Het zit er weer op! Het niet ontbijten vanochtend was eigenlijk geen probleem. Toen we uit hadden gelegd dat we pas pap gingen eten als we naar de doktor waren geweeest was het goed. We waren vanochtend om 8.00 uur in het ziekenhuis en de wachtkamer zat propvol met moeders, vaders en kinderen die kwamen voor het verwijderen van neus e/o keelamandelen en het plaatsen van buisjes. Gelukkig was Demi de jongste, dus toen de kinderen aan de beurt waren geweest die ook de keelamandelen moesten knippen, mochten wij. Ze mocht haar pyama en luier aan houden, de romper moest uit. We gingen met nog een ander kind en zijn ouders naar een aparte ruimte, waar we nog wat uitleg kregen en waar Jeroen z'n OK-kleding aan kon trekken. Vervolgens mocht hij met haar mee om haar onder narcose te brengen met zo'n kapje. Dat was even lastig om te zien, maar het ging heel erg goed. eigenlijk. Ze moest de kap op haar mond houden net zo lang tot ze sliep. Tijdens de operatie mochten wij wachten op de gang. Toen we daar zaten hoorde ik haar na een kwartier ofzo hard huilen en toen kreeg ik het wel even zwaar, want dan wil je gewoon naar je kind toe. Gelukkig kwamen ze ons snel halen en mocht één van ons naar haar toe. Wat ik aantrof op de uitslaapkamer was een zielig hoopje mens. Ze had heel wanhopig haar knuffel vast, moest huilen en het bloed liep uit haar neus. Zo zielig. Ze mocht toen met ons mee naar de kamer en toen mochten we haar gelukkig op schoot nemen. Wij vonden haar best overstuur, maar de verpleegkundigen vonden haar erg rustig, dat maakten ze niet zo vaak mee bij zulke kleine kinderen zeiden ze. Ik was ondertussen k*ts misselijk omdat er in die kamer nogal wat andere kinderen aan het overgeven waren en dat hoorde je natuurlijk. Omdat we het idee hadden dat Demi veel pijn had , heeft ze nog aanvullende pijnstilling gekregen (voor de operatie had ze al een 360 mg paracetamol zetmil gehad). En na een half uurtje was het huilen helemaal over. Ze dronk ook gelijk heel goed, dus we mochten eigenlijk na driekwartier al naar huis. Toen we zeiden dat we naar huis gingen zei ze heel vrolijk: "Demi pap eten". In de auto heeft ze even geslapen en thuis was ze meteen de vrolijkheid zelve. De pap wilde ze niet, maar ze heeft wel een heel potje fruithap op. Tussen de middag heeft ze drie boterhammen zonder korst op (het eten moet de eerste twee dagen zacht zijn) en toen is ze lekker naar bed gegaan en heeft gewoon twee uur geslapen. En nadien hebben we ook echt niets meer aan d'r gemerkt. Ze eet, drinkt en poept als normaal en heeft lekker gespeeld. Dus al met al viel het heel erg mee. Nu hopen dat het ook resultaat heeft. We hebben in ieder geval het idee dat ze beter hoort en duidelijker praat. Bedankt voor jullie berichtjes hier en op hyves, en voor de sms-jes en kaartjes. Echt heel erg lief en fijn dat iedereen zo meeleeft, dat doet goed! Tot zover....ik kom ook nog op jullie reageren, maar eerst dit plaatsen.
