Saar ik heb het gelezen al moest ik wel scheef kijken. Leuk artikel hoor. Bianca: dacht net ineens, ben jij er nog uitgekomen met de stoelen voor de kids, kleuren/wel geen namen etc. of heb ik dat gemist?
Zo lieve meiden, ik zal jullie even bijpraten over de geboorte van Tim! Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle lieve felicitaties! Vanmorgen is hij geboren na een bevalling die maar twee uurtjes duurde! Ik zal het morgen uitgebreid vertellen maar ik ga nu slapen. Hij heet voluit: Tim Willem Johan, en hij weegt 4010 gram en is 52.5 cm groot! Tot morgen! Liefs Ima
Irma, John en Rick Van harte gefeliciteerd met jullie zoon een broertje Tim Al kun je Tim volgens mij niet echt een "kleine" jongen noemen met z'n 52 cm Dat klinkt wel als een héle snelle bevalling. Ben benieuwd naar het hele verhaal en natuurlijk de foto's.
Melliemel, wat fijn dat de kleine weer meer van zich laat horen (beter gezegd voelen). Is toch een geruststelling lijkt me. Duckie, goed dat de kamer van Demi op begint te schieten. Ik wil uiteraard wel foto's zien als 't klaar is. Wel balen van de overloop en tra. Ligt het echt helemaal stil vanwege de blessure van de klusjesman? Saar, als ik op de link klik, krijg ik niets te zien. Weet niet of dat aan mijn nieuwe computer ligt of dat het niet meer zichtbaar is. Zou het artikel wel graag willen lezen. Ik was pas om 23.45u terug van de les. Pfff mijn hoofd tolt nog helemaal. Het is echt super leuk en interessant. Maar oh zo veel informatie . We moesten 2 opdrachten inleveren. 1 kon ik nog niet doen omdat mijn printer eerst gecallibreerd moet worden, hier komt over 2 wkn iemand voor. De andere opdracht bestond uit 4 foto's waarbij je het accent moest verleggen dmv verschillende technieken. We zijn met z'n negenen en hadden in totaal zo'n 40 foto's bij ons. Daarvan zijn er maar 2 (!) goedgekeurd, helaas zat er daar geen van mij bij. Wel erg leerzaam om elkaars foto's te bekijken, bespreken en beoordelen. Maar moet nu dus weer aan de bak. Dít naast de nieuwe opdrachten...het stapelt lekker op zo . De eerste bezichtiging van ons huis is geweest. We hebben terug gehoord dat het een jong stel was wat niet zo veel los liet. Zij hadden meerdere afspraken voor bezichtigingen staan, dus ik verwacht er niet te veel van. Morgen de echo . Kijk er erg naar uit en ben bij dat het dan eindelijk zo ver is als ik morgen wakker wordt. We hebben voor 's avonds oppas geregeld. Jikke gaat dan naar opa en oma, zodat wij weer eens een keertje kunnen gaan uit eten. Opa en oma zijn sinds deze week weer terug uit Friesland. Maandagmiddag wilde Robert met Jikke daarheen. Dat vertelde ik van te voren aan Jikke. Dat had ik beter niet kunnen doen. Vanaf dat moment wilde ze alleen nog mar naar opa en oma. Ze stond bij de kapstok met haar jas in de hand heel zielig te huilen. Als ik vroeg wat er was zei ze " opa, oma" . Eigenlijk wel heel vertederend. Ze had ze al een maand of zo niet gezien en vond het blijkbaar héél erg tijd worden daar weer eens heen te gaan. Zó, ik ga naar bed. Heb weer ff kunnen afschakelen en ga nu heeeeerlijk slapen.
@Irma: Wat grappig, Fynn was precies even zwaar bij de geboorte Maar wel 1 cm langer Ben benieuwd naar je snelle bevallingsverhaal. @Saar: Ik zal het artikel vanavond es lezen. Ziet er al wel leuk uit! In welke krant stond het? Fynn gebruikt z'n eigen naam echt de hele dag. Zo grappig Hij zegt steeds: Fynn doen, Fynn eten, Fynn drinken etc. En als je tegen hem zegt: Ben jij lief? Dan zegt hij: Nee, Fynn! Hoop dat ik binnenkort weer wat uitgebreider kan reageren maar het komt er ff niet van.
