Goeiemorgen allemaal, Bah wat een weertje he? Hier regent het pijpestelen en ik was een paar keer wakker vannacht en hoorde het goed stormen buiten. Koen ging gisteravond pas laat slapen, tegen 21.30 uur. Hij lag er iets voor 8 uur in maar bleef zeuren/huilen dus uiteindelijk toch nog maar even eruit gepakt. Vanochtend heeft ie geslapen tot 7.30 uur. Vannacht hoorde ik hem wel steeds hoesten. Hij is snotverkouden en volgens mij heeft ie ook wat keelpijn want zijn stemmetje klinkt zo schor. Gisterenochtend bij een kennisje uit de buurt geweest. Ze heeft een dochtertje die ook in december (1e kerstdag) 2 wordt. Het was echt heel gezellig. Koen was in het begin erg verlegen maar na een tijdje ging hij toch wel spelen. Slingding: Ooh wat vervelend dat je zo slecht slaapt als je geen medicatie neemt. Misschien eens aangeven bij je huisarts? Koen wordt ook ontzettend snel boos of sjaggo als hij honger heeft en inderdaad vaak ook rond 17 uur en meestal eten we dan pas een half uur of uur later. Ik geef dan vaak nog een cracker, of stukje ontbijtkoek, rijstwafel, soepstengel, enz. Niet achter elkaar he? Een van deze dingen uiteraard Melliemel: Wat knap dat Orlando al kan fietsen. Filmpje is erg leuk om te zien hoor. Mamav2: Jeetje Ruth al vanaf april/mei aan het fietsen. Wauw wat gaat ze snel zeg. Niet bij te houden lijkt me. Duckie: Vervelend dat Demi een loopoor heeft. Beterschap! Leuke foto's zeg. Mooi meisje hoor. Mooi kunstwerk heeft ze gemaakt! Is dat met vingerverf? Nynke: Wat een leuk bedje zeg. Is het de maat van een ledikantje of heeft het meer weg van een peuterbed? Het ziet er wel heel leuk uit. Bij dat park zit ook een zwembad bij dus dat is ook leuk. Uiteraard een binnenzwembad Ik dacht er eerst aan een loopfiets cadeau te doen voor Koen zijn 2e verjaardag maar heb toch besloten het niet te doen. Ze zijn best prijzig en denk dat hij er relatief kort mee doet. Tegen de tijd dat hij 3 jaar wordt kan ik dan beter een echt fietsje cadeau doen. Duikster: Wel leuk met zo'n grote groep samen weg! Ja had ook wel verwacht dat je Chris sowieso mee zou nemen ivm de bv Ooh op zo'n momenten mis je echt een camera he? Saar: Wat grappig om dat verschil te zien tussen Liene en dat meisje van bijna 3. Hihi, jullie SintMaarten-liedje lijkt wel een beetje op dat van hier. Haha moest wel lachen om het berichtje van Ben. Je zeurt niet hoor Lola: Ben benieuwd hoe je meeting was met de septembermama's. Vast niet zo leuk als toen met ons Setje: Wat dacht je van lekker wandelen in de sneeuw? Sneeuwballen gevecht, sneeuwman maken, enz. En na een lange wandeling in de kou natuurlijk lekker aan de warme choco met slagroom. Wat leuk dat je misschien gastouder gaat worden. Wil je dat dan doen op je vrije dagen of in plaats van je baan? Eve: Oei, vervelend dat het gisteren weer 5.45 was. Koen slaapt de laatste dagen gewoon weer tot 7.30-8 uur maar soms... snap er ook niet altijd iets van. Ik ga ook geen loopfiets aanschaffen,zelfde reden. Noura: Heej leuk om je even voorbij te zien komen hier. Kan me voorstellen dat je het erg druk hebt. Leuk dat je bezoek kreeg van Lianne en Dimphy. Succes met de nagels! Lies: Fijn dat Thijs zo snel genezen is van de waterpokken. Bij Koen duurde het toch wel een week. Kan me voorstellen dat je met allemaal die rompslomp op je werk aan het kijken bent voor iets anders. Bianca: Ben erg benieuwd wat een confetti-trap is. Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Oooh je operatie komt er dus bijna aan. Duurt het lang voordat je hersteld bent daarvan? Ben wel erg benieuwd naar het filmpje. Hihi, wat schattig dat Lynn jullie roept bij de naam! Hier is het papa, mama en Jaja (sara) Eve: Wat leuk dat Fynn zo in de ban is van het komende Sinterklaasfeest. Koen heeft het volgens mij nog niet zo door. Hij ziet het wel als het op tv komt maar vind het niet interessanter dan Bumba of zo. Zondag komt de Sint hier in het dorp aan, dan gaan we wel kijken. Bianca: Als ik klik op de link staat er "Niets te zien hier!" Duckie: Goh, jij vroeg waar ik laatst aan dacht. Was ook wel benieuwd hoe het ging met de kindjes die laatst min of meer zindelijk aan het worden waren? O.a. Orlando, Thijs, Thijmen? Verder weet ik het even niet meer wie het waren Groetjes Otje
Even een vraagje... Slaan jullie kindjes wel eens? Koen doet het dus echt heel erg vaak. Zodra hij boos is of iets zint hem niet dan mept hij erop los. Ik word dan echt boos en maak toch wel heel duidelijk dat het niet de bedoeling is maar de boodschap komt niet echt over heb ik het idee. Vanochtend bijvoorbeeld: Sara ging naar school en zegt: Koen kusje? Loopt Koen op haar af met een zoen-mondje maar als Sara dan haar hoofd bij z'n gezicht doet mept ie haar in d'r gezicht. Steef of ik krijgen ook regelmatig een mep als hij boos op ons is. Ik blijf gewoon consequent en duidelijk zeggen dat het niet mag maar ja... helpt niet echt. Herkent iemand dit of hebben jullie misschien een andere methode/oplossing?
@Otje: Hier ook een verkouden mannetje Zelf was ik supermisselijk toen ik wakker werd en nu doet alles me zeer. Hoop niet dat ik ziek word. Fynn heeft dat slaan maar heel even gedaan. Heb toen ook duidelijk gemaakt dat dat echt niet mag. Meer kun je denk ik niet doen. Het ging iig snel vanzelf weer over. Maar denk ook dat dat komt omdat hij zich nu verbaal goed duidelijk kan maken en het nu dus met woorden doet ipv slaan oid.
hier ook geslaan hoor. ik pak d'r ff stevig vast bij d'r amrpje en zeg dat het niet mag.. Broerlief daar in tegen, ja die mept gewoon trug..... zal wel fase zijn.... gaat vanzelf wel over.. en ja soms is kleine meis amper bij te houden.... Maar goed, doet me wel goed....
Gisteren een leuke dag gehad met de septembermama's. We zijn naar Tante's Bistro geweest. Deze keer zaten we achterin de zaak. Daar is een open haard (brandde gisteren niet...) met banken erom heen. Heel gezellig dus! We hadden eerder al lootjes getrokken en gedichten geschreven. Het was best gek om nu met Emma op een meeting te zijn in plaats van met Jasmijn. Nog vreemder vond ik het dat jullie er niet bij waren ! Maar het was erg leuk en gezellig. In die groep steek ik er alleen wat leeftijd betreft met kop en schouders boven uit... Ik hoop dat het ons de volgende keer wél lukt om de meeting door te laten gaan, want ik verheug me er enorm op om jullie allemaal weer eens te zien! Jasmijn noemt onze namen nog niet, alleen zichzelf noemt ze Mijntje. 'Emma' zegt ze uiteraard wel ! Jasmijn slaat - gelukkig - niet, maar begint de laatste paar weken meteen te 'miepen' als haar iets niet zint. En aangezien ze nogal pubert, zint haar geregeld iets niet... @Eve: Ik hoop niet dat je ziek wordt, maar schijnt helaas nogal te heersen... @Setje: En hoe gaat met je hubbie? En met jou...? @Slingding: Beetje bijgekomen inmiddels...? @Lies: Wat vervelend dat je het niet meer naar je zin hebt op je werk. In welke richting wil je het dan gaan zoeken? Een andere school of helemaal geen werk meer als leerkracht? @Bianca: Een confettitrap? Klinkt erg vrolijk in elk geval...
ik duim ook hoor. Een zeer lechte nacht gehad, mede door het niet innemen van medicijnen en het gisterenmiddag in slaap te zijn gevallen.
