Duckie: Ooh wel balen dat de weeen nu weer zijn afgezakt Lijkt me niet fijn. Misschien toch nog een babytje voor jullie deze kerstdagen? Ben ook pas net aangekleed hoor. Iedereen zat hier ook nog tot 11 uur in pyama. Lekker toch
Oooh Duckie, wat spannend! Ik weet nog heel goed hoe frustrerend dat is, weeën die langdurig aanhouden (nachten lang) en dan ineens weer verdwijnen. Ik hoop dat je de kerst gewoon lekker kunt genieten en dat het zaterdag ineens doorzet. Dikke knuffel! Nynke, zie dat je de 12 wkn gepasseerd bent. Gefeliciteerd! Eve, lijkt me idd frustrerend om te weten dat je meer inkomen hebt als je niet werkt . 6 uur is idd geen leuke tijd. Zeker niet op 1e kerstdag. Helaas komt het hier ook steeds vaker voor dat Jikke zich rond die tijd meldt. En 's nachts ook vaak nog wel 1 of meerdere keren. Hihi Jikke zei toen straks ineens met een heel zielig piepstemmetje "broek geplast". Bleek ze langs de luier te hebben gelast en stond ze met haar voetjes in een plasje "water". Vindt het wel grappig dat ze dat zei omdat dat nooit eerder voorgekome is. Zeker op het kdv gehoord van kindjes die met zindelijkheidstraining bezig zijn. Jikke heeft trouwens nog nooit op het potje geplast. Ze vindt het reuze interessant om erop te zitten, maar doet dan niets. Ze gebruikt het ook om 's avonds tijd te rekken voor het slapen gaan Wij gaan vanmiddga naar mijn schoonouders en gourmetten daar vanavond. Jikke ligt nu in bed, maar ligt heftig te protesteren. Hoop dat ze het toch opgeeft zo, want anders wordt het een lange dag. Morgen onze vrienden hier eten. We hebben allemaal lekkere hapjes gehaald. We gaan niet koken maar maken er een soort tapas-avondje van (met o.a. een deel van de hapjes van het menu van Lola ).
Hallo meiden, Iedereen bedankt voor de felicitatie's De kindjes die ik nog niet heb gefeliciteerd gefeliciteerd met jullie 2de verjaardag! Pff heb echt een drukke week gehad. Nu heb ik lekker 2 weken vrij dus ik ben blij dat ik even niet 3 keer in de week om 6 uur op hoef. Wessel heeft net ons kado gehad hij heeft die pratende stofzuiger gehad en net zat zijn vinger tussen die wielen vast Vanavond gaan we lekker fonduen. Morgen gaan we naar mijn moeder en van haar krijgt hij een driewieler. Ik heb niet alles terug gelezen is nogal veel @Duckie spannend hoor! @Eve mijn moeder heeft een paar jaar parttime gewerkt(kon alleen in dat bedrijf)en mijn moeder kreeg gewoon aanvullende bijstand en mijn moeder kreeg ook op veel dingen kwijtschelding zoals de jaarlijkse gemeentebelastingen enz. Nu heeft ze een fulltime baan en gaat weer leren dus nu zit ze er niet meer in. Je moet gewoon naar je gemeente gaan en het aanvragen want je moet niet onder het bijstandsniveau leven als je aangevuld kan worden. @Nynke gefeliciteerd met je 12 weken Sorry dat ik alleen op hun reageer ik kom snel weer langs! Iedereen hele fijne dagen en geniet van jullie gezin.
hi hi, vales;GEFELICITEERD MET WESSEL ZIJN VERJAARDAG VERDER IEDEREEN FIJNE KERSTDAGEN TOEGEWENST duckie; spannend! hoop ook dat je mijn mob nr hebt ben errug nieuwsgierig hoor eve; speciaal voor jouw nog een paar extra kerstknuffels nynke; yes de 12 weken ben jij ook alweer gepasseerd saar; succes voor liene vandaag ik hou het kort verder geniet allemaal van de vrije dgn gr saskia
Wessel van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! Duckie spannend hoor! mijn gsm nummer op de lijst klopt niet meer....dus ik hoor het vast wel van iemand als je dit weekend gaat bevallen. Iedereen fijne dagen, ik kom pas weer op het vernieuwde forum kijken denk ik....
kom ff vlug langs, me ouder skomen zo hier eten gister konden we pas om half 6 weg van het werk en echt druk was het niet vlug naar huis omgekleed en toen me zwager gebeld en naar me schoonouders gereden, me zwager reed. daar gecourmet en daarna kadootjes uitgepakt..... en we waren dus pas om 1.30 thuis...... Teun ging pas tegen 21.00 slapen... overdag wil hij overal slapen gene probleem maar savonds dus wel....thuis niet werd ik vanmorgen om 8 uur wakker hoord eik hem nog niet, sorry eve lees er maar ff over heen.... ben ik ook weer in slaap gevallen en om 9 uur schrok ik wakker toen Teun ook maar wakker gemaakt.... we hadden geen ontbijt samen maar lunch... zo ga nog ff zitten en dna het kerstdiner vooraf garnalen en zalm cocktail hoofdgerecht gem. sla met varkenshaas in mangosaus en gefrituurde kerstaardappels toe koffie of thee met bonbon iedreen hele fijne dagen wie weet kom ik morgen nog en anders tot maandag! ps Duckie heb mijn 06? of eve wil jij anders mijn een berichtje zenden als het zo ver is?
