December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    goed zo orlando, ga zo door!

En brabants leren otje word m hier niet. vind de taal geweldig, maar zal het nooit goed kunnen spreken.....

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Had een bod gedaan op MP en krijg net een mailtje van de aanbieder met daarin de opmerking: bel me maar! Daar heb ik dus helemaal geen zin in :( En heb dat dus ook teruggemaild. Of ben ik nou raar?

3. Ja, maar dat vind ik nu zo juist zo leuk aan jou... ;) ;) ;)

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik ook :D
    :) :) :)

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik houd 't bij Limburgs ;)

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @mamav2: wat lief dat je persoonlijke kaartjes wilt maken. Hier zijn nijntje en bumba favoriet.

@Cynthia: Goed dat je het nog even rustig aan blijft doen op je werk. Wel jezelf in acht houden hoor. Als het dadelijk niet gaat om op te bouwen dan moet je dat gewoon aangeven. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt.
    Ennuh...pittige tante is Kailynn ;)

@Bianca: Hoe was Tarzan? LIjkt me heel gaaf.

@Lola: Wat een superfoto van de fotoshoot. Als de "echte" foto's nog mooier zijn dan belooft dat nog wat :D . En niet alleen Jasmijn is vrolijk, Emma is ook lekker aan het lachen, leuk.

@Otje: Hier wordt a.s. dinsdag sint maarten gevierd. Er is ook een lampionnenoptocht van 18.30 tot 19.00 uur. Die willen we met Demi ook gaan lopen.
    Ennuhhh.....ik wil ook naar de sneeuw! Wij zijn vorig jaar met Demi al geweest en ze vond het geweldig. We hebben veel gesneeuwd en gewandeld met d'r. Ik denk dat het zeker leuk is. Wij slaan dit jaar over ivm de baby, maar het jaar daar op gaan we zeker weer naar Oostenrijk.

@Eve: Lekker hoor, 7.30 uur :D . Dat was het hier vanochtend ook. Lastig dat Fynn verdrietig is als je weggaat op het kdv. Misschien is het voor je gemoedstoestand goed om dan later even te bellen. Meestal is het huilen weer heel snel over, maar het blijft dan wel in je gedachten zitten.

@melliemel: Bedoel je met fietsen fietsen op een driewieler? Leuk!

Wij zijn allemaal wel weer zo ongeveer beter. Wel heeft Demi een loopoor, dus ik moet morgen even de KNO-arts bellen geloof ik. Dan schrijven ze druppels voor geloof ik .Het is wel een teken dat de buisjes werken, het vocht kan nu naar buiten.

Wij zijn vanochtend naar een speelboerderij hier in de buurt geweest. Het was alleen erg druk en een megaherrie, maar Demi heeft lekker gespeeld. Dadelijk lekker voor de buis E.R. kijken.

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @melliemel: goed hoor van Orlando. Jiri wil niet meer op zijn fiets zitten, dus zelf leren fietsen gaat dan voorlopig niet.

@lola: leuke foto. Weet je al of je mee doet met de bestelling? Wil niet meer te lang wachten met bestellen.

@eve: Jiri heeft ook perioden gehad dat hij moest huilen. Het gaat door merg en been. Ik moest me zelf altijd inhouden om ook niet te gaan huilen in de auto. Vond het altijd zo erg. Nu gaat het weer goed. Hoop dat het snel over is bij Fynn.
    Jiri vindt dieren sowieso leuk, hebben ook genoeg koeien en schapen in de buurt (wonen in een dorp ;) . Ook een manage en laatst heeft hij van heel dicht bij de paarden bekeken. Dat vond hij toch ook geweldig.

@Otje: zal een foto plaatsen, dan is het duidelijker :)
    Ik vraag me dat ook af of sneeuw al iets is voor onze kindjes. Mijn vriend wil best gaan skieen, maar ik vind hem eigenlijk nog te jong. Het is daar zo koud en daarbij houd ik zelf niet zo van kou :) Weet ook niet goed wat ik daar dan iedere dag zou moeten doen met Jiri. Maar als het zo'n park is, dan zul je misschien meer mogelijkheden hebben.

@noralien: had jij nu al het nieuwe seizoen van Lost? Die in februari pas op tv komt?

Heeft iemand van jullie al een loopfiets gekocht? En gaat dit goed?
    Ik was aan het denken om een pucky loopfiets te kopen, wel de maat vanaf 2.5 jaar (vanaf 90 cm) Aangezien Jiri in mei al 83 cm was, zal dat geen probleem geven. Wil hem eerst in huis/tuin laten wennen en in het voorjaar echt naar buiten. In de winkel vond hij het niets, zou gauw het wiebelde, wilde hij er weer af. Vraag me af of het dan al iets voor hem is.

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve: lieve foto van je mannetje!

