Goeiemorgen allemaal, Melliemel: Beterschap voor jou! Gelukkig gaat het al wat beter met Orlando. Duckie: Beterschap met Demi! En voor jou sterkte met de laatste loodjes. Zal best zwaar zijn nu. Wat doe je trouwens met Demi als de bevalling spontaan begint? Kan ze dan naar je ouders of zo? Lola: Zo te horen was het een druk maar gezellig weekend! Nynke: Jeetje wat balen zeg dat de reacties op je zwangerschap zo matig waren. Zeker omdat jullie er zelf zo blij mee zijn. Echt niet leuk voor je. Hopelijk draait je schoonmoeder nog bij. Weten je eigen ouders het wel al? En hoe was hun reactie? Wat balen dat Jiri zo slecht gaat slapen. Maar is het misschien een kwestie van jou uitproberen? Voorbeeld Koen gisteravond: Ik bracht hem tegen 20.45 uur naar bed. Toen vond ik het laat genoeg. Normaal gaat hij tegen 8 uur maar hij had 's middags lang geslapen. Nou het was echt een regelrecht drama. Boven heeft hij met verschonen, pyama aan doen, wassen, tandjes poetsen niks anders gedaan dan huilen en schreeuwen. Ik heb op een gegeven moment Steef geroepen want werd er even knetter van hoor. Steef heeft hem toen rustig gekregen maar met in bed leggen begon het weer van voor af aan. Hij is toen toch naar beneden gegaan en Koen was echt binnen 5 minuten stil. Misschien Jiri eventjes laten huilen (5-10 minuutjes) en als hij dan niet stil is/wordt terug gaan? Eve: Heerlijk zeg zo'n weekendje weg! En shoppen in een andere stad in een ander land is altijd weer leuk he. Ben een beetje jaloers hoor Beterschap met je verkoudheid. Hopelijk is het over voor zaterdag. Slingding: Leuke foto's van Kailynn (vooral die met die stokjes moest ik erg om lachen, zo lief) en de vakantiefoto's zijn ook echt heel erg leuk. Hihihi jij bent al lekker actief met je muizetrapjes! Ben benieuwd wat je er van gaat maken? Setje: Herkenbaar hoor, kan me op sommige momenten behoorlijk ergeren als hij gewoon bepaalde dingen niet ziet! :x Janette: Beterschap met Teun Debbie: Jij ook beterschap met Thijmen! Noralien: Leuk om jou weer te zien hier! Oh jammer dat Jikke wat moeite had met de nieuwe omgeving 's nachts. Ben benieuwd naar jou foto's! Koen gaat vanmiddag naar het kdv. Moet zeggen dat ik het wel even heel lekker vindt hoor! Even rust. Vorige week is hij helemaal niet geweest door zijn ziek zijn. Best zwaar vond ik. Nog 3 weekjes en dan gaat hij voor de laatste keer. Heb besloten dat hij dan 23 december voor het laatst gaat en dan zijn afscheid en verjaardag viert. Ik zou het in principe ook een week later kunnen doen maar dat is dan 30 december en dan zijn er denk ik bijna geen kindjes en das dan niet zo leuk. Ik wil zo graag iets leuks maken maar weet echt niet wat! HELP! Groetjes Otje
@Otje: Zie je er dan niet 'tegenop' dat Koen straks helemaal niet meer naar het kdv gaat? Of gaat hij dan meteen naar de psz? En wat betreft de trakaties maak ik me echt niet druk meer hoor. De meeste ouders proppen het toch zo in hun tas en doen er verder volgens mij niks mee. Denk dat het leuker is om echt iets origineels te maken als de kids groter zijn.
