December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    weer ff de laatste, valerius ligt lekker bij mijn oma op schoot

2. Zo hier ben ik weer...

Ik had mezelf verplicht eerst even op 'mijn andere forum' te posten, eer ik naar hier mocht komen! :D

Lies, de opleiding die ik volg is via afstandsonderwijs. Dus we werken met discussiefora, virtuele classrooms enzoverder.
    Het Sintpietersplein is idd aan de studentenbuurt. Vlak aan de boekentoren, die heb je vast zien staan.

Mamav2, mijn adres klopt nog steeds.

Otje, hier schijnt het zonnetje. Het is wel heel erg koud. Ik kan op beide data voor de meeting.

Lola, zolang je maar geniet van het vreemdgaan :). Ik heb nooit echt meegepost bij de mei 2008mama's. Wel een paar keer geprobeerd, maar nooit gestart geraakt. Mooie foto's, geweldig om te zien hoe ze op elkaar lijken.

Cynthia, doe maar rustig aan... je hebt het vast druk voor de moment.

Setje, heel fijn dat je er weer bent. Wat is Jayden een flinke knul geworden.

Wij gaan dit weekend naar centerparcs Meerdal. Doordat ik op regelmatige basis op mijn andere forum moet posten, neem ik de laptop mee. Ben ging zorgen dat ik een internetverbinding heb. Maar ik zal hier dus ook wel eens spieken. We gaan met Ben zijn ouders en zus en haar gezin.

Daarnet naar kind en gezin geweest. Tisse weegt 9kg100 en is 68cm groot. Hij was aan het afzwakken met de curves. Maar het was de perfecte bv-curve. Het was trouwens een Nederlandse dokteres met een hoofddoek op. Liene staarde haar gewoon aan... Maar gelukkig trok de dokteres zich er niks van aan.

3. Zo, post ik mijn bericht, staan er ineens leuke foto's om te kijken ;).

Ik gebruik uitwasbare compressen van Avent. Geweldig vind ik, maar wel één nadeel: ze zijn erg zichtbaar... Maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg, iedereen mag weten dat ik bv geef.

4. Was het maar waar! Ik heb helaas geen kuiltjes in mijn wangen, wel rimpels... :(
    Leuk om een foto van jullie drietjes te zien! Orlando kijkt echt als een trotse grote broer... :D
    Ik gebruik tegenwoordig de comfortcups van Medela. Die lekken écht niet door. Kan ook niet, want ze zijn van kunststof...

@Saar: Jeetje... dan heeft Tisse Liene bijna ingehaald :confused: ! Wat een prestatie...

@Setje: Leuk om Jayden weer eens te zien! Zijn koppie is inderdaad een stuk lichter geworden...

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Debbie: Oei, vervelend dat Thijmen 2 x wakker werd. Gebeurt hier ook wel eens sporadisch en moet zeggen dat Koen dan ook vaak bij ons in bed beland.

Lola: Leuk zeg die foto van Roy en Jasmijn in de speeltuin.
    De foto's van de 2 zusjes zijn echt lief. Wat een gelijkenis zeg! En ik zei nog in het begin dat ik ze zo verschillend vond :eek: Hihi.
    Veel plezier op de meeting met de septembermama's. We nemen het je niet kwalijk hoor ;) :)

Setje: Leuk dat je er weer bent hoor! :D Jayden wordt ook al een grote vent he? Ik had nog wel eens foto's van hem gezien op je hyves. Lief.

Valeska: Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt.
    Kan me wel voorstellen dat je nog even wil wachten tot je een grotere woning hebt. Heb je nog iets gehoord van het huis waar jullie toen mee bezig waren? Of is dat niet door gegaan?

Melliemel: Oooh wat een lieve foto's zeg. Ik zie wel de gelijkenis met Orlando.
    Enne... foto's mag je van mij altijd plaatsen hoor. Erg leuk.

Mamav2: Mijn adres is nog het zelfde.

