December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hi Ladies,

pff....ik heb een vermoeiend weekend achter de rug zowel fysiek als emotioneel.
    Het was echt supergezellig met onze vriendengroep in de ardennen en ook erg leuk om te zien hoe alle kids lekker met elkaar bezig zijn. Helaas was het huis ook erg vochtig waardoor ons Chrisje de nachten ging spoken. Hij was wel een keer of 2-3 per nacht wakker. Dat sloopt dus redelijk. maandag op dinsdag dacht hij er al weer beter over en vannacht heeft hij gelukkig weer doorgeslapen. Overdag lekker gewandeld, veel gekletst en spelletjes gespeeld met elkaar en met de kids.
    We zijn echter alle 4 verkouden en hoestend teruggekomen uit de ardennen dus ik zit al 2 dagen aan de thee met honing (Bah!) om mijn keel een beetje lucht te geven.

Minder was/is dat ik zondag gebeld werd door het zusje van een vriendin/collega van mij. Mijn vriendin had afgelopen week de 20 weken echo en deze bleek niet goed te zijn. Haar kindje heeft een open ruggetje (spini bifida). pff dan staat je wereld wel op zijn kop. Ze zijn nu bezig met allerlei onderzoeken en moeten gaan beslissen of ze de zwangerschap willen voortzetten of niet. Het hakte er bij mij aardig in en nu nog. Ben er echt hele dagen in mijn hoofd mee bezig. Enerzijds erg blij dat ik zelf niet voor zo'n onmenselijke keuze heb gestaan, anderzijds voelt het ook zo machteloos om iemand die me zo na staat nu in deze positie geplaatst te zien. Daar speelt nog bij mee dat mijn broer en schoonzusje morgen de 20 weken echo hebben en hier ineens voor mij ook veeeel meer spanning omheen hangt. Pff....

ik ga dan ook niet reageren op iedereen en ben misschien voorlopig ook wel even niet zo heel veel hier te vinden omdat ik er voor mijn vriendin wil zijn als zij het nodig heeft.

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Duikster: Wat een ontzettend rotnieuws zeg. Dat lijkt me inderdaad een onmenselijke keuze en dan besef je weer hoe gezegend je bent als je kindje gezond is.
    Heel veel sterkte voor je vriendin en ook voor jou.

3. <-- Zo beter... :) ?

Ik denk trouwens niet dat die andere baan iets wordt. Ik ontving vanmiddag de vacature en ik schrok nogal van het salaris (in negatieve zin dan...), ik denk niet dat daar veel over te onderhandelen valt.

@Duikster: Bah, wat een akelig bericht heeft je vriendin gekregen. Het is fijn dat je er voor haar wilt zijn. Het moet onmenselijk zijn om voor zo'n keuze te staan... :cry:

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zo, nét terug van de les. We hadden naast de beoordeling van de zelfportretten ook een schriftelijke toets.

Nu eerst ff teruglezen...

Setje, zou het leuk vinden je eens op een meeting te zien. Vind het prettig een gezicht bij het plaatje te hebben ;) .

Lola, wat een mooie foto's!
    Echt leuk om te zien zo, jullie viertjes samen. En Jasmijn en Emma...een pláátje :D .

Slingding, vind het zo naar om te horen dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat. Als je al eens gewoon lekker kon slapen...
    Dikke knuffel!

Duikster, fijn dat het weekend geslaagd was. Minder dat Chris zo onrustig sliep.
    En wat een verschrikkelijk nieuws van je vriendin. Lijkt me echt een héél erg moeilijke keuze. Sterkte voor hen!
    Voor je broer en schoonzusje morgen veel succes bij de echo.

Noura, spannend hoor, die toets. Maar ik denk net als Lola dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Die meid komt er wel!

Duckie, wat fijn dat je je wat beter voelt. Geniet er maar lekker van.
    Ik vind welf het gevoel van zwanger zijn erg lekker en speciaal. Kan me voorstellen dat misselijkheid dat gevoel verpest.
    Dus ik duim voor fijne laatste weken!

