December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Met Dain gaat het nu ook goed, denk (hoop) dat hij nu door de sprong heen is. Hij heeft net weer aan de borst gegeten en ook dat gaat goed! Hij ligt nu lekker te spelen in de box.

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

De datum staan nu vast dus nu ga ik het met jullie delen.

JOHAN EN IK GAAN TROUWEN!

We gaan 26 april in ondertrouw en 10 december gaan we trouwen.

3. Jeetje Irma, wat een verhaal zeg! Wat zal je vriendin geschrokken zijn...

@Vales: Mag ik jullie als eerste feliciteren? Van Harte!

Zoals jullie (allang) weten heb ik gisteren een leuke dag gehad in Zeeland. Het was eerst de bedoeling dat ik met mijn man mee zou rijden (hij moest voor zijn werk in Vlissingen zijn die dag), maar die gooide roet in mijn eten door ziek te worden. Maar omdat zowel Cynthia als ik ons op dit bezoek verheugd hadden (en ik de vlaai al had besteld... ;) ), ben ik met de leaseauto van mijn man (hij had er nu toch niets aan...) alsnog naar Zeeland getufd. Fijn buiten de spits gereden, dus het schoot best wel lekker op. Om 21.30 uur was ik thuis en manlief had een heerlijk rustige dag gehad...

Vandaag voor het eerst naar de cursus babymassage geweest. Die was eigenlijk vorige week al gestart, maar toen moest ik voor de prikjes met Jasmijn naar het cb. Dat was erg gezellig (de les liep ook prompt een half uur uit...), drie van de vier dames kende ik al van de 'pufclub'.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Lola dank je wel :D

@Irma wat een verhaal zeg daar wil je toch niet aandenken dat dat je overkomt zeg pfffff.

Ik ga ff Wessel eten geven,ik kom later wel terug.

5. @Irma, wat een verhaal seg! Hoe oud is haar zoontje? Gelukkig dat ze zo instinctief handelde. Er g van haar gebroken voeten, maar dat zal ze er wel graag bijnemen.

@Vales: Proficiat! Ik weet niet wat ondertrouw is, maar dat is al snel seg. Wij zijn 16/12 getrouwd, dus ook een winterbruiloft voor jullie (10/12).

6. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    echt helemaal een gekkenhuis hier.
    Verhuizen zo snel na een bevalling kan ik niemand aanraden hoor.
    De hormonen gieren door mijn lijf, ben vreselijk labiel huil om alles, en ben vreselijk druk.
    Gelukkig wordt ons nieuwe huis wel heel mooi.
    We gaan zaterdag over, vandaag bijna alles ingepakt.
    we hebben straks 2 weken geen internet helaas, dus zal ik het even zonder jullie moeten doen.
    Kom zeker terug, en hoop dan weer wat meer tijd te hebben.
    tot straks allemaal,

7. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Irma: wens je vriendin sterkte. Ze is echt een kei! Ik vraag me ook wel eens af wat ik zou doen als ik van de trap zou vallen......

Lianne: veel sterkte met de laatste loodjes van de verhuizing!

Saar: ondertrouw in Nederland is niets anders dan alvast de papieren regelen voor de trouwerij, dus even naar het gemeentehuis, identiteits-,n inschrijf- en geboortebewijzen overleggen, trouwboekje kiezen, naam kiezen en gegevens van getuigen vastleggen.

Vales: gefeliciteerd met jullie "verloving"! En leuke datum. Sneeuw zou mooi zijn toch?

Molly/Eve: Mika zit volgens mij ook in zijn sprongetje. Hij heeft de hele dag amper geslapen, duimt veel meer dan normaal, drinkt slecht uit de borst (ik kolf nu en geef het met fles, dat gaat beter) en er kan amper een lachje vanaf. Dat terwijl hij gisteren vol energie en levenslust was en alle vrolijkheid had. En nu slaapt hij ook erg onrustig. Zojuist huilde 'ie ineens, terwijl hij 's avonds nooit huilt (hij huilt sowieso heel erg weinig de laatste tijd) en hij had echt troost nodig. Toen ik hem uit bed haalde was hij stil nl. Ik hoop dat vannacht een beetje goed gaat.