@Eve: Ik heb ook heel dik haar, maar mijn haar heb ik ook in laagjes geknipt en daar wordt het niet nog voller of zwaarder van volgens mij. Gewoon je even goed laten voorlichten. Wij hebben vorig jaar nieuwe matrassen en lattenbodems gekocht. De matrassen zijn traagschuim a la tempur en M-line. We hebben alleen wel een goedkopere (non-merk) variant, maar ze liggen heerlijk. @Otje: Heb je nu al een afspraak met Koen voor het cb? Wij hebben geloof ik pas weer in januari een afspraak met Demi, na haar tweede verjaardag. Beterschap voor Koen, hopelijk zit hij snel weer lekker in z'n vel. @Vales: Goed hoor, dat je zo fanatiek aan het sporten bent en goede resultaten boekt. @Lies: Wat heerlijk, een weekendje samen weg. @Cynthia; Succes met de anti-depressiva. Hoe gaan de gesprekken bij de psycholoog. Klikt het een beetje met hem/haar en heb je het gevoel dat je je ei kwijt kunt? @Saskia: Het lijkt me wel lekker dat Orlando nu overdag ook in z'n bedje slaapt. Geeft jou ook wat rust. Hoop dat hij snel weer doorslaapt 's nachts, want twee nachtbrakertjes lijkt me erg vermoeiend. En mooi hoor, jullie kaartje! Voor wat betreft de meeting hou ik even een slag om de arm. Ga even bekijken hoe ik me dan voel enzo en beslis tzt of we komen of niet. Lijkt me wel erg gezellig
@Duckie: Wat fijn dat het zo meegevallen is ! Demi houdt dus in elk geval geen trauma over aan haar buisjes-avontuur. Zo'n kamer met spugende kids lijkt mij eerlijk gezegd ook geen pretje, daar hoef je niet eens zwanger voor te zijn...
Ze slaapt nu wel wat onrustig. Hoor haar steeds draaien en zuchten in haar slaap. Misschien dat ze de gebeurtenissen van vandaag in haar slaap aan het verwerken is.
ik ben er ook weer! de makelaar heeft gebeld, de kijkers waren weer redelijk positief (niet gelijk het achterste van je tong laten zien...) ze willen alleen het recht van overpad op papier hebben. dus ik ben benieuwd of het wat wordt.
zo, hier ben ik weer. Ik reageer even snel op Duckie, want we zitten nog met een wakkere meid. Ze is nl haar middagslaapje aan het verlaten, maar het duurt nog even lang (3u). Daardoor is ze pas om 17.30u opgestaan en is ze nu nog erg wakker. Ik denk dat we haar gaan moeten oproepen rond 16u, want dit is ook geen doen. En haar, zoals eerst, rond 13u in bed stoppen, gaat ook niet meer. Ze is pas rond 14.30-15 moe... Zijn er nog met dit 'probleem'? Maar ik kom reageren op Duckie dus... wat geweldig dat het zo goed is gegaan... Wow, dat hebben jullie dus weer achter de rug! Lola en Eve, anders doen we als volgende meeting een make-over? Otje, ik heb dan in de voormiddag examen, dus het ligt er aan hoe laat we afspreken of we al dan niet kunnen komen. Cynthia, Ben heeft ook een tijdje antidepressiva genomen en bij hem werkte het super! Hopelijk heeft het ook zo'n goed effect bij jou! Veel succes met je huis! En amuseer je met je cadeau. Eve, wij hebben een gewone matras en meer weet ik er ook niet over... Mijn schoonouders hebben een tempur, maar ik heb er 1 maal opgelegen en toen voelde ik me super dik. Ik bleef maar wegzakken.... En dat onder de ogen van mijn schoonmoeder... Lies, veel succes voor Pieter. En amuseer je in Gent. Ik heb daar op kot (kamers ) gezeten. Ik keek uit op het St.Pietersplein. Saskia, wat een leuk kaartje. En wat lief dat de twe broertjes net hetzelfde doen op dezelfdemoment. Ik duim mee dat het slapen van Orlando zo blijft verder gaan. Janette, en al zo'n wiel gekocht? Bianca, wat ik me daarstraks afvroeg, heb je eigenlijk de zeteltjes al besteld? En hoe gaat het nu met Gijsje? Nu heb ik toch nog gereageerd...
