December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Nick

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Slingding heb je Forlax gekregen van de ha?
    en hoe is het nu?

3. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    nick gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne dag van...

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Nick,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! Een hele fijne dag vandaag!

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Helaas, jullie hebben het mis, ik ben nog niet aan het bevallen ;) . Ik las alleen het sms-je van Eve vanochtend pas, omdat ik m'n telefoon aan Jeroen had uitgeleend, omdat die van hem stuk was en ik 'm natuurlijk wel moet kunnen bereiken.

@Vales: Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!

@Lola: Fijn dat je zulke leuke collega's lijkt te hebben! Ging het met Jasmijn op het kdv gisteren weer zo goed?

@Noralien: De hele dag huilen, arme Jikke en arme jij :cry: :cry: . Ging het gisteren wat beter? Zwaar frustrerend lijkt me, vooral als je niet weet wat er aan de hand is. Dikke knuffel van mij en Demi.

@Duikster: Hoe was het bij je vriendin?

@Janette: Gecondoleerd met het verlies van jullie vriend. Heel veel sterkte.

@Eve: KLinkt alsof je het heerlijk hebt gehad, mooi! Demi heeft ook een houten trein van Brio. Deze is nog van mij en van mijn zus geweest, maar is nog steeds heel mooi. Echt duurzaam speelgoed dus. STerkte met je verkoudheid

@Mamav2: Wat fijn dat het goed gaat het met je kleine mannetje. Goed hoor!

@Bianca: Gadverdamme, da's ook zonde van je vrije week, dat je niet lekker bent. Veel beterschap! Heb je nog reactie op je sollicitatie ontvangen? Wij hebben een I'coo kinderwagen, maar die is niet heel bijzonder fijn. We hebben nu ook een plankje voor er op gekocht.

@Melliemel: Demi wil de laatste dagen 's middags ook niet meer slapen. Ze gaat wel naar bed en gaat daar dan vervolgens in haar eentje een feestje bouwen :rolleyes: :) . Hoop dat ze binnenkort wel weer gaat slapen, want ik vind het nog wel lekker hoor, zo'n slaapje 's middags.

@Saar: Lekker dat je stage er bijna op zit!

@Setje: Lachen, dat Jayden zegt hoe oud hij wordt en dat laat zien met z'n vingers .Demi doet dat ook, maar steekt wel vijf vingers in de lucht ipv twee, dus we moeten nog ff oefenen ;)

Ik kom straks nog even terug, even koffie zetten voor de schilder nu.

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Nick van harte gefeliciteerd met je 2de verjaardag

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Nick gefeliciteerd met je 2de verjaardag!
    Maak er een mooie dag van!

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    NICK GEFELICITEERD MET JOUW VERJAARDAG HOOR

9. Nick, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!

10. @Duckie: Jammer, ik had je je kindje graag al gegund (en wij zijn natuurlijk hartstikke nieuwsgierig of Demi een broertje of zusje krijgt... ;) )
    Ook gisteren ging het goed op het kdv. Toen ik thuis kwam van mijn werk vertelde ze ook honderduit over wat ze had gedaan. En toen ik vroeg: 'Was het leuk bij de kindjes?', antwoordde ze volmondig 'Ja!'
    Ze huilde wel bij het afscheid nemen, maar daar kan ik wel mee leven (hoewel ik even goed zielig vind op dat moment...)

Roy had overigens een hele makkelijke papa-middag gisteren. Ik had Emma om 12.00 uur nog gevoed en om 13.00 uur in bed gelegd. Toen ik tegen 17.30 uur thuis kwam, sliep ze nog steeds :confused: ! Daardoor kwam ik gisteren wel op slechts 4 voedingen uit en dat betekent in de regel dat Emma dan 's nachts voor een voeding komt. En inderdaad... tegen 5.00 uur werd ik wakker van een klein hongerig meisje... :D

11. Nick,

een superdikke proficiat!

12. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Wow, dat was wel een hele lange middagslaap van Emma.

Bedankt voor alle leuke originele kerstkaartjes. Erg leuk om te krijgen! Wij sturen dit jaar geen aparte kerstkaarten, maar iedereen van wie ik het adres heb krijgt natuurlijk een geboortekaartje!
    En ik denk dat ik een dezer dagen ook de rest van de verjaardagskaartjes ga posten. NIet omdat ik niet apart voor jullie naar de brievenbus wil lopen, maar ik wil ze wel verstuurd hebben als ik ga bevallen.

Morgen vieren we Demi's verjaardag alvast. 's Ochtends van 10 tot 12 en 's middags van 15.30 uur tot 17.30 uur. We houden het klein hoor, een paar vrienden met kindjes in de zelfde leeftijd en de opa's en oma's en mijn zus en Jeroen's zus. Meer dan voldoende voor een kinderverjaardag.

13. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Nick, een heel fijne 2e verjaardag toegewenst!

