Kleine meis gaat hier vanaf begin januari heen... Ze is er aan toe..... slingding. lekker dat je ff heb kunnen slapen met een pil. lola: mooie foto's... errug lief. bedantk voor jullie beterschapswensen.... ik zal ze doorgeven... het is momenteel allemaal vrij hectisch hier en ben weinig thuis.... Me mannetje ligt nog steeds in het ziekenhuis en blijft daar ook nog wel even... Denk dat hij er sowieso nog wel een week ligt... tot gauw allemaal... liefs.....
kailynn is redelijk opgeknapt, al reuteld en hoest ze nog wel flink. lola, ik zou ook gaan twijfelen...maar heb je dan nog wel losse atv uren? Arno is bijnvoorbeeld ook alle vakanties vrij maar kent geen atv uren en dat is soms erg lastig als je eens een weekndje weg wil buiten de dure school vakanties om. en je kinderopvang en bso loopt in vakanties vaak ook gewoon door. setje: ik doe kailynn ook nog niet op het psz en zeker niet omdat we nu gaan verhuizen. bij ons op het kdv zeiden ze dat ze een jaar programma hebben en dan dat als ze 3 is ook nog vroeg genoeg is. het is bij ons dan zo'n heen en weer gesjouw, eerst naar de psz van 9 tot 11 en dan van 13 tot 18 naar het kdv,
@Lola mooie foto's! Ik vind die ene foto van jullie vieren erg leuk,Roy kijkt ook zo verliefd naar je En die laatste foto van jou en Emma vind ik ook erg mooi,de moederliefde straalt ervan af! @Otje sorry dat ik niet gereageerd heb op je mailtje..zie hem ook nu pas denk dat Johan hem heeft opengemaakt en vergeten is het te zeggen tegen me. Lekker hoor over 9 maanden naar Curacao
Of er dan nog losse ATV-uren overblijven, weet ik niet. Dat zou ik na moeten vragen. De BSO-kosten lopen inderdaad door, maar je hoeft dan geen vakantieopvang te betalen (voor de tijd die ze normaal gesproken op school zitten). Bovendien kan ik tegen die tijd mijn uren zó indelen dat ik helemaal geen BSO nodig heb, bijvoorbeeld tot 14.00 uur werken en op woensdag en vrijdag tot 11.30 uur... Voor de vakanties voor de komende twee jaar is het wel een nadeel. Zo hebben we reeds voor eind juni 2009 twee weken op een camping in Italië geboekt. Nog nét in het voorseizoen, dus lekker goedkoop. Zo'n vakantie is een paar weken later fors duurder...
@Slignding: Fijn dat het met Kailynn weer de goede kant op gaat. Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is. Dat gereutel vind ik altijd zó zielig... @Vales: Getsie, migraine ! Dat lijkt me zo'n vreselijk iets. Heb je het in erge mate?
Grappig dat jij dit 'moeilijk' noemt. Ik vond zijn gezichtsuitdrukking juist wel komisch. Alsof hij met een knipoog wil zeggen: 'Arme ik tussen al die vrouwen...'
hi hi, leuk die foto van de meeting otje en lola vwb de meeting vind ik den bosch leuk kidzcity vind ik ook goed maakt mij niet veel uit, ja de reistijd maar dat heb ik er wel voor over hoor noralien; ondanks het goed scherpstellen wat moeilijk word is het een erg leuke en vooral originele zelfportret foto hoor, leuk/mooi en je ziet er goed uit hoor mooi buikje! klopt het dat ie op je buik is scherpgesteld? zelfportret van de kleine dan? lola; ja goed he?! ik had gehoopt op ong 4 kilo maar hij spant de kroon, heb net ff gekeken maar orlando woog met 8wkn ditzelfde op 30 gr na met dan 54 cm ipv 52 dat zie je er ook wel vanaf dan fijn dat emma er voor de rest geen last van heeft, hier heeft orlando dit ook gehad en had er ook 'geen' last van gelukkig eve; ik heb er zelf ook geen ervaring mee dus weet het niet, wel dat een vriendin van mij haar zoontje er 3 mnd mee heeft gelopen en dat het maar niet over ging maar na een huis-tuin en keuken middeltje nml water met citroen op een gaasje smeren in zijn mondje was het binnen 3 dgn over dit hoorde ik na dat ik de medicijnen had gehaald maar ga dus ook citroen kopen morgen. daarbij bel ik zo de ha even of dit middel wel in combi kan met de sab-simplex, omdat volgens mij de simeticon(wat in sab simplex zit) ervoor zorgt dat de darmen geen extra lucht binnenkrijgen, en de nystatine bijsluiter aangeeft dat combi's met invloed op darmwerking dit medicijn tegenwerkt! ik ben ook elke keer van plan om orlando extra visolie te geven omdat wij de laatste tijd weinig vis eten, aangezien ik zelf ook visolie capsules slik kreeg hij dit met de bv altijd mee natuurlijk maar nu ook met minder vis eten natuurlijk helemaal niet meer. binnenkort maar even kopen dus... duckie; mwa ik denk dat mijn borsten daardoor wel ietwat gevoeliger zijn maar heb er in die zin niet heeeel erge last van maar moet het dus op mijn tepel aanbrengen en zo krijg ik de behandeling ook en hij het