Nee, ik had geen tijd meer voor een nieuwe foto. De achtergrond kwam pas 's middags en toen ben ik een beetje "aan gaan klooien". Kijken wat belichting deed e.d.
    Ik heb redelijk wat foto's gemaakt en geprobeerd scherp te stellen op mijn gezicht. Helaas zijn ze allemaal niet scherp.
    Handmatig scherpstellen vind ik altijd al moeilijk (ben gelukkig niet de enige). Maar met een zelfportret is dit écht een hele klus. Je moet nl. je focus leggen op iets dat er (nog) niet is. Ben aan de gang gegaan met knuffels e.d. in mijn plaats, mocht niet baten.
    Maar...het is goedgekeurd. Hij vond een scherp gezicht in deze foto niet persé noodzakelijk :D .

Helaas is mijn portret van een medestudent wél afgekeurd....het oog was niet scherp :oops: Grrrr.

Nou klinkt het heel dramatisch allemaal, maar er zijn heel wat proffesionele fotografen die altijd op autofocus fotograferen omdat ze moeite hebben met scherpstellen. Kijk, dan hoef ik me weer niet te schamen als beginneling :) .

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    O ja, ik kreeg vandaag nog heel goed nieuws...
    Die vriendin waarvan de borst is geamputeerd mailde. Ze hebben het weefsel dat is weggenomen onderzocht. Het bleek helemaal vrij te zijn van kwaadaardige cellen. Dit betekent dat de chemo zijn werk erg goed heeft gedaan. Het komt bijna nooit voor dat een tumor van 9 cm doorsnee echt hélemaal verdwijnt mbv chemo. De kans dat er nu nog kleine (niet waarneembare) uitzaaingen zijn is hierdoor echt minimaal :whistle: .

Voor onze andere vrienden is het weer erg spannend. Zij hebben vandaag hun laatste IVF-poging gehad. Nu maar hopen dat het na 9 jaar eindelijk eens raak mag zijn [-o< . Eén eerdere poging leek in eerste instantie geslaagd. Maar na een klopend hartje te hebben gezien op de echo, is het met 9 weken alsnog misgegaan :( .
    Spannend!

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Goedemorgen dames!

Noralien, wat een super goed nieuws voor je vriendin zeg! En succes voor jullie andere vrienden, hopelijk mogen ze zwanger worden!

Ik vind de foto erg mooi gelukt! Hoe lang doe je die opleiding al? Vind het trouwens ook een hele mooi stoel waar je op zit :D

Duikster, wat fijn dat jullie een gezellig weekend hebben gehad met jullie vrienden. Beetje jammer alleen dat jullie nu zo verkouden zijn, beterschap! Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat een open ruggetje precies inhoud, maar als ze een keuze gemaakt moet worden om de zwangerschap af te breken, is dit dan levensbedreigend of is het kindje gehandicapt? Slecht nieuws over je kindje is altijd vreselijk, ik hoop dat ze een goede beslissing kunnen maken.

Slingding, ik hoop dat je vannacht als een prinsesje hebt geslapen!

Noura, spannend idd die toets! Maar als ik alles zo hoor, ben ik het met de dames eens! Slimme meid!

Duckie, een geslaagde middag :D en wat fijn dat je nu minder misselijk bent! Geniet nog lekker van de laatste weekjes!

Lola, mooie avatar ;) Misschien maar goed ook, dan hoef je iig niet te kiezen. En je hebt je nieuwe collega's ook al gezien... en het is ook nog eens heel dicht bij huis! Hoe is het nu met Emma?

Melliemel, Valerius groeit goed zeg! En wat zielig van de spruw... Hopelijk gaat het snel over met de spullen die je moest halen.

Eve, wow 4 boterhammen :confused: dat is idd wel veel zeg! Jayden eet als ie echt honger heeft 2 boterhammen... Of was je hem vergeten eten te geven 's morgens ;) Ik vind het nog wel gezellig zo'n laatste fles voor het slapen, en hij drinkt hem altijd nog leeg, ik zal het wel weer te horen krijgen bij het cb dan :)

Heb besloten dat ik ook lekker naar de meeting kom in januari :D Het wordt nou toch wel eens tijd dat ik jullie ga ontmoeten!

