December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We zaten gisteren op dag 4... :( ;) :)

@Noralien: Ik zag eerst je banner en las toen pas je tekst. Mijn hart maakte dus meteen een sprongetje bij het lezen van de tekst: 'Jikke krijgt een zusje!' Maar dat was dus een tikkeltje voorbarig... :D
    Enne... ik ken je huis haast niet terug... ;)
    Ik duim voor een snelle verkoop!

@Janette: Fijne vakantie gewenst!

Lijken onze twee meiden op elkaar? Kijk en oordeel zelf...

Jasmijn is op de foto 5 dagen oud en Emma 3 dagen...

O ja, Emma lag gisteren na de laatste voeding om 24.00 uur in haar wiegje en werd vanochtend pas om 8.10 uur wakker... :)

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hihi, dat had ik al aan zien komen ja ;)

En ja....ik vind de meiden wel op elkaar lijken.
    Maar nu ik de foto van Jasmijn zie, daar herken ik Jasmijn echt nog heel goed in. Weet niet of Jikke nog zo op haar eigen babyfoto's lijkt hoor.

3. @Noralien: En omdat je best een lang bericht had gepost, zag ik dus in eerste instantie ook je 'echte' banner niet. Die kwam pas in beeld toen ik naar beneden scrolde... :)
    Vind 'm wel leuk trouwens...

4. Ik was vorige week trouwens ook eindelijk geslaagd voor laatsjes voor Jasmijn (met haar stevige kuiten en hoge wreef pastte ze bijna nergens in... :( )

Dit zijn ze...

Ze zijn van Petit Shoes. Op de foto lijken ze een beetje bruinig, maar in het echt zijn ze helemaal grijs met roze stiksels...

5. En nog een foto van Emma 'in actie'...

21, 22, 23... pffft 50 push-ups is toch wel veel hoor, kijk maar naar mijn fronsrimpels... :)

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Leuke schoenen!
    Ik wilde gister ook laarsjes voor Jikke kopen, maar zij kwam er dus ook niet in :confused: . Ik had niet verwacht dat dat een probleem zou zijn. Zo'n dikke voeten heeft ze niet. Normaal vallen er schoentjes voor haar af omdat ze te wijd zijn :rolleyes:

Wat tilt Emma haar hoofdje al goed op. Af is dit een momentopname!

7. @Noralien: Probeer dan ook het merk Petit Shoes eens...
    Emma beweegt veel met haar hoofd, ook als ze tegen je aan ligt.
    Dit is dus géén momentopname... :D

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb nog maar 1 paar geprobeerd, maar zal 't in mijn achterhoofd houden. Dit waren trouwens laarsjes bij een "schoenengigant". Ik heb het idee dat het misschien gewoon aan het model lag.

9. @Noralien: Klopt! Ik had voor Jasmijn in twee andere - goede - winkels leuke laarsjes gezien (ook van bekende kindermerken) en die pastten allemaal niet... :(

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola ik zie wel wat dat ze op mekaar lijken, de ogen, maar verder kan ik het niet zo goed zien. ik zie jou terug in emma bij die foto in de box, leuk zeg!

gave schoentjes overigens

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola: ik denk dat ik zelf een beetje dom gedaan heb....door Nick die drup te geven. Gelukkig was hij het vandaag in elk geval vergeten...
    Jasmijn en Emma lijken inderdaad wel op elkaar. So die Emma, wat een heerlijke nacht heeft ze jullie gegeven! stonden je boobs niet op springen?
    De foto van Emma in de box....dat is nu wat die CB arts van Chris graag wilde zien en vindt dat hij nog niet voldoende doet....ze is lekker bezig dus! Overigens heb ik het Chris vandaag ook al weer een keer zien doen, maar hij heeft er inderdaad wel wat moeite mee, zeker in vergelijking met hoe Nick dat ook kon...

