December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Saar: Heel erg bedankt voor je lieve woorden over me mail, het doet me echt goed om gewoon dingen naar jullie te kunnen schrijven en het tegen jullie van mij af te schrijven. Dank jullie wel meiden, en saar heel erg veel succes zaterdag met je examens zet hem op je kan het :)

Nynke ik zal zeker voor je duimen dat je binnen 5 maanden zwanger bent, heel erg veel succes.

Duckie en Duikster voor jullie beide een hele dikke knuffel, hopelijk voelen jullie je snel beter en minder moe

Duckie hier doe ik eigenlijk nog niet echt aan knutselen, en meer omdat ik bang ben dat Thijmen de klei gaat proberen op te eten. Want hij nijgt altijd heel snel om dingen in ze mond te doen, misschien toch maar eens kijken voor eetbare klei hahahah. Bestaat dat eigenlijk?

2. Ik dacht dat de klei van playdough 'niet schadelijk' was wanneer hij per ongeluk wordt opgegeten. Maar echt de bedoeling om te eten is het niet natuurlijk.

Je kan ook zoutdeeg maken, dat kan geen kwaad als hij daar van zou eten. En het is niet lekker, dus za hij het niet snel doen denk ik.

En overlaatst zag ik in de babywalz echte eetklei, maar die mocht niet in België en Nederland geleverd worden.

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Saar dank je wel, ik zal zo even gaan kijken op i.net

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Duikster: Haha, die Nick, kan me voorstellen dat jullie erg moesten lachen. Van de week hadden we hier ook zoiets. Demi kan heel erg treuzelen als we van het kdv naar huis lopen en ziet overal wat in. Als ik dan zeg: "mama loopt door, daag", dan komt ze meestal wel achter me aangesneld. Maar van de week ging ze me dus heel uitgebreid gedag zeggen. Tsjaaa....plan mislukt dus :)

@Debbie: Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Saar. Goed dat je aan jezelf aan het werken bent. Jij en je gezin komen er wel! Ik weet niet of er "eetbare" klei is.

@Saar: Succes met studeren de komende dagen!

Vannacht een mega slechte nacht gehad. Geloof dat ik nauwelijks 2 en half uur geslapen heb. Heb zojuist van huis uit wat gewerkt en ik duik dadelijk m'n bed weer in. Demi is op het kdv.

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    En om niet achter te blijven, heb ik ook maar eens een collage gemaakt :) . De foto's zijn gisteren door mijn vriendin gemaakt. Ben benieuwd of ze zo niet heel erg klein worden.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Duckie: vervelend dat niet slapen he! zit je buik al zo in de weg? en ik denk....dat je je rust hard nodig zult hebben, dus werken heeft niet de eerste prioriteit. Maar goed kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt als je nu al thuis blijft. lastig die overwegingen. maar...wat niet gaat gaat niet.
    Demi kan dus ook zo leuk reageren....fijn die peuterpubers van ons.
    enne in je collage geeft je toch alvast een klein stukje van Demi's nieuwe kamer weg....

Bianca: ik hoop dat de rust bij jullie eens gaat weerkeren. Ben je met Gijs naar de therapeut in Breda gegaan of naar een andere? weet nl. dat hij ook behandeling van baby's doet.
    Hopelijk ook snel duidelijkheid voor Lynn rondom de melkproducten.

Saar: succes zaterdag. Apart op zaterdag examens...
    en treinen...dat wil ik binnenkort met Nick ook nog eens doen, om hem dat te laten zien, hij vindt treinen nl. erg leuk, maar dan hoop ik dat ik minder gedoe op mijn pad vind dan jij...

zoutdeeg: hoe heet dat spul hier in NL eigenlijk ook weer?

Nick loopt al dagen de hele dag achter me aan met ons opstapje. Zodra ik ergens twee tellen blijf zet hij het krukje neer, gaat er op staan of zitten om heel gezellig mee te kijken. Staat vaak maar een beeeetje in de weg...Nu had hij weer wat bedacht. Voor we gaan eten sjouwt hij het krukje dus naar de kinderstoel, klimt er vervolgens zelf in (brrr.....ziet er erg gevaarlijk uit, maar ik was toch te laat geweest om in te grijpen als het mis ging) zit dan heel triomfantelijk in de kinderstoel en wil vervolgens dat ik op het krukje ga zitten. Als ik op de gewone stoel ga zitten begint hij gelijk te brullen en te roepen 'titten' en wijzen naar de kruk. Ja...daag...ben niet gek....papa blijkbaar wel....Moet Frank toch eens aanspreken dat uk niet bepaalt waar wij zitten, ook al is het nog zo handig dat hij zijn pap 's morgens snel eet als wij moeten werken.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    allereerst cynthia van harte met je verjaardag!

