December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze 'mijlpaal'wil ik jullie niet onthouden...

Jasmijn is gisteren eindelijk voor het eerst naar de kapper geweest! Veel stelde het nog niet voor, het 'matje' is weg geknipt en de pony een beetje bijgeknipt. Maar het ziet er een stuk beter uit nu.
    Jasmijn vond het allemaal geweldig. Toen ik de vorige keer geknipt ben, kwam mijn moeder met Jasmijn ook even aangewipt en toen heeft ze al eens in de stoel gezeten. De kapster heeft toen haar haartjes gekamd en omdat ze zo braaf was geweest kreeg ze een koekje.
    Nou, dat had mevrouw dus onthouden, want ze zat nog geen 5 tellen in de stoel toen ze zei: 'Koek!' Tja...
    In elk geval zit er eindelijk een haarlokje in het doosje dat ik vlak na de geboorte van Jasmijn van de kapster kreeg... :D

Gisteravond ben ik trouwens nog flink ziek geweest. Flink aan de diarree en spuugmisselijk. Ik ben stilletjes in bed gaan liggen en gelukkig bleef het spugen me bespaard. Ik was blij dat we voor 'noodgevallen' al een pak Friso in huis hadden, zodat Roy voor Emma een flesje kon maken. Het nadeel was wel dat vanmorgen mijn bed natte plekken vertoonde als gevolg van een 'dubbele lekkage'... :(
    Vanmorgen voelde ik me al een heel stuk beter, al had ik wel wat verhoging. Dacht ik gisteren nog dat het avondeten me niet goed bekomen was, vandaag denk ik dus aan een klein virusje. Ook al omdat Jasmijn ook al een paar dagen aardig dun poept, al maakt ze absoluut geen zieke indruk.

Dus waren we vamorgen gewoon volgens de planning naar Ikea gegaan. Ik was blij dat ik in de auto een voeding had afgekofd, want het was me toch een partij druk! Even vergeten dat de Duitsers een vrije dag hadden vanwege de Dag van de Duitse Eenheid. In het hele reataurant was niet één plekje te vinden waar je een beetje uit het zicht je kind aan de borst kon voeden... :(

Alleen eet ze al een dikke week slecht haar avondeten (ja, ik weet dat dit bijna niet te geloven is... ;) ), maar brood en fruit eet ze wel goed. Ik probeer er niet te veel aandacht aan te schenken, maar merk wel dat het me ergert als ze met haar eten zit te spelen...

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Lieve Irma, heel erg veel beterschap en ik hoop echt dat je snel weer naar huis mag.

Eve gelukkig was de opa en oma dag geslaagd, dat huilen komt me wel bekend voor hoor. Woensdag was mijn moeder hier met haar oppaskindje van 3mnd, en toen was Thijmen erg jaloers en moest huilen en moest eigenlijk niks van opa weten of van ons en het was alleen maar oma oma oma.

Lola heel erg veel beterschap, hopelijk is snel weer alles goed.

3. Euh... ik ben al weer (zo goed als) beter, hoor... ;) :D ;)

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Owww gelukkig maar lola, ja ik las dat je nog wat verhoging had dus

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goedemorgen,

irma heel veel beterschap!

lola wat een mijlpaal

eve hij loopt soms wat raar, maar verder niet rare symptomen. denk echt een griepje.

nou ga voeden, ik moet straks nog weg

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Lola wat een mijlpaal joh, maar gelukkig vond ze het wel geweldig. Thijmen moet eigenlijk ook nog voor het eerst naar een kapper, nu heeft me stiefpa elke keer thijmens haar kort geschoren.

Noura beterschap met saf

7. Hallo allemaal,

ik kan zowel 8 als 15 november, dus ik hoor het wel.

Otje, innige deelneming. Het moet wel raar doen als je je opa al 20 jaar niet gezien hebt. Veel sterkte met het een plaatsje geven. Hoe is het met je zus? En had ze opa ook zolang niet gezien?

Noura, veel beterschap voor Saf. Ik vind het ook zo griezelig als hier iemand ziek is. Hopelijk is hij snel beter.

Irma, heel veel beterschap! Hoe lang duurt zoiets?

Lola, gelukkig had het virusje maar eventjes impact op je!

Ben en ik zijn gisteren naar de film geweest. Een hele goede trouwens, een echte aanrader: eagle eye.

Het was echt gezellig. Liene en Tisse bleven bij mijn ouders. Tisse hebben we na de film weer opgehaald en Liene is nu onderweg naar huis met opa. Die komt dan verder aan het kippenhok werken en morgen gaan we dan naar de dierenmarkt kippen kopen.

