Slingding: Ja erg is dat he? Maar had ook al gekeken op de website van Landal en dan zit je in een huisje van Landal voor een week rond de 500 euro. Scheelt toch wel enorm!
heb gebeld en alles was in orde... Duckie had woensdag gemaild, om onze afspraak te verzetten. Maar haar mail was bij 'ongewenste mails' terechtgekomen en daar kijk ik dus niet zo vaak. Gisteren was ze niet op de pc geraakt en ze was in de veronderstelling dat ik de mail dus wel had gelezen. En deze ochtend was ze met Demi in het ziekenhuis bij de kno-arts, dus kon ze niet sms'en, want haar gsm stond uit. We hebben een nieuwe afspraak gemaakt, en ben ik vooral opgelucht dat alles goed is!
Saar: Fijn dat je iets hebt laten weten! Ik schrok ook al zeg... tja... je weet maar nooit he? Maar gelukkig is alles goed!
oooh saskia wat een mooie fotos echt prachtig haha otje, leuk he die mannen die niet negeren kunnen maar nu lach ik erom, op zo`n moment is dat wel eens moeilijk hoor trouwens de goede dag heeft gister tot de middag geduurd, en normaal gaat ze om 22 uur slapen, en dat wou niet echt lukken, maar we zetten door. tot nu toe gaat het vandaag goed gisteravond met safouane naar huisartsenpost geweest, hij heeft een ontstoken piemeltje, helemaal dik en rood. die man ging erin met een wattenstaafje met zalf zag er niet fijn uit, en hij vond het niet leuk kan ik je vertellen. nu moeten wij dat iedere dag ook doen tot het over is. zijn voorhuidje is nauw. tot later
Saar, gelukkig is alles in orde en was het een misverstand. Melliemel, gebruikt jouw zus een grijskaart of losse lichtmeter als ze foto's maakt waarin zoveel wit zit? (Een grijskaart is een stuk grijs karton waar je je lichtmeting op doet ipv op het "plaatje zelf") Ben er gewoon nieuwsgierig naar omdat we hier zelf nu mee bezig zijn
Hoi hoi, Nee hoor ik ben nog niet bevallen... En het ziet er ook niet naaruit dat ik dat snel zal doen uit mijn zelf... Tim ligt nog steeds dwars en de kans op een keizersnee is dan ook bijna niet meer te vermijden... Nu is het ook nog zo dat het ziekenhuis hier in lelystad dicht is en geen operaties meer uitvoerd, de afdeling verloskunde dicht is waardoor ik dus een eind verder geholpen moet gaan worden... Jullie snappen natuurlijk wel dat wij dagelijks hopen op een wonder dat meneertje toch nog wil draaien waardoor ik gewoon thuis zal kunnen bevallen. Misschien hou ik het wel tegen ik weet het niet maar ik voel me nog wel prima. Op het maagzuur en pijn in mijn ribben na dan... Wat een mooi meisje is Emma zeg! En ook bedankt voor jullie geweldige kaartje Lola! Saskia wat een prachtige foto`s van je buik en mannen... Ik wil trouwens nog een nieuwtje met jullie delen, John en ik hebben besloten om te gaan trouwen! 22-12-2008 is de datum... Wie had dat ooit gedacht hé?! Nu ligf ik dat lekker op bed en rust best wel veel waardoor ik ook weer ff de tijd kan vinden om mee te lezen en te kletsen en probeer dat dan ook maar ff t doen... Liefs Irma.
Irma, een superdikke proficiat met je aankomende huwelijk! Wat zal dat leuk en mooi zijn, met je twee knulletjes erbij? Is de datum toevallig de verjaardag van Rick? Ik zal met je meehopen dat je eigenwijze kereltje toch zijn hoofdje eens omlaag wil doen .
gefeliciteerd irma en ik las dat van dat ziekenhuis, ze gaan nu een legerhospitaal neerzetten hoorde ik? is ook wat net lekker geshopt, nieuwe jas en een jeans erbij. maatje 34 en 36 alweer.
Noura, amai, maatje 34 en 36... Daar heb ik nog nooit in gepast. Hier nu 38 en 40, dus daar ben ik ook erg trots op. Want het is lang geleden dat ik nog zo weinig heb gewogen als nu. Van helemaal in het begin ik Ben kende.