Hallo Meiden, Ik wil eventjes vertellen dat ik jullie wel heel erg mis hoor, maar dat het me gewoon niet helemaal of eigenlijk helemaal niet lukt om te reageren. Ik ben namelijk erg druk met Thijmen en zijn peuterpubertijd, en ook met me oppaskindjes ben ik lekker druk bezig. Verder gaat na omstandigheden verder goed met mij, ik merk echt verandering in bepaalde dingen. Alleen wil het afvallen helaas nog steeds niet flotten, en me eetgedrag veranderen is nog steeds een moeilijk punt. Met Thijmen gaat het verder allemaal prima, praat echt de oren van je kop en zegt ook zijn eigen naam en begint steeds meer woorden achter elkaar te plakken. Ook het zindelijk worden gaat steeds beter en 3 van de 10x ongeveer is zijn luier dan ook droog, en plast dan ook echt op een potje als die moet en geeft dit ook aan. En ja verder is hij gewoon erg baldadig momenteel, en luistert soms voor geen meter. Maar hij kan ook echt heel erg lief zijn hoor, gister was bijvoorbeeld mijn moeder hier. Zij had haar oppaskindje van 3 bijna 4 maanden mee genomen, en Thijmen wist niet echt wat hij ervan moest denken. Maar toch deed ie wel heel erg lief tegen der, hij heeft zelfs samen met mij een flesje gegeven. Maar moet zeggen met zo een klein poppetje in je handen dan kriebelt er toch wel iets hoor, want ja het is echt zooo schattig en zo lief he. Nou ik ga even reageren en dan een beetje opruimen hier, want van 12.00 tot 16.00 komt me oppaskindje dus. Liefs Debbie en Thijmen
Lieve Irma, Van Harte Gefeliciteerd Met De Geboorte Van Tim, Geniet Lekker Van Je Kraamperiode En Natuurlijk Van Je Kindjes. Hoe reageerde rick eigenlijk op Tim? En ik ben erg benieuwd naar je verhaal en natuurlijk FOTO'S Melliemel: Wat een kleintje krijg jij zo te lezen zeg, maar gelukkig wel gezond en das belangrijkste eigenlijk toch. En gelukkig beweegt hij nu ook weer iets meer, meis ik wens je erg veel succes met de laatste loodjes. Duckie wat lekker dat de kamer van Demi opschiet nu zeg, maar moet ook wel he Lianne nog gefeliciteerd met je verjaardag, en echt knap van je dat je gestopt met roken bent zeg. En nu volhouden he, das nog het moeilijkste denk he? Lola ik vind die foto's van je meiden echt heel erg leuk, ik vind ze zeker wel iets van elkaar hebben hoor de meiden. En je kan niet zeggen tenminste dat het geen zussies zijn hahaha, echt lief zo. Eve: Ook hier het probleem met de kleding, alleen 86/92 is hier te klein. Nou ja te klein te klein, Thijmen draagt van broek 9 van de 10x nog 86 en van trui/t-shirt moet hij toch echt 92 hebben hoor. Saar: Ik heb je artikel gelezen en vind het een erg leuk stukje geworden, en ik wil even zeggen dat ik het echt goed en knap van je vind en dat ik echt respect voor je heb hoor dat je zolang borstvoeding geeft hoor. Ik denk tenminste dat ik het je niet na zou doen hahah. Noralien: Jeetje pas om 23.45 terug van lees, dat is wel erg laat he. Nou ja vandaag dan maar beetje bij slapen denk ik he Of gaat dat er niet van komen, want sommige mensen kunnen overdag echt niet slapen. Maar wil het wel allemaal leuke met je opleiding? En is het niet zwaar, zeker omdat je nu ook zwanger bent? In ieder geval heel veel succes, plezier en sterkte met je opleiding. En heel veel succes en plezier uiteraard morgen bij je echo, ben echt heel erg benieuwd hoor. Vooral naar wat het geslacht is haha . Eve: Ook Thijmen gebruikt heel veel zijn eigen naam, vooral met dingen inderdaad als: Thijmen doen, Thijmen eten, Thijmen drinken, Thijmen plassen etc. Maar ook heeft hij als ik zeg hou van jou, dan zegt ie soms per ongeluk hou van jou Thijmen al verbeterd hij het daarna wel in hou van jou mama of papa echt zo lief is dat hihi.
