December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Iedereen ten eerste een fijne zondag gewenst. Hoewel er regen voorspeld was is het hier gelukkig nog droog.
    Koen was de laatste weken vrij stipt om 7.30 wakker dus had verwacht dat hij vanochtend dan 6.30 nieuwe tijd wakker zou zijn. Maar hij sliep tot 7.30 nieuwe tijd dus prima eigenlijk!
    Ben benieuwd hoe het met jullie kindjes is gegaan? Extreem vroeg?

Lola: Wauw super dat je nog een aantal soll.gesprekken voor de boeg hebt. Dan zou er toch iets tussen moeten zitten he?

Muisje: Volgens mij is er niets gewist hoor. Maar poste je eerst onder een andere naam of zo? Want ik zie dat je 1e bericht is van juli '07?

Sera24: Welkom hier! Mooie kindjes heb je.

Eve: Goed dat de nieuwe aanpak werkt! Nu maar hopen dat hij vanzelf weer iets meer mee gaat werken ;)
    Mijn ervaring is dat Koen op het kdv ook heel anders is dan thuis ;)
    Oei, balen dat Fynn vanochtend extra vroeg was :(

Slingding: Oei, balen zeg dat je zo beroerd bent van de medicijnen. Hopelijk gaat het snel beter. Is dat normaal in het begin?

Noralien: Wat fijn dat na alle tegenslagen de hypotheek nu rond is. Proficiat! Fijn gevoel lijkt me.
    Leuk he om terug te lezen in het bevallingsforum. Heb ook wel eens nog in de eerste pagina's gelezen van dit stuk toen onze kindjes nog echte baby's waren. Dan denk je: Oja, zo ging het toen! :eek:
    Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad in het Dolfinarium.

Duckie: Kan me voorstellen dat je het verbouwen nu een beetje zat bent. Maar ja... straks als het eenmaal af is geniet je er van ;)
    Hoe gaat het nu met Demi?

Duikster: Gezellig zo'n etentje maar kan me voorstellen dat je dan toch niet helemaal ontspannen zit denkend aan thuis/Chris.
    Leuk dat je schoonmoeder truien breit voor de kids.

Vales: Gelukkig dat Wessel weer beter is. Nu maar hopen dat jij niet ziek wordt.
    Koen gaat tot eind december nog naar het kdv. Daarna stopt het. Ik heb hem inmiddels wel aangemeld voor de peuterspeelzaal. Daar gaat hij dan waarsch. na de zomervakantie heen (sept '09) maar misschien ook al iets eerder. Even afwachten of er een wachtlijst is.

Hier gaat alles wel oke. Steef is inmiddels van de buikgriep af maar is nog erg slap en veel last van hoofdpijn dus ligt nog geregeld in bed. Gisteravond hadden we een verjaardag van vrienden en kids zouden eigenlijk bij mijn ouders slapen maar Steef voelde zich niet fit genoeg om mee te gaan dus is thuis gebleven en kids ook. Ik heb Koen in bed gelegd en ben toen naar de verjaardag gegaan en Sara bleef thuis bij Steef. Waarschijnlijk gaat hij morgen wel weer werken.
    Met Koen gaat het weer goed. Hij is weer lekker beter en ook weer vrolijker. Ook de diaree is gelukkig weer voorbij! :D

Als ik zo hier lees, dan praten jullie kindjes al best een hoop. Koen zegt nog niet zo veel eigenlijk. Hij zegt o.a.: Papa, mama, koekje, toetje en verder veel dingen die wij begrijpen maar voor een ander nog onduidelijk zijn. We merken wel dat hij heel veel snapt maar het zeggen is vaak nog moeilijk. Ja en Nee zeggen kan ie ook nog niet. Dan knikt of schud hij met zijn hoofdje. Als hij dat doet zeg ik dan wel "ja" of "nee" erbij om het te leren. Vraag me af of ik me zorgen moet maken of dat het vanzelf wel komt. Doordat hij veel begrijpt en toch wel wat brabbelt kunnen we elkaar wel goed begrijpen. Daarom maakte ik me er ook nog niet zo druk om maar ja... hij gaat nu toch al richting 2 jaar. Ben benieuwd hoe jullie erover denken?

