Hallo allemaal! Bianca, he bah wat vervelend zeg dat je je niet lekker voelt, oeh en balen zeg dat je over de driewieler gestruikeld bent! Hopelijk knap je snel een beetje op! Lynn is goed verwend zeg, aan de foto's te zien! Leuk zeg met haar kroontje en wat grappig dat ze zo aan het stoeien zijn, echte broer en zus liefde Wat vreemd dat ze zo bang is voor kietel-me-ernie, ik zou ook echt niet weten wat je er aan kunt doen. Hopelijk is het gewoon een fase. Otje, ik denk dat Koen een beetje uit zijn ritme is. Misschien even beneden halen, iets te drinken geven eventjes zitten en dan weer naar bed brengen. Jullie hebben iig lekker uit kunnen slapen zeg! Wel zielig zeg dat het nu weer terug komt bij Koen, hopelijk is het idd niet zo erg als de vorige keer! Melliemel, aaaah wat een lieve foto's van je mannetjes zeg! Echt schattig, vooral die ene waarop ze allebij aan het lachen zijn! Bah, wat vervelend dat jullie nog steeds niet helemaal fit zijn. Maar ik hoor het idd meer dat de verkoudheid wel een week of 3 aanhoud. Debbie, Thijmen is ook goed verwend dus. Enne, hij heeft dus zijn eigen kadootjes uitgepakt, maar ook die van de anderen? hahahaha Jayden vond het uitpakken maar niks, ik zei nog samen doen, en hij zei me wel na, maar toen ik het pakje zijn kant op hield zei hij NEE Maar toen het eenmaal uitgepakt was, vond hij het wel leuk hoor! Gister kwam bij ons de driewieler binnen die ik had besteld. Jayden lag toevallig te slapen, dus marcel had hem in elkaar gezet, en stond dus klaar beneden toen Jayden wakker werd. Toen hij hem zag begon hij helemaal te stralen, en was door het dolle heen! OOOOhhh, nooie siets (mooie fiets ) Vanmorgen was het eerste wat hij zei toen hij wakker werd "dindin nieuwe siets he" hahaha (dindin is Jayden) Vanavond ff de kerstkaarten geschreven, die kunnen morgen op de bus. Vanmiddag hebben we de kerstboom opgezet, en nu gaan we lekker een kerstfilm kijken. Goh, wij zijn helemaal in de kerstsfeer vandaag Fijne avond allemaal! liefs Lisette
Hallo allemaal, @Slingding mooie banner heeft Lola voor je gemaakt. @Otje wat super dat Sara zo blij was met haar WII en Koen met zijn duplo Wessel heeft de brandweer duplo gekregen maar hij speelt nu meer met die auto en helicopter dan met de duplo steentjes. Ach arme Koen hopelijk zijn zijn ontstoken oogjes en verkoudheid snel weg. @Bianca Lynn gefeliciteerd met je 2de verjaardag Leuke foto's Ik vind het zoo zielig dat Lynn bang voor geluid is ik zou geen idee hebben hoe je dat kan oplossen. Beterschap voor jou! @Eve wat leuk zeg een pietendiploma. @Janette alvast voor morgen: Teun gefeliciteerd met je 2de verjaardag @Karin ach arme Chris heel veel beterschap! @Duckie kan me helemaal voorstellen dat je de verbouwing helemaal zat bent en gewoon lekker wil genieten van je verlof. Dikke knuffel van mij. @Saskia leuke kerstfoto's. @Setje ach wat reageerde Jayden lief op zijn driewieler Wessel krijgt er 1 van me moeder voor zijn 2de verjaardag. Wij zijn dit jaar erg vroeg met kerst ik kon me gewoon niet inhouden dus de kerstboom en kerstspullen staan er al sinds donderdag Woensdag is Wessel zijn haar weer geknipt. Vrijdag zijn we naar de stad geweest en daar heb ik 2 lekkere dikke vesten voor Wessel gekocht. En voor mezelf ook een vest en een trui. Morgen krijg ik als het goed is mijn kerstkaarten binnen,ben echt onwijs benieuwd hoe ze in het echt zijn Morgen weer werken tot 1 uur en om half 4 weer nageltjes zetten bij een vriendin. Ze blijft ook gezellig eten dus morgen weer een drukke dag. Ik kom denk ik dinsdagavond weer langs. Tot later!
