December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hoi meiden,

ik zie net op Irma haar hyves dat Tim geboren is!
    Dit wilde ik even melden aan jullie!

verder ben ik op en versleten.
    Na 2 dagen werken en mijn broer helpen, hou ik vandaag een joggingbroekendag!

Aan iedereen denk ik hoor en aan sommige in het bijzonder!

Otje: sterkte!

2. :thumup: =D> :thumup: :thumup: =D> :thumup: Volhouden hè?!

@Noralien: Ik hoop dat de eerste kijkers zó enthousiast zijn dat ze meteen kopen. Dat geeft jullie rust en de hypotheekverstrekker zal er ook mee in zijn nopjes zijn... :D

@Melliemel: Jij ligt straks dus mooi gekapt in het kraambed :D ! Ik had me ook voorgenomen om in de laatste week nog even naar de kapper te gaan, maar ineens ging alles zó snel dat het er niet meer van gekomen is...

De wijkverpleegkundige is vanmorgen hier geweest. Ze heeft me het gebruik van de Pacco-doek aangeleerd (heel simpel eigenlijk...) en uiteraard heb ik mijn voedingstwijfels met haar besproken. Ze adviseerde me om na het verschonen dezelfde borst nogmaals aan te bieden in plaats van te wisselen.

Tot nu toe deed ik het zo: Eerst de borst waar ik de laatste keer mee geëindigd was. Als Emma losliet verschoonde ik haar (werd ze meteen weer even goed wakker van...) en daarna bood ik de andere borst aan.

De wijkverpleegkundige gaf me trouwens te tip om eens op internet te zoeken naar een gebruikte Pacco-doek, dus dat ga ik nu maar eens even doen...

3. Irma, John en Rick,

Wat fijn dat Tim er - eindelijk - is!
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje.
    Geniet ervan...

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Irma gefeliciteerd met Tim!
    Alles goed gegaan?

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    grappig Saar die reacties in het cafe. Voel je je er niet ongemakkelijk bij?

Noura: heeft Saf flink gesnoept? je oudste kinderen hebben die wel meegedaan met de ramadan?

Lola: lekker zo'n nachtje slapen. Ik ben gisteren om 21.30 op bed gaan liggen wekker gezet voor 23.00 uur, want ik had ook wat in te halen. Gelukkig wilden beide kids vanochtend meewerken....
    Chris heeft overigens ook nog vaak wat groenige ontlasting. Hij groeit echter prima. Ik denk ook echt dat jullie nog wat aan elkaar moeten wennen en ik herken je onzekerheden weer volop...Ik had er nu zelfs meer last van dan bij Nick. Overigens kreeg ik vanwege de vele krampjes van Chris van de lactatiekundige hier het advies om zo nodig de eerste TSR weg te laten lopen, zodat hij daarna rustiger kon drinken en ook meer vette melk binnen kreeg. Maar hier spoot het er dan ook uit...arm kereltje.

Saskia: spannend wat het vrijdag gaat brengen. en je haren zitten dus weer in model voor de laatste weken....

Lianne: fijn dat Dimphy weer gezelliger is en super dat je het roken tot nu toe niet eens mist!

Otje: sterkte vandaag.

Noralien: hoop dat de rust snel weerkeert bij jullie. Hopelijk is de hypotheek snel rond en zijn er snel zeer geinteresseerde mensen in jullie huis. Zaterdag moet het huis er dus in elk geval tiptop uitzien!
    en morgen de echo! spannend....

Vanmorgen samen met mijn moeder met de kids gaan zwemmen. Tijdens de les van Nick begon Chris echt te brullen....hij had echt honger, dus hem daar maar even aangelegd en mijn moeder verder laten zwemmen met Nick. Tja....gisteren was een dramadagje voor Chris. Hij wilde dus echt de fles niet hebben en ik was aan het werk. toen ik bij mijn moeder kwam was het echt hap en niet meer loslaten tot dik een half uur later en na een half uur weer....dan voel ik me wel een beetje een melkkoe zeg maar. Hopelijk gaat het snel permanent beter. Rare is dat hij maandag zonder problemen zijn flesjes gedronken heeft bij de gastouder....

Nick heeft de afgelopen dagen voor het eerst zijn eigen naam gezegd. Tot nu toe begon hij ondeugend te lachen als we het vroegen maar zei hij niks....Gisteren stonden we voor de spiegel en zei hij Nick, stonden we in de gang: Nick weg! Ook op foto's benoemt hij nu zichzelf of klopt zich op de borst als we vragen wie Nick is. Grappig is dat om te zien.