En dat alles terwijl wij ook nog met hem naar het ziekenhuis moesten voor een heupecho. Gelukkig waren we snel aan de beurt (ze houden er gelukkig rekening mee dat baby's niet te lang hoeven wachten). En nog beter was de goede uitslag: alles is in orde!

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Vales, gefeliciteerd met jullie voornemen te trouwen...

Lola fijn dat het gezellig was bij Cynthia en op de babymassage. Is leuk om te doen he....

Lianne ik benijd je niet... verhuizen...Veel succes met de laatste loodjes.

Suusje fijn dat alles in orde was op de echo.
    Nick is ook nog steeds een beetje van slag. Hij jengelt voor de voedingen flink, iets wat hij normaal weinig doet. ook het slapen is inderdaad onrustig. Grappig te horen dat dit voor Mika ook geldt. S avonds (eigenlijk altijd) huilt Nick ook erg weinig. Als ik hem bij mij heb vind hij het wel prima..... En ik wilde hem vandaag ook nog wel effe extra knuffelen omdat ik morgen weer aan de slag moet....Dus dat kwam eigenlijk wel goed uit...

Karin

9. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Het zoontje van mijn vriendin is morgen 7 weken oud, maar ook 7 weken te vroeg geboren... Het is dus een heel klein mannetje, en wanneer hij gevallen zou zijn dan zou hij inderdaad dit niet hebben overleefd... Gelukkig is dit niet gebeurd maar de gevolgen voor mijn vriendin liegen er niet om... Van de ene voet zijn alle middenvoetsbeentjes gebroken en van de andere voet is de hiel verbrijzeld. Ze is nu al twee keer geopereerd en heeft echt heel veel pijn...
    Ik kan ook niet omschrijven hoe dapper ik het van haar vind dat ze er achter aan is gesprongen.

Ga nu ff de belasting papieren invullen...

Groet Irma en Rick.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh irma, ik ben helemaal stil en onder de indruk van je verhaal. wat een schrik zeg. en wat ben ik blij voor jullie dat het nog zo afgelopen is. ik hoop dat ze snel minder pijn heeft, en snel hersteld.
    die trappen zijn eigenlijk toch hele enge dingen he.
    succes met de belasting! wij moeten nog invullen.

ehm mijn naam is niet noura hoor, ik heet bianca, maar moest toen een naam doen die nog niet gebruikt werd.en aangezien mijn zoon nordin heet... noura betekend licht. nordin word ook wel geschreven als nouredine, betekend licht van het geloof.

saar wat een prachtige fotos van liene! ze heeft een heerlijk koppie hoor ;) en ik moet toegeven dat ik af en toe ook wel eens denk om te stoppen met werken. ik heb er helemaal geen zin meer in.

lianne sterkte met de verhuizing! het ziet er al heel mooi uit! ik heb vanmiddag weer even naar binnen gespiekt ;)

jaaaaaah vales, gefeliciteerd! super!

nou ik ben vandaag naar mijn moeder geweest, en het hele dorp heeft het over het gebeuren in hengelo, en de postcodeloterij. er zou een happening zijn morgen met artiesten, maar dat is afgelast omdat hengelo onder dezelfde gemeente valt. mijn ouders hebben ook jarenlang meegedaan, maar nu dus ook niet meer. helaas....

safouane slaapt alweer, en die laatste voeding moest ik hem echt wakker maken, maar na een paar minuten sliep die weer. dus daarmee gaf die wel aan dat die niet nodig was,waarop ik maar gewacht heb tot die uitzichzelf zou komen, en toen sliep die ineens de hele nacht door. nu al 3 nachten, dus benieuwd of dit doorzet. wel probeer ik hem overdag nu vaker aan te leggen. maar dat is soms wel lastig als die veel slaapt.

goh ik ben verbaasd over alle verhalen over omdraaien, en dingen pakken, dat gebeurd hier nog niet hoor.

oh ja, debbie gefeliciteerd met jullie 3 jarig jubileum! grappig mijn man en ik kennen mekaar ook al sinds mijn 15e

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ow ja nog bedankt voor de complimenten over de banner. eindelijk gelukt, maar vraag me niet hoe... en die sterretjes en leuke dingen die setje doet lukken mij niet hoor. dus voor banners moet je bij setje zijn.