binnen. hoe lang heeft het bij jullie geduurt eer het over was? ben je trouwens van plan nu ook bv te gaan geven? fijn dat je middagje geslaagd was met je vriendin, en logisch dat je hier moe van bent hoor duikster; jeeeeetje zeg kan me voorstellen dat je hier heel erg mee zit zeg heeeel dubbel allemaal sterkte met hun en hun keuze getver wat een nare beslissingen moeten er soms genomen worden zeg. en sterkte vwb je gevoel voor morgen ivm de 20 echo. en natuurlijk ook beterschap toegewenst lola; hij is errug leuk noralien; hihi nee idd super dat hij iig is goedgekeurd super de super goed nieuws vwb je vriendin zeg, en nu maar goede hoop blijven houden he?! ik duim met je mee. de zus van mijn vriendin heeft nu haar 5e iui behandeling en de gyn heeft aan hun aangegeven dat ze maar voor 1 ivf poging mogen! setje; gezellig enne off zeg maar hoop met je mee saar; he bah bah dat is niet niks weer met liene zeg, is er niet iemand die ipv ben bij je kan zijn vanavond? vwb de spruw als ik het achteraf bekijk zijn mijn borsten ietwat gevoeliger maar niet heel erg hoor maar gebruik het ook maar dan kunnen we elkaar niet weer aansteken zeg maar bianca; kunnen ze het bij gijs niet bij voorbaat al testen? lijkt me voor jezelf een fijn gevoel? heeeel veeel sterkte morgen en geniet nu nog even lola; ooh toch nog wel een nasleep voor emma vervelend hoor. enne zo zie je dat een kleintje toch de prikkels opneemt he, ook al slapen ze? hihi die jasmijn alles al lekker klaargezet, is ze ook van het opruimerige? hier wel hoor, en van wie hij het heeft slingding; super te horen dat je een goede nacht hebt gehad weliswaar met slaappil maar beter zo dan kom jij ook aan je slaap setje; hier mogen ze met 2 jaar al, persoonlijk vind ik dit best jong. orlando is dan best snel maar vind het voor hem ook te jong en daarbij was het voor mij geen optie want ik wilde hem niet het idee geven dat hij 'gedumpt' word bij de psz op het moment dat zijn broertje er net is. ik mocht hier ook al vanaf 1 nov dus, daarna gaven hun aan dan doe je hem per 1 jan dan is hij 2 jr2mnd maar ik heb hem dus per 1 maart opggegeven, dan is hij 2jr4mnd en dan is hij weer in het 'vaste ritme'(ik ben dan weer een maand aan het werk) en kan hij zo wennen enzo. mss kun je zelf een datum bekijken wanneer jij denkt dat hij er klaar voor is, en jij en dit vragen aan hun of dat het per die datum kan? lola; nooit geschoten is altijd mis toch? je kan idd mss beter nog even kijken en wie weet, en een 13 maand scheelt ook weer behoorlijk he?! vales; ja dat zou ik idd ook doen, lijkt mij nml ook, wij gaan ook in feb een midweekje weg en zou het idd geen goed idee vinden om hem direct erna naar de psz te doen mama2; dan is het niet niks, wat heeft hij pcies? sterkte hoor hier vanochtend met mijn (zwangere)zusje naar mijn moeder geweest die op dat moment aan het werk was(ze werkt bij een bakker(en hebben daar een tearoom) was erg gezellig we hebben gelijk nog wat sint inkopen gedaan, ik heb nog een aantal kleinigheden gekocht voor orlando, zoals kleurtjes en een lees/puzzelboekje van winnie de pooh) en voor valerius een woezel en pip hanger voor in de kinderwagen(die had ik nog niet, ook niet bij orlando erg he?!) heb ik toch iets voor valerius voor het idee. we vieren het bij mijn ouders. orlando viel weer net voor we thuis waren in slaap in de auto en heb hem 'gelukkig' over kunnen leggen, wat een gedoe met de mc trouwens in een audi a4 3-deurs zeg, ik zei al tegen mijn zusje ik denk dat jij de mc vaak voorin zal hebben want dit is echt een rot klusje elke keer. (beetje krap om hem achterin te krijgen en daarbij zijn de gordels vrij kort en klikken snel vast, zo moet je hem dus eerst heelemaal eruit halen. dus past de mc net aan met even omhoog halen alvorens je de gordel eromheen kunt doen ach ja leuk uitstapje vanmorgen. vanmiddag nog even uitwaaien met de kids en hondje, het waait hier best wel. heb in tussentijd ook gebeld en moet idd even stoppen met de sab simplex voor ik begin met de nystatine, dit meer uit voorzorg, want zij kent sab simplex verder ook niet. moet je nog afbouwen met de sab simplex trouwens? voor degene die het gebruiken of hebben gebruikt? gr saskia
@Lola ja ik heb het weleens maar nu komt het van de pil. Ik ben er net mee begonnen en ik kan gewoon niet goed tegen hormonen want na 7 dagen pil was het alweer gelijk raak. Ik wilde naar de huisarts omdat ik eigenlijk geen pil wil maarja ik weet ook niet wat ik anders moet nemen maar de huisarts is 2 weken op vakantie dus ik kon niet.
