December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Noura nee helaas niet, anders "moet" je ff op de site kijken of de hema bij jou mee doet...maar de internetsite doet wel mee....dus daar kan je evt ook bestellen met korting

2. @Eve: Ouwehands Dierenpark heeft een gewéldige (indoor) speeltuin!
    Ik heb mijn skinny jeans bij WE gekocht, maar dat was in het voorjaar van 2007...
    Het bestandsformaat van foto's verkleinen doe je door de kwaliteit te verminderen. Ik doe dat met Photoshop, maar weet niet of een gratis programma dat ook kan. Mail me de foto anders maar...

@Janette: Van foto's krijg ik nooit genoeg... ;)

@Melliemel: Drie weken voor de bevalling woog ik 9 kilo meer dan voor mijn zwangerschap. Daarvan viel ik er 3 af in de laatste weken.
    Op zich is het wel fijn natuurlijk. Ik heb vanmiddag een leuke rok gepast en die moeten ze nu in maat 36 uit een ander filiaal laten komen, 38 was echt te groot. Je ziet aan mij ook niet dat ik een dikke week geleden nog zwanger was, mijn buik is alleen nog wat slapper, maar niet dikker. Mensen in de stad keken me ook verbaasd aan als ze vroegen hoe oud mijn kindje was en ze dan als antwoord 'Een week' kregen te horen... :D
    Heel mooi, die foto's van jou en je zus (vooral de eerste...)!

@Otje: Je maakt er inderdaad wel een spannend verhaal van ;) , ik ben benieuwd wat eruit komt...

@Bianca: Beterschap gewenst!

@Noura: Wat fijn dat het met Anissa zo goed gaat nu. Ik hoop dat het zo blijft!
    Oei... Saf heeft de apenstreken ontdekt, lees ik :confused: !

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

otje; haha jij met je banen en ideeen ik moet er alleen maar om lachen en zo orienteer je je nog eens he ;)

leuk dat jullie allemaal, voor degene die hun vermoedens hebben geuit denken dat het een meisje gaat worden, haar vriend denkt al vanaf het begin een meisje en zij droomt nu elke keer van een meisje, tot nog toe zegt bijna iedereen een meisje ben errrrg beniewd nu hoor :D

vwb de foto's mijn zusje heeft voor sommige foto's wel meer haar best gedaan omeen vollere buik te hebben hoor ;) (holle rug en buik opzetten) maar idd we verschillen niet heeeel veel, de mijne is alleen supergespannen en bij haar mag haar beebje meer zwemmen :)
    ik zal aan mijn zus doorgeven dat jullie ze mooi vinden,

eve; ik denk dat ze dit best wil doen hoor als het je leuk lijkt, maar mocht je dit leuk vinden dan kun je me het beste denk ik even pb-en :) geef ik je evt haar nr ofzo wel.

lola; dus indirect ben je maar 6 kilo aangekomen? erg netjes hoor enne daar kan je mooi mee pronken hoor leuk :) mag je trots op zijn. met orlando hadden ze dit bij mij idd ook alleen bij mij zat er nog 7 kilo extra aan :confused: . jij doet het beter dan ik 8)

noura; ja dan gaat het snel inene he lijkt me iig hoor, mijn zus had het met beide dochters(oudste was 'normale tijd' voor het eerst ongesteld zeg maar en haar jongste was dus tegelijk, 10 jaar :confused: heel vroeg dus, ze zit ook helemaal onder de puistjes) toen zij ze ook dat het dan inene zo snel gaat, en qua puberen zijn ze er ineens ook zeg maar....

gisteren heeft melvin bij mij mijn buik gegipst, dit had ik met mijn moeder bij orlando ook gedaan, en vandaag legde we de buiken naast elkaar....ik was helemaal in de veronderstelling dat de buik met orlando zowieso kleiner was omdat die gemaakt is met 31wk2dg en deze dus met 34 wkn1dg, maar het is dus andersom :confused: daarmee word dan maar weer bevestigd dat er dus wel een verschil in zit. en toch hoe raar het ook mag klinken heb ik nog steeds het idee dat deze buik groter is, mss omdat het nu hoger zit! ach ja. ik heb iig het idee om deze 2 buiken naast elkaar in een lijst te maken met op beide buiken de datum van beide kindjes te zetten met hun namen, en deze dan in onze slp kamer op te hangen.