wel kan ik fotos bewerken met zwart wit en kleur haha

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jippie, ik heb net 130 cc gekolfd, dat is echt veel voor de avond! Dain heeft inmiddels zijn laatste fles gehad (voeding 9 van vandaag!). Vanavond gingen we de belasting invullen, dus hadden we Dain even bij mijn ouders gebracht. Hij had van 18 tot 19 uur aan de borst gelegen, maar om 21 uur heeft mijn moeder toch maar een flesje afgekolfde melk gegeven, hij was zo aan het huilen. Normaal slaapt Dain na de fles van 18/19 uur zo in, maar nu dus ook niet. Stomme sprongetjes!

Vales, gefeliciteerd zeg! Leuk hoor, ik wil ook wel trouwen, maar ik word maar niet gevraagd :(

Karin, werkse morgen!

Ik ben supermoe (van al dat aanleggen denk ik, maar gelukkig met resultaat!), dus ik ga slapen. Welterusten!

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen,

Hier niet zo een lekker nacht gehad, zoals jullie kunnen zien is het ook nog erg vroeg helaas. Gisteravond om 22.00 kreeg thijmen ze laatste fles en om 03.00 werd ie wakker, ik heb het toen kunnen rekken tot 05.15 maar toen wou die echt eten. Ik heb toen een fles gemaakt en hem gegeven, alleen het nadeel is dat hij hartstikke wakker is en echt niet meer wil slapen. Opzich baal ik hier best wel van, want dit ben ik natuurlijk helemaal niet gewend van hem.

ff snel een paar reacties:

Vales gefeliciteerd dat het maar een super mooie bruiloft mag worden, zijn wij ool uitgenodig haha ;).

Irma jeetje wat een verhaal zeg, ik woon op 2hoog en de angst om van de trap af te vallen met Thijmen of dat Thijmen van de trap afvalt heb ik altijd hoor.

Noura zeker een mooie banner, echt heel erg mooi gedaan hoor.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Halloooo, hier ben ik weer eens...

Sorry zoo druk gehad de afgelopen dagen en amper tijd om te reageren hier.... En ik werk nog niet eens! Ik vind het echt knap hoe jullie het allemaal combineren: werk, huishouden, baby...

Ik heb net alles zitten lezen maar niet alles onthouden dus ik probeer het zo even...

Irma: Wat erg van je vriendin met die gebroken voet(en)! Maar gelukkig heeft ze haar zoontje kunnen redden. Ik heb zelf ook 2 katten die wel eens midden op de trap zitten en vind het ook best eng want soms springen ze ineens op of zo.

Saar: Fijn dat je thuis kan blijven bij Liene!

Noura: Vervelend als zoiets dicht in je eigen omgeving gebeurd zeg! Dat hakt er dan wel in.
    Mijn dochter zit in groep 5A en een jochie uit groep 5B is vorige week zijn moeder verloren. Ze is overleden aan borstkanker. Echt vreselijk toch als je 9 jaar bent en dan al zonder moeder? Is natuurlijk wel heel iets anders dan dat drama in Hengelo maar toch...

Debbie: Sorry beetje laat maar gefeliciteerd met jullie 3-jarig samenzijn!

Vales: Gefeliciteerd met jullie aankomend huwelijk! Leuk zeg! Heb je weer een heeeeeele bijzondere decembermaand dit jaar! Hihihi. :D

Lianne: Sterkte met alle verhuisstress. Kan me voorstellen dat het niet meevalt!

Koen doet het prima 's nachts. Rond 22.30 krijgt ie zijn laatste fles en meestal wordt ie dan ergens tussen 7 en 8 uur wakker. Alleen gisteravond was ik op de bank in slaap gevallen en kreeg Koen pas om 23.30 zijn laatste fles! Met als gevolg dat ie nu nog ligt te slapen....

Ik moet weer gaan solliciteren... Omdat mijn contract niet verlengd is en mijn bevallingsverlof nu voorbij is heb ik recht op WW-uitkering en moet ik dus minimaal 1 x per week solliciteren. Bleehhh... niet veel zin in... moet er ook nog even niet aan denken om nu te gaan werken. Maar ja... we zien wel hoe t loopt.