Zo, ik ga eens even boven kijken. Zit nu alleen beneden. Sara en Koen zijn boven met de blokken aan het spelen. Klinkt heel gezellig vanuit hier maar toch maar even spieken. Steef ligt in bed.

Groetjes Otje

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Ik zou me er zeker niet druk om maken! Fynn praat erg goed en veel voor z'n leeftijd. Dat was me zelf al opgevallen als ik hem vergelijk met oudere kindjes en nu zeiden ze dat op het kdv ook. Maar het is zeker niet de norm op die leeftijd. Koen doet het dus gewoon heel goed en best kans dat hij Fynn ineens gaat inhalen! Sowieso zijn jongens over het algemeen natuurlijk ook minder snel met praten dan meisjes. En tja, Koen is dan weer beter in slapen ;)

En nog even ter vergelijk. Jesse-Merlijn (het vriendje van Fynn) zegt alleen 'mama' en verder nog helemaal niks. Daarbij vergeleken praat Koen dus weer heel goed!

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Eve dan heeft Fynn de tijden dus genomen van Teun, die word nu regelmatig om 6.15/ 6.30 wakker en vandaag met de zomertijd eraf was het dus 5.15 :cry: :cry: maar ja je doet er niets aan

Otje net wat Eve zegt zou ik me er ook niet over druk maken...Teun zijn beste vriendje op het kdv zegt ook nog bijna niets terwijl Teun de oren van je kop praat...

ook hier is het pokken weer.... me ouders zijn vandaag vertrokken naar me broer in fran krijk maar hadden gelukkig tot Utrecht regen en daarna niet meer nu in frankrijk vol op zon dus zullen we daar maar heen gaan?

Saar we vragen de Tiny Love Wonder Wheel aan de ouders van Wijnand voor zijn verjaardag..ze vonden het goed we hadden ook gelijk gezegd dat de babyzaak hier, die verkoopt ze, aankomende week 15% korting heeft...
    lekker zoveel korting.....

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

otje; hoe is het met koen?

slingding; hihi een pop, ja het is een mooi poppetje om te zien, en als je het zo bekijkt zit ze idd wel beetje statig :)

debbie; is ook een leuk idee vind ik, voor een keer mss

otje; toch stoppen met het werken, pfoe hee lijkt me wel rot hoor om te zeggen

saar; gelukkig :)

eve; ohhh leuk man, houd hij zo'n groepssessie of? ik ga zo ff kijken op de sites....enne ik vind het heeeeel begrijpelijk hoor , jij moet het 'maar' allemaal in je eentje rijlen en zijlen, wij hebben op zich altijd wel een evt back- up petje af hoor(maar dat wist je al van mij meen ik echt hoor :) )

slingding; hee wat super zeg, GEFELICITEERD echt leuk man

otje; he beterschap ook voor steef zeg,

lola; zo dat zijn nog idealere omstandigheden zeg, lekker hoor

sera; welkom

duckie; leuk joh enne ben erg benieuwd

eve; dat is een heel goede methode goed bedacht hoor, beetje crea denken en dan kom je een eind ;)

slingding; he getsie als het zo blijft mss andere medicijnen? met dezelfde werking?

noralien; he wat een gedoe zeg vwb huis idd hopen dat hij daar niet op terug komt. hoe was het bij het dolfinarium? gelukkig ben je gisteren geweest en niet vandaag want het was de hele dag druilweer...

eve; haha ja ach waar ze het meest van houden doen ze het lastigst he ;)

duckie; kan me er wat bij voorstellen hoor vwb het zat worden omtrent verbouwen en zeker in jouw omstandigheden nu. lekker schoon speelgoed

duikster; zolang je de truien zelf uit kunt kiezen is het wel leuk om gebreide truien te krijgen he? ;)

vales; jij ook beterschap dan maar he!

eve; he bah is/was het 7.00 uur word het toch weer 6.00 :(

saar; zooo dat is een goede deal, duurste met de meeste korting dus :) enne wat een dubbele verwennerij voor liene leuk hoor, en tisse gaat helemaal volgens het boekje dus :D

otje; fijn dat steef en koen iig zijn opgeknapt hoor, enne denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken hoor, wss komt het bij koen inene ieder zo zijn eigen tijd ja toch? :)

hier gaat alles zijn gangetje we zijn vanochtend naar mijn opa en oma gegaan, om valerius te laten zien, ze zijn 84 jr en mijn opa is niet meer op zijn best zullen we maar zeggen vandaar....was gezellig toevallig waren beide broers van mijn vader er en 1 dochter van mijn vaders middelste broer

spreek jullie weer

gr saskia

5. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    hey meiden...

it's me gnes.... alleen ander naampje.....

ben een poosje niet geweest omdat ik er ff geen behoefte aan had na alles, maar nu word de behoefte weer groot, dus hoop dat ik weer mee mag doen met jullie.....

mellemiel: gefeliciteerd met de geboorte van valerius... Als je je adres ff mailt dan kan ik je nog kaartje sturen....

liefs.....