Saar: Wauw Tisse is al een flinke kerel zeg. Hoeveel was hij nu gegroeid sinds de laatste keer? Is Liene ook gewogen en gemeten? Veel plezier met jullie weekendje weg. Meerdal is hier vlakbij.

Hier gelukkig inmiddels ook zon maar wel koud hoor. Heb nu eigenlijk de hele dag de verwarming aan. Tis anders veel te koud hier. Hebben jullie dat ook?

Koen ligt nu in bed en Sara is boven spelen. Heb net even een dutje gedaan op de bank voor de tv. Ik was echt moe zeg, veel te vroeg wakker :oops:

Sara had trouwens nog leuk nieuws toen ze uit school kwam. Ze zit nu in groep 7 maar zit in een combinatieklas van 7/8. Dat was net voor de zomervakantie bekend en veel kinderen waren er verdrietig om, omdat de klassen toch grotendeels uit elkaar vielen. Nu was er vorige week een ouderavond om te bespreken hoe het ging. Nou, het ging helaas niet zo best met de combinatieklassen. Veel onrust en ook regelmatig conflicten/ruzies tussen de kinderen. Nu heeft de directeur dit aangekaart bij het schoolbestuur en zijn er allerlei gesprekken geweest en nu gaan ze per 10 november weer terug naar de oude situatie. Dus 2 groepen 7 en 2 groepen 8. Sara (en haar vriendinnen) vinden het geweldig! Ben blij voor d'r.

Groetjes Otje

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Saskia wat een super lieve foto's!
    Het is niet alleen de huiskamer het is ook zo dat we maar 2 slaapkamers hebben enne ik ben nog jong ;)
    En als we gaan verhuizen kost dat ook weer zoveel geld en als we voor een 2de gaan wil ik bijv ook een pretecho kunnen doen en een fotoshoot zulk soort dingen(het is allemaal luxe ik weet het maarja ik wil het dan toch graag :oops: )
    Over de nuvaring denk niet dat het iets voor mij is..ja ik weet ik ben moeilijk :oops:

@Otje dat huis is gewoon nog afwachten..als er iemand weg gaat word ik gelijk gebelt maarja d'r moet wel eerst iemand weg.
    Van 1 iemand weet ik dat die weg gaat daar hadden we toen ook gekeken maar wij zijn als 2de aan de beurt dus ja de mensen die als 1ste aan de beurt zijn die nemen dat huis natuurlijk of een ander ligt eraan of er eerder een ander huis leeg komt.
    Leuk zeg voor Sara dat ze gewoon weer haar eigen groep 7 krijgt.

@Saar wat heerlijk dat jullie naar Centerparcs gaan :D

7. Otje:
    Ja, ik wist het dat Meerdal vlakbij jullie is. We rijden altijd langs het pretpark waar jij gesolliciteerd hebt.

Liene is niet officieel gewogen, want het was zo koud en ze had dus redelijk veel aan en om haar dan helemaal uit te kleden...... daar zag ik wat tegenop. Maar ze is met kleding en al op de gewonen weegschaal gegaan en daar woog ze net 11kg op. Gemeten is ze niet.

Eind januari moeten we weer terug. Dan heeft Liene ook een afspraak.

Ik had vandaag ook gevraagd of ze Tisse al kunnen testen op kleurenblindheid. Hij heeft 50% kans om het te zijn. Maar dat ging pas vanaf de kleuterschool.

Tisse was begin september 66 cm groot en woog 8kg 300 geloof ik.

8. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hai meiden,

@Vales; Jayden heeft idd niet meer zo'n bos haar, dat komt omdat ik nu regelmatig met hem naar de kapper ga :) ik kreeg eerder altijd commentaar als ik met hem naar de kapper was geweest, omdat iedereen z'n krulletjes zo leuk vond. En het is echt een stuk lichter geworden, met z'n geboorte was het bijna zwart! Heb je trouwens nooit eerder klachten gehad van condooms, of nooit eerder gebruikt? Of zeg ik nu iets raars :oops:

@Melliemel; op de trouwfoto was ik idd (behoorlijk) blond, maar dat was speciaal daarvoor geverfd (soms doe je wel eens rare dingen he :rolleyes: ) Over het algemeen is mijn haar donkerblond, af en toe laat ik er een paar gekleurde plukjes in zetten, maar zó blond laat ik het niet meer verven :) . Wat een mooie foto's zeg, echt lief! Als ik dat zo zie wil ik ook gelijk weer! :D

@Otje; ja, we hebben nog een beetje gehyved! Beetje opgeknapt van je dutje? Fijn voor Sara dat ze haar eigen klasje weer krijgt.

Nogmaals, echt fijn dat ik hier weer gezellig mee mag kletsen :D

groetjes Setje

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    fijn otje voor sara, de laatste jaren op school moeten ookleuk zijn, ze zijn zo bijzonder en dan zouden ze niet moeten 'husselen' met de klassen

setje welkom terug, en wat eenheerlijk ventje is jayden!

saar hier ook opvallende compressen, maar kan me ook niet zo heel veel schelen. moet wel zeggen dat het met het winterkleding niet zo opvalt.

saskia wat een prachtige fotos en mooie mannetjes heb je hoor

lola, ze lijken echt veel op elkaar, leuk zeg!

vandaag een afspraak kunnen maken, 25 november :confused: over een maand, kon niet eerder

maar toenik vanmiddag bij de huisarts was, was die het daar niet mee eens. hij wil dat ik snel langskom met anissa om zelf te kijken, en gaat anders zelf bellen voor een spoedecho afspraak.
    morgen weer bellen naar de praktijk

trouwens dat was ook wat die griepprik, eerst moest ik remmen voor een eend die eigenwijs voor de auto bleef zitten. en toen ging die eend onder de autolopen, en omdat ik hem niet zag durfde ik niet te gaan rijden, maar ben dat toch maar heel langzaam gaan doen, want ik blokkeerde de weg
    en toen stond er een file om te parkeren voor de griepprik, en bij de dokter een lange rij tot buiten de praktijk.

11 kg al weer, ik weet niet hoe veel safouane weegt. in januari moet hij weer naar het bureau

anissa is nu 60 cm en bijna 6300 gram

safouane is vandaag ziek, vanmorgen koorts, en dat zakte wat nadat die geslapen had en een zetpil had gehad, maar daarnet kwam het weer opzetten, hij gloeide helemaal en wil ook niet eten

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Saar het meerdal is een leuk park, wij hebben in juni in het andere park in america gezeten, enne in het plaatsje America bij het spoor is een spar supermarkt.... goedkoper dan alles op het park kopen... ;)
    Wil je lwuk winkele en shopen rij dan naar de outlet in Roermond ff ervoor zit ook een hele grote supermarkt de Albert Heijn en een grote speelgoedzaak.

@mamav2 als je de lijst compleet heb zou je die naar mij willen mailen?
    weet niet waar ik die van vorig jaar heb opgeslagen :oops:

Als wij Teun bij ons in bed nemen is het meer keten dna slapen dus kan ik net zo goed eruit gaan dan kan de ander nog wat slapen.

zo ga ff zitten morgen weer extra werken en savonds het etentje/feestje van me schoonouders voor hun 40tig jarige bruilloft.
    vrijdag ook de hele dag werken dus weet niet waneer ik weer kom

tot later en succes met alles..ongemakken en pleziertjes....