Jeetje, Jikke bijt me net ineens vanuit het niets in mijn arm. Ze was niet boos of zo, maar had daar blijkbaar gewoon ff zin in . En goed ook, 2 tandafdrukken en het is meteen blauw (door mijn pyjama heen). Heb haar wel maar ff goed duidelijk gemaakt dat dát niet mag
Jasmijn was gisteravond goed ziek. Ze blééf maar spugen. Roy heeft zich twee keer helemaal kunnen omkleden, ze had hem helemaal ondergespuugd. Ook heb ik haar noodgedwongen één keer in bad moeten zetten en de was machine draait overuren. Op het laatst kwam er na veel kokhalzen alleen nog een beetje gal. Toch was dat schijnbaar een opluchting, want daarna is ze liedjes gaan zingen en zelfs een beetje gaan spelen. Vannacht heeft ze goed geslapen en vanmorgen heeft ze een beker melk gedronken en een beschuitje gegeten. Ik hoop dat dit ontbijt er in blijft... [-o< Zometeen even de stomerij bellen om het karpet te laten ophalen...
Eve: Koen gaat waarschijnlijk pas september '09 naar de psz, misschien iets eerder. Ligt aan de wachtlijst. Mijn ouders die wonen in de buurt en zijn gek op de kleinkinderen dus als ik even tijd nodig heb om hier in huis wat te doen of dat ik weg moet naar het een of ander dan kan ik dat wel aan ze vragen. Maar vind het straks wel lekker als ie naar de psz kan. Ook leuk voor hem zelf want hij vind het echt heerlijk om met andere kindjes te spelen. Noralien: Oei, die Jikke. Koen bijt niet maar als hij boos of zo is slaat hij me wel eens. Ben ik het natuurlijk ook totaaaaal niet mee eens. Lola: Beterschap met Jasmijn!
Ai, Jasmijn ook ziek Beterschap! Ik heb Jikke ook nooit eerder op bijten kunnen betrappen. Ze slaat me idd ook wel eens, maar dat is vooral als ze erg moe is en geen raad meer met zichzelf weet. Dan heb je een tijd geen "opvang" meer voor Koen. Zal wel wennen zijn denk ik?!
@Slingding: Wat een leuke foto's heb je afgelopen weekend gemaakt ! Mail je ze mij 'even' door...? @Setje: Mánnen... ! @Bianca: Ik weet niet of ik goed ben in het schrijven van sollicitatiebrieven. Ik word naar aanleiding van mijn brief wél vaak uitgenodigd voor een gesprek... Maar ik zie dat Duikster haar hulp al heeft aangeboden. Succes! @Duckie: ja, nog 6 dagen... Dan mag het 'officieel'! @Noralien: BIJTEN ?! Nee, daar zou ik ook niet gecharmeerd van zijn... @Nynke: Ik denk ook dat Jiri jullie uitprobeert. Dat hoort écht bij deze leeftijd. Ik weet dat jij er geen fan van bent, maar bij Jasmijn werkt de consequente aanpak toch het allerbeste. Misschien toch maar eens proberen. Daar heb je straks profijt van als de tweede er is. Je kunt nu eenmaal niet bij twee kindjes tegelijkertijd gaan zitten. Sterkte ermee... Alle (andere) zieke kindjes: BETERSCHAP!
Ik vind het 'probleem' slapen eerlijk gezegd ook lastig nu, met twee kindjes. Waar je één kindje nog 'makkelijk' kunt laten huilen, ben je met twee kinderen bang dat de een de ander wakker maakt/houdt. Ik zet 'makkelijk' expres tussen aanhalingstekens, want ook ik vind het naar om mijn kind te horen huilen in bed. Maar van Jasmijn weten Roy en ik uit ervaring dat de 'harde' aanpak het beste werkt, zij vraagt als het ware om die duidelijkheid. Maar Emma laat ik dus veel te vaak op mijn arm in slaap vallen, om haar zo slapend (en dus zonder te huilen) in bed te kunnen leggen...
@Lola: En is Jasmijn's ontbijt binnen gebleven? Ik hoop het wel want een spugend kind is helemaal niet leuk (voor zowel het kind als de ouders niet) @Saar: Hoe gaat het met je? Heb je het volgehouden tijdens je stage? Vanmorgen was Fynn's vader weer op bezoek. Fynn vindt dat echt helemaal geweldig. Maar het lijkt wel of hij daarna toch wat van slag is. Hij wil dan nml nooit slapen en zet het echt op een brullen. Eerst dacht ik dat het toeval was maar begin nu toch wel een patroon te ontdekken. Mss maakt zo'n bezoek toch meer indruk dan ik denk. Zelf ff naar de kapper geweest. Ik begon me zo te irriteren aan dat lange haar. Het zat echt niet lekker. Nu weer heerlijk een bob( )lijn met laagjes en een beetje pony. En nee....ik ga geen foto maken...
