Hey Meiden, Dank jullie wel voor jullie reacties, hopelijk slaapt hij in een ledikant net zo goed als in zijn wiegje. Jeetje wat een volksverhuizing is dat zeg 4 a 5 daagjes weg met een baby haha, heb al een trollie voor hem alleen nodig en dan nog mijn spulletjes hahahaha. Janette ja bij mijn campingbedje zit ook een apart matrasje, is wel lekker makkelijk he? Jaa ga wel ff de stad in denk, alleen sebas ze geld is er nog niet haha. Dus echt iets kopen kan ik niet, maya misschien is me mams wel zo lief haha.
Goede morgen! Ik heb kailynn net weg gebracht naar het cb, gelukkig mag ik haar om 11 uur weer halen. Ik heb kailynn wakker moeten maken om 8 uur, maar ze was wel om 5.30 een heel verhaal aan het vertellen in bed, ik heb haar laten doen en ze is in slaap gevallen. @Saskia: hoe is het met je hond? @Eve: straks is het nog moeilijk kiezen tussen al die mannen. @Saar: vindt het kknap van je dat je zoveel uit je bed gaat in de nachten, ik hoef er niet uit en ben ook nog moe. @Lola: ik kom wel een keer lounchen in Roermond! @ Debbie veel plezier in Apeldoorn. Ik heb gisteren kailynn een uurtje laten wennen in het campingbedje bij oma ze gaat daar vrijdag logeren. ik neem haar dekbeje van thuis mee. Ik denk dat ze mij niet gemist hebben op het werk, ze hebben gewoon door gewerkt en voor mij wordt er gewoon iemand anders ingepland. Ik ga even wat nuttigs doen, tot later.
ja dat is minder..statten met een lege knip maar geniet ervan maar van welke datum zijn al julie december kindjes? Teun is van 8 december
zoals je op kailynn haar banner kan zien is kailynn van 3 december, de eerste officiele december baby van het clubje.
Hahaha tsja andere keer beter, dan heb ik misschien wel weer geld. Maar winkelen met een lege knip is inderdaad niet zo heel leuk, maya als het niet anders is he. Moet zoieso even die doos van de prenetal ophalen dus, dat maar zoieso even doen. Thijmen is van 22-12-2006 om 19.13 haha
@eve: het ging ook niet over jouw opmerking. Je had er tenslotte ook een smilie bij gezet. Ik snap ook wel dat niet iedereen zich met sprongetjes bezig houdt of dat het merkbaar is. Maar hier herken ik het gewoon heel erg. @saar: wij hebben jiri ook nog niet laten inenten. Heb er toch dingen over gelezen en mijn twijfels gekregen en een collega heeft gewacht tot dat de kindjes 1 jaar waren. Dan hoeven ze nog maar 2 spuiten, met 1 jaar en met 2 jaar. Ik weet nog niet of ik met 6 maanden of met 1 jaar ze wil laten zetten. Je hebt er ook een site over: http://www.nvkp.nl/ @lies: jiri is nog niet naar het KDV geweest. Over 2 weken pas. Maar ik maak me er gewoon zorgen over hoe het zal gaan en of ze hem niet te lang laten huilen.
dat had ik dus ook de twijfel voor het KDV met het huilen....maar dat valt hier gelukkig mee als ze in de grote kamer zijn waar gespeeld en gegeten word kunnen ze daar de kindjes horen huilen die in de aperte kamertjes liggen te slapen..en dan gaan ze gelijk even kijken er zijn bij ons meerdere leidsters en niemand heeft vaste kindjes onderzich..... Teun heeft eerst 3 uur en daarna 6 uurtjes geoefend..... maar nu heb ik er dus vertrouwen in.......moet ook wel donderdag gaat hij voor het eggie van kwart voor 8 tot half 6......
even een vraag aan diegene die er voor kiezen om te wachten of niet in te enten, deden ze niet moeilijk op het kdv daar over? ik moest een kopy mee nemen van het entings bewijs.