@Saskia ik had ook geen hanger voor in de kinderwagen Bij ons stond de mc altijd voorin want achterin haalde de gordel het net niet. En het lijkt mij idd ook teveel dus hij gaat dan gewoon in maart naar de psz. Ik hoef ze daar nu toch niet voor te bellen?ze bellen mij als er plek is dus dan kan ik het dan toch zeggen? Je moest wel een begin datum invullen vanaf wanneer je hem graag op de psz wil hebben.
vales wat vervelend, ja en wat moet je dan nemen als anticonceptie, moeilijk hoor. noralien wat een geweldige foto, en wat een fantastisch nieuws van je vriendin! lola ik vond het ook grappig hoor de foto, en ze zijn zowieso prachtig ik zou voor de school gaan denk ik, makkelijk met vakanties. succes saskia mooi gewicht hoor ook leuke foto van otje en lolas bezoek! he spruw dat is vervelend, ik heb het gehad toen anissa een week of 2 was en heb heel veel pijn ervan gehad, 2 weken moeten smeren. na een paar dagen werd het al minder ik heb laatst informatie gevraagd over de psz. wil safouane er pas met een jaar of 3 op doen. maar toch maar even langs geweest, en moet zeggen dat ik de bedragen idioot hoog vind. voor 5 uurtjes ruim 60 euro, en je betaald 11 maanden per jaar, dus ook met de vakanties en feestdagen. ze gaan dus uit van 4 weken vakantie. toen maysa naar de psz ging had ik aan het eind van haar periode een wat nare ervaring vandaar dat ik nu nog niet weet of en wanneer ik hem er naar toe zal doen ja en maysa is slim genoeg die hoeft zich geen zorgen te maken, en andere kinderen ook niet. want een leerkracht weet heel goed wat een kind in zijn mars heeft. had niet verwacht dat ze er zenuwachtig voor zou zijn, vind dat eigenlijk een beetje een nadeel van de cito of soortgelijke testen. maar in januari krijgen we de uitslag, en dan is het scholen kijken voor het volgend jaar, dan gaat ze een spannende tijd tegenmoet (en wij ook)
Hallo allemaal, Heb even terug gelezen en tot nu toe vinden de meesten Den Bosch wel oke he? Degenen die zich hebben aangemeld voor 31 januari zijn: Gnessy, Bianca, Slingding, Debbie, Eve, Irma, Duckie, Lola, Noralien, Saar, Melliemel, Lies, Setje en ik. Mocht ik nog iemand vergeten zijn of wil je alsnog mee kan dat natuurlijk. Tot nu toe zijn we met 14 personen. Setje: Hier geen fles meer voor het slapen. Hij krijgt na het eten nog wat drinken (sap of melk) en rond 20 uur gaat hij naar bed. Duckie: Wat fijn dat je je nu zo goed voelt. Kan je nog even lekker genieten van de laatste weekjes en je buik! Duikster: Leuk om te horen dat het weekendje wel geslaagd was. Vervelend dat jullie nu alle 4 aan het kwakkelen zijn. Het heerst wel natuurlijk. Oh wat een nieuws zeg voor je vriendin Kan me voorstellen dat dit even heel hard aan komt zeg. Hoop voor je broer en schoonzus dat alles goed is met de echo. Sterkte hoor! Lola: Leuke avatar hoor! Zielig dat Emma nu toch echt wat ziekjes wordt. Beterschap hoor. Haha lief zeg die Jasmijn. Al een echte zelfstandige meid. Ik kan me voorstellen dat het telefoongesprek je wel aan het twijfelen heeft gebracht. Elke vakantie vrij is natuurlijk heerlijk met (later) schoolgaande kinderen. Lijkt me echt ideaal. In de tijd dat ik nog werkte met alleen Sara was dat altijd een hele opgave want zoveel vrije dagen heb je natuurlijk nooit. Alleen al de zomervakantie is 6 weken. Hoop voor je dat je op gesprek mag. Noralien: Tof dat je foto toch nog is goedgekeurd! Wat een fijn nieuws van die vriendin zeg. Hoop voor je vrienden dat ze gauw zwanger zijn. Jeetje wat moeilijk zeg, al 9 jaar bezig. Setje: Ik had je al gepbt maar nogmaals vind ik het erg leuk dat je toch besloten hebt om naar de meeting te komen. Ooh spannend dat je een gesprekje