hoi meiden ik ga nu slapen en kom morgen terug, maar ik wil nog even 4 links pplaatsen met you tube filmpjes van het optreden van gisterenavond. ik sta link achteri naast de wat oudere dame en arno wat meer van voren. http://www.youtube.com/watch?v=ILhzM9wpXgU http://www.youtube.com/watch?v=jroX6hsi1vY http://www.youtube.com/watch?v=rxp3KX1lEg0 http://www.youtube.com/watch?v=q6ZdP1nGxaw het zijn 4 nummer die arno gearrancieerd heeft voor slagwerk en er blaaspartijen voor heeft gemaakt. dan weten jullie gelijk wat ik op vrijdagavonden doe. veel luister en kijkplezier. p.sp over de onderhandelingen van het huis hopen we morgen meer te horen.
lianne gefeliciteerd! hoet gaat het nu met je? straks naar de eerste prikjes, ga me zo langzaamaan klaar maken, moet er over ruim een uur zijn
Hoi allemaal, Hier ben ik weer. Druk gehad dit weekend maar wel erg leuk. Zaterdagmiddag zijn Steef en ik even de stad in geweest met z'n 2tjes. De kinderen bleven even bij mijn ouders. Wel lekker, kan je tenminste een beetje op je gemak kijken. Ik was erg blij dat we ze thuis hadden gelaten want het was echt ontzettend druk in het centrum. Nog wat nieuwe kleding gekocht en we hebben een WII gekocht! Hij is voor Sara voor sinterklaas. Ze verwacht dit echt totaal niet want ze had het wel eens over een WII en ik zei steeds dat ik dat veel te duur vond en dat ze die dus echt niet kreeg. Kan niet wachten om haar gezicht te zien op 5 december. Wat zal ze verrast zijn. Des te leuker natuurlijk. Zaterdagavond bleef Sara een nachtje bij oma logeren en Koen was gewoon bij ons. Hij was op zondagochtend best vroeg wakker (7 uur). Omdat we toch vroeg op waren (7.30) hebben we besloten heel even de WII uit te testen om te zien of alles het deed en natuurlijk ook heel even gespeeld hoor Echt hardstikke leuk! Maar na een klein half uurtje hebben we netjes alles weer ingepakt en nu ligt de WII verstopt tot 5 december. We zullen er vast nog veel lol van hebben. Jaaa en gisterenmiddag ben ik rond 13 uur van huis gegaan. Eerst mijn zus opgehaald in Nijmegen en daarna doorgereden naar Hilversum - Life & Cooking! We waren er tegen 15.30 uur en mochten rond 16 uur naar binnen. Daar mochten we plaats nemen in een soort van kantine en kregen we koffie/thee. Om 17 uur werden we opgehaald en gingen we met z'n allen naar de studio. Geloof dat we met 100 man waren of zo. Best weinig eigenlijk. En die studio is in het echt zoveel kleiner dan op tv! Irene Moors is trouwens in het echt een hele slanke vrouw vond ik terwijl ze op tv wat mollig lijkt. Carlo is echt net als op tv. Wij zaten in de 1 na laatste rij van boven maar konden alles nog heel duidelijk zien hoor. Geloof dat er 8 rijen waren. Tussen 17 en 17.30 werden we door zo'n "mannetje" lekker enthousiast gemaakt enz. Het was een gezellige boel. En om 17.30 begon dus de uitzending. Echt heel erg leuk om dat eens bij te wonen want dan zie je eens wat er allemaal gebeurd en zo. Tegen 19.30 was het afgelopen. Helaas geen handtekeningen of foto's kunnen maken want je moest van te voren ALLES inleveren bij de garderobe. Je mocht echt niets meenemen in de studio. Wel nog een handje gehad van Patrick Lodiers. Die kwam in de pauze door het publiek gewandeld om BNN-stemmen te werven. Iets na 19.30 zaten we in de auto richting huis en hebben onderweg nog even gegeten bij de Mac want we hadden al een hele tijd niets meer gegeten aangezien we vanaf 16 uur in de studio waren. Ja wel nog een bonbon gehad trouwens, die waren errug lekker! Ik heb mijn zus in Nijmegen weer afgezet en ben toen naar huis gereden en was 22.15 thuis. Toen was ik echt doodop en