gr saskia

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    heb net via de airmails alvast een kado voor Teun gekocht
    voor zijn verjaardag of kerst...
    hij is gek van treinen dus we vonden deze wel leuk, hij is van V-tech en je kan er dus ok weer wat van leren.. zie evt ook de link

http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=249

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zeker leuk janette!

saskia ik ben erg benieuwd naar de buiken, mogen wij ze straks ook zien?

anissa is weer gaan slapen, het word een heel ander meisje, krijgt een heel andere blik in haar ogen, meer uitgerust en blosjes op haar wangen
    ik had ook op aanraden dat boekje gehaald van ria blom, en moet eerlijk zeggen dat daar echt dingen instaan waar ik houvast aan heb.

ze is vandaag al weer 2 maandjes

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura het gaat al weer snel, ik ben blij dat annissa veranders in de positieve zin.

janette: mooi speelgoed.

saskia: ik ben ook benieuwd naar de gips buiken.
    heb je zeze zwangerschap je buik mooi beschilderd?

Otje: weer spannend bij jou morgen...

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij maken iedere week een foto op dezelfde plek op de bank, en deze is van vorige week

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

2 weken oud

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij safouane hebben we ook iedere week zo`n foto gemaakt maar zijn we pas begonnen bij 9 weken helaas.
    maar het is geweldig om zo tot aan 1 jaar te zien hoe veel ze per week veranderen

hier safouane 9 weken oud

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

laatste berichtje voor vandaag

janette; leuk hoor zo'n treintje

noura/slingding; ja hoor jullie krijgen ze te zien, zal eerst paar foto's maken van beide en als ze zover zijn dat ze beschilderd zijn dan krijgen jullie ze af te zien, alleen wanneer dat is weet ik natuurlijk niet :oops: ;)

noura; jeetje wat een verschil zeg, klopt het dat ze op je dochter lijkt?

gr en weltrusten voor straks

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja saskia ze lijkt heel erg op maysa. ik zal eens een foto van haar opzoeken maar maysa had heel erg een onderkin, en anissa ook

12. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Even snel voor ik het vervolg van Gooise vrouwen ga kijken....

Ik had vandaag de ellendigste dag op mijn werk in jaren. Ik heb dit jaar een nieuwe klas en daar zit een jongen in waarmee het vorig jaar gedragsmatig helemaal mis is gegaan. Hij is een een nieuwe klas geplaatst en zit nu bij mij (ben ik heel blij mee :( ). Tot nu toe ging het wel ok, maar vandaag was het echt helemaal mis. Knettergek werd ik ervan. Ik was echt doodmoe aan het einde van de dag.

Na school ging ik toen Thijs ophalen en die zat heel lief op schoot bij een van de leidsters. "hij had nogal wat goed te maken" zei ze toen ik er wat van zei. Was hij echt heel stout geweest. Een hoop peuterpuber gedrag, waar ik niet zo mee zit, maar wat ik wel heel erg vind is dat hij aan tafel de hele tijd "fok"(fuck?)heeft geroepen. Ik vind het zo genant en ik pieker me suf waar hij het vandaan heeft. Wij zijn echt geen types die schelden of vloeken, het enige dat ik nog weet is dat we een paar weken geleden door Den Haag reden en toen van de ene omleiding in de andere reden. Toen waren we niet echt blij, zeg maar..... Thijs is echt een enorme papagaai met een erg goed geheugen (zei gisteren ook opeens "maandag Claudia" (Claudia is een van de leidsters van de maandag).... Wij konden echt onze oren niet geloven, maar ik zeg af en toe tegen hem dat hij maandag weer naar Claudia gaat, dat onthoudt hij dan en zegt het gewoon na)
    Maar goed, ben nu doodop en niet echt blij.

Nu jullie even:

saskia: super foto's zeg! Ik dacht ook meteen aan een meisje, trouwens....

Lola: ik ben echt verbaasd als ik hoor wat je allemaal al weer doet! Al
    weer de stad in geweest, daar was ik echt nog niet aan toe na een week!

