Hallo Meiden, Ik zal ff proberen te reageren op jullie alle: Welkom Janette, gezellig dat je met ons mee komt chatten. Nog gefeliciteerd met je zoontje teun natuurlijk, wel beetje laat haha maar toch. En natuurlijk mag je met ons mee chatten, hoe meer zielen hoe meer vreugd zullen we maar zeggen he. Ons schema is op het moment trouwens: 09.00 fles 09.30 omkleden en verschonen 10.00 ff spelen of tv kijken haha nu al 10.30 slapen/hazenslaapjes 12.00 fles 13.00 slapen/spelen meestal meer spelen dan slapen 15.00 fles 16.00 spelen in de box 17.00 papa knuffelen en spelen 18.00 fles 20.00 a 20.30 douchen 21.00 a 21.30 fles en dan lekker slapen tot de volgende ochtend eve: zodra ik een hele leuke man vind stuur ik hem langs, tot die tijd nog even volhouden meis. Lola Thijmen vind het inderdaad ook leuk om in zijn wippertje te zitten als ik wat doe in huis, soms zet ik hem dan voor de tv en is die echt heel aandachtig aan het kijken. Maar als ik bijv. de was opvouw dan zet ik hem op bed en kijkt hij gezellig toe, meestal heeft hij dan echt de grootste lol. Noura jeetje volgens mij ben jij de eerste die een berichtje krijgt van sprongenwekker, ik heb nog steeds niks gehad namelijk en volgens mij meerdere hier nog steeds niks he? Janette ik kom uit Amsterdam vandaan, dit is dus niet zo heel erg ver bij jou vandaan. Meiden Thijmen is ook weer eens verkouden, echt zo zielig. Ik zeg wel eens tegen sebas het lijkt soms wel een varkentje als die slaapt, maar omdat hij zo een geluid maakt slapen wij slecht. Maar Thijmen niet hoor, die slaapt echt als een roosje de laatste paar dagen weer. Ben wel erg blij dat ze sprongetje nu voorbij is, kan ook echt zien dat hij nieuwe dingen heeft geleerd haha. sorry meiden over kdv kan ik niet mee praten, maar dit vind ik eigenlijk ook niet zo heel erg hoor. Nog 3dagen dan is Thijmen alweer 3maanden, jeetje was is het snel gegaan zeg. En te bedenken dat sommige baby's hierzo alweer bijna 4mnd zijn of zelfs de 4mnd al gepasseerd zijn, jeetje de tijd gaat echt zo snel joh. Met Thijmen gaat verder alles prima, het is echt een zeer vrolijk en tevreden mannetje. Nu ligt hij ook lekker onder ze babygym te spelen en te luisteren, hij weet nu ook als die slaat dat het geluid maakt en dat hij dan andere liedjes kan horen echt zo leuk en lief. Vanaf morgen tot zaterdag zijn Thijmen en ik bij me moeder in Apeldoorn, sebas kan niet mee die moet gewoon werken. Me stiefvader is zondag jarig en viert het zaterdag, dus sebas komt zaterdag ook naar Apeldoorn toe. Zoals ik al zei is Thijmen ook heel erg verkouden, hopelijk is dit snel over. Want donderdag en vrijdag wil ik gaan zwemmen met me moeder en der buurvrouw, maya als die verkouden is weet ik niet of dat zo een goed idee is. Thijmen past sommige dingen van maat 62 ook goed nu, soms past hij 56 ook nog wil. Maar dit ligt er net aan hoe het valt allemaal, dus toch maar is gaan uitzoeken eerdaags.
@Lola: wippertje werkt idd ook wel goed hoor. Maar heb gewoon niet altijd zin om dat ding mee te zeulen Enne...is de lounge bank al gearriveerd? @Saar: wat fijn dat je je zo gelukkig voelt in je rol als huismoeder! Vraag me alleen wel af hoe je het volhoudt met een babay die 4/5 keer per nacht komt. Pffffff @Nynke: Tja, op die manier zit een baby dus eigenlijk continu in een sprongetje....Soms denk ik: Ik lees Oei, ik groei gewoon niet meer. Zie vanzelf wel wat er gebeurt. En denk ook dat niet elk gedrag te maken heeft met een sprong. @Noura: Fynn valt juist in slaap als ik ga stofzuigen Ik weet wat je nu denkt: Nou, ga dan de hele dag stofzuigen. Haha De lavendelolie druppel ik trouwens op een washandje en dat leg ik op de commode. Zo ligt het niet te dichtbij hem maar ruikt ie het toch. @Lies: wat fijn dat het zo goed ging met Thijs! Wat ik wel grappig vind is dat ze overal zeggen dat ze je baby zo leuk en lief vinden. Doen ze bij mij op het kdv ook. En volgens mij bij Molly en Suusje ook al. De vraag is dan natuurlijk of wij echt van die leuke babies hebben of dat dat een standaard uitdrukking is van de leidsters....
