Zo, mijn eerste werkdag zit er alweer op. Het was even puzzelen met de tijd vanochtend, maar het is gelukt. Ik moest voor een meeting in Amersfoort zijn om 9 uur, dus om 5.30 ben ik eruit gegaan (inderdaad midden in de nacht!), ik ben me klaar gaan maken en om 6.30 heb ik Dain wakker gemaakt om hem te voeden. Daarna nog even gekolfd en toen om 7.15 de auto in. Er stond onwijze file en we waren er pas om 9.15 ( ik reed met collega mee). Om 10.30 heb ik op de wc even snel gekolfd (125 cc in 7 minuten!). Gelukkig duurde het maar tot 14 uur, dus toen ik thuiskwam gelijk weer gekolfd (225 cc in 10 minuten!) en ik heb net nog even lekker een half uurtje in de tuin gezeten. Nu ga ik Dain ophalen!
Ik word ook zo megablij van dit mooie weer Voel me echt meteen veel positiever en zie alles weer zonnig in Bijzonder eigenlijk wat een beetje zonneschijn met een mens kan doen. Net belde de vader van Fynn om te zeggen dat hij deze week geen tijd heeft om langs te komen. Normaalgezien zou ik me dan meteen heel verdrietig voelen maar nu had ik zoiets van: 'Nou, dan niet. Zoek het maar uit.' Heerlijk gevoel is dat. Net samen met m'n moeder (en Fynn uiteraard) een stuk wezen lopen. En lekker op een bankje in de zon een broodje gegeten. Heb Fynn toen even uit de wagen gehaald en op schoot gezet. Dat voelde zo knus! Wilde ook zonnebrand kopen voor op z'n gezichtje maar dat was nog nergens verkrijgbaar. Moest nog binnenkomen. Stom he?! @Debbie: lastig probleem hoor. Kan het misschien ook niet komen doordat je Thijmen een beetje hebt aangewend om snel achter elkaar de voedingen te krijgen? Bedoel niet dat het jouw schuld is hoor maar wellicht speelt het wel een rol. Dus misschien moet je de tijden toch weer iets proberen te rekken. En weet je zeker dat het honger is? Zit ie niet gewoon weer in zo'n gezellig sprongetje? @Molly: wat zalig dat je zo vroeg klaar bent. Kun je nog even genieten van het weer. Maar zo vroeg opstaan is wel ff doorbijten, he? Maar je hebt het gered Geniet straks weer lekker van Dain! Naast me in de box wordt een enorme poepbroek gemaakt zo te horen. Oops, nu ruik ik het ook. Nou, die ga ik maar es verschonen.
ik ben ook echt een zonmens, kan er ook blij van worden. Alleen kun je met dit weer en zomerse kleren je figuur moeilijker verbergen. Dus dat vind ik weer een beetje minder. Ik ben al 2 weken aan het lijnen en mag alleen in het weekend een beetje snoepen. Was na 1 week 1 kilo afgevallen en nu zat hij er weer aan snap er niets van. Moet nog 8 kilo afvallen om weer op mijn oude gewicht te zitten. Denk dat ik ook maar eens meer moet gaan bewegen/sporten. Verbruik nu te weinig @debbie: ik zou inderdaad eerst eens 5 x 200cc gaan geven. En dit toch proberen te spreiden over een hele dag. Hij kan eigenlijk korter dan 3 uurtjes toch geen honger hebben, lijkt mij. @eve: gelukkig dat je je weer beter voelt. Hier gaat het met ups en downs. Vind het toch een hele impact in je leven, een kind. Heb ook nog een schoonmoeder die van alles wil met mijn kind, wat ik niet wil. Ben maar blij dat je daar al geen last van hebt (ben dus soms ook wel jaloers op jou). Is er iemand die hun kindje nog nooit weg hebben gebracht om op te passen? Ik nog niet en vind het ook erg moeilijk om te toen. Zelfs bij mijn eigen moeder, terwijl ik haar toch wel vertrouw. Wil het liefst alles zelf onder controle hebben, maar ik zal volgende maand ook weer moeten werken, dus zal hij toch naar het kdv moeten. Zie daar nu al tegen op.
