Janette: Thijmen ligt eigenlijk altijd rond 11.30 in bed, en slaapt dan meestal 2 uurtjes. Alleen slaapt hij nu nog steeds en dus al 3 uurtjes, maar hij zal het wel nodig hebben, Alleen ben ik nu wel langszaam aan aan het proberen te verlaten, want ja op 6 januari gaat ie naar de psz en zal die toch ook later naar bed gaan pas
Hallo allemaal, hier gaat Liene pas rond 21u naar bed en ze slaapt dan tot half 9. Goed zo vind ik. Misschien wel laat in vergelijking met sommige anderen. In de namiddag gaat ze meestal rond half 2 weer naar bed en dan slaapt ze tot half 5. Tegen september zal dit natuurlijk moeten veranderen, want het school begint om 8u40. Sowieso zal ze dan vermoeider zijn dan nu, dus ik denk dat we ze tegen dan naar bed gaan doen rond half 8. Daarnet met mijn twee kindjes naar de kapper geweest. Tisse een heel erg leuk, kort jongenskopje. En Liene een carré met froufrou. Ik zal foto's maken straks, want waarschijnlijk zijn kapperstermen wel anders hier. Zo, ga wat opruimen, want het ligt hier nogal gesteld. Saartje
Saar is best wel laat inderdaad in vergelijking met onze kindjes, maar wij deden Thijmen ook eerst zo laat naar bed. Maar eigenlijk vinden we het wel fijn dat ie nu 19.30 op bed ligt, want dan heb je ook nog een beetje avond voor jezelf
Hadden jullie gisteravond ook problemen met de verbinding? ik had alles getypt en toen wilde zwp het niet meer doen! Teun nog gefeliciteerd met je verjaardag! slingding fijn dat Kailynn zo verwend is. Tja de belangstelling gaat toch naar het kind he.... lekker gewerkt? Lola: is het dagje Emma gelukt? hopelijk kan je nog een maandje genieten. en Jasmijn dus niet amused over het KDV. Weet je of er iets gebeurd is met een van de kindjes, want vanaf deze leeftijd kan iets wel langer blijven hangen in het geheugen zeg maar en zich omzetten in wat angstig gedrag. Dus is ze bv. geslagen of zo door een ander kind? Ik zou inderdaad Jasmijn wel gewoon naar het KDV laten gaan, omdat het anders alleen maar moeilijker word. Het kan natuurlijk ook zijn dat Jasmijn inderdaad wat jaloers is op Emma. Merk je dat ook op andere momenten terug? pff wat een gedoe met die werkgevers van je! het zit je niet mee. Maar had je 2 januari niet gewoon een vakantiedag kunnen nemen dan? Chris heeft eigenlijk geen last van de pokken of is nog niet zo gecoordineerd dat hij goed kan krassen! Hij heeft ook geen koorts. Heb het idee dat Chris hier met name in de nacht met onrust reageert bij sprongetjes....meer wakker. mmm minder. Wat ik wel echt leuk vind is dat hij nu steeds meer gaat bewegen en trappelen van plezier. Het is echt zo'n ander kind dan Nick die op deze leeftijd al niet meer te houden was in de box. Chrisje ligt lekker heen en weer te draaien en te meppen tegen de babygym, maar echt omdraaien....nou omdat het moet af en toe en alleen van buik naar rug. Hij komt op zijn rug ook bijna door maar draait dan lekker terug. Chris kan wel echt heerlijk liggen kraaien en schaterlachen, geweldig vind ik dat. ik vind kleding geven niet zo'n heel groot probleem, vind namelijk dat kinderen ook best af en toe iets nuttigs mogen krijgen, maar alleen kleding is dan wel weer jammer. Maar als jullie het liever niet willen, is het denk ik alleen maar goed om het duidelijk aan te geven, anders hou je alleen maar scheve gezichten. Duckie: wat moet er nog allemaal gedaan worden? Hopelijk lukt het je om het los te laten en je rust te nemen, want je hebt het dadelijk ook weer druk genoeg. Nynke: fijn dat Jiri weer is opgeknapt. en voorlopig je vriend de avonden laten aanpakken bij Jiri! Otje: fijn dat Koen zijn ritme weer heeft opgepakt. Chris slaapt normaal tja redelijk door. Meestal is hij om een uur of vijf/half zes wakker, maar met speen slaapt hij dan wel weer. Nu