Gisteren ben ik met een vriendin van me en haar dochtertje van 11 maanden en met Koen gaan shoppen in Eindhoven. We hebben veel leuke kleertjes gekocht voor de kids. Alvast voor a.s. zomer. Ook hele leuke zomershirtjes voor Koen. Ben er echt helemaal blij mee.

Ik kom gauw weer langs! Nu ga ik me even aan het huishouden begeven...

Gr Otje

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oja, gisteren was er nog iets heel zieligs... Ik was om 16.30 thuis (van t shoppen) en Koen had gepoept dus ging hem verschonen en ik merkte dat ie erg moe was dus heb hem toen in bed gelegd rond 17 uur. Hij sliep echt binnen 2 minuten dus was idd erg moe. Ongeveer 3 kwartier later, rond 17.45 uur begon ie heel hard te huilen! Normaal wordt ie wakker en begint een klein beetje te huilen maar nu was het echt hard! Dus ik naar boven en hem uit bed gepakt. Daarna kreeg ik hem maar niet getroost :cry: Hij bleef hard huilen. Wilde zijn speen niet. Het was ook geen hongerhuiltje maar leek wel of hij pijn had ofzo. Soms pakte ie z'n speen voor een paar seconden maar dan begon ie weer echt hard te schreeuwen. Dit is zo een flink half uur door gegaan en daarna werd ie (ietsje) rustiger. Ik vond het heel erg zielig want hij had duidelijk ergens last van maar ik wist niet wat en kon hem niet troosten. Zielig... :cry:

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Irma, Jeetje zeg...Ik hoop dat ze snel weer herstelt en van haar kleintje kan gaan genieten.
    Als ie 7 wkn te vroeg geboren is, zal het hiervoor ook wel een spannende tijd geweest zijn?!

@Debbie, vervelend dat Thijmen vannacht zo vroeg wakker was, mmarja....je kunt natuurlijk niet altijd geluk hebben, dat zou niet eerlijk zijn t.o.v. de anderen ;)

@Vales, gefeliciteerd!

@Lianne, kan me voorstellen dat het zwaar is om nu te verhuizen, moet er zelf iig niet aan denken nu. Succes ermee!

@Otje, zielig hé, als er iets is,m aar je weet niet wat. Dan voel je je zo machteloos.
    Succes met solliciteren.

@Molly, netjes hoor....130cc.
    En ik vind het knap van je dat je zo doorzet met kolven en aanleggen.

Eerst legde ik Jikke na haar laatste voeding (22.00 á 23.00u) in bed. Ze kwam dan 's ochtends pas na 8.00u. Nu leg ik haar al eerder in bed en maak haar om 00.00u nog wakker voor een voeding. Maar nu meldt ze zich al om 5.00u. Dit is nu al een paar nachten zo.
    Volgens mij wordt ze dan gewoon wakker en krijgt ze honger (niet andersom dus).
    Wat zouden jullie hiermee doen? Haar weer later in bed leggen?
    Ik wil er graag naar toe dat ze betijds naar bed gaat, nog een voeding krijgt en dan de nacht doorslaapt. Maar kan ik dit het best bereiken door haar vroeg in bed te leggen en de extra voeding 's ochtends vroeg steeds iets langer te rekken of haar steeds iets eerder in bed te leggen?
    Heeft iemand advies?

Gisteravond was Jikke ook echt ontroostbaar aan't huilen. We waren ff op bezoek bij mijn schoonouders. Ze wilde niet aan de borst, werd echt helemaal hysterisch. Thuis nog eens geprobeerd, maar ze vertikte het gewoon te drinken. Haar een fles gegeven en toen was het goed.
    Weet ook niet waarom ze de borst weigerde, nog nooit eerder gehad.
    Ze heeft wel eens dat ze heel hard zuigt en dat er dan niets komt, daar wordt ze ook boos om, maar nu spoot de melk eruit als ik op mijn borst duwde :rolleyes:

Ik heb gister hele leuke foto's gemaakt.
    Hoe kan ik een foto onder mijn tekst plaatsen?

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

Jaaaa, het is gelukt!

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

19. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    ....en de laatste (voor hier)

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    hele leuke en lieve foto's noralien echt een dotje he ;)

Deel Deze Pagina