ben 10 min. laten naar bed gegaan na nog even wat gekletst te hebben met Steef. Maar ja... het was echt een hardstikke leuke zussendag en eigenlijk ook min of meer het laatste wat ik voorlopig met mijn zus doe. Ja woensdag mag ik d'r uitzwaaien op Schiphol. Nog steeds een raar idee dat ik haar dus echt heel lang niet zie. Lange leve internet met al zijn contact-mogelijkheden! \/ Ik heb trouwens besloten om een cursus fotografie te gaan volgen. Het zat eigenlijk al langer in mijn hoofd maar heb er nooit veel mee gedaan maar nu dat ik over een tijdje toch ga stoppen met werken wilde ik wel iets doen. Heb nog met Noralien gemaild en wat gevraagd over haar opleiding. Alleen was best prijzig en daar hebben we eigenlijk de middelen momenteel niet voor. Dus toen ben ik wat gaan googelen en hier 20 min. rijden vandaan worden ook cursussen gegeven. Ik heb me nu aangemeld en het begint 21 januari. Ik heb dan 1 x per 2 weken 's avonds les van 20 tot 23 uur. Ik heb er echt al heel veel zin in! Nu nog op zoek naar een goede camera. Noralien: heb je nog tips? Dit is trouwens de cursus die ik ga volgen: http://www.indots.nl/basis_dslr.html Ik heb al het een en ander terug gelezen en ga nu even op jullie reageren... Groetjes Otje
Lianne: Gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe is het nu met je en je poging tot stoppen met roken? Noura: Ja we hebben er een gekocht (gebruik met ingang van 5 dec) Ooh lekker vervelend met dat kledingstuk. Ik heb dat ook ooit eens gehad. Had ook iets op marktplaatst staan en ze gaf aan dat ze het wilde maar daarna aantal dagen geen reactie dus ik dacht: het zal wel niet doorgaan. Ondertussen melde zich iemand anders dus verkocht! Kreeg ik daarna reactie van die ene: Ja ik lag een paar dagen in het ziekenhuis, ging iets niet goed met d'r zwangerschap. Vond het ook zo vervelend toen maar ja... niets aan te doen. Heb het haar uitgelegd en gelukkig reageerde ze goed. Leuk, zo shoppen voor Maysa. Klinkt ook wel als Sara's kledingstijl Ja dan gaat het hard met de centjes. Saar: Wat leuk dat je in de krant stond over borstvoeding! Enne... ik vind jou echt helemaal geen geitewollensokken-type hoor! Wat ik me afvroeg he? Hoe vaak drinkt Liene nu nog bij jou? Tisse drinkt denk ik vaker... wordt ze dan "jaloers" dat ze ook wil of niet? Wat leuk dat jullie kippen krijgen! Elke dag verse eitjes straks!? Ooh vervelend dat Tisse allergisch is voor Weleda. Irma: Kan me voorstellen dat je het langzamerhand zat aan het worden bent. Tim, kom er maar gauw uit! Tis heel leuk op de grote wereld hoor! Duikster: Hihi, moest wel lachen om jou verhaal van Nick en Chris en BV Jammer dat je 1e werkdag niet super was. Gelukkig is het nog maar tijdelijk. Leuk zeg, 4 generaties. Hebben wij hier ook nog, 2 x. Sterkte met je opa. Met mijn opa gaat het ook slecht momenteel. Zit in een verpleeghuis en heeft de afgelopen weken amper gegeten en gedronken. Vorige week is de pastoor geweest om hem te bedienen. Vrees dat het niet lang meer zal duren. Hij is 90 jaar. Noralien: Wat een leuke banner heb je gemaakt zeg! Ben benieuwd welke je straks gaat gebruiken! Wanneer is je 20-weken echo? Mooi huisje hoor! Janette: Haha jullie dus ook aan de WII! Fijne vakantie! Lola: Wat leuk om die foto's van bijna even oude Jasmijn & Emma langs elkaar te zien! Dan zie ik zeker wel veel gelijkenis hoor! Wat heerlijk dat Emma zo lang geslapen heeft. Geniet er maar van! Hoe gaat het nu overdag? Superleuk die nieuwe laarsjes van Jasmijn. Oooh mooi die foto van Emma in de box. Lief dat je nog aan mij gedacht had met Life & Cooking! Slingding: Mooie muziek hoor! Goede band!