11. keizerin

@Setje wij hebben nooit zolang als nu condooms gebruikt.
    Wij waren elkaars 1ste liefde(ik was 15 Johan 17)en wij hadden nog nooit sex met iemand anders gehad dus ja na een paar keer hebben we de condoom achterwege gelaten want ik was al aan de pil.
    Hihi lijkt me handig ja dat je regelmatig met hem naar de kapper gaat :)
    Ik heb dit jaar Wessel volgens mij al een stuk of 4/5 keer laten knippen en dan moet hij in december nog een keertje.
    En ja Jayden zijn haar was echt zwart ja ik vind de kleur wie hij nu heeft wel mooi,Wessel is trouwens nu super blond :D heeft hij van zijn mama 8)

@Noura jeetje 25 november pas :confused: hopelijk kan je huisarts er wat aan doen.
    Toen met Wessel zijn hartje belde mijn huisarts gelijk voor een afspraak waar ik bij was(waarschijnlijk wist hij al dat ze een aardige wachtlijst hadden)en toen wilde ze me ook nog lang laten wachten en daar was hij het niet mee eens en toen kreeg ik gelukkig eerder een afspraak en moest ik ''maar'' 2 weken wachten(dan zijn die 2 weken ook lang en het liefst wil je gelijk het nalaten kijken)
    Pff lekker zeg even een griepprik halen :( nu je het zegt Johan heeft nog niet eens een oproep binnen.
    Ach is hij weer ziek :( Beterschap met Saf!

@Saar waarom heeft Tisse zoveel kans op kleurenblindheid?
    Heeft Liene daar geen kans op dan?

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Vales; heb je toen niet ergens last van gehad? Misschien ligt het aan een bepaald merk, dat zou nl ook kunnen. Ik heb nl ook een keer van een bepaald merk ontzettend last gehad... :rolleyes: Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat z'n haar zo licht wordt, hij heeft nl nog steeds van die mooie blauwe ogen, en met donker haar is dat toch wel apart.

groetjes Lisette

13. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Nynke: Lijkt mij ook heel lastig hoor, om het nog 4 weken stil te houden! Succes ermee, ik hoop dat het je lukt. En inderdaad, je kunt er in ieder geval op het forum over praten :D

@Otje: De 24e kan ik wrs. niet, dan is mijn vader jarig, de 31e kan wel. Vanochtend was het inderdaad heel mistig, maar later was het prachtig weer hier.

@Lola: Tsjaaa, na al die meetings met ons kan die meeting op 10 november natuurlijk alleen maar tegenvallen :) ;)
    En Emma is echt sprekend Jasmijn zeg! Als je een van de twee foto's spiegelt dan zijn ze bijna identiek!

@Setje: Ik herken jayden helemaal niet meer, wat leuk om een foto te zien! Ik ben eerlijk gezegd een beetje kwijt of jij en je man/vriend weer gewoon bij elkaar zijn :oops: . Maar ik gok van wel, omdat je schrijft dat het wel weer kriebelt voor een tweede. Fijn voor je!

@mamav2: mijn adres klopt nog gewoon.

@melliemel : leuke foto's!

@Saar: Goh, wat groeit Tisse goed :D . Demi was drie weken geleden precies tien kilo, dus dat is maar 900 gram zwaarder dan Tisse ;)
    Veel plezier op het meerdal, het is hier ook niet zo ver vandaan, jullie zijn daar volgens mij al eerder geweest.

@Noura: Ik hoop dat de huisarts er voor kan zorgen dat je eerder terecht kan in het ziekenhuis (of dat het voldoende is dat hij zelf kijkt), want de 25e is nog wel ver weg zeg.

Jeroen is nog niet thuis, die is aan het overwerken. Heb wel een lekker dagje achter de rug vandaag. Heb vanochtend met Demi en mijn moeder even geshopt. Heb een leuk eerste pakje voor de baby gekocht, sinterklaascadeautjes en nog wat dingen die ik gewoon nodig had. Toen we thuiskwamen ben ik met Demi naar de visboer gelopen, want ik had ineens megazin in nieuwe haring, haha. Demi viel halverwege nog een flinke buil op haar hoofd, precies naast de plek waar ze van de week op gevallen was. Dus nu ziet ze er helemaal gehavend uit :oops: . Vanmiddag allebei geslapen en daarna hebben we wel een uur boekjes zitten lezen. Ze kan er geen genoeg van krijgen op het moment. Mijn zus kwam nog onverwacht langs en we hebben samen gegeten. Was een relaxed dagje!