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ben weer thuis. Vanochtend om 4 uur opgestaan en 4.30 weg gereden hier thuis om mijn zus naar Schiphol te brengen. We reden via Nijmegen. Haar vriend sliep daar bij zijn ouders en we reden ongeveer een stuk samen. Het was wel ontzettend slecht weer zeg! Hardstikke donker natuurlijk en ontzettend veel regen en wind. Ik vond het eerlijk gezegd doodeng! Maar heb me maar rustig gehouden. Ik reed dus en Sara zat langs me en mijn ouders en zus achterin. Ik dacht steeds: Stel je voor dat er nu iets gebeurd of zo! :confused: Gelukkig ging alles goed en we hebben een beetje file gehad maar viel reuze mee. Om 7.30 waren we op Schiphol in de parkeergarage. Tegen 7.45 in de luchthaven. Ze moesten er uiterlijk 9 uur zijn dus vroeg genoeg. We hebben nog even koffie gedronken daar en ondertussen kwamen er steeds meer mensen (vriendin van mijn zus en vriend) om afscheid te nemen. Met mij ging het eigenlijk nog best goed maar Sara was wel heel erg emotioneel wat echt moeilijk was om te zien. Iets na 10 uur gingen ze richting douane en boarden en dan neem je echt afscheid. Pffff... heftig hoor. Sara moest ontzettend huilen en toen het moment daar was kon ik niet meer uitbrengen dan: "oh fleur" en heb d'r toen een dikke knuffel gegeven :cry: Pfff wordt weer even helemaal emo nu ik dit typ zeg. Heb de tranen in mijn ogen. We stonden daar met ongeveer 20-25 man te snikken en rode oogjes. En toen gingen ze echt. Dan zie je ze daar lopen en je zwaait nog wat en dan zijn ze weg... :( Toch nog steeds een raar idee. Net of ze op vakantie zijn maar je weet dat het (veel) langer duurt. Daarna nog even koffie gedronken met vrienden en familie en tegen 11.30 naar huis gereden en ben nu zo'n kwartiertje thuis.
    Ik ben nu eerlijk gezegd wel "blij" dat ze weg zijn want je zit zo lang tegen dat moment aan te hikken en ik hoop maar dat ze heel erg gelukkig zijn daar en natuurlijk ga ik veel mailen, msnen, skypen, enz enz.

Ik reageer gauw weer hoor.

Groetjes Otje

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Irma, John en Rick: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje TIM!

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola ik had die van mij graag aan je aangeboden, heb 2 mooie roze, maar weet niet of ik ze zelf nog nodig heb. ze ligt momenteel lekkerder in een stevige omslagdoek dan in de pacco.
    maar heel verstandig om te kijken of je ze daar kan kopen want ze zijn erg prijzig. en 2 doeken is handig, mocht er eentje in de was zitten ;)

hier is de kleur ook wel eens groen van anissa haar poep, en bij krampjes is het wat schuimig donkergroen.

joepie babynieuws, irma john en rick, gefeliciteerd met tim! geniet er van

otje ik zit hier ook te lezen met tranen in mijn ogen, wat moeilijk zeg, en zie het helemaal voor me

leuk die reakties hoor saar.

duikster, mijn dochter wou meedoen, en als ze het zelf wil dan mag ze van mij, we letten er wel heel goed op dat ze dan goed drinkt en en voedzaam eet. ik vind haar nog wel jong, maar mijn ervaring was dat voorgaande jaren ze het maar 1 of 2 dagen volhield. nu heeft ze het een week gedaan, toen werd ze ongesteld, en dan mag je niet vasten.

lola wat betrefd de discussies, ik ken ze, en ik kan 1 ding zeggen, ik vind het egoistisch als je zwanger bent dat je dan zegt dat je je goed voelt en het geen kwaad kan. niemand ziet wat je kindje merkt ervan, en dan vind ik je verantwoording bij je kindje ligt.
    als moslim moet je de vastenmaand later inhalen, en als je dat later in je eentje moet doen is natuurlijk een stuk minder gezellig als in de vastenmaand. dus het is wat mij betrefd meer egoistisch om het ten koste van je lichaam en zwangerschap door te zetten.
    plus in de koran staat duidelijk dat de gezondheid voor gaat.

lianne wat super dat het niet roken zo goed gaat, en fijn dat dimphy weer beter in haar velletje zit

noralien spannend de echo morgen

wat knap van nick!

beterschap orlando!

hier schijnt al een tijdje de zon

nou anissa lag straks in de box in een mooie maillotje, zie ik even later safouane aan de voeten van de maillot trekken... :(

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Irma John en Rick van harte gefeliciteerd met Tim. hopelijk gaat alles goed met jullie en genieten jullie lekker van elkaar!