Hey Meiden, Hier ben ik nog eventjes, gnessy vroeg namelijk of ik dit berichtje even voor haar wou plaatsen. Dus bij deze een berichtje van haar, tot snel liefs Deb hallo meiden! Hier een berichtje van mij! Ik ben jullie nog steeds niet vergeten en lees heel af en toe nog met jullie mee... Dit is niet omdat ik niet wil, maar omdat er andere dingen zijn die mijn tijd en energie kosten... Sinds een week loopt jordy heel raar. Hij slingert met zijn rechterbeen, draait hem helemaal naar buiten, belast hem bijna niet, valt heel veel. Hij ontwijkt lopen {en als hij loopt dan gebeurd dit heel traag}, rennen lukt niet meer, bij snel lopen {athans dat moet het voorstellen} dan buigt zijn armpje tot een vleugeltje en gaat trillen en heel snel heen en weer.... Jor zegt zelf dat het geen pijn doet alleen dat zijn beentje raar doet... Ook zit hij sind bijna 3 weken weer aan de medicatie om te gaan slapen... Vorige week heb ik een echo en rontgen foto van zijn bekken laten maken in het ziekenhuis om daar problemen mee uit te sluiten. Hier is niks uitgekomen. Inmiddels heb ik een verwijsbrief gehad en krijg ik op korte termijn een afspraak in huis voor een kinderneuroloog. Deze zit helaas niet in heerenveen maar in groningen. Dus mogen we naar het UMCG... Verder hebben we uitslag van chromosonentest binnen en ook daar waren geen afwijkingen in te zien.... Dus een hoop zorgen en we kunnen alleen maar afwachten..... Met ruth gaat het goed. Ze is helaas wel weer heel erg verkouden, maar ja wat wil je met dit weer.... Ze groeit haar eigen lijn, begint eindelijk wat meer te lullen... maar is nog niet veel. Verder qua ontwikkeling denderd ze door en begrijpt ze heel goed wat je zegt. Is een goeie hulp in de huishouding... Dus ik maak me om de een heel veel zorgen en ga overal met hem heen {2x fysio in week, h.a., logopedie, radioloog en noem maar op....} en de ander is zo lief om op andere momenten haar aandacht te vragen....... Ik heb hele mooie foto's voorbij zien komen van allerlei lieve kindjes.... Irma, John en Rick gefeliciteerd met de geboorte van Tim. hopelijk was t beetje makkelijke bevalling. Saskia: heel veel sterkte komende weken nog... En wat een ukkie als je de gewichten zo hoort... karin: hopelijk pakt chris snel de fles..... lola: emma en jasmijn 1 op de foto's..... noralien: succes met aller perikelen rond verkoop van jullie huis en je opdrachten. cynthia: dikke knuffel.........en ook succes met de verkoop van..... otje: vwb de meeting, maakt mij niet uit... ik hoor het wel van je, ik pas me wel aan.... Tot snel meiden.... ik zal proberen zo snel mogelijk weer op t forum te komen... dikke knuffel voor iedereen van mij, jordy en ruth.
