December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    hier nog komende dagen wel druk....
    breng deze week kleine man zelf naar school voor zijn eigen gemoetsrust en haal m ook op. plus elke dag ff naar sneek op bezoek....
    Maar gaat niet lekker met mannetje.. Heeft heel veel pijn gekregen vannacht, zijn pijnstillings medicatie is verhoogt vannacht en heeft t erg benauwd.... Weet niet wie t vroeg, maar hij heeft 4 gebroken ribben... Hij heeft straks gesprek met de arts daarna belt hij mij op om te zeggen wat die heeft gezegd.....

Verder vandaag ff de thuiszorg bellen.... ivm uitleen...

sorry dat ik bijna niet mee lees, maar ik ben blij als ik 's avonds in bed lig. ben namelijk flink kapot... Gelukkig heb ik lieve mams die me goed opvangt en zorgt voor eten....

Nu moet ik weer opschieten. jor moet er zo vandoor....

liefs...........

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @bianca: succes vandaag.

@eve: dank je wel voor je sms. Zag hem pas laat. Hoe vind je het shirt?

@lola: ik zou ook voor die met de schoolvakanties gaan. Is toch wel fijn om dan vrij te zijn. Hoe is jouw shirt? Vind de zilveren letters erg mooi. Had jij nu flex besteld?

@melliemel: voor mij is vrijdag ook prima. Dan kan ik namelijk wel, nu komt de 31ste me niet goed uit.

@saar: lijkt me wel al vroeg, met 3 jaar naar school. Moet ze dan wel al hele dagen gaan, of zijn er ook halve dagen bij?

@noralien: doe jij de fotoacademie? Heb daar nog op gekeken, lijkt me erg leuk. Waar doe je opleiding? Zag dat hij ook in maastricht was. Maar is wel een van de duurdere hbo opleindingen .

@duikster: erg hoor, dat open ruggetje. Ze kunnen natuurlijk nu nog niet zeggen hoe erg het is na de geboorte.

Jiri gaat ook niet naar de psz, hij gaat nu 3 dagen en straks 2 dagen naar het kdv. Vind ik meer dan genoeg. Snap ook niet dat sommigen het te vroeg vinden. Misschien omdat ik gewend ben dat hij naar het kdv gaat.

Zometeen naar het CB. Ben benieuwd. Soms hebben ze van die "wijze" tips ;) Het is antroposofisch, vandaar. Ik kijk meestal wel wat ik er van kan gebruiken en de rest vergeet ik maar weer.

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Haihai,

Kom ff snel reageren want moet zo weer weg...

Ik ben degene die het nog wat vroeg vind voor de peuterspeelzaal... zal het ff uitleggen;

Jayden gaat als ik werk altijd naar oma, en dus niet naar het kdv. Ik kan me ook voorstellen dat je dan de keuze maakt om je kind niet naar de psz te doen. Maar aangezien ik 3 dagen werk, en Jayden dus maar 2 dagen echt zelf heb, vind ik het zo jammer om hem dan ook nog eens op m'n vrije dag weg te brengen.... Dat zit er dus achter, en ik vroeg me af of het met 2.5 of 3 jaar ook niet prima is om naar de psz te gaan.

Nou, ik heb goed nieuws! Ben net bij m'n oude werkgever geweest en mag per 1 december daar weer aan de slag :D ik ben echt zoooooo blij!

Ik ga er weer gauw vantussen, kom vanavond weer ff kletsen!

groetjes Lisette

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Setje, zoals ik het nu zie wil ik na de opleiding graag een eigen studio voor kinderfotografie beginnen. Maa je weet natuurlijk nooit hoe het loopt hé... ;)
    Wat gaaf dat je terug kan naar je oude werk. Wat deed je eigenlijk voor werk / ga je weer doen?

Saar, wat eng zeg, dat Liene alweer "voorschokjes" van stuipjes had. Hoe is het nu met haar?

Ik noteer 31 januari alvast en zie dan wel hoe ik "eraan toe ben 8) ".

Bianca, waarschijnlijk lees je dit al niet meer, maar veel succes vandaag!
    Jammer dat de cursus tegenviel. Ach ja, gezelligheid is ook wat waard ;) .