Nou... 'doorslapen' klinkt mooier dan het is hoor. De laatste voeding was om 24.00 uur en daarna duurde het nog tot ongeveer 01.30 uur voordat ze sliep. Toen om 7.30n uur de wekker ging, sliep ze dus nog steeds. Ze heeft dus 6 uur aan één stuk geslapen. Ook vanmorgen sliep ze nog toen de wekker ging. Maar dat is ook niet vreemd, want afgelopen nacht heeft ze tot 3.00 uur gespookt ! Waar ze last van heeft weten we nog niet, maar voor de zekerheid ga ik beginnen met het geven van SAB Simplex. We (de kraamhulp en ik) vermoeden namelijk dat ze - als gevolg van de stuwing - de melk te snel binnenkrijgt. Ze verslikt zich ook regelmatig en begint dan flink te hoesten. En veel lucht in de buik zorgt natuurlijk weer voor krampjes... Vandaag heeft de verloskundige de hechtingen verwijderd. Jeetje, wat een opluchting was dat! Voor het eerst in maanden zit ik weer écht lekker op mijn stoel... Samen met Jasmijn hebben we een blokje gewandeld, Jasmijn achter haar poppenwagen. Helaas was dat niet zo'n succes. Als Jasmijn van het kdv terugkomt (rond 13.00 uur op vrijdag), dan is ze zó moe dat ze meteen haar bed in kan. De kraamhulp stelde echter voor om een stukje te wandelen, aangezien Jasmijn vandaag nog behoorlijk fit leek. Léék ja... tot twee straten verder. Toen was er niets meer mee aan te vangen... Ondanks het feit dat Emma geen last van haar sleutelbeen lijkt te hebben, heb ik besloten om voor de zekerheid een afspraak te maken bij een osteopaat. De kinderarts is hier - uiteraard - sceptisch over, maar ik heb er goede dingen over gehoord... Ga nu eerst Emma voeden en kom vanavond even terug om op jullie belevenissen te reageren...
@Bianca: O jeetje... de medische molen staat op jou te wachten. Ik hoop dat de uitslag gunstig voor je is in die zin dat je probleem dan ook verholpen kan worden... [-o< En dan Gijs én Lynn allebei snotverkouden , beterschap gewenst voor jullie alle drie! @Vales: Ik hoop ook dat je schimmel weg is voor de 2e... @Eve: Gelukkig is Fynn niet echt aan de diarree gegaan. Wat een opluchting hè als je dan zo'n 'mooie' keutel in de luier ziet... ? Ik ben zelf gelukkig nog niet veel ziek geweest sinds ik moeder ben geworden. Twee keer een virusje van Jasmijn meegepikt, maar gelukkig was ik toen weer na twee dagen op de been. Misschien is jouw weerstand de 'klap' van het moeder worden nog niet te boven... Ik zal jou ook even toespreken: Ten eerste: Eve, denk eraan... géén spullen op internet kopen die je niet nodig hebt! Ten tweede: Een dikke knuffel van mij, omdat je niet lekker in je vel zit... @Melliemel: Wat een ontzettend mooie foto's heeft je zus gemaakt. Ik vind ook vooral de eerste súper mooi! @Noralien: Ik heb ook al dubbele compressen in mijn BH gestopt, anders lek ik helemaal snel door... Jasmijn is ook gek op Lizzy, maar andersom is die liefde toch een heel stuk minder. Poeslief meldt zich dan ook meestal pas als Jasmijn in bed ligt... @Otje: Wij zijn ook van die carnavalshaters en voordat Jasmijn kwam, zijn wij ook elk jaar 'gevlucht'. Eén keer hebben wij gebruik gemaakt van een arrangement uit de Flair (komt ieder jaar terug...) voor een midweek in een bungalow op Texel. Spotgoedkoop en erg leuk. Eén nadeel: het stikte die week van de Limburgers op dat eiland... @Noura: Arme Safouane! Ik ben natuurlijk geen man, maar kan me best voorstellen dat een ontstoken piemeltje pijn doet! Nu komt er meteen een andere vraag bij mij naar boven: Laten jullie Safouane besnijden? Enne... wil je iedereen hier jaloers maken met maatje 34 en 36 ? Ik zit trouwens nog maar twee kilo boven het gewicht dat ik voor de zwangerschap woog, dus dat is ook heel netjes... @Irma: Oei, een dwarsliggertje! Jasmijn heeft ook een poos dwars in mijn buik gezeten en toen hing me ook een keizersnee boven het hoofd. Zijn bij jullie de grapjes nu ook niet van de lucht?