Noura: heel eerlijk gezegd ben ik niet anders gewend dan goede kolfopbrengsten....dat had ik bij Nick ook altijd. Ik kolfde echt in 2 x op mijn werk 2 voedingen en dat was dus op zeker moment 400cc of iets meer.
    Nu heb ik een dubbele kolf dus nu kan ik helemaal optimaal profiteren van de TSR-en aan beide kanten. En Chris zou ook echt al meer mogen drinken....alleen doet hij dat niet uit de fles en dat merk ik nu in de avond terug als ik werk, want dan komt hij veel vaker. hihi en dat werkt dus weer op mijn BV in totaal dus heb al weer wat stuwing gehad van het weekend...
    ik herken trouwens je psp probleem....

Noralien! ook ik was op het verkeerde been gezet.....maar we moeten dus echt nog effe wachten tot vrijdag. en al uit de namen....dat is snel!

Gisteren ben ik met Nick en Chris bij mijn opa geweest. Weer foto's gemaakt van 4 generaties al steek ik als dame wel af tussen de mannen...Opa vond het ook erg leuk en had gelukkig een heldere dag dus hij begreep het ook echt goed. Hij vroeg eigenlijk gelijk...is dit nu de jongste spruit...Lief. We hadden eigenlijk een paar weken terug al willen gaan, maar toen was hij ziek, had hij een longontsteking. Toch is het schrijnend om te zien waar hij nu zit. zo'n verpleeghuis is dus echt niet om blij van te worden.

Vandaag rustig aan gedaan voor zover Nick dat toeliet. Hij wil wel erg graag in de zandbak spelen, maar dan wel met papa of mama erbij. en dan op het bankje naast hem....met wat bukken lukt dat net.
    Hij heeft ook het woord pakken ontdekt en weet dat erg goed te gebruiken...pfff ook wel eens irritant als je net even wat aan het doen bent. Daarstraks wilde hij dat ik iets voor hem ging doen, kwam hij mijn hand pakken en me echt meetrekken en dan zo'n lief lachje erbij...smelt...het is toch echt een superleuke leeftijd nu.

12. Ja, nogal! Ik had dubbele 'koffiepads' in mijn beha gestopt en nog stond ik op het punt van doorlekken...

De Lilypadz kan ik trouwens 's nachts niet gebruiken, dat wordt een ravage. Ook als ik Emma voedt, moet ik de pad van de 'werkoloze borst' eventjes vervangen door een gewone zoogcompres. Verder vind ik ze wel fijn, maar het is wel een gedoe zo...

@Otje: Hoe was het bij Life & Cooking? Ik heb gekeken of ik je zag zitten tussen het publiek, maar helaas...

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hihi die lilypads....ik heb ze bij Nick ooit gebruikt in het begin. Stond ik 's avonds in de badkamer liep ik langs Frank en stootte met mijn boobs tegen hem aan....vervolgens was mijn shirt zeiknat, bleek dat zich een hele plas melk onder het ding had gevormd en daar was hij toch niet tegen bestand. tja...overvloed....
    Dat gebeurde vaker en ik had het idee dat die melk lekker ging broeien en gevoelsmatig had dat bij mij ook invloed op de 1e borstontsteking die ik toen kreeg, dus daarna heb ik ze nooit meer gebruikt. Heb ze nog wel ergens liggen geloof ik.

14. Hallo allemaal,

hier vandaag hard gewerkt. Ben buiten met mijn stiefvader een kippehok gemaakt. En ik binnen in de kelder. Ik had van iemand een oude keuken gekregen en die staat nu in de kelder. Dus de oude reken leeg gemaakt en naar de garage gebracht. Ben moet volgende week nog de draad rond de palen aanbrengen en dan gaan we zondag kippen kopen op de dierenmarkt.