Gisteren de eerste samenkomst van de borstvoedingsvereniging gehad, in de namiddag. Dat was echt leuk. Normaal 'studeer' ik in maart af. Blijkbaar moet ik ook nog een eindwerk maken! :rolleyes: En daar dacht ik dus, na mijn tweede zit, definitief van af te zijn.

Nu ga ik wat voor school werken. Gisteren had ik in de voormiddag een stagebespreking op mijn ene stageschool (ik heb er 2). Nu moet ik alles in een schema gieten. En ook voor mijn 2de stageschool moet dit gebeuren. Dus ik zal er eens aan beginnen.

8. Ja, vandaar ook de 'zo goed als'... ;)

Gisteravond was mijn temperatuur weer normaal, maar nu is Roy ziek. Diarree en zojuist is hij in bed gekropen omdat hij misselijk begon te worden. Het 'probleem' is alleen dat we om 15.00 uur én vanavond kraamvisite krijgen, maar Roy wilt niet dat ik ze afbel :( . Maar als zijn misselijkheid rond 14.00 uur niet gezakt is, bel ik de visite toch maar af...

9. bah Lola, dat virusje trekt echt wel rond bij jullie! Hopelijk is het voor Roy ook weer snel over.

Nog gefeliciteerd met de mijlpaal van Jasmijn. Die mijlpaal staat hier voor Tisse ook bijna op het programma, want zijn froufrou hangt in zijn ogen.

10. Bedoel je in verband met de borstvoeding?

Zowel de wijkverpleegkundige als de lactatiekundige hier op het forum raden me aan om de eerste melk weg te laten stromen (met de hand of afkolven), dus kom ik toch weer niet onder het steeds afkolven uit :( .
    Tel daarbij op dat Emma vaak meer dan een uur over een voeding doet en het feit dat ik niet kan zien of ze te veel of juist te weinig binnenkrijgt (ik kolf moeiteloos 100 cc uit één borst, dus in principe moet Emma ook aan één borst genoeg hebben, maar ze oogt dan niet tevreden...) en ik ben al bijna geneigd om datgene te gaan doen waarvan ik me had voorgenomen om nóóit meer te doen, namelijk volledig gaan afkolven. Maar zoals het nu gaat, frustreert het me ook. Schijnbaar vormen borstvoeding en ik geen goede combi... :cry:

En dat is erg jammer, want voor de rest gaat het erg goed. Emma reageert goed op de 'Rust door Regelmaat' methode en ze vindt het prettig om ingebakerd te worden...

11. Wat een leuk woord voor 'pony'... :)

Enne... succes met je schema!

12. Lola, wat jammer nou dat je misschien weer moet gaan (fulltime) kolven. Dat lijkt me idd ook niks. Misschien als je een tijdje de eerste druk weg kolft dat het opgelost is en dat je dan weer helemaal van het kolven af bent? Of hoe lang zou je dit dan moeten doen?

Ik ben blij voor je dat Rita een goede hulp voor je is. Hier in België is ze onbekend.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    De open huizendag zit er weer op.
    Het was van 11.00 tot 15.00. Je weet van te voren natuurlijk nooit of en hoeveel mensen er gaan komen. We hoopten dat er iig 1 iemand zou komen kijken.
    Om 11.20 kwam het eerste stel. Vanaf toen zijn er aan de lopende band mensen binnen geweest. Vaak stonden er bij het uitlaten van de één, weer anderen voor de deur en soms tegelijkertijd.
    Er zijn 10 bezichtigingen geweest waarvan het grootste deel erg enthousiast was. Eén man was helemaal verkocht en vertelde dat hij helemaal overtuigd was. "succes met de verkoop en hopelijk aan mij". Hij had eerder op een huis boven de vraagprijs geboden en was het tóch niet geworden.
    Nu dus maar duimen dat deze dag zijn vruchten af gaat werpen in de vorm van een bod [-o< .

Lola, wat een leuke foto. Jasmijns eerste knipbeurt. Ik moest wel erg lachen om de koekjes :) .
    Ik vind het erg jammer dat de borstvoeding weer een knelpunt is. Echt jammer! En als je het "live voeden" niet meer ziet zitten, is het overstappen op kv dan geen optie om de kriem van fulltime kolven te vermijden?! Moeilijk hoor!
    Wel lekker dat Emma goed reageert op de rust en regelmaat en het inbakeren.
    Beterschap voor Roy.

Irma, wat baal ik van je berichtje zeg! Ik hoop dat je snel opknapt en thuis van je gezinnetje mag gaan genieten. Veel beterschap en een dikke knuffel!

Eve, op zich niet zo vreemd dat Fynn het delen van zijn opa en oma niet leuk vond. Ik zou zo'n opa en oma ook het liefst voor mezelf willen hoor ;)

Otje, gecondoleerd met het verlies van je opa.