Thanks voor het meedenken over aanvullende uitkeringen etc! Heb nu echter een hele tijd zitten googlen en kom iedere keer weer tegen dat het alleen geldt als je al in de bijstand zit en dus niet als je gewoon een betaalde baan hebt. Hoop dat jullie gelijk hebben maar het lijkt er toch niet echt op hoor Zal wel es gaan bellen volgende week. @Duckie: Mij wel als eerste smsen hoor! @Janette: Tuurlijk sms ik je dan ff!
Ik vond dit voor jou op de site van SZW... Wanneer hebt u recht op bijstand? Een bijstandsuitkering kunt u aanvragen als u in Nederland woont, niet genoeg inkomen of vermogen hebt om in uw levensonderhoud te voorzien en ook niet in aanmerking komt voor een andere uitkering. Met een bijstandsuitkering kunt u de periode totdat u weer een baan vindt overbruggen. Er is een aantal voorwaarden. Voorwaarden bijstandsuitkering U hebt in principe recht op een bijstandsuitkering als: - u rechtmatig in Nederland woont; - u 18 jaar of ouder bent; - u niet genoeg inkomen hebt om in uw levensonderhoud te voorzien; - u geen beroep kunt doen op een andere uitkering; - uw eigen vermogen niet boven een bepaald bedrag uitkomt. Eigen vermogen en bijstand Onder eigen vermogen valt niet alleen spaargeld, maar bijvoorbeeld ook een auto. Voor gezinnen is de grens 10.650,00 euro, voor alleenstaanden 5.325,00 euro. Als u meer hebt dan dit bedrag, dan moet u dat eerst opmaken. De waarde van uw eigen huis valt ook onder uw vermogen. Van deze waarde wordt maximaal 44.900,00 euro buiten beschouwing gelaten. Als de waarde van uw huis verminderd met de al afgeloste hypotheek meer is dan 44.900 euro kan de gemeente u een bijstandsuitkering toekennen op basis van een lening met uw huis als onderpand. De gemeente sluit in dit geval een zogeheten krediethypotheek af. Bovengenoemde bedragen worden elk jaar bijgesteld. Men praat hier dus over niet genoeg inkomen. Daaruit trek ik de conclusie dat het hier niet uitmaakt of dit inkomen een uitkering of salaris betreft. Maar zoals anderen al zeiden: gewoon even bellen met de gemeente...
Iedereen lekker gegeten? Wij in elk geval wel... Het was alleen even lastig plannen nu Emma de fles weigert (al heeft ze nu al 2 dagen steeds 30 cc uit de fles gedronken, dus we boeken vooruitgang!) en ze dus op mij is aangewezen. We besloten dus om te gaan eten tegen 14.00 uur, aangezien Emma 's middags meestal slaapt van 13.00 tot 17.00 uur. Jasmijn hadden we gisteravond wat later naar bed laten gaan, waardoor ze tot 11.00 uur (sorry... ) sliep vanmorgen. Zodoende heeft ze haar middagslaapje kunnen overslaan. Tegen 19.00 uur was ze echter zó moe dat Roy haar naar bed heeft gebracht, dus we hebben nu een lange avond voor onszelf... Iemand nog ideeën voor morgen? Wij hebben namelijk geen 'verplichtingen' meer deze kerst...
