Lola, dat vind ik ook niet dom van Jasmijn. Tegenstellingen zijn wel erg moeilijk en dan nog slim en dom... Wat worden ze toch groot! Setje, spannend... Eve, wel ik zou het ook maar eng vinden als een man dan alleen komt naar jouw appartement. Dus ben stiekem blij dat de verkoop niet door gaat. Zondag waren wij hier naar een feest geweest en de nacht daarvoor had Liene koorts gekregen. Op het feest kreeg Tisse ook koorts en het was dadelijk 40.1, dus wij weer naar huis. Eerst langs de dokter, en het verdict was: allebei een virale infectie en uitzieken. Gisteren dan de hele dag binnen gezeten met twee erg zieke kindjes. Steeds over de 40 als de perdolan was uitgewerkt. Tisse was echt een vod, kon zijn hoofdje niet omhoog houden. Hij kreeg dan ook nog een ontsoken oogje, een bloedneus en dikke gele snottebelen, dus hij was echt een wrakje. Vandaag is Liene haar koorts weg. Zij is nu beter precies. Tisse zijn koorts is ook weg, maar hij is nog wel ellendig. Zolang hij niet moe is, gaat het, maar net werd hij moe en dan was het huilen. Echt erg zielig huilen. We zijn dus niet naar Bokrijk geweest, misschien dit weekend, want morgen, overmorgen en vrijdag hebben we feest. Morgen doen we door bij onze beste (icsi-)vrienden en het gezin van de zus van Ben. We doen door bij de vrienden thuis. Dresscode was 'avondkledij', dus ven gisteren een zalmroze feestjurk gaan kopen met kanten mouwen. Hij komt van de kringloopwinkel. Ik heb ook panty's met gouden glitters, een gouden (plastieke) blazer, zalmroze pumps en een dikke gouden ketting. Ben heeft een beige smoking met een zilver hemd en een zilver strikje. We houden ons dus aan de dresscode, maar we zien er erg lachwekkend uit. Ik zal na het feest een foto plaatsen van onze outfit. Maar hopelijk voelt Tisse zich tegen dan al beter, want anders gaat de feestoutfit ongedragen in de verkleedkoffer.
zo, ga nu een dagje schoolwerken, want gisteren heb ik niets gedaan. Daarnet wel de cadeautjes opengedaan en straks vieren we met ons vieren. We eten eend met kroketten. Dat eet ik zo graag. Ik heb een wafelijzer gekregen van Ben (moet het wel zelf gaan kiezen ), Liene een vloerpuzzel van Bumba en Tisse 3 diertjes van lilliputtien, je kan ze in 3 breken en ze dan mixen door elkaar zodat je gekke dieren krijgt. later kan hij ze goed maken door de nummers op elkaar te zetten en ook aan de hand van vormen. Ben heeft dan van ons kaarten voor de musical Daens gekregen en ik dus ook .
@Saar: Ach jeetje, jij zit ook al met zieke kindjes. Tisse is al net zo'n wrakje als Emma, haar oogjes zitten ook de hele tijd dicht. Alleen een bloedneus hebben we hier - gelukkig - nog niet gehad. Heel veel beterschap gewenst, ik hoop dat jullie feestje gewoon door kan gaan en ben dan ook benieuwd naar de foto's... Die 3 diertjes van Liliputiens, zijn dat een soort insecten? Jasmijn heeft ze ook. Ik vind het sowieso een erg leuk merk... @Otje: Ook Sara wens ik heel veel beterschap (en snel!), want gourmetten als je misselijk bent is niet leuk...
ja, de diertjes zijn insecten. Ik vind het ook een leuk merk, ook naar oudere kindjes toe. Ik heb al eens gezien dat er ook dokterstasjes enzo van zijn.
bah, ik lees echt dat er veel zieke kindjes zijn... Ook niet moeilijk nu met die dagen. Allemaal samen in 1 kamer, geen verluchting. Volgens mij wrijven de bacteriën en de virussen zich in de handen.
Ik zie het al voor me... Maar zo grappig is het wel niet voor degene die er ziek van zijn geworden. Hier is iedereen aan het slapen nu. Liene had, bij het naar bed gaan en dus moe zijn, 38.1... dus dat is wel goed. Tisse slaapt nog.