Lola, oohh Emma toch ziek?
    Wat vervelend dat ze zo reageert op drukte. Je kunt er natuurlijk wel wat rekening mee houden, maar het is niet altijd te vermijden denk ik.
    hihi die Jasmijn, startklaar en de slaapzak netjes over het voeteneind.... :)

Dat klinkt wel héél verleidelijk Lola. Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen (ervan uitgaande dat je straks keus in overvloed hebt ;))

Slingding, fijn dat je weer eens een nachtje doorgeslapen hebt. Jammer dat dat zonder slaappil niet lukt.

Jikke gaat niet naar de psz. Niet omdat ik het daar te vroeg voor vind, maar omdat ze al naar het kdv gaat. Ze doen daar zo'n beetje dezelfde dingen als op de psz, ze zijn echt heel actief met ze bezig.

Hihi ik zit met mijn laptop op schoot, maar deze wordt de hele tijd "aan de kant geschopt". Hij verschuift echt stukken :) .

Melliemel, bezig dagje gehad.
    Ik heb dat met Jikke ook een tijd gehad. Een 3deurs auto, waarvan het portier aan één kant ook nog eens niet openging van buiten. Echt een drama!
    De foto is scherp op mijn handen en dus ook nog wel redelijk op mijn buik idd.

Nynke, Ik doe dus idd de fotoacademie (in Amsterdam).
    Het is idd een erg prijzige opleiding, en dan heb ik het alleen nog maar over het lesgeld. Als "beginnend fotograaf" met minimale apparatuur komt daar echt nog ontzettend veel bij! Je loopt er steeds tegenaan dat je één en ander nodig hebt en dat loopt snel in de papieren. Daarnaast is het verbruik van inkt en papier ook best wel prijzig.
    Ik moet wel zeggen dat het ontzettend leuk en leerzaam is. Al is het soms wel flink aanpezen.
    Als je de tijd, geld en interesse hebt kan ik het je zéker aanraden.

Ik be gister met Jikke terug geweest bij de (vervangend) huisarts. Ze heeft dus wéér kinderzeer achter haar oortje :( . Het was bijna helemaal weg, alleen nog een héél klein betje rood. Maar nu is het dus weer helemaal kapot, smetterig en zitten er korsten op.
    Deze huisarts was er ook verbaasd over dat ze geen zalf had gehad. Als het heel heftig is geven ze idd wel orale antibioticum, maar op zo'n plek als achter het oortje moet daarbij ook zalf gegeven worden. Dit is dus de zĂłveelste keer dat ik achteraf hoor dat mijn huisarts een "twijfelachtige" keuze maakt :( .
    Nu heeft ze dus zalf. Eén voordeel...als er zalf op gedaan wordt, is het niet meer besmettelijk en mag ze gewoon naar het kdv.
    Binnen een dag of 4 moet het bijna weg zijn.

Robert staat het hele weekend met zijn vader op de verzamelbeurs in Utrecht. Zijn vader doet zijn verzameling koffiemolens van de hand. Hij had de grootste verzameling koffiemolens van Nederland met exemplaren die het koffiemuseum niet kon aankopen omdat ze dat niet konden betalen :confused: .
    Robert gaat hem helpen en heeft zelf ook wat handel meegenomen.
    Ben benieuwd...

Stormt het bij jullie ook zo?
    Hier lijkt het wel of de ruiten eruit waaien en hagelt het flink. Ik hoop dat het straks ff minder wordt zodat ik venga uit kan laten. Met dit weer is dat niet te doen. Zij wordt echt hélemaal gek als het waait en gaat dan achter elk blaadje aan :rolleyes: .

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jaa zeg hier ook verschrikkelijke storm

setje fijn dat je terug kan
    en je mag zelf kiezen of en wanneer je je kind naar psz doet. ik zou in jou geval er ook niet voor kiezen, mischien de dagen dat die bij je moeder is? dat ze hem ophaalt en brengt?

ik heb daktarin gehad, saskia, dat word heel vaak gegeven. niet alle middeltjes werken ook even goed.
    houd ook de billetjes in de gaten daar kan spruw ook gaan zitten, het gaat via de darmen naar de billen.
    en je eigen goed behandelen isheel belangrijk, anders kom je er niet van af en krijg je kruisbesmetting

kan iemand mij mischien de verjaardagen lijst mailen? dat staat op onze kapotte pc :cry:

6. Lisette, wat een geweldig nieuws! Nu nog meedelen op je nieuwe (bijna al weer oude) werk...

Mamav2, veel sterkte!

Nynke, vroeg eh, om naar school te gaan. En Liene is dan al oud, want ze mogen al gaan van 2.5, maar dat is op 5 juni en op 1 juni is de laatste instapdag en dan is ze dus nog te klein.