Hallo allemaal! Eve, je kan idd beter even bellen voordat je jezelf blij maakt met een dode mus. Het zou wel mooi zijn als er een aanvullende regeling is! Lola, klinkt als een geslaagde eerste kerstdag! Er is morgen vanalles open, ff kijken op internet zou ik zeggen! Wij hebben morgen een verjaardag, maar verder doen we niet zoveel. Heeeeel misschien ga ik met mn ouders mee naar duitsland, maar ze zijn nog aan het overleggen.... (mijn ouders) Duckie, jeetje spannend zeg! Ik hoop echt voor je dat het doorzet! Ik hoop dat jullie allemaal een geslaagde dag hebben gehad! Wij hebben een leuke dag gehad bij opa en oma vandaag. groetjes Lisette
Mocht ik er morgen niet zijn... en aangezien zaterdag en zondag de site uit de lucht is... Koen, alvast van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt! groetjes Lisette
Hallo allemaal! Allemaal een leuke 1e kerstdag gehad en Wessel een fijne 2e verjaardag? Hier was de 1e kerstdag heel gezellig en relaxed! Echt een leuk dagje. We waren gewoon thuis en mijn schoonmoeder kwam eten. Ik had gekookt maar had gisteren al de nodige voorbereidingen getroffen zodat ik best wel rustig aan kon doen vandaag. Het eten was erg lekker (en genoeg!). Zit nu nog vol. Vond het ook heerlijk om lekker thuis te zijn omdat Koen gewoon lekker zijn ding kon doen. Dus gewoon even wat spelen tussen de gangen door en Sara kon ook lekker haar gang gaan. Ben net even naar Eindhoven gereden om mijn schoonmoeder thuis te brengen en ben nu net thuis. Noralien: Oh knap zeg van Jikke dat ze zelf kon zeggen dat ze nat was. Wij hebben sinds kort een potje in huis en Koen vind het reuze interessant maar we hadden hem er laatst eens echt met zijn blote billetjes opgezet en dat vond ie maar niks hoor! Gezellig zo'n tapasavondje met vrienden! Lola: Fijn dat jullie hebben genoten van het kerstdiner. Wij hebben morgen ook een heerlijk rustige 2e kerstdag zonder verplichtingen maar zoek ook nog iets leuks om te doen. Wilde bij goed weer naar Zooparc Overloon gaan maar aangezien het morgen maar 0 of 1 graden wordt vind ik dat toch wel erg koud. Iemand nog leuke ideetjes? Setje: Bedankt alvast voor je felicitatie voor Koen! Groetjes Otje
Goh, als morgen niemand wat te doen heeft, hadden we ook morgen een meeting kunnen houden Otje, lekker hoor zo'n stressvrije kerstdag! groetjes Lisette
@Vales: Hoe was de 2e verjaardag van Wessel? @Saskia: jouw nummer heb ik ook! @Nynke: Gefeliciteerd met het behalen van de eerste 12 weken! @Janette: ik ben jouw nummer kwijtgeraakt, maar je kan het me evt. nog pb'en als je wilt. @eve: Ik sms jullie allemaal tegelijk, dus ik hoop dat je accoord kunt gaan met een gedeelde eerste sms @otje: Zooparc Overloon is wel leuk hoor. Tussendoor gewoon even opwarmen in het restaurant met warme chocolademelk met slagroom . Maar een kerstmeeting is ook gezellig natuurlijk . Wij zouden morgen met z'n drieen zijn , maar er komt onverwacht een vriendin op visite en die blijft ook gourmetten. Gezellig. Morgenochtend zijn we wel lekker met z'n drieen en hebben we eigenlijk geen plannen. Vandaag zijn we aan het eind van de middag naar m'n ouders gegaan en we hebben daar gezellig gegeten. Na het eten nog een stuk gewandeld met m'n moeder en zus. Misschien helpt dat de weeen nog op gang helpen
@Setje, Otje en Duckie: Leuk om te lezen dat jullie ook een geslaagde dag achter de rug hebben ! Enne... meeting in Overloon dan maar... ? Nou, dan hoef ik niet ver te zoeken. In Roermond zijn het Retailpark, het Designer Outlet en de Huis- en tuinboulevard 363 dagen per jaar open. Alleen op 25 december en 1 januari is alles dicht. Ik zou morgen zelfs boodschappen kunnen doen, want Appie is ook open...
Nog net op de valreep: Wessel, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag. Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad vandaag!
Zo, onze 'verplichte' feestdagen zitten er ook weer op. Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij mijn ouders en vanavond hebben mijn schoonouders bij ons gegeten. Ze zijn net naar huis toe en ik ga ook zo m'n bedje opzoeken. Morgen een vrij dagje, maar aangezien ik Gijs vanmiddag met 39gr. uit bed haalde en Lynn beroerd is door een flinke kou, denk ik dat we een lekker dagje thuis blijven. Misschien dat we nog even naar de levende kerststal gaan kijken, mits ze allebei een beetje zijn opgeknapt. Duckie, heb je mijn nummer ook? (en anders wilt Eve mij vast wel smsen, toch Eve?)... Nynke, gefeliciteerd met je 12 weken. Allemaal een fijne 2e kerstdag toegewenst!
@Bianca: Ook een vrije dag morgen? Dan zien we jou dus ook in Overloon... Grappig, jij had gereageerd op iets dat ik al had verwijderd, maar toen ik jouw reactie wilde quoten, had jij op jouw beurt je reactie weer verwijderd . Maar waar jij naar vroeg waren twee septembermama's. Ik was op twee topics tegelijkertijd bezig en dan gaat zo laat op de avond dus niet goed... #-o