Nynke: Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb dan nu geen werk maar moet straks wel weer omdat er anders gewoon te weinig binnen komt en het leven is gewoon hardstikke duur met alle vaste lasten. En we vinden het ook leuk om op vakantie te gaan met de kids of naar de Efteling of de dierentuin of zo. Dat zou dus niet meer kunnen als ik thuis bleef... Maar toch... ik zou zooo graag volledig thuis willen zijn bij de kindjes. Ik heb ook al eens gedacht aan gastouder worden... Maar er nooit veel mee gedaan... Gr Otje
Goedemorgen! Wat jullie schrijven is wel herkenbaar. Ik vond het ook heeeeeel erg moeilijk om weer te gaan werken en Demi achter te laten op het KDV. Stoppen met werken zou financieel ook erg lastig worden. En ik denk ook wel dat op termijn je wereldje wat klein wordt, maar ik zou het heerlijk vinden om bijvoorbeeld de eerste drie jaar thuis te zijn denk ik. En Demi vind het hartstikke prima hoor op het KDV maar ik heb er zelf gewoon niet zo'n lekker gevoel bij. Maar het gaat nu al beter als een paar weken geleden. Doordat ik een nieuwe baan heb merk ik dat al mijn aandacht daar wel naar uit gaat overdag, zodat ik gelukkig niet de hele dag met m'n aandacht bij Demi en het kinderdagverblijf zit. Al bel ik wel altijd een keertje naar huis. Demi heeft heerlijk geslapen vannacht, ze werd om 8.00 uur wakker. Ik heb bij haar ook wel eens het idee dat ze met 4 flessen makkelijk de dag door zou komen. Ik moet haar bijna altijd wakker maken voor de fles. Maar houd het voorlopig maar eens bij 5 flessen. Ze was de afgelopen keer eindelijk goed aangekomen, daarvoor was het steeds minimaal. En meer per keer gaan geven dat kan ze echt nog niet op. En ik vind het ook wel prima zo. @Batchie: Wat een rotsituatie. Ik zou zeker niet gaan trouwen als ik niet 100% vertrouwen in mijn relatie had! Sterkte ermee.
Heel herkenbaar Nynke. Ik heb er zelf een dubbel gevoel bij. Als ik thuis ben zou ik het liefst fulltime thuis blijven, maar als ik eenmaal op mijn werk ben vind ik dit ook weer zo leuk en zou ik dat ook niet willen missen. Het liefst zou ik 2 of 3 dagen gaan werken, maar dan kan ik mijn functie niet behouden en dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik echt een superleuke baan heb. Daarnaast zou dat ook betekenen dat ik er flink op achteruit zou gaan qua salaris en dan zouden we het niet meer rond kunnen breien ben ik bang. We kijken nu de aankomende maanden even aan en ik heb altijd nog ouderschapsverlof achter de hand. Maar lastig is het wel.
effe voor Cynthia: ik heb twee verschillende soorten ijsblokjeszakjes de ene is 15 ml (doorzichtige zakjes ronde klontjes), de andere ca. 12-13 ml per blokje (blauwe zakjes, vierkante/rechthoekige blokjes). Heb ik overigens zelf uitgevonden door bij het ingieten goed te kijken hoeveel er in de fles zat en hoe dat dan over de klontjes verdeeld.... Karin
Noura:erg herkenbaar wat je over de boodschappen schrijft.... ik moet ook altijd helemaal uitschjrijven wat ik hebben moet en dan nog... Molly lekker genieten van Dain hoor en misschien even aan de oma's aangeven dat je eerst effe naar Dain wilt en dan alle tijd hebt om naar hen te luisteren... Cynthia gezellig koffiedrinken en beppen over de beebs.... stuwing? dat gaat de goede kant op.... komt je BV weer beter op orde, lijkt me wel als ik het zo lees.... Noralien: als je je zorgen maakt over Jikke en drinken ga je toch gewoon dit weekend naar de huisartstenpost. Ik zou er niet mee aantobben hoor! Otje het omrollen hier is komt wel wat vaker voor maar blijft ook toeval hoor. Nick ligt vaak meer van die kruip en kronkelbewegingen te maken als hij op zijn buik ligt.... pff Nynke wat naar dat je er zo tegenop ziet om Jiri naar het KDV te brengen. Lastig als je zo met je gevoel in de knoop komt. Maar wellicht is het ook even wennen? maar anders is gastouderschap misschien wel een optie voor je. Hoe meer die er zijn, hoe liever wat mij betreft.... Nick breng ik ook naar een gastouder. en ik moet zeggen dat dit me vrij makkelijk afgaat, ik heb er ook alle vertrouwen in dat zij goed voor Nick zal zorgen. Otje mocht je serieus over gastouder denken. Wij hebben het via Humanitas geregeld, wat zijn hoofdvestiging in venlo en heerlen heeft. Misschien zou je eens kunnen informeren. (geld natuurlijk ook voor Nynke, maar weet neit meer waar jij woont) Humanitas werkt landelijk, maar wel meer in zuiden.. Duckie fijn dat Demi het zo goed doet Karin