hihi lola goed idee, en ze hebben daar heel veel lekkere hapjes!
    het is marokko saartje

zoutdeeg, dat doet me denken aan vroeger dan gingen we daar op school mee knutselen en dat werd dan in de oven af gebakken en daarna gelakt

duckie dat is vervelend zeg niet kunnen slapen. ik ben het eens met karin, werken is niet het belangrijkst.

enne hier ook een peuterpuber. nou ja, nordin is een puber en die doet gelukkig niet zo als safouane. die is af en toe echt onuitstaanbaar. vanmorgen moest die overal om huilen. maar andere momenten kan je ook heel erg van hem genieten. en saar wat jij zegt, hij zit zichzelf er mee in de weg. dus het is voor ons vervelend, maar voor hemzelf net zo

bianca ik dacht van de week nog aan jullie, en nu schrik ik toch wel van het berichtje. heel veel sterkte!

hahaha karin moest ook zo lachen om het stukje vanhet krukje. heel herkenbaar dat papas er in meegaan.
    hier ook een ventje wat zelf de triptrap opklimt. staat die ineens op tafel.... is toch niet de bedoeling van de stoel

duckie wat een geweldige collage! heel leuk en makkelijk om zo de fotos ineen te zien. mooie meid, ze heeft krullen of niet?

nynke heel veel succes en hoop dat je binnen de 5 maanden zwanger bent. ik ga heel hard hopen voor jullie

krijg ik vanmorgen een brief van de gemeente, ze zijn er daar achter gekomen dat safouane en anissa geregistreerd zijn onder de marokkaanse nationaliteit. of we even copieen e.d. op willen sturen.
    lekker geregeld daar. ga er binnenkort maar eens langs, want wil wel eens weten hoe ze zo kunnen blunderen, en wat er nu precies bij hun namen staat

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    pff het onweert hier ineens.
    trouwens gaaf die fietskar!
    en die spiraal is ook leuk. wij hebben hem ook van ikea.

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noura: wilden jullie ook dat Saf en Anissa de marrokaanse nationaliteit kregen?

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou van mij mogen ze beide nationaliteiten hebben, mischien wel handig ooit.
    maar mischien staan ze nu alleen als marokkaans? het was een vage brief

maar volgens mij kan je als je ongehuwd bent niet de marokkaanse nationaliteit krijgen
    wij hebben daar toen toestanden meegehad met de oudsten.
    als je niet gehuwd bent kan dat niet, en zodoende kon mijn man ookniet de kinderen erkennen.
    hij heeft toen naturalisatie aangevraagd en dat is nog een heel gedoe. en zodoende hebben we later alles aangepast.
    maar nu hebben ze dus een fout gemaakt.
    waar wij zoveel moeite voor hebben moeten doen, doen hun dus zomaar even fout.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    weet iemand trouwens hoe het nu met irma is

12. Schittend... die acties van onze dreumessen! Herkenbaar ook. Roy laat zich ook wat gemakkelijker 'vangen' als ik en Jasmijn maakt daar al handig misbruik van... :(

@Duckie: Zó! Jij maakt meteen een héél uitgebreide collage. Wat heeft Demi toch een ongelooflijk lekkere krullenbol! En inderdaad... een tip van de sluier met betrekking tot Demi's nieuwe kamertje is al opgelicht ;) .
    Herkenbaar ook, dat kussen náást de commode in plaats van erop. Jasmijn's aankleedkussen past ook niet op de commode (die notabene een echte babycommode is van 38 jaar geleden... :rolleyes: ), ik leg het kussen dus meestal op haar bed als ik haar verschoon. Of beter gezegd: Jasmijn pakt het kussen zelf al als ze verschoond moet worden... :D

13. Ik kreeg zojuist trouwens een telefoontje: ik ben door naar de tweede ronde :whistle: ! Morgen krijg ik te horen wanneer het tweede gesprek plaatsvindt, ik heb zojuist wel al wat tijdstippen kunnen doorgeven waarop het mij goed uitkomt...

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Super Lola heel erg veel succes in de 2de ronde, hopelijk krijg je die baan. We duimen zoieso voor je,

Duckie: Heel erg leuk zeg die collage en wat een krullen heeft je kleine meid zeg, echt fantastisch

Hier heeft het vanochtend even geonweerd, maar het is hele dag grijs en grauw. Echt van zo een dag wordt je niet vrolijk hoor bah, geef mij maar de zomer.