@Saskia: Ik zal het origineel naar je mailen! En wat een mooi kaartje! Toch wel erg jammer dat ik niet om een echt exemplaar heb gevraagd Wat lief die 2 foto's van Orlando en Valerius Mooie mannetjes! @Duckie: Wat een opluchting dat alles zo voorspoedig is verlopen! Hoop dat Demi vannacht goed heeft geslapen. Overgevende kinderen om je heen lijkt me zeker geen pretje. Kwam dat door de narcose? Ik vind dat zo slecht in ziekenhuizen. In ons zh hoor je ook alle geluiden vanuit de behandelkamer. Daar word je echt niet vrolijk van als je zelf nog moet... @Lola: Goed plan! Vind het idee van Saar ook wel erg leuk @Saar: Fynn is idd ook z'n middagslaap aan het verlaten. Maar gelukkig nog niet zo veel. Hij gaat nu tussen 13.00 en 13.30 slapen (eerst tussen 12.30 en 13.00). Vervolgens slaapt hij ongeveer 2 uur en gaat tussen 20.30 en 21.00 slapen (eerst rond 20.00). Dus hier valt het nog mee. Ik zou toch proberen om Liene eerder wakker te maken. Want dit lijkt me idd niks. Enne...een make-over meeting lijkt me helemaal top! Ik ga iets heel dappers doen. Volgende week naar Planet Hairstyling. Dat is een goedkope kapper waar ze ook leerlingen opleiden. Zit bij mij in de straat en het is er altijd druk. Ben erg benieuwd....Fynn gaat ook mee dus ik hoop dat we ons daarna nog durven vertonen
ik reageer ff vlug, mag zo extra werken maar saar nee nog niet zo'n wiel gekocht wel uitgevonden dat hij hier in de buurt te koop is, we willen hem aan me schoonouders vragen voor Teun zijn verjaardag. Eve heel veel suc6 hoop dat ik je nog herken...hahaha...maar je ga nooit met een verknipt koppie de deur uit hoor....hoop dat Fynn zich rustig houd als jij word geknipt. Teun gaat hier rond 19.00 / 19.30 naar bed en tussen de middag meestal rond 12.00/12.30 soms ook wel om 11.30 dan komt hij bij je staan en zegt "bedje".... en is smorgens rond 6.30 wakker... Saar hoe laat komt liene smorgens uit haar bedje? laat je haar uitslapen of maak je haar ook wakker? als je haar laat uitslapen kan je ook gaan proberen om haar evt om 8 uur wakker te maken en dan gaat ze misschien ook wat eerder op middagslaap.....of haar op deze nieuwe tijd maximaal 1.5 uur laten slapen...en dan weer normaal naar bed suc6 zo ga me bedrijfskleding aantrekken en dan weer weg doei doei
Demi slaapt nog, dus die is wel moe geweest van het dagje ziekenhuis gisteren. Ze heeft verder wel rustig geslapen, maar wel wat gedroomd volgens mij. Vandaag mogen we niet naar buiten, dus ik denk dat ik maar wat met d'r ga knutselen ofzo. @Cynthia: Spannend, de verkoop van je huis. @Saar/Eve: Aankomend weekend wordt de klok verzet, dus dat kan je ook gebruiken om alles een uurtje te vervroegen, maar daar wordt je waarschijnlijk 's ochtends dan weer niet blij van. Demi slaapt tegenwoordig ook vaak wat later, maar ik haal haar dan inderdaad wel om max. 16.00 uur uit bed. 's avonds ligt ze er dan rond 19.30 uur in. @eve: we willen wel een foto van het resultaat hoor!
hi hi, duckie; wat fijn dat demi het zo goed heeft doorstaan, aaach als je haar hoort en je kan haar niet troosten is dat heeel erg lijkt mij, kan daar ook slecht tegen hoor. hoe heeft ze het vannacht gedaan? orlando heeft zowaar vannacht doorgeslapen dat is er weer 1 lekker hoor. slingding; en hebben jullie dit of moeten jullie dit aanvragen ofzo? saar; ik had het hier ook hoor vwb slapen, nu dus niet meer. maar dan was orlando ook niet moe rond zijn normale slaaptijd. heeel vermoeiend dan ja dat is een leuk idee, alle mama's een make-over eve; ik ben benieuwd naar jullie kapsel enne helaas ik heb geen kaartjes meer over anders had ik er nog een gestuurd. jij ook bedankt voor jouw kaartje trouwens he, of had ik dit al gezegd leuk vwb het origineel! duckie; zo dat is iets om te onthouden zeg, dit zou ik zo vergeten hoor. gezellig lekker knutselen, vorige keer heb ik met orlando geverfd(vingerverf) hij vind dit helemaal geweldig, had dus een aantal vellen aan elkaar gemaakt zodat hij een heeel groot vel had om op te verven, is echt super leuk geworden. deze hebben we toen opgehangen en iedereen die binnenkwam vertelde orlando dat hij die had geverfd om half 12 komt er iemand van het cb voor een intake, ik ga ff kijken bij valerius want volgens mij word hij wakker gr saskia
Waar is iedereen : Het laatste berichtje is van vanochtend 9.45. uur De kruidvat heeft trouwens weer leren slofjes in de aanbieding. Ik heb voor Demi die van 12-18 maanden gekocht, maar die passen nog prima, ze heeft ruim een centimeter ruimte, en ik denk misschien nog wel meer. Toen ik haar vanochtend uit bed haalde, snapte ik waarom ze wat onrustig was vannacht. Ze is snot en snot verkouden. Haar hele gezicht, handen, slaapzak en beddengoed zaten onder het snot.