14. Ik wil trouwens nog even kwijt dat we de afgelopen weken echt in een lekker ritme zijn gekomen met onze meiden. Nu de voeding van 23.00 uur voor Emma is vervallen en Jasmijn niet meer wakker wordt van elk geluidje dat Emma maakt, houden we 's avonds meer tijd over voor ons zelf én liggen we weer op tijd in bed :D !

Ook is Jasmijn (hopelijk niet voor tijdelijk...) gestopt met in de vroege ochtend uit bed te komen, het licht aan te maken en te gaan spelen. Ze slaapt de laatste weken weer meer en dat doet haar goed.

Nu nog hopen dat het op het kdv goed blíjft gaan... [-o<

Natuurlijk genoot ik al vanaf 13 september van ons kleinste meisje, maar ik merk dat nu alles in een wat rustiger vaarwater is gekomen, dat genieten een stuk bewuster gebeurt. Alleen wat staat er dan op het programma? Weer gaan werken... :(

Op zich heb ik er heel veel zin in, maar zeg eerlijk dat een maandje langer verlof ook heel welkom was geweest...

15. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    dat vind ik dus een super groot nadeel lola.. kids en werken....

16. Ik niet. Ik weet zeker dat ik er geen leukere moeder van zou worden als ik hele dagen thuis zou zijn bij de kinderen. Ik heb het nodig om - naast in opvoedkundige vraagstukken ;) - ook mijn tanden ergens anders in te kunnen zetten. Alleen vind ik in Nederland het bevallingsverlof te kort. Na de geboorte van Jasmijn heb ik een half jaar vrij genomen. Dat is me uitstekend bevallen en aan het einde was ik er ook écht weer aan toe om weer te gaan werken.

Daarbij speelt nog het gevoel dat ik - door alle troubles op en rondom mijn werk - ik niet echt het gevoel heb gehad dat ik verlof heb gehad... :(

Officieel zou ik komende maandag weer moeten beginnen, maar de rest van december kreeg ik dus vrij in ruil voor het 'draaien' van de salarissen...

Weet je wat ik ook een leuke bijkomstigheid vind van werken? Het moment dat je thuis komt en je kind(eren) weer ziet. Ik vergelijk dat altijd met het gevoel dat ik vroeger had toen Roy op vrijdagavond thuis kwam na een week in Frankrijk te hebben gewerkt. Dan was ik zó blij om hem weer te zien. Als je man/vriend iedere dag gewoon thuiskomt, is dat gevoel lang niet (meer) zo heftig. Zo ben ik ook altijd nóg blijer om Jasmijn te zien als ik haar een hele dag niet heb gezien...

17. Wij hebben inderdaad een beetje trage postbode ;) ! Ik weet nu ook hoe leuk de (foto)kerstkaarten van Eve en Melliemel zijn... :)

18. Lola,

dat vind ik dus echt het eeuwige grote vraagstuk wat betreft kinderen...
    Ben werkt dus en 's avonds zit die vol ideeën om te doen met Liene en Tisse.
    Terwijl ik ook wel ideeën heb, maar het meest van de dag doen we 'gewone' dingen zoals eten, slapen, aankleden,...
    Bij Ben is het samen spelen, kleien, samen puzzelen,...

Ben zegt altijd dat hij zo jaloers is op mij, altijd thuis en altijd tijd voor Liene en Tisse, maar ik zeg dat ik soms ook jaloers ben op hem: gewoon uit werken, even geen baby-zorgen (al zijn ze nooit uit je gedachte, maar ik bedoel: hebben ze een vuile broek? Hebben ze honger?).

Dus ik kan me in je gevoel vinden van andere dingen om je tanden in te zetten.
    Maar langs de andere kant kon ik het niet om ze naar een kdv te brengen. Ik wou er zelf bij zijn.

Maar soms denk ik wel eens: zo'n dagje werken: Mmmm! :)

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

hier weer een berichtje van mij, orlando heeft weer niet geslapen vanmiddag, maar is nu even met papa een dvd-tje halen voor ons saampjes vanaaf, kan ik dus even reageren op jullie ;) ...

saar; aaaahg wat zielig idd, dan zie je maar hoe erg ze je missen he?! komt weer goed. hihi ja achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor. en hoe lang heeft je nichtje nog geslapen met liene?

hoe lang zit er ong tussen de voedingen bij tisse? want jij voed toch ook op verzoek? hoe was het in het begin bij jouw? qua tijden etc etc?

bianca; de wagen die wij hebben is er nu uit, de quinny freestyle comfort waar ik heel tevreden over ben overigens, moet wel zeggen dat hij vrij groot is maargoed dat terzijde. er zijn een hoop wagens op de markt maar als je die voorkeur hebt moet je dat toch gwoon doen?

