Vanmorgen om 6.00 uur de wekker gezet om tegen 7.50 uur bij de osteopaat te kunnen zijn. Maar ik werd rond 5.45 uur gewekt door een - nogal luidruchtig - hikkende Emma. De osteopaat is een klein uurtje bezig geweest. Eerst heeft hij Emma onderzocht via mij. Dat klinkt gek (vond ik eerst ook...), maar dat ging als volgt: Ik moest mijn arm op schouderhoogte horizontaal en in een hoek van 90 graden houden. De osteopaat probeerde vervolgens mijn elleboog naar beneden te duwen (ik moest tegendruk geven), terwijl mijn hand of vinger op een bepaald lichaamsdeel van Emma lag. Kon ik geen tegendruk geven, dan was op die plek iets aan de hand. Dat gebeurde drie keer: Eén keer toen ik twee vingers in haar nekje had, één keer toen ik mijn hand op haar onderrug hield en één keer toen ik een vinger op haar middenrif legde. Op die plekken is de oateopaat verder gaan zoeken en ontdekte dat haar 3e nekwerveltje en een lage rugwervel scheef zaten. Die heeft hij recht gezet. Ook het middenrif werd 'aangepakt'. Op de plek van haar sleutelbeentjes heeft hij niets gevonden waar Emma last van heeft. Ik ben dus héél benieuwd of ik snel verbetering merk. Over anderhalve week moet ik met Emma terug... @Melliemel: Lekker door blijven vragen hoor! Als de gynaecoloog daar niet tegen kan, had hij maar een ander beroep moeten zoeken... Wat de meeting betreft: Ik ben er niet op tegen om de datum iets te verlaten, maar kan zelf op 11 én 18 oktober...
grappig dat jullie osteopaat zo werkt. ben benieuwd of het werkt anissa vond het overigens altijd heel prettig, alleen als hij met haar hoofd en nekje bezig was dat vond ze minder.
Melliemel: Fijn dat gisteren alles goed was in het ziekenhuis! Bah, wat stom van die arts dat ie zei dat je veel vroeg! Echt belachelijk hoor. Het gaat om jou lijf en jou babytje. Natuurlijk mag je lekker alles vragen. Niet onzeker worden hoor Lies: Lekker toch zo'n dagje! Oei, balen zeg van die verstopping Duikster: Pffff CB heeft ook altijd wat he? Lekker laten zo, denk dat jij heel erg goed weet wat wel en niet goed is voor Chris Irma: Wat fijn dat Tim nu goed ligt en ook is ingedaald! Ben heel benieuwd wanneer je gaat bevallen. Hopelijk voor jou heel snel. Lola: Wat fijn dat je zo snel terecht kon bij de osteopaat. Nu maar hopen dat het snel wat beter gaat met Emma! Wat leuk dat Molly weer zwanger is! Ik ben vanochtend met Koen bij de kapper geweest. Het was eerst geen succes en hij huilde veel maar mocht bij mij op schoot en toen ging het wel goed. Hij zat heel stilletjes te kijken naar zichzelf en mij in de spiegel. Lief! Het was ook wel echt nodig want zijn haren hingen bijna voor zijn ogen. Groetjes Otje
Hoe werkte jullie osteopaat dan? Het slapen gaan gaat vandaag ook weer heel goed. Tot nu toe heeft ze slechts één keer een minuutje of 10 'gepiept'... Of de behandeling van de osteopaat ook gebaat heeft, zullen we over een paar dagen pas kunnen zeggen...
Duikster, Tisse slaapt door. Alleen rond 2u wordt hij wel eens wakker voor een knuffel. En je hebt gelijk hoor, 't zijn eerder mama en papa die het wel jammer vinden mocht hij naar zijn eigen bedje gaan ... Lola, ik heb wel eens gehoord van een osteopaat hier in de buurt die ook zo via de moeder werkt, maar die van ons werkt rechtstreeks op het kindje. Ze stopt bijvoorbeeld een vinger in Tisse zijn mond om te zien hoe hij zuigt of zoiets en ook houdt ze zijn hoofdje bij het nekje vast en laat hem dan bewegen. Nadien weet ze wat er 'fout' zit. Och ja, hoe dan ook... als het maar werkt. Otje, ik kan ook allebei de datums, maar een andere is voor mij ook goed. We horen het wel! Vandaag stond ik met een heel artikel in de krant. Het is volgende week week van de borstvoeding en daarom hadden ze me opgebeld. Gisterenavond is er dan een fotograaf geweest om een foto te trekken. Eerst wilden ze dat ik zowel Liene als Tisse aanlegde, maar dat wou ik niet. Ik wil niet overkomen als een geitewollensok, maar dat was gelukkig niet...