Nee, voor de zieken zelf is het echt niet grappig... Emma is ook zo'n zielig hoopje. Ze huilt heel zachtjes, maar zó klagelijk dat ik enorm met haar te doen heb. Soms zit ik gewoon met haar mee te huilen... Fijn dat jouw kids slapen, dat is toch het beste medicijn. Emma ligt ook net in bed, ik hoop dat ze snel in slaap valt...
Je zou willen dat je het zo kon overnemen. Ben had het ook gewenst, en die is nu ook ziek. Dus die ligt ook op de zetel nu. Och, zo zielig dat Emma jammert... Hopelijk is ze snel in dromenland, want slapen is idd het beste medicijn. Zeker voor zoiets viraals dat ze moeten uitzieken. Als Tisse wakker is, ga ik met hem in bad gaan. Hij heeft nu echt dikke geelgroene korsten onder zijn neus hangen, vermengd met wat bloed. Zijn ogen zitten vol prut. Maar als je het er 'zo' probeert af te vegen, brult hij alles bij elkaar. Dus zo dadelijk in bad alles eens laten zacht weken en dan eraf wrijven. Misschien dat hij dan al wat opkikkert.
@Saar: Ik zal het ook wel gaan overnemen, aangezien ik nu de enige hier in huis ben die nog niet verkouden is geweest. Maar daar wil ik nu nog niet aan denken, ik moet eerst een maand proeftijd overleven... Ik zou Emma ook graag in bad doen, ze is nu al bijna een week niet meer in bad geweest vanwege de koorts. Ik ben namelijk in de veronderstelling dat een kindje met koorts niet in bad mag, dat is mij verteld. Maar zo langzamerhand ruikt ze niet meer zo fris. Er zitten restjes spuug in haar oortjes, maar net zoals Tisse schreeuwt ze het uit als ik haar neusje, oogjes of oortjes wil schoonmaken met een babydoekje. Dus doe ik het maar een beetje met de Franse slag, omdat ik een ziek kindje niet wil plagen...
dat heb ik nog nooit gehoord. Wij moeten Liene zelfs in bad doen om haar koorts te laten dalen. Wat ik dacht is dat een kind met koorts niet in een te heet bad mag, dus maak ik het bad 36 graden. Ben benieuwd wat de andere decembermama's hier over weten...
Wat een zieke kindjes allemaal Heb echt met ze te doen. Vanuit Den Haag dus: @Otje: Wat is Koen verwend zeg! Wel leuk hoor Heb bij Fynn nu alleen z'n garage en Duplo neergezet. De rest weer opgeborgen. En moet zeggen dat dat goed werkt. Hij speelt nu veel geconcentreerder. En wat een gezellige foto's van Koen! Hij heeft wederom een leuk setje aan De brandweerkazerne is erg leuk. Mocht Fynn Duplo leuk blijven vinden dan neem in die denk ik wel een keer mee uit Duitsland @Saar: Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie outfits! Mocht het feest niet doorgaan dan moeten jullie het toch maar ff aantrekken voor de foto hoor Maar hoop natuurlijk dat de kids beter zijn en jullie gewoon kunnen gaan. Eend met kroket klinkt heel apart... Ik doe Fynn wel in bad als hij koorts heeft maar dan echt lauw. Te koud lijkt me niet goed voor de afkoeling. Maar als hij echt ziek is vd koorts gaat hij sowieso niet in bad hoor. Had er eerlijk gezegd niet van gehoord dat dat kwaad zou kunnen. Vanmorgen schoenen voor Fynn gekocht in de uitverkoop. Ik zag het nml al gebeuren dat over een maand of 2 z'n schoenen ineens te klein zijn en dat er dan alleen maar zomerschoenen te koop zijn. Ik had geluk want er stonden nog 2 leuke paar schoenen. Rode gympen met klitteband van Geox en zwarte hoge schoenen met klitteband van Shoesme. Samen voor 59,95. Ben er echt blij mee Wat minder leuk is is dat er op z'n hoofd ineens allemaal bruine korstjes zitten. De huid eromheen is niet rood dus ik denk (en hoop) dat het shampooresten zijn (hij heeft nml een hekel aan uitspoelen) en geen exceem. Wel ff in de gaten houden. En....m'n camera is verkocht voor 80 euro aan iemand die em gewoon opgestuurd wil hebben. Kijk, zo doen we graag zaken