Ik heb trouwens bij bartsmit klei gevonden voor kinderen vanaf 2 jaar, denk dat ik deze ga halen en dan lekker aan de slag hihi

15. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    daar ben ik ook weer een keertje!
    Is echt te lang geleden dat ik hier langsgekomen ben, voor mijn artis uitje, volgens mij. dat was erg leuk trouwens.
    Daarna heb ik het erg druk gehad. Leuke, maar drukke weekenden en minder leuke werkdagen , waarna ik echt uitgeput thuiskwam. De klas wringt me echt uit op dit moment. echt geen fluit aan. tel daarbij op dat Thijs weliswaar heel lief is, maar overdag wenig slaapt. Op sommige dagen helemaal niet (op een klein tukje in de kinderwagen of op de fiets na) en andere dagen een klein uurtje. Ik kom echt nauwelijks ergens aan toe.....
    Maar nu heb ik vakantie, heerlijk! Thijs gaat volgende week op maandag en woensdag lekker naar het KDV, kan ik hier weer een beetje op orde komen!

Even een paar reacties;

saskia: gefeliciteerd met de geboorte van Valerius. Fijn dat de stuitbevallig zo goed is gegaan (al vind ik het toch best heftig klinken hoor!). En zijn gewicht en lengte zijn helemaal prima toch! Wat ik me afvroeg: noemen jullie hem ook voluit Valerius of korten jullie het af?

Wij kleien ook graag hier. gaat echt goed. Hij heeft een keer een klein stukje in zijn mond gestopt, maar vond dat erg vies en toen was het klaar. Ik heb bij de hema ook een setje gekocht met een deegrollertje en steekvormpjes, dan is het nog leuker, vind ik.
    Vandaag trouwens koekjes gebakken, dat was echt geslaagd. Thijs vond het super leuk en heeft staan kneden, uitrollen en heeft op ieder koekje een nootje gelegd. Ik was echt verbaasd dat hij het zo lang volhield.

Verder ben ik eigenlijk helemaal niet goed bijgelezen, mijn verdere reacties bewaar ik tot later!

Lies

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Duikster: Volgens mij noemen wij dat brooddeeg, toch? Het niet slapen komt niet zozeer door m'n buik die in de weg zit (al gaat het allemaal niet zo soepel meer ;) ), maar gewoon omdat ik nog steeds zo misselijk ben 's nachts, waardoor ik de slaap niet kan vatten.

@Noura: Demi is inderdaad 1 bos krullen. Saf is z'n krullen volgens mij bijna helemaal kwijt, of niet? Wat een gedoe zeg met de gemeente. En dat soort dingen corrigeer je natuurlijk ook niet 1,2,3.

@ Lola: Het aankleedkussen past precies op het ladenkastje, maar het ladenkastje is niet geschikt om op te verschonen, omdat het daar gewoon te laag voor is. Ik verschoon haar dus nu ook op haar bed. En net als Jasmijn gaat Demi zelf het aankleedkussen al pakken en klimt er dan op :D
    Wat goed dat je op 2e gesprek mag komen. Ze laten er in ieder geval geen gras over groeien, dat is altijd wel fijn. Vind dat zo'n bedrijf ook een goeie indruk achter laat als ze de sollicitatieprocedure snel doorlopen.

@Lies: Geniet van je vakantie! En wat klinkt dat gezellig, samen koekjes bakken :D

Mochten jullie je trouwens afvragen wat voor rare trap wij hebben: Die is afgeplakt met plastic om het hout te beschermen tijdens de verbouwing. Niet dat jullie denken dat het er altijd zo uit ziet :)

En inderdaad, het geeft vast een kleine indruk van Demi's kamer. Ik zal nog wel wat foto's posten, ondanks dat de gordijnen er nog niet hangen. WE zijn er erg blij mee (en demi ook :D )

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Wat super dat alles goed was op de echo! Dat moet echt een opluchting zijn :D

@Saskia: Hoe zijn jullie eigenlijk op de naam Valerius gekomen? Zal ik es een foto van het straatnaambord maken? ;) Wel super dat je hier alweer volop reageert zeg. Is wel een goed teken want je voelt je dan iig goed! Leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Een lange aanloop met een snelle ontknoping. Hoe ging het hielprikje en hoe is z'n biligehalte? En o ja, ik maak de collages met Picasa (gratis te downloaden).