Hallo meiden. Ik zit er doorheen pffffff. Wessel wil gewoon niet veel eten en elke keer komt hij na anderhalf uur weer neemt een paar slokken en wil daarna niet meer. Ik heb het CB gebelt en moet morgen komen om te wegen en we gaan ook even kijken wat we er aan gaan doen. Slapen gaat ook niet meer goed vannacht was hij weer om half 4 wakker. Ik heb net nutrix gegeven en eindelijk ligt hij lekker rustig en valt af en toe ik slaap. Ik heb het op een lepeltje gegeven en dat vond hij wel intressant alleen trekt hij wel vieze bekken als of hij het niet lekker vind. Hij gaat ook minder poepen dan eerst de plasluiers zijn wel goed. Het gekke is dat hij wel vrolijk en opgewekt is Dit probleem is echt gekomen na zijn inenting daarvoor ging alles super.
hi hi, hier ff snel een bericht van mij, ik leef nog . ik heb niks bijgelezen heb het druk gehad van het weekend en vandaag gewerkt. ik lees de vervolgen wel weer. ik heb alles heel snel bekeken zag wel dat er een nieuwe dec mama is gearriveerd, welkom. ff over hoe het hier is, mijn hondje was erg ziek; dronk niet meer, at niet meer gaf over en was aan de diarree. dus ook met haar naar de dierenarts geweest en een kuurtje tegen de diarree gegeven en tabletten tegen de misselijkheid . gelukkig heeft ze net weer wat gedronken hopelijk gaat het snel weer beter. orlando heeft ook ergens pijn, we denken dat hij last heeft van zijn liesbreuk. maar mss ook wel tandjes! het eerste lijkt ons het meest voor de hand liggend maar 't is ook aan het rommelen in zijn mondje hebben we het idee. niet dat we al een bultje voelen hoor maar toch, hij sabbelt heeel erg op zijn handjes, heeft al 2 wkn af en toe paar dgn diarree... nou ja we zien wel weer. sorry ik reageer wel weer op de volgende lading hihi. gr saskia
vales: op 3 maanden hebben baby's ook weer een hongerspurt (bv-baby's), misschien is het dat wel. Hou vol meid! ik begrijp ook niet goed waarom ik niet moe ben. Normaal heb ik 8u nodig om uitgerust te zijn. Gelukkig duurt het drinken maar even. Dus ik kan telkens weer direct doorslapen. Ik hoop wel dat het snel voorbij is, want ik ben bang dat Liene anders denkt dat het zo moet en dit lang gaat volhouden. We zien wel. Ik las gisteren dat 70% van de baby's met 6 maanden doorslaapt, dus ze heeft nog een hele tijd. Dus abnormaal is het al niet . Ik heb juist frietjes gebakken voor mezelf met inktvisringen. Mmmm. Mijn man is kermis vieren, dus eet ik alleen. Saartje
inktvisringen.... klinkt heel eng.... haha,maar heb wel vaker gehoord dat het lekker schijnt te zijn. eet smakelijk saar! en melliemel ik hoop voor je dat zowel hondje als orlando zich snel weer beter voelt. vales wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit en dat je je ook zorgen maakt. ik hoop dat ze je morgen op het bureau verder kunnen helpen, wel fijn dat je er terecht kan. maar mischien heeft die ook weer de beruchte regeldagen. hou hem maar goed in de gaten, en sterkte! lola ik ben benieuwd naar je lounge bank, mischien kan je fotos plaatsen? eve ik word ook een beetje gaar van de sprongetjes opmerkingen. bij iedere piep of dwarszittende scheet word geopperd dat het wel eens een sprongetje kan zijn... krijg soms de neiging om te gillen...als iemand het weer eens oppert. mischien kan je de stofzuiger op zijn kamer laten staan? i.p.v. zo`n beer met rustgevende geluiden, zet je gewoon de stofzuiger aan? normaal ligt saf in bed als ik stofzuig, dus die was het natuurlijk niet meer gewend. debbie veel plezier in apeldoorn, het word voor mij ook weer eens tijd om daar te gaan winkelen. ben er lang niet geweest en vind de orangerie altijd leuk. janette ik kan me voorstellen dat als het van 1 kant komt je het een keer opgeeft. ik heb dat ook met sommige mensen, wat ik dan wel jammer vind, maar soms moet je gewoon iets afsluiten en verder gaan. en als die halve ui niet helpt,kan je hem altijd nog schillen, en anders snipperen(hihihi) ik heb geen zin om te werken volgende week, we hebben al weer ander personeel ook, en ze hebben het zo druk dat ze blij zijn dat ik er weer ben...