De school is alle dagen van half 9 tot half 4 en woensdag tot 12. Maar je kan natuurlijk zelf beslissen om ze 's middags gaan te halen.

Vanaf 6 jaar is er leerplicht.

Maar ze gaat naar een leuke school gaan, hier vlakbij.

Mijn stagedag verliep heel goed. Ik had alleen te weinig tijd... en heb dus 1 les niet kunnen geven.

Nog beter was dat, ik thuis kwam en Liene zo goed als beter is. Nog een lichte verhoging, maar het mag geen naam hebben. Maar wel hout vast houden!

Ik had ook naar de ha gebeld omdat dat gevraagd was en nu belt ze me zelf op in het weekend om te zien of ze helemaal bete is. Lief eh, dat ze ons opvolgt in haar vrije tijd.

Zo, ik ga verbeterwerk doen. :) De kinderen hebben de letter 'o' moeten schrijven. Eens zien wat ze ervan gemaakt hebben.

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb hem naar je verstuurd ;) .

Saar, wat fijn om te horen dat het weer beter gaat met Liene. Vond jullie verhaal over haar koortsstuipen toen erg heftig. Dan hoop je echt dat dat nooit meer gaat gebeuren!
    Knuffel voor Liene.

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier is de wind redelijk gaan liggen.

gisteren een uitje gahad van mijn werk.
    het was leuk en we moesten verplicht ook een spel doen en dan moest je positieve competeties aan elkaar uitdelen ze vonden mij: organisatorisch, ijverig, zorgzaam en inlevend, leuk om te horen.

vanmorgen hebben we eindelijk het voorlopig koopcontrsct getekend voor het nieuwe huis.
    daarna hebben arno en ik beide 2 brillen uitgezocht.
    Arno is nog naar de kapper geweest.

ik heb net efee gelegen omdat ik moe ben en het saaie weer erbij al moeten wij geloof ik azzel hebben met het weer als ik jullie verhalen lees.

biaca: hoe is het gegaan?

9. Hier terug koorts. :( Bah, ik dacht dat ze beter was.

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    beterschap saar voor liene

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ik schaam me dood, besef me dat ik bianca geen sterkte gewenst heb :oops:
    ben te laat, maar wil het toch nog doen

ben benieuwd hoe het nu gaat?

nou ga gauw weer er van tusssen... moest dit even doen

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

eve; vwb psz, zoals jij het beschrijft is het ook nooit te vroeg vwb hoor maar ik heb zelf zoiets, ik werk 2 dgn in de week en dan zou hij ook 2 dagdelen naar de psz gaan wat hij straks ook gaat hoor maar wil hem nu gwoon nog even lekker bij me houden :) . daarbij is het best veel indrukken als je het 'normaal' niet gewend bent. vandaar mijn visie :)

saar; wat lief zeg van ben, wat balen dat de koorts nu weer terug is. hoe hebben ze het gemaakt op school? de o 8) ?

voor iedereen;
    enne wie weet kunnen er toch meer dan we denken ;) en anders is zaterdag ook gwoon goed hoor, dacht alleen dan is het wss wat rustiger ivm doordeweekse dag en speciaal voor peuters

bianca; idd dan heb je een gezellig avondje, hoe is de operatie gegaan?

mama2; logisch dat je niet meeleest hoor vind het al heel wat dat je nog wat hier schrijft

nynke; hoe was het bij het cb?

setje; supernieuws zeg, fijn hoor daar weet je iig wat je hebt

noralien; he getver zeg denk je ervanaf te zijn heeft ze het toch weer
    kan me voorstellen dat je straks niet meegaat hoor ;)

noura; ja ik heb dus nystatine en weet nog niet of het gaat werken maar weet wel dat de sab simplex wel goed werkte want hij heeft echt vanaf het moment dat ik de sab simplex niet meer heb gegeven weer last van meer krampjes echt zo zielig. enne ben druk bezig met nog schoner omgaan met bv ed 8)

slingding; wat leuk het uitje en idd leuk om te horen die complimenten. ja hier is het ook stormachtig weer hoor

hier dus vervelende avond ivm sab simplex niet meer innemen, hij heeft er gelijk weer last van, ik zit er hard aan te denken om dus voor de nacht elke keer wel sab simplex te geven zoals lola beschreef

gr saskia

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    vervelend die krampjes, maar door de spruw wat vaak in de darmen gaat zitten, daar krijgen ze ook last van.
    na de eerste maanden zijn de krampjes vaak wel ineens over

14. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    hai hai,

Oooh shit ik ben ook helemaal vergeten Bianca sterkte te wensen! Hopelijk is alles voorspoedig gegaan!

