December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo,

De koppakking is kapot en daarom moet er ook een nieuwe distributieriem en lagers omheen.
    We hadden de auto met de apk een grote beurt gegeven dus al de olie was ververst en dat moet nu weer gebeuren en de koolvloeistof moet ook.
    De spullen zijn enorm omhoog gegaan dat is dus een nadeel en er zit veel man-uren in,hij is waarschijnlijk 7 uur bezig met onze auto.
    Hij heeft wel heel ruim gerekend dus het is max 850 misschien is het goedkoper.
    Omdat wij met deze auto altijd naar hun gaan(ze zijn echt goedkoop,goed en lichten je niet op)gaat hij ook extra dingen nakijken voor de apk die over een half jaar weer moet.
    Deze auto hebben we 3 jaar en er is nog niks groots kapot gegaan behalve nu dan en hij is het gewoon waard om gemaakt te worden.
    De vorige auto die we hadden hadden we alleen maar drama mee en met deze zijn we echt blij hij rijdt goed en hij is ruim en wat wij vooral fijn vinden is dat we er weinig narrigheid mee hebben gehad.

@Eve als ik het zo lees moeten wij ook maar eens naar Duitsland gaan.
    Je mag heus wel iets langer neusspray gebruiken hoor zoveel kwaad kan het niet,ik neem aan dat je alleen sprayt als je heel erg verstopt zit.

@Debbie we hebben de auto waarschijnlijk langer als een week niet hopelijk hebben we hem voor as vrijdag terug.

@Slingding heeft Kailynn al gepoept?

@Bianca tuurlijk mag je hier komen 'piepen'
    Ik heb al anderhalve maand last van me keel en nu het eindelijk redelijk over is heb ik onder me linkerkaak een klier die helemaal dik is en hij doet veel pijn als ik eraan kom :(
    Johan is ook weer ziek aan het worden.
    Veel beterschap en hopelijk is je kaakholteontsteking snel weg!

@Otje leuk kado zeg voor je vader :D

@Lola wat leuk dat je het naar je zin had op je halve wen werkdag.
    Nog steeds geen last van je spiraal?
    Fijn dat het iets beter gaat met Jasmijn op het kdv.
    En wat heerlijk dat jullie je draai hebben gevonden met zijn 4er alleen erg jammer ja dat je dan weer moet gaan werken :(
    Ik was er met Wessel ook echt nog niet aan toe om al te gaan werken maarja je moet wel hé :( bij mij heeft het toch zeker een half jaar geduurd voordat ik weer een beetje van me werk kon genieten ik zat alleen maar met me hoofd bij Wessel.
    Hopelijk gaan ze het verlof langer maken alleen heb jij daar nu niks aan.
    Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je geen verlof gevoel had door het werk zoeken enz.

@Setje Foto :p

@Karin Nick gefeliciteerd met je 2de verjaardag

@Duckie jammer dat je nog niet bent bevallen.
    Ben je het al zat?

@Nynke hopelijk krijg je snel meer energie en is je misselijkheid over!

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hi ladies,

allemaal heel erg bedankt voor de leuke felicitaties. enne...jullie weten wel wat voor kaartjes/afbeeldingen Frank leuk vindt! heb ze hem dan ook even laten zien....

Nick heeft zich vandaag echt jarig gevoeld. Hij was lekker bezig met uitpakken van cadeau's. Gisterenavond hadden we slingers opgehangen, komt hij vanmorgen beneden en kijkt helemaal verwonderd omhoog: ''takken" na ja....Ook zijn stoel is versierd met een slinger en we hadden daar beer ingezet met zijn muts met een 2 erop en ons cadeau ervoor op tafel. Nick gelijk boos.....op beer....mij stoel en beer moest eruit. He ....en hij kijkt ons glunderend aan....dootje....ja, dat is voor Nick...en hij klimt in zijn stoel en begint gelijk te scheuren. Sinds sinterklaas wist hij in elk geval wat hij met cadeautjes moest. Vervolgens de treinbaan opgezet en hij was helemaal verkocht. trein trein....helemaal leuk. Toen kwamen de opa's en oma's en weer dootjes. en maar glunderen. heerlijk kind hebben we toch. na een flink stuk taart gegeten te hebben nog meer dootjes uitgepakt en vervolgens na een poosje spelen gaan slapen. In de middag kwamen vrienden van ons met hun kids. Aanvankelijk moest Nick even wennen maar al snel wist hij weer precies wat hij met de dootjes moest....HIj is ook lekker verwend met boekjes (van de brandweer onder andere, wat hebben we daar toch mee?) en met nog meer houten speelgoed, snijfruit en nog wat kleinere dingen. Hij ligt nu net een half uurtje in zijn mandje en ging ook lekker slapen. Onze kleinste muis heeft zich ook goed gedragen en er lekker tussendoor lopen spartelen. en voor de record heeft hij zich weer een keer omgerold buiten mijn zicht! grr....