is het al half 3/3 uur dat hij weer wakker wordt...en hij heeft inmiddels bedacht dat hij de speen een leuk speeltje vindt om te onderzoeken in plaats van hem als speen te gebruiken dus ligt hij heel gezellig te babbelen, maar dat is om half 3 in de nacht minder. Uiteindelijk valt hij wel weer in slaap....maar mama is dan wel een hele tijd al wakker. Melliemel: komen je moeder en zus altijd naar jou toe of gaan Orlando en Valerius naar hen toe? drie kinderen is wel wat drukker inderdaad dan tot nu toe een... Mooi die hangmat! Noralien: veel beterschap. Hopelijk is de griep snel weer voorbij en krijgt het Jikke ook niet nog te pakken. hihi ik moet telkens zo lachen om Nick momenteel. Chris kan als hij het ergens niet mee eens is een flinke keel opzetten. Als Nick dit hoort zegt hij: nou nou echt op zo'n manier van 'doe es effe rustig jij' Het klinkt zo schattig. vanmiddag wat hij het echt beu, toen was het Nou Nou ....klaar! Minder is dat het 'domme' ook steeds vaker opklinkt en dan echt op momenten dat hem iets niet zint. gelukkig komt ajeblief er tegenwoordig als tegenhanger ook af en toe uit. Dat is tenminste beleefd. We zijn Nick nu aan het leren om voor het eten even zijn handjes te vouwen. Dat is echt schattig. Hij kijkt er erg serieus bij. Vandaag lag Chris even in de box te slapen toen wij aan het eten waren en als Nick zijn toetje krijgt/wil begint hij altijd met zijn vuistjes op tafel te slaan en te roepen toetje, toetje, zo ook vandaag. Dus wij ssss, chrisje slaapt en Nick sssss en vervolgens op fluistertoon toetje toetje, wat al snel weer erg luid werd. Zo grappig is dat... Nick heeft overigens vandaag bij de gastouder de hele dag lopen leuren met de haarband van een van de meisjes daar. Hij heeft hem echt de hele dag op gehad. Vanmorgen was ik daar om hem weg te brengen en toen had hij hem al te pakken. Nou zijn die twee wel aan elkaar gewaagd dus dat is niet een probleem. Maar binnen 3 minuten waren ze al 2x aan het slaan naar elkaar. En ja, zolang ik er ben corrigeer ik dat natuurlijk. Dus ik boos tegen Nick, schrikt gelijk een ander meisje en hele huilpartijen...oh oh voelde me helemaal schuldig, maar vond toch ook echt dat ik Nick dit niet kon laten doen. Overigens is Chris in overleg met de ouders van de andere kids bij onze gastouder vandaag ook gewoon daar geweest. Frank en ik hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt eens flink op te ruimen in huis. Mijn hele station staat al vol met oud papier en er staan ook al 6 vuilniszakken klaar. En dat was alleen nog maar een klein deel van het rommelhok en de helft van de werkkamer...kun je nagaan hoe hard opruimen nodig is....
@Duikster: Op zich vertoont Jasmijn geen jaloers gedrag, maar ik merk wél dat ze knuffeliger en aanhankelijker is geworden. In eerste instantie zou ik inderdaad mijn nieuwe carrière beginnen met het inleveren van een verlofdag. De reden dat mij gevraagd is alvast twee halve dagen te komen is omdat januari de drukste maand is binnen de accountancy. Als ik nu alvast kennis kan maken met het systeem (nu hebben mijn toekomstige collega's daar ook meer tijd voor...), dan kan ik me op maandag 5 januari meteen nuttig maken. Kom ik dan pas voor het eerst, dan is er eigenlijk ook geen tijd om me op een fatsoenlijke manier in te werken. Op zich is de vraag vanuit mijn nieuwe werkgever gezien dus echt niet zo gek, maar in combinatie met de 'troubles' die ik op mijn huidige werk tijdens mijn verlof heb gehad én het solliciteren zelf, had ik even zoiets van: "Pffffffffffffffffffffffffffffffffft....... Ik ben blij voor Chris dat hij geen last lijkt te hebben van de waterpokken. Als hij wél jeuk zou hebben, zou je dat vast merken. Mij lijkt dat hij dan wel het hele huis bij elkaar had gekrijst...
