hi hi, ff snel want ik ga hierna direct liggen, alles zag er weer goed uit, hartfilmpje is goed, maw conditie is goed. flowmeting is goed, dus kindje hoeft geen moeite te doen om voeding en zuurtof binnen te krijgen. vruchtwater was netjes, ook positief dus en kindje was wel gegroeid maar ietwat afwijkend van zijn groeicurve maar niets verontrustends zij ze. hoefde ik me geen zorgen om te maken. kindje werd nu gemeten op ong 1680gr. heeeel klein dus en dus ook een stuk kleiner als orlando, dit kindje zal als ik hem voldraag tot 40 wkn op ong hetzelfde gewicht komen als orlando met 36 wkn, tuurlijk met de 250gr marge meer of minder. ik ga nu liggen spreek jullie weer en reageer later gr saskia
fijn saskia dat het allemaar er goed uit zag. en wat een kleintje oei otje verslapen, gelukkig was sara er al uit. mijn broer heeft 2 kindjes van 2 en bijna 1 bennu mijn positie kleding aan het verkopen, net zijn mijn buikbanden opgehaald.
hi hi, noralien; en heeft rober de kleine nog gevoeld? nynke; ja ze hebben in principe gezegd volledige bedrust, alleen als ik echt ergens heen moet! dan gaan maar anders zoveel mogelijk bedrust, ik mag wel evt een keertje een heel klein blokje om ofzo, maar ze zeiden ook hoe meer energie jij spaart hoe meer zuurstof er naar de baby gaat zeg maar.... nynke; drinkt jiri dan nu wel uit een andere beker zijn melk? lekker is dat vwb de slofjes ! daar zou ik ook zeker niet blij mee zijn lola; en hoe doet emma het nu? over het gelig zien, dat klopt wel hoor vwb bv, omdat door de bv het billirubinemie gehalte minder snel uit het lichaam gaat dan door bv fv, dat was destijds ook de reden dat orlando ook even fv kreeg omdat het voor hem helemaal tegenwerkte. maar zolang emma lekker fit en bij blijft is er idd niets om je zorgen over te maken janette; druk druk druk zo te horen, succes. en? hoe was de wii? lies; mss bedoelt hij juist wel pok ipv fok? eve; haha ik denk dat ik met gipsband de buiken op de lijst 'plak' als het ware als de gipsband dan hard is dit vastplakken met goede lijm en dan met evt splitpennen dit bevestig zodat het ook echt wvast zit. weet het nog niet pcies moet ik ook even bekijken nml persoonlijk vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje een 'onverantwoord uitje zeg, met peuters naar madurodam, of waren er meer leidster dan normaal mee voor het aantal kindjes? officieel(de tijd dat ik er destijds werkte iig) mag je nml maar max 4 kindjes onder de 2,5 mee 'uit' nemen juist ivm de risico's. en dan hetgeen jij verteld vwb fynn die gwoon buiten lokaal loopt ......sorry heb er geen woorden voor, ja ik vind dit echt niet kunnen lola/noura; die methode van ria blom, ik weet niet of ik dit zou kunnen hoor, vind het iig knap als het werkt en dat jullie dit iig kunnen. saar; goed hoor van tisse(en van jullie ) duikster; hee goed te horen dat chris iig gedronken heeft zonder mokken, geeft idd een rustiger gevoel lijkt me. jaaaa voor jouw is het ook alweer om he, wat gaat het snel. hoop dat het bevalt zo deze combinatie duckie; heee goed nieuws voor demi dus, lekker hoor. enne wat leuk zo een feestje lola; fijn joh dat de nacht zo goed is gegaan, enne dat is toch niet heeel erg op je arm in slaap laten vallen?! otje; wat super zeg, dat sara uit haarzelf is opgestaan en ook lekker dat koen vrolijk wakker is geworden noura; zooo en dan lekker een nieuwe garderobe aanschaffen? nou had natuurlijk al verteld hoe en wat, as vrijdag weer voor ctg, flowmeting en ligging. en dan kijken ze hoe en wat mbt 'draaipoging' etc etc. de week erop weer groeiecho, ctg, flowmeting en bij beide ook een controle erna ga nu eten gr saskia
haha geloof me saskia, als je kindje op een bepaald moment meer wakker is dan slaapt dan kan je het zeker aan. ik merk nu hoe goed het haar doet, en hoe meer ontspannen ze is. ze gaat nu ook geluidjes maken naar me, heel lief net lekker wraps gemaakt en gegeten, en net met de kinderen een arretjes cake gemaakt, heel lekker
ff een korte reactie me werk bevalt prima en de Wii komt zaterdag pas... eve ik vond het wel toepasselijk wat ik had geschreven en zo'n verhaal zoek je niet achter nijntje dag dag