Noura: ik ben benieuwd naar de foto van Maysa als baby. Anissa ziet er wel goed uit zeg!

Ga nu toch echt even TV kiken en duik dan snel in bed.

Lies

13. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Lola: 59 uur kraamzorg, da's best veel volgens mij? Volgens mij heb ik te horen gekregen dat ik recht heb op 44 uur. Ik dacht dat hier landelijke standaarden voor waren.

@Noralien: Grappig , wij zijn in de vakantie naar dierenpark amersfoort geweest en ik vond het helemaal niks. Ik voelde me toen echt niet fit, en Jeroen hield dan ook vol dat ik het niet mooi vond omdat ik me niet lekker voelde. Hij vond het namelijk wel een mooi park. Ik begin te geloven dat hij gelijk had....
    Succes met de verkoop van jullie huis!

@Cynthia: Goed dat je naar je werk geweest bent. Zal toch wel weer een lastige stap zijn. En zo'n eerste dag is altijd vermoeiend.

@janette: leuke foto's van teun!

@melliemel: Bijzonder hoor, zo samen zwanger met je zus. Ik vind de foto's erg mooi, complimenten!

@Bianca: Buikgriep :cry: Beterschap!

@noura: wat een ondeugend mannetje is Saf geworden ;) . Ik moest wel lachen om z'n streken, maar ik kan me voorstellen dat je niet blij bent als het behang van de muur is getrokken. En ik ben echt blij om te horen dat het wat beter lijkt te gaan met Anissa.

@eve: Ik heb laatst een foto verkleind met die link die jij toen doorgaf, maar toen was het net iets meer als 10 kb. Otje gaf toen de tip om het bestand te openen in Paint en het dan op te slaan als .bmp ipv .jpg en toen was het een stuk kleiner.

Even wat te drinken pakken voor m'n vader en jeroen, die zijn druk aan het werk.

14. ik lees ook alles mee, maar ben gewoon te moe om te reageren. Ik heb precies zoveel aan m'n hoofd, start nieuw schooljaar, onze twee hummeltjes....

15. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noura: anissa is goed gegroeid ondanks het vele spugen!

@Saar: Succes met alles...het is niet erg dat je even geen puf hebt om te reageren hoor.

@Lies: Klinkt niet echt als een geslaagd dagje inderdaad :cry: . MIsschien kopieert thijs ook wel woorden van andere kinderen op het kdv.

We beginnen vorderingen te maken met de toekomstige kamer van Demi. De muren moeten nog geverfd worden en het laminaat erin en dan schiet het op. Met de overloop en trap naar zolder gaat het wat minder voorspoedig. Degene die de vaste trap zou plaatsen loopt momenteel op krukken :cry:

Morgen dus weerrrr een ritje ziekenhuis. Ik geloof dat ik de afgelopen vier weken wel iedere week minimaal in het ziekenhuis ben geweest. Van kinderarts tot longverpleegkundige tot KNO-arts. Als ze daar wat beter zouden samen werken dan zou dat een stuk efficienter kunnen! En dan zelf ook nog eens zo af en toe naar de gyn.

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Maar is het buiten ook leuk? Anders kunnen we net zo goed naar Ballorig gaan... :D ;)

@Saskia: Ben ook benieuwd naar de gipsen buik :D Wanneer moet je weer naar de vk? En moet je nu volledige rust houden tot het eind van je zwangerschap?

@Janette: Leuk, die Thomas! Fynn kennende is hij daar zo op uitgekeken. Heeft Teun lang plezier van dergelijk speelgoed? Ik wil graag de garage van Little People voor z'n verjaardag kopen. Of een houten loopfiets.

@Noura: Anissa krijgt echt een boller koppie. Ze kijkt al wel lekker eigenwijs :D

@Lies: Hoe doet dat jongetje in je klas precies? En wat moet je allemaal doen om hem in de hand te houden (wel goed oefenmateriaal ;) ). Lijkt me wel een stoorzender voor de rest van de klas. En tja, als Thijs dingen zo goed onthoudt kan het best zijn dat hij het van 1x horen van jullie (geef Den Haag maar de schuld :) ) heeft overgenomen. Maar kan natuurlijk ook van een ander kindje op het kdv. Wie weet zelfs wel van een leidster....En mss heeft het wel helemaal niks met 'fuck' te maken en bedoelt hij iets heel anders. Maar kan me voorstellen dat je het niet leuk vond.