@Lola: succes met je gesprek vanmiddag. @Duckie: Jiri is ook niet bezig met zindelijk worden. Hij heeft vanaf juni 3 keer op het potje geplast, maar wil er eigenlijk al niet meer opzitten. Als hij in bad gaat, laat ik het water al stromen en vraag ik of hij nog moet plassen. Meestal moet hij dan ook plassen. Daarna vul ik dan het bad. Jiri vond het ook vies hoor als hij wel eens per ongeluk op de vloer plaste. Daarom zet ik hem nu maar snel in bad. Is voor iedereen fijner Hoe is het nu met de buisjes en het water? Ik heb ze vroeger ook gehad, maar ik moest toen watten in mijn oren met douchen en mocht toen ook niet op zwemles. Kan dat het inmiddels alweer veranderd is. @Bianca: fijn dat je dag gisteren geslaagd was. Jiri zegt de naam van mijn vriend ook al best goed, die van mij is nog te moelijk. @Eve: hier nog geen interesse in sinterklaas. Komt misschien nog wel als hij komend weekend aankomt. We willen eigenlijk wel gaan kijken in maastricht. Zal wel druk zijn Gisteren was het hier 5.20 Heb hem nog tussen ons in gelegd, maar wilde niet meer slapen. Ik heb dus tussen de middag nog geslapen, maar mijn vriend moest gewoon werken. En vandaag sliep hij nog en heb ik hem moeten wakker maken. Zul je altijd hebben, het komt nooit uit zoals je graag wilt @Melliemel: je filmpje van een fietsende Orlando heeft Jiri geinspireerd om ook weer te willen fietsen. Alleen komt hij nog niet goed erop/eraf en bij de trappers. Maar dat komt dan nog wel. @Otje: Het is een ledikant (ook die maat), maar je kunt er dus de zijkant uithalen. Vind het er ook leuk uit zien. Hier kan hij voorlopig nog mee vooruit. Hier is de slaan fase ook al voorbij. Ik heb toen steeds gezegd welk gedrag wel goed is, aaien. Dus dan hebben ze snel door dat ze moeten aaien ipv slaan. Hier is sinds gisteren de misselijkheid toegeslagen Hoef gelukkig niet over te geven, maar ben wel de hele dag door misselijk. Heeft iemand nog tips? Merkte gisteravond dat cola ook wel hielp, maar om nu de hele dag cola te gaan drinken Baal wel, bij Jiri heb ik hier geen last van gehad. Hoop ook maar dat het rond 12 weken over is.
hi hi, eve; en lekker gerust? ik hier een heel klein beetje. ja het is alleen 'nog maar' de driewieler hoor noura; succes met de cursus mocht je vrijwilligers nodig hebben?! lies; he balen dat je het niet meer zo ziet zitten zeg, hoop dat je evt iets vind wat wel naar het zin is hoor bianca; lekker zo'n uitje klinkt erg geslaagd, spannend die operatie of niet? hihi lachu vwb het verfwerk bij de ha was alles goed gelukkig echt verkouden maar niet op zijn longetjes ofzo. hier dus ook een puky driewieler vind dit wel een leuke opstap naar een echt fietsje duckie; vwb het zindelijk worden staat dit weer even op een laag pitje hij geeft het soms aan en dan gaat hij dus op het potje/wc maar heb het even uit het ritme gehaald want dat liep toen destijds even zo(ivm de rust die ik toen ineens moest nemen) vwb ha alles was gelukkig goed, ja verkouden dus neusspray maar zat niet op zijn longetjes ofzo eve; leuk zeg fynn in de ban van de sint, door het kdv of is mams ook in to the sint? 8) bianca; ik zie idd ook niets otje; beterschap bij jouw, hier zelf ook ietwat beginnende verkoudheid en heesheid, is een tijd geleden voor mij. vwb slaan, herkenbaar hoor, hier eigenlijk alleen als hij errug moe is/begint te worden. dan kiest hij uit slaan/bijten of krabben word hier duidelijk gemaakt dat het niet mag en waarom niet en anders na 3 keer waarschuwen op de mat, gaat hier dan goed lola; mijn duimen draaien hoor... nynke; ohhh leuk man, moeten we vaker doen dus he balen vwb de misselijkheid zeg, is het de hele dag? bij mijn zusje werkte een beschuitje eten voor het opstaan en dan rond 10 uut wat eten. ik ga weer ff bankhangen gr saskia