Lianne van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ff upedateje van mij, gisteravond om half zeven begonnen de weeen en om 01.30 toen ik al bijna een uur om de 5 minuten had stopte het in eens . De rest van de nacht ieder uur misschien 2 weeen maar dat was het, nu is alles weer rustig en lijkt er niets gebeurd te zijn... Ik heb natuurlijk weinig geslapen dus ga dat wel inhalen want het zou vanavond zo maar weer kunnen gebeuren... Lola, je meisjes lijken inderdaad wel op elkaar maar het mondje is wel heel verschillend, naar mijn idee lijkt Emma meer op jou? En Jasmijn meer op Roy? Je hebt in ieder geval twee prachtige meiden! Ik ga weer, spreek jullie weer... Irma
Irma: Jeetje wat balen dat het weer gestopt is. Maar wel een teken dat er iets staat te gebeuren nu. Hopelijk duurt het niet lang meer. Sterkte en ik denk aan je!
spannend Irma, klinkt toch wel alsof er iets aan de hand is... Hou ons op de hoogte en ik denk aan je!
Ff een nutteloze opmerking tussendoor Ik kan bijna geen goed passende kleding voor Fynn vinden De kleding die ik leuk vind is in maat 86/92 of 98/104. De 1e is te klein of net aan en de 2e is (veels) te groot Echt heel vermoeiend.... @Otje: Wat super dat jullie zussendag zo geslaagd was! Nog leuke foto's gemaakt van jullie 2tjes? En echt helemaal top dat je een cursus fotografie gaat doen! @Irma: Go, go, go! Verder wil ik alle kersverse mama's (met een baby van maximaal 6 mnd ) veel sterkte en plezier wensen met alle babyprobleempjes en pleziertjes! En voor alle zwangeren nog even een dikke knuffel!
oh irma wat jammer, je zal wel vermoeid zijn van zo`n nacht of niet? eve wat lastig zeg. heb hier nog geen last er van otje leuk dat jullie een wii hebben. hier bevalt die erg goed. het scheelt ook dat maysa spellen van mijn werk kan meenemen. en wat leuk die cursus, ik zit er ook over te denken, en dat wat jij gevonden hebt klinkt erg goed. maar venray ligt niet echt in de buurt. ben benieuwd voor welke camera je gaat kiezen?
