Hallo allemaal, Lola: Succes met je pc! Noura: Ja druk hoor 2 zo'n kleintjes! Hoe oud is je neefje nu? Karin: Spannend die sollicitatie! Hopelijk wordt het iets! Lies: Voor je vriend ook spannend! Laat je iets weten? Batchie: Lekker vervelend zeg. Als deze situatie zich bij mij afspeelde zou ik hem echt niet meer vertrouwen! Gisteren zo raar! Koen heeft gisteren maar 4 voedingen gehad! Donderdag had ie maar heel erg weinig geslapen overdag. Ongeveer 3 x een half uurtje. Best vermoeiend. Gisteren sliep ie gisterenochtend ook een half uurtje dus ik dacht al: ojeetje... krijgen we weer zo'n dag. De 1e fles had ie om 9 uur en de 2e om 13.00 uur 's middags. Na die fles was ie heel erg moe en rond 14.00 uur naar bed gegaan. Toen ging ie heel hard schreeuwen en heb hem even laten huilen maar hij werd niet stil dus weer eruit gepakt. Na even beneden te hebben gezeten werd ie wat jengelig en rond 15.30 uur heb ik hem in bed gelegd met zijn speentje. Hij viel meteen in slaap en heb hem niet meer gehoord! Om 19 uur werd ie wakker! Toen een flesje gegeven en om 22.30 een fles gegeven en vanochtend om 5.30 was ie even wakker... speen gegeven en heeft ie nog geslapen tot 8.30 uur! Toen moest ik op gaan schieten want moest om 9.30 bij het CWI zijn. Ik heb een WW-uitkering aangevraagd en dit was de 1e keer dat ik naar het CWI moest. BAAAAHHH... ik wil eigenlijk helemaal niet gaan werken maar ja... alleen Steefs loon is helaas (nog) niet voldoende. Heb net naar vacatures zitten kijken op internet maar kon niet veel vinden.... Groetjes Otje
otje wat vervelend zeg dat solliciteren, en het cwi, nou daar word je ook niet vrolijk van. maar ja, zoals je zegt, ik denk dat bij heel veel mensen wel 2 inkomens nodig zijn. zo ook hier, want ik heb eerlijk gezegd veel meer zin om de eerste jaren thuis te zijn. mijn neefje is tot op de dag af 9 maanden, dus ik kan nu pas echt heel goed zien hoe hard die ontwikkeling zal gaan de komende maanden.
otje balen dat solliciteren, ik zou het liefst ook thuis blijven of ouderschapsverlof opnemen maar het kan helaas niet! ik ben een beetje bezig met foto'dbewerken, leuk om te doen maar daar gaat ook een hoop tijd in zitten zeg,en ik moet nog zoveel1 nog een weekje en dan moet ik toch ook weer echt gaan werken, ik moet er ook aan geloven, ben benieuwd of het slapen overdag nog net zo goed gaat als voorheen.
goh mischien is koen wel toe aan 4 voedingen? ik ga hier vandaag ook maar 4 voedingen redden. hij slaapt gewoon te veel . ik was gister een beetje boos op mijn man. had ikhem gevraagd savonds piza mee te nemen voor me, neemt die piza mee met ham erop en we eten geen varkensvlees. dus lekker slim van hem. op 1 of andere manier neemt die altijd het verkeerde mee. als ik vraag om slagroom (voor kwarktaart) neemt die een spuitbus mee, of zure room (het bekertje ziet er toch net zo uit...) vorige week moest die een hoofdkussen halen, komt die thuis met een binnenkussen voor in een hoesje op de bank...
Ja zou je idd gaan denken dat hij er aan toe is? Hij is nog maar 2 1/2 maand maar wel 2 weken later geboren dus is dan wel vergelijkbaar met 3 maanden. Nu slaapt ie dus vanaf 13.00 uur terwijl ie om 12 uur een fles heeft gehad. Normaal zou het dus nu tijd zijn voor zn volgende fles... maar vind het zonde om hem wakker te maken... Gr Otje
Hahaha, herkenbaar hoor. Als ik mijn man stuur voor een boodschap gaat het ook vaak mis. Laatst zei ik: Neem je aardappels mee? Ik helemaal beschreven: Van die kant en klare aardappels die je alleen nog maar hoeft te koken. Zakje van 450 gram.. enz... Komt ie thuis met krieltjes! Pfff
Even een vraagje... Koen heeft gisteren dus 4 flessen gehad en het ziet er naar uit dat het vandaag weer gaat gebeuren... Hij heeft om 12 uur een fles gehad en slaapt nu nog steeds vanaf 13.00 uur! 4 x 180 cc water + 6 schepjes = 210 cc dus dan zit ie op 840 cc op 1 dag inclusief de schepjes. Is dit genoeg? Groetjes Otje
Otje: ik weet het niet sorry. nu we toch met vragen aan het smijten zijn, Ik hem bv in de vriezer in van die ijsklonten zakjes zitten, en nu vroeg ik me af heeft iemand een idee hoeveel ml 1 klontje is zeg maar? of een andere hoeveelheid? ben benieuwd of iemand me kan helpen. Ik kan niet op msn krijg steeds een foutmelding!