Nu ben ik totall loss en ga ik lekker liggen. Lola ben jaloers als ik lees dat jij lekker op tijd naar bed kunt, hier komt Chris nog steevast laat in de avond en anders 's nachts dus dan liever laat in de avond nog een keer uit bed halen....

Jayden morgen veel plezier met jouw verjaardag!

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    alleen ff snel

nynke: http://www.bol.com/nl/p/boeken/luistere ... 25b1501299
    mss kun je dit even kijken mocht je het interessant vinden. ik zal het niet constant toepassen hoor want volg mijn gevoel het meest maar dit komt heel erg in mijn straatje en heb dit op het kdv ook altijd toegepast. toevallig hebben mijn ouders destijds dus verteld dat zij ook een boek hadden van hem ;)

vales; zo klinkt heftig maar dan idd voordelig verhoudingsgewijs...

duikster; fijn dat zijn verjaardag zo geslaagd was

gr saskia

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Nick, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Hallo allemaal,

Nou poging nr 2, vanmorgen had ik een hele lap tekst getypt, viel internet uit :( Dat heeft tot aan vanavond geduurd, beetje jammer weer....

Eve en Melliemel, wat een leuke kaartjes hebben jullie gemaakt zeg! Eve, de verjaardagskaart vind ik echt stoer! Dank jullie wel!

Slingding, ik heb de verjaardagskaart binnen! Het is dus wel gelukt! Echt grappig dat je dat zo via internet kan sturen :D dank je wel!

Lola, zo hé dat is een lange ruk geweest zeg! Dan heeft Roy idd een makkelijke middag gehad :) Ik kan me voorstellen dat je een extra maandje verlof nog wel zou kunnen gebruiken. Je bent ook na de geboorte van Emma druk geweest met sollicitaties en je oude werk...

Duckie, wat jammer, had eigenlijk ook wel de hoop dat je aan het bevallen was! Ik ben echt nieuwsgierig :D

Foto van m'n nieuwe kapsel zal ik morgen wel even plaatsen, ik maak toch foto's van Jayden zijn verjaardag...dan zal er vast wel een tussen zitten waar ik ook op sta :D

Duikster, wat lief zeg! Dootjes :) Wat kun je je toch gelukkig voelen als je kind zo blij is hé!?

Nynke, hopelijk voel je snel weer wat fitter en lekkerder! Met 12 weken is het meestal wel over. Nog eventjes dus... Heb je al vakantie?

Zo, we hebben net de slingers en balonnen opgehangen :D Ben benieuwd wat hij er van vindt. kadootjes liggen klaar...

Ik ga nog even lekker relaxen en dan lekker op tijd m'n bed in!

Liefs Lisette

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nick, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!! (kan nog nét)

6. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    Jayden super gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een fijne dag van vandaag!

7. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Jayden van harte gefeliciteerd met je verjaardag mannetje, maak er een leuke dag van

8. Jayden, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!

9. Ik heb gisteren geloof ik iets te hard geroepen over het feit dat we ons ritme (weer) gevonden hadden...

Ik weet niet hoe het kan, maar Emma heeft gisteravond voor de tweede keer deze week de fles compleet geweigerd! Ze huilde niet, nee... ze krijste de hele boel bij elkaar toen het tijd was voor haar flesje. En net als een paar dagen geleden, heb ik de speen van de fles gedraaid en haar de melk laten drinken alsof de fles een beker was. Dat leverde dus een flinke knoeiboel op, maar ik had weinig keus... :(

Na de fles leg ik haar ook altijd nog even aan en ondanks het feit dat ze dus - al was het op een onorthodoxe manier - een hele fles (120/4) gedronken had, viel ze gretig op mijn (.)(.) aan! Ze heeft vrijwel niets terug gegeven, dus ze heeft een normale eetlust gehad.

Vervelend was wel dat ze op deze manier nogal veel lucht inslikte. Het heeft tot middernacht geduurd voordat we haar in bed konden leggen.

Ik vraag me alleen af hoe een kindje ineens de fles kan gaan weigeren? Al vrijwel vanaf het begin krijgt Emma 1 (en soms 2) flesjes per dag en dat gaf eerder nooit problemen...

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    HIEPERDEHIEP, JAYDEN, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 2e VERJAARDAG! EEN HEEL FIJNE DAG TOEGEWENST!

