December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Samen met mama in bad

3. Goed nieuws, ik heb de baan! Het salaris is alleen wat lager dan ik gehoopt had, maar men benadrukte dat het hier om een startsalaris ging en dat er nog voldoende ruimte voor groei was.
    Dus geen WW voor deze mama :D ! Het contract gaat in per 1 januari 2009. Op korte termijn gaan we nog even om tafel zitten om te bespreken op welke dagen ik ga werken. Maar dat zal vermoedelijk de maandag, woensdag en vrijdag worden in verband met de kinderopvang. Op maandag en vrijdag heb ik nu al opvang en de woensdag heeft geen wachtlijst...

@Noralien: Wat een lekker toetje moet dat zijn geweest... :D

@Eve: Jasmijn begint nu aan te geven dat ze moet plassen. Ze zegt dan: 'Plas potje'. Maar omdat ze gaat staan als ze daadwerkelijk gaat plassen, kan ik haar alleen op de badkamer op het potje zetten :rolleyes: . Dat scheelt een waterballet. Maar ik zet Jasmijn alleen op de potje als ze er zelf om vraagt...

4. @Noralien: Ik zie nu de rest van de foto's pas. Heerlijk vrolijk snoetje heeft Jikke! Volgens mij was het een zeer geslaagd weekend... :D

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: SUPER!

@Noralien: Wat een heerlijk kind is Jikke! Echt een feest om te zien. Vooral de badfoto's zijn super! Jij ziet er ook happy uit. Goed ook om te lezen dat jullie weekend zo geslaagd was.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, ik twijfelde niet aan deze uitslag. Maar nu dan officieel.....

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Het duimen heeft geholpen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben echt superblij voor je. En meteen per 1 januari '09! Als dat geen goed begin is van het nieuwe jaar ;)

Nynke: Gelukkig doet Koen ook aaien! Als hij stout is (dus als hij slaat) dan zeg ik: Nee koen, lief zijn! En vaak gaat hij dan al uit zichzelf aaien. Hoop dat het snel minder wordt (het slaan).
    Ik vind het bedje ook heel leuk. Is het van ikea?
    Vervelend dat je zo misselijk bent. Ik heb het ook gehad bij beide zwangerschappen. Vanillevla helpt wel. Verder heb ik niet zo veel tips.

Mamav2: Oooh das niet leuk dat slechte weer met Sint Maarten. Hopelijk wordt het nog droog en kan je alsnog gaan.

Noralien: Je vakantie klinkt als geslaagd. Lekker toch, even bijkomen. De foto's zijn echt heel erg leuk! Wat is Jikke ook alweer een hele meid aan het worden zeg.
    Waar waren jullie op vakantie?

Koen was vanmiddag op het kdv en mijn moeder kwam hierheen. Samen hebben we m'n huis eens goed gepoetst. Lekker dat dat weer eens goed gedaan is. En het schiet toch wel meer op met 2 dan alleen. ;) Er komt ook weinig uit m'n handen eerlijk gezegd als Koen hier rond loopt. Dan ben ik toch meer met hem bezig en hooguit wat kleine dingetjes. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Groetjes Otje

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Ik doe hier ook alleen wat kleine dingetjes (de was, wc, aanrecht en stofzuigen) als ik met Fynn ben. En als Fynn slaapt ga ik iets voor mezelf doen. Als er dus echt groot onderhoud nodig is dan breng ik Fynn ff naar m'n ouders.

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

janette; gezellig ook met kerst, vwb zindelijkheid, jouw ha heeft er een duidelijke mening over lees ik :)

eve; jep hier ook zo vwb zindelijkheid, vandaar nu op een laag pitje tot hij het zelf weer aangeeft

noralien; jikke is en blijft echt een mooi meid zeg, leuke reportage zo. mooie scherpe foto's ook. vind haar echt op jouw lijken, weet natuurlijk niet hoe jouw hubbie eruit ziet maar zie echt onwijze overeenkomsten

lola; ONWIJS GEFELICITEERD JOH,leuk hoor, enne lijkt me lekker hoor nieuwe start nieuwe jaar.

otje; 'wij' doen samen de was(orlando en ik) stofzuigen en dweilen dito en dat geld dus voor een hoop dingen, maw ik doe het gwoon en hij loopt erachter aan, met dweilen en stofzuigen mag hij als laatste 'even' stofzuigen/dweilen vind hij heeeel leuk. en raakt hij afgeleid of is hij al ergens anders mee aan het spelen doe ik het dus gwoon tussendoor. nu met valerius erbij is het ietwat moeilijker in te plannen maar tot op heden lukt het aardig moet ik zeggen.....badkamer en keuken grondig schoonmaken is idd wat lastiger maar lukte met orlando dus ook goed. ramen wil hij ook erug graag 'helpen' maar dat mag hij dan eerst doen zodat ik 'de rest' 'mag' doen ;) 8)

zo ga een verhaaltje voorlezen en dan kan orlando met papa weer gaan douchen

gr saskia

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Lola gefeliciteerd

Noralien lekker dat het weekend zo geslaagd was.. welk park waren jullie ook alweer.