hi hi, ja het is een hele geruststelling dat de kleine zo goed en vaak beweegt, en als ik nu kijk was hij afgelopen maandag dus echt in ene een stuk rustiger tov 'normaal'. hij heeft echt al een bepaald ritme heb ik het idee, had ik dit al gezegd ik weet het niet meer maargoed dan weten jullie het iig 8) duckie; ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van demi haar kamer. saar; wat een leuk stukje zeg, is het in belgie, minder qua bv geven qua promoten of? ik weet nml hier dat ze het heeeel erg stimuleren. en het is ook heel bijz natuurlijk als je 2 kindjes van verschillende leeftijden aan de borst hebt. erg leuk. irma; zoooo irma binnen 2 uur dat is heeeel snel zeg, ben benieuwd naar je verhaal, hoe lang heeft het destijds bij rick geduurd? en ze hadden tim toch 7 pond geschat vooraf? met voelen toch? ben ik ook erg benieuwd naar... noralien; als ik het zo allemaal zo af en toe hoor klinkt het onwijs interessant en zou ik ook bijna overstag willen gaan hoor, idd ook wel vermoeiend natuurlijk maar leuk vermoeiend zeg maar, vwb huis bezichtigen as zaterdag hoop ik voor jullie meer kijkers en iig enthousiastere mensen heeeel veeel plezier met de echo, hoe laat moet je? eve; heeel herkenbaar idd met zijn eigen naam zeggen, debbie; druk druk druk voor jouw zo te zien en lezen. en voor gnessy is het ook heel druk logisch dat jullie niet veel komen gr saskia
Hallo, Ik heb nog even niet terug gelezen. Eerst ff vertellen hoe de echo was... We hadden om 9.00u een afspraak en om 9.20 bij de gyn. Vanwege evt files op tijd vertrokken en om 8.45 daar. Na een tijdje wachten en mensen voor zien gaan geïnformeerd. Stond daar in de pc om 9.30u terwijl op mijn afsprakenkaart 9.00u stond . Niet echt fijn met een klein kind in de wachtkamer natuurlijk, al hield ze zich redelijk. Alles zag er goed uit . Ze heeft alles goed kunnen bekijken op het aangezicht na (evt. hazelipje), maar vond dit er in het voorbijgaan wel goed uitzien. Qua lichaamsbouw is het een kopie van Jikke. Een klein hoofdje, dik buikje en grote voeten (wel alles binnen de normale marges hoor). En het geslacht..... ze heeft er héél veel moeite voor moeten doen om daar een glimp van op te vangen. 't had de beentjes strak tegen elkaar aan en was niet van plan iets prijs te geven. Uiteindelijk kon ze een paar keer een heel klein beetje zien en durfde ze 't te zeggen, maar niet met 100% zekerheid (85% zei ze). Zelf dacht ze het wel goed te hebben maar wilde er niet op vastgepind worden 8) . Hier een foto van het geslacht. Wie durft een poging te wagen?....
Zó! En ik dacht nog wel dat ik snel was... Ik ben benieuwd naar je verhaal. Enne... pas je wel even je banner aan... ? @Saar: Ik heb de pdf-file gedownload en ga het artikel straks op mijn gemak lezen... @Noralien: Heb je lekker geslapen? Ik wens je veel kijkplezier vandaag en ik wacht vol spanning op je nieuwe banner... O... ik lees nu dat je al terug bent. Moet ik kijken naar het blauwe cirkeltje? Dan zou ik zeggen: een meisje vanwege de witte streepjes (schaamlipjes)... @Gnessy: Oei... dat klinkt niet best wat je schrijft over Jordy. Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen...
irma wat fijn dat het zo snel is gegaan, goh volgens mij zijn het allemaal snelle bevallingen hier de laatste tijd of niet? gnessy heel veel sterkte! logisch dat je geen tijd voo rhet forum hebt, andere dingen gaan voor debbie leuk van je te horen, jij ook lekker druk saar wat een prachtige foto, en artikel noralien, wat leuk om over je echo te lezen, het blijft bijzonder steeds weer, en fijndat het er geod uitzag eve het zal wel druk worden met de kinderboekenweek in de winkel?
