December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia (en iedereen die hem kan gebruiken):
    een hele dikke knuffel van ons!

2. Otje :oops::oops:, nu heb ik nog niet geantwoord. Ik kan allebei de datums.

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Zo, ben ik ook weer even, nu met iets meer tijd dan gisteren ;)

Gisterenochtend dus bij Lonneke op kraamvisite geweest om Emma te bewonderen. Echt een scheetje hoor! Nog liever dan op de foto's!
    Jammer dat Jasmijn er niet was maar Koen heeft zich prima vermaakt met haar speelgoed.

Gisterenmiddag dus afspraak gehad bij het CB. Hij loopt nu inmiddels al een tijdje maar ik merkte dat hij met zijn rechtervoetje naar binnen trekt dus had gevraagd of dat kwaad kon. Die arts was heel aardig en ze zei dat het typisch iets is bij een beginnend lopertje en omdat Koen nog niet zo lang loopt, vandaar.
    Ook had ik het nog gehad over praten want hij brabbelt veel maar onduidelijk. Daar heeft ze nog wat tips over gegeven. Was toch blij dat ik gegaan was.

Eve: Ooh wat een heerlijk vooruitzicht! Lekker naar Italie in mei! Ik lees nu dat de vakantie niet doorgaat :( Jeetje das wel jammer zeg. Ga je nu alsnog op vakantie van de zomer maar dan dichterbij?
    Wat goed dat je Fynn hebt meegenomen naar de tandarts! Ik moet binnenkort ook weer met Sara. Denk dat ik dan Koen ook maar meeneem. Hopelijk gedraagd hij zich een beetje... Hoe ging dat met Fynn? Ging hij niet overal aan zitten?
    Oh jeetje, Fynn wil dus niet meer zo slapen in de middag? Bij koen is het middagslaapje tegenwoordig ook maar 1 of 1 1/2 uur maar dit heeft hij nog wel echt nodig.
    Ben benieuwd wat je gaat doen met die mandarijnen?

Janette: Leuk hoor die foto's op het strand.
    Teun: Niet meer zo vroeg wakker worden hoor ;)
    Leuk zeg die traktatie! Ik moet ook nog iets verzinnen want Koen viert eind dec. zijn 2e verjaardag en ook tevens zijn afscheid van het kdv.

Duckie: Gelukkig is Demi niet ziek(er) geworden.
    Niet schuldig voelen hoor dat je Demi nu naar het kdv brengt. Zou iedereen doen in jou situatie. Geniet maar lekker van je verlof ;)

Slingding: Oh schrikken zeg midden in de nacht naar de huisarts. Veel beterschap hoor.

Noura: Vervelend zeg voor Safouane dat hij zo'n last heeft van zijn voorhuidje. Kan me goed voorstellen dat je wel op ziet tegen de besnijdenis.

Setje: Mijn zus komt in maart '09 nog een paar daagjes naar NL dus dat is al hartstikke leuk natuurlijk maar we willen er dan ook zeker graag heen.
    Ja wat is het allemaal duur he als je wat kleine dingen koopt zoals schoenen en kleding :(

Saskia: Lief zeg die collage! Wauw ja heel duidelijk 2 broertjes he. Mooi die gelijkenis.

Saar: Gefeliciteerd met je mooie punt voor wiskunde! :thumup:
    Succes met je stage.
    Gelukkig zijn je 'dropjes' vanochtend weer in slaap gevallen ;)
    Ik noteer je voor de meeting ;)

Lola: Oooh wat leuk die fotocollage van Jasmijn met d'r (kleine) cadeautje! :D
    Leuk dat je al wat collega's hebt ontmoet.

Bianca: Oh vrijdag al je operatie! Spannend allemaal. Krijg je daarna hulp in huis of is Michel vrij?
    Balen dat Gijs zo vaak wakker was.
    Jeetje wat balen zeg, onverwachts geen water. Hopelijk is het snel weer opgelost.

Noralien: Leuk hoor dat foto-filmpje! Net echt! :D Ben benieuwd naar je studio-foto's!

Ik heb vanochtend via internet de tickets geboekt! We vertrekken vanuit Schiphol op 19 augustus '09 om 12 uur 's middags en komen dan om 15.55 uur aan op Curacao. Terugreis is op woensdag 2 september om 17.40 uur en dan komen we 3 september om 9.05 uur aan op Schiphol. Appartement is inmiddels ook geregeld! :whistle: Nu nog 9 maanden wachten :)
    Lola: Had nog gekeken op websites van Duitse luchthavens maar dan zouden we sowieso overstappen in Amsterdam en het was nog eens fors duurder :(

Ben boerenkoolstampot aan het maken. MMMM! Ruikt hier al lekker. Hihi. Ga nu even Koen ophalen van het kdv.

Groetjes Otje

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heerlijk otje vakantie....

wij gaan niet op vakantie ivm de verhuizing, we hebben onze tijd en geld hard nodig.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Help! :( Ik heb een dilemma waar ik echt niet uit kom. Het gaat om onze januari-meeting. Op 24 januari kunnen er 11 mensen wel en 6 niet. Op 31 januari kunnen er 12 wel en 5 niet. Wat doen we nu? :rolleyes:

Vales en Lies: Gaan jullie wel/niet mee? Ik heb van jullie nog geen reactie gehad.

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wanneer de meeste mensen kunnen?

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Otje, gaaf dat jullie geboekt hebben. Nét een zwangerschap hé, nog 9 mnd wachten :) ;)

Jikke had vandaag een wisselend dagje. Het ene moment superlief en vrolijk, het volgende moment dwars en opstandig.
    Nu is ze dus helemaal hysterisch. Ze krijgt tegenwoordig 2x dgs een vitaminetablet omdat ze zo slecht eet. Nu wil ze er dus een (ze zijn erg lekker ;) ). Pfff...

