@Karin: Ik vind het ook raar hoor als een klein kind z'n ouders bij de naam noemt. Vind het wel leuk als Fynn het weet maar verder gewoon lekker 'mama' en 'papa' zeggen! Fynn snoept nooit. Heb het niet eens in huis. Ja, wel chips maar die eet ik 's avonds als Fynn slaapt. Ben zelf helemaal geen snoepkont dus dat scheelt denk ik wel. Hij eet sowieso weinig tussendoortjes. Heeft kennelijk genoeg aan z'n 3 hoofdmaaltijden. En als ik hem wat geef is het een plak ontbijtkoek of een fruitreep. @Lies: Gelukkig dat Thijs Sinterklaas ook interessant vindt Succes morgen bij de oogarts! @Noralien: Getver, wat balen. Dat kan idd je fijne gevoel van het weekend flink verpesten Hoop op een snelle oplossing! @Nynke: Weet niet of ik je hier nog aantref voor die tijd dus bij deze: VEEL SUCCES MORGEN BIJ DE ECHO!
Dank jullie wel voor de felicitaties ! @Noralien: Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen na zo'n rotbericht. Ik vind het echt ontzettend sneu voor jullie... @Otje: Ik heb sinds een paar maanden een poetshulp en daar ben ik erg blij mee. De grote dingen bleven hier inderdaad ook (te vaak te lang) liggen. Een badkamer poetsen met Jasmijn in de buurt is namelijk absoluut onmogelijk . Kleine dingen als was opvouwen, stofzuigen etc gaan prima met Jasmijn erbij. Het duurt alleen langer, omdat Jasmijn wil 'helpen'... Dan zou het in 2009 toch eens moeten lukken om bij elkaar op bezoek te komen, nietwaar... ? Wat namen betreft: Roy en ik willen ook gewoon papa en mama genoemd worden door de kids hoor. Maar ik vind het wel typisch dat Jasmijn alles napraat wat ze hoort, behalve dus onze eigen namen... Wat snoepen betreft: Hier ook weinig snoep. Voor Jasmijn dan, want ik snoep eigenlijk teveel . Ik vind het inderdaad ook niet nodig en bovendien is Jasmijn al stevig genoeg. Ik denk wel dat je met een tweede gemakkelijker bent, dus Emma zal wel wat eerder gaan snoepen. Jasmijn 'snoept' vooral rozijntjes, een plakje peperkoek en liga... @Lies: Ben benieuwd wat de oogarts morgen te zeggen heeft over Thijs. In welk opzicht hebben jij en Pieter slechte ogen?
Lola, proficiat met je nieuwe baan! Petje af hoor, pas bevallen en al geslaagd met solliciteren! Hoe gaat het trouwens met je bv? Noralien, wat een supermooie foto's van Jikke in bad. Wat jammer van jullie huis! Bah, dacht je dat dat achter de rug was... Het komt vast snel weer in orde. Mamav2, ik schaam me even mee met jou... Liene snoept namelijk ook wel eens. Zelf geven we haar rozijntjes, plop- en samsonkoeken (maximum 1 per dag). Maar van onze overbuurvrouw (90 jaar) krijgt ze echte plakkerige snoepjes. Liene gaat ze zelf vragen 'noepetje vjage majie?' 'Snoepje vragen aan Marie, dus. En van mijn moeder krijgt ze van kindersuprice zo van die chocolaatjes.