ik heb ook de bekers van avent, en als ik er te weinig van heb koop ik er wat bij. ze zijnniet zo duur, en zijn straks ook handig voor fruit of andere hapjes. de kolf heb ik vanmorgen weggebracht, en heb gelijk een nieuwe meegekregen. ze hebben hem niet eens nagekeken. vond dat wel netjes. ik schrok vanmorgen tegen 10 uur wakker ! morgen maar de wekker zetten, want ik vind dit wel een beetje te lang doorgeslapen. gister heeft die tegen kwart over 9 de laatste voeding gehad. maar soms heeft die ook om 8 uur, en dan krijg ik hem amper nog wakker daarna. ik heb ook geen zin in werken, maar gelukkig hoeft die alleen op dinsdag naar de oppas. en als ik doorwerk ben ik om 15.00 klaar. verder werk ik een paar dagdelen, en dat is dan savonds of het weekend en dan is mijn man thuis. waar ik wel blij om ben, want ik merk dat ik er moeite mee heb om hem achter te laten. slingding wat fijn dat je stuwing hebt, of nou ja... fijn.... heeft het kolven en aanleggen dus de productie opgekrikt. en ik vind stuwing altijd een bewijs dat je nog steeds voeding aan maakt. nou ik ga wandelen. even verse broodjes halen. oh ja, noralien, je moet met spruw niet doorlopen hoor. gewooon naar de huisartsenpost gaan, want spruw is heel pijnlijk en kan snel verergeren! en maandag eens even je huisarts opbellenen klacht indienen. sterkte en beterschap met jikke
hier weer een actie gisteravond..... We gebruiken dus nog steeds condoom, want ik ben nog niet aan de anticonceptie.... is ie gescheurd! Nu maar weer ff afwachten, wilde niet gelijk van die morning after shit halen, heb dat een keer gedaan en ben er echt ontzettend ziek van geweest. Maarrre, we zitten nu nog niet echt te wachten op een volgende zwangerschap Geeft toch ook gelijk weer een domper....
Het valt niet mee om nog alles bij te houden nu ik weer werk. Maar alles gaat heel goed. Ik heb het enorm naar mijn zin op mijnw erk, Mika heeft plezier op het kdv en ik vind het heerlijk om niet meer hele dagen thuis te hoeven zitten. Nadeel is inderdaad dat ik Mika een half uurtje zie en dat hij dan gaat slapen. Hij krijgt op het kdv om 16.30 uur een voeding en dan thuis gaat Mika om 18.30 uur naar bed en slaapt tot 22.30 uur als wij hem wakker maken voor de laatste nachtvoeding. Dit weekend dus extra genieten, want volgende week werk ik 4 dagen. En gisteravond hadden we een verjaardag en waren we vannacht pas laat thuis. En nu dus moe..... Slingding: een ingevroren melkijsblokje is bij mij 16,7 ml (zakjes van huismerk AH, blauwe verpakking). Dus 6 blokjes is 100 ml. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik vind het ideaal, want ze zijn ook snel ontdooit. Setje: balen zeg van dat condoom. Noura: wat een slaapkop heb jij zeg! Zo lang doorslapen..... Otje: Mika kan nog niet omrollen en ook nog niet in buiklig zijn hoofd ophouden. Vorige week kon hij het wel even, maar nu niet meer. (Gek genoeg, maar ik denk dat de drukte van de indrukken van het kdv een rol kan spelen). Duckie/Molly: bellen jullie overdag ook wel eens naar het kdv om te vragen hoe het gaat? Ik doe dat wel en dat stelt mij altijd prima gerust. Heb ik minder schuldgevoel en werk ik veel prettiger! Groetjes Suzanne
jaa we hebben zeker een slaapkop hier,maar ik schrok wel hoor vanmorgen. jeetje setje, wat een schrik. en stel je voor... hier gebruiken we ook geen anticonceptie. en we hebben het er al wel over gehad, dat als het zou gebeuren we het niet eens zo erg zouden vinden. ik heb vandaag zo`n buikpijn en ben een beetje misselijk, mischien zit de menstruatie er wel aan te komen verder heb ik lekker gewandeld in de stad, broodjes gehaald en lekkere chocolade voor vanavond. wat fijn suusje dat mika plezier heeft op het kdv. geniet maar lekker van het weekend. ik begin maandag over een week officieel weer met werk. maar aangezien ik mischien alleen in het weekend hoef, heb ik dan nog een paar dagen extra.