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier ook een meisje die de vitamines ziet als snoepjes, kailynn krijgt ook de vitamine d in tabletjes en die gaan er ook goed in.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noralien: :) Ja dat dacht ik straks ook al idd ;)

Even een vraagje: Koen krijgt nog die vitamine D-druppels. In principe elke dag maar ik vergeet het echt vaak :oops: Weet iemand tot hoe lang dit officieel "moet"? Verder eet hij de laatste tijd prima.
    Wat is de reden dat jullie extra vitaminen geven? Als ze te weinig eten?

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij zijn vitamine (complex) bij gaan geven omdat Jikke echt héél slecht eet. Ze heeft dagen dat ze maar een paar happen over de hele dag verspreid binnen krijgt. Als ze een "goeie dag" heeft, eet ze 2x een halve boterham en 's avonds een paar happen warm (vaak vist ze de groente er dan ook nog tussenuit).
    Ik heb mezelf afgeleerd me hier zorgen over te maken, maar wat extra vitamines kan ze wel gebruiken.

11. Dat eet Liene ook maar op een dag. Wel elke avond een volle pollepel verse soep. En dan borstvoeding à vollonté natuurlijk.

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Dat is niet veel. Al scheelt de borstvoeding en lepel soep wel nog natuurlijk.
    Maar wat ik al zei, dat is echt op een goeie dag. Meestal komt ze niet zo ver hoor. Gister had ze om 17.00u echt nog geen hap gegeten en hield ze het na 2 hapjes warm alweer voor gezien.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    dit vond ik over vitamine D:

Kinderen tot 4 jaar hebben extra vitamine D nodig voor de opbouw van hun botten en tanden. In zuigelingenvoeding en opvolgmelk is die extra vitamine D al toegevoegd; ouders die dat niet gebruiken, krijgen het advies om hun kind extra vitamine D te geven. Ook zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, hebben extra vitamine D nodig.

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri eet ook heel slecht zijn avond eten. Alleen z'n vega vleesje eet hij, groenten niet. Bestaat dat dan al voor die leeftijd, multivitamine?

Vit. D geef ik ook nog in druppels. Moet zeggen dat ik het ook best vaak vergeet :oops:

@Otje: lekker hoor naar curacao. Alleen nog lang wachten...
    Denk ook dat je de dag moet nemen waarop de meeste mensen kunnen. Of we moeten stemmen, welke dag echt een voorkeur heeft, voor diegene die allebei de dagen kunnen. Of op allebei de dagen een meeting houden :)

Ik wilde in het voorjaar/zomer ook wel op vakantie gaan, maar om nu hoogzwanger te gaan, zie ik niet zitten.

Jiri moet vrijdag naar het CB. Ben benieuwd hoe groot hij is. Zijn gewicht weeg ik zelf op de weegschaal. Hij vindt het leuk om daar op te gaan staan.

We hebben een paar slechte nachten achter de rug. Denk dat het een fase is. Moet ook bij hem blijven zitten als hij gaat slapen. Zit ik hier weer met mijn laptop :(

@lola en eve: de shirtjes zijn binnen. Zijn leuk geworden. Eve, vilt vind ik toch wel mooier dan de flex. Weet ik dat voor de volgende keer.
    Ik stuur ze morgen op, dan zullen ze er donderdag zijn.

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vitaminecomplexen zijn er voor kinderen vanaf twee jaar.

Vlademira, Wat voor gegevens heb je nodig dan en waarvoor worden deze gebruikt? Het komt op mij over dat onze gegevens dan gebruikt gaan worden voor spam / reclame?
    Als je echt klanten zoekt is iets meer uitleg wel op zijn plaats denk ik.

16. vlademira

vlademira Niet meer actief

het zij gewoon pols over hoeveel chocola je eet wat voor chocola wanneer je chocola eet enz

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn krijgt optimax multi vitamine. (vitaminen en mineralen)
    deze is vanaf 1 jaar, het zijn kauw beertjes.
    ze hebben hem in verschillende smaken,
    we hebben nu aardbei.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oke, dan weten we tenminste iets meer.

Oke Slingding, wij hebben gezocht, maar vonden alleen vanaf 2 jaar. Dat zijn spongebob-kauwtabletten met een vruchtensmaakje van davitamon geloof ik.

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

he bah zo te horen zijn er meerder kindjes die vandaag niet willen slapen, hoop dat ze dit toch nog hebben ingehaald

janette; ook al zijn ze niet speciaal voor mij ;) erg leuke traktaties hoor :)

slingding; ik hoop met je mee hoor

otje; fijn dat je gerustgesteld bent door het cb zo te horen dan is het idd fijn he zo een cb? lekkerrrr geboekt nu kunnen jullie niet meer terug bwv dan he ;) . ik eet voorlopig even geen koolsoorten ivm bv en krampjes.....helaas
    idd de wanneer de meeste kunnen

noura ik heb dit dus echt niet gelezen he vwb saf zijn voorhuidje en besnijden enzo :oops: hoe en wat weet ik dus niet als ik tijd heb lees ik even terug of ik lees het nog eens als je er weer over verteld! :oops:

noralien; hihi herkenbaar vwb vitamientjes hier ook een die ze errug lekker vind

nynke; hoe is het verder met je? enne nee zou ik ook niet doen hoor mss voor de 34 wkn ergens in ned nog ff?

slingding; die heb ik ook :D

zo ga lekker relaxen op de bank melvin is sporten vanaaf.

gr saskia

20. Noralien,ja, als dat dan een 'goede' dag is, eet ze echt niet veel.

Hier wil er ook eentje niet slapen, deze namiddag niet geslapen en nu dus nog geen zin...

Deel Deze Pagina