Aangezien Fynn steeds zo moest huilen als ik hem op woensdag weer naar het kdv bracht heeft z'n vader hem vanmorgen voor de verandering es gebracht. Tja, jullie raden het al: hij heeft geen traan gelaten en ging meteen heel vrolijk spelen... @Saar: Jeetje, om 6 uur al? Liene ook? Das wel heel bijzonder En wat is een eisman? @Lola: Ach gut, allemaal pukkeltjes Volgens mij is daar weinig tegen te doen, toch? Trekt vanzelf wel weer weg...over een jaar of 10 Hier is het kdv ook verder weg dan m'n werk. Maar aangezien mijn werk in dezelfde straat is waar ik woon heb ik lekker gewonnen =P~ @Duckie: Joepie, nog een Sinterklaas-fan Op het kdv zeiden ze trouwens dat ze er nog niet mee bezig zijn omdat de ervaring leert dat Sint en Piet meer indruk maken op die kleintjes dan je zou verwachten en dat het dan teveel voor ze wordt...Hoop dat Demi snel geen pijn meer heeft! En hoe was de controle? @Mamav2: Jeetje zeg, die tut van jouw gaat wel erg snel Kun je een voorbeeld noemen van hetgeen ze nu al kan wat ze pas met 3,5 zou moeten kunnen? Ben daar wel benieuwd naar. @Setje: Wat balen dat je het niet zo naar je zin hebt op je werk. Is er kans op dat je werkzaamheden nog gaan veranderen of blijft het zo? En kun je niet teruggaan naar je 1e werkgever? Heb ik ook gedaan en dat is me heel goed bevallen. Moest wel ff moed verzamelen om daar weer te solliciteren maar ben erg blij dat ik dat toch heb gedaan. @Lies: Nogmaals succes bij de oogarts! Hoop dat ze niks zullen vinden bij Thijs! O ja, ik vraag me af waarom iedereen zegt dat je bij een 2e makkelijker bent met snoep omdat het oudere brusje het wel krijgt. Ik ben nml niet van plan om Fynn wel snoep te geven als hij ouder is....Vind het prima als hij bij oma en opa of op een verjaardag es wat krijgt hoor. Maar ga het niet ineens in huis halen op een bepaalde leeftijd. Haha, jullie kunnen wel merken dat ik zelf geen snoepkous ben. Tot groot ongenoegen van 1 van mijn oma's. Die deed niets liever dan haar kleinkinderen overladen met snoep maar ik at het nooit op en dat vond ze dus echt raar Maar goed, Lola en Janette hadden al gezegd dat ze me een beetje raar vonden...Fynn's vader is overigens wel een snoepkous (in meerder opzichten ). Enne...heeft iemand nog een gratis poetshulp in de aanbieding?
even een opsomming: met twee voetjes los springen en tegelijker tijd weer neer komen op twee voetjes, zichzelf aan en uitkleden op juiste manier, eigen lichaamsdelen aanwijzen en benoemen, euhhhhhh verder? Dit is maar kleine greep..... dus nu speelgoed gezocht voor een hele snelle tut......
eve als je de poetshulp hebt gevonden stuur er dan ook ff langs Heiloo Hoefde vanmorgen niet te werken dus kon ik wat in huis doen, Teun ging met papa al om 8 uur weg en ik hoefde pas om half 1 weg...en ja wat doet mama...zit op het forum, ligt lekker lang onder de zonnehemel en gaat een boek lezen en ja toen was het zo half 1 morgen maar weer proberen, al moet ik dan een uur eerder de deur uit.... Hier is mama wel een snoepkous en hele grote zelfs, maar Teun krijgt het gewoon niet. Hij vond de kindjes gister aan de deur wel leuk,,, nu lag de zak met snoep nog op de trap dus hij kwam vanavond thuis, en gaat dan al zelf op de onderste tree zitten voor ziijn schoenen te ruilen voor pantoffels, en zei "kindjes zingen snoepie" dus hij heeft de boodschap wel begrepen zo ga nog ff zitten, heb het rijk alleen Wijnand is met vrienden naar AZ-PSV en komen laat thuis....en dan straks weer lekker optijd naar bed.. doei doei
@mamav2: Ja, ga maar verder met opnoemen hoor. Vind het eigenlijk wel interessant! Es kijken of Fynn ook al op weg is naar de 3,5 Tot nu toe kan hij iig z'n eigen lichaamsdelen benoemen en aanwijzen. Maar denk eerlijk gezegd dat wel meer kinderen van 2 dat kunnen. Zelf goed aan en uitkleden vind ik echt knap! Dat springen is echt grappig. Nooit over nagedacht dat het een kunst is om met 2 voetjes tegelijkertijd weer neer te komen. @Janette: Je hoeft je niet te schamen hoor. Ik zou hetzelfde gedaan hebben Ik drink nog ff thee en ga dan ook duiken.