Een goede vriendin van me is vorige week maandag bevallen van een zoontje, maar helaas gaat het met haar niet zo goed. Ze is nog maar twee keer van het bed afgeweest, ondanks dat haar bevalling zeer voorspoedig is verlopen. Ze is heel moe, heeft inmiddels een borstontsteking en daar boven op ziet de huisarts nu al tekenen van en postnatale depressie :cry: . Maak me best wel zorgen eigenlijk.

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Wat een schattig gezicht zo'n klein meisje met zo'n lange papa :D En de gelijkenis met Emma is idd frappant. Ben echt benieuwd of dat zo blijft. En tja, over het vreemdgaan...ik doe maar net alsof ik het niet heb gelezen... :rolleyes: ;)

@Setje: Ik wil heel graag een close-up van Jayden zien! Als ik aan hem denk zie ik nml nog steeds dat baby-lachebekkie met donkere krullenbos voor me :D

@Saskia: Die foto met jullie 3en vind ik erg mooi. Jullie stralen echt geluk uit. Mooi om te zien!

@Saar: Leuk vooruitzicht! En waarom heeft Tisse 50% kans op kleurenblindheid?

@Otje: Hier ook de kachel aan hoor (maar ik ben dan ook wel een koukleum). Fijn voor Sara dat de klas weer als vanouds wordt. En heb je al iets van je zus gehoord?

@Duckie: Demi is wel een wildebras de laatste tijd...en dat voor zo'n rustig meisje ;) Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad. Heb je eigenlijk nog steeds last van misselijkheid?

@Bianca: Waar blijf je nou...? ;)

15. keizerin

@Setje ja toen had ik soms ook weleens irritatie maar niet zo heel erg.
    Ik dacht eerst ook dat het aan een bepaald merk lag maar ik heb meerdere merken geprobeerd en ik bleef klachten houden.
    Wij hebben altijd dunne omdat ik niet tegen die gewone kan daar kreeg ik vroeger irritatie van.
    En idd donker haar en lichte ogen is wel mooi en is geloof ik ook 1 van de 7 schoonheden :)

@Duckie je meisje is aardig bezig zo te lezen.
    Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt hopelijk is het geen PD en voelt ze zich snel wat beter enne gefeliciteerd met je vriendin.

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Vales; kan me voorstellen dat je dan geen andere merken meer wilt proberen. Ik hoop dat de pijn snel weg gaat!

@Duckie, arme Demi! Jayden had laatst een tand door z'n lip, geen gezicht zo'n dikke lip en geschaafde neus, was blij toen het helemaal geheeld was... paar dagen later... weer tand door z'n lip :rolleyes: Heel veel sterkte voor je vriendin! Gelukkig is ze er wel op tijd bij als ze een depressie heeft, vaak wordt dat namelijk pas veel later geconsateerd, nu kunnen ze haar gelijk al helpen! En het komt tegenwoordig veel voor helaas.

Vraagje nog voor iedereen; wat geven jullie, of zijn jullie van plan om te geven voor de 2de verjaardag? Jayden krijgt voornamelijk Duplo, heb al het een en ander voordelig gekocht. Maar wat is verder nou leuk en leerzaam voor ze?

groetjes Lisette

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff het gaat ineens weer even hard hier! ik houd het niet helemaal meer bij momenteel...
    even uit mijn hoofd:
    Melliemel: ik gebruik gewoon etos zoogcompressen en die bevallen me redelijk goed. Moet wel zeggen dat bij mij de ergste 'lek'periode weer voorbij is. Ik slaap ook alweer een week of twee zonder BH 's nachts. Heerlijk.