Duckie, ik ben ook benieuwd naar het resultaat van de kapper!

Saar, wat zielig dat Liene weer koorts heeft! Geef haar maar een dikke knuffel van ons! Hopelijk is ze snel weer opgeknapt!

Noralien, Wat vervelend zeg dat bij Jikke de kinderzeer weer terug is. Hopelijk is het met 4 dagen ook echt weg dan! Je hebt inderdaad mooie plannen! Duurt nog wel even dan voordat je klaar bent met de opleiding, maar dan kun je ook echt voor jezelf beginnen. Vind het echt heel gaaf! Kun jij mooi een paar mooie shoots maken van al onze kindjes :)

Slingding, wat leuk dat spel en zeker als je dan ook nog eens zulke positieve complimenten krijgt!

Noura, tja dat zou kunnen idd dat hij naar psz als hij bij mn moeder is. Maar mijn moeder kan niet fietsen en heeft geen rijbewijs, en de psz is nog best wel een stuk lopen voor haar, dus dat is ook weer zo wat. En ik moet hier 56 euro per maand betalen voor 2 dagdelen, dat is dus eigenlijk ook best prijzig....

Ik ben echt zoooo blij dat ik weer terug mag naar m'n eerste werkgever :D Nu idd de ander dat nog even vertellen :) maandag is ie de eerste.... hahaha Ik deed en ga nu ook weer de crediteuren administratie doen. Ik heb het werk altijd leuk gevonden daar, dus ben ook blij dat ik nu de draad zo weer kan oppakken!

Nog ff over de meeting. Ik kom vanuit Amersfoort, als er nog iemand mee wil rijden...vind ik wel gezellig ook. Geen idee of ik in iemand z'n buurt kom hoor, maar alleen zo'n stuk rijden is best wel saai :(

Morgen is hier in het dorp de sinterklaas intocht, hopelijk is het weer morgen wat beter. Vorig jaar vond Jayden het best interessant, ben benieuwd wat ie er nu van vindt!

Gister toch voor Jayden een driewieler besteld. Hij kreeg van zijn overgroot oma geld voor de sint en zijn verjaardag, en ze wilde graag dat we er iets leuks voor gingen kopen. En toevallig hadden ze bij wehkamp de kortings 4 daagse, dus een leuke puky driewieler gekocht voor 54 euro, vond het niet duur.

owh... ik zit op de praatstoel :)

groetjes Lisette

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik zou de lijst krijgen van mamav2, maar ik wil haar daar nu niet mee lastig vallen.

Maar ik zou het wel leuk vinden, aangezien de verjaardagen er nu aankomen :) Dus als iemand em voor mij ook heeft?

groetjes Lisette

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Setje, heb de lijst ook meteen ff naar jou gestuurd.
    Misschien een idee jouw gegevens er bij te zetten en de lijst dan naar iedereen terug te sturen. Dan is ie weer compleet ;)

Slingding, dan is het nu dus écht, de koop van je huis :D

Melliemel, wat vervelend dat Valerius meteen weer zo'n last van krampjes heeft. Vond dat altijd moeilijk omdat je er zo weinig mee kan.

Robert is ziek thuisgekomen vanavond. Hij ligt op bed, dus een gezellig avondje alleen op de bank :( .
    Ben zelf ook erg moe dus kruip er maar betijds bij denk ik.

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    setje: ik wil ook graag jullie gegevens als het mag!

noortje: beterschap voor Robbert.

Ik had vanavond naar de muziek gemoeten maar ik had effe de puf er niet voor. zo lekker in bad en naar bed.

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Veel sterkte met alles! Hoop dat we snel weer iets van je horen.

@Lola: =D> voor de avatar! En ik zou de baan met schoolvakanties wel heel erg aantrekkelijk vinden hoor! Ik zie nu af en toe al op tegen het geregel tzt. En dat beetje minder salaris is wel overbrugbaar, toch? Een 13e maand etc is ook wel erg luxe hoor.

@Noralien: Fijn dat je foto is goedgekeurd! En wat een goed nieuws van je vriendin. Wat een opluchting moet dat zijn. Hoop dat Jikke's oortje snel weer gaaf is. Klinkt echt zo sneu. En oeps, hoop dat Robert morgen fit genoeg is voor de verzamelbeurs. Wat zonde zeg dat z'n vader alles gaat verkopen...