http://feitkifkim.hyves.nl/album/133210 ... nden/o946/ Zo, ik dacht laat ik maar ff een link naar de hyves doen dan kunnen jullie Tim zien... Het lukt me namelijk niet om hier een foto te plaatsen en vraag me maar niet waarom... Maar goed mijn bevallingsverhaal: Gisterochtend om 6.00 had ik weeen, althans werd ermee wakker en binnen een halfuurtje had ik ze om de 3/4 minuten. Mijn moeder gebeld en die kwam meteen en ook de verloskundige. Om 6.45 waren deze er, getoucheerd en ik bleek al 6 cm te hebben. Vervolgens heeft ze de vliezen gebroken en mocht ik meteen het bad in. Om 7.59 mocht ik persen en om 08.12 werd Tim geboren in het bad heerlijk gewoon bij ons thuis. Hij heeft een slechte start gehad omdat hij niet ademde en dus was het even heel spannend maar na een beetje zuurstof en wat pijnprikkels kwam hij weer bij om toch nog een 10 op zijn rapport te krijgen. Nu gaat het heel erg goed met het mannetje en ook Rick is helemaal blij met zijn broertje... Hij vind het alleen wel vreemd dat Tim geen patatjes hoeft te eten en wil hem vanalles te happuh aanbieden... Hij is heel lief voor hem en komt overal even lekker bij kijken en geeft hem regelmatig een kusje. Met mij gaat het ook wel lekker maar door de snelle bevalling heb ik echt mega last van naweeen. Dat is wat minder maar verder voel ik me heerlijk. De borstvoeding is ook op gang aan het komen dus we zullen zien hoe het lopen zal de komende dagen... Ga nu ff tukkie doen... Doegie Irma.
irma wat een scheetje! prachtig naweeen, verschrikkelijk heb ze ook 3 dagen gehad en het puffen kon weer van voor af aan beginnen. kreeg de tip vna mijn vk, een 100mg zetpil. helpt heel goed! enne klinkt als een prachtbevalling
Hallo, Noralien ik denk dat het een jongetje is, dus vertel maar wat is het? Irma ben erg blij voor je dat je als nog in bad kon bevallen, en echt wat een snelle bevalling zeg. En jeetje wat lijkt Tim om Rick zeg, maar uiteraard echt weer een pracht mannetje he. Heel veel geluk met zijn 4tjes, slaap lekker
Oké, ik zal jullie niet langer in spanning houden.... Wel grappig dat de meningen zo verdeeld zijn. Zo zie je maar weer dat het bekijken en interpreteren van echo's echt een vak is. Volgens haar is het dus een meisje. Ze houdt een slag om de arm omdat "ze" steeds met de beentjes tegen elkaar geklemd lag. Dan komt het wel eens voor dat het balzakje een beetje "dubbelgevouwen" wordt waardoor het twee schaamlipjes lijken. Maar voor alsnog gaan we er dus vanuit dat Jikke een zusje krijgt . Jeetje Irma, volgens mij heb jij wel het "decembermama record supersnel bevallen" verbroken . Dat ging wel héél erg snel. Nou klinkt dat wel lekker, maar kan me voorstellen dat het dan wel erg heftig is, en zo'n naweeën is natuurlijk ook geen pretje. Wel erg fijn dat je uiteindelijk toch nog lekker thuis in bad bent mogen bevallen. Ik heb de foto's op je hyves bekeken. Wat een mooi mannetje! En dan natuurlijk de vraag...zie jij gelijkenis met Rick als baby? Ik wens je een hele fijne kraamperiode toe. Dikke knuffel en geniet van je mannetjes! Gnessy, dat klinkt allemaal weer erg heftig. Heel veel sterkte met alles. Hou ons zo af en toe een beetje op de hoogte hoe het met jou en de kids gaat. Dikke knuff. Debbie, wat goed dat Thijmen al zo vaak aan geeft dat hij moet plassen en dit dan op het potje doet. Eve, leuk is dat hé, de eigen naam combineren met andere woordjes. Heel herkenbaar! Doe maar rustig aan en we zien je wel verschijnen wanneer je fut hebt om te reageren. Enne....eens moest natuurlijk de eerste keer zijn dat je naast het geslacht zit (al is er natuurlijk nog een kleine kans dat de echografiste het tóch niet goed heeft kunnen zien) [/u]