hi hi, noralien; balen zeg dat jikke zo'n last heeft van haar darmpjes is zooo zielig. leuke kadoos zo te horen, deze stofzuiger doet het wel? duikster; hoop dat je toch ergens even lekker kunt bijtanken hoor, goed zo chris! setje;ooooooh spannend, nu net of????... ik zelf heb ook niks met vuurwerk behalve het siervuurwerk vind ik mooi om naar te kijken, als het aan mij lag had mel niks hoeven kopen, helaas vind mel het wel erg leuk en heeft dus vuurwerk gekocht. niet heel veel in vergelijk tot voorgaande jaren.... eve; oooohhh kijk dat scheelt waar haal jij hem, heb je een site? ben dan ook best erg geinteresseerd hoor. leuk man dat je zeker komt gezellig duckie; zoooo wat een supersnelle bevalling zeg, letterlijk een stortbevalling dus ! lief dat demi helemaal dol is op haar zusje, hopelijk geneest alles snel. hoe gaat het verder met jouw? lola; wat een superfoto's zeg en wat kijkt ze trots zeg bij het geven van het kado ..... .....nee joh ze weet dat gwoon grapje roy .... ik vind dit ook opvallen ja dat ze dit zo goed snappen, orlando zit al een tijd met jongen en meisjes onderscheiden, maar ook klein groot etc. en dan onder boven tussen etc snapt en gebruikt hij dus ook.....erg leuk sorry maar denk nu inene aan iets wat wij ook heel lachwekkend vinden, als orlando niet luisterd, en ik dus tegen hem wil zeggen dat dit niet leuk is etc, zeg ik tegen hem; kijk eens naar mama(ik zit dan gehurkt) gaat hij dus echt bijna tegen me aan staan(gezicht tegen gezicht) dan schiet ik echt altijd 'bijna' in de lach hoor setje zoooo echt wel idd, jouw foto is een stuk lichter maar jullie lijken echt hoor ohhh hoor orlando alweer ik spreek jullie laater..... gr saskia
Eve, even ter verduidelikung: dit zijn de kroketten waar ik het over heb... Want volgens mij denk jij aan zo'n 'broodje kroket'-kroketten...
@Saar: De meningen over douchen of in bad gaan bij koorts zijn dus verdeeld, lees ik op het forum uit jouw link. Emma is nu trouwens sowieso te ziek om mee te gaan tutten, dus zit er niets anders op dan nog maar eventjes door te 'stinken'... @Eve: Jij ook weer blij! Ik heb ook een goede deal gedaan via marktplaats. Een paar weken geleden had ik voor 78 een netbook (minilaptop) gekocht bij de MediaMarkt, maar het ding beviel me niet. Ik mocht 'm binnen 14 dagen ruilen, maar de bon was nergens meer vinden . Ik heb 'm op Marktplaats gezet en iemand heeft 'm gekocht voor 95...
Saar: Och wat sneu zeg, beide kindjes ziek. Veel beterschap gewenst hoor! Toen Koen laatst zo verkouden was (en die ontstoken oogjes) moest hij ook steeds vreselijk huilen bij het schoonmaken ervan Ik weet wat het is. Ben erg benieuwd naar jullie feestkledij! Lola: Zielig zeg dat Emma zo ziek is. Hoop voor jou dat ze snel weer beter is. Want geloof dat jij bijna aan het werk moet? Volgende week? Kan me voorstellen dat je huiverig bent met in bad doen nu. Eve: Leuk zeg 2 paar nieuwe schoenen voor dat geld! Oei, vervelend zeg van die korsten. Koen heeft ook echt een hekel aan het uitspoelen als zijn haartjes gewassen zijn met shampoo. Ik doe dat ook niet elke keer hoor. Meestal 1 x per week en de andere keren maak ik zijn haartjes gewoon nat. Doe jij het wel elke keer met shampoo? Oh super dat je camera toch nog verkocht is! Melliemel: Oh echt herkenbaar hoor Moet ook vaak wel eens lachen als Koen iets ondeugends doet. Probeer het dan wel in te houden natuurlijk Ik heb straks een hartige broccolitaart gemaakt. Ruikt zo lekker hier! Krijg echt trek dus ga zo de oven maar eens aan zetten. Morgenavond lekker gourmetten. Heb vanmiddag daar de boodschapjes voor gedaan Mjum mjum! Nu mag ik nog wat genieten van al het lekkers. Mijn goede voornemen is om toch (weer ) te proberen wat kilootjes kwijt te raken. Jullie nog goede voornemens voor 2009? Groetjes Otje