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve: vervelend hoor zo'n wakker mannetje. maar gelukkig was het 6 ipv 5 uur. Hier vind Nick de wekker overigens erg interessant. Doe nu de ogen dicht voor we gaan slapen en zet hem zo dat ik vrij zeker weet dat de ogen open zijn als hij wakker wordt. Op die manier probeer ik het een beetje aan te leren. Na een dag of 3-4 is het eerste waar hij naar kijkt als hij wakker is de wekker! gaat de goede kant op dus....
    ik vind de matrassentest wel interessant, ga me er eens verder in verdiepen.
    Dat speelbord klinkt erg interessant.
    hihi ik vind eigen gebreide truien nu nog wel schattig, maar over een paar jaar hoeft het van mij ook niet meer...
    met mijn moeder...tja hoe gaat het daarmee. Het gaat momenteel redelijk, maar ze heeft veel maagklachten, waarvoor nu allerlei onderzoeken gedaan worden. Indien er geen oplossing komt (waar het naar uitziet) moet ze geopereerd worden en die operatie wordt in NL maar ca. 5 x per jaar gedaan. Daar zit ze dus ook niet heel erg op te wachten....
    Maar het uitkijken naar nog een paar kleinkinderen maakt dat ze wel verder wil...
    lief dat je er naar vraagt trouwens.

Saar: wat vliegt de tijd he! Tisse al weer 6 maand! Nick was niet volgens het boekje geloof ik met zijn tandjes, die was een maand of 8....Lekker inkopen gedaan lees ik!
    Wij hebben hier het meeste ook al binnen voor de Sint.
    maarre de show mis ik..

Otje: dat praten komt vanzelf en neemt ook echt ineens enorm toe vind ik. Als ik Nick 3 maanden terug zag dan kwam er ook nog maar een woord of 5-6 uit en nu kan ik het echt niet meer bijhouden...

Janette: voor jou dus wel een hele vroege morgen.

pff ik heb vandaag even flink door de tuin geraast met de snoeischaar. In elk geval is het grote snoeiwerk wat voor de winter gedaan moest zijn rond. Nu het afvoeren van het afval nog en al het klein onkruid....maar voelt toch wel lekker om effe wat te doen. Was alleen (weer) zo dom om bij ongeveer de laatste struik door de verlengsnoer te zagen....dat is me dus al eens eerder overkomen. Frank was ook niet echt vrolijk zal ik maar zeggen...

Heb vanmorgen vroeg ook nog heerlijk met Nick zitten spelen. We hebben dit weekend voor het eerst lotto zitten spelen. Nick was echt geinteresseerd en legde alle plaatjes goed op de kaarten. Het is een simpele variant van nijntje met 6 plaatjes per kaart en het zijn 2 kaarten. Hij vond het erg leuk en benoemt ook alle plaatjes. Ik vind hem echt zo wijs worden. Hij had het spelletje een week of 3-4 geleden ook al eens uit de kast getrokken maar was toen nog totaal niet geinteresseerd. Ja onze ukjes worden groot...

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Gnes welkom terug, hoop dat alles lekker gaat bij jullie.....
    heb je wel gemist hoor hier.....

Duikster ja het was een hele lange dag ik duik dus ook zo me bedje in... Teun ligt net dus hoop dat hij wat langer slaapt..maarja dat weet je nooit

wltrusten....

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Duikster: Klinkt grappig zeg, die klok. Ik ben donderdag weer gewerkt. Deze week wil ik ook gewoon werken, alleen wel wat minder denk ik, even kijken hoe het gaat.
    Balen dat je moeder zoveel klachten heeft. Kan me voorstellen dat ze niet zit te wachten op zo'n zeldzame operatie, maar zoveel last hebben is ook niet fijn :cry:
    En Lotto, dat klinkt gezellig!
    Door de verlengsnoer zagen, oeps, dat zou mij nou ook kunnen gebeuren.