Melliemel, ja onze huisarts heeft echt een duidelijke mening en ik kan er eigenlijk ook wel inkomen, dus vandaar dat wij wachten....eerst zijn poeperij maar eens goed op gang zodat hij zonder "medicijnen"kan.

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola:

noortje:
    super leuke foto's vooal die met jou en jikke in bad!

12. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    lola: Super gefeliciteerd met je nieuwe baan!

noralien: ! woord voor jikke mooi meiske.. En wat een uitstraling.... Echt super.... Leuke foto's. Volgens mij heeft weekendje weg jullie goed gedaan.. En ze lijkt idd veel op jou....

hier doe ik ook gewoon dingen met kleine meis erbij... Grote dingen doe ik als ze tussen de middag ligt te slapen....

Uiteindelijk is het hier wel droog geworden, en wind is wat gaan liggen. Dus we hebben ideaal weer gehad om sint maarten te lopen. De rugzakjes zitten aardig vol.. zo ff in de snoeptrommel mikken... Aansluitend nog bij kameraad wezen koffie drinken... en kids hebben nog wat gesnoept... maar goed, das ook maar 1x per jaar dus vooruit....

Morgen ook hele dag onder de pannen... eerst morgen ochtend met jor mee naar school. hebben een hersftwandeling. morgen middag met ruth naar het consultatiebureau toe alvast voor haar 24 mnd controle.... En donderdag naar een vriendin van mij, naar de kinderarts, ppg gesprek en vht gesprek..... Dus twee drukke dagen voor de boeg...

Tot morgen als ik tijd vind...

liefs........

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola: gefeliciteerd met je nieuwe baan! en je werkdagen worden gelijk aan de mijne....

Duckie: Nick zit regelmatig op zijn pot, maar plast bij voorkeur ernaast :( en vanmorgen kwam hij keurig melden Nick poep.... Hij is er wel mee bezig maar wil het niet op de pot doen. Wel merk je soms gewoon aan hem dat hij moet plassen of poepen, maar als ik dan vraag op hij op het potje wil dan is het neeeeee luirer, dus tja....komt vanzelf. Soms wil hij zijn luier niet aan en op de pot en dan wil hij zijn luier ook echt niet aan....en dan heeft hij dus meestal een ongelukje naast de pot....

Bianca: Frank comprimeert volgens mij een langer filmpje eerst met een of ander programma voor ik het dan op photobucket kan laden....maar hoe het precies werkt....geen idee

Eve: sinterklaas....ik ben er zelf nog niet mee bezig ben (behalve de cadeautjes die heb ik al) moet zeggen dat Nick ook nog nergens een sinterklaas of zwarte piet heeft gezien. De intocht missen we ook doordat we in de ardennen zitten. Maar ben benieuwd of het nog gaat komen. Hier staat de tv nog steeds zelden aan dus ook daar ziet hij de sint niet.

Lola: ik vind ook dat de volgende meet gewoon weer doorgang moet kunnen vinden! heb er nu al zin in...
    onze namen noemen....ik vind papa en mama ook wel prima, hoef niet zo nodig bij naam genoemd te worden door mijn ukjes...als zullen ze vast straks weten wie met Karin en Frank bedoeld worden. Kinderen van vrienden van ons noemen hen wel bij naam en ik vind dat voor kinderen van 3 en 5 raar klinken....

Melliemel: de kids slapen redelijk door nu, nu mama nog :) Ik wordt nl zelf nog meestal om een uur of 4/4.30 wakker en heb dan moeite om verder te slapen. Dus ben zelf nog wel snel vermoeid.

Noortje: super die foto's van Jikke. Ik vind echt dat ze jouw pretogen heeft.

Otje heerlijk gevoel he een schoon huis!

wordt er hier eigenlijk door de kids al regelmatig gesnoept? ik geeft Nick eigenlijk nooit iets behalve rozijntjes. Vraag me weleens af of ik niet heel streng ben....

pff Janette: klinkt alsof Teun wel wat ontlasting van Nick over mag nemen. Die heeft vaak 3-5 poepbroeken per dag....

14. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Vanavond werd er hier St. Maarten gelopen. Het was gelukkig droog. Ik was van plan om met Thijs te gaan maar heb het niet gedaan. Volgend jaar.
    Vanmiddag heb ik in mijn klas lampionnen gemaakt, die zijn gelukkig niet kapot geregend!

Lola: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lijkt me een heerlijk idee dat je weer onder de pannen bent!
    Ik ben me eigenlijk een beetje aan het orienteren wat er allemaal nog meer mogelijk is voor mij. In eerste instantie ben ik niet op zoek naar eenzelfde baan op een andere school. Ik ben aan het kijken naar een fuctie op de afdeling onderwijs bij de gemeente, of naar bijzondere soortenvan onderwijs, bijvoorbeeld aan kinderen in het ziekenhuis. Het zoeken alleen geeft al weer inpiratie en zin!