hi hi, feitkifkim; ach ja laten we het daar maar op gooien he . lola; ik ben volgende week donderdag jarig(09-10) maar ik heb het kadootje zaterdag gelijk gekregen........een nintendo WII met allemaal assecoires en natuurlijk een spel waarbij ik me niet hoef te bewegen BIG BRAIN, ik had dit niet op mijn lijstje gezet maar vind het wel erg leuk(had dit niet op lijstje omdat ik zoiets had, de kids zullen later toch ook een comp willen en dan kopen we zoiets wss toch wel)dus zodoende lola; en hoe gaat het met de regeldaagjes? duikster; idd eerst maar eens zien of ik de 37 weken haal en ja alles voor zijn gezondheid enz hihi, wie weet wil nick wel wast proeven 'aan de borst', zou je dit erg vinden? doe je dit dan ook? wel vervelend zeg, maar als je zelf al ziet dat je dit wel vol gaat houden geeft dat moed noralien; je banner ziet er schattig uit zeg, leuk dat jullie eruit zijn vwb namen, wanneer is de seo ook alweer ? leuk huisje hebben jullie nu ook hoor, maar kan me voorstellen dat je groter wil als dit kan.(niet dat dit huis er klein uitziet hoor ) janette; heeel fijne vakantie hoor noura; haha ik zie het al helemaal voor me zeg, hij bedoelt het iig goed. lekker hoor zo shoppen lijkt me erg leuk en gezellig lola; in het eerste opzicht vind ik ze wel op elkaar lijken hoor, jasmijn heeft een iets voller toetje dan emma vind ik....beide zooo schattig en vwb wat noortje zij over dat jasmijn nog steeds erg herkenbaar is vind ik ook ja. hier bij orlando vind ik dat hij zoooooo onwijs is verandert tov pasgeboren.... de schoentjes zijn echt stoer joh, leuk man. wat een knapperd is emma zeg nu al zo ver omhoog met haar hoofdje duikster; leuk hoor zo'n 4 generatie foto, enne vind dit ook echt een leuke leeftijd ja vwb de lillipads, dit had ik dus ook vandaar dat ik ze ook niet meer heb gebruikt maar wie weet mss kan het dit keer wel saar; oooh wat leuk een paar kippen, schattig hoor. en balen zeg dat hij nit tegen de weleda produkten kan, die zijn zo fijn. slingding; zoo hee dat klinkt erg leuk en gezellig zeg, leuk muziek genre ook noura; hoe waren de prikjes en hoe was het verder op het cb lianne; GEFELICITEERD otje; hee wat leuk ook een wii, hij is leuk he en denk dat sara het helemaal geweldig gaat vinden. zo te horen was het zussendagje erg geslaagd. fijn hoor goed om in je geheugen te griffen en ja lekker idee dat je via internet elkaar toch nog een soort van 'persoonlijk' kunt spreken wat leuk joh jij ook cursus fotografie. mss kunnen jullie in de toekomst wel samenwerken dan irma; he balen zeg hoop echt voor je dat het snel wel door gaat zetten, bah lijkt me niks hoor dat je denkt yes eindelijk maar nee toch niet eve; ohh dat is vervelend zeg, hij zit er dus net tussenin?! de te grote ziet er dus ook echt niet uit? thnx voor je knuf noura; ja nou moet jij eigenlijk ook overstag gaan he?! nou vanochtend werd ik weer ff heeel onzeker omdat ik de kleine minder frequent en naar mijn gevoel minder heftig voelde dus gelijk gebeld en mocht vanmiddag gelijk komen, ctg gehad en daarna consult. alles is goed en ziet er goed uit, dus dat was voor mij een opluchting, en zal je natuurlijk net zien vlak voor ik naar het zh ging begon hij heftiger te bewegen en in het zh tijdens de ctg ook en ook nog eens de hik.... maar degene die ik nu sprak, heel aardige arts, haar wil ik voortaan (is ook in opleiding)die gaf aan mocht ik vanaaf of vannacht toch weer twijfels hebben gwoon bellen en mocht ik langskomen, en was juist goed dat ik langs kwam omdat het wel gaat om een heel klein kindje en daarbij weinig vruchtwater etc etc... ik ook weer opgelucht dat ik niet 'lastig' ben zeg maar. heb dit ook aangegeve dat ik me zo voelde. morgen wil ze me nog een keer zien, dus ctg en daarna weer naar haar, hebben nog verder gekeken naar de groei van mijn buik etc etc, en toen gaf zij ook aan(eer liep nog een co-assistent mee) dat mijn groei qua buik ook kleiner was dan normaal, 29cm+4=33 ipv 35wk. maargoed dat is nu eenmaal zo kan er niet meer van maken zeg maar zo weer een heel verhaal maar ben iig opgelucht dat ze me heeel serieus nam en me een goed gevoel heeft gegeven gr saskia
fijn dat alles goed was saskia, en ik snap wat je bedoeld, ik voelde me ook een zeur als ik dacht het niet goed te voelen. en vond het ook moeilijk om te bellen, twijfelde die laatste keer nog, en maar goed dat ik gebeld had want de ctg was toen niet mooi. dus je moet zeker bellen, vinden ze echt niet erg, en je bent echt geen zeur! anissa heeft heel hard gehuild, en ik stond er naast mee te doen, niet hard maar toch traantjes gelukkig was ze goed te troosten. ze is weer goed aangekomen. 5750 gram. ruim een kilo in nog geen 4 weken. en 55,5 cm, 1 cm gegroeid. een bolletje is het. heb even vergeleken, en van alle 4 is ze nu de zwaarste met deze leeftijd.