@Nynke: haha...das wel waar. Schoonfamilie is ook niet alles. 'Gelukkig' heeft iedereen wat, of je nou alleen bent of niet. En ja, gelukkig voel ik me nu weer beter maar het blijft ook hier een kwestie van ups en downs hoor. Maar de gedachte aan de ups sleept me altijd weer door de downs. Hoorde vandaag weer een naar verhaal. Van een vrouw die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Normaalgezien wordt de foetus dan verwijderd en is het weer 'okay'. Maar heel soms komt het voor dat er weefsel blijft zitten. Daardoor blijft het zwangerschapshormoon heel hoog en gaan de cellen van het weefsel zich verder delen. Nu heeft die vrouw al 2 chemokuren achter de rug om die celdeling te stoppen. Ze wordt al kaal en is echt heel ziek. De vraag is nu ook of ze nog weer zwanger kan raken. Had echt nooit gehoord dat het zo ernstig kon zijn. Ik stond met m'n blakende zoon in de wagen dit verhaal aan te horen en dan besef ik me toch wel dat ik enorm veel geluk heb met m'n ventje!
Vales, lekker thuis weer geshopt, hoefde je niet eens de deur uit! Lies jij ook op de goede weg met de kilo's er af... Debbie het klinkt mij ook meer als een sprongetje. Nick is de afgelopen dagen ook heel erg rommelig geweest, weigerde de fles en zo, maar is nu wel weer vrolijker. Een fruithapje is in eerste instantie ook meer bedoeld om aan andere voeding te wennen en de eerste tijd nog niet echt veel binnen te krijgen. Dus of dat echt veel voedingswaarde heeft in het begin? Overigens zou ik het niet doen tot minstens 4 maanden. Zelf wil ik proberen om net als slingding tot 6 maanden BV te geven. Hoe langer je wacht met bijvoeden, fruithapjes en dergelijke hoe beter het is ter voorkoming van allergieen. Lola het was inderdaad zonde van mijn uitje, maar liever dat dan een huilend, krijsend kind in de nacht... Slingding: heeft je buik al een mooi kleurtje gekregen vandaag... heerlijk weer. Ik heb vanmiddag op mijn werk ook heerlijk een stukje gewandeld tussen de middag. Ik voel me met dit weer ook altijd een stuk fitter...heb ook echt zin om dingen te ondernemen. pff Molly jij was echt vroeg op vanmorgen...en wat een kolfopbrengst in zo'n korte tijd... Ik doe er wat langer over, maar heb vandaag in 2 keer ook 360 ml gekolfd...was best trots op mezelf. Eve wat heerlijk gewandeld en gegeten in de zon... inderdaad een erg naar verhaal wat je hoorde. Dan besef ik ook maar weer wat een wondertjes wij allemaal op de wereld hebben gezet. Nynke ik heb Nick 10 januari al een hele middag/avond moeten missen.... Ik laat hem ook zonder problemen achter bij mijn man, ouders en zelfs bij vrienden van ons. en bij de oppas natuurlijk. Maar ik kan het me best voorstellen. Alle eerste keren zijn moeilijk.... Toch is het best lekker om af en toe even tijd voor jezelf te hebben. Zo vandaag weer gewerkt. Vanmorgen de vuurdoop gehad om Nick op tijd op bij de oppas te krijgen en Frank moest naar Arnhem, dus die kon me ook niet helpen, moest zelf vroeg weg. Maar alles is goed gegaan....ook lekker gewerkt, en nu dadelijk effe voeden, want hij moppert alweer met zo'n echt hongerhuiltje.... Karin