Zowel Liene als Tisse hebben vanaf dag 1 tussen ons geslapen. Bang dat we er gingen opliggen heb ik nooit gehad. Ik heb gelezen dat je dit instinctief niet doet. Alleen mag je niet gedronken hebben of slaappillen nemen. Ik doe nu geen van beide (af en toe 1 alcoholconsumptie,maar dat kan dan, het gaat over dronken zijn) en Ben slaapt in het logeerbed als hij gedronken heeft.
    Zowel Liene als Tisse zijn al eens onder het dekbed geraakt en begonnen dan allebei heel hard te roepen. Werd ik echt wakker van.
    Liene sliep op 4 maanden in haar eigen bed en op 7 maanden in haar eigen kamer. Tisse zijn kamer gaan we volgende week of de week er na in orde maken. We moeten er echt werk van maken om hem in zijn eigen bed te laten slapen. Overdag kan hij het wel, maar hij slaapt ook nog vaak beneden. Bij Liene kwam het seizoensmatig beter uit. Het werd warmer en toen ging ze alleen slapen, maar nu wordt het net kouder... Maar idd oefenen voor ons 3de ukje is nu wel moeilijker en moet echt gepland worden... ;)

Lilypadz, hier hetzelfde verhaal als bij duikster, alleen was het op de voetbal. :oops:, dus we waren snel thuis toen! :D Ik gebruik nu wasbare compressen van Weledaen ben er zeer tevreden over.

We hebben ontdekt dat Tisse allergisch is aan Weledaproducten :( . Hij had geregeld uitslag op zijn buikje en ik kon toch maar niet bedenken van wat. Ik dacht maar na over mijn eten, maar het was nooit hetzelfde als de vorige keer. Donderdag zei iemand op de moedergroep of het niet van de badolie was die we gebruiken. Ik zei dat dat niet kon omdat het Weleda was, maar volgens haar zijn er wel kindjes allergisch aan de calandula die erin zit. Vandaag in bad en er op gelet en ja hoor, zonder exzeem in bad, vol exzeem eruit. :(

Er was nog iets waar ik op moest antwoorden... Eerst dit posten en dan teruglezen.

15. Duikster, thuis heb ik ze gelijk aan de borst soms. Buitenhuis nooit.

Bij het borstvoedingtopic was er ook een mama met hetzelfde probleemals jij. Die haar zoontje was 6 geloof ik en wou ook steeds proeven en ook drinken. Ze vond het ook moeilijk, maar ik weet eigenlijk niet hoe het afgelopen is. Ik zal het stukje eens proberen te zoeken.

Noralien, leuke banner. Wanneer weet je juist wat het zal zijn?

Veel succes met je huis. Nu ben ik gewoon de link vergeten te bekijken. Ga ik zo eens doen, ben benieuwd naar je huidige huis.

Irma, ik wacht ook vol spanning op een berichtje van jou!

16. slaapwel allemaal

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oke, dat is dan geregeld. We spreken elkaar nog wel over wanneer jullie er precies in kunnen... ;)

Nee, we willen graag groter wonen. Deze woning wordt echt te klein.
    En...met een goede groothoeklens lijkt iedere woonkamer riant hé 8)

18. Ben zal nogal lachen :D. Ja, nu herinner ik me het weer wat de reden van verhuis was. Ik zal het even op verlate zwangerschapsdementie steken ;). Maar de foto's zijn echt prachtig. Ofwel heb je een prachtig huis, ofwel heb je echt goede foto's genomen. Of een combinatie van de 2 natuurlijk ;).

19. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zo, nu nog ff wat reactie's verder...

Lola, haha jij maakt er café latte van....koffiepads :)

Bij mij bleven de lillypadz niet zitten. Heb ze toen maar weggegooid :oops: . Wel héél herkenbaar hoor. Bij mij liep 's nacht ook altijd één borst leeg terwijl Jikke aan de andere dronk.

Duikster, oei gelukkig is Nick weer vergeten dat hij gister wel erg lekkere melk heeft geproeft.
    Wat leuk die reactie van je opa!

Saar, allergisch voor Meleda :confused: . Dat zou je niet direct verwachten. Ben benieuwd of het nu beter gaat.
    En die foto's heb ik niet gemaakt hoor, dat heeft de makelaar gedaan.
    Het is idd wel een leuk huisje. Zéker voor starters heeft het wel iets. Maar kijk nu wel uit naar ruimte!

Otje, ik lees dat Life & cooking vandaag was. Hoe was het?

Deel Deze Pagina