11. Jayden, een hele dikke proficiat!

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Jayden, Gefeliciteerd en een heel fijne 2e verjaardag!

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Jayden: gefeliciteerd met je verjaadag!
    Maak er een leuke dag van!

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duckie: Gezellige dag vandaag!

@Saar/Nynke: Gelukkig ben ik niet de enige die niet aan het kleien, tekenen etc is :oops: Dat gebeurt bij oma & opa en op het kdv. Voel me daar best wel schuldig over maar op m'n vrije dagen ben ik eigenlijk alleen maar bezig met boodschappen, huishoudelijke klusjes, eten, slapen (van Fynn dan ;) ) etc

@Saskia: Jeetje, wat balen dat Orlando niet meer slaapt 's middags. Moet er echt nog ff niet aan denken hoor :( Hoop dat er toch weer verandering in komt voor jullie! Heb wel gehoord van de Gordon-methode maar ken em niet. Zal vd week op m'n werk es ff z'n boek gaan bekijken.

@Vales: Bah, vind het toch echt wel zonde van jullie geld zo aan het eind vh jaar :( Gelukkig bijna weer kinderbijslag ;) En ja, ik gebruik de neusspray nu alleen nog maar voor ik ga slapen. Pech, als het niet goed is maar anders doe ik geen oog dicht.

@Karin: De verjaardag van Nick klinkt echt superleuk! En wat kun je dan idd heerlijk genieten van je kind :D Welke treinbaan heeft hij ook alweer gekregen? En hopelijk vond niet alleen Frank de brandweerplaatjes leuk...

@Bianca: Hoe gaat het nu met je?

Wat de combi werken/kind betreft heb ik geen keuze dus dat is 'makkelijk'. Maar ook als ik een keuze zou hebben zou ik blijven werken. Ik zou er echt niet gelukkiger van worden om de hele dag thuis te blijven met m'n kind. Juist de afwisseling maakt het leuk. Al moet ik wel zeggen dat ik de dagen dat ik werk behoorlijk zwaar vind. Bij thuiskomst wacht me nml nog best veel werk en dat is soms echt ff doorbijten. Financieel gezien zou ik eigenlijk fulltime moeten gaan werken om ons echt goed te kunnen onderhouden en es iets extras te doen (ik houd nu nml ongeveer 125 euro in de maand over voor kleding en extras) maar ik vind het net weer wat te ver gaan om Fynn 5 dgn naar het kdv te brengen.

Heb vanmorgen uitgeslapen tot 10.30 :D Zat er nml echt ff doorheen. Verkoudheid wil maar niet over gaan. En dan ook nog es iedere dag om 6.00 uit m'n bed, lange en drukke dagen werken, en pas om 21.00 wat tijd voor mezelf (Fynn gaat nml steeds later slapen :( ). Bij elkaar dus iets teveel van het goede. Vandaar dat m'n ouders gisteravond spontaan aanboden om Fynn te laten logeren. Echt rust heb ik nu echter niet aangezien er nog ongeveer 4 wasmachines gedraaid moeten worden, stofzuigen, administratie etc etc. Maar goed, ben iig uitgerust.

Op het kdv is Fynn nu overigens helemaal omgedraaid. Ipv huilen zegt hij nu: Mama, kus! Die krijg ik dan en vervolgens wijst hij naar de deur. Met andere woorden: U kunt gaan, bedankt en tot ziens :) ;)

Ik doe de verjaardagskaarten nu op goed geluk in de brievenbus dus hoop dat ze een beetje op tijd zijn. Is wel een beetje het nadeel van een december-baby :(

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo ben ik weer hoor,
    Gisteren heel de dag op stap geweest.

Lief dat iedereen naar kailynn vraagd.
    vrijdag heeft ze een beetje gepoept maar verder nog niet en alles wat laxeerd krijgt ze.
    Ze heeft movicolon junior gekregen.
    Een beetje het volgende probleem doet zich aan, ze gaat steeds minder, drinken doet ze vee.
    Haar ontbijt is nu een beker met pruimenmoes en rosvicee laxo en haar poeder drankje ineen.

Verder ben ik nu bijna helemaal afgekickt van slaapmedicatie.
    ik gebruik er nu nog 1x per week na een paar rommelige nachten.
    Maandag ga ik straten met 2 x 6 uur werken op therapeutische basis.
    Ik zou met oud en nieuw in de nacht zitten en dat wordt nu nieuwejaars dag.
    Ik merk nu goed dat de antidepresiva goed gaat aanslaan en dat is voor iedereen fijn, ook voor arno en kailynn.

de kaarten daar doelde ik op de verjaardagskaartjes voor de kids.