Otje: volgens mij kan ik beide dagen, maar 24 januari is veruit handiger, omdat Chris 1 februari gedoopt gaat worden.

Duckie: verklikkergeluidje op je lampen? Als ik dat neit had...had ik vaak een lege accu denk ik.

Lola: leuk die foto van Jasmijn op de loopbrug. Nick vind dat ook nog maar lastig....
    en vreemd gaan...hier heb ik me ook een tijdje geleden opgegeven voor een meet met de julimamas, maar dit is niet concreet geworden. en nu...pff het is daar een soort slowchat en dat houdt ik echt niet bij hoor. Af en toe kijk ik er wel, maar kan er geen touw meer aan vast knopen.

Noura gevoelsmatig is Anissa zwaarder dan Chris...maar ik mag volgende week weer naar het CB. Hoop dat je snel een afspraak hebt in het zkh. Vind het altijd zo vreemd dat het dan zo lang moet duren.

Duckie vervelend bericht voor/van je vriendin. Hopelijk knapt ze toch snel op.

Setje: wij gaan Nick een houten treinbaan geven voor zijn verjaardag. Ligt al een hele tijd in de kast. Daarnaast denk ik dat ik wat meer spelletjes in de vorm van Lotto en memory en eenvoudige puzzels vraag. Was nl. gisteren bij mijn moeder eten omdat die op de kids paste en toen een oud lottospel van ons van zolder gehaald en Nick deed ook die als een trein, nog sneller dan thuis. En hij vind het echt leuk om te doen. En deze was wel moeilijker 9 ipv 6 plaatjes per kaart. Is ook leuk om bv. begrippen mee aan te leren. Er zaten bv. verschillende etenswaren in de lotto bij mijn ouders.
    oh en iets van klei/play dough vind ik zelf ook erg leuk....

18. Eve,
    mijn vader is dus kleurenblind. Kleurenblindheid is een afwijking op het x-chromosoom en de afwijking is niet dominant. Maar omdat mijn vader een man is, is hij dus XY en is draagt dus 100% van zijn x'en de afwijking en is hij dus kleurenblind.

Ik ben dus zijn dochter. Dus mijn moeder gaf 1 van haar X'en en mijn vader de zijne. Dus ik ben XX, en één van mijn X'en heeft dus de afwijking. Maar omdat maar 50% van mijn X'en de afwijking heeft en de aandoening niet dominant is, ben ik niet kleurenblind, maar wel drager.

Nu zijn er dus Liene en Tisse. Liene heeft van mij een X gekregen en van Ben ook. Ze is dus XX, maar we weten dus niet of het mijn 'besmette' X is of de andere. Maar hoe dan ook, kleurenblind zal ze niet zijn omdat ook bij haar maximum 50% van haar x'en de afwijking hebben. Ze heeft dus 50% kans om drager te zijn.

Maar Tisse heeft van Ben een Y gekregen, en van mij een X. Wanneer dit de besmette X is, is dus 100% van zijn X'en 'besmet' aangezien hij er maar 1 heeft (XY). En dan is hij dus kleurenblind.

Ben je nog mee? :)

We gaan inderdaag altijd naar Meerdal. Elk jaar rond oktober-november, al 5 jaar lang. We kopen namelijk geen cadeaus voor elkaars verjaardag, maar we steken een vast bedrag in een spaarpotje en daar gaan we dan mee op weekend.

Janette, bedankt voor de tips over het winkelen, maar wij winkelen thuis al en nemen dat mee. Ik moet een ketel soep maken en een pot spaghettisaus.

19. Duckie, veel sterkte voor je vriendin. Ze zijn er gelukkig wel snel bij.

Setje, wij hebben dus de plopboek voor Liene haar verjaardag.

20. Vales, ben je dan allergisch aan het rubber? Want er bestaan toch ook condooms zonder rubber.

En zo'n staafje in je arm? Hoe noemt dat weer?

Deel Deze Pagina