Ik kom ook niet op MSN, Slingding. Zal wel een landelijk probleem zijn. Sorry... weet ook niet wat de inhoud van zo'n blokje is. Misschien weten de andere BV-ers het?
Hoi meiden, He, he, de eerste week zit erop. Het werken valt me niet tegen. Wat me wel tegenvalt is als ik thuiskom en mijn moeder of schoonmoeder heeft opgepast. Ik wil dan gelijk naar Dain, maar ze blijven maar vertellen hoe leuk het wel niet was, terwijl ik net tijdens een huilbui binnenkom. Dan kan ik zelf ook wel huilen. Ik snap dat ze het leuk hebben gehad en dat ze hun verhaal kwijt willen, maar ik wil dan gewoon even van mijn moment met Dain genieten. Nu is michel zijn moeder wegbrengen en ligt Dain te slapen. Ben blij dat het weekend is. We gaan nergens heen en er komt ook niemand langs! Otje, nu al op 4 voedingen, jeetje zeg. Dain zit net 3 dagen op 5 voedingen! Ik ga nu op de bank ploffen!
Hoi Molly, Ja kan me voorstellen dat je dan lekker met Dain wilt knuffelen ipv verhalen aan te horen. Hihihi. Tja.... ik weet niet of Koen het vol gaat houden hoor, die 4 voedingen. Maakt ook niet uit voor mij als ie er 5 heeft. Maar hij regelt het zelf een beetje. Straks werd ie om 18 uur wakker en heb hem toen de fles gegeven... Even kijken wanneer ie straks komt voor de fles. Want als ie het tot 22.00 uur vol houdt dan red ie het wel tot de volgende ochtend (denk/hoop ik) Gr Raffie
hallo, Hier weer eens een berichtje van mij..... Sorry dat ik niet zo vaak meer langs kom, maar ben echt ontzettend druk. (werken, binnenkort verhuizen dus een boel te regelen en dan natuurlijk Jayden nog ) En als ik dan even tijd heb, ben ik blij dat ik al eventjes lekker op de bank (of in mn bed) kan ploffen! Hier gaat verder alles zn gangetje. Van de week was het echt super lekker weer, dus ook veel buiten geweest. Van de frisse buitenlucht wordt Jayden echt super moe hahaha, hij heeft vd week echt als een roosje geslapen! Heb ook weer veel te veel geld uitgegeven aan kleertjes..... Maarja, het is ook allemaal zo leuk en stoer! Moet toch maar eens een beetje rustiger aan gaan doen, krijg vanaf deze maand natuurlijk minder betaald omdat ik nog maar drie dagen werk Het gaat hier goed met de kleintjes lees ik! Fijn dat ze het allemaal goed doen bij de oppas/kdv, en ze groeien ook lekker! @Batchie, wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop echt voor je dat er verder niks achter zit met zijn ex. Ik vind het knap arrogant van hem dat hij je dit flikt! Jullie hebben notabene net samen een kindje en trouwplannen, wat haalt hij zich in hemelsnaam allemaal in zn hoofd zeg! (sorry hoor, maar om dit soort dingen kan ik me echt enorm druk maken!) Heel veel sterkte meid! @Otje, wat gaat het goed met Koen zeg! Al zelf omdraaien, lekker slapen, 4 flessen! Super hoor! @Saar, gaat idd hard joh! Jayden heeft ook al mt 62 aan! Wel leuk om weer iets nieuws aan te trekken, maar ook zonde van al die andere kleertjes want die zijn nog als nieuw! Wanneer hoor je of je geslaagd bent? @Melliemel, good to see you back! @Debbie, leuke foto's. Enne beterschap meid! @Cynthia, succes met de voeding! @Molly, hier van het zelfde dus..... @Nynke, wat super dat Jiri de nacht heeft doorgeslapen! Zou hij dan eindelijk de smaak te pakken hebben @Duikster, heeeeeeeel veel succes op je sollicitatie volgende week! @Noura, dat zal idd druk geweest zijn, twee van die kleintjes! Wat gaat dat snel dan he! Voor je het weet is Safouane ook al zo oud! Ik geloof dat ik zo wel weer een beetje bij ben met alles, vergeef me als ik iemand vergeten ben groetjes Lisette