Ik kan beide datums voor de meeting zoals ik het nu zie.

Oh, Jikke is helemaal in paniek wakker geworden. Ga haar even troosten. Kom later nog wel verder reageren.....

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Noralien heel veel succes met de verkoop, en gelukkig zijn er veel mensen komen kijken. Hopelijk krijg je spoedig een heel goed bod, en wordt de woning snel verkocht.

Lola balen zeg dat de borstvoeding weer een knelpunt is, sterkte ermee

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noura; hoe is het met safouane? ja het is toch wel spannend maandag, heb er al wel een tijdje aan gedacht zeg maar

otje; gecondoleerd, en fijn daarentegen dat je zus goed is aangekomen

eve; he wat een rot nieuws van irma zeg, als je haar evt sms-t wens haar maar beterschap van mij ook hoor lijkt me behoorlijk pijnlijk, wat de oorzaak is geweest? stukje placenta blijven hangen?
    ach ja dat is ook moeilijk natuurlijk als je opa en oma normaal voor je eigen hebt

lola; nee het schijnt best gevoelig te zijn ja maargoed, we zien het wel ga ervan uit dat het pijn doet mss valt het dan wel een beetje mee ;)
    wat een leuke foto zeg, dat ben ik dus vergeten baal baal....leuk voor in ieder geval.
    ben je wel geslaagd bij de ikea?

saar; leuk zeg, hebben jullie de kippen al? watvoor? en fijn dat de film zo gezellig was zeg, ik zou ook graag nog een keer willen voor ik beval maar zal er niet van komen helaas

lola; en? heb je toch nog kraamvisite gehad? hoe is het met roy?
    ik hoop zooo voor je dat je 'gwoon' live kunt blijven voeden

noralien; ik hoop voor je dat die man, ook bij jullie boven de vraagprijs gaat bieden lijkt me heerlijk

ik ga weer rusten

gr saskia

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Noura nogmaals heel veel sterkte en succes maandag, ik hoop dat het toch een beetje mee zal vallen met de pijn hoor.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    debbie, je bedoelt saskia denk ik?

gisteren hebben wij nog een paar huizen in de huizenroute bekeken en daarna 2 verjaardagen gehad waarvan 1 aan de boulevard die was minder invm met stuk lopen en regen en wind.
    vandaag rustdag voor ons!

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eh debbie denk ook dat je saskia bedoeld ;)

nou sas hoop dat het meevalt, maar heb ook wel goede verhalen gehoord van mensen die niet veelgevoeld hebben.

cynthia, fijne rustdag vandaag

lola, hier had anissa ook een grote zuigbehoeft in het begin, dat kan ook te maken hebben met rust vinden. afkolven lijkt me ook een hele opgave om te doen. maar wel fijn dat het inbakeren goed gaat en ze dat fijn vind

safouane is aardig opgeknapt, alleen heeft hij als hij boos word dat die heel hard met zijn hoofd zich op de grond laat vallen of op tafel. ik ben daar niet zo blij mee want het gaat best hard. heb hem net in de keuken gezet
    er komen ook 2 of 3 hoektanden door...

saar kippen? ook een haan?
    ik ben niet zo gecharmeerd van kippen... onze buurman heeft ze en naast onze schutting, onder het raam zowat, dus je word er wakker van, en als je in de tuin zit word je gek van het getok soms, zeker als ze honger hebben.

otje gecondoleerd

gister voelde ik me ook niet zo jofel, en hoofdpijn.
    mijn moeder en broer met de kids zouden vandaag komen, maar heb het afgezegd. safouane heeft gister ook heel lang gehuild en zag het vandaag niet zo zitten zoveel drukte.
    vandaag ook maar een rustig dagje inlassen

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ben ik weer eens... nu eindelijk even tijd. Echt druk gehad de laatste dagen. Gisteren weer gewerkt en moet zeggen dat het een stuk beter ging dan de dag ervoor. Nu moet ik dinsdag weer werken en donderdag en vrijdag. Eigenlijk moest ik woensdag ook werken maar dan is de begrafenis van mijn opa dus dan ben ik vrij.
    Gisteren na mijn werk nog met Steef en de kids naar de verjaardag geweest van vriendin en haar man en waren pas tegen 20.30 thuis. Daarna Koen in bed gestopt en lekker voor de tv gaan zitten.
    Vandaag een rustig dagje. Niets gepland eigenlijk. Gelukkig maar want het weer is echt vreselijk hier! Het waait heel erg hard en regent ook al de hele tijd. Ik zag net al op Weer.nl dat het volgende week beter wordt dus dat zit dan maar weer mooi mee voor mij! :D

Ik heb veel terug gelezen de laatste dagen maar kon de tijd niet vinden om te reageren. Ga ik nu dus 'even' doen ;) (8 pagina's)

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het meeleven met het vertrek van mijn zus en overlijden van mijn opa. Jullie zijn echt LIEF!