Owja, en m'n oude werkgever belde gistermiddag nog terug...en moet morgen (vrijdag) even langskomen voor een gesprekje... :D ik hoop echt dat ik terug mag komen!

Liefs Lisette

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ow spannend Setje. Hoop dat je idd terug mag komen bij je oude werkgever.
    Leuk dat je hebt besloten om naar de meeting te komen. Komt helemaal goed ;) .

Ik ben maart dit jaar begonnen met de basisopleiding aan de fotoacademie. Die was nodig om toegelaten te worden tot de vakopleiding. In september ben ik met de vakopleiding begonnen, nog maar nét dus. Half januari sluit ik mijn eerste half jaar af (als het goed is) en dan ga ik er een half jaartje tussen uit voor de bevalling.
    De vakopleiding duurt normaal 4 jaar. Voor mij dus 4,5 jaar.

8. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Wat gaaf zeg! Het zal wel een pittige opleiding zijn of niet? En wat voor fotografie wil je gaan doen als je klaar bent?

liefs Lisette

9. hier een slechte nacht achter de rug. Toen ik gisteren Liene ophaalde, vloede ik dat ze koorts had. 39.7. Naar de dokter geweest en het is gewoon een infectie van de bovenste luchtwegen, maar haar koorts wil niet zakken.
    Nu dus om de 3u iets koortswerend geven. Dus deze nacht er om de 3u uit geweest, daartussen nog omdat ze zichzef wakker hoestte en ook voor onze Tisse, die van al dat gestommel ook niet goed sliep...

Gisterenavond begon hadden we iets gegeven en het werkte niet direct en omdat de vorige dosis uitgewerkt was, begon ze al te 'voorschokken'. Direct begin afsponzen met een natte handdoek en de ha gebeld. Gelukkig kwamen de stuipen niet door.

Maar vandaag is Ben tot laat deze avond weg... :( Dat vind ik dus niks. Ik reageer zo paniekerig als Liene koorts maakt, al mijn realiteitszin is weg.

En vandaag moet ik heel hard werken voor school, ik wou gisteren al werken, maar door het doktersbezoek enzo is het er niet van gekomen.

Duikster, heel veel sterkte voor je vriendin en deze onmenselijke beslissing...

Noralien, ik vind het een erg mooie foto. Je ziet er goed uit! Ik duim mee voor jullie vrienden. En wat een supernieuws van je vriendin!

Gnessy, veel sterkte. Ook voor Egmond.

Lola, wat een luxeprobleem seg! Dan zou ik zeker kiezen voor degene die het meeste biedt.

Setje, je moet zeker naar de meeting komen. En hopelijk krijg je een positieve reactie weer van je exbaas!

10. Otje, ik schrijf 31.01 alvast in mijn agenda.
    Den Bosch is ook voor mij heel goed, niet te ver.

Lola, wat een mooie fotoreportage. Je hebt een supermooi gezinnetje.

Duckie, leuk dat de misselijkheid wegtrekt. Geniet maar van de laatste weken dan, want ze zullen zo om zijn ;).

Saskia, veel succesmet de spruw. Heb je dan zelf ook last?

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Karin, wat staan jullie vrienden voor een moeilijke beslissing zeg, brrr de rillingen lopen over m'n rug. Ik kan me voorstellen dat je dit niet uit je gedachten krijgt.

Setje, ik hoop echt voor je dat je terug mag komen bij je oude werkgever. En wat leuk dat je naar de meeting komt :) . Ik vond het een jaar geleden ook best 'eng' aangezien ik ook (bijna) de enige was die nog nooit bij een meeting aanwezig was, maar binnen 5 minuten voelde ik me al helemaal thuis.

Noralien, mooie foto zeg! En wat een goed nieuws voor je vriendin!

Otje, wie komen er allemaal de 31e januari? Ik vind Den Bosch prima!