eve schreef duik je wel goed? want het kan hard aankomen hoor... hier ook 1 die zijn ledenmaten kan benoemen hoor...
allereerst: niemand hoeft zich te schamen hoor over wel of geen snoepen, dat was niet de intentie van mijn vraag... Lies: lijkt me best lastig met Thijs naar de oogarts. Blijft hij stilzitten dan? Fijn dat er een plan van aanpak is voor je moeilijke jongetje in de klas. Als iedereen er zich nog aan houdt is het helemaal goed natuurlijk.... Janette: ik had er vandaag wel vier voor je in de aanbieding Lola: ik vind ook dat dat zou moeten lukken! Nick praat inderdaad ook alles na, maar onze namen ook niet. Had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan. enne...ikke is ook een snoeper hoor... lekker hoor dat het voeden nu in elk geval veel beter lukt dan bij Jasmijn. Hopelijk mag je het op deze manier nog een tijd volhouden! En wat heb je toch weer een heerlijke slaapkop.... Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd of Chris eventueel zonder de laatste voeding zou kunnen, maar ik vind het voor mijn eigen productie wel prettig minstens 5 voedingen te houden tot de 6 /7 maanden / de bijvoeding een beetje op gang is en daarnaast vind ik die halve slaapvoeding op de late avond ook zo'n heerlijk intiem moment. Maar anderzijds is eerder zelf kunnen gaan slapen ook wel erg lekker.... vreemd die pukkeltjes. Geen idee wat het kan zijn. en super dat je zo ongeveer naast je werk komt te wonen. Dat is lekker zeg. Hier blijft de reisafstand gelijk. Slingding gefeliciteerd met je achternichtje melliemel: hier noem ik Frank heel bewust juist Frank als ik tegen hem praat. Voor mij is dat een heel principieel iets in de zin dat ik niet alleen ouder ben en ik niet de mama ben van Frank. Ik zeg dus wel tegen Nick bv. ga maar aan papa vragen, maar als ik Frank zelf iets wil vragen zal ik nooit papa zeggen. Zo dus ieder zijn ding.... Noura: hoe gaat het nu eigenlijk met Anissa en de reflux? Setje: hoop dat je het nog beter naar je zin krijgt op je werk. Eve: foei die snoeperd van een papa van Fynn maar dan was hij al vroeg in de ochtend bij jullie als hij Fynn kan wegbrengen. Blijf het overigens apart vinden dat hij jullie bestaan volledig voor zijn gezin verborgen kan houden en wel enigszins regelmatig tijd met jullie doorbrengt. maar goed, Fynn kan zo in elk geval lekker papatijd hebben! Vanmorgen heb ik Chris even naar mijn moeder gebracht en ben lekker met Nick gaan zwemmen. Even echte tijd voor mijn grote kleine man. Een aantal keer met hem van de grote glijbaan geweest. Hij schaterde het echt uit van het lachen. Heerlijk. Toen de les gevolgd. Flink gezongen en hem in de lucht gegooid. Ik was best moe....Hij wordt toch stiekem wel echt zwaarder! HIj moest vandaag aan de rand hangen en dan opzij hand over hand proberen te komen om er dan na een meter of 4 uit te klimmen. Ik dacht echt dat hij dat nooit zou doen, normaal klimt hij nl onmiddellijk uit het water als hij aan de rand hangt, maar er zaten paar kindjes voor die het deden en ik zie: kijk Nick...Hij even studeren en hup daar ging hij als een speer. Echt leuk om te zien. Aan het einde eruit klimmen en toen over een mat die in het water lag lopen en dan