moest werken en achter de kassa kan ik niet stiekem spieken Hier een jochie wat ook verkouden is en vandaag niets heeft gegeten wel gedronken ligt nu weer heerlijk te slapen.... zie wel of hij vannacht wakker word dan krijgt hij dan wel pap als hij nog wil....en anders nog een paracetemol en weer lekker slapen
Wessel is weer ziek Hij heeft weer koorts..39.4 en hij heeft ook niet veel trek maar hij wil wel veel drinken. @Duckie gelukkig is alles goed gegaan en is het meegevallen. Arme Demi dat is niet fijn onder het snot zitten @Slingding spannend hoor de verkoop van jullie huis. Is niet niks hoor antidepressiva hopelijk helpt het je. @Saskia wat een lieve foto's van je 2 mannen. @Eve Wessel slaapt idd helemaal niet meer overdag. Hij gaat om 19.00 naar bed en word meestal rond 8 uur wakker. Ik moet morgen weer werken dus ik ga vroeg naar bed want de wekker gaat morgen weer om 6 uur..hopelijk ben ik niet heel moe en kan ik makkelijk me bed uitkomen.
@Janette: Wat lijkt me dat heerlijk als je kind om 19.00 naar bed gaat...zucht. Beterschap voor Teun! @Duckie: Balen dat Demi nu zo verkouden is Maar mss is dat wel een reactie op de operatie? Enne...mochten jullie geen foto vh resultaat zien dan weten jullie hoe laat het is... En wat een schattige kleine voetjes heeft Demi nog. Ben overigens wel 'bang' dat Fynn echt absoluut niet geknipt wil worden. Hij is de laatste tijd behoorlijk dwars en ik zie het nog gebeuren dat hij de hele kapperszaak bij elkaar brult. We zullen zien... @Vales: Van 19.00 tot 8.00 is wel lekker hoor. Als Fynn dat zou doen zou ik het niet erg vinden als hij 's middags niet meer zou slapen. Beterschap ook voor Wessel! Fynn heeft vandaag op het kdv de (stoffen) bank met een pen helemaal onder gekliederd De leidster gaf wel toe dat het haar eigen schuld was omdat ze de pen niet had opgeruimd. Fynn was heel triomfantelijk naar haar toe gekomen met de mededeling: Ik gemaakt! De make-over voor mama's lijkt me serieus een leuk idee! Kunnen we dat nergens regelen? Voor alle kwakkelende kindjes:
Duckie: fijn dat Demi het bezoek aan het ziekenhuis goed doorstaan heeft. Mag je morgen wel weer naar buiten? Beterschap met de verkoudheid. Hopelijk slaat dat nu niet door op de oren. Eve: fijn dat het weer beter met je gaat. Dan zien we je vast weer vaker . en die Fynn behang slopen...foei! enne Nick heeft ook een sterk eigen willetje met eten hoor. Hij wil nu telkens een mes om te 'nijen'. Als hij dan een peutermesje krijgt zit hij veel te 'nijen' maar eten ho maar. Eten is eigenlijk momenteel nauwelijks gezellig met Nick, het avondeten dan. Hij begint al te roepen toetje voor er iets op tafel staat. Ja niet dus, maar veel eten van de rest doet hij ook niet echt...ach het zal wel weer over gaan. o ja of hij roept 'warm' en wil dan ook niet meer eten...al gaat hij dan wel fanatiek 'blasen'. volgens mij zou ik "BOEF" op die joggingbroek zetten, maar verder ben ik niet zo crea... Bedden geen ervaring, maar ook wij moeten binnenkort nieuwe matrassen, dus ik lees mee. enne: ik ben meestal ook gewoon thuis hoor als Nick moet slapen. Succes bij de kapper. Ik laat me altijd door een thuiskapper knippen....meisje werkt overdag wel in een echte kapperszaak maar verdient zo nog wat bij. Cynthia: lieve foto's van je