Nick is sinds de geboorte van Chris ook veel aanhankelijker geworden Lola. ERgens vind ik dat wel heel leuk, geniet er ook echt van. Ben ook heel benieuwd of het inderdaad anders wordt met Jasmijn op het KDV als Emma ook gaat. Gaat Emma nog voor wendagen naar het KDV? en nu snap ik je nieuwe werk meer, maar leuk is anders... Chris kan af en toe flink krijsen, maar niet van de jeuk volgens mij
Jeetje... wat een rust hier vandaag! Vanmorgen kwam mijn kraamhulp even op bezoek. Ze had destijds via mij een (eerste) bestelling gedaan bij H&M en als dank kreeg ik een vestje kado. Dat vestje was eindelijk bij haar afgeleverd en dus kwam ze het mij even brengen. Wel grappig om je kraamhulp nog eens te zien. Zij vond het ook erg leuk om Emma nog eens te zien... Vanmiddag lekker met Emma wezen shoppen. De sale van Mexx begon en boven op de gewone korting (30 en 50%) kwam nog eens 20% extra korting. Ik heb voor Jasmijn en Emma elk een leuk setje gekocht en voor mezelf een nieuwe skinny jeans (misschien een tip voor jou, Eve...) en een leuk colbertje (tussen casual en netjes in...) Jasmijn heeft vanmorgen gelukkig niet lang gehuild op het kdv. Daar aangekomen was het in eerste instantie wel flink mis, dus heb ik het afscheid kort gehouden. De leidster heeft haar vervolgens meegenomen naar de keuken waar ze mocht 'helpen' met het klaarmaken van het fruit en het sap. Even één op één aandacht voor onze kleine meid. Dat deed haar schijnbaar goed, want daarna is het goed blijven gaan... 'Ons' kdv doet niet aan wendagen, dus Emma gaat op 2 januari meteen voor 'het echie'. Maar gelukkig is dat een vrijdag en hoeft ze dus maar een halve dag...
het is zeker rustig. Ik ben ook even de stad in geweest met Kailynn. Mijn nieuwe brillen waren klaar en ben ik dus om geweest. Gelijk nog een paar kleine dingen uit de stad gehaald. Het is wel effe wennen hoor mijn nieuwe bril maar hij is wel leuk. Arno heeft ook 2 leuke brillen uitgezocht maar er was 1 glas gebroken bij het inslijpen dus voor hem is het nog even wachten. Ik heb veel geslapen de afgelopen dagen maar niet in de nacht zeg maar maar meer het begin en einde van de nacht en soms even in de middag. Het lijkt nu ook wel of echt alle vermoeidheid er uit komt.
@Lola: Sneu hoor, dat Jasmijn af en toe zo verdrietig is op het kdv. Maar misschien dat het inderdaad beter gaat als ze haar af en toe 1 of 1 wat aandacht geven. Misschien voelt ze zich gewoon een beetje verloren tussen al die kinderen. @Nynke: FIjn dat het de aanpak van je vriend werkt. Lijkt me lekker als je geen avonden meer bezig bent met Jiri in slaap krijgen. HOpelijk zet het door! @NOralien: Hoe gaat het nu met jou ? Wat balen dat jij en je moeder ziek waren. Echt jammer dat de beeb zich niet goed laat zien, vooral omdat je moeder speciaal uit limburg was meegkomen Gaat ze volgende week ook weer mee? @Melliemel: Leuk zo'n schommel! @Janette: Teun blijft ook een vroege vogel zeg. @Saar: Ben benieuwd naar de foto's van de nieuwe kapsels! @Eve: HOe waren je dagen Duitsland? Hebben jullie ook nog sneeuw gezien? @Duikster: Lekker he, zo even een dagje flink opruimen! Kun je even vooruit. FIjn dat Chris niet zo'n last heeft van de pokken. @Cynthia: Misschien ish et goed dat de vermoeidheid er een keertje uitkomt. HOop dat je een beetje bij kan slapen. Demi heeft weer wat nieuws: Ze corrigeert de hele dag iedereen die wat doet wat niet mag. Straks liet ik een boertje en dan zegt ze: "Mama toch " . Klinkt erg wijs. Hier staat de kerstboom al. Ziet er erg gezellig uit en Demi roept ook de hele dag dat de lampjes in de kerstboom mooi zijn.
hi hi, ff snel, hier heeft orlando gisteren en vandaag overdag niet geslapen gisteren ging goed, en vandaag op zich ook maar is er nog niet aan toe want hij stortte net om 17.20 uur letterlijk in slaap op mijn schoot, heb hem na een klein half uurtje wakker gemaakt en hij gaat zo douchen en naar bed.....verder zijn we net dus even op de kerstmarkt geweest was wel gezellig sfeertje. saar; waar zijn de foto's van je kanjers lees later verder gr saskia
Hoi, Ik ook hier even snel. Vandaag zijn we 1 jaar getrouwd en zijn we samen lekker uiteten geweest. Wessel heeft bij me moeder gegeten. Morgen moet ik weer werken. Ik ga Wessel even op bed leggen en kruip zometeen ook lekker samen met Jo ons bed in. Ik ben vandaag al 2 keer natgeregend en heb het koud
de foto's komen nog... heb het even druk met school, een les die iets meer werk inhoudt dan ik verwachtte... Maar even voor Vales: Proficiat!!!
@Vales: Gefeliciteerd met jullie eerste trouwdag! @Slingding: Foto('s)? Van je nieuwe bril(len)... Ook vanmiddig is het goed gegaan met Jasmijn op het kdv! Een pak van mijn hart...
foto's? Ik zie er niet zo uit op het moment (of ik voel me zo) ik zal het proberen zo snel mogelijk te doen.