We hebben hem gisteren ff een paar minuten laten huilen/schreeuwen. Het hielp niet echt. Toen ik boven kwam, zat hij recht op en toen ik hem troostte was hij meteen stil. Vind het zo zielig als hij zo huilt. Ben er toen weer bij gaan zitten en dat was goed, hij gaat dan ook gewoon slapen. Ik denk dat het een fase is en dat hij dit nodig heeft. Als we het op de harde manier moeten aan pakken, dan ben ik bang dat hij nog heel lang en hard gaat huilen. Ik weet ook niet of mij dit gaat lukken. Kan hem niet horen huilen en we hebben hem ook nooit laten huilen. In februari hebben we ook zo'n fase gehad. Heb 3 weken lang bijna iedere nacht naast zijn bed gezeten, soms 2 uur lang of een paar keer per nacht. Was helemaal gebroken en van de een op de andere dag was dit over. Dus daar hoop ik nu ook op. En als het echt te lang gaat duren, dan kunnen we altijd nog laten huilen, al zal het dan wel langer duren voordat hij het door zal hebben @eve: inderdaad gek dat Fynn niet wilt slapen als zijn vader is geweest. @lola: vervelend hoor, dat jasmijn heeft overgegeven. Hopelijk gaat het vandaag beter. Toen Jiri jonger was en huilde liet ik hem ook op mijn arm in slaap vallen. Zou me er niet te schuldig over voelen Heb hem 's nachts vaker naast me gelegd als hij echt niet wilde stoppen met huilen. Je moet toch iets als ze huilen. @noralien: hier ook nog niet gebeten, maar wel soms een klap in mijn gezicht. Dit komt dan ook echt onverwacht. @otje: mijn ouders waren er ook bij. Familie en nog wat vrienden. Heb nog met mijn moeder gesproken en die vind het wel leuk, maar ze uit zich nu eenmaal niet zo uitbundig. Denk ook wel dat het misschien niet helemaal verwacht was, zeker niet op een verjaardag. Een vriendin die er was, was op de hoogte van onze lange weg, de rest niet. Denk ook wel dat mijn verwachting misschien te hoog was. Wij leefden hier naar toe en waren heel blij toen het zo ver was. Dus bijna niemand weet hoe het voor ons was/is. Vrijdag vieren we sinterklaas bij mijn schoonouders, ben eens benieuwd of ze er nog iets over gaat zeggen.
Jasmijns ontbijt is gelukkig binnen gebleven en haar 'lunch' (beschuitje met jam en een beker melk) tot nu toe ook. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze weer gaat spugen. Ze is vrolijk en vraagt zelf ook om van allerlei lekkers (peperkoek, rozijntjes, sap...) Vraagje aan jullie: Wat geven jullie je kindje(s) te eten als ze op beginnen te knappen? Ik vind dat soms best moeilijk. Geef je ze wat ze vragen of geef je ze wat jíj verstandig vindt? Zo vroeg Jasmijn vanmorgen al om een boterham, maar ik 'durfde' dat nog niet goed aan. Wel geef ik haar altijd eten met een lichte kleur. Als het er dan onverhoopt weer uit komt, geeft het niet zo'n vlekken. Gisteren had ze op het kdv spaghetti gegeten. Nou, dan kan een wit karpet dus meteen naar de stomerij... Vanavond hebben we een etentje van Roy's werk. Eén van zijn medewerkers viert zijn 25-jarig jubileum. Dat zag ik dus eerst in het water vallen, maar in overleg met mijn moeder heb ik besloten om toch te gaan. Het is nog geen 5 minuten rijden hier vandaan, dus ik ben zó thuis als het nodig mocht zijn...