Setje: lijkt me echt stoer je kleine man met een lampion!

Nynke: Jiri dus straks ook in een groot bed!
    enne hier loopt het eigenlijk een beetje vanzelf met 2 kids. Maar druk is het.
    ziet er gezellig uit Jiri in zijn bed. Geen idee of een loopfiets iets zou zijn voor onze kids.

Bianca: hoop echt voor jullie dat jullie nachten ook beter gaan worden. Hoop houden is soms lastig....
    fijn he zo'n hysterische peuterpuber...
    Hier is het standaard als ik zeg: we gaan slapen...'nee, pelen'

Lola: ik vind dit al een superfoto, dus ben benieuwd naar de echte shootfoto's

Saar: vervelend dat je examen niet goed liep. Wanneer hoor je het resultaat?

Otje: de kids gaan inderdaad mee naar de Ardennen, net als de 6 andere kids van de club. Moet er overigens nog niet aan denken om Chris een heel weekend niet in de buurt te hebben, al was het maar om hele praktische redenen :) Dat trekken mijn boobs echt niet.
    klinkt leuk die vakantie. Lijkt me ook echt leuk met Nick in de sneeuw... hopen dat er in NL ook nog sneeuw gaat vallen dit jaar/deze winter.
    Hier is st. maarten helemaal niet trouwens. Hier wordt wel driekoningen gezongen

Slingding vervelend dat slapen niet goed lukt zonder medicatie. Toch aan het piekeren dan?
    en ook een flinke peuterpuber dus.
    Ik geef Nick inderdaad vaak om half 5 of zo nog een doosje krentjes of een soepstengel of zo om de tijd tot aan het eten te overbruggen. Soms staat hij om 11.15 ook al aan mijn been te trekken 'krom maar' en neemt me dan mee naar de kast 'ram ram' ofwel...ik heb honger mama, ik wil nu een boterham...

Lola: wij hebben ook al van de pampersaanbieding van de makro gebruik gemaakt. En Jasmijn al in 5, Nick redt het met 4+ nog wel een tijdje denk ik.
    Chrisje zat vanochtend tot zijn nek toe in de poep, ondanks maatje 3. Het was gewoon de verkeerde kant op gegaan.....beh...

hihi fietsen, Nick kan nog niet eens bij de trappers van zijn driewieler....

Duckie: fijn dat de buisjes in elk geval werken. Moet je nu met douchen en zo oppassen of valt dat mee?

we zijn vandaag bij mijn broer en schoonzus geweest. Toen we weggingen had ik zooooo graag de videocamera in mijn handen gehad. Nick ging netjes Bart en Moon een kus geven en vervolgens ging hij naar Scooby en Dakyra (de honden) om hen ook een kus op de neus te geven. Helaas blijven honden niet stil staat. Nick heeft echt alle posities gehad om te proberen Dakyra een kus op de neus te geven...op de tenen, op de hurken, hoofd draaien echt zo schattig om te zien was het!

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Nynke: Jiri heeft het goed naar z'n zin in z'n bedje zo te zien! Leuk om een foto van 'm te zien

@Duikster: Wat schattig dat Nick ook de honden een kus probeerde te geven. Jammer idd dat je dan je camera niet bij de hand hebt.

Demi maakt echt een spurt met praten. Vandaag waren we een beetje aan het stoeien en Jeroen zei dat ze een boefje was. Een paar minuten later zegt ze ineens: "Demi is een boefje" en even later: "Demi is een bikkel". We kwamen echt niet meer bij van het lachen :) :)

10. wat grappig van Demi.

Hier is ook 'gekozen' om te oefenen met praten. Liene zegt nu als stopwoordje 'denk'. Dus als je nu bijvoorbeeld vraagt wat ze op haar boterham wil, antwoordt ze: kaas denk. :)

Maar zoals Otje zegt, we waren net bij een vriendin en die haar kindje wordt eind november 3. Spreken kan ze minder dan Liene, maar puzzelen dat ze kan! Echt puzzels van 35 stukken, zonder problemen! Liene kan er net een van 4 of 6 stukken, maar die kent ze dan ook vanbuiten.