@Suusje: Ik bel inderdaad ook altijd even naar het KDV om te vragen hoe het gaat. Ik krijg altijd door dat het goed gaat, maar het geeft me toch een goed gevoel om te bellen. Ik weet niet of ik het blijf doen, maar voorlopig vind ik het nog wel ff fijn om te bellen. En ik zie Demi na een dag werken gelukkig wel nog met de voeding van 19.00 uur. Want als ik thuis kom heeft mijn man haar al op bed liggen, maar gelukkig komt ze er dan om 19.00 / 19.30 nog een keertje uit. @setje: Da's zeker schrikken zeg. Wij gebruiken nu ook condooms en zou er ook niet aan moeten denken dat ik zwanger zou raken. We willen nog wel ooit een tweede maar voorlopig ff geen polonaise aan mijn lijf @noura: wat een slaapkop inderdaad, dan zou ik ook schrikken. Je bent vast heel snel bij hem gaan kijken Ik heb trouwens het idee dat Demi aan het doorkrijgen is dat ik kom kijken als ze huilt. Ze huilt echt bijna nooit, dus als ze huilt ga ik er ook van uit dat er wat is en ga ik na een minuut of vijf kijken. Het is me de afgelopen week al een paar keer gebeurd dat ze echt met een big smile in bed ligt als ik dan boven haar ledikantje hang. Nou, dan smelt ik ook hoor . Maar herkennen jullie dit? Nou, ik ga zo maar eens even bankhangen. Ik heb een zieke man op de bank. Wat kunnen mannen toch zielig zijn als ze wat hebben zeg
Hallo dames, Slingding had jullie al op de hoogte gebracht van mijn pc-probleem... Eerst begeeft de videokaart van onze pc het (midden in een msn-gesprek met Slingding...) Toen heb ik mijn moeder vervolgens gevraagd of ik onze laptop terug kon hebben, maar bleek het draadloos internet weer niet te werken (de internetverbinding werd iedere 10 minuten verbroken...) Nu heeft mijn hubbie maar een vaste internetverbinding gelegd, dus... ik kan weer! (kreeg al last van trillende handen en zo...) Eerst wat reacties: @Otje: Erg leuk, die foto van een ondeugend kijkende Koen! Ik heb het idee dat Jasmijn ook aan 4 voedingen toe is. Ik moet haar de laatste tijd steeds vaker wakker maken als het tijd is voor haar volgende voeding, met als gevolg dat ze de fles half slaperig moet leeg drinken. Eens kijken wat ze bij mijn volgende afspraak op het cb hierover zeggen... Best een leuk idee om gastouder te worden. Jammer we 30 kilometer van elkaar vandaan wonen, anders werd ik je eerste klant! @Eve: Jasmijn heeft ook geen vast badritueel. Ze gaat weliswaar om de dag in bad (of mee onder de douche), maar het tijdstip waarop verschilt van keer op keer. Ik heb echter niet de indruk dat Jasmijn dit wat uitmaakt. @Duckie: Ik denk dat je Nutriton (van Nutrilon) bedoelt, ik gebruik dat ook tegen het spugen. Jasmijn heeft ook één keer per dag een enorme spuitluier, maar omdat ik de Nutriton door de moedermelk meng, kan ik dus niet zeggen of Nutriton heftigere spuitluiers veroorzaakt... Mooie zwart-wit foto heb je van Demi gemaakt. @Slingding: Errug leuke foto van Kailynn! Enne... ze groeit heel netjes hoor! Bij mij is één klontje 15 ml. Fijn ook dat Kailynn het naar haar zin had op het kdv! @Duikster: Lief ja! (de foto van Nick...) En alvast veel succes met je sollicitatiegesprek! @Debbie: Thijmen heeft ook al een lekker ondeugende