@Vales: kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit! Dan heb ik nog geluk dat ik 'alleen maar' slapeloze nachten heb gehad. Fynn drinkt gelukkig wel goed. Afgelopen zaterdag wilde hij echter om de 2 uur eten. Heb dat kunnen rekken tot 3 uur maar langer lukte echt niet. Dat heeft echter maar 1 dag geduurd en bij Wessel duurt het dus al langer. Hoop dat het snel beter gaat of dat het cb een oplossing weet. Wel gek dat het na z'n inentingen is begonnen @Saskia: ziek kind en zieke hond Dat moet geen pretje zijn. Heb wel es gelezen dat als er tandjes doorkomen dat ze dan ook andere ontlasting hebben (de baby en niet de hond...haha). Dus wie weet is Orlando gewoon heel snel met z'n tandjes. @Noura: bij deze gaan wij het woord sprongetje niet meer gebruiken
vales: ik ken de voedings problematiek Kailynn drink de hele week 5 minuten en dan laat ze de borst steeds los en gilt ze en krijst ze. dan is de borst nog niet leeg, maar ik krijg haar niet meer aan die borst terug. ze drinkt dan in totaal 2x 5 minuten dus dat kan nooit genoeg zijn. Ik reageer verder even niet want ik moet zelf de vaat nog doen. Ik ben moe! en dan moet ik volgende week weer gaan werken bah!
blijkbaar mag je hier niet meer zeggen wat je wilt. Als ik denk dat jiri in een sprongetje zit, mag ik dat best zeggen. Het is nu eenmaal zo dat er vaak sprongetjes zijn, als je het boek leest. Maar ieder zijn eigen ding.
Zo, toch weer aardig wat pagina's en dat terwijl er toch al heel wat aan het werk zijn. Ik ga eens even wat reageren: Nynke, ik denk niet dat Noura het op jou bedoelde, maar dat mensen dat in het algemeen al gauw roepen. Vales; wat vervelend dat Wessel niet wil drinken! Gelukkig lacht ie nog wel, das volgens mij een goed teken. Maar goed dat je het CB hebt gebeld en dat je er morgen heen gaat. Eve, Dain vindt het wippertje ook geweldig, helemaal als ik de babygym erbij zet. Dan zit hij lekker te rammen en stopt ie al die dingen lekker in zijn mond en kwijlen maar! Op het kinderdagverblijf vindt hij de wipper ook leuk, kan hij alles in de gaten houden. De meiden van het kdv schrijven iedere week een stukje en daar zetten ze ook steeds in dat het zo'n lekker ventje is. Maar dat zeggen ze vast alleen tegen onze baby's Eve, de december baby's zijn nou eenmaal schattig Fijn dat Thijs het ook leuk vond Lies, dat is toch wel een opluchting he! Janette, welkom! Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik zit alweer helemaal in het werk en voel me geen buitenbeentje, integendeel, ik hoor van alle kanten dat het zo fijn is dat ik er weer ben. Of ze dat echt menen weet ik niet, maar het is toch fijn om te horen! Morgen hoef ik lekker pas weer om 14 uur te beginnen, dus kan ik 's morgens lekker met Dain keutelen en nog een beetje wat aan het huishouden doen. Dat schiet er nu nog wel een beetje bij in hoor!
Hij slaapt ik heb de hele tijd met hem op schoot gezeten. Ik heb net een fles gemaakt van 150cc en hij laat weer 60cc staan,vaak zijn het kleine beetjes maar elke keer een klein beetje is later een hele fles. Nou regeldagen zijn het niet want dan zijn het wel erg lange regelweken Ik geef straks bij zijn avondfles 1schepje nutrix want hopelijk slaapt hij dan wat meer. Ik ben benieuwd wat het CB morgen te zeggen heb. @Noura en Eve ik word ook een beetje gek van het sprongetjes idee bij alles halen ze dat hele sprongetjes idee bij. Ik moet zeggen dat ik nog niet 1 keer zoiets heb gemerkt en wat hij nu heeft is echt geen sprongetje ofzo want het duurt nu zeker 2 en halve week. De ene dag gaat het weer goed en de andere dag is het weer drama. En idd Eve echt heel raar dat het na zijn inenting is gekomen de CB vond het ook raar maar het is gewoon echt zo na dat hij die heeft gekregen is hij zo. @Slingding ik ben dus niet de enige met het voedingsprobleem. @Saskia beterschap met Orlando en je hond. @Molly ja gelukkig is hij wel heel erg vrolijk en veel aan het lachen daar ben ik wel heel blij mee.