krijgt bij je oude werkgever! Ik duim voor je hoor. Kan me voorstellen dat je nog even wil wachten met de psz. Koen gaat na de zomervakantie (sept 09) maar misschien iets eerder maar eerder dan juni of zo zal het niet worden en dan is hij toch al 2 1/2. Daarentegen zit Koen nu ook al op het kdv dus is wel groepen kindjes gewend nu. Saar: Oh kan me voorstellen dat je erg schrok toen Liene koorts had en al begon te schokken. Hoop voor je dat het nu niet erger gaat worden nu je alleen bent. Sterkte hoor. Bianca: Kan me voorstellen dat je het toch wel spannend vind, die operatie. Alvast sterkte gewenst hoor! Hopelijk valt het allemaal mee. Vales: Vervelend dat je ziek was. Kan me voorstellen dat je met de vakantie nu even wil wachten met de psz tot maart. Is niet erg hoor, kan je ook niks aan doen als Johan je mail opent. Maarre... wil je nu mee of niet? Melliemel: Leuk zeg zo'n ochtendje weg. Je hebt leuke dingen gekocht voor de kids! Noura: Hier betaal ik straks 44 euro per maand voor de psz voor 3 x per week (2 ochtenden en 1 middag. Per dagdeel is het 2 uur en 3 kwartier. Hoe vaak met Safouane er heen straks? Ik vond 44 euro nog wel mee vallen. Kan me voorstellen dat je 60 euro wel duur vindt. Zit best een beetje in spanning vandaag. Vriendin van me was een tijdje geleden zwanger maar heeft toen vrij snel een miskraam gehad. Had ik toen ook verteld hier, ze had ook een erfelijke afwijking. Nu is ze weer zwanger (6 of 7 weken) en vandaag (op haar verjaardag ook nog) moest ze naar het VU voor een echo. Zo spannend. Hoop echt dat deze keer alles goed is. Rond de 12 weken krijgt ze dan een vlokkentest om uit te wijzen of hun kindje wel of niet "ziek" is... Groetjes Otje
@Noralien: Wat een goed nieuws voor je vriendin. Nu nog hopen dat de IVF poging van jullie vrienden ook geslaagd is. @Setje: Suc6 morgen bij je oude werkgever! Demi gaat niet naar de psz omdat ze al twee dagen naar het kdv gaat. En allebei vind ik een beetje veel van het goede. Al denk ik wel dat ze bij een psz heel actief met de ontwikkeling van het kind bezig zijn. Maak je geen gebruik van het kdv? Dan zou ik denk ik zeker wel psz doen. @Saar: Hoe gaat het met Liene nu? Ik kan me voorstellen dat je paniekerig wordt als je aan de koortsstuipen denkt die Liene eerder heeft gehad, dat vind ik niet gek. Hopelijk gaat het allemaal goed en zakt de koorts snel. @Lola: Alle schoolvakanties vrij lijkt me wel een heeeel erg fijne bijkomstigheid. Dat scheelt tegen de tijd dat de kids naar school gaan een hele hoop geren en geregel. Dat je gelijk het maximum gaat verdienen is natuurlijk leuk, maar dan stijg je waarschijnlijk ook niet meer de komende jaren, terwijl ze je bij die andere baan aan hadden gegeven dat het een startsalaris betrof en dat je nog groeimogelijkheden had, toch? Moeilijk, moeilijk. @Melliemel: Bij Demi ging de spruw over toen ik stopte met bv. Ik was toen al aan het afbouwen, en de spruw zorgde ervoor dat ik versneld heb afgebouwd, want dat deed bij mij zo'n ontzettende pijn. Ik zag tegen elke voeding op. We bleven elkaar besmetten. Nu wil ik ook weer bv gaan geven, in ieder geval de eerste tijd. @Otje: Leuk dat we naar Den bosch gaan .Ik kon alleen niet op de site ontdekken of ze ook een hoek hebben voor kleinere kinderen? Spannend zeg voor jullie vrienden. Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest. Wel lekker rustig als je alleen kan gaan. Jeroen is nu met Demi. Ik heb vanmiddag alleen wel maar alvast instructies gegeven hoe het geknipt moet worden, dat laat ik toch liever niet aan jeroen over . Ik ga maar vast eens het eten voorbereiden. Vanavond weer aquarobicen, dus we moeten al weer vroeg klaar zijn.