Ben vanochtend met Koen naar het CB geweest. Ze wilden even kijken naar zijn hoofdje ivm de voorkeurshouding. Maar het was prima en hij kijkt goed alle kanten uit. Die voorkeurshouding heeft ie nu eigenlijk ook niet meer. Ik moest het wel in de gaten houden maar verder is alles goed. Hij is ook nog gewogen: 6300 gram! Wat een flinke knul he? Op 26 februari woog hij 5600 gram dus 700 gram aangekomen in een klein maandje... Gr Otje
Jeetje Otje, wat een kerel! Morgen gaan wij weer naar het CB en ik ben benieuwd hoeveel Thijs weegt. Ik denk net 6 kilo. Karin: ik ben ook benieuwd wat ze zeggen over de voeding. We zitten nu op 5x 150 en 1x 180. Vorige keer deed ze eigenlijk al moeilijk over het flesje van 150 cc, vond ze te veel, ik vermoed dus dat we nog niet naar de 180 mogen. Ik weet niet of hij huilt vanwege de honger, eigenlijk. Ik vind het moeilijk om te zeggen. Voor mijn gevoel is het eerder de vermoeidheid. Zijn slaapjes verder deze week alleen nog maar korter. Gisteren zaten we op 15 minuten! Ik ga nu even proberen om hem ook gedurdende zijn slaapje toch maar te laten huilen. Ik vind het onwijs moeilijk, maar ik merkte gisteren dat hij uiteindelijk toch wel weer doorsliep.... Ik vind het een dilemma.... Ik denk dat ik het een paar dagen probeer om te zien of het verbetert, zo niet, haal ik hem toch maar weer uit zijn bedje.... Nog steeds geen reactie op de sollicitatie van mijn vriend. Balen.... Daarnet wel een telefoontje als reactie op een andere sollicitatiebrief. Dus toch nog goed nieuws! Ik neem aan dat hij binnenkort op gesprek mag Oh ja, we zijn vanmorgen wezen zwemmen. Het was erg leuk. Thijs vond het heerlijk. Ik denk dat ik het vaker ga doen. Je mag in dat zwembad op bepaalde tijden gewoon meedoen met babyzwemmen. Je hoeft je dus niet speciaal op te geven, Vind ik wel handig. Ik kwam wel met twee zwembroekjes thuis! Ik heb per ongeluk een broekje van iemand anders meegenomen. Oeps. Binnenkort maar even afgeven dus. Thijs slaapt nu (heeft 14 minuten geduurd voor hij in slaap gehuild was... Ben benieuwd hoe lang het duurt. Je zou zeggen dat hij moe is na het zwemmen, maar het zegt niets, weet ik al) Lies
@slingding: op het contract staat die vraag wel, heb tot nu toe ingevuld dat hij ze niet gehad heeft. Het is hier geen probleem. Mijn collega die de kindjes ook pas met 1 jaar heeft laten enten, zit bij hetzelfde KDV. Ze willen het wel weten natuurlijk.
Janette: Liene is van 5/12. Ben je thuis bevallen trouwens? Slingding: Liene gaat niet naar een kdv, dus weet het niet. Bij het kdv waar ik werkte, stelden we de vraag trouwens niet. Nynke: hier een Belgische site: http://www.vaccinatieschade.be/ Daarvan gaan we naar een infoavond. Otje: flinke brok hoor! Wij gaan volgende week weer wegen, ben benieuwd. Debbie: veel plezier! Ik ga tiramisu maken. Mijn stiefvader verjaart vandaag en we mogen gaan eten. En ik ga het dessert maken. Dan wol kopen! Ik ga voor Liene zelf een jasje breien (een voorjaarsjasje). Ik zal een foto trekken als ik het af heb. Nog steeds geen resultaat van mijn examen trouwens! Blijft spannend. Saartje
@Saar: Heb echt bewondering voor je! Ik ben al moe als ik van 23.00 tot 6.00 slaap. Snap echt niet hoe jij het volhoudt. Petje af! @Slingding: Heb je Kailynn naar het cb gebracht? Wist niet dat ze daar ook aan oppas deden Snap wel dat je het kdv bedoeld hoor. @Otje: Koen is echt een gezonde hollandse knul! @Lies: Ik vind de hoeveelheid voeding eigenlijk best weinig. Fynn krijgt al vanaf dat hij ongeveer 5 kilo was 5 voedingen van 200 cc. Hij doet het daar echt prima op. En wat betreft het inenten. Ik lees bewust geen negatieve verhalen want anders ga ik me daar weer druk om maken. Op het kdv en cb werd me echter geadviseerd om het wel te doen omdat ik in een buurt woon met veel internationale instellingen (internationaal gerechtshof, opcw, vredespaleis etc etc). Hierdoor zijn er kinderen van over de hele wereld op het kdv. En die zijn vaak niet overal voor ingeent. En ik wil niet het risico lopen dat Fynn op die manier iets naars krijgt. Vanochtend is Fynn z'n vader langs geweest. Hij heeft allerlei 'wilde' spelletjes met Fynn gedaan. Dat vond ie echt helemaal geweldig en hij schaterde echt van het lachen. Zo leuk om te zien Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik zulke spelletjes nooit doe. Ben meer aan het verzorgen, kletsen en knuffelen. Is echt iets voor papa's kennelijk. Vind het dan weer extra moeilijk om te realiseren dat Fynn dat moet missen. Ik zal dus wat meer papa moeten zijn.