@Debbie: Ik kreeg vorige week ook een berichtje van de sprongenwekker. Maar daar had ik niet veel aan. Het ging namelijk over het vierde sprongetje en Jasmijn was toen pas ruim 10 weken... Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nu toe nog niet echt iets van een sprongetje heb gemerkt. Uiteraard merk ik wel dat Jasmijn van tijd tot tijd iets nieuws kan, maar niet dat zoiets vooraf gaat door een lastige periode (gelukkig maar...) Maar verder vind ik het boek 'Oei, ik groei!' best wel interessant hoor. @Eve/Noura: De bank arriveerde even na tweeën en hij is mooooooi! Kan niet wachten totdat het mooi weer wordt! En Eve, ik heb vandaag toevallig het e-mailadres van een vriendin van mijn zus doorgespeeld aan een vrijgezelle vriend. Maar als dat niets wordt... @Vales: Goh, wat vervelend. Ik heb dit (ieder anderhalf uur willen drinken) met Jasmijn ook gehad toen ze een week of drie oud was. Toen ben ik dus begonnen met kolven, het is nooit meer echt goed gekomen met de bv, daarom kolf ik nu nog steeds... De oudste van mijn schoonzus kreeg (ook) allerlei klachten na de eerste inenting, zij besloot toen om haar kindje niet meer te laten inenten. Of dit een verstandige keus is, daar oordeel ik niet over... Jasmijn heeft gelukkig bijna helemaal geen last gehad van haar eerste prikjes. @Melliemel: Zielig van je hondje, knuffel haar maar eens extra! Enne... de klachten van Orlando klinken inderdaad wel erg naar tandjes krijgen (vooral de diarree...) Verder geen nieuws hier...
@Lola ik vind de inentingen wel belangrijk en wil ook wel dat hij ze krijgt. Ik zelf had alleen mijn twijfels bij zo jong inenten maar volgens het CB kon er niks gebeuren en is het allemaal heel veilig.
He Lies, hoeveel krijgt je mannetje per voeding? Nick huilt niet zo veel, maar heeft echt een jengeluurtje tussen zo half 6 en half 7, lekker handig met eten.... fijn dat het gesprek op het KDV goed bevallen is. wat heerlijk weer gaan zwemmen Otje, Koen geniet er zichtbaar van aan de foto te zien... spannend slingding een nachtje uit logeren voor je kleine meid. Nick sabbelt ook wel eens op zijn vingers, maar voorlopig is de tut nog favoriet.... lastig he als je kleine meid aan het rommelen is met voeden. Nick heeft het ook, maar soms drinkt hij in 5 minuten toch genoeg om het er tot de volgende voeding op vol te houden. Kan hem ook niet altijd volgen... Saar sterkte met Liene, ik hoop dat Nick dat voorbeeld niet gaat volgen.... Janette welkom enne... bij mij zitten ze met smart op me te wachten op mijn werk, vooral om heel veel werk bij mij te droppen.... Ook de sfeer met collega's is weer als vanouds.. de uit ververs ik trouwens elke dag als ik hem gebruik. Brabant is ook niet bij jouw in de buurt.... Eve vervelend zeg dat je zo moe bent. Kun je Fynn niet een nachtje uitbesteden zodat je zelf weer een keer kunt uitslapen? overigens ken ik nog wel een vrijgezelle man, die afgelopen zondag heel gezellig de halve middag met ons Nick heeft zitten tutten op schoot.... Wie weet... Lola bevalt de Loungebank. hoop dat je nog wat hebt kunnen doen. Vales wat balen zeg... hoop dat het zich snel oplost voor je en je weer wat aan je rust toekomt. Succes morgen op het CB Saskia vervelend van je hondje. Enne Orlando nu weer wat rustiger? lastig hoor als je niet goed weet waar hij last van heeft. Waar merk je dat liesbreukje aan? Noura ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt met gek worden van sprongetjes. Ik heb mijn dag af en toe niet en denk dat Nick daar ook wel eens last van kan hebben. Maar ontwikkelingssprongetjes komen wel voor, en soms is het herkenbaar om het eens te lezen in een boek. Overigens is er geen wetenschappelijke bewijs voor de sprongetjes van Oei ik groei, maar worden ze wel door velen herkend.. Hoewel ik me wel heb aangemeld voor de sprongenwekker ontvang ik niks... welke link hebben jullie nu gebruikt? pff het was wel even leeswerk hoor. Nu ga ik Nick snel voeden en bedje in. Karin
Hey Meiden, Ik heb een vraagje, ik ga vandaag naar apeldoorn toe met Thijmen voor een aantal daagjes. Alleen nou slaapt Thijmen daar voor het eerst in een campingbedje, maar nou heb ik hierover een paar vraagjes zoals: Hoe kan ik dat het beste opmaken? Moet ik Thijmen hoog of laag leggen? Ik gebruik net zoals in mijn kinderwagen en wiegje een fleecedeken is dit erg? Moet ik nog andere weten of ergens op letten?