@Eve: Ben bang dat de verbouwing nog wel ff gaat duren. We (nou ja...lees vooral jeroen ;) ) doen alles zelf, en dan kost het gewoon veel tijd. En 's avonds als Demi in bed ligt kunnen we ook geen herrie meer maken. Maar inmiddels is het wel zover af , dat we er niet zoveel hinder meer van ondervinden zeg maar.
    Hoop dat Fynn snel gewend is aan de wintertijd.

@Otje: Volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken over het praten van Koen, dat komt wel. Zolang er vooruitgang inzit dan komt het wel goed denk ik. En anders even navragen op het cb, want je hebt toch nog een afspraak staan toch?
    Volgens mij is de "norm" dat ze met 2 jaar twee woordjes achter elkaar zeggen, maar het ene kind is het andere niet.

@Janette: 5.15 uur , da's wel erg vroeg :(

@Saskia: Leuk, bij je opa en oma op visite om valerius te showen! Volgens mij gaat het wel goed met je, of niet?

@Gnessy: Welkom terug!

Wij hebben bijna de hele dag visite gehad. Ik was echt blij toen iedereen om 19.00 uur de deur uit was. De ouders van Jeroen waren er, en aangezien die niet om de hoek wonen, blijven ze dan altijd lang. Ben vanmiddag wel gewoon een tukje gaan doen, ik had erg slecht geslapen vannacht. Maar dat vonden ze ook niet erg.
    Ze hadden een "My little pony" bij voor Demi. En die vond ze dus helemaal geweldig. Ze blijft de haartjes kammen en zeggen hoe mooi ze 'm vindt.

En ons rustige meisje is ook een beetje een stuntpiloot aan het worden geloof ik. Vandaag nog even flinke paniek in de tent. Demi had het in haar hoofd gehaald om op het blad van het poppenkinderstoeltje te gaan staan. Dat ging natuurlijk niet en toen viel ze met haar voorhoofd precies op de hoek van de salontafel. Het bloed spoot er echt uit en het leek in eerste instantie een best diep gat te zijn. Huisarts gebeld en die adviseerde om er een kwartier een drukverband op te doen en dan te kijken hoe het eruit zag. Eventueel konden we daarna langskomen, zodat hij kon kijken of het gehecht moest worden. Maar goed, het viel dus mee, maar het was wel akelig zeg, zo alles onder het bloed.
    Demi was niet zo onder de indruk. Ze huilde even flink, wilde toen een kus en zei toen zelf dat het "over" was. En als klap op de vuurpijl zei ze uit zichzelf: "Demi bikkel". Dat was dan wel weer erg komisch. Dat komt omdat Jeroen vorige week na de operatie tegen haar zei dat hij haar zo'n bikkel vond. En dat heeft ze blijkbaar opgeslagen.

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    JIPPIE.....wintertijd, om 5.30 al beneden zitten met wakker kind :rolleyes:

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik wil even een berichtje achter laten, ik ben ZWANGER! :)
    Kan het nog niet geloven, eindelijk, maar ik ben zoooo blij.

11. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Nynke van harte gefeliciteerd, wat een fantastisch nieuws zeg. Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan voor je, zo te zien ben je natuurlijk nog niet zolang zwanger. Maar wel echt fantastisch nieuws zeg, ik gun het jullie echt van harte. Geniet er lekker van :)

Heyy Gnes welkom terug meis, heb je wel gemist op het forum hoor ondanks de dagelijkse gesprekken op msn.

Noralien hier ook al om 05.45 beneden, lekker he wintertijd

Duckie heel erg veel succes met de verbouwing, en jeetje wat moeten jullie geschrokken zijn zeg met Demi. Gelukkig viel het nog wel mee en was demi er niet zo onder de indruk vast, maar wel grappig hoor dat ze der eigen een bikkel noemde. Volgens mij slaan onze kindjes heel veel op en onthouden ook erg veel al, want ik zei gister dat Thijmen vandaag met justin (me oppaskindje) cars mocht kijken. En ik was hem aan het verschonen op de commede en toen zei ik Justin komt straks he, toen was het auto spelen en cars kijken hihi.