@Saar: Hoe gaat het nu met Liene? Ik schrik ook steeds als ik lees dat ze koorts heeft. Het lijkt me zo moeilijk om dan niet te paniekeren. Oei, wat gaan belgische kindjes lang naar school zeg. Dat zal best wennen zijn tzt. Lijkt een beetje op het franse schoolsysteem, toch? Succes met nakijken van de o'tjes :D

@Bianca: Heb je gesmst maar nog niks gehoord...hoop dat alles goed is gegaan! [-o<

@Lola: Arme kleine Emma. Dat klinkt allemaal niet echt lekker :( Haha, die Jasmijn is al net zo maf als Fynn. Die hangt nml ook altijd z'n slaapzak op de rand vh bedje :D Maar wss doen ze dat gewoon omdat wij zo opruimerig zijn ;)

@Cynthia: Fijn dat je weer es goed hebt geslapen!

@Setje/Saskia: Nu begrijp ik het idd beter! Ik ging er nml vanuit dat jullie je kids naar de psz wilden doen als jullie aan het werk waren. Maar aangezien dat niet zo is wordt het idd mss wat veel.

@Vales: Leuk om weer wat van je te horen. Wel balen vd migraine. Zo wordt het wel erg moeilijk voor je. Toch niet wat sneller een brusje voor Wessel? ;)

@Otje: Hoe was de echo van je vriendin?

@Duckie: Super dat je je nu zoveel beter voelt! En hoe is Demi's haar geworden?

@Nynke: Ben blij met het shirt! Vind alleen glimmende letters eigenlijk leuker. Maar die zie je minder goed op de foto en dat vind ik jammer aangezien het shirt speciaal voor z'n verjaardag is (en er dus wss wel foto's gemaakt gaan worden ;) ).

@Setje: Joepie! Gaaf dat je weer terug mag naar je oude werkgever! Ben benieuwd hoe je ex-collega's reageren. Die van mij waren (gelukkig ;) ) erg positief. Mail je ook ff jouw adres etc door?

Hier ook een megastorm. Ben vanmorgen gaan lopen met de fiets aan m'n hand. Durfde niet te fietsen met Fynn achterop.

Een meeting op vrijdag is voor mij helaas geen optie.

19. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    ff tussendoor.....

had setje d'r gegevens al in de lijst gezet. sorry dat ie nog niet doorgemaild was...
    zal t meteen ff doen.

groetjes,

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Dat zou jeroen ook niet toestaan hoor. De kapster heeft alleen de puntjes bijgeknipt, want het begon erg te klitten en haar pony bijgeknipt. Niet zo spectaculair dus.

@Bianca: Hoe is het vandaag gegaan?

@Saar: Geen spectaculaire veranderingen in ons kapsel hoor, dus die foto sla ik ff over :p . Balen dat Liene nu toch weer koorts heeft :cry: . Wel fijn dat je stage zo goed gaat :D . Grappig om te horen dat Liene volgend jaar al naar school gaat. Wat een verschillen he?

@Mamav2: kan me voorstellen dat het een heel geren is , zo op en neer naar het ziekenhuis. Sterkte!

@Setje: Super dat je terug mag komen! Gefeliciteerd met je "nieuwe ouder baan"!

@Noralien: ah, wat sneu dat Jikke weer kinderzeer achter haar oortje heeft. Ik hoop dat de zalf snel helpt. Beterschap ook voor Robert.

Kijk da's lekker voor je zelfvertrouwen :D . En volgens mij klopt het precies!

Vraagje: Weten jullie nog of jullie 2 jaar terug gewone postzegels of decemberzegels op jullie geboortekaartjes hebben geplakt? Deed de post er lang over met de decemberzegels? Ik heb toen voor geboortepostzegels gekozen, maar als het niet zoveel uit maakt kan ik net zo goed december zegels gebruiken.

Morgen komt sinterklaas op bezoek bij onze buurtvereniging. We gaan er met Demi naar toe. Vorig jaar kon ik samen met Demi naar voren komen en Sinterklaas Kapoentje gaan zingen ,dus ik heb Jeroen al verteld dat hij dit jaar de pineut is :p . Zondag ga ik met m'n moeder en zus naar DIrty Dancing in Utrecht. Ben benieuwd, heb er zin in!

Deel Deze Pagina