@Melliemel: Ik geef Emma alleen Sab Simplex vóór de laatste voeding, dus dan valt er niet veel af te bouwen... @Bianca: Ik wil je ook alvast heel veel sterkte wensen voor morgen. Ik hoop dat de operatie meevalt en dat je snel weer bent opgeknapt!
Duckie: Het staat inderdaad niet op de website van Avonturenland maar er is een apart peutergedeelte. Dat heb ik een keer telefonisch nagevraagd.
hi hi. waar ik aan zat te denken is het mss een optie om op vrijdag te meeten ivm speciale peuterochtend? wss ivm werk zal dit niet gaan maar dacht er inene aan? vales; denk idd dat je dan niet hoeft te bellen hoor noura; kan me voorstellen dat je dan wat meer behouden bent vwb psz, jij had dus een zalfje voor de spruw? ik heb hier dus een vloeistof die oraal gegeven moet worden en moet hij innemen voor een voeding en zo krijg ik ht dus op mijn tepels otje; en weet je al wat meer over je vriendin duckie; en is het mooi geworden jullie kapsels? veel plezier vanaaf lola; ok nee ik geef valerius mss 5 keer overdag de sab simplex maar vroeg me dit gwoon af gr saskia
Oeps, er is wel erg veel geschreven de afgelopen 2 dagen. Ga het nu ff niet redden om te reageren. Wilde wel ff vragen waarom sommige van jullie een psz nog te vroeg vinden? Veel kids hier zitten al vanaf een maand of 3 op een kdv... Kom zaterdag weer uitgebreid reageren!
grappig dat onze wegen nu zo uit ekaar gaan lopen... alle decemberbeebs naar de psz en Liene dus vanaf volgend jaar september naar school. Ben is niet mee uit eten gegaan met zijn werk. Lief eh. Maar het is vandaag allemaal goed verlopen. In samenspraak met de ha dus afesproken om de 3u iets te geven. Maar dan nog haalde ze 38.6. Maar geen stuipen dus. Ik heb ook alles af voor school, morgen dus les geven! Ben benieuwd. Mijn moeder komt oppassen. En daarnet nieuwe zetels gaan halen. Niet echt nieuwe, maar de oude van de zus van Ben. Die heeft er namelijk wel nieuwe. Nu hebben we echt lelijke, ouderwetse, donkerblauwe en er staan dus mooie, moderne, lichtgrijze met houten pootjes te wachten in de garage. Dit weekend zetten we ze. Ik zal een foto plaatsen. Ook met onze Tisse is alles goed. Het is echt een ongelooflijke lieverd. Saskia, voor mij is een vrijdag goed, maar ik ben één van de weinige denk ik... Lola, ik zou gaan voor de job met de vakanties vrij (of toch een poging doen deze te krijgen). Volgens mij ga je dan een veel relaxter leven tegemoet. Bianca, heel veel succes morgen! Kan je met je ongerustheid over Gijsje nergens niet terecht? Duckie, ik wil wel een foto zien van Demi's nieuwe kapsel en van dat van jou ook. Otje, al iets gehoord van je vriendin? Hopelijk heeft ze een superecho achter de rug!
Heb vanavond m'n eerste cursusavond peuter in zicht gehad. Stelde weinig voor, maar het was voornamelijk een kennismakingsavond. Wel gezellig met 8 vrouwen bij elkaar. Eerst werd er niks gezegd , maar toen we een kennismakingsrondje hadden gedaan, bleef iedereen door elkaar kletsen. Ben benieuwd of ik er iets van op ga steken. En als het niet zo is, dan heb ik toch een paar leuke avonden . Verder heb ik niet meer bijgelezen, sorry...geen tijd meer gehad en morgenochtend zal 't er ook niet meer van komen...tot later!