Hier zingen we ook een SintMaarten lied, maar anders als dat van Otje... Voor de liefhebbers:

"Vendoag is't sinte mette Vandaag is het Sint Maarten
    en merregen is't de kruk. En morgen is het de kruk (het opstoken van de restjes)
    We komen uit goeien hèèrten We komen uit goede harten
    en helpt os uit d'n druk. En helpt ons uit de drukte.
    Boeren we wullen van hier nie goan Boeren, we willen van hier niet weg gaan.
    of we hemmen wa op gedoan. Of we moeten wat opgedaan hebben.
    Iejen turfken of wa heit Een stukje turf of wat hout
    sinte mette is ziejverkeit. Sint Maarten is verschrikkelijk koud.
    'k Weet nog wel een goeie vrauw Ik weet nog wel een goede vrouw
    die nog wel wa geven zauw. Die nog wel gauw iets zal geven.
    Laank mag ze lèven Lang mag ze leven
    hondert joar en ienen dag 100 jaar en 1dag
    zoelaank as ze brokken in de paap mag. Zolang als ze mag brokken in de pap.
    Geft wa, en heit wa Geeft wat en houdt wat
    tu den nuste joaren. Tot de noeste jaren
    Wemmen gezoengen en wemmen niks gat, We hebben gezongen en hebben niks gehad.
    geft e stuk van 't verrekesgat. Geeft eens een stukje van het achterste van het varken.
    Is et verreken nog nie doewet; Is het varken nog niet dood
    sloagt-em tegen z'nnen aachterste poewet. Slaagt het tegen zijn achterste poot.
    Is os lieken nog nie uit Is ons liedje nog niet uit
    geft e stuk van de verrekessnuit! Geef een stukje van de varkenssnuit
    Uit, uit, uit!"

Wordt de deur niet open gedaan, of wordt weggestuurd zonder iets:

"Hoe-eg huis, lie-eg huis, Hoog huis, laag huis
    d'r zit een gierege pin in huis!" Er zit een gierige pin in huis.

Komaan Eve! :)

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Nog even spammen:

Zelluf gemaakt:

12. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Nieuwe das, wantjes en veels te grote das:

13. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Knuffelen met de pop:

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Eten geven aan de pop:

15. Mamav2: ik was nog vergeten te zeggen dat ik het erg lief vind dat je voor iedereen een eigen kaartje wil maken.

Karin, kom je eigenlijk zaterdag naar België?

Cynthia: hopelijk wacht je een rustige, lange nacht!

Lola: wat een mooie foto heb je geplaatst! Dat belooft voor het resultaat!

Otje: Ik heb je vakantie nog niet bekeken. Maar hoe kan het nu niet leuk zijn? Ik bekijk zo dadelijk de link nog even.

Hier is het dinsdag ook Sint Maarten. Elf november is ook een feestdag hier, dus om 9.30u vertrekken de kinderen al zingend van deur naar deur. 's Avonds worden er verschillende hopen aangestoken. Hier in Retie zijn er ongeveer een 8.

Elk jaar bellen de Hollanders (jullie dus) naar de brandweer als ze over de E34 rijden, zegt Ben net. :) :) Zeggen jullie daar even door dat dat niet moet? Even een berichtje van Ben dus.

Morgenavond gaan we al een lampionnetjestocht meedoen bij de school van mijn kleinste zusje (8 jaar).

Saskia, bedoel je dat Orlando op een echte fiets rijdt met zijwieltjes? Want dat begrijp ik dus... ;) Knap hoor!

Duckie,fijn dat jullie je weer beter voelen. Mijn broer had vroeger ook buisjes en ik herinner me dat zijn nek 's morgens altijd vol etter hing dat dus uit zijn oortje liep als hij 's morgens weer rechtop ging zitten na het slapen..

De uitslag van mijn examen krijg ik waarschijnlijk ergens volgende week. Vanaf 17 november begint mijn stage weer. Tot 15 december, en bijna elke voormiddag. Zowel kijken als geven. Dus ik bedank jullie nu allemaal al voor het aanhoren van mijn gezeur! :)

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Dat vroegen wij ons straks ook ineens af. Morgen dus maar eens navragen. Maar vandaag hebben we d'r haren dus gewoon nog gewassen.

17. Mooie en lieve foto's Duckie.

18. Jazeker! Heb je mijn pb niet gekregen dan? Geef me je inloggegevens maar, dan kan ik mijn shirt 'aanmaken'...

19. @Duckie: Enig foto's! Jammer dat de muts van het setje te groot is hè...?

Vanmiddag meeting met de septembermama's, ik ben erg benieuwd. Ik vind het ook erg vreemd om nu naar een meeting te gaan waar ik niemand ken. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen in februari 2007. Eigenlijk nog erger, want toen reed ik samen met Otje en nu ga ik alleen...

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Wow Duckie: hele zinnen al! hier komt het ook steeds meer. de bikkel heeft Demi wel goed onthouden he!
    zo leuk vind ik dat.

Saar: ik zie Nick voorlopig ook nog geen 35 stukken puzzelen. 2-8 stukjes is hij nu inderdaad mee bezig.
    Ik kom vrijdag al naar Belgie! we gaan een weekend naar de ardennen (Xoffraix) met onze hele vriendenclub uit het dorp. In totaal een man of 25 inclusief kids.
    spannend stage: gaat dat allemaal goed lukken met de BV ? Nu is Tisse natuurlijk ook al weer wat ouder.

pff heb geen zin om te werken....

Deel Deze Pagina