Otje: Thijs was heel voortvarend bezig op zijn potje, alleen heeft hij er nu geen zin meer in. Iklaat het gewoon maar zo. Hij kan prima poepen en plassen op de pot of op de WC, maar doet het niet zo vaak meer (alleen bij de oma's nog wel....). Ik laat het gewoon maar zo, komt wel goed!

Thijs vind Sinterklaas ook erg interessant. We bekijken samen de speelgoedfolders die hier binnenkomen, maar Thijs heeft dan vooral oog voor de Sinterklaas. Als het een beetje weer is gaan we zaterdag naar de intocht!

Karin: ik geef ook geen snoep, wel koekjes (eierkoek, ontbijkoek, biscuitjes), maar geen zoete snoepjes. Van mijn oma had hij in de vakantie een paar smarties gekregen. Die avond heeft hij erg overgegeven. Ik wet niet of het doorom was hoor, maar het sterkt mijn idee dat het nog helemaal niet nodig is.

Thijs moet donderdag trouwens weer naar de oogarts. We waren er in het voorjaar omdat hij een beetje scheel kijkt. Dat zou vanzelf overgaan, maar omdat Pieter en ik allebei slechte ogen hebben, wilde ze hem onder controle houden. Ik ben benieuwd hoe het nu is...

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Duikster kom maar op met die broek... maar eh 1 per dag is voldoende hoor

enne hier ook nog geen snoep hoor.. zelfs rozijntjes blieft meneer niet... alleen taai taai, evergreen, ontbijtkoek en een biscuitje en dan fruit....wil het zolang mogelijk uitstellen.....

16. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    dan moet ik me denk ik schamen. kleine meis krijgt wel snoep... Niet heel veel, maar wel als broerlief uit school komt.... En dan mag ze wat uit de trommel kiezen. dus varieert van smartie's tot zachte beertjes en heel af en toe een lollie..... Dus hier wel snoep... maar 's ochtends krijgt ze koekje en tussen de middag brood met fruit... en als rond half 4 een snoepje dus.... **schaam schaam schaam**

Ennuh teun mag hier ook wel "broek" lenen, want een bunsing is hier af en toe nog heilig bij wat ze hier produceren......

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Na een heerlijk weekend, hier dan toch het slechte nieuws. We waren er al een beetje bang voor, maar hoopte op een mogelijke compromie....de koper van ons huis ziet af van de aankoop :( .

We wisten dus al dat het bouwkundig rapport tegen zou gaan vallen. Dit heeft vooral te maken met (minstens) één rotte balk onder de vloer. Omdat je hier niet goed in de kruipruimte komt, moet de vloer daar deels voor opengebroken worden. Dit brengt natuurlijk een kostenplaatje en een hoop ongemak met zich mee.
    Daarnaast kwamen er nog wat andere dingen uit. Dit lag wel in de verwachting bij zo'n oud huis (100 jaar) en dat wist hij ook wel, maar als je het zo op papier ziet staan... daar schrik je als koper toch van.
    Dat het huis aan't verzakken is, tja dat is geen nieuws. Dat is bekend. En probeer maar eens een oud huis hier in de zaanstreek te vinden, dat op deze zachte grond niet verzakt is.

Maar goed, feit is dus dat de verkoop niet doorgaat. We zullen dus een nieuwe koper moeten vinden. Eerst maar eens een nachtje slapen en een plan van aanpak bedenken. Wat doen we met de vraagprijs, gaan we zelf nog dingen op (laten) knappen en wanneer zetten we het huis weer in de verkoop.

Bah, wat kan zo'n bericht je goede humeur na zo'n weekendje weg ineens verpesten :( .

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he sh*t Noralien!

19. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    he balen noralien.... succes met nachtje over slapen.....

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Lola: gefeliciteerd met je baan.

@Eve: heb de echo maar laten staan, dus nog 35 uurtjes en dan zien we misschien een hartje kloppen :)

@noralien: leuke foto's. Ik dacht al met Lost, als jij het volgende seizoen al hebt, dan wil ik ook gaan zoeken op internet. Ach ja, nog maar ff wachten.
    Balen van het huis...

@Otje: het is inderdaad van Ikea. Hier ook het huishouden samen met Jiri of als hij slaapt. Maar echte grote dingen, daar kom ik niet echt aan toe. Het zijn gewoon de wekelijkse dingen. Mijn vriend is wel erg van de opruim/poets. Dus hij doet regelmatig de ramen en de garage opruimen en de tuin is ook zijn ding. Oh ja afwassen ook. De rest doe ik.

Hier ook nog geen snoep. We hebben het niet in huis. Soms chocolade of chips, maar dat eet ik 's avonds als jiri in bed ligt :)
    Hij is nu helemaal into de wafels. Bij de aldi heb je van die kleine zachte wafels. Het liefst eet hij het de hele dag, vraagt er al 's ochtens naar. Maar hij krijgt het soms als tussen doortje of als toetje na het eten. Maar niet meer dan een zo'n wafeltje per dag. Verder van die kinderkoekjes, zoutstengels, ontbijtkoek of krentjes. Ik denk dat je bij een eerste altijd langer wacht. De 2e zal er sneller in meegaan, als de oudste iets krijgt.

Deel Deze Pagina