Pffft...waar Jasmijn vannacht last van had? Géén idee... Ronf 23.30 uur begon ze ineens hartverscheurend te huilen. Eenmaal beneden bleek er echter niets aan de hand te zijn. Ze accepteerde gretig een bekertje drinken en begon direct heel gezellig te kletsen. Maar toen we haar een half uurtje later weer in bed wilden stoppen, begon ze meteen weer te huilen. Roy en ik kregen dus zwaar het idee dat we 'genept' werden, maar ze krijste zó hard dat we het ook niet over ons hart konden verkrijgen om haar te laten huilen. Steeds als we bij haar kwamen was het meteen goed, maar slapen... ho maar! Ten einde raad hebben we haar rond 3.00 uur bij ons in bed genomen. Ook daar kregen we steeds te horen: 'Slaap uit!', maar uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen. Emma meldde zich rond 5.45 uur, dus jullie raden raden hoe fit ik vanmorgen was... Ik had een afspraak voor lenzencontrole staan in Eindhoven en ik had een winterjas van Benetton voor Jasmijn bij V&D laten weghangen, omdat ze in Roermond haar maat niet meer hadden. Dus wij hadden ons verheugd op een gezellig middagje winkelen. Helaas werkte Emma ook niet mee. Ik had in de auto een flesje melk afgekolfd en haar dat bij V&D gegeven. Maar het was schijnbaar niet genoeg (hoewel ze het flesje nét niet helemaal leegdronk...), want mevrouw blééf huilen, ik heb haar uiteindelijk ook nog maar aangelegd. Daarna viel Emma gelukkig in slaap, zodat wij - als twee zombies - konden gaan winkelen... Donderdag ga ik Emma laten wegen. Ik ben namelijk niet bang dat de hoeveelheid voeding niet genoeg is (ze heeft echt goede natte plasluiers...), maar ik vraag me wel af of mijn melk Emma wel genoeg verzadigt. Ze blijft erg vaak na een voeding (2 keer 20 minuten...) hongersignalen uitzenden en dat eindigt meestal in nog een keertje extra aanleggen. Ik denk er nu over om haar morgen eens een dagje poedermelk te geven (en de afgekolfde melk dan in te vriezen...), om te kijken of ze dan wél een verzadigde indruk maakt na een voeding... Ook wil ik Emma gaan inbakeren met behulp van de Pacco doek. De wijkverpleegkundige belt me daar morgen over terug om een afspraak te maken voor een instructie. Dan kan ik meteen het 'voedingsprobleempje' aan haar voorleggen.
@Slingding: Wat een lekker opzwepende muziek ! Jammer dat de beelden erg donker zijn, maar het geluid klinkt top! @Lianne: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad...? @Otje: Foei... stiekem spelen met het kado voor je dochter... @Irma: Zet 'm op! We willen babynieuws zien... @Melliemel: Je hoeft je echt geen 'zeur' te voelen hoor, al moet ik eerlijk bekennen dat ik me zo ook voelde toen ik tijdens de zwangerschap van Jasmijn voor de zoveelste keer aan het ctg-apparaat lag, omdat ik haar zo weinig voelde... Fijn dat met je kindje wederom alles goed was! @Noura: Nou, voor een kindje dat zoveel gespuugd heeft, is Anissa goed gegroeid zeg! Goed gedaan meisje...
oei lola dat klinkt erg vermoeiend voor jullie. succes met de pacco doeken, ik heb ze ook hier in huis (net of ze in een frietzak zit) maar tot nu toe gaat het zonder ook goed. zolang ze maar met armpjes strak ingestopt zit. als haar armpjes los zijn is ze snel wakker.
