteen weer glimmen en wil hij meteen spelen. Tot er weer een nieuwe golf opkomt.
    Heb je trouwens al besloten of je gaat solliciteren?

noralien: Ik hoop idd. dat het maar voor een dagje is...... Super leuke banner trouwens.

Deel Deze Pagina