Lola, Gijs geeft Emma ook een dikke knuffel en hoopt dat haar huidje weer snel gaaf mag zijn. Linda heeft weer een mooie reportage gemaakt. Is Jasmijn ook linkshandig? Lynn is overduidelijk links (ik ook).
    Goh en nu keuze uit 2 banen, ben benieuwd.

Saar, kan me voorstellen dat je het niks vindt dat Ben heel de dag weg is. Kun je niet iets regelen met je (schoon)ouders, dat één van hen bij jou komt, zodat je niet alleen bent én nog iets aan je schoolwerk kunt doen (voor zover je je erop kunt concentreren).

Melliemel, ach wat sneu zeg dat Valerius spruw heeft :( .

Duckie, wij hadden ook standaard geboortekaartjes hoor ;) ...
    Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad.

Pfft, onze nachtrust was weer erg kort vannacht. Gijs kwam om 1.45/2.30 (en toen werd Lynn helemaal overstuur wakker en heeft toen tussenin geslapen)/3.30/5.00 en 5.30 uur. Daarna zijn we er maar weer uitgegaan. Hij heeft geen koorts meer. Ik hoop maar dat 't zijn tand is, maar soms ben ik zo bang dat hij hetzelfde heeft als Lynn, aangezien zij, achteraf gezien, ook al vanaf een maand of 10/11 erg onrustig was 's nachts.

De zenuwen voor morgen beginnen ook toe te slaan...het is een ingreep van niks, maar toch...ik heb 't niet zo op ziekenhuizen :rolleyes:

12. @Noralien: Fijn om een hoop goed nieuws van jouw kant te lezen! Nu jullie huis nog verkopen en een geslaagde IVF-poging voor je vriendin. Ik duim...

@Setje: Oooo, ik hoop écht dat je oude baas goed nieuws voor je heeft en ik ben blij dat je hebt besloten om ook naar de meeting te komen... :D

@Saar: Ik me kan me goed voorstellen dat de schrik je telkens om het hart slaat als Liene koorts heeft en ik ben erg blij dat de stuipen gisteren niet doorgezet hebben. Beterschap!

@Bianca: Ik heb echt met je te doen momenteel. Twee onrustige kindjes en zenuwen voor een operatie. Het kan natuurlijk ook best zijn dat Lynn en Gijs jouw nervositeit aanvoelen en daarop reageren. Kinderen hebben zúlke gevoelige antennes. Dikke knuf van mij...

13. Emma lijkt wat zieker te worden, ze is nu ook snotverkouden. Telkens als ze niest komt er een dikke snottebel naar buiten en onder het drinken reutelt ze als een oude dieselmotor :( . De pukkeltjes en vlekjes beginnen nu te schilferen, niet echt een fijn gezicht...

Gisteravond gooide ze haar halve voeding er in één grote boog uit. Werkelijk álles zat onder! Emma, ik zelf (ik kon meteen onder de douche...) en de bank. Ik zat in de hoek van onze hoekbank, dus de melk zat over de hele zijleuning... :confused: !

Ik merk dat Emma sterk reageert op drukte. Gisteren was mijn moeder jarig en ik ben van 14.00 tot 19.00 uur daar geweest. Emma heeft weliswaar tot 17.00 uur aan één stuk door geslapen, maar schijnbaar was het haar toch nog te veel. Ik krijg haar na zo'n avond of dag ook moeilijk in bed...

Gelukkig heeft ze vannacht wel doorgeslapen. Hoewel ik pas om 1.00 uur in bed lag, heb ik dus toch een goede nachtrust gehad. Ik werd tegen 7.45 uur wakker van een spelende Jasmijn. Toen ik haar ging halen, stond ze al startklaar. Ze had zelfs haar slaapzak netjes over het voeteneinde van haar bed gehangen... :D

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    aller eerst: ik heb goed geslapen (met een slaappil)!

KArin: rillingen over mijn rug als ik jou verhaal lees zeg, ik snap dat je er voor hun wil zijn!
    laat je even weten of de echo van je broer goed is verlopen...
    Een hele dikke knuffel van mij voor jou!

Saar: arme liene, ik hoop dat ze snel weer opknapt.
    kan me je angsten wel indenken.