We hebben echt een heerlijke middag buiten gehad: ik eerst een beetje gewinkeld en daarna erg lang naar de speeltuin hier. Is echt een super fijne plek, aan het water met niet eens heel veel speltoestellen maar wel een aantal leuke dingen, veel gras, veel ruimte en leuke mensen. Thuisgekomen (net zo rond etenstijd...) wel een flinke domper: de hele gootsteen stond vol water. De wasmachine had aangestaan en zit op dezelfde afvoer en de afvoer is blijkbaar verstopt. Pieter is vanavond naar de opleiding en kon me niet helpen met onstoppen..... Gelukkig wilde m'n onderbuurman even kijken, heeft helaas niet geholpen. Het zit allemaal nog potdicht.... Pieter komt nu eerder naar huis en gaat met een trekveer aan de slag. Ik hoop dat het helpt, want anders moeten we een loodgieter vragen en komt mijn uitstapje van morgen in gevaar..... Morgen is er een uitstapje van nhet KDV naar Artis. Bijna alle ouders van de kinderen gaan mee en het lijkt me erg gezellig! Hoop echt dat het opgelost kan worden, maar ik heb er een hard hoofd in.... Saskia; gelukkig was alles goed met het kindje, maar je moet dus nog zo'n 6 weken plat..... Lijkt me pittig hoor. Maar als het voor het kindje moet, moet het natuurlijk. Wat een kleintje is het, zeg.... Lies
Irma ik ben erg benieuwd. Je bent in elk geval de eerste die bij een tweede overtijd gaat lopen... Duckie: fijn dat Demi's longen schoon waren. en 10 kilo....dat is een mooi rond getal. Saar: volgens mij kunnen jullie zelf nog geen afscheid nemen van het knusse van slapen met een kleine tussen jullie in maarre: komt Tisse nog vaak in de nacht om te drinken? Noura lekker hoor dat je pas in december aan het werk gaat. Dan begin ik aan mijn nieuwe baan en je positiekleding verkopen: dat is echt afscheid nemen.... Ik heb weinig te verkopen, had bijna alles geleend van vriendinnen en aangezien nu mijn schoonzussen alledrie zwanger zijn.....raak ik buikbanden en dergelijke ook wel kwijt in de uitleen... zo fijn dat Anissa meer rust krijgt! en die geluidjes zijn wel lief he! Lola: fijn dat Emma de nacht redelijk rustig heeft geslapen. Wat bij Chris hielp als hij onrustig was in het begin was buik aan buik, dan had hij minder last van zijn krampjes...dus hij hing af en toe in de draagzak... Hopleijk heeft de osteopaat snel ruimte. enne: je zou ook in de eerste regeldagen terecht kunnen zijn gekomen....10 dagen, 6 weken.....hoewel ik die van 10 dagen altijd gemist heb met mijn overvloed... en ik kan me levendig voorstellen dat FT kolven geen optie is. Hoewel ik erg pro BV ben zou ik dat toch niet doen.... Hopelijk gaat het hier met kolven snel weer beter , want het loopt effe niet goed. zat me al af te vragen of mijn menstruatie of zo weer op gang komt omdat het echt ineens heel veel minder is...maar dat merken we vanzelf. Overigens hoop ik dat Chris de fles toch ook van Frank gaat nemen, anders heeft hij zware papadagen... Otje: lekker getukt dus! Saskia: fijn dat alles goed was. Jij hoopt dus dat je deze keer overtijd gaat lopen, dan kan uk nog effe doorgroeien.... Mocht Orlando toen gelijk mee naar huis? en goed je rust houden hoor! pff ben vandaag naar het CB geweest met Chris. Hij woog 5 kilo en is nu 57 cm....De arts vond dat hij nog weinig volgde met zijn ogen....ja duhh lopen ze eerst bijna een half uur uit en Chris was net aan zijn slaap toe, ja dan gaat hij echt niet lekker meewerken. Ze vond ook dat hij nog weinig zijn hoofd omhoog deed op zijn buik en zijn borst nog weinig oprichtte. Ze wil hem daarom volgende keer zelf terug zien en als het dan nog niet goed is zou ze verwijzen naar de fysio. Ze wilde me over 4 weken weer zien, ga ik een afspraak maken, hebben ze over 6 weken pas weer ruimte...handig! Nou maak ik me eigenlijk niet zo heel druk, want Chris kan echt wel volgen met zijn ogen en beweegt ook wel met zijn nek en richt zich af en toe op. Misschien mag het wat meer, maar ja, als meneer op zijn buik ligt, doet hij liever iets anders....slapen....en dat vind mama toch vaak ook wel erg prettig dat hij dat dan doet. Ik moest hem meer op zijn buik gaan leggen....tja....we merken het over 6 weken wel....