Ga ik net naar het CB want daar moest ik heen vandaag om hem te laten wegen om te kijken of hij genoeg aankomt,zijn ze er niet Hebben ze omscholing waarom zeiden ze gister dan aan de telefoon dat ik er heen moest Ik bellen naar het hoofdkantoor ik was echt zo boos,zegt ze ja dan kan je vrijdag ik zeg dat hoeft dan al niet meer want ik moet toch maandag weer. En vorige week hing dat blaadje er niet dat ze er niet zijn en op het hoofdkantoor wisten ze het ook pas vandaag dus lekker stelletje daarzo. Ga het echt zeggen maandag,hij krijgt dan ook prik nummer 2. @Saar ik ben wel benieuwd naar die info dus als je het wil vertellen wat ze tegen je hebben gezegd graag. Wessel heeft vandaag anderhalf fles op ben benieuwd of hij straks alles weer eet. @Otje Koen groeid ook lekker
Zo, ben ik weer. Even gauw stiekem op het werk alles bijgeleze. Oeff, veel werk was dat. Heb ook niet alles onthouden. Deze week werk ik 4 dagen (alleen donderdag vrij), dus heb weinig tijd om te forummen. (Karin: ik werk 28 uur om de week 3 en 4 dagen, deze week dus 4. Minder met mijn functie kan niet, dan mis ik teveel.) Gisteren heeft Mika zijn tweede prikjes gehad. En dat ging niet goed. Heel hard huilen, maar op het kdv aangekomen ging het beter. Nog voor zijn voeding in slaap gevallen. Maar om 15 uur was het mis. Het kdv belde mijn man: Mika huilde ontroostbaar, had 39,2 koorts en wilde niet drinken. Mijn man heeft hem opgehaald en thuis een zetpil gegeven. Toen ging het ietsje beter en om 18 uur wilde hij eindelijk drinken. Hij heeft redelijk goed geslapen en vanmorgen had hij nog 38 graden. In de loop van de ochtend was het gezakt tot 37 graden. Mijn man heeft nu zijn eerste papadag en past op. Het gaat nu beter en hij lacht weer en speelt weer! Verder op het cb: Mika weegt nu ruim 5100 gram en is 61 cm. Voorlopig blijven we nog lekker op 5 voedingen van 160 ml zitten. Daar doet hij het goed op in ieder geval. Eve: Mijn man doet van ons tweeën (ook) alle leuke "wilde" spelletjes met Mika. Ik ben ook meet een type van knuffelen en praten. Otje: gelukkig valt de voorkeurshouding mee. Met Mika gaat het iets beter, maar slapen doet hij nog steeds ip links, omdat zijn duim daar ook zit . En inderdaad: een flinke knul! Goed trouwens dat jullie over die Prenatal bon beginnen. Moet ik ook nog inleveren. De bon ligt ergens in een la. Zou ik bijna vergeten dus! Tot later! Jeanet: Welkom! Mika is geboren op 7 december!