blik... @Batchie: Sterkte ermee! Wat een rotsituatie zo vlak voor je bruiloft... @Setje: Oeps, dat worden twee spannende weken dus... Ik zal best nog een hoop vergeten zijn, maar het was ook zóveel... Hier gaat alles eigenlijk heel lekker. Ook de bv is nog steeds op peil (hoewel ik momenteel nog steeds één tabletje Domperidon per dag slik...) Zo nu en dan leg ik Jasmijn zelfs wel eens aan, maar ze maakt er (doordat ze slecht aanhapt, ik moet mijn borst echt blijven vasthouden en 'sturen'...) een enorme knoeiboel van. Mijn kleding is daarna doornat. Ze krijgt overigens wel voldoende binnen, want ook na een 'live' borstvoeding houdt ze het makkelijk 4 uur vol. Dat was weken geleden wel anders! De eerste voeding wil ik haar dus wel eens aan de borst leggen, maar om te voorkomen dat ik me 4 keer op een dag moet omkleden, blijf ik de rest maar via de fles geven. Ook is zo makkelijker om de Nutriton te geven. Donderdag gebeurde er wel iets grappigs tijdens de les babymassage. Omdat de baby's bloot op moeder's blote benen worden gemasseerd, had ik voor de zekerheid zo'n klein onderleggertje meegenomen (overgehouden uit de kraamtijd) voor het geval dát... En inderdaad: mevrouw moest dringend een kleine boodschap! In de veronderstelling dat haar hele blaas wel leeg zou zijn, gooide ik de onderlegger weg. En je raadt het al: Er komt nóg een hele lading...! Alles nat: mijn benen, de handdoek waar ik op zat en - niet te vergeten - mijn onderbroek! En ik had weliswaar van alles bij me, maar geen reserve-onderbroek... De rest van de les heb ik maar zonder onderbroek in mijn gewone broek gezeten... Na de les bleek dat ik niet de enige was die dit gebeurd was!
hhahaha grappig lola die afkickverschijnselen, maar weet wat je bedoeld. en het zou heel goed kunnen dat ze aan 4 voedingen toe is, dat merk je dus vaak aan het niet wakker worden en in slaap vallen bij die laatste voeding. en duckie, hihi ik zie het voor me hoe ze met een bigsmile ligt. hier is het meestal andersom. als ik binnenkom is die aan het rondkijken, en als die in de gaten heeft dat ik binnenkom en het gaat hem niet snel genoeg dan gaat die heel zielig pruilen. wat zielig van je man,maar je hebt wel gelijk hoor, mannen zijn heel zielig als ze ziek zijn. beterschap ik ga zo ook maar eens bankhangen. er is alleen niet zo veel op tv. dan maar een goed boek erbij
Zo, zo, ben ik de eerste op deze zondag en het is al 13.41 uur! Fijn dat je weer kunt forummen Lola! Dain heeft de laatste tijd echt een huiluurtje tussen 4 en 6 ongeveer, hebben jullie baby's dat ook? Moeten jullie de baby's voor iedere voeding wakker maken? Ik dus niet. Dain slaapt na zijn 1e voeding (tussen 6 en 7) tot ongeveer 9.30-10.00. Dan krijgt hij rond 10.30-11.00 zijn 2e voeding. Dan slaapt hij rond 12.30 uur een half uurtje en vanaf dan is hij eigenlijk de rest van de dag wakker. Om 14.30-15.00 krijgt hij dan zijn 3e voeding. om 18.30 - 19.00 uur zijn 4e voeding en dan slaapt hij vrij snel en moet ik m rond 22.30-23.00 uur wakker maken voor zijn laatste voeding. Soms geef ik m rond 17.30 nog een klein flesje of 1 borst, dan is ie weer stil. Ben benieuwd hoe dat er bij jullie aan toe gaat.