pff de kerstsfeer...ik wacht er nog even mee tot na Nick's verjaardag. Dan heb ik toch wat meer plek voor de boom en de kerststal en blijft hij misschien ook heel in plaats van dat alle kids er tegen aan lopen.... Ben overigens wel benieuwd hoe Nick het dit jaar gaat vinden.
zo hier zijn de verjaardagdruktes nu voorbij. zouden 40 mensen komen maar het werden e minder. de vrouwen kwamen veel alleen zodat de mannen naar de voetbal konden ed. Kailynn is goed verwend. wij iets minder (velen hebben over dde regel heen gelezen dat het ook onze verjaardag was, al was de openingszin van de uitnodigng verjaardagen in 1) maar goed wie het kleine niet eerd..... ik moet nu gaan werken tot 12.30
Hallo Meiden, Kerstsfeer ja daar heb ik wel zin in hoor, ik heb nu alleen een boom staan iemand nog idee's voor andere dingen in huis voor kerst? Teun van harte gefeliciteerd met je 2de verjaardag, maak er een leuke dag van mannetje Vales wij hebben vandaag de kerstboom opgezet, maar wil eigenlijk nog meer dingetjes ophangen en doen heb jij nog een idee? Ik ga in januari als de kinderbijslag er is even shoppen, moet zoieso even kijken voor nieuwe schoentjes voor Thijmen en wat broeken. Ook ik ben erg benieuwd naar jou kerstkaart Setje ja Thijmen heeft zijn cadeautjes zelf uitgepakt, en heeft geholpen bij die van de andere. Hij vind het uitpakken echt geweldig, maar natuurlijk helemaal als ie ziet wat het is. En jaa Thijmen is ook lekker verwend, en nog 13 dagen dan vieren we zijn verjaardag haha (21 december vieren we het) En wat lief die reactie op die driewieler zeg, lijkt me echt fantastisch zo een helemaal stralend en door het dolle heen mannetje te zien. Ook ik doe vandaag de kerstkaarten op de post, Melliemel wat een fantastische foto's van je mannetjes zeg, echt ontzettend lief hoor. Vooral die foto waar ze beide lachen, echt zo geweldig zeg
Meid... hoe herkenbaar ! Ik kom ook nog steeds niet aan het genieten toe (misschien vandaag, aangezien dit de tweede poging is voor een hele dag met Emma alleen...) en van slecht slapen wordt ook geen mens vrolijker. Natuurlijk geniet ik wel van mijn meiden, maar niet van mijn verlóf. Dikke knuf van mij... @Duikster: Hoe is het met je mannetjes? Heeft Chris veel last (jeuk...) van zijn waterpokken? Ik heb trouwens het gevoel dat bij Emma de sprongetjes duidelijker opvallen dan bij Jasmijn. Bij Jasmijn had ik de neiging het boek nogal overdreven te vinden, maar Emma is volgens mij meer een sprongetjes-kindje. Ik zal het boek wat vaker lezen de komende tijd, denk ik... @Bianca: Goh, wat vervelend dat Lynn zo panisch reageert op 'Bert' en andere geluiden. Ik zou om herhaling te voorkomen Ernie écht helemaal wegdoen. Gijs is nog niet op een leeftijd waarop hij heel erg gehecht aan één stuk speelgoed raakt. Verder vind ik het moeilijk. We hebben met Jasmijn iets soortgelijks bij de hand. Weet je nog dat ik vertelde dat Jasmijn doodsbang was in de vliegtuigjes op de kermis waar zij door mijn schoonmoeder in was gezet? Nou, sindsdien is ze dus ook bang voor die autootjes in winkelcentra waar je een euro in moet stoppen . Ik weet ook niet goed hoe ik haar hier overheen moet helpen en hoop maar dat het 'overwaait'... @Melliemel: Mijn beurse scheenbeen heeft inmiddels alle kleuren van de regenboog, maar is gelukkig niet meer dik. Ik hoop dat Valerius snel helemaal weer is opgeknapt! Mooie kerstfoto's ! Ik zie dat Valerius al goed op zijn handjes kan steunen... @Otje: Beterschap! Enne... ga je zelf ook 'aan de WII' ? Schijnt net zo effectief én goedkoper te zijn dan een sportschool...