noortje: wat een ontzettend rot bericht zeg! Wat balen zeg! succes met het nemen van beslissingen ed hier wordt af en toe wel gesnoept vooral met ons mee eten van koekjes bij de koffie. Chips krijgt ze vaak op verjaardagen. wij zijn de laatste in rij die kinderen kregen (van broers en zussen en nichten en neven) dus de andere kinderen zijn ouder en hoe leg ik kailynn uit dat hun allemaal wel chips mogen en zij niet.krenten vind kailynn niet lekker dus... verder krijgt ze wel redelijk verantwoorde tussendoortjes (die ze echt nodig heeft anders zijn de driftbuien niet meer te tellen). Bij action verkopen ze ernst bobby en de rest mini bisquie, die zijn erg handig om in je tas mee te nemen ed en ze zijn er lang zoet mee. bij opa en oma krijgt ze soms een mini ijsje na het eten. en bij een val partij op haar lip krijgt ze van ons een ijs lollie om de dikke lip tegen te gaan en om te troosten. dus ik moet me ook diep schamen. nycke: succes met de echo! lola: ik vroeg me ook af hoe het met je bv gaat. Hier s er een achternichtje geboren maandag. een meisje Imke. Het was het laatste familie lid zonder kinderen dus... ze is ruim 3 weken te vroeg geboren. maar als het goed is mogen zevandaag naar huis. ze is in een zeer rap tempo bevallen, bleek al wel een paar dagen vruchtwater te verliezen maar toen de ween begonen naar het ziekenhuis gegaan en ze bleek 8 cm te hebben. papa heeft maar ruim een uur mee hoeven zweten.
Ik ben nu weer bij mijn ouders aan het leren. Deze morgend waren we om 6u al wakker. Dus Eve, ik leef met je mee! Haha, de eisman was hier net aan de deur, en nu heeft mijn moeder voor Liene een adventshuisje gekocht. Vanaf 1/12 tot 25/12 kan ze elke dag een deurtje opendoen en een chocolaatje smullen. Wel maar erg kleine denk ik hoor aan de deurtjes te zien.
Tja, hoe gaat het met mijn borstvoeding...? Een beetje vreemd eigenlijk. Voor de eerste en tweede voeding heb ik meer dan genoeg melk (Emma slaapt er namelijk lekker lang op...), maar daarna gaat het mis. De derde voeding is dan een poedervoeding, de vierde weer borstvoeding en de laatste voeding is weer een poedervoeding. Zo krijgt Emma dus voor 60% borstvoeding. Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om de middag- en avondproductie op te krikken door Emma vaker aan te leggen (en dus géén poedervoeding te geven), maar dat eindigde beide dagen in een voedingssessie van 3 uur aan één stuk en een krijsende Emma die nog steeds honger had, maar ondertussen doodmoe was van het harde 'werken'. Dus ik accepteer maar dat het gaat zoals het gaat en 60% moedermelk is nog altijd beter dan helemaal geen moedermelk. Eigenlijk is het meer dan 60%, want de tweede fles (de laatste voeding dus...) is tegenwoordig nog maar een kleine voeding. Meer krijgt ze niet op en ze slaapt er goed op (zo'n 8 uur aan één stuk)... Ik vind trouwens dat niemand hier zich hoeft te schamen met betrekking tot het geven van snoep. We zijn tenslotte geen moraalridders ! Ik ben zelf een erge snoepkont, maar Jasmijn vraagt er nog niet om. Laatst kreeg ze bij een vriendin van mij een spekje, maar dat werd meteen aan mama doorgegeven (die er gretig de tanden in zette... ) @Slingding: Gefeliciteerd met je achternichtje! Leuke naam ook... @Saar: Succes met leren!
HELP! Het mooie gave snoetje van mijn kleinste meisje is in een paar dagen tijd veranderd in een puistenkopje ! Over haar hele gezichtje én hoofdhuid zitten talloze (zeker meer dan 100...) kleine rode pukkeltjes. Zó zonde... Kent iemand een middeltje tegen deze pukkeltjes?