er in springen. HIj vind het echt leuk. Denk alleen dat hij behoorlijk wat water binnen heeft gekregen in het zwembad. Vanmiddag had ik hem op bed gelegd en na een uur werd hij wakker. Ik was bij ons op de kamer bezig met inpakken voor het weekend. Ineens hoor ik hem roepen 'k(n)oeien, koeien, koeien' een beetje in paniek. Ik dus naar hem toe gegaan, had hij overgegeven. Hele slaapzak en onderlaken zaten onder. brrr....Hem dus snel er even uitgehaald en bij ons op bed gelegd, en bed afgehaald. De situatie was niet leuk, maar de manier waarop hij er dan over praat vind ik wel heel schattig. Later vanmiddag heeft hij nog een keer wat overgegeven en aan het einde van de dag heeft hij weer een banaan en zijn avondmaaltijd zonder problemen gegeten. Hoop dat ik dus vannacht niet wakker wordt met een manneke wat 'Koeien' roept...
@lola: Wat heerlijk om zo dicht bij je huis te werken zeg. Ik woon sinds anderhalf jaar ook maar 7 km van m'n huis vandaan en dat vind ik al heerlijk. Laat staan 2 straten verderop. @mamav2: Demi was een maand geleden ofzo ook 10 kg en 80 cm. Vergelijkbaar met jullie dochter dus. Broekjes 74 passen hier soms ook nog wel, alhoewel het meeste toch wel 80 is hoor. En bovenkleding 86, maar dat is soms nog wat te groot. Goh, jullie meisje ontwikkelt zich goed! Wel fijn als ze zichzelf aan en uitkleedt . Dat zie ik Demi nog niet doen. Wel haar eigen lichaamsdelen benoemen en aanwijzen. Maar dat doet ze eigenlijk al heel lang. @Setje: Goh, ik wist niet dat er ook lange vingers zonder suiker bestonden. Ik hoop dat je het een beetje naar je zin gaat krijgen op je werk, want je verhalen klinken nog niet zo enthousiast, balen zeg @Cynthia: Dank je voor het doorgeven van die site. Erg leuk inderdaad! @LIes: succes morgen bij de oogarts. @Eve: Ik geloof ook niet dat ik echt meer snoep aan Demi ga geven als ze ouder is. Maar als ze ouder worden dan krijg bij anderen op visite denk ik wel veel sneller aangeboden. En dan krijgt de 2e het denk ik ook sneller. Maar ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Demi kent het ook nog niet. Laatst kreeg ze een lolly van iemand, maar die heb ik maar snel omgeruild voor een liga die in m'n tas zat. @Duikster: Denk je dat Nick moest overgeven van het zwembadwater. Wel knap hoor, wat hij allemaal al doet met de zwemles. En maar goed dat hij je riep toen hij had overgegeven. Zo zielig als ze in d'r eigen troep blijven liggen Voor Demi's oor heb ik druppels gekregen. Ze heeft er volgens mij niet echt last meer van, want ze praat er niet meer over. Blijf het wel frappant vinden dat ze zo goed zelf aangeeft welk oor pijn doet. De controle bij de gynaecoloog was goed. Alleen ik ben bang dat het dit keer wel een flinke baby wordt, want de buikomvang lag flink voor op het gemiddelde . Ze schat de baby nu op 2300 gram. Omdat ik zelf ook flink was aangekomen in de afgelopen weken hebben ze wel bloed afgenomen om te controleren op glucose. Hoop maar dat er niets aan de hand is, maar ik voel me verder niet anders ofzo. Mijn bloeddruk was gelukkig prima 118/80. Bij Demi begon ik rond deze tijd een hogere bloeddruk te krijgen. Maar nu blijft het netjes stabiel. Over 2 weken weer terug.