Wij hebben ook een leuke sinterklaas achter de rug. Vrijdagavond kwamen mijn schoonouders naar ons toe en zaterdag zijn we bij mijn zus geweest. De hele familie van haar en haar vriend was aanwezig. Ze had twee pieten ingehuurd, erg leuk. Jasmijn reageerde erg leuk op hun aanwezigheid en was direct bereid om de pieten te 'helpen' bij het open maken van ALLE kadootjes... Jasmijn kreeg van Sint het Karweikeukentje, een speelgoed stofzuiger, een vloerpuzzel en een prinsessen paraplu. Emma werd verwend met een hobbelpaard, de v-tech speelbal en een activiteitenspeeltje dat je op tafel kunt 'vastplakken'... Vraagje aan jullie: Mijn schoonouders hebben de gewoonte om hun kleinkinderen over het algemeen kleding kado te doen met sinterklaas en verjaardag. Ik ben daar eerlijk gezegd geen voorstander van. Voor een kind (en zeker niet voor een jong kind...) is kleding geen kado, maar een vanzelfsprekendheid. Zo kregen Emma en Jasmijn vrijdag beiden een pyama (die van Emma past haar alleen pas over een dike 1,5 jaar... ) en een slaapzak. Tja, daar werd door Jasmijn dus niet naar om gekeken. Gelukkig zat er ook wat speelgoed bij. Nu willen Roy en ik dit graag in de toekomst voorkomen, maar hoe pak je dat een beetje tactisch aan? Kijk, IK ben niet ontevreden met die kledingkado's (had toevallig ook nog een slaapzak nodig...), maar ik vind het niet zo leuk voor die kleintjes...
@Bianca: Wat een leuke foto's van het feestje van Lynn. Ze ziet er helemaal jarig uit . En wat leuk om te zien dat Lynn en Gijs zo lekker samen kunnen stoeien. Zielig dat Lynn zo bang is van geluiden enzo. Heb eigenlijk ook geen tips. Demi heeft de stelregel: "Hoe meer herrie hoe beter!" . Ik denk dat je even heel voorzichtig moet zijn en het dan langzaam aan moet proberen op te bouwen ofzo. @Melliemel: De foto's in kerstoutfit zijn echt heel schattig. Ga je ze gebruiken voor de kerstkaarten? @Otje: Is koen nog lekker gaan slapen gisteren? @Cynthia: Ik wist inderdaad niet dat Arno en jij ook je verjaardag vierden, helemaal over heen gelezen. Het lijkt mij wel lekker dat het uiteindelijk wat rustiger was, toch? VOoral voor die kleintjes is zo'n hoop visite toch nog behoorlijk druk. @Lola: Geniet lekker van je rust en van Emma vandaag! Het zonnetje schijnt hier. Dus ondanks dat het koud is is het volgens mij ook lekker om een wandeling te maken. Moet je deze maand nog gaan bijspringen op je "oude" werk? En vwb je schoonouders , misschien moet roy z'n ouders een keer een tactische hint geven . Ik herken het wel een beetje. Jeroen's ouders hebben met geen woord gerept over sinterklaas, en kopen dan uiteindelijk iets wat ze al heeft of iets waar ze niks aan heeft. Het is vaak maar een kleinigheidje, maar ik vind dat dan toch zonde. Ook met verjaardagen vragen ze vooraf niet of ze nog wensen heeft en kopen zelf iets, waar Demi dan bv. al te groot voor blijkt te zijn. Ik weet dat het goed bedoelt is, maar ik vind dat best irritant. Bedankt voor jullie bemoedigende woorden en knuffels. Jullie zijn lief allemaal. . Inmiddels ben ik er weer wat rustiger onder. Ik probeer me er maar gewoon niet zo druk over te maken en wat niet af is is niet af. Ik had zaterdag onwijze pijn in m'n rug en benen omdat ik veels te veel had gesjouwd. Dus vanaf nu ga ik het echt proberen wat rustiger aan te doen. Ik heb wel enorm genoten van SInterklaas vieren dit weekend. We hebben het met mijn ouders gevierd en Demi was echt door het dolle heen. Ze ging helemaal trillen bij het zien van de cadeautjes, zo blij was ze. We hadden ook wat cadeautjes voor elkaar gekocht en ze heeft echt ieder pakje mee open gemaakt. "Samen delen" zei ze dan . Ze heeft van ons een babyborn pop gekregen met een poppentasje en die sjouwt ze nu echt overal mee naar toe. Erg leuk.