Hoi Debbie, ik zou het bedje gewoon zo veel mogelijk op dezelfde manier opmaken als thuis. dus laag en met een lakentje en dekentje. Een fleece is niet het beste, maar voor een paar daagjes zal het best voldoen. Karin
@Nynke: was niet persoonlijk tegen jou bedoeld hoor! Sorry als je het zo hebt opgevat. Was echt niet de bedoeling Het vervelende van Oei, ik groei vind ik dat ik er al vanuit gaat dat die kleine lastig gaat doen als ie in een sprongetje zit. En volgens mij roep je het dan ook een beetje af. Dan ga je dus echt zitten letten op alles wat ineens minder goed gaat. Vandaar dat ik het boek minder intensief ga lezen. @Lola en Karin: Joepie, al 2 vrijgezelle mannen in de aanbieding @Karin: Ja, fijn he zo'n jengeluurtje rond etenstijd Heb vannacht overigens weer aardig geslapen. Van 23.00 tot 6.00. Niet ideaal maar kan slechter. Voel me iig weer wat uitgeruster. Fynn gaat op 6 april een nachtje naar oma en opa. Ik heb dan nml een feestje. En kan dan dus de volgende ochtend uitslapen! @Debbie: heb je geen slaapzak? Dat lijkt me echt het meest handig hoor. Verder kun je op de site www.misslittle.nl een dekentje met laken eraan vast bestellen. Is ook makkelijk voor op vakantie. Maar das nu een beetje te laat. Veel plezier trouwens in Apeldoorn!
Wij hadden daar ook onze twijfels over en hebben besloten om te wachten tot Liene 9 maanden is om te beginnen. We gaan nu toevallig donderdagavond naar een infoavond over "inenten, toverstaf of tijdbom". Dus ben wel benieuwd wat we daar nog gaan te horen krijgen. Deze nacht nieuw record: 6 keer opgestaan. Pfff, nu ligt ze daar heerlijk te slapen, maar ik ben er uit want we moeten sewwes naar de osteopaat. Och, ik probeer maar te denken aan wanneer ze 16 is en ik met weemoed zal terug denken aan die tijd dat ze meer wou opstaan als ik. Groetjes, Saartje
Ze zijn wel blij op me werk dat ik er ben hoor.. ..ja wat wil je ze zouden me werk overnemen, ik werk per maand achteraf en dan gaat het richting boekhouding om te controleren aangezien we in november met verlof zijn gegaan kon toen oktober afgesloten worden....nou dat hadden ze dus ook precies gedaan en voor de rest dus geen maand meer...en nu verwachten ze bijna ook nog dat ik het binnen 2 mnd bij heb gehaald.................. ze hebben het dan wel niet met zoveel woorden gezegd maar toch uit alles blijt het...snik snik snik Teun heeft lekker geslapen met zijn ui onder zijn bed, hij werd pas om half 7 voor het eerst een beetje wakker en wilde pas om 8 uur de fles...lekker hoor nu het kan morgen is het weer racen om hem optijd klaar te hebben zodat papa hem naar oma kan brengen.... @debbie1988 Teun slaapt bij 1 oma ook in een campingbedje, daar zit een apart matrasje in bij jou ook? maar ik heb die laag opgemaakt en het lakentje en dekentje lekker strak eronder gestopt... en wat bertreft het fleecedekentje, ik heb gelezen bij het cb dat als je door een dekentje adem en je voelt het aan de andere kant dan kan je het gebruiken voor de baby's enne veel plezier in apeldoorn...ga je statten?