Leuke website Cynthia. Karin, wat lief van Nick om zelf even aan te geven dat hij gekoeid had. Hopelijk was het gewoon door een te grote slok zwembadwater en hebben jullie een rustige nacht. Ik doe net hetzelfde als jij mbt het aanspreken van Ben. Ik noem hem Ben, alleen als ik tegen Liene over hem bezig ben. Eve, ik moest zo lachen met je opmerking over de snoepgrage papa van Fynn . Ik ben trouwens geen snoepkont, maar wel een chips-, nootjes en zoute koekjeskont. Liene kan ook haar lichaamsdelen benoemen. Aan- en uitkleden kan ze niet. Soms doet ze wel mijn schoenen aan, maar dat is wel erg makkelijk. Springen probeert ze wel, maar meestal geraakt ze niet van de grond. Ze roept er wel altijd heel enthousiats 'pjing' bij, dus dat maakt veel goed. Setje, wat jammer dat je nieuwe job je niet zo bevalt... Morgen gaan Ben en ik naar een voorstelling van Freddy De Vadder, een komisch type. Tisse blijft (voor de eerste keer) bij mijn schoonouders.
@Karin: Ik vind het ook nog steeds een rare situatie hoor. Maar denk daar maar niet meer teveel over na. Vind het gewoon erg belangrijk dat Fynn tijd met z'n vader kan doorbrengen en daar heb ik veel voor over. En wat super dat Nick het zo goed doet met zwemmen! Dat water is wat minder. Ik probeer Fynn ook aan te leren om z'n mondje dicht te houden. Als we op het droge oefenen snapt hij het prima maar eenmaal in het water gaat het vaak mis. Fynn heeft ook wel es overgegeven na afloop dus hoop dat dat bij Nick ook het geval was en dat hij niet ziek is geworden. @Duckie: Fijn dat alles goed was. Nu ga ik nog ff duimen dat de glucose ook okay is! En ach, een flinke baby heeft ook voordelen, toch? @Saar: Haha, Fynn is ook altijd aan het 'pjingen'
Wil even laten weten dat we een knipperlichtje hebben gezien Ben zo blij. We mogen 25 november weer terug voor een echo. En dan de 28ste bij de VK.
@Nynke: Gefeliciteerd, goed nieuws . Gaan jullie het nieuws nu ook vertellen, of wachten jullie tot de 25e? @Saar: Veel plezier vanavond. @Eve: Ik hoop toch echt dat de baby niet al te groot wordt hoor, maar goed, dat laat zich toch niet sturen natuurlijk. Ik heb op de site van ons meisje een poll gemaakt waar je kan raden of Demi een broertje of zusje krijgt. Stemmen jullie mee? http://dagliefkleinmeisje.web-log.nl Zo...ik ga me klaar maken voor m'n allerlaatste werkdag.
Nog even een vraagje....ik ben door een stomme fout de meeste van jullie mobiele nummers kwijtgeraakt in mijn telefoon. WIllen jullie me even een pb sturen met jullie nummer?
ff gauw een berichtje vanaf mijn werk Nynke, wat gaaf dat jullie het hartje hebben gezien. En leuk dat jullie 25 november weer mogen! Echt super gefeliciteerd! Duckie, succes met je laatste werkdag. Maar dat zal wel lukken aangezien je daarna lekker verlof hebt Fijn dat met de kleine alles goed is! En wat fijn dat het loopoortje geen pijn meer doet. mamav2, wat goed zeg dat ze zichzelf aan en uit kan kleden, echt knap! Ik zou er me er ook niet druk om maken, zou eerder juist trots zijn! Duikster, wat goed van Nick dat hij zo goed meedoet met zwemles! Wel zielig dat hij moest overgeven, hopelijk was het idd van het water! Saar, veel plezier vanavond! En spannend dat Tisse voor het eerst gaat logeren Otje, ik ga me niet inschrijven als gastouder hoor, dat was mamav2. ga weer ff gauw verder groetjes Setje
@duckie: we wachten tot de 30ste. Dan is Jiri jarig en hij krijgt een shirt met opdruk aan. Ben benieuwd wie het 't eerste door heeft Het is wel moeilijk om nog niets te zeggen.