Hoi hoi, Nou hier nog alles rustig, wel vandaag in het ziekenhuis geweest om een CTG te maken en een echo te hebben maar alles ziet er goed uit! Tim is nog steeds niet ingedaald maar hij heeft nu niet meer de mogelijkheid om dwars te gaan liggen! Hij ligt keurig met zijn hoofdje naar beneden dus hij hoeft alleen nog maar aan te kondigen wanneer hij eruit wil. Voor ons dus een opluchting. En wanneer hijer volgende week donderdag niet is dan gaat de VK me strippen in de hoop dat ik dan toch nog lekker thuis in bad zal kunnen bevallen... Maar goed ik houd jullie natuurlijk op de hoogte! Saskia fijn at alles goed was met je mannetje! maar wat een kleintje weer zeg... Tim hebben ze geschat tussen de 7 en 8 pond... Mooi gewicht vind ik wel eigenlijk. Noura wat ben jij toch lekker actief met de kids, ik lees zo vaak dat je dingen met ze aan het kokkerellen bent, Leuk! Lola, wat een lekker meiske heb je toch, net een poppetje... Vinden jullie dat ze op Jasmijn lijkt? Hoe gaat het met Jasmijn is ze ook jaloers of gaat het goed? Ik maak me best een beetje zorgen om Rick, hij is de laatste tijd zo hardhandig dat ik benieuwd ben hoe hij straks op zijn broertje gaat reageren... Ik kom morgen weer terug, moet echt ff plat! Liefs Irma.
irma: ik ben erg blij voor je dat tim zich nog een stukje gedraaid heeft en dat je gewoon kan gaan bevallen! succes met de bevalling!
Irma: fijn dat Tim zijn koppie de juiste richting op gedraaid heeft! nu alleen nog eruit willen. enne hardhandig....tja....Chris heeft wel meer te verduren dan Nick....maar moet zeggen dat Nick eigenlijk heel lief is voor Chris. HIj aait en geeft kusjes. maar als Chris bij mij zit kan hij ook zo op mijn schoot willen klimmen en daarbij dwars over Chris heen gaan hangen. Je kunt het moeilijk voorspellen, het zal afwachten zijn. Bij een vriendin van me is de oudste erg jaloers en die heeft ook de neiging de baby te knijpen....dat lijkt me echt heeeeel vervelend. Welterusten allemaal, ik ga lekker in bedje en mijn wekker voor de laatste voeding zetten zodat ik morgen toch echt wel fris aan het werk kan.. (vannacht was redelijk gebroken nl. Chris eerst rond half 5 wakker en toen NIck vanaf 6,15....)
Hoi allemaal, Even een vraagje over de meeting in oktober... Voor 11 oktober kunnen er 8 mensen zeker mee, 4 misschien en 5 mensen sowieso niet. Voor 18 oktober kunnen er 7 mensen zeker mee, 5 misschien en 5 mensen sowieso niet. Wat doen we? Groetjes Otje
Deze dag verschilde hemelsbreed van gisteren. Ik wil natuurlijk niet te hard juichen, maar krijg nu al de neiging om Ria Blom erg dankbaar te zijn... Alleen na de 3e voeding heeft Emma ongeveer een kwartiertje gehuild, de andere keren is ze zonder protest gaan slapen ! Alleen kreeg ze vanmorgen na een half uurtje slapen de hik. Daar werd ze helaas wakker van en toen heeft ze - met tussenpozen - wel gehuild. Ik ben dus erg blij ! Vanmiddag belde de osteopaat die ik vorige week als eerste belde. Ik had een boodschap ingesproken, maar verwachtte eigenlijk al niet meer iets van hem te horen. Maar hij heeft dus morgen wel een plekje vrij! Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft...