Ja, zo gaat het hier ook. Ik wikkel nu een hydrofielluier om Emma's lijfje (heeft de kraamhulp me destijds bij Jasmijn geleerd...), zodat haar armpje straks tegen haar lijfje zitten. Dat werkt op zich goed, maar zo'n luier gaat snel los en dan is het huilen geblazen. Vandaar dat ik op de Pacco doek wil overstappen...
allereerst Lianne: gefeliciteerd. hOpelijk heb je een leuke dag gehad. pff Saar jullie zijn weer aan het klussen geweest in en om huis! ben benieuwd hoe Liene en Tisse straks de kippen vinden. Apart dat Tisse allergisch is voor de weleda producten. Hier gebruik is ze juist voor Nick ivm exceem van hem en dat gaat gelukkig goed. ik heb het draadje gelezen trouwens Saar, maar wordt daar ook niet echt wijzer van. Vanavond was Nick weer fanatiek in mijn borst aan het knijpen om drinken...ach ik zie wel hoe het loopt. Voorlopig is hij met een druppel of 2 wel tevreden en als ik dan klaar zeg is het ook klaar. Slingding: klinkt lekker! en nog wat gehoord over het huis? Otje: fijn dat de zussendag in elk geval top was! dat is een fijne herinnering voor als je elkaar voorlopig niet ziet. en ook al aan het fotograferen! veel plezier! Irma: spannend dus! hopelijk heb je nog effe kunnen slapen om op krachten te komen en beval je vannacht of zo...( hihi of heb je timmetje al vast) Eve; als ik jouw maten voor Fynn lees denk ik echt: zo groot al! Nick heeft nog steeds broekjes 74 en 80 aan. Volgens mij is Fynn echt een reusje vergeleken bij Nick....maar dan weet ik vast op welke problemen ik me moet gaan voorbereiden straks... enne...we kletsen toch niet te veel over de babybleus he? anders moet je het zeggen hoor... Wow Noura wat is Anissa gegroeid zeg! pff ze is nu al ruim 7 ons zwaarder dan Chris, die was afgelopen donderdag 5040 en 57 cm. Saskia fijn dat alles vandaag toch weer goed was en dat je serieus genomen bent! Lola: Jasmijn dus ook aan het spoken. Had ze niet naar gedroomd. Nick is hier de laatste dagen weer iedere keer rond 6-en wakker, ook net iets te vroeg zeg maar... ( sorry Eve) Op het BV forum zeggen ze dat je melk eigenlijk niet te weinig voedingsstoffen kan bevatten en dat het heel normaal is als je kindje aanvankelijk veel keer komt, dat ze dat die eerste weken nodig kunnen hebben... 8-12 keer per dag schijnt normaal te zijn. Chris kwam in het begin ook wel heel vaak voor een voeding. en inmiddels is dat aardig bij geregeld, hoewel hij in de namiddag soms nog wel een aantal keer vlak achtereen komt, zo tussen 5 en 7. Ik laat het hier maar gebeuren, hij groeit er goed van.... maar goed het is ingewikkeld vind ik in het begin om nu precies te snappen wat die ukjes willen. Wie weet wordt het met je experiment in elk geval duidelijk. en dat armpjes maaien is hier ook al zo'n bekend gegeven. Op zijn buik doet hij dat niet ik heb ook al geworsteld met die hydrofiel om het lijfje Eindhoven heeft dus 2 zombies als attractie gehad! zo vandaag weer gewerkt, gelijk een client die niet op kwam dagen, dat schiet lekker op!.....maar niet heus.