@Duckie: Ik was inderdaad van plan om met Emma een stukje te gaan wandelen ! Ik ben ook erg blij dat ik als kadotip een envelopje op het geboortekaartje heb geplaatst, want veel mensen (en dan vooral de oudere mensen...) die tóch een kadootje kochten zaten er eigenlijk allemaal naast . Ik begrijp je irritatie dan ook erg goed. Ik wil er alleen voor waken om niet ondankbaar over te komen. Alleen al het feit dat mensen de moeite nemen om voor jou(w kindje) iets te kopen dat in hun ogen erg mooi is, verdient al dankbaarheid, maar sommige mensen hebben helaas zó'n beroerde smaak...
Roy en ik zitten momenteel nogal ergens mee: Zoals jullie weten, is Jasmijn altijd erg graag naar het kdv gegaan. Tot een aantal weken geleden... Ze huilt nu telkens tranen met tuiten bij het afscheid en zodra thuis de woorden 'kindjes en spelen' vallen, is het ook al mis. Helaas blijft het huilen niet beperkt tot het afscheid nemen van papa (die haar nog brengt zolang ik verlof heb...), maar is ze de hele dag door bij tijd en wijlen huilerig. Toch wil ze nog steeds niet mee naar huis als je haar ophaalt . Zelf hebben we het vermoeden dat het ligt aan de komst van haar zusje. Zou ze in de gaten hebben dat Emma wél gezellig bij mama thuis blijft en zij dat niet 'mag'...? Roy heeft vanmorgen wel een half uur met haar zitten puzzelen, maar dat maakte het afscheid nemen niet minder huilerig. Eigenlijk is dat blijven zitten en meespelen ook niet verstandig, want: - ze huilt even lang nadat papa weg gaat (dus het is alleen maar uitstel...) - ze verwacht dan straks dat we altijd gezellig daar blijven en zal wellicht dan ook tijd gaan rekken. Bovendien heb ik dan straks een probleem. Bij een nieuwe werkgever kan ik het me niet permitteren om hierdoor al meteen regelmatig te laat op mijn werk te komen. Dan overleef ik mijn proeftijd niet eens! Ik hoop maar dat het beter gaat wanneer Emma straks ook naar het kdv gaat. Zij gaat weliswaar naar een andere groep, maar ik wil dan eerst Emma afzetten en daarna pas Jasmijn... Ik vraag me zelfs af of het spugen van vorige week maandag niet een gevolg hiervan is. Jasmijn had namelijk geen koorts en op twee wat brijige luiers na, heeft ze ook geen diarree gehad. Was het wel een buikgriepje...? We hebben allebei al met de leidsters gepraat, maar geen van hen heeft een idee waar het - anders als door de komst van Emma - aan zou kunnen liggen... Het doet ons beiden zó'n zeer om je kind zo achter te laten, zeker nu ik nog thuis ben en Jasmijn in principe dus niet persé naar het kdv hoeft. Maar ik ben bang dat het hek van de dam is wanneer we haar uit haar ritme gaan halen. En dan gaat ze deze maand ook nog 3 keer een dag extra (op woensdag). Ik had nog 6 dagdelen tegoed en wilde haar op deze manier alsvast laten wennen aan de nieuwe situatie...
Namens Teun bedankt voor de kaartjes! Gister zijn verhaardag geviert, tussen 15.000 en 18.00 wel erg druk maar lang genoeg voor Teun hij is niet vergeten @ Lola Ik zelf en wijnand ook hebben er geen probleem mee als hij kleding krijgt voor zijn verjaardag want ja speelgoed krijgt en heeft hij al genoeg dus dat is een leuke afwisseling, dus ja kan je geen tip geven over hoe en wat.... @Bianca mss kan je samen met Lynn de Ernie in de schuur doen en dan zeggen dat Ernie daar blijft wonen totdat Lynn het leuk vind dat hij binnen zijn verhaaltje mag gaan doen..... heb voor de rest geen tips omdat Teun eerst de kat uit de boom kijkt met nieuwe geluiden en na 1 minuut het meestal al leuk vind, behalven kippen die kakelen en in de dierentuin de vogels.... zo ga ff lekker zitte Teun slaapt nog lekker dus heb hopenlijk nog ff rust