@Otje: Fynn houdt zich tot op heden nog rustig tijdens het winkelen. Maar ja, meestal als ik zoiets schrijf verandert dat ineens... ;) De bakfiets vind ik echt erg leuk! Ik wil Fynn van de zomer een loopfiets (zoals in de link van Lola) geven. Dan kan hij daar lekker mee naar buiten. Hierbinnen valt nml niet echt te 'fietsen'. Denk ook dat ze langer plezier hebben van een dergelijk fietsje. Dank je voor het bericht van Bianca. Ik schrok er wel van :(

@Bianca: Dikke knuf van ons en....

@Nynke: Ik ga een heleboel positieve energie jouw kant opsturen en echt duimen dat jullie snel zwanger zijn!

@Duckie: Doe de 30-weken echo maar wel...dan komen we mss toch nog te weten wat het wordt ;) Hier helaas nog geen knutselfreak... :( Hoop dat jij snel weer wat rust vindt. Als ik het zo lees zou ik toch eerder stoppen met werken. Je zult het straks druk genoeg krijgen met nog een kleintje erbij dus ik zou nu pakken wat ik pakken kan (qua rust dan he ;) ) Supercollage! Goed gelukt hoor :D En wat heeft Demi veel krullen zeg. Echt gaaf! Vind haar ook weer erg veranderd. Het gaat ineens zo snel met onze dreumessen.

@Karin: Pfff, dat klinkt ook allemaal erg vermoeiend. Ook voor jou wat meer rust toegewenst! Lachen die voorvallen met Nick. Lekker herkenbaar ook. Fynn wil ook graag bepalen waar ik zit, loop of sta. Ach, meestal laat ik hem maar en doe ik vrolijk mee. Is toch een fase die wel weer overwaait. Alleen wel lastig als ik echt ff haast heb maar dat laat ik hem dan wel merken.

@Debbie: Ik mail je binnenkort ff terug!

@Saar: Wat een beproeving met de trein zeg :( Ik vind het echt dapper van je dat je dat aandurft. Ik begin zelfs al niet aan een treinritje van 15 minuten :oops: Wel laatst met de tram geweest en dat ging iig goed. Sterkte met de voorbereiding van de tentamens!

@Lola: Gefeliciteerd met de 2e ronde! Dat moet een goed gevoel geven :D

@Lies: Wat zwaar dat Thijs zo weinig slaapt overdag. Pfff, moet er ff niet aan denken :( Koekjes bakken vindt Fynn ook erg leuk...maar dat doet hij bij oma & opa...zal toch zelf ook es aan de slag moeten :oops:

Enne... ik had Cynthia 's ochtend een sms voor haar verjaardag gestuurd maar realiseerde me te laat dat het nogal vroeg was. En ja hoor, ik heb ze dus gewoon wakker gepiept tijdens hun vakantie :oops: :)

Een collega van me is bevallen van een meisje. Ze heet Elora en dat vind ik nou es echt een mooie en originele meisjesnaam :D

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Voor de tijd nadat de kleine geboren is ben ik niet zo heel bang eigenlijk. Door mijn misselijkheid slaap ik nu maar een paar uurtjes per nacht, dus ik ga er dadelijk ondanks de gebroken nachten waarschijnlijk wel op vooruit als de kleine er is ;) .

Ik vind Demi, en ook alle andere kinderen hier, op het moment ook zo snel veranderen. Het gaat inderdaad erg hard.

En ik vind Elora ook een leuke originele naam!

19. zo, ik nog even snel...

hmm, een andere naam voor zoutdeeg... ik zou het niet weten. Maar alle google-links zijn Belgisch, dus het moet bij jullie een andere naam hebben...
    Het is gewoon bloem, zout en water samen.

Duckie, wat een mooie collage. En ook hier een wow voor de mooie krullen!

Lola, een superproficiat! Moedig van je hoor, zo solliciteren.

20. Reken maar van yes! Ik ging ook van 2 á 3 uurtjes naar zo'n 5 á 6 uurtjes per nacht en ik kan je vertellen: dat scheelt héél veel... :D !
    Goed trouwens dat je je avatar hebt vervangen, Demi leek niet meer op zichzelf.

Eigenlijk zou ik mijn avatar ook nodig eens moeten vervangen, maar ik vind die foto nog steeds zo leuk. Op 8 november hebben we de gewonnen fotoshoot, dus daarna zal ik 'm ook eens vervangen. Anders gaan mensen straks nog denken dat het Emma is op die foto... ;) :oops: ;)

Deel Deze Pagina