hi meiden, zo hee dat is afkicken hoor. echt 'cold turkey' hoor hihi ik heb nu ff de laptop van mijn mannetje gekregen. hij heeft er speciaal voor gezorgd dat deze laptop ook thuis on-line kan. speciaal voor mij om ff te reageren hier, lief hè? nou ik reageer ff niet hihi, sorry hoor maar het zooooooveeel. ik zal ff kort vertellen hoe het hier gaat. dit is mijn tweede werkweek en het gaat heel goed. orlando had alleen ff de eerst 2 dgn 's avonds ff dat ie alleen bij mij stil werd maar was naderhand ook goed bij melvin. verder qua kolven enz gaat het ook goed. het is allemaal ff een geregel maar is goed te doen. hij groeit goed draait sinds 1,5 week nu beide kanten op en is onwijs met dingen in zijn mond stoppen bezig. kwijlt super veel. en brabbelt lekker veel en is echt een charmeur. lacht naar iedereen. en kijkt echt gericht naar mensen(deed ie al een langere tijd hoor maar vind het zo leuk). de babymassage vind hij op zich erg fijn maar de tijd dat we daarheen gaan is meestal een tijd dat hij gaat slapen. enne we zijn nu 2 keer gaan zwemmen. hij vond het heerlijk de 2e keer was in een centerparcs en hebben we gezwommen in een kruidenbadje lekkerrrr en hij is nu de 4mnd gepasseerd gaat echt hard zeg. as zaterdag is hij alweer 4.5 mnd. ik wil wss met ong 5 à 5,5mnd beginnen met een fruithapje. mss ook al wel iets eerder hoor maar zowieso deze week nog niet want wil niet dat de oppas er last van hebben ze maar en as donderdag krijgt hij zijn 3e prikje dus wil ik dit ook ff aankijken. dus dan zitten we alweer bijna bij de 5 mnd. fruithapje is nu puur voor het proeven en ontwikkelen van de smaakpupillen dus wie weet! wisten jullie dat het kwijlen daar te maken mee heeft? met het voorbereiden van vast voedsel eten en het verteren daarvan? weet ik sinds kort tenminste nu mss een maandje ofzo. ben erg benieuwd of er erg belangrijke dingen zijn gebeurt die ik niet weet omdat ik het niet heb teruggelezen. als dit zo is willen jullie dit dan herhalen want heb geen tijd (omdat ik afhankelijk ben van de laptop van mijn man hihi, en hij kan hem niet vaak mee nemen naar huis, hij doet wel zijn best hoor ) nou ik hoor het wel gr saskia ps; oops toch een beetje lang geworden
Hey Saskia wat leuk om weer wat van je te horen,ik ging je al missen. Wessel kwijlt ook veel vanmiddag liet hij hele draden kwijl uit zijn mond lopen ik wist niet dat dat als voorbereiding is. Ik ga trouwen! 10 december is de grote dag en 26 april gaan we in ondertrouw Ik wil ook ongeveer met 5/5.5maand beginnen met bijvoeding. En wat heerlijk dat het zo goed met Orlando gaat @Nynke dat gevoel ken ik wel ja dat het moeilijk is om zelfs je eigen moeder te laten oppassen. Ik vertel haar dan van alles en me ma zegt dan ik heb 4 kinderen opgevoedt hoor vergeet je dat niet en ja de laatste is pas 12 jaar geleden(mijn zusje)dus veel weet ze nog wel,maar ze zegt wel dat er veel veranderd is zoals het water dat je niet meer hoeft te koken voor een fles. @Eve wat een verhaal zeg pffff. @Molly je hebt echt weer veel gekolft en zeker in zo'n korte tijd
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 699#821699 ik kwam dit tegen. Het verhaal komt voor mij heel dicht bij. Want het kindje dat is omgekomen is van een oud collega van mij. Het gezin is helemaal kapot. De opvang waar kailynn naar toe gaat is van de zelfde opvang als dat Janice (zo hete het meisje). Er zijn ondertussen zeer veel maatregelen getroffen. Je kan alleen maar hopen dat het niet nog eens ooit gebeurd maar dit gezin is daar niet mee geholpen.