Over mijn bril, de zwarte mag weer terug want er zit een flinke kras op mijn glas dus balen.
    Arno zijn brillen zijn nog niet klaar.

Zo nu reageer ik weer een op jullie hoor want dat is nu al zo lang heleden (schaam)

Eve: ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad in duitsland! en hier wordt door de huisarts soms 14 dagen neusspray geadviseerd! en een ui naaast je bed helpt misschien ook wel goed.
    Ik lees net dat je lekker hebt kunnen uitrusten!
    Je hebt ook echt ouders van goud!

Bianca: wat ontzettend balen dat jij je zo beroerd voeld.
    Ben je nu aan het opknappen?

Noura: hoe gaat het bij jullie?

Irma: leef jij nog? hoe staat het met de trouw plannen?

Duckie: ik hoopt ook dat je in het kraambed zou liggen maar helaas.
    probeer maar te genieten van de laatste zwangere dagen!
    En veel plezier vandaag!
    niet op demi haar verjaardag bevallen he!
    Moet er nu nog veel gebeuren aan de verbouwing?

Lola: fijn dat e eerste werk middag zo goed bevallen is!
    en roy heeft wel een mazzel zeg!
    ik hoop dat hjet een periode is voor emma, enne die borst is veel lekkereder en gezelliger denk emma vast.

Saar: lekker dat het einde van je stage in zicht s! kan je weer iets rustiger aan doen.
    saskia: mooie kerstkaart zo. de nadere foto's zijn ook erg leuk!

Nyncke: ik hoop echt dat jij over 2 weken je beter gaat voelen.
    Weet nu iedereen het al van je zwangerschap?

Vales: wat een tegenvallen van de auto zeg!
    Hoe staat het trouwens met jullie verhuisplannen?

Karin: ik lees al dat nick zich goed vermaakt heeft!
    ik had nog als verrassing langs willen komen maar het kwam niet uit met een concert waar we ook heen gingen.

Noralien: hoe is het bij jullie?

Otje: sara nog steeds blij met haar WII?

Als ik iets of iemand vergeten ben sorry!

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Jayden

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Nick,

Sorry :oops: ben te laat... :oops:

Van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Jayden,

Van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Kom gauw weer terug lezen en reageren maar gisteren een druk dagje gehad, hele dag bij Steefs moeder geweest. 's Avonds de kids weer opgehaald bij mijn ouders en daarna naar huis en waren echt moe.
    Vanochtend veel kerst-en verjaardagskaarten geschreven. Dus die komen eraan!
    Sorry voor de jarigen voor wie ik te laat ben :oops: Ik had het echt graag allemaal op tijd willen doen maar het lukte soms gewoon niet. Hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen. Ze zijn onderweg!

Nu ligt Koen in bed. Nog even het een en ander opruimen in huis en vanmiddag na Koens slaapje gaan we even naar de kinderboerderij. Daar is een levende kerststal te zien. Lijkt me leuk.

Groetjes en tot gauw!

Otje

20. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi, daar ben ik ook weer een keer.
    Ik zit er een beetje doorheen de laatste weken en kom echt helemaal nergens aan toe, dus ook niet om even op het forum te kijken. Mijn werk is op dit moment zo zwaar dat ik het echt heb gehad. Ik heb een echte probleemklas en ik heb intussen extra begeleiding en hulp gekregen maar ga met enrom veel tegenzin naar het werk. Ik vind het heel erg voor mezeld, maar ook voor de kinderen die het allemaal wel goed doen. Ik kom gewoon nietaan ze toe. Ik ben echt behoorlijk gefrustreed daarover en ben blij dat ik zo vakantie heb.
    Maar ik ben hier zo mee bezig, dat ik nergens meer aan toe kom..... December is verder ook zo een drukke maand, zeker nu we ook de verjaardag van Thijs er nog bij hebben. We gaan er niet bijzonder veel aan doen, daar hebben we allebei de puf niet voor, hij is woensdag jarig, maar we vieren het volgende week zondag.
    Ik zie hier ook al weer een heleboel jarigen langskomen! Gefeliciteerd iedereen! Sorry dat ik er niet attenter in ben, maar ik ben niet zo'n fervent kaartjes stuurder.....Ook met kerst sturen we maar een paar kaartjes naar de oma's en ouders en zo.....

Ik ga nu snel nog even wat schoolwerk nakijken en ik hoop dat ik het weer op kan brengen om af en toe even te kijken hier, want ik mis het toch wel....

Lies

Deel Deze Pagina