Saar ook ik mis de show, waar blijft ie ;) En jeetje Tisse alweer 6 maanden, echt soms denk ik echt wel eens waar blijft die tijd haha.

Duikster hier ook in de tuin bezig geweest, alleen hebben wij helaas wat minder nieuws gekregen. De tegels in onze tuin moeten er voor april 2009 allemaal uit, de tegels daar komen mede door de regen namelijk allemaal gaatjes/gaten in. Dus wij terug gegaan naar hornbach, heel gedoe gehad en uiteindelijk hebben hun beslist alle tegels terug te willen nemen en dan ons geld terug te geven. Dit betekend dan wel dat we helemaal opnieuw moeten beginnen, en dus straks weer even met een zand bende zitten. Maar helaas is het niet anders, want die gaatjes in de tegels is ook niks en als het na 6 mnd al zo is laat staan hoe het dan over 2 of 3 jaar is.

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wauw Nynke, van harte gefeliciteerd met dit fantastische nieuws!
    Geniet er maar lekker van!

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Thijmen is zondag ook nog met de Poppen van het Zandkasteel op de foto geweest, al moet ik zeggen dat hij het best wel eng vond hoor. Ook is hij nog in de draaimolen geweest, er was namelijk ook kermis hier in de stad Kijk de foto:

Thijmen in draaimolen

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Nog eens in draaimolen, alleen nu in brandweerauto

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Thijmen Met Toto

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Thijmen met Zaza

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

Thijmen met Koning Koos

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    En deze laatste foto vond ik gewoon heel erg leuk en lief, dus wou hem gewoon graag even delen met jullie.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Kan ik ergens een petitie tekenen voor afschaffing van de wintertijd? :rolleyes: Vanmorgen 5.45.... :(

@Mamav2: Fijn dat je er bent!

@Karin: Als ik dat zo lees vind ik het toch wel jammer dat ik de wekker niet heb gekocht...Straks nog maar ff kijken of ze er toevallig nog 1 hebben. Anders weet ik dat ze ook te bestellen zijn bij Babywalz. Jeetje, wat een zeldzame operatie is dat. Kan me voorstellen dat je daar dan erg tegenop ziet. Zijn er ook veel risico's aan verbonden? Mooi is dat he, dat kleinkinderen voor zoveel positieve energie kunnen zorgen! En het is maar goed dat er tegenwoordig beveiliging zit op heggenscharen...Goed dat je over de lotto begint. Ik heb ook nog ergens zoiets liggen...

@Duckie: Oeps, dat moet wel ff schrikken zijn geweest. Wel gaaf dat Demi zichzelf een bikkel noemde :) Maar het herinnert je er wel aan dat je nu echt moet gaan oppassen met wat je zegt. Ze onthouden alles!

@Nynke: Wat een heerlijk bericht! Supergefeliciteerd!

@Debbie: Succes met de tuin! Pfff, wat een hoop werk en rommel weer :( En wat leuk dat Thijmen de figuren van het Zandkasteel heeft gezien. Een jaar geleden had hij ze wss niet eng gevonden maar nu gaan ze alles toch wat anders bekijken. De laatste foto is idd erg lief!

Ik ga trouwens dit jaar wederom geen sinterklaas vieren. Vind Fynn daar eigenlijk nog steeds wat te klein voor. Ben ik de enige? Ga overigens wel naar de intocht kijken met hem.

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    eve wij vieren ook geen sinterklaas hoor, hij heeft het nog niet door..... ja van me ouders krijgt hij een kadootje maar met me schoonouders doen we kados met kerst...
    alleen gaan we wel naar de sinterklaasviering bij me schoonmoeder op het werk

ook vieren wij nog geen sintmaarten, dus langs de deur met lampion en dan snoep ophalen met een liedje...hij heeft wel een lampion gemaakt op het kdv maar snoepen doet teun nog niet...wij geven hem het ook niet....

Hier heeft vanmorgen iemand geslapen tot 7.45..lekker weer eens zo laat...morgen zou het wel weer anders zijn...

deb leuke foto's Teun is ook gek van het zandkasteel...en niet bang voor grote poppen hebben wij gemerkt op vakantie...

Nynke gefeliciteerd

zo ga ff douchen en dan boodschappen doen....

Deel Deze Pagina