He Saskia, leuk weer van je te horen....Fijn dat het zo goed gaat met Orlando en hij is al flink aan het wentelen he.... ik ben illegaal bezig want ben op mijn werk... maar wilde effe laten weten dat Nick de afgelopen 2 nachten voor het eerst helemaal heeft doorgeslapen. Dat is lekker en komt nu natuurlijk ook erg goed uit.... Karin
Saskia: Leuk dat je er weer bent! Slingding: Wat vreselijk van dat meisje in die peuterspeelzaal! Ik zag het laatst bij HvN en kreeg echt kippevel. Jullie hebben ook vast het drama in Haarlem gehoord van die vader die met zijn 2 zoontjes van 4 en 6 jaar voor de trein sprong maar ook nog zijn schoonmoeder heeft vermoord? Wat vreeeeselijk zeg. Is die moeder haar moeder kwijt en haar zoontjes.... Nynke: Balen dat die 1 kg er snel weer aan zat maar zo kan je gewicht toch wel eens wisselen van de ene dag of de andere dus komt wel goed! Ik ben nu 4,3 kg kwijt... Ben er echt blij mee maar er moet nog een hoop vanaf. De zwangerschapskilo's ben ik al kwijt maar was daarvoor ook al te dik... Eve: Fijn om te horen dat je weer lekker in je vel zit! Even iets anders... Kunnen baby's al zo goed herkennen? Als ik met Koen buiten ben en hij ligt in de wagen is alles prima. Soms kom je dan een bekende tegen en die kijken dan even in de wagen en praten tegen hem. En nu is het al een aantal keer voor gekomen dat ie dan een enorme pruillip trekt en superhard begint te huilen. Hij kijkt dan ook heel bang. Het is geen "moe zijn" of "honger" huiltje. Klinkt echt heel anders. Gisteren bracht ik Koen even snel naar mijn moeder want moest naar Sara's school voor het 10-min. gesprek. Toen deed ie dat dus ook!? Terwijl ie mijn moeder toch wel 3 x in de week ziet ofzo. Ben benieuwd of jullie dit herkennen? Groetjes van Otje
Hoi daar was ik weer. Na een weekend met kraamvisite en veel mooi weer, waardoor ik niet achter de computer heb gezeten en mijn eerste werkdag, nu maar weer eens bijlezen hier. Ik reageer straks. Gisteren was mijn eerste werkdag en Mika's eerste dag op het kdv. Alles is supergoed gegaan. Mika vond het geweldig interessant tussen alle andere kindjes en weigerde dan ook om te slapen. s'Ochtends lag hij in zijn bedje om zich heen te kijken waar hij was. En 's middags wilde hij niet eens meer naar bedje omdat er zoveel te zien was. Toen Steef Mika had opgehaald aan het eind van de dag hebben we hem in bad en hij was zo moe dat hij meteen in diepe slaap viel. Om 22.30 uur even wakker gemaakt voor het eten, maar direct daarna weer in diepe slaap. We moesten hem zelfs vanmorgen om 7.00 uur wakker maken! Normaal gesproken wordt hij om 5.00 uur wakker en gaat hij liggen duimen, maar nu dus niet. De andere kindjes en de leidsters vonden het ook geweldig, hij heeft veel gelachen en veel gebrabbeld. Gelukkig dis maar. Mijn eerste werkdag beviel ook goed. Ben blij om weer terug te zijn. Was eerst wat onwenning, maar nu na één dag is het net of ik niet ben weg geweest. Zo, nu eerst even wat dingetjes doen in huis, ik reageer later wel! Groetjes Suzanne
@Saskia: je bent er weer! Fijn En alles gaat zo te lezen helemaal goed met jullie @Karin: Joepie! Nick kan het dus wel. Houden zo Fynn is de laatste 3 dagen juist steeds wakker 's nachts. Hij is echt heel onrustig. En 's morgens vanaf 5 uur begint ie echt te piepen. Het lukt me niet om langer dan 6.30 te rekken. Maar ik las in Oei, ik groei dat dat weer bij een sprongetje hoort @Otje: dat eenkennig zijn hoort bij het sprongetje. Ik las het toevallig gisteren in Oei, ik groei. Daar stond dat 1 op de 3 baby's eenkennig wordt. Dat klopt in Koen z'n geval dus goed. @Suusje: Heerlijk gevoel is dat als alles goed gaat op het kdv en je hebt het ook nog naar je zin op je werk!