@Eve: Demi vindt (zwarte) piet en (sinter)klaas ook erg interessant. Ze heeft hier ook van die poppetjes van sinterklaas en zwarte piet. Die had m'n moeder bij de blokker gekregen. Ga zeker ook naar de intocht kijken aankomend weekend. @Bianca; IK ben wel benieuwd naar het filmpje, jammer dat het niet lukt om 'm te plaatsen. Misschien kan je 'm wel op hyves zetten? @Nynke: Balen dat je misselijk bent. Ik heb al een heleboel tips gekregen, maar helaas werken ze op mij allemaal niet echt. Gember zou kunnen helpen tegen misselijkheid. Kleine beetjes eten verdeeld over de dag. Vanillevla. Accupunctuur. Medicatie via de huisarts. Afgebluste cola. Wie weet helpt 1 van deze dingen jou wel. Wat 'me wel helpt is 's ochtends iets eten voor ik op sta. @Noralien: Wat een vrolijke foto's allemaal (op die ene na dan ). Lekker zo'n weekendje er tussen uit. Maar wat balen dat de verkoop van jullie huis niet doorgaat @Lola: SUPER! GEFELICITEERD MET JE NIEUWE BAAN! Dus vanaf 1-1 werk je als salarisadministrateur op een acc.kantoor? Is het eigenlijk dicht bij huis of heb je veel reistijd? @Otje: Wij hebben al een tijdje een huishoudelijke hulp. Heel fijn, want aan de grote dingen kom ik ook niet echt toe. De kleinere dingen doe ik gewoon waar Demi bij is. @mamav2: lekker gewandeld vanochtend? Het was hier iig prachtig weer. Vwb snoepen, dat doet Demi ook nog bijna niet eigenlijk. Af en toe een doosje rozijntjes of een koekje of bij oma een taai taai poppetje. Maar ze heeft dan verder ook geen oudere kindjes in haar omgeving, dus ze kent het niet en vraagt er ook niet om. Ik kan me voorstellen dat het bij een tweede anders werkt. @Saar: Succes met studeren! Demi heeft nog steeds last van een loopoor en als we buiten zijn geeft ze zelf aan dat de wind op haar oor pijn doet (mama oortje au), dus we hebben gisteren niet de lampionnenoptocht van Sint Maarten gelopen. WE hebben wel nog even buitengekeken en ze kreeg van mijn overbuurvrouw ook een lampionnetje om vast te houden. Ik ga snel afsluiten en douchen, moet zo weer op controle. De vorige keer was ruim 4 weken geleden , dus ik ben benieuwd. Demi heb ik wat eerder op bed gelegd. En volgens mij is ze ook gaan slapen. Ben alleen bang dat ik d'r dadelijk wakker moet maken.
Het kantoor ligt twee straten bij ons vandaan, het kinderdagverblijf is straks dus verder weg dan mijn werk... Succes bij de gynaecoloog! Ik hoop trouwens dat Demi snel helemaal geen last meer zal hebben van haar oortje en weer lekker overal aan mee kan doen...