Irma en John, Van harte gefeliciteerd met jullie trouwplannen! Leuk, zo'n feest in het vooruitzicht. Roy en ik zijn trouwens ook in december getrouwd, op de 17e...
@Saskia: Wow! Echt gaaf die foto's! Met zo'n zus heb je geen fotoshoot nodig De 1e is idd erg mooi. En de laatste van Orlando alleen is ook super. Goed idee al die witte kleding. Ziet er heel professioneel en stijlvol uit. @Lola: Thanks voor de hug! @Irma: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Dat had niemand 2 jaar geleden kunnen bedenken. Zo zie je maar weer hoe alles kan lopen. Spannend hoor! Wie heeft trouwens wie gevraagd...? Inmiddels ga ik verder met duimen dat Tim nog gaat draaien
hi hi, saar; he wat fijn dat er niets is met duckie zeg, enne jullie hebben iig een vervolgafspraak gemaakt otje; ja het is prijzig idd maar dat is iig waar ons oog op viel en in ons geval word het betaald noura; thnx, enne hoe heeft anissa het vandaag gedaan? he lijkt me geen pretje zeg, voor hem maar ook voor jullie lijkt het me niets om te doen noralien; zij heeft geen van beide gebruikt, ze heeft hem op witbalans ingesteld en de iso waarde automatisch ingesteld, en ze had het over 400 iso? jij zal wel weten wat ze daarmee bedoeld ze heeft wel nagedacht over zo'n grijze kaart maar nog niet aangeschaft, ze zei ook tegen mij dat ze dit dus wel wil maar dat ze dacht dat ze maar weinig nodig had nog, tot nu dan 8) heb jij destijds jouw pb-tje nog ontvangen met daarin mijn zus haar e-mail? feitkifkim;WAT EEN SUPER LEUK NIEUWS ZEG, LEUK JOH GEFELICITEERD. wat balen dat tim zo 'dwars' is zeg. ik hoop toch nog met je mee dat hij iets minder eigenwijs gaat liggen noura; zooo 34 jeetje dat is echt smal, goed hoor. hier altijd 36 gehad, en tussen orlando en dit beebje 36/38 hoop op weer een maatje 36 straks 8) lola; wat een positieve berichten elke keer vanaf je kraambed zeg, lekker hoor, ja die krampjes dat is de eerste 3 maanden het geval he?! balen en zielig tegelijk. hihi die jasmijn wel leuk gezicht volgens mij, beide met een kinderwagen thnx vwb de foto's ik zal het iig doorgeven aan mijn zus zal ze waarderen denk ik zo. zondag gaat ze van mij en mijn zusje weer wat foto's schieten, ik had dit eigenlijk later gepland allemaal maar wil er zeker van zijn dat we iig wat foto's samen hebben en dus ook van ons gezinnetje hadden voor het geval dat ..... melvin is nu wedstrijd spelen en mijn mams is orlando op bed leggen, echt ik heb een supermama (en zussen ook) hoor ze springt te pas en te onpas in, en dat terwijl ze zelf niet fit is(verkouden) had al aan haar gevraagd of het niet teveel is maar mijn moeder kan het aan zei ze, gelukkig zegt ze het ook eerlijk als het niet zou kunnen. wil haar wel een leuke verassing geven voor al hetgeen ze nu doet, ook aan mijn zus(hun 2 doen naast melvin het meeste nml) als iemand leuke ideeen heeft ze zijn welkom...... gr saskia
FF Vlug want ik ben dood op Lola nog bedankt voo rhet leuke kaartje enne Teun wil telkens de koekjes eten Bianca ik probeer telkens het artikel mee te nemen om te kopieeren en dan op te sturen ( heb geen scanner) maar vergeet hem mee te nemen maar het ligt klaar voor je... Eve dikke knuffel voor jou... ik ga dan ook afleiding zoeken en dingen kopen waar ik geen geld voor heb... kan je het niet terug sturen? Otje wil je CP of Landal of ....? zo ik ga de comp weer uit zetten sorry als ik iemand vergeten ben doei
eve hier ook een knuffel van ons enne saskia lief hoor die hulp! en zeker een supermams! lola wat ben jij al weer fit joh, je moet ook rusten he! en ik wou graag maatje 36 houden en ja we gaan safouane laten besnijden, maar de arts zei dat als we het niet van plan waren dat de kans dat het nodig was ook welgroot zou zijn. en volgens mij doet het ook zeer, hij was helemaal opgezet. en nu moeten we met een wattenstaafje in zijn plassertje met betadinezalf, ziet er ook heel eng uit. gelukkig word het al minder nou anissa slaapt vanavond zelfs ook, ik hoop zo dat zich dit doorzet, want je ziet aan haar ook dat het haar goed doet. nou het is ramadan en mijn man is bij de familie eten, altijd heel gezellig maar in de drukte met anissa doen we voorlopig maar niet.