Bij Zeeman hebben ze nu rompertjes, pyama'tjes, slaapzakken, slabbetjes van Sesamstraat! Echt superleuk! Via de website kan je de folder bekijken. http://www.zeeman.com/internet.....;area=NLNL Gr Otje
Ow Gaaf ze hebben Elmo! Ik ga zo gelijk ff naar de zeeman ik heb toch grotere rompers nodig Hij wil echt alleen maar zitten
Zo wij zijn net terug van wandelen. Eerst waren we naar het CB geweest en Wessel gewogen hij weegt nu 6010 gram hij gaat echt als een speer. Ik mag als hij 4 maanden is beginnen met groenten ik moet hem dan 4 keer achter elkaar hetzelfde gegeven om te kijken of hij er tegen kan,wij hebben namelijk allergie in de familie(astma en eczeem) Ik denk niet dat hij zo lang alleen nog de fles wil omdat hij nu al niet zijn flessen leeg wil drinken ik moet hem daarom goed in de gaten houden en ook of hij goeie plasluiers heeft,hij is wel erg goed gegroeid dus ze zei ook dan is het niet erg als hij minder eet. Ik probeer het bijvoeden wel zo lang mogelijk uit te stellen want het is natuurlijk beter als hij 6 maanden is om bij te voeden. Toen waren we naar de zeeman gegaan en ik heb een Elmo pyama,romper en slabbertje en een koekie monster romper Ik had gisteren een super leuke zomerjas bij de zeeman gekocht. En daarna zijn we naar de intratuin gelopen en plantjes gekocht. Nou nu ga ik ff opruimen kom later wel weer langs.
@Vales: Wat lachen dat Wessel zo graag rechtop zit Wil hij zelfs niet meer in de box liggen? Fynn wil op schoot ook niet meer liggen maar in de box gelukkig nog wel. En Wessel is ook weer goed gegroeid zeg! Maar als hij z'n flessen niet leeg wil drinken heeft hij toch juist geen honger zou je zeggen. Dus is het dan wel nodig om aan fruit/groentehapjes te denken?
hallo, wat een mooi weer he vandaag, je kan het gelijk hier merken op het forum het is een stuk rustiger op de msn trouwens ook. Ben vandaag 2x met kailynn buiten wezen lopen en tussen de middag heeft ze mee buiten gezeten in haar wipstoeltje (met jas en dekentje hoor) Morgen gaat kailynn wennen op het kdv, dus ben ik vanmorgen even bij mijn broer een tasje wezen kopen om mee te nemen het is er 1 van Benetton (ben geen merken freak) maar die waren met 75% afgeprijst, ik heb nog een kleintje genomen voor haar zelf als ze iets groter is. De nijntjes tassen waren er niet meer, en volgens pricipes haal ik nergens anders tassen of een potomonaie ofzo want ik heb 2 broers met een tassenzaak het is hun boterham en dan ga ik niet ergens anders kopen. Donderdag eerst zwemmen en dan naar het cb voor de 2de prikjes. Spreek jullie later wel weer.
Suusje fijn dat de eerste werkdag zo goed is gegaan. Lukte het kolven ook goed? blehhh Otje als ik de link wil openen doet hij het niet. Ga morgen zelf wel bij zeeman kijken.... Wessel is weer goed gegroeid Vales. Heerlijk als hij het zo goed doet. geen prikjes gehad? Leuke foto van wessel zittend... Eve jouw mannetje ook al graag rechtop! Nick wil aan het eind van de middag gewoon niet meer in de box, wel in de wipstoel.... Cynthia: ik wil wel meer op het forum en msn maar ik moet weer werken... en nu mijn laptop kapot is kan ik ook niet op MSN, maar ik heb een nieuwe besteld, dus binnenkort ben ik er weer.... Lekker met Kailynn naar buiten geweest, Heerlijk toch om lekker in het zonnetje te zitten. Jij kunt er nog van genieten.... Nick heeft het goed gedaan bij de oppas. Hij lag lekker te spelen met een babygym toen ik hem op kwam halen. Karin
@Karin de 26ste is het weer tijd voor prikjes. @Eve hij drinkt dus alleen als hij sterft van de honger als hij al minder honger heeft gaat hij alweer vervelend doen en dan moet ik dus veel moeite doen om hem het te laten opdrinken(als het al lukt) Vandaag heeft hij niet zoveel laten staan bij elkaar 40cc dus het gaat wel weer beter dan eerst,hij heeft ook gehad dat hij op een gegeven moment 1 hele fles miste. Hij wil nog wel gaan liggen in de box maar hij zit dan liever in de wipstoel,onderhand zit hij meer bij me op schoot dus ja kan niet zoveel doen ben blij als hij echt zelfstandig kan zitten.