meisje! je kunt echt de gelijkenis tussen jullie goed zien. Leuk cadeau voor jezelf! Lies: heerlijk een dagje voor jezelf om eens goed huis te houden. kaarsjes aan...weet niet of ik dat al goed durf met nick. Hoewel hij wel weet wat warm/heet is... heerlijk ook samen een weekendje weg met Pieter. even fijn genieten van elkaar. Dat hebben jullie volgens mij ook echt af en toe nodig met Pieters drukke schema. mmm moet zeggen wij ook hoor, alleen voorlopig zit het er niet in zolang ik nog zelf voed en Chris de fles niet/matig wil. Maar ik kan me natuurlijk altijd vast gaan orienteren wat dan leuk zou zijn. Heb ik in elk geval vast de voorpret... Otje: klinkt als een geslaagde dag in de tongelreep! en Koen dus lastig met name tijdens het koken. Kun je hem niet in de kinderstoel naast je in de keuken zetten. Doe ik hier wel eens met Nick en geeft hem dan een spatel en een bord en meestal is het dan prima. Overigens loopt Nick momenteel de hele dag met het opstapje door het huis. Overal waar ik ga stilstaan zet hij dat ding neer en gaat er op staan/zitten om mee te kijken wat ik aan het doen ben, ook errug vermoeiend. Met koken staat hij dus ook vaak op het opstapje, maar zet ik hem bij de wasbak. Regelmatig gaat hij dan staan 'afwassen . Vales: die sportschool klinkt goed en niet duur. Maar alleen al bij het idee 3/4 keer te gaan sporten in de week plof ik op de bank...ben gewoon te lui hier... melliemel: als ik dat zo lees van het slapen van Orlando....pfff heftig hoor. kan me er ook zo weinig bij voorstellen. Ik leg Nick over het algemeen gewoon in bed en klaar. Hij gaat dan ook gewoon slapen. Leuk kaartje! en twee duimelotjes zie ik. Heb het vermoeden dat Chris ook een duimelotje wordt. Die kan nu al zo heftig zijn handjes helemaal opsabbelen en regelmatig vind ook zijn duim of wijsvinger al zijn weg mond in. Nick heeft dat nooit zo gedaan. Saar hier gaat Nick nog gewoon rond half 1 naar zijn bedje, maar die is dan ook rond half 7/7 uur al wakker en volgens mij slaapt Liene langer uit. Maar Nick slaapt ook max 2 uur in de middag. Hij wordt meestal uit zichzelf wel wakker, maar ander maak ik hem uiterlijk om 15.00 wakker aangezien hij anders ook 's avonds niet wil gaan slapen. Otje: wie kunnen 8 november wel? Anders is het wellicht een idee om de meet tot na december uit te stellen. Dan zijn de drukke maanden wellicht weer even voorbij. Noura: je zwaai is gezien...hopelijk gaat alles goed al is het druk. Zo ik had een aantal dagen gemist... Zondag zijn we in de efteling geweest. Was erg leuk. Nick heeft zich prima vermaakt en wij ook. Was wel echt helemaal op toen ik thuis kwam.... dus vroeg op bed gaan liggen. Maandagavond na het werk mijn freelance werk nog even afgerond en gisterenavond bij mijn schoonouders gegeten en dan zijn we gelijk ook niet vroeg thuis. Hoewel ik het echt super vind dat mijn ouders en schoonouders momenteel de dinsdagen opvangen met Nick en Chris zal ik blij zijn als ik in dec. in mijn nieuwe baan zit en de kids gewoon weer 2 dagen naar de gastouder kunnen. Dat is toch een stuk rustiger....hoewel ik nu op dinsdag het eten erbij krijg...maar je bent gelijk zo laat thuis. En de dinsdagen dat Nick bij mijn schoonouders is brengen we hem maandagavond nog weg, dus die avond is dan ook al gebroken...