@Saar: Doe maar rustig aan. We zien je wel weer!

@Duckie: Succes weer vandaag in het zh!

@Bianca: Hoe gaat het vandaag met je?

17. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou hier alles nog rustig hoor, ik dacht laat het maar ff weten...

Lola, bij mij hadden ze 49 uur kraamzorg geindiceerd maar we krijgen er maar 24 vanwege de vakantie, ik ga er zo toch maar even achteraan bellen, wel vreemd trouwens dat het zo verschillend is...

Noura, ze wordt echt een mooi poppetje hoor! Fijn dat ze nu ook een beetje blosjes op haar wangen krijgt...

Saar, kan me voorstellen dat het soms ff teveel is om te reageren, kijk maar naar mij in doe het ook niet echt goed... Maar ik moet je nu zeggen dat ik ff de rust gevonden heb, ik ben er helemaal klaar voor en hierdoor meer rust gekregen om te reageren...
    Neem lekker de tijd, in ieder geval fijn te horen dat het wel goed met jullie gaat!

Lies, ik zou er ook van schrikken wanneer Rick een woord uitkraamt dat ik nog niet eerder van hem of ons gehoord zou hebben... En leer hem dat dan maar weer af...

Vervelend hoor Duckie die vertraging in jullie verbouwing, gaat het lang duren?
    Veel succes in het ziekenhuis...

Cynthia betekent dit dat je niet meer in de nacht gaat werken? Ik heb geloof ik best wat gemist hierover :oops:
    Hoe is het met je broer trouwens?

Janette wat een leuke trein heb je besteld! Zou me kunnen voorstellen dat Rick die ook helemaal geweldig vindt...

Fijne dag allemaal!

Irma. :)

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ja Teun speelt er lang mee... pakt nu nog het speelgoed wat hij vorig jaar voor zijn verjaardga en kerst heeft gehad.
    denk dat ik voor de garage zou gaan.. een loopfietsje kan hij alleen buiten gebruiken bij je... ;) en met de winter op komst lijkt me dat niet zo handig.....

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noura; oh lijkt me leuk ben benieuwd,

lies; dat word dus oppassen met woorden gebruiken ;) herken het overigens wel hoor haha, hier ook zo af en toe een flinke grappenmaker, en zelfs als ik dit soort woorden gebruik zeg hij het dus ook; lendo grappenmaker en dan zegt hij vervolgens (omdat wij lachen) lendo ook lachen en dan begint hij dus te lachen :)
    vermoeiend zeg zo'n kindje in de klas.
    thnx vwb de foto's

duckie; thnx voor de complimenten :) he balen zeg dat die man nu op krukken loopt tja hij kan er niets aan doen maar toch! ik heb trouwens rond de 49 uur geindiceerd gekregen ben alleen benieuwd hoe het nu gaat lopen, dit werd nml verdeeld over 10 dgn geloof ik als je dus in het ziekenhuis moest verblijven in eerste instantie, anders over 7 dgn. en dan hing het van de situatie af wat je dan kreeg!? afwachten dus
    jij gaat ook alweer richting de 30 weken gaat echt snel allemaal vind ik. ben je nog misselijk?
    succes bij de artsen. ben benieuwd naar demi d'r kamer

saar; heeeel begrijpelijk hoor dat je niet alle tijd hebt om te reageren ik denk dat dit zeker met een opleiding er nog naast even minder prioriteiten heeft dus we zien je wel weer verschijnen

eve; ik ga zsm foto's maken voor jullie dan kunnen jullie beide buiken zien. enne ik ga zo naar de vk, maar officieel gezien hoef ik er niet meer heen en dus alleen maar naar de gyn(ben overgedragen aan de gyn ;) ) maar de vk hebben aangegeven dat het mss voor mij een fijn idee is om iets regelmatiger te gaan en dat het minder technisch is en persoonlijker dan bij de gyn vandaar dat ik 'gwoon' mag komen :) . ja wss wel ja, mits het heeel veel beter gaat natuurlijk dan mag ik weer wat meer doen tot aan de bevalling zeg maar. maar tot nu toe hebben ze dit besloten ja

