December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier is het net 10 minuten stil....

2. hier nu ook 10 minuten...

3. ik krijg trouwens mijn regels terug merk ik. Buikpijn, bruinverlies.. ze zijn weer daar!

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @melliemel: hier gaat ie redelijk. Nog wel misselijk en moe, maar verder oke. Kijk al weer uit naar de volgende echo :)

@saar: en nu weer aan de klus ;)

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, wat fijn dat je a.s. collega's leuk overkomen...beter dan dat je binnenkomt en denkt: waar ben ik aan begonnen :rolleyes: ;) .

Melliemel, ik vind je 2 mannen op elkaar lijken hoor...wat een lieve collages zeg!

Eve, Lynn zit vast in haar kinderstoel...
    Wel handig in dit moderne tijdperk...zwarte piet en sinterklaas komen niet meer door de schouw, maar hebben een contract met tnt afgesloten :) ;) ...leuke cd!

Janette, leuk gedaan zeg, de traktaties voor het kdv. Ik ga volgende week ook knippen en plakken.

Otje, wat een lekker vooruitzicht dat je je zus over 9 maanden weer ziet en dan in zo'n mooie omgeving....heb je nog plek over in je koffer ;) .
    Vwb hulp, Michel heeft geprobeerd om maandag en dinsdag vrij te zijn, maar hoort dit pas aan 't einde vd week :rolleyes: , woensdag gaan ze sowieso naar mijn ouders toe en op donderdag naar t kdv...vrijdag hoop ik weer zelf voor ze te kunnen zorgen.

Noralien en Saar, dan eten jullie meisjes niet veel zeg op 'n dag. Lynn heeft nu echt een inhaalslag en eet enorm veel. Ze ontbijt 's ochtends met gemiddeld 3 rijstewafels, eet 2 glutenvrije boterhammen tussen de middag, als ze wakker wordt van haar middagslaapje eet ze een paar glutenvrije crackers en vwb 't avondeten, ze eet gemiddeld 2 aardappelen, een paar flinke lepels groenten en minimaal een half stuk vlees....en uiteraard vla na. De laatste keer dat ik haar 's ochtends heb gewogen, nuchter, woog ze 12.8 kilo.
    Ze eet verder niet veel tussendoor, wel fruit (als ze zin heeft), of crackers en heel soms een doosje rozijntjes of een paar spekjes.

Pfft...Gijs is niet lekker...hij had vanmiddag dik 39 graden koorts en niks was goed, hij bleef huilen. Als ik nog maar zachtjes tegen hem praatte, dan ging z'n lipje naar beneden en meteen daarna kwam er oorverdovend gekrijs. Hij ligt nu te slapen. Ga zelf ook maar niet te laat naar bed toe. Morgen nog werken en donderdag heb ik een vrije dag.

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Cynthia: Hoe is het nu met Kailynn?

@Noura: Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de besnijdenis. Gebeurt dat onder narcose?

@Setje: Ik schrik me ook altijd rot van die prijzen van kinderschoenen.

@Melliemel: Wat een mooie collage's. Ze lijken echt wel op elkaar!

@Eve: Toevallig gaat het de laatste week een stuk beter met m'n misselijkheid. Helemaal over is het nog niet, maar het is nu acceptabel. Ik slaap zelfs weer vrij goed, echt heerlijk is dat, om weer eens wat meer dan en paar uurtjes per nacht te slapen. Wie weet blijft het wel zo...
    Wat balen dat je vakantie naar Italie niet doorgaat :cry:

@bianca: Succes met de operatie vrijdag. Als je daarna uit moet rusten, kan je gezellig met ons forummen :D . Ik heb dat nu voor de bevalling, dat ik het hele huis, inclusief alle kasten etc op orde wil hebben voor de geboorte van de baby. Nu al nesteldrang dus....
    Beterschap voor Gijs!

@Noralien: Leuk om dat filmpje te zien. Knap gemaakt hoor. Het ziet er heel echt uit allemaal! Mooie zwangere buik heb je!

@Saar: Succes morgen weer met stage. Spannend, vrijdag zelf les geven.

@Otje: Gaat Koen vanaf januari naar de psz? Ik zou de datum pakken waarop de meeste mensen kunnen (en die komt mij stiekem dan ook nog het beste uit ;) )

@Janette: Mooi gemaakt die traktaties!

@Lola: Balen dat je in je verlof nog zoveel met je werk bezig bent. En dat terwijl je niet eens terug komt. Want je verlof sluit toch aan met je ontslag, of vergis ik me?
    Hoop dat ze mij niet te vaak lastig gaan vallen. Al moet ik zeggen dat ik vandaag ook al een telefoontje en mailtje heb gehad.

Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal van plan zijn om te trakteren op het kdv? Ik moet ook nog een traktatie voor de geboorte van de baby bedenken.

Demi eet haar avondeten ook heel slecht momenteel. Vlees is nog wel favoriet , maar aardappels en groenten gaan er heel slecht in. Ook pasta's en rijst zijn geen favoriet. Overdag eet ze wel goed. Wat Demi wel heel weinig doet is drinken. We moeten haar echt stimuleren om te drinken.

Morgenmiddag heb ik afgesproken met een vriendin in Arnhem om te gaan shoppen (lees vooral lunchen, thee drinken en bijkletsen ;) ). Heb er zin in!

Vandaag ook de proefdruk van de kaartjes ontvangen. Ze hadden alleen een heel ander lettertype gebruikt dus die mag nog een keer over.

7. Duckie, het begint bij jou echt af te tellen. Amai, daar schrik ik nu van...

Nynke, ik ga al zeker terug starten met temperaturen.

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Spannend Saar! Ik ben benieuwd!

9. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, veel plezier morgen in Arnhem...Ben benieuwd naar jullie geboortekaartje...heb je 'm zelf ontworpen of uit een bestaande collectie?

Bij ons start donderdag de cursus peuter in zicht...heb me ervoor opgegeven...5 avonden van 2 uur. Ben benieuwd wat ik me erbij voor moet stellen...lijkt me wel gezellig met een groepje peutermoeders bij elkaar.

10. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    hey meiden

ben komende paar dagen niet hier of t moet midden in de nacht zijn, maar er is teveel hier aan de hand... Er zijn bepaalde meldingen gedaan bij een instantie, moet naar maatschappelijk werk e.d. fysio met de kids....

En daar komt bij dat mijn man vandaag een ongeval heeft gehad, 4 ribben gebroken en moet sowieso tot zaterdag in het ziekenhuis blijven.... Afhankelijk wat de arts dan gaat zeggen.....

ik denk aan jullie

knuffel ons.....

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    mamav2, heel veel sterkte toegewenst voor jou en je gezinnetje.

Gaap...'t wordt bijna eentonig...vannacht weer maar 2 uurtjes geslapen. Gijs is elk uur een kwartier wakker geweest en na 4 uur heeft hij niet meer geslapen. Hij had vannacht 39.4, maar nu is z'n koorts weer gezakt. Zit sinds 5.45 uur met hem beneden en moet zo gaan werken. Vraag me af of ik me wel kan concentreren, voel me net zo'n zombie.

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Fynn bleef heel netjes naast de stoel staan en bleef wonder boven wonder echt overal vanaf. Maar het had denk ik geen half uur langer moeten duren hoor ;) Fynn heeft z'n middagslaap gelukkig ook echt nog nodig. Normaal slaapt hij 2 uur maar nu kwam het gewoon doordat hij of te laat in bed lag of al in de auto had geslapen. Ik doe om de mandarijnen een stuk vloeipapier en een strik en daaran hang ik een klein kadootje met een kaartje.

Goh, wat eet Fynn trouwens goed als ik het hier allemaal zo lees. Hier dus (nog) geen vitaminetabletten nodig. Geef hem wel trouw iedere dag vit D druppels door z'n pap. Prakken jullie het eten? Ik doe dat bij Fynn in principe niet maar als ik merk dat hij gaat zitten vissen dan prak ik alles door elkaar en eet hij wel alles op. Mss een tip?

@Nynke: Ben benieuwd!

@Noralien: Ik snap ff niks van het Vlademira-verhaal :rolleyes:

@Bianca: Beterschap voor Gijs! Leuk zo'n cursus. Via het cb? Sterkte op je werk!

@mamav2: Heel veel sterkte. Het klinkt allemaal echt heel vervelend :(

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Duckie, ik wilde ook al zeggen dat het nu op begint te schieten voor je ;) .
    Zou fijn zijn als je de laatste weken iets minder misselijk door zou kunnen brengen. Voel je je verder nog goed of worden het al "zware loodjes"?

Mamav2, klinkt allemaal weer erg heftig. Veel succes ermee!

Bianca, he bah wat een nacht weer. Daar rust je natuurlijk niet echt van uit hé, 2 uurtjes :rolleyes: .