Hahaha, herkenbaar hoor. Als ik mijn man stuur voor een boodschap gaat het ook vaak mis. Laatst zei ik: Neem je aardappels mee? Ik helemaal beschreven: Van die kant en klare aardappels die je alleen nog maar hoeft te koken. Zakje van 450 gram.. enz... Komt ie thuis met krieltjes! Pfff[/quote] hahahaha, en nu kan ik erom lachen,maar op zo`n moment baal ik dan echt. ik probeer nu ook altijd echt te beschrijven wat die mee moet nemen. we hebben daarstraks samen boodschappen gedaan, saf in de maxi cosi, weer slapen natuurlijk... en nu ga ik zo lost kijken met mijn zoon. goh molly, fijn dat het werken je goed bevallen is, maar kan me voorstellen dat als je thuis komt je graag een moment met je zoon wil. het zal voor hun ook wel nieuwigheid zijn. en wij hebben nog steeds onze hormonen he trouwens otje over die 4 voedingen, ik merk dat safouane zichzelf ook naar de 4 voedingen heeft toegeregeld. hij slaapt langer en als die wakker word hoeft die niet eens gelijk te eten. om 12 uur had die pas 2 voedingen gehad, en om 16.00 moest ik hem wakker maken. dus dat zijn toch wel tekenen dat ze eraan toe zijn denk ik . trouwens msn doet het hier ook niet. wat leuk zeg slingding dat je fotos aan het bewerken bent, ben benieuwd, dus mischien kan je wat leuke plaatsen?
ik kan ondertussen weer op msn gelukkig, je zou bijna afkick verschijnselen krijgen! Ga even bij mijn mannetjes zitten want die komt net thuis van zijn werk. Ik heb vandaag het hele huis schoongemaakt. vanmorgen hebben we met 5 dames van de zwangerschaps zwemmen koffie gedronken, helemaal super was dat! Tot morgen.
Hallo allemaal, Alweer een tijdje geleden. Nu ik weer aan het werk ben kom ik er gewoon niet meer aan toe. En op mijn vrije dagen ben ik dan weer met van alles bezig waar ik anders niet aan toe kom. Wel weer vreemd hoor.....werken. Als ik aan het werk ben, valt het eigenlijk wel mee, maar ik zie er steeds weer tegen op om te gaan Ik hoor heel veel om mij heen dat moeders het ook wel weer lekker vinden om te gaan werken na hun verlof...nou, voor mij geldt dat niet hoor. Vandaag en morgen moet ik weer werken en ik heb er echt helemaal geen zin in. Ik werk maar 50% (gemiddeld 18 u pw), maar denk erover om vanaf het volgende rooster (juli) nog een paar uur per week ouderschapsverlof op te nemen.... Het werk zelf valt wel mee als ik er eenmaal ben, maar ik geniet zo ontzettend van Jikke, dat ik eht zonde vind om weg te gaan. Mijn vriend zei laatst nog dat ik altijd de keuze kan maken om te stoppen met werken als ik dat zou willen. Financieel is dat geen probleem. Ik moet zeggen dat het erg verleidelijk klonk, maar ik denk dat ik er later spijt van zou krijgen. Jikke heeft donderdag haar eerste prikken gehad. Echt zoooo zielig als je eigen kleine meisje zo hartverscheurend begint te huilen Ze heeft er daarna weinig last van gehad tot nu toe. Alleen gisteravond was ze wat huilerig en had ze een beetje verhoging. Ze zagen wel op het cb dat Jikke spruw heeft. Hier moet ze nog een gel voor krijgen. Echt irritant...bel ik de huisarts voor een recept, zegt de assistente dat ze dat eerst moet overleggen, maar me terug zou bellen. Dat heeft ze dus niet meer gedaan en ik kon ze niet meer te pakken krijgen. Nu gaat er weer een weekend over heen. En dit terwijl Jikke soms helemaal overstuur is als ze aan de borst gaat. Dit komt waarschijnlijk omdat dat in haar mondje brandt. Daar erger ik me dan aan...waarom kan er dan niet ff meteen gereageerd worden Trouwens wel heel leuk om te zien hoe Jikke ineens om zich heen begint te grijpen als ze dingen ziet Kan echt snel gaan zo ineens. Ik heb nog niet alles terug gelezen (zal ik straks nog ff doen) en reageer dus ook niet op iedereen. Maar Slingding....volgens mij is één ijsblokje ongeveer 30cc. Ik gebruik ze zelf niet, maar weet nog van mijn zus dat dat ongeveer 30cc moet zijn. Het is op zich wel handig, zo'n bevroren "melkklontjes", maar ik gebruik de bekertjes van avent en vries hele portie's in. Misschien dat ik wel eens een keer een zak klontjes in moet vriezen om evt bij te maken als er nét te weinig is of zo. Volgende keer reageer ik weer meer. Is wel weer een lang verhaal geworden zie ik Groetjes Noralien