Noortje: fijn dat je zelfportret goed gekeurd is.
    Goed bericht van juliie vriendin.
    Sterkte met jullie andere vrienden.

Setje: ik zal morgen voor je duimen.

lola: arme Emma, gaat het al wat beterder met haar?
    En wat heb je toch een knappe grote dochter.
    super je avatar.

Bianca: ik heb met je te doen, wat moet jij je sh*t voelen. dikke kus van mij!

Otje: den bosch is voor mij oke.
    is voor mij ook iets van 1.5 uur rijden.

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dames ff een vraag tussendoor!

Ik werd net gebeld door de peuterspeelzaal waar ik Jayden had ingeschreven, dat ze vanaf januari plek hebben voor hem. Maar ik vind het echt heel moeilijk, is hij niet nog te jong? En ik vind het echt niet leuk om hem weg te brengen :(

Ik had hem al ingeschreven omdat ze een behoorlijke wachttijd hadden, en ze me aanraadde om hem vanaf 1.5 in te schrijven.

Gaan jullie kindjes naar de peuterspeelzaal? En wanneer?

groetjes Lisette

16. Jeetje, bel ik net naar die school om te zeggen dat ik niet wil deelnemen aan de procedure (gezien het salaris), vertellen ze me twee dingen waardoor ik toch weer ga twijfelen:

Ten eerste zegden ze me toe dat ik ook meteen het eindsalaris ga verdienen (dat is maar een klein beetje minder dan bij het accountantskantoor) en krijg ik daar een 13e maand en een eindejaarsuitkering.

Maar wat me nog veel meer aansprak is het feit dat ik dan ALLE schoolvakanties vrij heb (op de eerste en de laatste week van de zomervakantie na...)! Dat lijkt nu nog niet belangrijk (wel lekker natuurlijk ;) ), maar als Jasmijn over twee jaar naar groep 1 gaat is dat natuurlijk helemaal super!

In totaal hebben 7 mensen gereageerd op de vacature (ik weet niet of ik de enige ben die gevráágd is...) en vanmiddag maken ze bekend met wie ze de gesprekken gaan voeren. Ik ga dus toch maar een poging wagen...

17. @Setje: Jasmijn gaat niet naar de peuterspeelzaal, omdat ze vanaf januari al op drie dagen naar het kdv gaat...

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Lola, ik snap dat je nu toch gaat twijfelen! Het is idd erg fijn als je dan vakantie hebt als Jasmijn ook vakantie heeft, geen geregel enz... en qua salaris zal het dan ook niet zo tegenvallen. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt!

19. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, dat klinkt wel heel verleidelijk...alle schoolvakanties vrij. Ik zou zeker een poging wagen, als ze je uitnodigen voor een gesprek.
    Beterschap voor Emma.

Setje, ik heb Lynn ook opgegeven voor de psz. Er is bij ons een wachtlijst en volgens de leidsters is rond de 2.5 jaar de beste leeftijd. Als je hem nu nog te jong vindt, kun je niet vragen of hij bijv. na de zomervakantie mag komen?

Slingding, fijn dat je goed hebt geslapen, ook al is het met een slaappil. Is Kailynn alweer opgeknapt?

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo meiden,

Ben ik weer.
    Ben druk geweest en ik ben tussendoor ook nog even ziek geweest(migraine)dus vandaar dat ik er even niet was.

Ik heb ook nog niks bijgelezen dus zal zometeen even wat gaan lezen.

@Setje ik las net snel over de psz.
    Wessel gaat ook en eigenlijk zou hij 17 feb gaan maarja nu zijn we dan op vakantie dus ik ga het uitstellen.
    Johan had het erover om dan die dinsdag na de vakantie te doen(24 feb)maar ik ben bang dat dat teveel van het goeie is(net terug van vakantie en dan de volgende dag naar de psz)dus ik zit zelf te denken om hem dan in maart voor het eerst te laten gaan.

@Lola begrijp ik nou goed dat je verder aan het solliciteren bent?

Deel Deze Pagina