@Nynke: Ik begrijp je wel hoor. Zou Fynn ook niet langer dan hooguit 10 minuten kunnen laten huilen (komt gelukkig zeer zelden voor).Denk ook niet dat er 1 methode is die bij elk kind werkt. Consequent blijven op de 'harde' manier is ideaal als het werkt maar het kan best zijn dat Jiri beter reageert op de 'zachte' aanpak. Zoals jullie het doen (naast het bedje zitten zonder iets te zeggen) is overigens wel een truc die de Nanny ook toepast @Lola: Ik geef Fynn gewoon waar hij om vraagt. En dat gaat altijd goed. Kennelijk weet hij het zelf het beste Op de kleur let ik echt niet hoor. Was eerlijk gezegd niet eens in me opgekomen. Je kunt met kinderen nou eenmaal niet verwachten dat alles schoon blijft, toch? Veel plezier vanavond!
Otje, lijkt me wel ff wennen dat je straks geen opvang meer hebt voor Koen...kinderen zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar zo af en toe is het ook wel ff fijn om wat tijd voor jezelf te hebben. Gelukkig weet je dat hij af en toe bij je ouders terecht kan. Noralien, jee zeg, dan heeft Jikke flink doorgebeten . Zou hier ook niet blij mee zijn. Lola, hopelijk is Jasmijn weer snel opgeknapt. Je snapt soms niet hoeveel voedsel er uit zo'n klein mensje komt (al is Jasmijn natuurlijk wel een grote eter ). Lynn heeft eigenlijk alleen overgegeven toen we nog niet wisten dat ze een glutenintolerantie had. Ik heb eigenlijk nooit opgelet wat voor 'kleur' eten ik haar daarna gaf. Ben daarin erg makkelijk . En ik zou haar geven waar ze om vraagt. Als dit niet bevalt, dan laat ze het heus wel staan. Vwb het wel of niet laten huilen van onze kinderen. Ieder kind is natuurlijk verschillend en bij de een helpt een bepaalde aanpak, terwijl het andere kind daar niet bij gebaat is. Zo hebben wij Lynn de laatste tijd laten huilen totdat ze in slaap viel, terwijl deze methode volgens het cb totaal verkeerd is . Daar zweren ze bij de kiekeboe-methode. Dus elke 5 minuten even je gezicht laten zien, een aai over de bol en zeggen dat je zo weer terug komt. Deze methode zijn we vanaf vrijdag bij Lynn gaan toepassen, aangezien ze het huilen inmiddels uren volhield, maar ik moet bekennen, de kiekeboemethode is niet echt mijn ding. Lynn raakt alleen maar meer overstuur als je elke keer weggaat. Het is ook soms zo moeilijk om in hun hoofdjes te kunnen kijken wat er in hen omgaat.
Ik wil trouwens een leuk filmpje met jullie delen...Gijsje trekt zich omhoog tot staan...je moet wel wat nekpijn doorstaan om 't filmpje te volgen. http://s207.photobucket.com/albums/bb20 ... 8_0724.flv
zoals beloofd de traktatie foto;s het is dus koekiemonster. in de soepkom zit een zakje smoeltjes, zakje malle jantjes (lik koekjes) en een rolletje jip en janneke snoepjes.
(ogen moesten ook weer apart gekopieerd worden op wit papier en dan weer uitgeknipt en op geplakt.) de mond is open gesneden en met een roze lipje kan je het open doen.