Hier nog geen fiets of driewieler hoor... Teun kan Toch niet met zijn voeten bij de trappers... ook geen Sint dit jaar.... we doen het nog gewoon met kerst..hij snapt de traditie toch nog niet...al leert oma hem wel al sinterklaas kapoentje en hij maakt de zinnen mooi af met kapoentje... schoentje...laarsje alleen sinterklaasje nog niet.... hier nog lekker alles in de luier hoor... vond de dokter ook nog veel beter...ze zijn nog te jong zegt hij en dan zou het angst kunnen opwekken waardoor ze het vast gaan houden en aangezien Teun al moeite heeft met de poeperij doen we het daarom nog maar helemaal niet..al vind hij de wc wel intresant en zegt ook onze plas gedag. zo ga nog ff zitten voordat me ouders komen, terug van vakntie bij me broer, en het eten is al gemaakt dus lekker makkelijk doei doei
hier ook geen zindelijkheid te bekennen bij beide.... ruth zegt wel achteraf als d'r luier vol is..... rest niet hoor.... vwb niet bij de trappers kunnen, weet niet hoelang teun is, maar ruth kan erbij... en die is gewoon klein... lol... ze zit dan wel op het voorste puntje van de zadel, maar goed. ze kan erbij.... wat een buttweer zeg... wou sint maarten lopen met die kids vanaaf, maar als het zo tekeer gaat bedenk ik me eigen nog wel een keertje..... hier wel sint ivm de andere kids.... jor is er wel van in de ban, ruth nog totaal niet..... nynke: miss nu wel een meid? lol..... Idd beschuit of cracker eten voor je je bed uit stapt... En om de 3 uur of zo iets eten... zodat je maag niet leeg is..... hier ook meissie wat verkouden is... stomen onder de douche helpt.... slingding: hopelijk vind je snel een manier waarop het slapen wel lukt... k help het je hopen. gatver nu ook nog onweer hier... brrrrrrrr......... ik kom later weer. ga ff wat drinken met kleine meis en kleine man komt zo thuis met taxi.....
@Lola: Heb nog precies 10 minuten om voor je te duimen! En ik ben wel benieuwd naar foto's van de september meeting @Nynke: Balen zeg dat je zo misselijk bent. Ik had daar met Fynn ook geen last van en kan me niet goed voorstellen hoe dat voelt. Lijkt me wel erg vervelend Hoop dat het snel overgaat. En koop je nog steeds een loopfiets nu Jiri ineens weer geinteresseerd is in z'n 3wieler? En laat je de echo donderdag nog doorgaan? Ik heb ook totaal geen haast met zindelijk maken. Heb inmiddels wel ondervonden dat alles vanzelf komt en ik wil het dus niet gaan sturen. Hooguit stimuleren als ik merk dat Fynn eraan toe is. Maar dat geldt denk ik wel voor iedereen hier. Vind het wel apart dat Fynn zo met de Sint bezig is. Ik heb wel een boekje wat ik hem voorlees en een paar figuurtjes waarmee we spelen. En ik vertel ook wel wie de Sint is etc (heb hem nog niet verteld dat de Sint niet bestaat hoor ) maar kan niet echt zeggen dat we er dag en nacht mee bezig zijn. Zal morgen toch es op het kdv vragen of ze er daar ook al mee bezig zijn. Ben iig erg benieuwd hoe hij zaterdag met de intocht reageert.
Hallo, Wij zijn gister weer thuisgekomen. Het was een erg lekker weekendje zonder ook maar iets te "moeten". Heerlijk gerelaxed, lekker gezwommen en af en toe gewoon helemaal niks . 's Avonds lost gekeken. We zijn alweer bijna door het seizoen heen. En nee Nynke, wij hebben het nieuwe seizoen nog niet hoor. Wij liepen achter omdat we het nooit op tv gevolgd hebben. Ga nu wel proberen aan een nieuwe versie te komen. Vooral het zwemmen was erg leuk! Het was een heel mooi zwembad met een geweldig waterspeelhuis waar overal water vandaan kwam. Je kon ook aan wieltjes e.d draaien en dan spoot er weer ergens water uit. En er hing boven het dak een heeeeele grote teil waar 6000 liter water uitraasde als ie vol was. Jikke vond dat alles echt helemaal geweldig In het zwembad heb ik alleen gefilmd. Zal kijken of ik dit later nog ff bewerk zodat ik het kan uploaden. Heb wel nog wat andere foto´s .....