Noura: Leuk dat jij ook een fan bent van Grey's anatomie! :D Ik ben zomaar ergens begonnen met kijken dus heb de eerste series niet gezien. Wil eigenlijk bij het begin beginnen maar zag dat de dvd van seizoen 1 nog steeds 30 euro kostte. Best prijzig nog vond ik. Nou ja, ik zie wel.
    Handig dat je camera's kan uitproberen bij die cursus. Ik denk zelf aan het kopen van de Canon 1000D of Canon 450D.
    Oei, das schrikken, Saf ineens 40 graden koorts! Alles goed inmiddels?
    Bij Koen ontdekte ik vanochtend ook 2 hoektanden in aantocht. Ik geloof zelfs dat het zijn 2 laatste tanden in aantocht zijn.

Saar: Ik heb het stukje gelezen van de krant. Leuk hoor! :) Hahaha lekker flauw die mannen in het cafe.
    Mooie foto van jou en Liene. Zeker hele grote gelijkenis!
    Met mijn zus gaat alles goed geloof ik. Ze moesten wel wennen aan de hitte. Als het goed is gaan we vandaag even skypen (bellen via internet). Ben benieuwd!
    Ja mijn zus heeft opa ook al 20 jr of zo niet gezien. Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies hoe lang het is :oops: maar wel erg lang.

Lianne: Goed dat je het al 50 uur hebt volgehouden! Hopelijk lukt het nog steeds?

Eve: Ik heb "hello-goodbye" niet gezien op Schiphol maar denk dat ze wel een goede scene hadden gehad met een hele groep huilende mensen ;)
    Wat leuk dat Fynn steeds zijn naam zegt! Koen doet dit niet maar als ik zeg: "wie is koen?" dan wijst ie met zijn vinger op zichzelf en zegt iets van "Die"! :eek:

Duikster: Oei, wat vervelend dat Chris nog niet echt aan de fles went en moeilijk zonder je kan. Hopelijk gaat het snel beter. Werk je nu 3 dagen?

Duckie: Wat leuk dat het nu opschiet met de verbouwing! Maak je ook foto's als Demi's kamertje af is?
    We hebben nog geen plannen gemaakt om richting Curacao te gaan. We willen er wel graag heen maar ja... we zijn natuurlijk met ons 4tjes en Sara zit op school dus we kunnen alleen in de schoolvakanties en dan is het ook nog allemaal extra duur. Kortom: We zijn al snel 4000 euro kwijt om daar te komen en dan een verblijf maar verder nog niets en aangezien je daar ook nog allerlei dingen wil doen wordt het toch wel heel erg prijzig. Flink sparen dus.

Irma: Wauw zeg, wat een snelle bevalling! Fijn dat je toch nog thuis kon bevallen. Wel heel vervelend dat je nu alsnog in het ziekenhuis ligt :( Sterkte en beterschap!
    Ik heb de foto's bekeken op je hyves. Mooi ventje hoor. Ik zie veel gelijkenis met Rick!

Noralien: Oei, je hebt het maar druk zeg met de opleiding. Sterkte hoor.
    Wat leuk dat je de echo nu hebt gehad! Een zusje voor Jikke! (waarschijnlijk ;) ) Gefeliciteerd natuurlijk ook met de goede uitslag.
    Wat super dat de hyotheek rond is! Nogmaals gefeliciteerd. En ik lees nu dat de open dag een groot succes was. Nou, hopelijk zit er iemand bij die echt tot een goed bod over gaat.

Bianca: Wat fijn dat Lynn goed gegroeid was! Maar wel erg vervelend nieuws over die glutenbelasting :( Kan me voorstellen dat je daar erg tegen op ziet.

Melliemel: Sterkte morgen met de draaipoging! Hopelijk lukt het. Spannend allemaal zeg. Ik zie nu dat je over de 36 weken heen bent. Fijn, al bijna 37!

Lola: Wat leuk, Jasmijn voor het eerst bij de kapper. Das zeker een mijlpaal! Ze zit er erg lief bij hoor.
    Oei, vervelend dat je zelf ziek was. En Roy ook lees ik. Groot gelijk als je de visite af belt.
    Ik lees ook dat het met de borstvoeding niet helemaal lekker gaat. Kan me voorstellen dat je hier stevig van baalt! :(

Slingding: Geniet van je rustdagje.
    Noura: Jij ook natuurlijk.

Groetjes Otje

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Otje gelukkig ging het nu een stuk beter met je werk,