hi hi, janette; ja kan me voorstellen als teun niet denderend poept dat je dit dan even achterwege laat hoor mama2; jij hebt weer drukke dgn zo te lezen succesn hoor met alles duikster; he bah nou idd hopen dat jij je ritme qua slapen ook snel veranderd zodat je kunt bijtanken nu je beide kids doorslapen, wel een lekker idee hoor 8) vwb snoepen, in principe snoept orlando niet, maarrrr helaas heb ik een man die heeeel veeeel snoept en hij snoept dus ook minder als hij thuis in het bijzijn is van orlando maar als hij dan snoept is het feest voor orlando want dan mag orlando ook 1 dingetje als het een geoorloofd snoepje is dan he . verder dus niet alleen rozijntjes af en toe en idd een koekje maar dar is hij ook niet zo van gecharmeerd, geef hem maar een lekker stuk fruit of wortel ofzo vind hij heerlijk. nu met de sint heb ik hem bv een keer kruitnootjes gegeven nou hij eet er wel wat van maar geeft meer weg aan mama en laat vervolgens de rest staan dan dat hij het bakje leeg eet. en met een verjaardag ofzo mag hij een bakje chips (nibit ofzo) dit vind hij wel lekker. over het namen noemen, wij noemen elkaar ook papa en mama waar hij bij is, alleen heel soms als we iets 'dringends' willen zeggen tegen elkaar noemen we elkaar bij naam en orlando zegt het idd dan na en weet ook wie wie is dan maar wij willen idd ook niet dat hij ons bij naam noemt vinden we zo onpersoonlijk, gek eigenlijk he?! nou ja wij zijn gwoon papa en mama voor hem lies; succes donderdag, wat houd de controle verder in? checken ze de stand van de ogen? de scherpte of mss afplakken ik heb er geen verstand van he dat kun je wel merken, ben benieuwd?! noralien; he gatver wat lees ik nu, koop niet door dat is idd geen leuke afsluiter van jullie weekend, he wat zullen jullie hiervan balen zeg, ik baal er al van voor jullie lies; vwb het snoepen denk ik dit laatste ook ja, ik zie dit al aan mijn schoonzus(moet wel zeggen dat ik haar niet zal opvolgen hoor zijn gaf haar 2e echt al vroeg dingen zeg maar) saar/mama2: oh dan moet ik me dus ook schamen haha nee hoor doe ik niet, vind het niet onverantwoord hoe orlando heeel af en toe een snoepje krijgt 8) enne een buurvrouw heb je niet de hele dag over de vloer toch saar?! slingding; oh jij je ook schamen hihi. gefeliciteerd hoor met je nichtje ga even voeden kom zo terug reageren
duckie; succes weer bij de gyn, en wel vervelend dat het bij demi nog wel pijn doet. ben ook benieuwd hoe het is met jouw kleintje? gr saskia
lola gefeliciteerd met de baan noralien wat een prachtige fotos, wat een mooi open snoetje heeft jikke duckie succes. knuffel voor demi saskia, hihi zou je hierheen naar toe komen als vrijwilligster? nynke vervelend die misselijk heid, het is vaak maar een paar weken, maar als je erin zit duurd het een eeuwigheid hier word ook niet echt gesnoept, althans geen snoepjes. wel rozijntjes, een koekje nou ik moet er weer vandoor, anissa is weer wakker
ben net thuis met kids.... Wandeling was errug vochtig. bah. echt koud... Maar wel heel gezellig. Ook heel prettig was het contact met de andere ouders... Je steekt er wel dingen van op. Verder naar bureau geweest.... En mijn vermoedens werden bevestigd.... Tut weegt nu 10,1 kilo en is maar 79 cm lang... Dus dat verklaart maatje 74 nog steeds..... Verder qua ontwikkeling is ik wel geschrokken. De dingen die ze doet hoort ze pas bij 3,5 jaar te kunnen... Het enige wat wel volgens schema gaat is haar praten.... Verder was het volgens hun een pittig erg alert ding, die haar eigen gang gaat..... Hoef pas met een jaar weer te komen. Wel het advies om met een half jaar ff komen om te wegen en meten ivm haar groei.... ik ga ff gezellig met zoonlief ff wat drinken.... liefs.......
Leuk om te horen dat je meisje het zo goed doet. Ik mag eind januari gaan. Lola, wat leuk dat je nieuwe baan zo dicht bij is. Lijkt me echt geweldig. En mbt de bv, 60% (of zelfs iets meer), vind ik zeker iets om trots op te zijn! (0% ook hoor, ik vind dat we allemaal supermama's zijn, die erg bewust met hun kinderen bezig zijn, welke voeding ook ). Duckie, veel plezier bij de gyn. Geef Demi maar een dikke kus van ons.