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi

IRMA/JOHN/RICK; GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN TIM

slingding; rustsze ;)

lola; ja pcies :) enne klinkt goed idd, om het zo op te lossen vwb bv

duikster; zo dat klinkt als een ideale oplossing leuk dat je zo op deze manier samen met zowel chris als nick nog kunt zwemmen, zo zou ik het ook wel willen straks. aaaach wat lieffff van nick :D

otje; ja kan me voorstellen dat je het fijn vind dat het achter de rug is, wel heftig hoor kan me ook heeel goed voorstellen dat het er nu je het schreef er uit komt hoor het is niet niks

noura; haha ik zie het helemaal voor me :)

hier was het de hele dag somber weer, kijk dan is het minder erg dat ik niks mag he 8) . de kleine man is echt super aan het bewegen vandaag mss had hij zoiets van; ik laat ff weten dat ik het hier nog goed heb hoor, om mij gerust te stellen zeg maar 8) .
    zo ik spreek jullie later weer

gr saskia

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Irma, John en Rick, Heel veel geluk, liefde en gezondheid met jullie Tim!

12. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Bijna een week niet hier geweest, dus ik ga nog ff proberen te reageren op jullie verhalen...

Maar eerst: IRMA, JOHN EN RICK, GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN TIM!!!!!!!

Lianne, gefeliciteerd nog met je verjaardag!. Goed dat je gestopt bent met roken.

@Otje, wat zijn de plannen mbt de meeting? En ik zou ook heel emotioneel zijn als ik mijn zusje zo lang niet zou zien. Zijn er al plannen om haar te bezoeken?

@Saar: Ik ben benieuwd naar het artikel in de krant.

@Duikster: Lastig, dat Chris z'n flesjes soms nog niet wil drinken bij je moeder. Blijft hij dan ook huilen van de honger? Ik kan me voorstellen dat je je dan 's avonds een melkkoe voelt als je moet blijven voeden.
    Grappig wat je vertelt over Nick en z'n eigen naam zeggen. Demi praat ook al veel, maar haar eigen naam zegt ze bijna nooit en ze gaat ook altijd heel ondeugend lachen als we er naar vragen.

@Noralien: Jeetje, om 5.30 uur, dat is wel erg vroeg zeg :cry: . En jij hebt je slaap ook vast nog heel hard nodig. Wat een sfeervol huis hebben jullie nu. Ik snap dat het druk voor je is zo.

@Lola: Wat leuk die babyfoto's van Emma en Jasmijn bij elkaar. Ik vind ze wel op elkaar lijken, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik daar niet zo goed in ben.
    Grappig, ik heb precies het zelfde model laarsjes van Petit shoes gekocht voor Demi. Alleen dan in het bruin, en de omslag boven in lak. En op de schoen staan roze/paarse bloemetjes. Echt zo leuk. Ze blijkt wel hele smalle voeten te hebben, maar petit shoes schijnt dan heel geschikt te zijn. En ze hebben er nog een badstofzooltje in gelegd.

@Eve: Dat probleem met kleding voor Demi heb ik ook altijd met die combinatiematen. Ik had nu dus een t-shirt besteld bij rainbowbabies in maat 86/92, maar die is echt nog veels te groot. Vraag me zelfs af of ze het deze winter nog kan gaan dragen, maar ik denk van niet.

@Melliemel: Fijn dat je de baby zo goed voelt nu. Dat is toch altijd weer een stukje geruststelling. Het schiet nu echt op!

@Slingding: Sterkte en succes met alles!

@noura: Verstandig besluit hoor, om niet te vasten tijdens je zwangerschap en bv-periode

Het kamertje van Demi schiet echt op nu! Het schilderwerk is klaar, en dan nog alleen het laminaat en dan kunnen we gaan inrichten. De overloop en vaste trap schieten nog niet echt op, maar ik ben al blij dat we hier verder mee kunnen. Vrijdag gaan we de ikea maar eens een bezoekje brengen denk ik.

13. Irma, een superdikke proficiat! Geniet er van!

14. Ik heb het ingescande artikel, maar hoe moet ik het jullie nu laten zien?

15. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Irma, John en Rick, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Tim. Geniet ervan!

16. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Speciaal voor Otje, omdat je vandaag zo'n zware dag hebt:

17. ik zal eens diep nadenken...

Deel Deze Pagina