Hoi hoi, Ja Saar de 22e is inderdaad de verjaardag van Rick, we hebben heel symbolisch die datum gekozen omdat Rick er toch min of meer voor gezorgd heeft dat wij voor elkaar wilde knokken, hij was degene ie ons bijeen bracht en gehouden heeft. Wat is er mooier dan op zijn geboortedag te trouwen... Vonden wij dan althans... Noura, het voorstel van een noodhospitaal is al weer afgewezen en nu moeten we uitwijken naar Sneek of Almere. En Ja lola, het gaat hier alleen maar over de niet steriele lucht... En dan te bedenken dat ik dit jaar al twee keer geopereerd ben in dat zelfde ziekenhuis... Even over je compressen, zijn Lillypads niets voor jou? dat zijn sileconen pads die je op je borst plakt en die houden het lekken heel erg goed tegen. Je voelt er echt nauwelijks iets van en ik heb er echt heel veel aan gehad, ik heb ze nu alweer klaar liggen. Ze zijn wel prijzig, 25 voor één paar maar goed daar kan je je hele borstvoedingsperiode mee doen. Je wast ze namelijk af na gebruik. Eve, wie wie heeft gevraagd... Hahaha, We lagen in bed en toen heeft John mij op een wel heel speciale manier gevraagd Ik kwam niet meer bij van het lachen... en hij bedoelde het echt heel lief... Ik ga nu lekker slapen, tot morgen weer... Irma.
Lola, oei Emma tot 3.00u gespookt . Hoop dat de sab simplex helpt. En wat lekker dat je hechtingen verwijderd zijn. En...als moeder kun je (blijkt maar weer) het gedrag van je kind tóch het best voorspellen . Wel lekker, ff een ommetje. Irma, GEFELICITEERD! Wat een leuk nieuws zeg. Je maakt me wel nieuwsgierig hoe John je ten huwelijk heeft gevraagd . En mijn duimen blijven draaien hoor, dat Tim zich alsnog draait. Noura, dat klinkt hoopvol. Ik duim dat het alleen nog maar beter gaat met Anissa! Vales, jeetje het is wel hardnekkig zeg. Met zoveel draaiende duimen hier, zou het toch goed moeten komen . Melliemel, Echt fijn, zoveel steun van je familie. Helemaal Top! Over die grijskaart... Als je zus erover getwijfeld heeft deze aan te schaffen, zal ze wel weten hoe en waarom. Maar tóch maar ff een uitleg: Je belichtingsmeter in je camera meet gereflecteerd licht. Gemiddeld genomen wordt er 18% grijs gereflecteerd van wat je wilt fotograferen (een soort van natuurwet, donker reflecteert minder, wit meer. Gemiddeld zit er in een onderwerp wel wat contrast en komt het neer op 18% grijs). Je camera gaat hier ook vanuit en berekent a.d.h. hiervan je belichting. Als je veel wit hebt, wordt er méér dan 18% gereflecteerd en meet je camera dat als lichtomstandigheden; dat er meer licht op je onderwerp valt dan in werkelijkheid. Hij berekent dus dat je niet zo lang hoeft te belichten waardoor je foto te donker wordt. Bij veel zwart wordt je foto te licht. Een grijskaart reflecteert precies 18% grijs en geeft dus precies de lichtomstandigheden weer. Je meet dan op de grijskaart ipv het onderwerp en houdt deze instellingen vast. Een erg technisch verhaal, maar je zus zal dit zéker al weten óf begrijpen . Ik heb vandaag foto's geschoten voor de opdracht m.b.t. grijskaart en zal kijken of ik het verschil kan laten zien. Zo'n grijskaart kun je trouwens voor 15 euro online kopen. Boven: zonder grijskaart Onder: met grijskaart
Boven: zonder grijskaart Onder: met grijskaart En nee hoor...jullie hoeven niet bang te zijn dat ik jullie voortaan tot in den treuren ga vermoeien met saaie theoretische stof over fotografie 8) .