Eve, Vlademira wil blijkbaar een eigen chocolade-bedrijfje beginnen en wil daar wat marktonderzoek voor doen. Vind het alleen niet echt de manier om hier binnen te komen vallen en dan in een sumier berichtje op te roepen voor een hyves-clubje. Zonder verdere uitleg hoe, wat en waarom :rolleyes:

Gister zou een rol achtergrondpapier bezorgd worden. Dit was echt op afspraak en ik moest er de hele dag voor thuisblijven. Jullie voelen hem al aankomen...niets! :evil:
    Ik had ook gehoopt op de achtergrondset (met statieven voor de rol papier) en de lichtmeter, maar helaas.
    Heb net nog een hoekzoeker besteld. Dit is een soort klein telescoopje dat je op de zoeker plaatst. Zo kun je van bovenaf kijken als je vanuit een laag standpunt wilt fotograferen en hoef je niet meer op je buik te gaan liggen.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor jullie reacties over de meeting. Denk dat het toch handig is om het dan maar op 31 januari te houden omdat dan de meeste mensen kunnen. Jammer voor de mensen die dan niet kunnen :( maar ja... met zo'n grote groep is het toch heel moeilijk om een dag te prikken waarop iedereen kan.
    Dus schrijf allemaal in je agenda: 31 januari mama + kindjes-meeting!

Noralien: Jeetje wat eet Jikke weinig zeg. Kan me voorstellen dat je daarom die extra vitamine geeft.
    Volgens mij heb ik het bericht van Vlademira gemist? Is het weer gewist of zo?
    Jeetje wat balen als je thuis blijft voor iets en ze komen niet :(

Slingding: Eet Kailynn ook zo slecht dat je haar extra vitamine geeft?

Saar: Liene ook al die weinig eet. Maar die soep is natuurlijk wel heel gezond en de bv ook.

Bianca: Veel beterschap met Gijs. Jeetje 2 uurtjes slaap is erg weinig...
    Klinkt leuk die cursus. Ben wel benieuwd wat je er gaat horen?

Duckie: Nee, Koen gaat waarschijnlijk pas vanaf september '09 naar de psz. Hier is de psz vanaf 2 1/2 jaar maar er is ook een wachtlijst en aangezien Koen in de zomer pas 2 1/2 is zal het waarschijnlijk dan september worden (na de zomervakantie die hier laat valt). Er is nog een kleine kans dat hij iets eerder terecht kan. Ligt aan de wachtlijst.
    Leuk zeg zo'n dagje Arnhem! Geniet ervan.

Mamav2: Sterkte met je man en kids.

Eve: Leuk idee van dat mandarijntje met vloeipapier!

Ik doe meestal het eten ook gewoon door elkaar bij Koen. Zo eet hij toch tegelijk vanalles wat en zit hij niet te vissen. Werkt prima zo!

Ik ga Koen even in bad stoppen... Groetjes!

15. Ik krijg misschien nog een luxe-probleem...

Gisteravond werd ik gebeld door een medewerker van een accountantskantoor waar ik eerder dit jaar heb gesolliciteerd. Een stichting die 20 basisscholen beheert gaat de loonadministratie in eigen beheer doen en zoeken iemand voor deze klus.
    Ik heb gezegd dat ik zeker eens wil gaan praten, maar heb er eerlijk bij vermeld dat ik al een aanbod heb ontvangen. Ben dus eens benieuwd wat hier uit komt... :D

@Slingding: Ik hoop dat je de afgelopen nacht net zo goed hebt geslapen als die ervoor...

@Otje: Wat voor tips kreeg je dan van het cb met betrekking tot het praten?

@Bianca: Ach, Gijs niet lekker. Dikke knuffel van Emma (die overigens ook ziek is...)

Emma heeft de zesde ziekte. Otje heeft haar vlekjes al kunnen bewonderen, maar haar velletje ziet er nu helemaal niet meer uit. Zó zielig...
    Echt ziek voelt ze zich niet al heeft ze wel al een aantal dagen wat verhoging, drinkt ze minder en slaapt ze meer...

@Duckie: Wat fijn dat je je nu een stuk beter voelt! Misschien komt dat wel omdat je nu verlof hebt.
    Mijn verlof eindigt op 14 december, maar ik hoef nog maar één keer terug om de salarissen van december te draaien...

@Mamav2: Jeetje, wat een ellende! Sterkte voor jou en beterschap voor je man...

Hier ook geen multivitaminen, maar dat zal niemand verbazen... ;)
    Uiteraard wel vitamine D druppetjes!

Ik heb het bericht van Vlademira ook gemist...

16. We kregen gisteren de foto's van de fotoshoot binnen. Een 'kleine' greep hieruit...

Deel Deze Pagina