Noralien, fijn weer wat van jullie te horen! Ik gebruik in princiepe ook de bakjes van avent alleen die zitten nu al voel dus ja moest even wat anders. Ik zit te wachten tot kailynn wakker wordt, ben maar uit bed gegaan want ik heb zo ontzettende last van stuwing dat ik niet meer wist te liggen, dus heb de flesjes gesteraliseerd en alles al open gegooid, en dat voor een zaterdag. Straks komen mijn schoonouders luchen, die zijn 4 weken naar thailand geweest en willen hun kleindochter zien (zelf ben je niet meer zo belangrijk). Vanacvond een feest van mijn oudste (half)broer die wordt 50! We doen het bij een andere broer van mij die heeft een hele grote ruimte/zaaltje aan huis en als broers en zussen betalen we het. Kailynn heb ik gisterenavond een keer extra aangelegd om 21.00 uur was toen wat aan het woelen in bed en haalde haar er uit en dronk nog goed, en nu niks gehoord sinds 0.00 uur. Nou ik ga even verder wachten tot ze wakker wordt.
Koen heeft gisteren z'n 2e dag gehad met 4 voedingen! Hij regelt het echt zelf. Gisteravond om 18 uur had ie z'n 3e fles en om 22.00 uur had ie honger dus toen de 4e en tevens laatste... En hij heeft heerlijk geslapen tot vanochtend 7.30 uur! Dat omrollen van laatst... blijkt toch dat het eenmalig was want leg hem regelmatig op zijn buik maar rollen naar rug doet ie niet meer.... Ach ja, komt vanzelf wel. Hij is echt een tevreden vrolijke baby! Noura: Hoe laat krijgt Safouane zijn laatste voeding ongeveer? Noralien en Setje: Gezellig dat jullie zijn komen kletsen! Kan me voorstellen dat het superdruk is om te werken en moeder te zijn. Moet er zelf nog niet aan denken maar denk dat ik er binnenkort ook weer aan moet. Wordt al verdrietig bij het idee... Gr Otje
otje: lekker dat koen naar 4 flessen gaat, bij ons op het cb deden ze al moeilijk als je onder de 3 maanden van 6 naar 5 flessen/voedingen gaat. maar als koen het er goed op doet waarom niet. Zit nu lekker aan de koffie en ga even op mijn gemak het krantje lezen (heb een proef abbonement maar lees meer niet dan wel.) Prettige zaterdag allen.
Gisteren even naar het KDV geweest om een afspraak te maken voor het intakegesprek. Toen ik naar huis liep kon ik wel janken. Ik wil zo graag zelf voor Jiri zorgen. Vind het echt heel moeilijk om hem achter te laten. Heb al zitten denken of ik niet toch zou kunnen stoppen voor een paar jaar. Maar mijn vriend ziet het eigenlijk niet zitten omdat we dan best veel achteruit gaan. Maar dat interesseert mij niet zo veel. Vind Jiri veel belangrijker. Heb ook al gedacht om gastouder te worden. Ga daar maandag eens voor informeren. Hoe doen jullie kindjes het die al naar het KDV gaan? Merken jullie veranderingen?
Nyncke vervelend dat je je zo rot voeld om weer te gaan werken. kailynn, is woensdag voor het eerst wezen wennen en dat was erg goed gegaan, ze had zelfs geslapen, Toen ik haar 2 uur later kwam ophalen zat ze tevreden in een electische schommelstoel bij de leidster, ze haden een leuk verhaal in kailynn haar boekje geschreven en ze had zelfs een schone luier gekregen. (normaal krijgt ze die voor de voeding van mij) en daar hadden ze het na het slapen gedaan. Ik zou ook graag voor kailynn willen blijven zorgen, maar ik wil haar ook een goede (financiele) toekomst geven en dat ze kan studeren wat zij wil, Het is ook goed, om zelf weer te ontwikkelen en andere dingen te doen anders blijf ik zo in mijn gezins wereld. Ik heb wel ontdekt sinds ik kailynn heb veel meer contacten opdoet. Sterkte Nynke