Hallo allemaal, Ik heb nog geen tijd gehad om alles te lezen, alleen ff vluchtig doorheen gekeken, dus als ik wat vergeet spijt me dat Lola, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! En wat lekker dat het zo dichtbij is zeg Slingding, gefeliciteerd met je achternichtje, leuke naam idd. Noralien, jeetje wat balen dat de verkoop niet door gaat zeg! Tja, ik kan me voorstellen dat je nu eerst een plan wilt maken van hoe of wat. Ik duim voor jullie dat er snel een nieuwe koper komt die het ook daadwerkelijk koopt! Nynke, de seabands schijnen ook te helpen tegen misselijkheid. misschien het proberen waard! mamav2, je meid is idd nog niet echt groot, maar vind dat wel schattig! Wat zeiden ze erover dat ze qua doen en laten al veel verder is? Wat betreft het snoepen, hier liga koekjes en af en toe krijgt hij een kinderchocolaatje (halve) in kleine stukjes bij de thee, maar dat is meestal bij oma verder rozijntjes, lange vingers zonder suiker, fruit. Echt snoep krijgt hij niet. Gister weer gewerkt, voel me nu echt een zeikerd, maar er was weer niet zoveel aan... Tot half 12 helemaal alleen gezeten, toen kwam er iemand, om 1 uur gezamelijk gegeten, en daarna ging de stereo zo loeihard aan, dat ik me niet eens kon concentreren op m'n werk *zucht* soms baal ik er echt van dan ik bij m'n eerste werkgever weg ben gegaan! Ga ff Jayden in bad doen, misschien kom ik straks nog ff kletsen! groetjes Lisette
ik moet haar speelgoed aanbieden waar ze aan toe is... dus vanaf een jaar of vier. zodat ik haar kan blijven stimuleren..... Anders zijn ze bang dat ze straks compleet komt stil te staan... En dat schijnt weer niet goed te zijn. Ik maak me er niet zorgen om. Ze doet zoals ze doet en ze is verder gezond en gelukkig.... Dus maak me daar geen zorgen om.. badder ze.... hier ligt al eentje plat en kleine meis gaat zo ook ff douchen en erachter aan om te gaan slapen.. dan hebben hubbie en ik ff tijd voor elkaar.
Tip, leuke site: http://www.peuterplace.nl/sinterklaas/s ... .htm#klopt hier leuke sint liedjes vinden met tekst. en andere leuke liedjes met tekst en filmpje.
Hoi hoi, mijn werkweek zit er weer op! Vandaag weer een pittige dag, maar ik heb wel het gevoel dat er wat vooruitgang in zit. Ik heb duidelijk afspraken met het erg moeilijke jongetje, zijn moeder en de directrice . We hebben nu een soort stappenplannetje wat we doen bij excessen. Voelt al wat beter. Maar ben blij dat ik weer vrij ben! Morgen dus naar de oogarts met Thijs. Saskia: het scheelzien was eigenlijk niks, dat was "optisch" en komt door zijn lage neusbrug. Net afplakken dus! Nu worden morgen zijn ogen gedruppeld om te kijken of hij een afwijking heeft. Lola: Pieter had al op zijn 5e een bril, hij heeft geen hele grote afwijking maar wel een gekke. Hij heeft geloof ik een oog met plusglazen, een met minglazen en een heel grote cilinder. Ik kreeg op mijn 8e een bril en heb intussen -8...... Noralien: wat balen zeg. Maar het is net wat je zegt, vind in de Zaanstreek maar eens een huis dat niet is verzakt. Daarnaast vond ik de prijs helemaal niet hoog (of ben ik niet meer zo reeel omdat ik Amsterdamse prijzen gewend ben?). Zijn opeens wel een hoop zorgen meer... Nog even over het snoepen: Thijs had gisteren bij mijn moeder rozijnen gegeten en noemt het nu steeds "kozijntjes" , klinkt zo schattig! Setje; wat jammer dat je nieuwe baan zo tegenvalt... Maar ik heb het een beetje gemost, wat deed je eerst en wat doe je nu? Lola; wat heerlijk, je werk zo in de buurt! Lies