Lies gewoon meer geven hoor...Teun huilde ook toen wij de "voorgeschreven" hoeveelheid van het cb gaven...hij had gewoon honger toen zijn wij het zelf gaan verhogen en zat meneer snel op de 180 ml ( zonder schepjes) nu eet ( drinkt) hij er 5 per dag van 180 ml....ze waren het er bij het cb niet mee eens maar niet ieder kind is het zelfde...en honger laten lijden doen we toch nog niet? en het slapen...gewoon laten huilen = moeilijk ik weet het had ik ook maar het gaat steeds beter....lekker in zijn slaapzak en instoppen en dan huilen ze maar ff, bij teun duurde het eerst ook lang ben wel ff wezen kijken eerst na 5 min en daarna 10 min er tussen....niet uit bed halen maar toch ff laten weten dat je er bent...en nu huilt hij nog geen 3 min. en slaapt...... @Saar, ja ik ben in het ziekenhuis bevallen, was ook al eigen keus en achteraf maar goed ook want meneer had zijn navelstreng om zijn nekje...ging gelukkig allemaal goed net geen reden voor paniek en ook geen hulpmiddelen nodig gehad en hij was er uiteindelijk in 4 uur en dat voor een eerste
Hallo meiden, Ben een tijdje weg geweest maar hier ben ik weer... Ik ben gisteren begonnen met werken en ik vind het erg moeilijk om Rick weg te brengen naar het KDV. Het gaat natuurlijk wel goed maar toch ik voel me ineens heel eenzaam, en ja op het werk heb ik ook het idee dat ik opnieuw mijn plekje moet veroveren... Met de BV gaat het ook wat minder en ik ben benieuwd hoeveel Domperidon je mag gebruiken? Op de bijsluiter staat namelijk dat het contra geindiceerd is bij BV, wie helpt me? Ik mis ook een pappa figuur hier in huis, maar mijn vader doet wel leuke spelletjes met mijn mannetje, en ik denk dat hij het op het KDV ook wel leuk gaat vinden wanneer hij dat gaat beseffen... Rick is gewogen in het ziekenhuis toen we daar heen moesten voor zijn balletje en hij weegt nu 6500 gram en is 62 cm... Wat een beertje hé?! Otje als je mij eens uitlegd hoe je een foto hier kan plaatsten kunnen jullie hem ook ff zien... Liefs Irma.
@Suusje: Wat sneu dat Mika zo'n last had van z'n prikjes Fynn krijgt ze morgen. Hoop echt dat hij er net als de 1e keer geen last van heeft want hij is juist in zo'n goede bui de afgelopen dagen. Valt er eigenlijk iets over te zeggen of de 2e prikjes erger zijn dan de 1e? Of maakt dat niks uit? @Irma: Jeetje, wat wordt Rick ook al zwaar zeg Ben echt benieuwd wat Fynn morgen weegt. En je hebt gelijk: Mijn vader doet idd ook leuke spelletjes met Fynn. Gelukkig hebben ze iig wel een opa die er vaak is Enne...foto's plaatsen is heel makkelijk in je album te doen. Kun je gewoon uploaden vanuit je afbeeldingen. Mits ze niet te groot zijn want anders moet je ze eerst verkleinen. En dat kan via Foto verkleinen in het menu links op het forum.
Eve het zijn de zelde prikjes ( werkzamestof) en tegen mij werd gezegd dat de reactie het zelfde was als de eerste keer...wat bij Teun dus uitpakte in een dagje slapen suc6 morgen Gelukkig ben ik dus niet de enigste die er zo overdenkt op het werk
Irma: Jeetje, Rick is ook al zo'n flinke! Koen is nu vanaf zijn geboorte 2,3 kg aangekomen en hij is nog geen 3 maanden oud. Is dat veel? Irma: Als je een foto wil plaatsen... dan klik je in het schermpje waar je een bericht typt op het knopje "Img" Dan plaats je de link naar waar de foto staat en dan nog eens op "Img" en dan op "ok" en dan staat je foto er. Ik hoop dat je eruit komt... Zo niet dan stuur me maar een foto en dan probeer ik 'm wel te plaatsen voor je! Mijn mailadres is deentje_76@hotmail.com Gr Otje