hi hi, hier ben ik ook weer ff; hier nog steeds ziekenboeg alhoewel er wel verbetering in zit hoor, orlando blijft nu iig eten maar is snipverkouden. valerius is ook nog erg verkouden. melvin hoest 's nachts nog heel erg en ik ben ook weer lichtjes verkouden.... voor alle ander kindjes en papa's en mama's beterschap gewenst hoor janette; oh idd dan kan die eraf lola/noralien; leuk dat het weekend zo geslaagd was idd kan ik me er wat bij voorstellen dat het erg vermoeiend was nynke; balen dat ze minder enthousiast reageerde. jiri is lekker verwend, enne de leer stad is hier ook errug in trek super leuk ding slingding;wat een superleuke foto's zeg, wat leuk dat kaillynn zo heel erg aan het spelen is met de muziekinstrumenten, en vwb het uitje krijg je zo best een indruk. ik herkende hem niet maar nu ik het lees zie ik het wel nynke; hier ook een tijdje gehad, met geduld en elke keer weer een stukje verder van het bed gaan zitten en dan in de gang etc etc zijn wij er ook weer vanaf gekomen hoor setje; mannen, best wel beetje herkenbaar hoor (is heeeel af en toe hier ook ) nynke schreef;Ik vind het slapen (of eigenlijk niet slapen) het zwaarste aan het hebben van kinderen. Zal blij zijn als ze ouder zijn en goed gaan slapen. Maar we mogen eerst weer van voren af aan beginnen volgend jaar Zie daar soms best wel tegen op. ben het hier helemaal mee eens hoor, enne ja dat is best zwaar hoor, maar denk elke keer maar zo, het gaat een keer over 8) duckie; ja wie weet, morgen was mijn due date van orlando..... spannend hoor die laatste loodjes ben erg benieuwd naar jullie kleine spruit slingding; ben benieuwd hoor, ook naar je vingers?! bianca; he getver hoop idd voor je dat de kaartjes alsnog op tijd binnen zijn janette; ik begrijp je op zich wel hoor maar je mag gwoon naar buiten al hebben ze koorts schijnt ook wel goed te zijn voor ze.. eve; uhhm ik ga denk ik kaartjes bestellen daar, maar watvoor weet ik nog niet otje; kun je mss niet gwoon iets simpels maken zoals ik zeg maar wat he, een egel maken ofzo......door bv een halve pompoen bv, uitgehold ofzo in te pakken in folie en deze met prikkertjes worstjes in prikken..... noralien; eve; tuurlijk maakt het indruk, wel balen dat hij er zo'n 'last' van heeft, enne nou ja zeg geen foto, was wel benieuwd lola; ik was eerst ook heeel voorzichtig met geven van eetwaren maar toen hij 2 dgn niets had gegeten en bijna niets had gedronken had ik zoiets van wat er in gaat en blijft zit er maar in zeg maar dus zodoende heb ik hem aangeboden wat hij vroeg en dit ging goed. maar idd voor tapijt ed is het niet fijn als het er uitkomt. wij hebben zo dus hier een bank die ik niet graag show ivm vlekken(en kattengekrab) bank was best aan de prijzige kant maar zie je er zo niet vanaf hoop voor jullie en natuurlijk voor jasmijn dat ze echt is opgeknapt nynke; ik vind me ook meer in de 'zachte' aanpak dan in de 'harde' aanpak hoor maar heb een vriendin die er hetzelfde over denkt maar toch bij 1 van haar kids de 'harde' aanpak heeft toegepast omdat hij dit nodig had, hier kwam ze bij toeval achter omdat hij dus wakker bleef met op haar arm wiegen en na een 5 min huilen uit zichzelf in slaap viel, hij had dit huilen even nodig om zijn prikkels te verwerken. bianca; leuk filmpje hoor goed van gijs zeg' slingding; ze zijn heeeel erg leuk geworden hoor vanaaf word mijn haar geknipt en krijg ik een kleurtje mijn zwager komt hierheen...... gr saskia
hey meiden ff berichtje dat ik nog leef {t gaat allemaal in een waas vanaf vrijdagochtend 3 uur...} ... we gaan zo weer weg om het condoleance bezoek te ontvangen straks.. en morgen de begravenis.... al op tijd weg dan... kailynn sorry je krijgt je kaartje wat later! maar ik stuur m deze week nog op! en dat geld ook voor alle andere kids...... tot snel.....
@eve: het is inderdaad de nanny aanpak En het is ook goed, als ik er maar zit. @melliemel: ik zit al niet naast zijn bed, naast de deur. Misschien toch maar eens gaan proberen in de deuropening te zitten en zo langzaam naar de gang, met de deur op een kier. Goed om te horen dat het met geduld toch weer goed komt Ik houd me ook vast aan de gedachten dat het een keer over gaat en iedereen doorslaapt, verheug me er nu al op @slingding: leuke traktatie. Je hebt werk genoeg gehad Jiri heeft gelukkig pas een avondje overgegeven. Maar hij is er zo van geschrokken, dat als hij nu soms de hik heeft hij in paniek raakt omdat hij bang is te moeten overgeven.