feitkifkim; ik vind 24 uur zeker voor jouw situatie erg weinig hoor(bedoel dus mbt evt keizersnede) ik zou idd even nagaan hoe en wat want vind dit niet erg netjes, jij hebt ook het een en ander tegen zeg, dwars menneke, ziekenhuis waar je niet naar toe kan ja uitwijken naar...en dan zo weinig kraamzorg bah bah

zo ik moet zo weg naar de vk,

gr saskia

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen,

Saar, doe rustig aan. We horen wel van je wanneer je daar zelf fut voor hebt.

Duckie, ik wordt er ook al moe van als ik over al je ziekenhuistripjes lees. Ze stemmen dit nog maar in weinig ziekenhuizen af, jammer.
    En ben jij je hele zwangerschap onder controle bij de gyn?

Irma, begin je het niet al een beetje zat te worden? Als ik zo lees dat het je rust geeft dat je er klaar voor bent, klinkt dat niet zo. Maar kan me toch wel voorstellen dat je Tim nu wel in je armen wilt houden.

Ik ben ook voor 49 uur kraamzorg geïndiceerd.
    Lola, een foutje in de berekening in jouw voordeel?

Noura, Anissa krijgt idd een boller koppie :D .
    En wat ben ik blij te horen dat het zo goed begint te gaan met haar :whistle: \:D/ . Je hebt er zelf aan getwijfeld of je het wel goed deed.....dit bewijst dat je het supergoed met haar doet :thumup: .

Eve, ik zou ook voor de garage gaan. Die is erg leuk!
    Maar ik heb voor de verjaardag van Jikke toen een driewielertje (giraffe) gekocht voor binnen en daar heeft ze ook heel veel plezier van. Ze gebruikt hem echt heel vaak.

Lies, dat klinkt heftig, op je werk. Hoop dat het snel z'n weg vindt en het een niet al te grote stoorzender gaat worden.
    Ik heb zelf heel veel met gedragsproblematiek gewerkt en vind dat héél leuk en interessant. Maar je moet er wel voor kiezen vind ik. Tegenwoordig krijgen leraren steeds meer met moeilijk gedrag of handicaps te maken terwijl ze daar eigenlijk niet voor zijn opgeleid.
    Bij mijn broer op school zijn dit jaar ook twee lichamelijk gehandicapten en 1 verstandelijk gehandicapt meisje gekomen. Dat klinkt wel leuk...integratie op een "gewone" school, maar heeft vooral voor de leraren veel impact.
    De lichamelijk gehandicapten kinderen moeten geheel verzorgd / verschoond worden. Mijn broer heeft aangekaart dit niet te willen doen. Dit is een reden om niet in de zorg te werken voor hem. En daarnaast heb je ook verantwoording over de rest van de klas, die kun je niet alleen laten in die tijd......Moeilijk!

En ik zou me niet te veel zorgen maken over het "fok" roepen van Thijs. Natuurlijk is dat niet leuk en wil je hem dat afleren. Maar hoe hij eraan komt........?
    Hij kan het overal wel opgevangen hebben als hij dit zo goed onthoudt.

Jikke heeft een echte spooknacht gehad. Ik heb hooguit 3 uurtjes geslapen :cry:.
    Iedere keer als ik weer nét sliep, meldde ze zich weer. Een paar keer had ze overduidelijk gedroomd. Maar van de andere keren weet ik het niet.
    "gelukkig" ( :oops: ) heeft Robert voorhoofdsholteontsteking en blijft hij vandaag thuis. Hij gaat een aantal uurtjes vanuit huis werken, maar geen hele dag. Hij is nu naar de huisarts en heeft aangeboden dat hij Jikke dadelijk overneemt zodat ik nog ff kan gaan slapen. Lief hé!
    Dan moeten we elkaar maar een beetje afwisselen vandaag.

Deel Deze Pagina