heee zullen we een club beginnen hahaha saar, jij bent toch geen geitewollensok hihi maar snap wat je bedoeld super dat je in de krant komt en bij ons begon de osteopaat bij de buik, en hield later ook het hoofdje vast zoals jij dat beschrijft. ik heb trouwens wel gekeken of het eenosteopaat is die geregistreerd staat. er zijn er ook wat die niet geregistreerd zijn en mischien zijn die wel goed, maar het kan ook zijn van niet. lola de osteopaat hier die merkte de eerste keer op dat ze veel spanning bij haar buikje had, en dat klopte ook wel. hij had zijn hand op haar buikje en haar beentjes vast en ze liet achter mekaar windjes, en keek erbij of ze het heerlijk vond. daarnaar is haar buikje nooit meer gespannen geweest. ook haar hoofdje hield die vast met zijn handen, maar alles heel rustig en gemoedelijk. zijn handen gingen heel langzaam over haar lichaampje en langs haar wervels. ze vond het heel prettig. en na de eerste keer heeft ze een paar dagen geslapen ze heeft 3 behandelingen nodig gehad irma wat fijn dat hij nog goed is gaan liggen, het word nu spannend he, ik dacht vandaag nog aan je of je al bevallen was ik heb wat stoms net, iemand had interesse in een kledingstuk wat ik te koop had en het is me al een paar keer overkomen dat ik mijn bankgegevens stuur en dan niets meer hoor. nu hoorde ik al weer een tijdje niets, ook niet op de vraag of ze nog interesse had, dus toen een andere koper zich aanbood ben ik daarop ingegaan, en die koper heeft gelijk betaald en het pakje is op de bus. krijg ik vanavond mail dat ze net het geld overgemaakt heeft baal baal.... heb gelijk gemaild dat het verkocht is en dat ik het dan wel terug stort....
hi hi, noura; ja het gaat nu ook wel weer hoor, zullen mijn hormonen wel zijn zeg maar lola; is ook zo hoor, zij was nog in opleiding overigens(was een arts-assistent nml)ik weet wel dat mocht het zo zijn dat ik haar bij een volgende afspraak zou krijgen ik zeg dat ik dit niet wil, omdat ik door haar alleen maar onzeker kan worden! ik hoop voor jullie dat de ostheopaat ook helpt noura; ja klopt, leuk voor haar, ze is heeeel misselijk momenteel zij ze, otje; as woensdag komt er een kapster bij ons aan huis, ook voor orlando hij heeft niet heeeel veel haar maar het is wel te lang zeg maar, en voor mij is het makkelijk en ben ik toch weer geknipt. vwb die vragen ja vond ik dus ook ja en gelukkig valt het nu wel weer mee zeg maar, hormonen he?! saar; zo jij bent wel bekend zeg met de bv eerst al in een tv programma nu in de krant . was dat van de tv nou nog iets geworden? noura; haha ja ach dan had ze maar sneller moeten zijn toch?! zo melvin is met orlando naar de stad kadootjes kopen voor mijn verjaardag 8) ben erg benieuwd, ik vier het dit keer niet ivm de omstandigheden maar toch wel leuk om te horen dat hij iets wilde kopen voor me ga weer rusten gr saskia
Hoi hoi, Ff up-date-je van ons... Tim zit nog steeds lekker bij mamma in de buik en heeft er nog geen zin in... Mamma is het wel beu en is moe... Maar goed lichamelijk gezien kan ik het allemaal nog wel aan hoor, ik ben alleen een beetje trager. Ja Lola, ik hou eerlijk gezegd niet zo van tradities, dus ik dacht daar doen wij niet aan mee Maar het liefst had ik mijn mannetje er al uit gezien hoor! Ben benieuwd naar de foto`s van je meiden om te kunnen vergelijken. Saskia, Tim zit in mijn buik hoor Moest wel lachen om te lezen dat Rik zich gedraait had... Zwanger hé... Saar kan je het stuk uit de krant niet scannen? Ik ben er wel nieuwsgierig naar... Wat betreft de meeting, ik kan ook beide data`s maar omdat ik natuurlijk niet weet wanneer Tim geboren wordt heb ik ook liever een latere datum... Karin hoe was je eerst werkdag? Laters Irma.
ik zal het maandag met Ben meegeven naar zijn werk, dan kan die het inscannen. dat van tv is nooit niks meer geweest.Iemand anders die ook met ee vk van hetzefde geboortehuisis bevallen, heeft het gedaan. Het was echt een supermooi stukje.