Vanmorgen hier iets nieuws... Toen Roy om 6.00 uur opstond (zijn gewone tijd), zag hij dat op Jasmijns kamer het licht brandde. Toen hij de deur open deed, zag hij dat ze aan het tekenen was op haar schoolbord ! Hij heeft haar terug in bed gelegd, maar dat leverde uiteraard een huilpartij op. Gelukkig duurde die niet lang, maar Emma was intussen wél wakker. Haar dus maar gevoed, maar de slaap heb ik daarna niet meer kunnen vatten . Ik hoop niet dat Jasmijn hier een gewoonte van gaat maken... @Setje: Wat ontzettend jammer dat je nieuwe werk écht tegen lijkt te vallen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan spijt krijgt van je beslissing... @Lies: Eén plus en één min-oog is inderdaad een vreemde afwijking. Ik heb aan beide kanten minglazen (-2), maar ook een hoge cilinderafwijking. Daardoor is mijn zicht toch een stuk slechter dan dat van iemand met -2 zonder cilinderafwijking... @Eve: De oplossing? Fynn iedere dag door papa naar het kdv laten brengen, hou jij wat tijd voor jezelf over... De ervaring van andere ouders leert dat je snoep niet 'eeuwig' kunt blijven weren. Krijgt je kind het niet van jou, dan wel straks bij een vriendje. Of ze worden beïnvloed door reclame. En dan gaan ze er thuis ook om vragen. Met als gevolg dat de jongere kids wat eerder mee snoepen... En wat vindt Fynn's papa het allerlekkerste snoepje... ? Jasmijn doet dit ook allemaal. Alleen het aankleden lukt nog niet zo, maar voor de rest... Ik denk dat bijna alle kids dit kunnen voordat ze 3,5 jaar oud zijn. Hier idem dito! Hoewel ik ook nog wel eens 'papa' tegen Roy zeg als ik hem wil plagen... Heerlijk... zwemmen! Ik mis het zwemmen met Jasmijn eerlijk gezegd wel, maar weet even niet hoe ik dat momenteel geregeld moet krijgen. Op zulke momenten vind ik het zó jammer dat mijn moeder zelf nog iedere dag werkt. Jasmijn breng ik met alle plezier naar mijn schoonouders, maar Emma nog niet. Gek hè...? Hoewel ik van meer mama's hoor dat ze hun baby gemakkelijker naar hun moeder brengen dan naar hun schoonmoeder... En... had Nick nog 'gekoeid'? Hoop het niet... @Duckie: Een flinke buik hóeft niet te wijzen op een flinke baby. Mijn zus had een heel flinke buik, maar Sara woog 'gewoon' 3200 gram. Mijn zus had erg veel vruchtwater... @Nynke: Wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Hopelijk kun je nu volop gaan genieten van je zwangerschap! Bij ons duurde het behoorlijk lang voordat de boodschap op Jasmijns shirt overkwam. Alleen mijn zus had het meteen in de gaten, maar die had al een vermoeden dat ik zwanger was...
Nou, onze drama queen is weer bezig hoor. Hartstikke moe met knalrode wangen van de slaap, maar tóch niet naar bed willen. Gelukkig duurt het protest nooit lang, ik hoop alleen dat Emma er nu niet wakker van wordt... [-o<
Héél voorzichtig: volgens mij is het stil boven... En dan nu de grote vraag: ga ik nog even terug naar bed of ga ik douchen en aankleden...?
Nee, ik hoor er nog eentje zachtjes mopperen. Nou ja, dan hoef ik 'de grote vraag' dus ook nog niet te beantwoorden...