@Otje: Lekker toch, onverwacht uitslapen... ! Inderdaad wel handig dat Sara al zo'n zelfstandige dame is... Mij maakt de datum van de meeting écht niets uit... @Melliemel: Super dat alles er weer goed uitzag. Je gaat inderdaad een erg klein / licht kindje krijgen. Ik vond Emma al zo fijntjes vergeleken met Jasmijn... Natuurlijk is het op zich niet erg als je kindje op je arm in slaap valt. Maar Emma moet leren om zelf in slaap te vallen als ze wakker in bed wordt gelegd. Maar zoals je hebt kunnen lezen, lukt dat al heel aardig... @Noura: Het scheelde dat Emma niet aan één stuk door huilde, maar telkens met tussenpozen. Dat maakte het voor ons een stuk draaglijker om aan te horen. Het probleem was meer dat Emma haar rust niet kreeg zo. Mijn positiekleding gaat binnenkort ook op Marktplaats. Dat had ik de vorige keer ook gedaan (binnen één dag alles kwijt...), maar achteraf had ik ze dus beter kunnen houden... @Lies: Is het Pieter gelukt met de gootsteen? Zo ja, dan wens ik je veel plezier in Artis morgen! @Duikster: Ik heb de regeldag van 10 dagen ook nog niet opgemerkt. Maar ik heb - net als jij - melk in overvloed deze keer. Ik hoop trouwens voor je dat jij nu niet het probleem gaat krijgen van een teruglopende productie. Goed van je om je niet meteen druk te maken over wat het cb allemaal van je kindje zegt. Jij kent Chris het beste, toch...? @Irma: Wat fijn dat je toch op een natuurlijke manier kunt bevallen ! Alleen jammer dat je de 'traditie' verbroken hebt... Of Emma op Jasmijn lijkt? Soms vind ik van wel, soms van niet. Mijn zus maakte laatst een foto waarop Emma erg veel op Jasmijn lijkt. Ze zou mij die nog mailen. Dan zal ik 'm hier plaatsen, samen met een foto van Jasmijn toen ze pas geboren was. Eens kijken of jullie het verschil of juist de gelijkenis zien...
Gootsteen zit nog steeds potdicht.... ben bang dat ik er morgen in Artis morgen in ieder geval niet de hele dag bij zal zijn.....
karin: heel veel succes morgen op je eerste werkdag! ik ga morgen bij mijn broer helpen, hij kan morgen eindelijk sinds mei weer in zijn eigen huis terug er moet alleen heeeeeeeeel veeeeeeel schoongemaakt worden.
@Otje: Ik zou alleen de 11e kunnen maar weet nog niet zeker of m'n ouders weer bereid zijn om ons te brengen. Ik zal dus helaas moeten verhuizen naar het 'misschien lijstje'...
Eve: ik heb het voor je aangepast in mijn "lijstje". "Probleem" is nu dat we voor beide dagen 7 x ja hebben, 5 x nee en 5 x misschien. Pff... moeilijke keuze! Misschien toch een andere datum ietsje verderop kiezen? Wat vinden jullie ervan? Groetjes Otje
otje: ik denk dat je het misschien beter naar eind oktober, begin november kan zetten. Ik kan bijv. niet omdat we daarvoor met vakantie gaan want de beide data's is het hier vakantie. ik ben meer voor iets verlaten van de data. en zo niet zou ik de 11de wel kunnen dan ga ik wel wat eerder inpakken.
hi hi, noura; hihi ach ja ik hoop dat ik het niet hoef uit te proberen straks lies; ja 5 wkn als ik hem voldraag, ik hoop stiekem dat hij toch nog een groeispurt maakt maar dat zal er niet echt inzitten. en anders dat hij uit zichzelf gaat draaien oohhhh ik hoop zooo voor jouw dat het uitstapje toch plaats kan vinden duikster; mmm nou overtijd lopen liever niet meer omdat ik dan nog zolang moet 'rusten' maar hoop wel dat hij een flinke groeispurt maakt alleen is die kans klein. zo chris is dan toch heel goed gegroeid als ik het zo lees, hij was toch een 5 pond met zijn geb? ach ja het cb kan altijd van die opmerkingen plaatsen waarvan je je moet afvragen hoor ik dit aan of laat ik het waaien irma; ja dat is echt een mooi 'gem' gewicht tegenwoordig he? ja hij is echt ienieminie. ik vond destijds orlando al zo piepklein. ik hoop dat hij het nog lang goed heeft in mijn buik wat een super nieuws zeg dat rik toch lekker met zijn hoofdje beneden ligt, nu hopen op een spontane bevalling zsm lola; hee super joh, de 2e waarbij het helpt goed hoor! enne ben benieuwd naar het afspraakje van de ostheopaat had vannacht vanochtend inene toch even een onzeker dipje, mss dat dit juist komt omdat de arts die ik gisteren sprak, mij erop aan sprak dat ik zoveel vroeg!? ja ik wil graag weten hoe en wat is dat zo gek? ik maakte me juist, vond ik zelf, niet zo druk omdat ik de kleine goed voel enzo maar nu kreeg ik vannacht/vanochtend inene even zoiets van, als als als.....dan heel irri dus. ik wil mijn gedachtes die ik gewoon had(de goede positieve gevoelens) gewoon houden want stress hierdoor werkt ook niet zeg maar sorry dat ik jullie hiermee stoor hoor maar moest het ff van me afschrijven, mss dat het na een dutje wel weer over is wie weet gr saskia
waarom mag je niet veel vragen dan? lijkt me toch logisch, daar heb je recht op toch? en saskia een dipje is niet zo gek, maar zolang ze in het ziekenhuis tevreden zijn, moet jij het ook zijn! ik weet het, makkelijk gezegd