Ha, ha... zie het helemaal voor me... ! @Irma: We willen babynieuws van jou zien, zet 'm op! @Melliemel: Ben benieuwd waarmee Melvin thuiskomt! Wanneer ben je precies jarig? @Duikster: Hoe was je eerste werkdag gisteren? (Ik denk echter dat ik het antwoord wel weet... ) Volgens mij heb ik vandaag de regeldag te pakken die volgens 'de boekjes' op dag 10 moet plaatsvinden. Emma huilt vandaag weer veel en blijft hongersignalen geven. Het huilen klinkt ook echt anders, niet zeurend maar meer dwingend. Ik heb haar vandaag dus maar vaker aangelegd. Ik hoop dat het inderdaad een regeldag is, want we waren net zo lekker bezig nu...
Otje wat mij betreft is verlaten ook een optie, al ben ik in november ook errug druk... dus Koen heeft weer een kort koppie! melliemel: kan me voorstellen dat overtijd lopen niet tof is als je bedrust hebt. weet namelijk hoe het voelt...maar als het voor je uk beter is omdat hij nog doorgroeit....tja...lastige keuzes...ach eerst maar eens zien of het gebeurd. Lola: spannend klinkt dat van de osteopaat. Hopelijk helpt het goed. en regelen...tja ze doen het toch een keer.... Chris houdt zich in elk geval ook niet aan de 'standaard'. Ik zat net te denken dat ik in mijn vakantie ook een paar dagen weer flink stuwing heb gehad en van die keiharde borsten in de nacht. AuAuAu... gisteren had ik in elk geval met kolven geen problemen 360 ml in 2 x een kwartier kolven! en Chris had overdag maar 200 gedronken....in 2x Saar: ik kan me echt niets voorstellen bij Chris in ons bed...zou denk ik niet goed slapen zelf, want ik wordt nu al wakker als hij flink ligt te kreunen en denk dat ik anders echt van elk geluid wakker zou worden. en dan ligt hij toch echt een meter of 5-6 verder in zijn eigen kamer. Maar kan me voorstellen dat het best lastig is om Tisse in zijn eigen bed te leggen. Het is toch afscheid nemen van het echt babietje dat hij was. Maar hij is inmiddels al weer ruim 5 maanden! tje wat gaat de tijd snel... (ach als hij in zijn eigen bed ligt, kun je wat makkelijker gaan oefenen voor ukje 3 ) en een geitewollensok vind ik je echt niet! Heb je ze overigens ooit gelijktijdig aan de borst? Bij jou verhaal moet ik overigens gelijk denken aan eergisteren. Ik was Chris aan het voeden en Nick was zeer geinteresseerd aan het kijken en het roepen 'dinken' en naar mijn borst aan het wijzen. Ik vertel namelijk altijd dat Chrisje bij mij drinkt. Toen trok hij mijn BH aan de andere kant los per ongeluk...Klipje zat niet goed dicht, maar mijn borst kwam dus vrij en ik kreeg een TSR. druppels melk uit de borst en Nick echt raar kijken. Doe ik een druppel op mijn vinger en laat ik hem sabbelen. Hij wilde nog wat...nog een drupje gegeven. ik verder niet bij nagedacht, zat ik gisterenavond weer te voeden, trekt hij mijn BH opzij en heel dwingend roepen 'dinken, dinken, dinken'.....mmmm tja wat doe je daar nu mee.... Noura: wat een opluchting kan dat voor die kleintjes zijn he, als de lucht naar buiten komt. Chris kan ook echt heerlijk ontspannen raken na een reeks scheten... Irma: kun je je voorstellen dat je zo'n reus als Rick nu is in je buik zou hebben....moet er niet aan denken Maar hopelijk houdt Tim het ook snel voor gezien daar binnen. mijn eerste werkdag....tja wat zal ik er van zeggen....Het was lekker om weer wat anders te doen dan alleen Nick en Chris verzorgen, maar er was gelijk weer gedoe, dingen die niet goed geregeld waren, waardoor ik ook weer heel goed wist waarom ik op deze plek weg wil....Maar goed het is nog 9 weken....en die hou ik wel vol. Ik was ook vrijwel alleen vrijdag en vanaf maandag kan ik gelukkig ook weer wat meer tussendoor kletsen met collega's of zo en dan is het al een stuk beter te doen....