nou molly ons ritme van hier is : 8 uur eerste voeding na 30 na de voeding naar bed dan om 12 klokslag 2de voeding na de voeding na 45 minuten weer naar bed . om 16,.00 3de voeding, na de voeding 45 wakker en naar bed, om 19.00 uur 4 de voeding na 45 minuten na de voeding naar bed en yama en trappelzak aan. En om om 21.00 uur meestal nog een kleine voeding omdat ik in de avonden toch te weinig heb. en dan gelijk naar bed en om 23.30 een kinstvoeding en gelijk weer naar bed. De laatste tijd is wel dat ze na een uur slapen wakker wordt en dan heel rustig in haar bedje ligt rond te kijken en dan op den duur in slaap valt. hier een goed nacht gehad alleen was het gisterenavond wel bal krijsen, niet normaal, zoveel honger had ze steeds, noou ze heeft wel 3 keer aan de borst gehangen en een kunstvoeding op. We waren natuurlijk net op die verjaardag van mijn broer. en als iemand nog maar iets zij ging ze ook krijsen, in de wagenbak sliep ze niet en op de n duur henb ik haar in de babybag om gehangen en is ze op den duur in slaap gevallen. Ik zei zelf tegen me moeder op den duur praat er niet tegen kijk haar niet aan want ze krijgt nu te veel prikkels. Dus ik voelde me erg ongemakkelijk daar met al dat gekrijs. Gelukkig neem ik altijd een kunstvoeding mee omdat ik weet dat de avonden en voeding wel eens problemen geeft. Nu ligt ze met haar handjes te spelen in bed. Krijg zo visite dus tot morgen of vanavond nog effe snel
Molly: Ik zit op ongeveer hetzelfde schema als jij: 6.45 uur: eerste voeding 8.30-10.00 uur: slapen/bed 10.45 uur: tweede voeding 12.00 - 13.30 uur: slapen/bed 13.45 uur: derde voeding (kunstvoeding) 15.00 - 16.00 uur: slapen/bed 16.45 uur: vierde voeding 18.30 0 22.00 uur: slapen 22.00 uur: vijfde en laatste voeding Alleen om 22.00 uur moeten we Mika wakker maken. Duckie: als ik Mika uit bed ga halen toont hij ook een bigsmile. Zo vertederend! Dan vergeet ik alles om mij heen....
Wij hebben trouwens net een lang weekend geboekt in een stacaravan in de Belgische Ardennen (weekend van 14 april). Heb ik echt zin in. Benieuwd hoe dat gaat met Mika!
lekker suusje een weekendje weg! hier ongeveer hoe het gaat op een dag. smorgens rond half 8 half 9 komt die ongeveer voor eerste voeding dan gaat die daarna vaak weer slapen. om 11a 12 uur word die vaak wakker, dan weer een voeding na krap een uurtje weer naar bed dan eind van de middag word die wakker en weer een voeding dan is die vaak wat langer wakker soms krijgt die tegen 6 nog een tussendoortje, en ik probeer vaak tot na 8 uur savonds te rekken, want na die voeding valt die als een blok in slaap en slaapt dan heel de nacht door maar de tijden verschillen vaak wel wat, omdat die op verzoek krijgt. maar overdag probeerik er 4 uur tussen te houden omdat hij anders mijn inziens te weinig voedingen krijgt.
Onze regelmaat is als volgt (als we gewoon thuis zijn tenminste...): Na een voeding (en kolven) tut ik samen wat met Jasmijn. Dit kan zijn samen spelen/kletsen/zingen. Maar ik betrek haar ook bij de dingen die ik doe, zoals was opvouwen, douchen etc. Ik zet haar dan in het wippertje. Zodra Jasmijn tekenen van vermoeidheid begint te tonen (wegkijken, gapen...) gaat ze naar bed. Ik leg haar dus altijd wakker in bed. Dit is dus niet telkens op hetzelfde tijdstip. 's Morgens is ze over het algemeen langer wakker (meestal zo'n twee uurtjes) tussen twee voedingen in dan 's avonds. De voedingstijden zijn normaliter 8.30 uur - 12.30 uur - 16.30 uur - 20.00 uur - 23.30 uur. Vaak moet ik haar wakker maken voor de volgende voeding, daarom wil ik tijdens onze volgende afspraak op het cb (3 april) bespreken of Jasmijn kan overstappen op 4 voedingen. Voor de rest werkt deze 'aanpak' prima (het is mij overigens door het cb ook geadviseerd om het op deze wijze te doen...) Jasmijn protesteert ook nauwelijks (meestal pruttelt ze een minuutje) wanneer ze in bed wordt gelegd, hoewel ze dan dus nog wakker is. Ik heb trouwens ook een vraagje aan jullie: Jasmijn is sinds vandaag wat verkouden en er komt nogal wat snot uit haar neusje. Heeft iemand van jullie ervaring met het 'neuszuigertje'? Ik vind het namelijk zo zielig wanneer haar neusje zo reutelt tijdens het ademhalen...
ach wat zielig dat ze verkouden is. ik zou het gewoon proberen, ik hoor in mijn omgeving wel van veel mensen die zo`n neusdingetje hebben. en een doorgesneden ui, onder het bedje helpt ook goed beterschap