otje; beterschap voor het laatste beetje, ja het is idd een beetje een dubbele fase nu, wel nodig nog een beetje maar net niet genoeg blijkbaar :rolleyes: ohhh dat is echt een gaaf kado en super leuk.....melvin heeft dit eens voor mij verassing gedaan wel warm maar dat komt goed in deze periode ;)

lola; tuuurlijk ben ik jouw niet vergeten! :)

setje; alvastSUPERGEFELICITEERD MET JAYDEN wss ben ik morgen niet aanwezig vandaar en wat stoer dat hij dit doet lieffff

eve; :) ja is ook zo vind deze leeftijd ook geweldig hoor, die opmerkingen vooral en hij maakt er op een dag een hoop hoor ;) vorige keer ook mijn moeder wilde hem een koekje geven, zegt hij oohhh nee oma lendo handen vol(hij had 2 auto's in zijn handen) ;) dit laatste kan heel goed hoor, ik leg orlando ook altijd uit hoe en wat, ook wanneer hij dus nu zo in de nee fase is of zijn zin probeert door te drammen(ook al moet ik dan eerst bv 3 keer zijn weggelopen bij hem voor hij ophoud we komen daarna overeen en dan gaat het weer ok 8) )
    ik pas de 'gordon methode' toe mss zegt je dit wat. dit houd in dat jij wel je doel bereikt wat je wilt bereiken want dit is het doel natuurlijk maar dat hij/zij ook het idee heeft dat hij er iets mee wint als het ware, maw een win-win situatie :)

bianca; aaahg oh ja zeg dat gaat ook gwoon door he

lola; ik hoop het niet voor je hoor, zielig hoor voor je kleine meid.

duckie; oh oke ik dacht al op zich zou het wel lekker zijn natuurlijk ;) lekker genieten van jullie 2 kindjes. ja pcies dat vind ik dus ook best lekker dus hoop eigenlijk stiekem dat hij toch nog zo even tussen de middag blijft slapen want dan heb ik ook af en toe een time out 8)

lola; zooo wat een lekker middagje idd, als ik jou verhalen zo af en toe lees, is het zowieso behoorlijk relaxed bij jullie he? lekker lang slapen zowieso 's nachts doorslapen heeerlijk hoor, dat zal bij ons heeeeel welkom zijn :)

duckie; alvast een fijne verjaardag morgen voor demi gezellig en ik kan me voorstellen dat je dit zo doet hoor, daar denk je ook niet aan als je net bevallen bent tenminste dat is minder 'belangrijk' dan

lola; kan me goed voorstellen dat je daar dan van baalt, hoewel ik erbij blijf natuurlijk dat ik zoals ik jouw hoor het superrelax vind klinken zoals jouw kids zijn ;) maar toch en idd ik ze hadden er best een maand aanvast kunnen plakken. volgens mij zijn ze daar ook mee bezig toch om 2o weken verlof te geven ipv 16?!
    dat klopt helemaal vind ik maar ook gwoon je bent idd even uit het 'normale' ritme en bent even uit de luiers om het zo maar te zeggen, niet dat ik dat erg vind maar gwoon ff lekker...

saar; ik ook niet hoor drom bracht en breng ik hun naar mijn moeder en zus

zo morgen gaan we op visite bij vrienden, gezellig hoor, zij is zwanger en ze hebben net een huisje gekocht, hebben nu ook net een pup(niet mijn 1e keus qua timing maargoed)een jack russel ben benieuwd allemaal hoe het met ze is

gr saskia

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Nick gefeliciteerd met je 2e verjaardag!!

Lola: lijkt me ook fijner om wat langer verlof te hebben. Bij Jiri had ik er al een paar weken verlof achter aan geplakt en nu ga ik een hele maand erna nemen. Ik ga begin juni met verlof en pas 1 november weer werken. Als die 18 weken gaan komen, dan wordt het misschien wel 1 december. Vind het zelf wel fijn als ze iets ouder zijn voor dat ze naar het kdv gaan.

Melliemel: had nog nooit van de Gordonmethode gehoord. Zal straks eens googlen. Moet zeggen dat ik Jiri nog maar weinig "straf" hoef te geven. Of hij is zo lief, of ik ben te makkelijk :( Bij een driftbui negeer ik hem gewoon. Het heeft geen zin om te praten, want hij blijft dan toch huilen/zeuren. Het gaat uiteindelijk toch weer over. Probeer vooral niet toe te geven :)

@Saar: ik zou ook niet de hele dag thuis kunnen zijn. Al zou ik ook het liefst zelf voor mijn kindjes willen zorgen. Een dubbel gevoel. Ik ben ook niet zo van het samen spelen, kleien, puzzelen etc. Vind het wel fijn dat ze op het kdv daar zo mee bezig zijn.

Ik ben nog steeds erg misselijk en moe. Er zijn nog maar weinig dingen die ik lekker vind en kan eten. Baal hier echt van. Hoop dat het binnenkort over is.

Deel Deze Pagina