@Duikster: Ik had eigenlijk verwacht dat je eerste werkdag je beter was bevallen. Vervelend als er meteen irritaties zijn, omdat dingen niet goed geregeld zijn. Gelukkig kun je de weken gaan aftellen! Jasmijn heeft erg weinig interesse in mijn borsten. Ze zegt wel 'Emma drinken' als ik haar voedt, maar ze maakt absoluut niet de indruk ook een slokje te willen. Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om... @Saar: Ben jij dan nooit bang dat je in je slaap de dekens of het dekbed over Tisse heentrekt? Nu is Tisse natuurlijk al een stuk ouder dan Emma, maar ik durf met Emma naast me in bed absoluut niet te gaan slapen. Wat ik de eerste dagen wel eens heb gedaan is Emma op het aankleedkussen naast mijn hoofdkussen laten slapen met een eigen dekentje over zich heen. Zo hoefde ik niet bang te zijn om in mijn slaap mijn kind te 'smoren'. Overdag vond ik dat wel gezellig, omdat ik door de klossen het wiegje niet kon zien dat aan het voeteneinde staat. Er is namelijk niet genoeg plaats aan mijn kant van het bed om het wiegje naast het bed te zetten...
oei regeldagen en wat betrefd het andere, als je wat meer regelmaat gaat toebrengen, kan je op dag 3 of 5 een terugval verwachten, als je doorzet is het maar 1 dag en zijn ze er doorheen. was hier ook zo
nou irma zit hier ook in spanning te wachten weinig geschreven zeg duikster jij hebt wel een heel goede kolfopbrengst
Alweer een tijdje niet gereageerd. We zijn met zoveel dingen bezig dat ik 't niet eens merk als ik een paar dagen oversla . Ik heb niet alles teruggelezen. Irma, hoop voor jou dat Tim snel aankondigt dat hij er uit wil. Kan me heel goed voorstellen dat je het nu wel zat bent. Je telt toch een beetje naar de uitgerekende datum af.... Ik duim voor je! Jikke is de laatste tijd regelmatig om 5.30u wakker . Kan er niet niet echt aan wennen. Vanmorgen was 't mijn beurt. Jikke vermaakte zichzelf wel met een DVDtje van de teletubbies. Toen ben ik uit "verveling" maar wat gaan photoshoppen. Heb vast een banner gemaakt met "Jikke krijgt een zusje". Nu nog een voor een broertje. Heb maar één van de twee nodig natuurlijk, maar ja, heb me vermaakt . We hebben nu ook een meisjesnaam . Dat maakt mijn voorkeur voor een jongen weer wat minder. Ik zag er erg tegenop nog een meisjesnaam te moeten verzinnen . Nu we beide namen ip al hebben, hoef ik daar niet meer tegeop te zien . Ons huis staat te koop. De hypotheek is nog steeds niet rond, hoop dat we daar snel positief bericht van krijgen . Als iemand toevallig nog een práchtig huis in Wormerveer zoekt..... http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... KoopObject Vandaag moeten we nog ff flink aan de bak. De garage moet opgeruimd worden en ik moet nog een paar lastige foto's maken. Tot later.
zo de verjaardag van gister is achter de rug... Teun vond het prachtig al die mensen en 3 kindjes..ipv 5 dus datscheelde ook weer savonds de Wii ff aangesloten en een potje gebowld...raar hoor sta je voor de tv te bowlen....al deed ik het wel beter dan op de bowlingbaan nu net alle koffers gepakt.... me zwager kwam die van hem brengen want hij deeld met Teun...hij heeft hem toch maar voor een kwart nodig dus alles zit erin Al teun staks wakker is gaan we naar mijn ouders daar nog ff eten..zij zijn als wij terug komen op vakantie en ja dan "moet" oma Teun 14 dgn missen... LIanne alvast gefeliciteerd....ja vergeten kan ik het niet.. je bent gelijk met Wijnand jarig Noralien ziet je huis er altijd zo opgeruimd uit? meiden suc6 met alle babyperiekelen en irma zet hem op tot ergens over 14 dgn.... komen maandag nacht/dinsdagmorgen vroeg thuis dan en ja woensdag weer wekren......maar ik meld me weer.... eve was het leuk gister? doei
janette veel plezier! noralien leuk die banner ik wil ook een keer een banner weer, maar heb zo lang al niet meer psp gedaan dat ik niet meer weet hoe het werkt. anders hoop ik dat iemand er eentje voor me maken wil kom ik straks de kamer in, staat safouane heel lief met zijn nubybeker naast anissa omhaar te laten drinken uit zijn beker
gister trouwens ook even flink geshopt voor de grote kids. voor maysa zijn we helemaal klaar, incl. een paar first bra setjes. heel leuk mooie skinnybroeken met lange truien en tunieken, en heel gave laarzen. dus het geld is goed de portemonnee uitgerold